quote:Op zondag 17 januari 2010 10:18 schreef Hr-Flip het volgende:
[ afbeelding ]
Rustig plaatje van een rustig treintje, op een rustige morgen.
Precies eigenlijk als deze zondag
Idd, het zou zo van iemands modelspoorbaan kunnen zijn met die stronken en dat karretje.quote:Op zondag 17 januari 2010 10:31 schreef Duvel het volgende:
Fraai plaatje, nauwelijks voorstelbaar dat dit de 21e eeuw is...
quote:Op zondag 17 januari 2010 10:53 schreef Palmboom313 het volgende:
ah shit Ireyon heeft nog niet gereageerd![]()
Een van de weinige treinen met een sneeuwschuiverquote:Op zondag 17 januari 2010 10:18 schreef Hr-Flip het volgende:
[ afbeelding ]
Rustig plaatje van een rustig treintje, op een rustige morgen.
Precies eigenlijk als deze zondag
Wat een schattig stelletje is dat eigenlijkquote:Op zondag 17 januari 2010 11:28 schreef Cothen het volgende:
[..]
Een van de weinige treinen met een sneeuwschuiver, die er niet eens zo lang op zit.
In 1989 iig nog niet:
[ afbeelding ]
NS DH1 3102 wacht in Harlingen Haven geduldig op vertrek.
Ah de 3102quote:Op zondag 17 januari 2010 11:28 schreef Cothen het volgende:
[..]
Een van de weinige treinen met een sneeuwschuiver, die er niet eens zo lang op zit.
In 1989 iig nog niet:
[ afbeelding ]
NS DH1 3102 wacht in Harlingen Haven geduldig op vertrek.
Wisseltje verkeerd in Almelo en vervolgens maar doorgetuft?quote:Op zondag 17 januari 2010 12:38 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Ah de 3102
Hier op een plek, waar maar weinig mensen een DH zouden tegenkomen.
[ afbeelding ]
Namelijk te Enschede.
Wat een verschil met die koploper zeg.quote:Op zondag 17 januari 2010 12:38 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Ah de 3102
Hier op een plek, waar maar weinig mensen een DH zouden tegenkomen.
[ afbeelding ]
Namelijk te Enschede.
Als ik me niet vergis werden de stellen in Enschede gewassen, net als de Lintjes (die ik er trouwens al een hele tijd niet meer heb gezien?)quote:Op zondag 17 januari 2010 12:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wisseltje verkeerd in Almelo en vervolgens maar doorgetuft?
De Linten zullen ook wel gewassen worden bij VOITH, toch?quote:Op zondag 17 januari 2010 12:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis werden de stellen in Enschede gewassen, net als de Lintjes (die ik er trouwens al een hele tijd niet meer heb gezien?)
Nee, ergens in de jaren 90 hebben alle Wadlopers een baanruimer gekregen.quote:Op zondag 17 januari 2010 11:28 schreef Cothen het volgende:
[..]
Een van de weinige treinen met een sneeuwschuiver, die er niet eens zo lang op zit.
In 1989 iig nog niet:
[ afbeelding ]
NS DH1 3102 wacht in Harlingen Haven geduldig op vertrek.
Waarom eigenlijk?quote:Op zondag 17 januari 2010 13:18 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, ergens in de jaren 90 hebben alle Wadlopers een baanruimer gekregen.
Ik heb het even opgezocht.quote:
okee, eigenlijk is het dus gewoon ECHT een "koeienvanger"quote:Op zondag 17 januari 2010 13:36 schreef RealZeus het volgende:
Ik heb het even opgezocht.
Dat komt voort uit het ongeval op 16 september 1996 tussen Leeuwarden en Tytsjerk, waarbij een kudde koeien werd aangereden.
De trein ontspoorde doordat de koeien bekneld raakten tussen het draaistel van het voorste treinstel (DH1 3110) en de stelconplaten.
De eerste stellen met een baanruimer (3101 en 3102) kwamen op 12 december 1996 in dienst.
Bron: Het boek: Ongevallen op Nederlands Spoor.
Bij dat ongeval was idd bijna de halve wadslopervloot uitgeschakeldquote:Op zondag 17 januari 2010 13:36 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht.
Dat komt voort uit het ongeval op 16 september 1996 tussen Leeuwarden en Tytsjerk, waarbij een kudde koeien werd aangereden.
De trein ontspoorde doordat de koeien bekneld raakten tussen het draaistel van het voorste treinstel (DH1 3110) en de stelconplaten.
De eerste stellen met een baanruimer (3101 en 3102) kwamen op 12 december 1996 in dienst.
Bron: Het boek: Ongevallen op Nederlands Spoor.
Ik heb het ook! Beneden.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
okee, eigenlijk is het dus gewoon ECHT een "koeienvanger"
Oh dat boek heb ik ook trouwens. Thuis
Ja, één stel krijgt een ICM ook niet weg natuurlijk. Het domme is dat de ICM ook weer door een koppel Wadlopers terug is gesleept. In plaats van dat ze nou even een fatsoenlijke loc sturen.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij dat ongeval was idd bijna de halve wadslopervloot uitgeschakeld![]()
En dat het zoveel stellen waren kwam omdat er een ICM-III achter hing
quote:
sowquote:Op zondag 17 januari 2010 16:16 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mooie trein. Al is 't maar een render.
Mja, als er geen benzine-aangedreven railvoertuigen meer gemaakt wordenquote:Op zondag 17 januari 2010 16:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Kruckenberg Schienenzeppelin. Nog steeds wereldsnelheidsrecordhouder voor benzine-aangedreven railvoertuigen
Laat ze de order bij AnsaldoVaticaanstad maar annuleren en dat ding bestellen, die lijken me een stuk eerder geleverd te wordenquote:Op zondag 17 januari 2010 16:59 schreef James1988 het volgende:
De Venturio van Siemens. Op dit moment alleen nog maar een concept, helaas.
Wat kenmerken:
- Leverbaar in zowel diesel als electrische versie (3 kV, 15 kV en/of 25 kV)
- Topsnelheid van 160 tot 250 km/h
- Kantelbaksysteem mogelijk
Meer info in deze brochure.
Ome Keesje?quote:Op zondag 17 januari 2010 16:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mja, als er geen benzine-aangedreven railvoertuigen meer gemaakt worden
Wat was in NL de laatste eigenlijk, de oersik?
Mooi ding, doet me een beetje aan de Zefiro denken.quote:Op zondag 17 januari 2010 16:59 schreef James1988 het volgende:
De Venturio van Siemens. Op dit moment alleen nog maar een concept, helaas.
Wat kenmerken:
- Leverbaar in zowel diesel als electrische versie (3 kV, 15 kV en/of 25 kV)
- Topsnelheid van 160 tot 250 km/h
- Kantelbaksysteem mogelijk
Meer info in deze brochure.
