Ok eindelijk even tijd voor het verhaal van mijn heldendag.
We moesten zo dik mogelijk winnen om kampioen te kunnen worden. Als we 5-1 zouden winnen stonden we in ieder geval gedeeld eerste. Mits de concurrent met 6-0 wint bij de nummer 3.
Zij hadden hun singles omgekeerd dus de eerste 2 singles vrij makkelijk gewonnen. 3de single een beetje matig verloren. Toen moest ik 4de single spelen...
Ik begon niet zo goed. Dat heb ik wel vaker omdat ik dan warm moet worden en even moet kijken hoe de tegenstander speelt. Met een beetje pech 0-4 achter gekomen. Toen ging ik ineens games maken door veel ballen op zijn backhand te spinnen en hem daar onder druk te zetten. Kom ik terug tot 4-4. Hij wint dan opeens weer 2 games en 4-6. Een beetje onnodig en een beetje pech gecombineerd.
2de set loop ik gelijk uit naar 4-0. wordt het nog 4-3, daarna 5-4 en ik serveer hem netjes uit. 6-4.
Begin 3de set had ik hem redelijk in de tang en werd het gelijk 2-0. Dus ik zat eigenlijk redelijk op rozen. Heel moeilijk spelen ondertussen want het was wel zwaar door langere rally's. Hij had ook veel moeite omdat hij elke keer wilde aanvallen en ik op zijn backhand aan het spinnen was.
Opeens heeft hij het weer wat beter en ik maak wat domme fouten. Een paar close games en zomaar ineens 2-5 achter....
Ik serveer op 2-5 en krijg een matchpoint tegen. Ik sla een goede service en hij slaat hem in het net. ik pak de game en breek zijn game. 4-5.
Op mijn volgende servicegame kom ik door 2 goeie ballen van hem en een domme bal van mij op 0-40. 3 matchpoints tegen. 1e sla ik vanuit een rally weg met de forehand inside-out. 2de sla ik een 2de service vol op de lijn, tegenstander heeft hem net terug, ik loop op richting zijn backhand, hij slaat een half hoge bal en ik maak hem met een halve backhandsmash af. 3de bal slaat hij als return gelijk uit. 40-40. Hij maakt weer een punt en weer matchpoint tegen. Ik serveer daarna en hij slaat de bal in het net. Ik serveer nog 2 keer goed en hij slaat 2 keer de bal uit. 5-5.
Daarna wordt het 5-6 en moet ik weer serveren. Servicegame gewonnen op 40-30 dus gewoon prima.
Tie-break kom ik met 0-1 achter, 2-1 voor. 2-2.... Daarna stoom ik ineens door naar 6-2 en win ik gewoon de wedstrijd met 7-2 in de tie-break

Dikke 3 uur op de baan gestaan. Volgens mij heb ik nog nooit zo'n wedstrijd gespeeld.
Dubbel gewoon nog gewonnen trouwens met 6-2 6-1

De concurrent heeft ook nog eens met 2-4 verloren dus we staan nu 3 punten voor op de laatste speeldag en tegen hun. We moeten dus 2 punten halen. Dat gaat vast wel lukken

Oh ja en ook nog eens betere rating gekregen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"