abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:04:11 #251
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_82555155
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:56 schreef Outlined het volgende:

[..]

fijnste baansoort aller tijden, mooie combinatie van hardcourt en gravel.
Op zich best ok, ik kan de bal alleen altijd wat slecht zien. groen/geel is niet zo'n fijne combi bij mij blijkbaar. Verder vind ik het wel lekker om op te spelen.

Smashcourt vind ik ook steeds fijner. Het lijkt op gravel en de ballen stuiteren altijd goed op. Als verenigingen hier ook voor een andere baansoort kiezen is het eigenlijk altijd wel smashcourt omdat dit het meeste op gravel lijkt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:05:10 #252
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_82555193
Ik ben ook toernooien aan het uitzoeken en ben een beetje omgeving Flevoland en Zwolle aan het zoeken. Dan is het ook goed uitkijken naar de baansoort.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_82555455
Ik dacht dat het grotendeels naast het kosten plaatje ook te maken heeft met de bodem zo weet ik dat je in de zaanstreek vrijwel alleen kunstgras clubs vind. Langs de kuststrook waar zandgrond is, vrij veel gravelclubs. Natuurlijk zijn er ook in de kuststrook gerust wel clubs over gestapt op kunstgras ivm kosten etc.

kosten plaatje bedoel ik ook mee langer door kunnen spelen, drainage etc.
sudo is powerrrr
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:19:33 #254
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_82555924
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:10 schreef dekouwe het volgende:
Ik dacht dat het grotendeels naast het kosten plaatje ook te maken heeft met de bodem zo weet ik dat je in de zaanstreek vrijwel alleen kunstgras clubs vind. Langs de kuststrook waar zandgrond is, vrij veel gravelclubs. Natuurlijk zijn er ook in de kuststrook gerust wel clubs over gestapt op kunstgras ivm kosten etc.

kosten plaatje bedoel ik ook mee langer door kunnen spelen, drainage etc.
Het ligt ook een beetje aan de omgeving. In dorpen en omgeving vind je veel kunstgras aangezien het gewoon makkelijker en goedkoper is (wat ook vaak betekent dat het slecht onderhouden is, maar dat terzijde) en in grotere steden hebben ze vaak nog gravel.

Boerendorpen en combiverenigingen hebben ook bijna altijd kunstgras.
pi_82556395
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het ligt ook een beetje aan de omgeving. In dorpen en omgeving vind je veel kunstgras aangezien het gewoon makkelijker en goedkoper is (wat ook vaak betekent dat het slecht onderhouden is, maar dat terzijde) en in grotere steden hebben ze vaak nog gravel.

Boerendorpen en combiverenigingen hebben ook bijna altijd kunstgras.
laat chris dat maar niet horen
sudo is powerrrr
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:31:48 #256
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82556570
Boerendorpen hebben vaak 1 zo'n dorpsidioot die alle clubs beheerd, vaak zijn dat dan ook hele mooie clubjes
pi_82561348
Vind kunstgras heerlijk spelen. Kan er goed op glijden en het spel gaat snel zat. Maar is gewoon wat je gewent bent denk ik. Gravel is ook wel oke maar moet me altijd verschrikkelijk aanpassen en het gaat me gewoon wat te langzaam.

Verder ben ik een echte tretorn liefhebber en op gravel speel je vaak met die dunlop krengen waar ik geen bal mee goed sla..

kunstgras + tretorn
pi_82561484
tretorn liefhebber
sudo is powerrrr
pi_82561591
Kortom: kunstgras is voor mensen die niet kunnen tennissen.
pi_82561626
haah ja.. er is geen middenweg eh bij trethorn of je vindt het fijn of je haat het. wel de tretorn plus hoor niet die x dingen want dat zijn echt kanonnen
pi_82561851
Ik hou ook wel van een tretorn bal op een trage baan, lekker beuken maar wel alles terugkrijgen. Heerlijk.

Tretorn op kunstgras daarentegen...dat is echt slecht voor je...alhoewel dan stuitert er tenminste nog iets
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_82563215
Wij hebben volgens mij op kunstgras, Tecnifibre XLD ballen.
Ik speel er altijd al mee dus vind het fijn zat.
  woensdag 9 juni 2010 @ 21:03:54 #263
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_82570845
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 18:22 schreef Chriz2k het volgende:
Kortom: kunstgras is voor mensen die niet kunnen tennissen.
Amen...
  donderdag 10 juni 2010 @ 08:35:37 #264
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_82601839
tretorn?!?!?! kut als je spinballen wilt slaan
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_82603899
Zonder te spelen al mijn eerste halve finale gehaald .

Ik had liever gezien dat ze een poultje van vijf hadden gemaakt, maar daar zullen wel teveel verhinderingen voor zijn geweest...
  donderdag 10 juni 2010 @ 09:47:47 #266
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_82603986
ik moet nog 1x winnen in de 5 om door te gaan naar de halve finale en minstens 1x winnen in de 3 om in de halve finale te komen
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_82604100
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 09:45 schreef Chriz2k het volgende:

Ik had liever gezien dat ze een poultje van vijf hadden gemaakt, maar daar zullen wel teveel verhinderingen voor zijn geweest...
poultjes van 5 zijn echt niet te doen...volgens mij vindt de helft van de spelers dat bovendien arelaxed...
Wij hebben hier ook 3 of 4 schema's van 5 (godzijdank zijn er na de sluiting van de inschrijvingen bij 2 nog 1 of 2 spelers bijgekomen)...maar als je standaard 4 partijen speelt, maakt niet uit of je ze allemaal verliest, daar heeft toch niet iedereen zin in??
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_82607651
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 09:45 schreef Chriz2k het volgende:

Whehehe is hij ook nog als 1e geplaatst ook
niet echt veel deelnemers aan dat toernooi he ? alleen de HE6 en HE7 zijn aardig bezet, maar dat zijn ze altijd.