Er zijn testen geweest met twee gekoppelde Thalys treinstellen op de HSL Zuid, dan heb je ook zo'n lange trein. Zelf denk ik dat 16 bakken voor Nederland niet rendabel is.quote:Op zondag 17 januari 2010 17:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mooi ding, doet me een beetje aan de Zefiro denken.
Behalve dan dat die laatste nóg beter is![]()
Maximum operating speed of 380 kph
Seater coaches, 8- or 16-car non-articulated trainsets
'k Hoop echt dat er ooit nog met een 16-bakken hogesnelheidstrein gaat worden gereden, machtig mooi om te zien.
Benzine? Nee hoorquote:
't Hoeft van mij ook niet in Nederland, maar ook vanuit het buitenland levert het mooie beelden op.quote:Op zondag 17 januari 2010 17:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zijn testen geweest met twee gekoppelde Thalys treinstellen op de HSL Zuid, dan heb je ook zo'n lange trein. Zelf denk ik dat 16 bakken voor Nederland niet rendabel is.
Voor de Beneluxtrein zou het echt geen kwaad kunnen.. Die had sowieso al jaren met een rijtuig of 12 moeten rijden.quote:Op zondag 17 januari 2010 17:48 schreef James1988 het volgende:
De Zefiro is ook een mooie trein ja... en 380 km/h is natuurlijk ganz geil. Alleen zullen we er in Nederland weinig aan hebben omdat we daarvoor te klein zijn. 16 bakken HST zullen ook nooit rendabel zijn voor de binnenlandse dienst en Beneluxdienst.
De beneluxstam is toch ingekort omdat de oude elfjes 'm anders niet meer uit die Antwerpse kelder konden trekken?quote:Op zondag 17 januari 2010 17:52 schreef James1988 het volgende:
Klopt, de huidige Benelux mag best wel wat langer of hoger (dubbeldeks?), maar jaren geleden was al bekend dat de huidige BNL afgeschoten wordt voor Fyra, vandaar dat er niet is geïnvesteerd. In mijn post bedoelde ik ook de Fyra-Beneluxdienst.
zo ver is het nog lang niet. waarschijnlijk zal het oktober/november worden lijkt mequote:Op zondag 17 januari 2010 20:15 schreef SpeedyRich het volgende:
Hoe zit het eingelijk met de V250 ?
Zijn er stellen inmiddels afgenomen door NS ?
Noem er maar geen jaartal bij inderdaadquote:Op zondag 17 januari 2010 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo ver is het nog lang niet. waarschijnlijk zal het oktober/november worden lijkt me
Ik heb de moeite half december niet eens genomen het uberhaupt te proberen. De stoppert Roosendaal-Antwerpen was punktueel, rustig en zo veel meer tijd kostte het niet eens.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
mja, mij zou het ook niet echt verbazen. Over 1 ding kan iedereen het eens zijn: de Beneluxdienst in zijn huidige vorm is een hard falend kutproduct
EN je steekt er nogeens een cabineritje van opquote:Op zondag 17 januari 2010 20:55 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik heb de moeite half december niet eens genomen het uberhaupt te proberen. De stoppert Roosendaal-Antwerpen was punktueel, rustig en zo veel meer tijd kostte het niet eens.
Was dit terwijl hij al over de HSL had moeten rijden? Misschien wel één van de laatste keren dat-ie hier op beeld is vastgelegd. Verder, eerste klas, doe maar sjiekquote:Op zondag 17 januari 2010 22:12 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Hogesnelheidsmaterieel 4305
Thalys naar Amsterdam Centraal gefotografeerd vanuit de intercity naar Vlissingen, te Roosendaal
Hele mooie beelden:quote:Op zondag 17 januari 2010 17:49 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Hoeft van mij ook niet in Nederland, maar ook vanuit het buitenland levert het mooie beelden op.
Maar was het dan niet de bedoeling om hier ooit wel met twee Thalys treinstellen te rijden? 'k Meen ergens gelezen te hebben, dat er bij de kelder van Antwerpen Centraal bewust rekening is gehouden met een 16-bakken tellende trein.
Nee, deze foto is al van 8 novemberquote:Op zondag 17 januari 2010 22:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Was dit terwijl hij al over de HSL had moeten rijden? Misschien wel één van de laatste keren dat-ie hier op beeld is vastgelegd.
Mja, ik zat urenlang (Rotterdam-Vlissingen-Roosendaal-Zutphen) in een VIRM, dus dan moet een overgangsbewijs met korting er maar af kunnenquote:Verder, eerste klas, doe maar sjiek.
De 3419 had als proef aan één kant een zwarte baanruimer (waarvoor die proef was weet ik ook niet), maar volgens mij is ie aan beide kanten gewoon weer geel.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:40 schreef Palmboom313 het volgende:
zwarte baanruimer??? dat hebben ze toch niet allemaal.
Dat zijn dus weer 6 bakken minder, oftewel nog 29 bakken te gaan als ik me niet vergis.quote:Voor de statistieken, gisteravond (16-1) zijn de 527+838 vanuit Wt naar Zlr gegaan.
Plan V 833 en Plan T 512 zijn ook al weg, ik hou het bij op http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=350quote:Op zondag 17 januari 2010 23:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat zijn dus weer 6 bakken minder, oftewel nog 29 bakken te gaan als ik me niet vergis.
Alleen wanneer ze naar de sloper gaan, is nog niet bekend.
Nu dus nog 23 bakken te gaan.quote:Op zondag 17 januari 2010 23:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Plan V 833 en Plan T 512 zijn ook al weg, ik hou het bij op http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=350
Ik zag er net eentje door de flarden mist richting Amsterdam gaan.quote:Op maandag 18 januari 2010 09:53 schreef bork het volgende:
fotoos waren zeker nice, rijdt er weer een normale ICE 's ochtends vroeg richting Duitsland?
Er is dus weer ICL in de omloop. Alhoewel het nog niet planmatig is, schijnen ze momenteel meer terug te komen.quote:- Trein 3526 vertrok vanuit Mt met ICL. Door een defect werden de twee achterste A's afgesloten. Er was nog één A aanwezig, helemaal vooraan in de trein.
Dat schijnt niet te kloppen, aldus Somda.quote:Op zondag 17 januari 2010 23:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Plan V 833 en Plan T 512 zijn ook al weg, ik hou het bij op http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=350
post van 18-1 00:43quote:Je maakt, zo neem ik aan, een typefoutje. Plan V 833 ging vanochtend met de 521 weg.
vast wel, ik heb nog net gehoord dat al het SLT al weer in dienst is namelijkquote:Op maandag 18 januari 2010 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
ja okee, maar dan nog, heel lang gebeurt er niets, en nu ineens...
