Huh, nu al toernooien?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:40 schreef Drassss het volgende:
Hmmz gister enkel 6 gebald. 6-3 6-0 verloren. Het was op kunstgras en dat ben ik niet echt gewend. Alles ging veel sneller en door wat drops/slice kon ik het nog redelijk spannend maken in de 1ste set. In de 2de set zat niks meer mee en ging men tegenstander vol meppen, dat was dus snel douchen
Woensdag tegen een 4,8. Voor de lol ingeschreven in de 5. Hopelijk haal ik één game...
Kut zeg. Je zit dus ongeveer in hetzelfde schuitje, behalve dat ik wel mijn enkelbanden heb gescheurd. Bij mij gaat vanmiddag het gips er trouwens af en dan wordt het ingetapet. Eindelijk geen blok meer aan mijn been.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:55 schreef Bak_Beest het volgende:
Zo ben ik weer, tijdje druk gehad dus niet meer zoveel gekeken en gepost in dit topic, maar dit wil ik jullie niet onthouden. Ik ben gisteren namelijk keihard door m'n enkel gegaan en zal komende weekjes niet meer kunnen sporten. Stond 3-6 6-6 en in de tiebreak 6-3, dus kans op de 3e set... ik kreeg een lob en rende er voor, maar daar was ineens het hek al, ik remde af met m'n rechtervoet maar het gravel was daar zo zacht dat ik gelijk vaststond en door mijn enkel ging
. De pijn was echt verschrikkelijk eerst en er kwam een flink ei op mijn enkel. Meteen veel geijst natuurlijk, been hooggehouden, en na een uurtje met arnifloor zalf ingesmeerd en ingezwachteld . Daarna was de zwelling gelukkig al een stuk verdwenen. Ik kan wel steun zetten, dus echt doorgescheurd is ie niet, lopen gaat heel traag en voorzichtig. Mijn seizoen is voorlopig in ieder geval voorbij
.
Niet te fanatiek beginnen straks, rustig opbouwenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:09 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kut zeg. Je zit dus ongeveer in hetzelfde schuitje, behalve dat ik wel mijn enkelbanden heb gescheurd. Bij mij gaat vanmiddag het gips er trouwens af en dan wordt het ingetapet. Eindelijk geen blok meer aan mijn been.
Pinkstertoernooiquote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:50 schreef Norrage het volgende:
raar dat er al toernooitjes zijn tijdens de competitie :/
Absoluut, ik ga absoluut niet te snel beginnen en zeker niet met tennissen. Ik kan sinds gisteren weer lopen met dat ene been. Het gaat steeds beter en ik kan een steeds groter deel van mijn voet gebruiken. Dat herstel gaat best snel vind ikquote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:32 schreef TheHawk90 het volgende:
[..]
Niet te fanatiek beginnen straks, rustig opbouwen! Hopelijk komt alles goed.
Inderdaad, positief blijven benaderenquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Absoluut, ik ga absoluut niet te snel beginnen en zeker niet met tennissen. Ik kan sinds gisteren weer lopen met dat ene been. Het gaat steeds beter en ik kan een steeds groter deel van mijn voet gebruiken. Dat herstel gaat best snel vind ik
Welke regio speel jij?quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:58 schreef SalsedoNL het volgende:
Vandaag even ingeschreven voor 5 toernooien in de zomer. Ik hoorde vandaag ook dat we zijn gepromoveerd naar de 1ste klasse van de zondag t/m 17. Dat word echt bikkelen. sta nu 7.0 (ik stond hiervoor nog 6.3) voor single en 6.7 voor dubbels. kan ik miss in de rankings (A)
ook al? wat heeft iedereen hier zegquote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:13 schreef senswal het volgende:
[..]
Welke regio speel jij?
Ik ken namelijk wel wat mensen die zondag t/m 17 spelen.
Voor mij is het voorlopig ook afgelopen, heb een ongeluk gehad.
Heb wel heel veel geluk gehad heb er alleen een gekneusde knie aan over gehouden.
Maar tennissen zit er sowieso de eerste 2 weken niet in.
Wat ik echt heel k*t vind omdat we nog 3 competitiedagen moesten spelen.
Waarvan een alles beslissende, zouden we die verliezen met 5-1 of 6-0,
Dan is het kampioenschap weggegeven. Maar het scheelt dat we de eerste keer 6-0 van dezelfde hebben gewonnen. Maar ach feest vieren kan ook op een been toch?
Oah nee dat is helemaal aan de andere kantquote:
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:24 schreef FedExpress het volgende:
ook al? wat heeft iedereen hier zegBeterschap!
Dankjewel allebei!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:31 schreef SalsedoNL het volgende:
Ja zeker beterschap.
Hopen dat je zonder problemen in de zomer kan spelen
goed zoquote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:02 schreef luckass het volgende:
Inschrijving voor het open toernooi van de eigen vereniging is verstuurd.
Festina, KLM open, Amstelburgh open, De Kegel en De vliegende Hollander.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:52 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Welke toernooien, als ik vragen mag.