Zonde dat ik niet wist van dat toernooi maar achteraf misschien alleen maar goed moet studeren voor tentamens
sudo is powerrrr
pi_82608485
Bijzonder intelligente opmerkingen weer hier,

"kunstgras is voor mensen die niet kunnen tennissen"

Omdat de ballen sneller doorkomen dan op gravel, zodat je sneller moet zijn?

Wegglijden??? Als je voetenwerk goed is, kun je makkelijk snel starten zonder weg te glijden, maar misschien is je voetenwerk niet toereikend?

Op kunstgras word in de winter, en tijdens regen gewoon doorgetennist, je hoeft niet te vluchten, en je moet goed met wisselende weersomstandigheden kunnen omgaan. Vluchten als je een break achterstaat omdat het begint te druppelen is er niet bij.
Ik ken genoeg mensen die uitsluitend op kunstgras tennissen, en jou, en menig ander gravelbijtertje, of hardcourtfanaat finaal van de baan slaan.

Dus het nivo waar je op tennist, staat totaal los van de ondergrond waar je het op doet.
pi_82608778
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 11:43 schreef magik7777 het volgende:

Wegglijden??? Als je voetenwerk goed is, kun je makkelijk snel starten zonder weg te glijden, maar misschien is je voetenwerk niet toereikend?

Op kunstgras word in de winter, en tijdens regen gewoon doorgetennist, je hoeft niet te vluchten, en je moet goed met wisselende weersomstandigheden kunnen omgaan. Vluchten als je een break achterstaat omdat het begint te druppelen is er niet bij.
Ik ken genoeg mensen die uitsluitend op kunstgras tennissen, en jou, en menig ander gravelbijtertje, of hardcourtfanaat finaal van de baan slaan.

Dus het nivo waar je op tennist, staat totaal los van de ondergrond waar je het op doet.
Niet zo happen

Je koopt zeker je spullen bij 1 of andere tennisshop?
pi_82608921
waar moet je je tennisspullen anders kopen? Bij de Hema?
pi_82608960
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 11:51 schreef magik7777 het volgende:
waar moet je je tennisspullen anders kopen? Bij de Hema?
Laat maar, de grap is in een vorig topic gemaakt
  donderdag 10 juni 2010 @ 12:16:40 #273
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_82610071
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 11:49 schreef Drassss het volgende:

[..]

Je koopt zeker je spullen bij 1 of andere tennisshop?
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_82610206
Schijnt iets mis mee te zijn als je dat doet schijnbaar....
  donderdag 10 juni 2010 @ 13:05:23 #275
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_82612529
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 11:43 schreef magik7777 het volgende:

Een grapje mag toch wel?
Er zijn genoeg mensen die goed tennissen op kunstgras. Dat weet ik ook wel. De vraag is alleen of je het leuk vindt.

Als je een goede service en een goede vlakke slag hebt komt je al een heel eind. Daar hoef je geen briljant voetenwerk voor te hebben. Sterker nog, kunstgras spelers hebben meestal helemaal niet zo'n briljant voetenwerk. De kans dat je een strakke bal in de hoek nog haalt is veel kleiner dan bij gravel dus ze laten eerder ballen lopen.
Waarom denk je dat spelers als Krajicek en Ivanisevic vroeger ver kwamen op Wimbledon. Echt niet vanwege hun briljante voetenwerk.

Voetenwerk heeft niets te maken met het wegglijden, maar met je bouw en gewicht. Ik ben een grote jongen. Ik moet dus veel kracht zetten om af te zetten en om te stoppen. Dat betekent dat ik niet moet glijden bij het reiken naar een bal, wat mij meer tijd kost om af te remmen. Of ik glij door en heb weinig grip meer. Net als met afzetten.
Dit geld trouwens ook voor een gedeelte voor Smashcourt. Minder voor Probounce aangezien je daar meer grip hebt.
Als je lichter bent heb je daar veel minder problemen mee. Als je in het begin van het jaar nog vrij zachte gravelbanen hebt zal ik eerder er een gat in trappen dan iemand die lichter is. Mits deze baan slecht aangelegd is trouwens. Bij mijn oude club had ik dat altijd aan het begin van het seizoen, bij mijn nieuwe club niet.

Zoals ik al zei wil ik helemaal niet in de winter als het koud is buiten tennissen aangezien ik gewoon niet in de kou wil tennissen en in de regen tennissen vind ik nog veel kutter. Ik wil gewoon de baan af als het regent. Als er een paar druppels vallen kun je op gravel trouwens ook wel doortennissen.
Maar als ik sta te serveren en het regent een beetje, ik gooi een bal op en er komt een druppel in mijn ogen waardoor ik mijn service mis op breakpunt tegen dan ben ik de sjaak. Daarom wil ik niet in de regen tennissen. Daarnaast is het slecht voor je ballen en bespanning om in de regen te tennissen en wordt je er zeiknat van als het te lang duurt. En ondertussen wel verder zwoegen

Tegen een goede kunstgrasspeler op kunstgras spelen of op gravel tegen hem spelen is zo'n groot verschil. Afgelopen competitie speelden we tegen een 3tje die bij een kunstgras vereniging speelde. Hij kreeg thuis bijna geen game tegen (op 1 wedstrijd na die hij verloor van een 2.7), maar op gravel had hij het regelmatig gewoon moeilijk. Van een 5je van ons verloor hij bijna omdat die jongen gewoon een beetje gravelspel ging spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')