Rijdt er sowieso nog mat64 rond eer ik terugkom van mijn blessure?? T zou wat zijn
Vast wel. Hoewel SLT inmiddels wel langzaam instroomt.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
ja okee, maar dan nog, heel lang gebeurt er niets, en nu ineens...
Rijdt er sowieso nog mat64 rond eer ik terugkom van mijn blessure?? T zou wat zijn
Stond op Somda geloof ikquote:Op maandag 18 januari 2010 11:31 schreef Duvel het volgende:
Ik las het zelfs.
Maar ik weet niet meer waar.
Giel?quote:Op maandag 18 januari 2010 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde dat Beelen het MAT mag gaan slopen.
Daar heb ik het zeker niet gelezen.quote:
Het enige dat ik me zo kan bedenken is dat de trein zo sneller kan binnenrijden en vertrekken omdat hij niet door de wissels hoeft. Is de trein misschien net ergens een minuutje sneller geworden? Dan zou dat de reden voor deze actie wel kunnen zijnquote:Op maandag 18 januari 2010 12:47 schreef Christiaan het volgende:
Op station Oisterwijk hebben we drie perrons, waarvan 2 en 3 eilandperron zijn. 1 stopt bij een spoorwegovergang, aan de andere kant van de spoorwegovergang begint het eiland van 2 en 3. Zie foto voor duidelijkheid, genomen vanaf perron 1
[ afbeelding ]
Voorheen stopte de stoptrein naar Tilburg West altijd op perron 3. Daardoor kon je nog rennen om de trein te halen als je hem aan zag komen. Nu stopt hij sinds kort op 2. Daardoor gaan de spoorbomen op de overweg dicht, en moet je dus al veel eerder aanwezig zijn. Ook uitstappers moeten wachten tot de trein weggereden is. Kan iemand hier een logische verklaring voor geven?
Dat ene minuutje zou wel logisch zijn, aangezien de aansluiting in Tilburg op de IC naar Roosendaal érg vaak op een minuutje gemist wordtquote:Op maandag 18 januari 2010 13:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het enige dat ik me zo kan bedenken is dat de trein zo sneller kan binnenrijden en vertrekken omdat hij niet door de wissels hoeft. Is de trein misschien net ergens een minuutje sneller geworden? Dan zou dat de reden voor deze actie wel kunnen zijn
waarschijnlijk hoor je de koelfans van de trafo's van de treinquote:Op maandag 18 januari 2010 13:35 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom trilt een mat64 eigenlijk afsof er een dieselmotor stationair aan het draaien is? Je hoort ook altijd zo'n achtergrondbrom.
Wat?quote:Op maandag 18 januari 2010 14:09 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
waarschijnlijk hoor je de koelfans van de trafo's van de trein
Daar zit wat in. Wel raar, koeling zou door luchtstroom al genoeg kunnen zijn. En zo weinig ruimte is er toch niet in zo'n trein, dus zijn trafo's best efficient op te stellen.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:09 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
waarschijnlijk hoor je de koelfans van de trafo's van de trein
Er zitten geen transformatoren van noemenswaardig vermogen in Mat'64.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:36 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Daar zit wat in. Wel raar, koeling zou door luchtstroom al genoeg kunnen zijn. En zo weinig ruimte is er toch niet in zo'n trein, dus zijn trafo's best efficient op te stellen.
Relatief gezien toch best wel? Het ding heeft hetzelfde vermogen als een koploper.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zitten geen transformatoren van noemenswaardig vermogen in Mat'64.
In een Koploper zit ook geen noemenswaardige transformator. Waarom zou er een transformator in moeten zitten?quote:Op maandag 18 januari 2010 14:52 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Relatief gezien toch best wel? Het ding heeft hetzelfde vermogen als een koploper.
Er staat gelijkspanning op de bovenleiding. Gelijkspanning op een trafo levert een kortsluiting op. Een wisselstroommotor in een trein is overigens niet eenvoudiger, kan wel energiezuiniger zijn. Maar in Mat'64 en Koplopers zitten gelijkstroommotoren.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:03 schreef Ascendancy het volgende:
Omdat een elektromotor op wisselstroom eenvoudiger is en minder slijtage heeft.
Ik vermoed de compressor.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:11 schreef Ascendancy het volgende:
Gelijkspanning direct op een trafo inderdaad ja. Maar dat heb ik nooit gesuggereerd.
Wat is jouw verklaring dan?
Je heb helemaal gelijkquote:
Asc en ik hadden er iets meer woorden voor nodig.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:16 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Je heb helemaal gelijk![]()
De compressor en niet trafo's![]()
Stom
Ja. Of nu alsnog, want ik snap er nog steeds maar weinig vanquote:Op maandag 18 januari 2010 15:28 schreef Ascendancy het volgende:
Als jij gewoon direct dingen uitlegt
Om exact te zijn, zou deze 1 Februari afgelopen zijn, en de gemeente geen nieuwe willen verlenen aan de Nederlandse Spoorwegen.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:24 schreef Duvel het volgende:
Ja, de milieuvergunning van het opstelterrein in Weert schijnt binnenkort te verlopen.
Ja, klopt. Sloper Beelen heeft een zeer lange aanbestedingsprocedure gewonnen.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde dat Beelen het MAT mag gaan slopen.
quote:Vandaag reed het laatste daglicht (hoewel licht in de mist) transport. Vanavond nog 804+837+839. Daarna nog 2 nachtelijke transporten eerst Bk+AB+B504+AB513 en daarna de Bk504, beide ritten met 40 km/u. Dan is het schluss.
Nou ik begrijp er de ballen van. Maar dat je energie opslaat in een spoel is onzin. Dat doe je in condensatoren en accu's en zo. Vind ikquote:Op maandag 18 januari 2010 15:36 schreef Ascendancy het volgende:
Een trafo wordt een kortsluiting naar t=oneindig, doordat de energieopslag in de spoel verzadigd raakt en de weerstand dus naar 0 gaat(niet exact juist)
Bij wisselspanning is dit niet omdat de impedantie dan jwL is.
Een spoel bouwt een magnetisch veld op. Flux.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ik begrijp er de ballen van. Maar dat je energie opslaat in een spoel is onzin. Dat doe je in condensatoren en accu's en zo. Vind ik
Het is een 1500V-systeem conform NEN-EN 50163.quote:Op maandag 18 januari 2010 16:42 schreef TeringHenkie het volgende:
In NL rijden we trouwens op 1800VDC, niet 1500.
quote:Op maandag 18 januari 2010 16:42 schreef TeringHenkie het volgende:
In NL rijden we trouwens op 1800VDC, niet 1500.
Jullie hebben allebei gelijkquote:Op maandag 18 januari 2010 16:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is een 1500V-systeem conform NEN-EN 50163.
1500V -10% +20% (en daar past 1800V net in).quote:Op maandag 18 januari 2010 16:42 schreef TeringHenkie het volgende:
In NL rijden we trouwens op 1800VDC, niet 1500.
daar zit een wisselrichter in: de gelijkspanning wordt omgezet in wisselspanning. (dit systeem zit ook in de VIRM's en SLT's en zorgt voor het zingen van de VIRM)quote:Op maandag 18 januari 2010 15:39 schreef dennistd het volgende:
Hoe het zit met een BR189 en een Traxx weet ik zo niet.
Zonder aanpassing zou Belgisch mat affikken doordat de spanning dermate inzakt dat de stroom omhoog schiet en er te veel warmte ontstaat. Reeks 11.8 heeft (dacht ik) een 1500V motor met een step-down chopper om in België te kunnen rijden. Reeks 25.5 rijdt op 3000V en heeft een up chopper om in Nederland te kunnen rijden. (Maar ik kan hier de plank ook misslaan...)quote:Belgisch spul rijdt hier op halve kracht,
Laat me raden: Mat'54 386, Mat'46 273 en Plan U 114?quote:Op maandag 18 januari 2010 17:39 schreef Crientj het volgende:
Hmm, vaaghe trein die ik bij Maliebaan zag binnenrijden. o.O
Heb werkelijk geen idee, fietste er iets te snel langs.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Laat me raden: Mat'54 386, Mat'46 273 en Plan U 114?
Doet het stootjuk op spoor 1 het alweer daar ja?quote:Op maandag 18 januari 2010 17:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Laat me raden: Mat'54 386, Mat'46 273 en Plan U 114?
Nederlands mat dat België binnenrijdt dát fikt af.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:21 schreef Cothen het volgende:
Zonder aanpassing zou Belgisch mat affikken doordat de spanning dermate inzakt dat de stroom omhoog schiet en er te veel warmte ontstaat.
Die hebben gewoon een parallelle schakeling: 1500V + 1500V = 3000V.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:21 schreef Cothen het volgende:
Reeks 25.5 rijdt op 3000V en heeft een up chopper om in Nederland te kunnen rijden.
Zo'n trein kwam ik gisteren tegen bij Lunetten:quote:Op maandag 18 januari 2010 15:35 schreef greavy het volgende:
Voor ze naar de sloper gaan, worden ze van Weert naar Zwolle Rangeerterrein gevoerd.
Er is een V'tje die dient als koppelwagen, en het word getrokken door VolkerRail loc 203-2 en achteraan een Kirow kraan die gebruikt word als remwagen.
Lees: als de spanning halveert, halveert het vermogen bij gelijkblijvende stroomsterktequote:Op maandag 18 januari 2010 20:45 schreef Ascendancy het volgende:
Het gaat niet om een te lage spanning.
Als de spanning halveert, verdubbeld de stroomsterkte bij het zelfde vermogen.
Ja, dus rij je met de halve spanning met gelijke stroom op half vermogen. Geen probleem toch?quote:Op maandag 18 januari 2010 20:45 schreef Ascendancy het volgende:
Het gaat niet om een te lage spanning.
Als de spanning halveert, verdubbeld de stroomsterkte bij het zelfde vermogen.
GMTA.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lees: als de spanning halveert, halveert het vermogen bij gelijkblijvende stroomsterkte
Maar de bovenleiding is technisch gezien een spanningsbron. De spanning is constant. De stroomsterkte is varierend afhankelijk van de vraag. Dus of het vermogen zou fysiek gehalveerd moeten worden, of de zekering brandt door(als de belgen daaraan gedacht hebbenquote:Op maandag 18 januari 2010 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lees: als de spanning halveert, halveert het vermogen bij gelijkblijvende stroomsterkte
Bij het optrekken regelt de trein op stroom, die wordt begrensd. Jouw verhaal gaat niet op: je hebt half vermogen en that's it. Wil je het volle vermogen moet je toeren uithalen als prutsen met de motorschakeling of omvormers.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:55 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar de bovenleiding is technisch gezien een spanningsbron. De spanning is constant. De stroomsterkte is varierend afhankelijk van de vraag. Dus of het vermogen zou fysiek gehalveerd moeten worden, of de zekering brandt door(als de belgen daaraan gedacht hebben)
Je hebt gelijk, ik zei het niet helemaal goed, er ontbrak nog wat aan het verhaal. Heb t ff nagezocht bij HGBTF wist men hoe het precies zit. Het kan zo simpel omdat bij die Belgische locs normaal de motoren dus al in serie staan, de 3000V wordt dan dus verdeeld over meerdere motoren. Als ze onder 1500V rijden wordt omgeschakeld naar een parallele schakeling en krijgen de motoren dus dezelfde spanning als wanneer de loc onder 3000V rijdt.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:45 schreef Ascendancy het volgende:
Parallel 1500+1500 is niet 3000. Als je 2 motoren parallel zet, krijg je over beide 3000 Volt. Stroom verdeelt zich parallel, spanning niet.
Klopt. De 'halve' Plan V'tjes zijn de koppelwagen, en als ik me niet vergis de 921.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:48 schreef ReisT het volgende:
[..]
Zo'n trein kwam ik gisteren tegen bij Lunetten:
[ afbeelding ]
Aparte combinatie dus van loc (slecht te zien hier helaas) + halve plan V + plan T + plan V + halve plan V + spoorkraan (+ toebehoren).
Geen idee, maar dat zoiets zou bestaan op dit moment, zou nieuw voor me zijnquote:Op maandag 18 januari 2010 22:15 schreef greavy het volgende:
Weet iemand wat de ICMm 4211 vandaag te Dordrecht deed,
De 4211 zat vandaag in de 2200 volgens Somdaquote:Op maandag 18 januari 2010 22:15 schreef greavy het volgende:
Weet iemand wat de ICMm 4211 vandaag te Dordrecht deed, kwam rond 13.25 binnenrijden op spoor 20 (kopspoor). Om 13.50 stond hij er nog, en leek niet te vertrekken.
Daarna nog een omroep gehad dat de Benelux trein vanuit Brussel richting Amsterdam van 13.54 vandaag niet reed. Je kon met de Sneltrein wel naar Amsterdam als vervangend vervoer. Deze werd gereden door een VIRM.
De ICM 4211 bedoel ik. Excuses.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee, maar dat zoiets zou bestaan op dit moment, zou nieuw voor me zijn
De 4031 is later in de 5000 ingezet.quote:Het ICm in de 2200, de 4211 + 4031 zijn als 2230 gestrand te Ddr vanwege problemen bij Brd.
Er stond ook een ICMm op spoor 6 gerangeerd. Niet gekeken welk nummer.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:15 schreef greavy het volgende:
Weet iemand wat de ICMm 4211 vandaag te Dordrecht deed, kwam rond 13.25 binnenrijden op spoor 20 (kopspoor). Om 13.50 stond hij er nog, en leek niet te vertrekken.
Daarna nog een omroep gehad dat de Benelux trein vanuit Brussel richting Amsterdam van 13.54 vandaag niet reed. Je kon met de Sneltrein wel naar Amsterdam als vervangend vervoer. Deze werd gereden door een VIRM.
Ja kut he, lig nog steeds 98 % van de tijd horizontaalquote:
Ja van zo ver weg is alles nog te doenquote:Op maandag 18 januari 2010 23:11 schreef trainfreak het volgende:
Hoe van iets lelijks toch een mooie foto maken?
[ afbeelding ]
De foto is gemaakt tijdens de testritten in België tussen Ath en Silly (foto niet van mij).
Het blijft een grote stofzuiger, annex vliegenvanger. Meer kan ik er helaas niet van maken.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:11 schreef trainfreak het volgende:
Hoe van iets lelijks toch een mooie foto maken?
[ afbeelding ]
De foto is gemaakt tijdens de testritten in België tussen Ath en Silly (foto niet van mij).
De bakken zijn ook gewoon te lompquote:Op maandag 18 januari 2010 23:16 schreef KapiteinT het volgende:
Kunnen ze er na levering niet even 2 andere kopbakken op zetten? Dan heb je misschien opeens een mooie trein!
Joh laat ze. Hebben ze in Belgie ook een keer een moderne treinquote:Op maandag 18 januari 2010 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het blijft een grote stofzuiger, annex vliegenvanger. Meer kan ik er helaas niet van maken.
zolang het ding maar niet over het hogekostenlijntje gaat tuffen is het mij bestquote:Op maandag 18 januari 2010 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Joh laat ze. Hebben ze in Belgie ook een keer een moderne trein
Je beseft hopelijk wel dat er ook mensen zijn die wel verstand hebben van elektrotechniek?quote:Op maandag 18 januari 2010 21:00 schreef Ascendancy het volgende:
En dat van die parallelle schakeling kan natuurlijk niet
Die vonk!quote:Op maandag 18 januari 2010 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk kijk kijkHet kan echt
een mooie foto van een goederentrein
Met dank aan Frederik Tellerup![]()
[ afbeelding ]
Nog niet, maar zal binnenkort ff boekenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:28 schreef Socios het volgende:
Heb je al een ritje gemaakt over de HSL-Zuid, Peterselieman? Je kan nu boeken voor eerste helft april.
Paar jaar geleden reden er nog legio Ludmilla's door NL, soms zelfs in dubbeltractiequote:Op dinsdag 19 januari 2010 09:19 schreef greavy het volgende:
Nice pics Hr Flip!
Diesel is idd. wel mooi materieel
[ afbeelding ]
Je had genoeg van elektrisch gedoe dus je plaatst foto's van dieselelektrische treinen?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 08:48 schreef Hr-Flip het volgende:
Gezeur over dat electrische gedoe.
Diesel is veel mooier.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Al zo'n I11-stam kan geen Nederlandse trein tippen hoorquote:Op maandag 18 januari 2010 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Joh laat ze. Hebben ze in Belgie ook een keer een moderne trein
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 07:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je beseft hopelijk wel dat er ook mensen zijn die wel verstand hebben van elektrotechniek?
Is dat niet het door AnsaldoIkweetnietwaar veel te laat geleverde Deense treintje?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:41 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Dát is ook een mooie dieseltrein
Ja, daar zit iig nog een fatsoenlijke kop op. Maar ook hier geen boegdeurenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
Is dat niet het door AnsaldoIkweetnietwaar veel te laat geleverde Deense treintje?
Ja, museummat voordat het goed en wel in dienst geweest isquote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is dat niet het door AnsaldoIkweetnietwaar veel te laat geleverde Deense treintje?
He, in die trein erachter zat ik denk ikquote:Op dinsdag 19 januari 2010 08:48 schreef Hr-Flip het volgende:
Gezeur over dat electrische gedoe.
Diesel is veel mooier.
[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is dat niet het door AnsaldoIkweetnietwaar veel te laat geleverde Deense treintje?
4 Jaar na geplande datum was het eerste stel afgeleverdquote:De eerste trein zou in april 2003 worden geleverd en tussen januari 2004 en 2006 in dienst worden gesteld. In de zomer van 2007 vonden de eerste ritten voor de toelating plaats. In november 2002 werd de vervolgorder voor de bouw van 23 tweedelige treinen van het type IC2 geplaatst.
Aldus de Wikiquote:Per Juni 2009 zullen 15 treinen, die alle zijn goedgekeurd en afgenomen door de DSB (14 treinen zijn goedgekeurd om solo te rijden).
4e kwartaal 2009: 1 trein te leveren.
1e kwartaal 2010: 1 trein te leveren.
Vanaf april 2010: de werkelijke serieproductie kan beginnen met de levering van ongeveer 3 treinen per maand.
Alle 83 IC4's zullen geleverd zijn in het 3e kwartaal van 2012.
Alle 23 IC2's zullen eveneens worden geleverd in het 3e kwartaal van 2012.
Jaquote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:11 schreef Dr_Flash het volgende:
laten we begin 2015 maar eens kijken hoe ver men ermee staat dus
Dit vind ik zwak van een bedrijf die deze reizen aanbieden, ook al staan ze al slecht aangeschreven met hun diensten.quote:Geachte mevrouw/heer,
Het winterseizoen is niet florissant van start gegaan.
Enerzijds hebben wij laat de beschikking gekregen over het kwalitatief hoogwaardige materieel dat wij ons wenste, anderzijds lopen de boekingen voor de wintersportreizen in algemeen met 17% achter.
Als gevolg van de lage bezettingsgraad voor onze eerste twee vertrekken op respectievelijk vrijdag 18 en 25 december 2009 hebben wij toen besloten het seizoen later te starten. De ervaring leert echter ook dat de maand januari een lager bezetting kent, wat ons aanvankelijk heeft doen besluiten om het seizoen in februari 2010 van start te laten gaan. Aangezien de boekingen voor februari en maart ook veel lager uitvallen, is het niet verantwoord de geplande treinen te rijden. De opbrengsten zouden de kosten niet meer dekken.
Gezien de gewijzigde omstandigheden kunnen wij uw verzoek voor een ticket in voormelde periode om genoemde redenen niet honoreren. Wij betreuren het genomen besluit, maar zijn van mening dat gezien de omstandigheden het verantwoord is het winterseizoen 2009/2010 niet te rijden.
Het Bergland Trein team.
Kewlquote:
Die komt uit Leiden. En ik zie slechts sporadisch ICMm op de oude lijn(en verder richting venlo). Enkel als vervangend materieelquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:09 schreef James1988 het volgende:
Zojuist een ICMm-drietje gezien als stoptrein naar Dordrecht (vanaf Rotterdam Blaak, weet niet waar hij vandaankomt). Gebeurt dat vaker?