PM'en mag ook.
Oh, okay, dat is te ver naar het zuiden voor mij.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:47 schreef SalsedoNL het volgende:
[..]
Festina, KLM open, Amstelburgh open, De Kegel en De vliegende Hollander.
KLM en Amstelburgh zijn beide senioren
ik kom niks anders tegen dan dat soort kindjes.....behalve als ze gewoon echt megagoed zijn (als in, die worden later wel 1 ofzo) zijn ze meestal best makkelijk te verslaan. Ik overpower ze meestal gewoonquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:06 schreef Outlined het volgende:
nog nooit getennist tegen een bonds-kindje in een open (senioren) toernooi. Erg jammer, wil wel eens zien wat ik tegen zo iemand kan. Kan ik op kracht/conditie winnen?
Bij de bond zit je al best snel tegenwoordig. Dus je hoeft er niet vanuit te gaan dat je gelijk een pak slaag krijgt.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:06 schreef Outlined het volgende:
nog nooit getennist tegen een bonds-kindje in een open (senioren) toernooi. Erg jammer, wil wel eens zien wat ik tegen zo iemand kan. Kan ik op kracht/conditie winnen?
Ik ken er een heleboel die het zonder bondstraining gedaan hebben.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:26 schreef Outlined het volgende:
Hebben alle top 100 (NL) spelers nou ook bondstraining gehad of zitten er ook veel tussen die op eigen kracht de nederlandse top 100 gehaald hebben?
Bondsjongens van 16/17 spelen wij ook niet meer tegen. (over het algemeen)quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:36 schreef SalsedoNL het volgende:
Ze hebben veel control, maar vaak wat minder kracht. Als je ze goed laat lopen en op het juiste moment een goeie, strakke diepe bal geeft, kan je ze wel hebben. Bonds jongens van 16 á 17 zijn een ander verhaal. Die krijgen echt krachttraning. Die zijn gewoon pro :p
dat moet op basis van speelsterkte die op de pasjes staat!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:20 schreef TheHawk90 het volgende:
Een vraagje voor jullie. Bij de opsteling heb je de eerste en de tweede enkel. Worden (/moeten) deze worden ingedeeld naar eigen keus, rating op het pasje of actuele rating? Vroeger speelde mijn teamgenoot de eerste maar onderhand ben ik hem al lang en breed voorbij op de actuele rating, moet (/mag) ik dan de eerste overnemen?
Je mag als je actuele rating beter is wel omwisselen. maar niemand doet het en je bent nog wel eens een uur bezig met het je tegenstander ervan overtuigen...of je moet het wedstrijdreglement bij je hebbenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:28 schreef FedExpress het volgende:
[..]
dat moet op basis van speelsterkte die op de pasjes staat!
Weten al jouw tegenstanders die actuele speelsterktes uit hun hoofdquote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je mag als je actuele rating beter is wel omwisselen. maar niemand doet het en je bent nog wel eens een uur bezig met het je tegenstander ervan overtuigen...of je moet het wedstrijdreglement bij je hebben
Hij bedoelt eerder als ik een lagere rating heb op mijn pasje, maar toch op de eerste enkel gezet word (omdat mijn actuele rating beter is) dat de tegenstander dan denkt dat we cheaten (want: lagere pasrating op eerste enkel) want ze weten mijn actuele rating niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:34 schreef Komakie het volgende:
[..]
Weten al jouw tegenstanders die actuele speelsterktes uit hun hoofd
Wij hebben er echt nooit problemen mee.
Dan ben je ook aan het cheaten, want dat mag dus niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:24 schreef TheHawk90 het volgende:
[..]
Hij bedoelt eerder als ik een lagere rating heb op mijn pasje, maar toch op de eerste enkel gezet word (omdat mijn actuele rating beter is) dat de tegenstander dan denkt dat we cheaten (want: lagere pasrating op eerste enkel) want ze weten mijn actuele rating niet.
Anyways thanks to you all! Laatste competitiedag en daarna toernooien spelen
Dat is dus niet zoquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:30 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dan ben je ook aan het cheaten, want dat mag dus niet.
Voor de indeling geld de actuele rating niet, alleen de speelsterkte op je pasje.
Bijvoorbeeld, bij ons in het team hebben we 4 spelers die 5 in de single zijn.
Ik sta 4.7 als actuele rating en onze beste staat 3.9. Toch kan ik als eerste single worden neergezet, omdat je de speelsterktes op de pasjes moet aanhouden.
Dat moet ook wel, omdat het niet wil zeggen dat je actuele rating op dat moment precies klopt. Er kunnen nog niet verwerkte uitslagen zijn.
Btw, je schrijft je toch ook in op toernooien aan de hand van de speelsterkte op je pasje?
Actuele rating is puur om bij te houden wat je score is en of je een speelsterkte vooruit, of achteruit kan gaan. Alleen aan het einde van het seizoen als de speelsterktes opnieuw worden ingedeeld heeft het daadwerkelijk waarde. Verder heeft het geen waarde op het huidige moment.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |