abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82084489
Vandaag tegen de kampioen gespeeld, wederom 0-6 verloren .
Singel tegen een zesje, stond briljant te spelen, maar hij was vrijwel foutloos op de belangrijke punten en had een hele zware topspin forehand waar ik niks mee kon: 0-6, 4-6. Ik had er gewoon een driesetter uit kunnen slepen, maar zijn 5e MP was er toch 1 teveel. Toch een positief gevoel over de wedstrijd.
Dubbel was drama: 2-6, 2-6 en geen kans.
Daarbij heeft de nummer 8 met 1-5 verloren dus zijn wij op de laatste plaats geeindigd .

Tot slot nog zitten zuipen op kosten van de tegenstander, ze hadden zelf nog champagne meegenomen en het waren wel relaxte gasten.

In ieder geval genoeg wedstrijdritme opgedaan (na 2 jaar niks) en op naar de toernooien!
pi_82084704
Morgen zal ik de resultaten posten van een belangrijk experiment; ik had tijdens het bespannen te kort snaar waardoor ik de laatste twee breedtesnaren uit een los stuk heb moeten doen, dus nu heb ik vier knopen in plaats van twee. Ik heb geen flauw idee hoe ernstig dat is, dus dat zal ik morgen merken .
pi_82087292
quote:
Op zondag 30 mei 2010 00:07 schreef Chriz2k het volgende:
Morgen zal ik de resultaten posten van een belangrijk experiment; ik had tijdens het bespannen te kort snaar waardoor ik de laatste twee breedtesnaren uit een los stuk heb moeten doen, dus nu heb ik vier knopen in plaats van twee. Ik heb geen flauw idee hoe ernstig dat is, dus dat zal ik morgen merken .
Heb ik ook eens gehad, en toen inderdaad ook die laatste 2 breedte snaren uit een los stuk snaar gedaan. Merk je niks van .
pi_82091238
k*tweer
En omdat half ons team op Pinkpop zit, moet ik 3 wedstrijden
Ben zo gaar als wat, dus het wordt alles of niets tennis, korte ralleys
pi_82092190
2-3 verloren gisteren tegen de nummer 2. Heel jammer, hadden met 4-1 moeten winnen om hun voorbij te gaan. Nu worden we ws. 3e in de poule.
Mix in drie sets gewonnen, HD verloren in twee.
U MAD?
pi_82092593
Gisteren 6-0 gewonnen van de nummer laatst.
Toen de trainster met de champagne kwam moest de tegenstander opeens gaan. 'omdat het nogal laat was'.
Terwijl we ze toch in 2, 2,5 uur geveegd hadden.
Ondanks de nogal onsportieve tegenstander toch een leuk feestje gehad.
Deze competitie was best matig qua tegenstand,
In totaal 2 punten tegen, en de nummer laatst heeft in totaal 2 punten.
Verder maakte iedereen elkaar af met 6-0.
En ja als je dan met 6-0 van de nummer 2 wint, is het al snel beslist.
pi_82092696
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:01 schreef senswal het volgende:
Gisteren 6-0 gewonnen van de nummer laatst.
Toen de trainster met de champagne kwam moest de tegenstander opeens gaan. 'omdat het nogal laat was'.
Terwijl we ze toch in 2, 2,5 uur geveegd hadden.
Ondanks de nogal onsportieve tegenstander toch een leuk feestje gehad.
Deze competitie was best matig qua tegenstand,
In totaal 2 punten tegen, en de nummer laatst heeft in totaal 2 punten.
Verder maakte iedereen elkaar af met 6-0.
En ja als je dan met 6-0 van de nummer 2 wint, is het al snel beslist.
Feli met het kampioenschap !