Ik heb nu al zin in de V250quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:45 schreef Ascendancy het volgende:
omdat de luchtinlaat van de VIRM simpelweg alle sneeuw binnen liet waaien.
Op Somda stond dat er vorige week op een gegeven moment 11 ICM-stellen op Zwolle rangeer stonden te wachten om getransporteerd te worden richting Onnen. Daarnaast stond volgens berichten op diezelfde site Onnen vol met VIRM én ICM.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:45 schreef Ascendancy het volgende:
Heb je daar een bron van? Ik zie op foto's van werkplaatsen bijna alleen maar VIRM's staan.
En dat was omdat de luchtinlaat van de VIRM simpelweg alle sneeuw binnen liet waaien.
Als dat een luchtinlaat is dan is het wel een heel falend systeemquote:
Maar bij de ICM had dat toch al veel eerder aan het licht moeten komen?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op Somda stond dat er vorige week op een gegeven moment 11 ICM-stellen op Zwolle rangeer stonden te wachten om getransporteerd te worden richting Onnen. Daarnaast stond volgens berichten op diezelfde site Onnen vol met VIRM én ICM.
Bij ICM waren het vooral defecte compressors, terwijl VIRM na een half dagje drogen de baan al weer op kon.
Ik gok er op dat NedTrain niet zoveel compressors op voorraad had als dat er gevraagd is. Daarom moeten ze blijven snijden in de 500, 12500/12700, 2800, 1700 en 20500/20700/21700.
Kloptquote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar bij de ICM had dat toch al veel eerder aan het licht moeten komen?
Dat zal er later wel op gezet worden.quote:De VIRM droogt niet alleen even, want er moet nu ook een systeem in om die sneeuw buiten te houden.
Dat ding weet nog midden in de Schipholtunnel vast te lopen door de sneeuw broodkruimels voor de duiven op de Damquote:
Alsof ie daar broodkruimels voor nodig heeftquote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ding weet nog midden in de Schipholtunnel vast te lopen door de sneeuw broodkruimels voor de duiven op de Dam
Oeps, dat had een quote ipv een edit moeten zijnquote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ding weet nog midden in de Schipholtunnel vast te lopen door de sneeuw broodkruimels voor de duiven op de Dam
De compressoren zijn de afgelopen jaren vervangen, geen idee meer of er in de tussentijd een keer zo veel sneeuw gevallen is.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar bij de ICM had dat toch al veel eerder aan het licht moeten komen?
Sorryquote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee blijf eens even met je vieze tengels van mijn post af modjewannabee
Ik heb van horen zeggen dat vandaag rond 15.00 Fyra ook niet kon rijden vanwege 'problemen op de HSL', zal daar wel mee te maken hebben. De 12 reizigers die erinzaten moesten maar de klassieke IC nemen ofzo...quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:24 schreef NordicBlue het volgende:
Zo, ik ook maar even een TVP.
Toen ik vandaag op Den Haag Laan van NOI was kwam er een Thalys trein voorbij rijden,
Ik dacht dat Gv geen vertrekpunt meer was?
Zo, dat mag ook wel, vooral naar Den Haag! Of zijn de treinen zo gewoon half zo lang?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
Het aantal intercity's tussen Utrecht en Amersfoort, Den Haag en Rotterdam wordt vanaf komende maandag weer opgevoerd naar 4 per uur ipv de twee die er nu rijden. De pendels Zwolle-Leeuwarden en Sittard-Heerlen zullen nog even blijven bestaan door gebrek aan materieel.
De FYRA is een goor falend rotproductquote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb van horen zeggen dat vandaag rond 15.00 Fyra ook niet kon rijden vanwege 'problemen op de HSL', zal daar wel mee te maken hebben. De 12 reizigers die erinzaten moesten maar de klassieke IC nemen ofzo...
Nee, deze compressors kennen de sneeuw nog niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
De compressoren zijn de afgelopen jaren vervangen, geen idee meer of er in de tussentijd een keer zo veel sneeuw gevallen is.
Hm, de nieuwe compressoren lopen op 400V, dus de omvormer 1500V* - 400V is aan het etteren. Jammer is dat.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:53 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Nee, deze compressors kennen de sneeuw nog niet.
Het probleem is niet de compressor zelf, maar de aansturing daarvan, eigenlijk gewoon een electronica probleem.
De oude compressors waren veel makkelijker te fixen.
Je opende de kast waar die in zat, die zat dan vol met sneeuw, omdat de compressor geen warmte meer afgaf.
Die sneeuw brandde je weg met een gasbrander, daarna koolborstels verwisselen, en een nieuwe zekering plaatsen en klaar.
Volgens NS.nl kan je wél op Zaterdag met NS HiSpeed treinen..quote:Notificatie
* U kunt uw heenreis alleen boeken van Amsterdam Centraal naar Rotterdam Centraal op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. U heeft een reis geboekt op zaterdag.
Ja, want je kunt thalys niet voor binnenlandse reizen boekenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:14 schreef greavy het volgende:
FALENDE NS HiSpeed
[..]
Volgens NS.nl kan je wél op Zaterdag met NS HiSpeed treinen..
En wanneer je naar Parijs ofzo doet, lukt het wel![]()
M.a.w.: RTFM.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:26 schreef RubenK het volgende:
[..]
Ja, want je kunt thalys niet voor binnenlandse reizen boeken
Wáárom zou je dat willenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:30 schreef James1988 het volgende:
Thalys kan wél voor binnenlandse reizen worden geboekt, alleen nog niet op nshispeed.nl. Het kan wel bij NS Hispeed Telesales, en op www.tgv-europe.nl.
Mja en dan sta je daar op 't station. En vlak nadat je de derde Fyra voor je neus hebt zien vertrekken, komt jouw Thalys binnenrijdenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is kwalitatief beter dan de FYRA
Die ook nog eens niet op zaterdag rijdt.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is kwalitatief beter dan de FYRA
Kies dan tot Antwerpen, Antwerpen-Brussel is dan gewoon weggegooid geld met het slakkengangetje wat daar gereden wordtquote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Die ook nog eens niet op zaterdag rijdt.
Ik dacht: Laat ik eens gek doen, en Asd - Rtd met de Thalys aankomende zaterdag![]()
En dan is dat weer niet mogelijk![]()
Dan maar even naar Brussel ofzo kijkenVanuit Rotterdam
Wat kost dat wel dan??quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:48 schreef Socios het volgende:
Amsterdam CS - Rotterdam CS kan echt wel, hoor. Je kan het gewoon boeken via TGV Europe voor aankomende zaterdag.
Das wel heel erg duur: Als je de Thalys van Amsterdam naar Antwerpen pakt en teruggaat met de Benelux kost het je maar ¤ 39 + ¤ 5,60quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:00 schreef greavy het volgende:
Met de Thalys een Retour Rotterdam - Amsterdam (op 1 dag) zal me ¤78,00 kosten(Goedkoopst).
Serieus eens over na gaan denken![]()
Heb daarnaast nog een 'wachttijd' voor me terugreis van 3 uur![]()
Oja, ik denk dan om 8:58 vertrekken uit Rotterdam, waarbij aankomst 9:28 is (hoop ik voor hun!!)
heb nog niet geboekt
De Thalys die ik dan terug zal nemen zal vertrekken rond de klok van 17:31
Weet iemand nog een leuk (niet te duur!!) traject voor treinen in België, die ik in dit tijdsbestek kan afleggen?
Kosten voor deze rit: ¤85,00
Mwoa, je kan eens kijken hoe ver je de ardennen in kan. Misschien rijdt er wel een EC Brussel - Namen - Arlon. En terug. Moet je ff kijken in de plannerquote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:00 schreef greavy het volgende:
Weet iemand nog een leuk (niet te duur!!) traject voor treinen in België, die ik in dit tijdsbestek kan afleggen?
Ik denk dat-ie Antwerpen bedoelt.. Komop, je gaat toch niet zoveel geld uitgeven enkel en alleen omdat de stoelen wat zachter zitten..quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:24 schreef Socios het volgende:
Een enkele reis Amsterdam CS - Rotterdam CS met de Thalys kost ¤ 21,-. Met terugreis erbij zit je dus bij lange na niet op ¤ 78,-.
Foutje van mijquote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:24 schreef Socios het volgende:
Een enkele reis Amsterdam CS - Rotterdam CS (of andersom) met de Thalys kost ¤ 21,-. Met terugreis erbij zit je dus bij lange na niet op ¤ 78,-.
Dat betekent normaliter dat het spoor buiten dienst is...quote:Op woensdag 20 januari 2010 08:34 schreef Fixers het volgende:
Volgens mij een seinstorinkje op Den Bosch. De seinen op spoor 4-6 staan gedrie vrolijk rood te knipperen. De perrons 4 en 6 worden ook niet gebruikt, de treinen gaan naar spoor 1, 3 en 7.
Neem het risico niet. Er wordt sowieso geadviseerd om 30 tot 45 minuten van tevoren aanwezig te zijn, dus neem je tijd. Op Brussel-Zuid kun je je wel vermaken, genoeg restaurantjes daar en niet alleen maar Servexmeuk.quote:Op woensdag 20 januari 2010 08:49 schreef JDude het volgende:
Hoe is't de laatste tijd met de betrouwbaarheid van de Benelux?
Concreet: moet ik uitgaan van 0:45 overstaptijd op de Eurostar in Brussel Zuid, of 1:45?
quote:Geachte prijswinnaar,
NS Hispeed feliciteert u van harte met uw prijs!
U bent een van de winnaars van de NS Hispeed Fyra prijsvraag. NS Hispeed biedt u 2 retour VIP- tickets aan in de 1e klas met ICE International. Met deze ICE VIP- tickets kunt u opstappen in Amsterdam, Utrecht, Arnhem en uitstappen in Oberhausen, Duisburg, Dusseldorf, Keulen, en Frankfurt.
quote:Beschadigde Veolia-trein terug naar fabriek
De trein die anderhalve maand geleden in Houthem op een vrachtwagen botste, gaat voor onderzoek naar Zwitserland. Woensdag wordt de trein in vier delen op diepladers getakeld. In Zwitserland maakt de fabrikant dan de schade op en repareert die. De trein botste op 8 december op een spoorwegovergang in Houthem tegen een vrachtwagen. De ravage was enorm, twee treinpassagiers raakten gewond.
Naar verwachting kan het treinstel over een half jaar weer gebruikt worden.
Bron: L1.nl
Perrons zijn 340 tot 350 meter lang, dus daar is geen noodzaak toe lijkt mij.quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:23 schreef Mathijz het volgende:
De fyra van 15 minuten geleden had bij aankomst in amsterdam wel 4 passagiers.
Verlengen ze de perrons trouwens op sloterdijk? Of zijn dat andere werkzaamheden?
Hopelijk hebben wij de PTA railways dan al klaar staanquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:47 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Perrons zijn 340 tot 350 meter lang, dus daar is geen noodzaak toe lijkt mij.
Hopelijk gaat de HSA failliet.
Het is allemaal wel vroeg dicht 's avonds. Om 20 uur gaat (bijna) alles al dichtquote:Op woensdag 20 januari 2010 09:31 schreef James1988 het volgende:
Op Brussel-Zuid kun je je wel vermaken, genoeg restaurantjes daar en niet alleen maar Servexmeuk.
Dat deel van belgië is sowieso 6x niksquote:Op woensdag 20 januari 2010 16:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het is allemaal wel vroeg dicht 's avonds. Om 20 uur gaat (bijna) alles al dicht
Als ik me niet vergis is die proef al een tijdje afgelopen, maar één van de noorderlingen in dit topic zal je dat vast kunnen vertellenquote:Op woensdag 20 januari 2010 16:46 schreef Volvoman het volgende:
Weet iemand of in de treinen van Arriva Leeuwarden-Groningen nog steeds internet wordt aangeboden?
Of is dit al een tijd afgelopen?
Ik ben al een halfjaar niet met de trein geweest ivm stage.
Afaik is er een Irish pub die tot 22.00 open is. Nog steeds baggervroegquote:Op woensdag 20 januari 2010 16:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het is allemaal wel vroeg dicht 's avonds. Om 20 uur gaat (bijna) alles al dicht
Die proef was begin juni al afgelopen. Het is voorlopig niet mogelijk om gratis te internetten bij Arriva.quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:46 schreef Volvoman het volgende:
Weet iemand of in de treinen van Arriva Leeuwarden-Groningen nog steeds internet wordt aangeboden?
Of is dit al een tijd afgelopen?
Ik ben al een halfjaar niet met de trein geweest ivm stage.
Da's geen punt, om half twaalf 's ochtends stappen we al in de Eurostar.quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:10 schreef computergirl het volgende:
Het is allemaal wel vroeg dicht 's avonds. Om 20 uur gaat (bijna) alles al dicht
Jullie ook al?quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:09 schreef JDude het volgende:
[..]
Da's geen punt, om half twaalf 's ochtends stappen we al in de Eurostar.
Oke, weet ik dat. Ik weet nog wel dat ze nog een tijdje rondreden met Wifi, terwijl de proef al afgelopen moest zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2010 17:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die proef was begin juni al afgelopen. Het is voorlopig niet mogelijk om gratis te internetten bij Arriva.
op zondag ?quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:09 schreef JDude het volgende:
[..]