Wij hebben met 5-1 verloren van de koploper. Ik heb zelf verloren van een 4'tje, maar met een stand van 6-4 7-6 kan ik wel leven. Als we overigens anders opgesteld hadden, dan was de eindstand waarschijnlijk gelijk geweest.
pi_82093006
4-1 gewonnen :-) van een team wat hoger stond dan ons team.
enkeltje binnen gehaald met 6-1 6-3 .. kwam 2e set met 3-0 achter kerel bracht alles terug met slice echt zo irritant
en de mix gewonnen in 3 sets 6-7 6-4 6-1 met de slechtste dame van ons team jezus wat heb ik veel moeten rennen zeg .. kon wel lekker poachen in deze wedstrijd wat echt door slaggevend was. Alleen nu ben ik zo ontiegelijk brak en heb spierpijn

[ Bericht 3% gewijzigd door dekouwe op 30-05-2010 11:24:47 ]
sudo is powerrrr
pi_82093112
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:17 schreef dekouwe het volgende:
4-1 gewonnen :-) van een team wat hoger stond dan ons team.
enkeltje binnen gehaald met 6-1 6-3 .. kwam 2e set met 3-0 achter kerel bracht alles terug met slice echt zo irritant
en de mix gewonnen in 3 sets 6-7 6-4 6-1 met de slechtste dame van ons team jezus wat heb ik veel moeten rennen zeg .. kon wel lekker pouchen in deze wedstrijd ging ook goed. Alleen nu ben ik zo ontiegelijk brak en heb spierpijn
Pouchen ? Volgens mij bedoel je poachen !
pi_82093139
heb het aangepast voor je
sudo is powerrrr
pi_82093720
Leuk topic! Gister mijn laatste wedstrijden gespeeld voor de Voorjaarscompetitie Midden (tm 17). Als team 3-3 gelijk, maar dat deed er niet zoveel meer toe. Single gewonnen met 6-2 6-1 en dubbel met 6-1 6-2.

Na 3 jaar competitie vind ik het wel eens tijd worden voor wat toernooien deze zomervakantie. Tellen alle toernooien op toernooi.nl eigenlijk mee voor mijn ranking? Sta op dit moment namelijk een paar 100e boven de 8.0 en wil graag 7 zijn op mijn volgende pasje!

Deze lijkt mij wel wat: http://toernooi.nl/sport/(...)D0-B96A-8C077C109BAF

Alvast bedankt!
pi_82093835
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:47 schreef EdNoolk het volgende:
Leuk topic! Gister mijn laatste wedstrijden gespeeld voor de Voorjaarscompetitie Midden (tm 17). Als team 3-3 gelijk, maar dat deed er niet zoveel meer toe. Single gewonnen met 6-2 6-1 en dubbel met 6-1 6-2.

Na 3 jaar competitie vind ik het wel eens tijd worden voor wat toernooien deze zomervakantie. Tellen alle toernooien op toernooi.nl eigenlijk mee voor mijn ranking? Sta op dit moment namelijk een paar 100e boven de 8.0 en wil graag 7 zijn op mijn volgende pasje!

Alvast bedankt!
Toernooien kun je beter hier zoeken:
http://knltb.nl/cms/showpage.aspx?id=19
pi_82093893
Waarom? Omdat je dan meer toernooien vindt of omdat het dan altijd meetelt voor je speelsterkte?

[ Bericht 1% gewijzigd door EdNoolk op 30-05-2010 12:05:34 ]
pi_82093905
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:54 schreef EdNoolk het volgende:
Waarom? Omdat je dan meer toernooi vindt of omdat het dan altijd meetelt voor je speelsterkte?
Beiden
pi_82094461
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:55 schreef luckass het volgende:

[..]

Beiden
Bedankt! Dan gaat dat mijn eerste toernooitje worden, vond 'm ook via de KNLTB site
pi_82094531
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:05 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Feli met het kampioenschap !
Dankjewel Nalbi!
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:47 schreef EdNoolk het volgende:

Alvast bedankt!
Dat toernooi is sowieso in alle onderdelen 17+ en je speelt in de competitie t/m 17.
Dus ik weet niet of dat zin heeft.
Op toernooi.nl zijn de meeste toernooien wel voor de rating,
Mocht het niet zo zijn, dan staat dat wel aangegeven bij het reglement.
pi_82095547
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:15 schreef senswal het volgende:

[..]

Dankjewel Nalbi!
[..]

Dat toernooi is sowieso in alle onderdelen 17+ en je speelt in de competitie t/m 17.
Heeft wel zin, is toch leuk om te spelen en is gewoon in dezelfde speelsterkte, alleen zullen ze wat beter zijn dan de 8'en bij de jeugd. Heb me ingeschreven Austerlitz Open 2010 en Coffee Concept 2010 (TC Groenekan).
Nu al heel veel zin in!!
pi_82095806
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:15 schreef senswal het volgende:

[..]

Dankjewel Nalbi!
[..]

Kan wel als hij in het laatste jaar van de junioren zit toch?
pi_82097861
Ja, het was meer in de zin van, of het mag.
Maar ik dacht dat het bij competitie altijd was dat als je in hetzelfde jaar 17 wordt,
Dat je dan dispensatie moet aanvragen om t/m 17 te spelen.
Althans, zo was dat bij mij ooit.

Edit: Hij kan natuurlijk ook spelen met dispensatie
pi_82098157
Ik speel niet met dispensatie. Ik ben maart 17 geworden en mag aan beide toernooien gewoon meedoen volgens het reglement, en competitie is logisch want het is tm 17.
pi_82099892
Ahh, ik weet al wat het was.
Ik ben zelf in Oktober jarig, dus dan ben ik tijdens de competitie nog 17 maar daarna word ik 18.
En in dat geval moet je dus wel dispensatie aanvragen.
Maar goed dat heeft verder niks met jou te maken.
Veel succes met de toernooien!
pi_82100177
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:04 schreef Bak_Beest het volgende:

[..]

Heb ik ook eens gehad, en toen inderdaad ook die laatste 2 breedte snaren uit een los stuk snaar gedaan. Merk je niks van .
Mooi .

Helaas niks kunnen testen, want het is afgelast . We boden ze zelfs nog een 5-3 overwinning aan (ze zijn al kampioen), maar het mocht niet baten...
pi_82101104
Thanks

[ Bericht 95% gewijzigd door EdNoolk op 30-05-2010 15:25:10 ]
pi_82108945
Het is weer niks dit voorjaar.
We eindigen ergens in de middenmoot en mijn rating zal ook niet echt verbeteren.

Anekdote:

Lenin was een keer aan het discussiëren over de verdiensten van Rosa Luxemburg.
Volgens zijn opponent snapte Rosa Luxemburg toch maar erg weinig van het Marxisme.
Lenin antwoordde:
quote:
'Er zijn Kippen en Adelaars.
Kippen fladderen normaal gesproken heel dicht bij de grond.
Adelaars vliegen normaal gesproken heel hoog in de lucht.
Soms echter duiken Adelaars heel diep naar beneden en soms komen ze daarbij zo laag dat sommige kippen zeggen: "Kijk die Adelaar eens laag vliegen. Ik kan veel hoger komen dan die Adelaar!" '
Vraag:
Als ik weer eens heel slecht speel:
"Ben ik nu een laagvliegende Adelaar, of een fladderende kip?"

Spelregel.
Bij een HD hadden wij de vorige set met slecht spel verloren. Na de eerste game van de tweede set moesten wij ontvangen en ik vroeg aan mijn maat of we niet van ontvangerskant moesten veranderen. We speelden zo slecht dat elke wijziging wel een verbetering zou moeten zijn. Hij stemde met dit voorstel in en wij informeerden onze tegenstanders over onze veranderde opstelling.
De tegenstanders waren het daar niet mee eens en stelden dat wij een wijziging in de opstelling voor het begin van de set hadden moeten aankondigen.
Wij voerden aan dat zij helemaal geen nadeel konden ondervinden van de late mededeling en hielden vast aan onze gewijzigde opstelling.

Hoewel de tegenstander van mening was dat zij het gelijk aan hun kant hadden, wilden zij er uiteindelijk geen punt van maken en verloren wij ook de tweede set kansloos.

Achteraf bleek dat WIJ het recht aan onze kant hadden. Regel 15 van de KNLTB-regels stelt immers:
quote:
15. Volgorde van ontvangen in het dubbelspel

Het team dat in het eerste spel van een set moet ontvangen, moet beslissen welke speler het eerste punt in het spel zal ontvangen. Op dezelfde wijze moeten hun tegenstanders, vóór het tweede spel begint, beslissen welke speler het eerste punt van dat spel zal ontvangen. De speler die de partner van de ontvanger van het eerste punt van het spel was, moet het tweede punt ontvangen en deze volgorde moet tot het eind van de set worden aangehouden. Nadat de ontvanger de bal heeft teruggeslagen, mag elke speler in een team de bal slaan.
Reactie van de tegenstander:
"Nou, dat moet dan pas veranderd zijn"

VR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')