Da's geen punt, om half twaalf 's ochtends stappen we al in de Eurostar.
Puinhoop.quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.zdf.de/ZDFmediathek/content/950122
Een vrachtwagenchauffeur wilde graan lossen. Het hek was dicht, en omrijden over de weg was te lang, dus hij is maar gelijk over het spoor gaan rijdennatuurlijk blijven steken, BR628 er bovenop, flink stuk nu. 16 gewonden van wie 3 ernstig. Goed gedaan chauffeurtje.
Nou kom maar op Arriva jammer dat syntus weg gaat, maar we zullen wel zien wat arriva er van maakt.quote:Arrivabaas: 'Geen zorgen over aansluiting'
DOETINCHEM - De reiziger zal er straks niets van merken dat er tijdelijk twee vervoersbedrijven in de Achterhoek rijden. Dat zegt Anne Hettinga, directeur van de nieuwe vervoerder Arriva, in een reactie op de brief die de ondernemingsraad (OR) van Syntus deze week zond naar de provincie.
Daarin toont de raad zich bezorgd over de aansluiting tussen de trein en de bus bij vertraging en de arbeidsvoorwaarden voor het personeel. Als Arriva in december dit jaar de bus overneemt, moet het bedrijf samenwerken met Syntus, die nog twee jaar lang op de trein blijft rijden. "We zorgen ervoor dat in die tussenperiode de reiziger er niets van zal merken. We maken daar in samenspraak met de chauffeurs en Syntus een plan voor" , zegt hij.
In Hardinxveld-Giessendam rijdt de bus gewoon weg als je vertaging hebt met de treinquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:38 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Nou kom maar op Arriva jammer dat syntus weg gaat, maar we zullen wel zien wat arriva er van maakt.
waarvoor dient die emoticon eigenlijk?? Had dat te maken met het afscheid van de tram tussen Houten - Houten castellum?quote:
Niet veel goeds. Dat staat bij voorbaat al vast. Daarvoor hoef je namelijk geen helderziende te zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:38 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Nou kom maar op Arriva jammer dat syntus weg gaat, maar we zullen wel zien wat arriva er van maakt.
Merwede-,lingelijn ja, navervoer ook van arriva. Met van die kutbusjes die 1x in het uur rijdenquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:41 schreef Duvel het volgende:
En daar rijdt Arriva zowel trein als bus?
aiquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:44 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Merwede-,lingelijn ja, navervoer ook van arriva. Met van die kutbusjes die 1x in het uur rijden
Nee, hij staat voor het falen van de vingerverfbrigade. Zo van: "kijk mij eens tof vingerverven".quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:42 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
waarvoor dient die emoticon eigenlijk?? Had dat te maken met het afscheid van de tram tussen Houten - Houten castellum?
ahaquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, hij staat voor het falen van de vingerverfbrigade. Zo van: "kijk mij eens tof vingerverven".
Ik zou meteen geneigd zijn te denken dat er gependeld wordt tussen Gvc/Rtd en Ut, en tussen Zl en Gn/Lwquote:Op donderdag 21 januari 2010 08:24 schreef Duvel het volgende:
Ik had dus zo'n mooi mailtje van NS, dat er weer meer ic's gaan rijden tussen Gvc/Rtd en Ut/Amf. Staat er alleen geniepig bij:
"Op onderstaand traject vervallen in de spits voorlopig nog enkele Intercity’s:
• Utrecht Centraal – Zwolle".
De spitstoevoegers tussen Utrecht en Leeuwarden rijden niet. En voor de richting Leeuwarden moet je voorlopig nog overstappen in Zwolle.quote:Op donderdag 21 januari 2010 08:24 schreef Duvel het volgende:
Ik had dus zo'n mooi mailtje van NS, dat er weer meer ic's gaan rijden tussen Gvc/Rtd en Ut/Amf. Staat er alleen geniepig bij:
"Op onderstaand traject vervallen in de spits voorlopig nog enkele Intercity’s:
• Utrecht Centraal – Zwolle".
Ik, sceptisch als altijd, maak daar uit op dat in de spits blijkbaar gecombineerd gereden wordt tussen Ut en Zl, en dat dat blijkbaar kan omdat de treinen korter zijn dan normaal. Is mijn scepsis terecht?
Zo ja: hoerenteringtyfus-NS!
Zo nee: ohw.
Hm ja, dat bedoelde ik. Dus korteren treinen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De spitstoevoegers tussen Utrecht en Leeuwarden rijden niet. En voor de richting Leeuwarden moet je voorlopig nog overstappen in Zwolle.
En op een Buffel.. want die worden daarvoor ingezet om ICM vrij te krijgen voor de o-zo-belangrijke randstad.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hm ja, dat bedoelde ik. Dus korteren treinen.
Ach, krijgen we dat gejank weer?quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:20 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
[..]
En op een Buffel.. want die worden daarvoor ingezet om ICM vrij te krijgen voor de o-zo-belangrijke randstad.
ICM wat te stuk is om naar Leeuwarden te rijden, rijdt ook niet in de o-zo belangrijke randstad heurquote:Op donderdag 21 januari 2010 10:20 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
En op een Buffel.. want die worden daarvoor ingezet om ICM vrij te krijgen voor de o-zo-belangrijke randstad.
Het zijn juist diegene die nog wel rijdenquote:Op donderdag 21 januari 2010 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ICM wat te stuk is om naar Leeuwarden te rijden, rijdt ook niet in de o-zo belangrijke randstad heur
Die worden gebruikt om alle forenzen en zakenlieden te vervoeren die de economie aan de gang houden. Wel _IETS_ belangrijker dan die drie scholiertjes en die achterlijke boerin die zo nodig naar Leeuwarden willenquote:Op donderdag 21 januari 2010 11:44 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Het zijn juist diegene die nog wel rijden
ALLES wat je dat graf stink Wallonië in stuurt komt ondergekladderd terug. Zootje apen zijn het daarquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:34 schreef trainfreak het volgende:
De V250 die voor testen naar België kwam is terug naar Nederland.
Jullie krijgen er zelfs gratis tags bovenop....
Lelijker kan het spul toch niet wordenquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:34 schreef trainfreak het volgende:
De V250 die voor testen naar België kwam is terug naar Nederland.
Jullie krijgen er zelfs gratis tags bovenop....
Inderdaad... zonder geld immers geen eten toch, oh eh wachtquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die worden gebruikt om alle forenzen en zakenlieden te vervoeren die de economie aan de gang houden. Wel _IETS_ belangrijker dan die drie scholiertjes en die achterlijke boerin die zo nodig naar Leeuwarden willen
Waarom zo snel? Problemen of...?quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:34 schreef trainfreak het volgende:
De V250 die voor testen naar België kwam is terug naar Nederland.
Jullie krijgen er zelfs gratis tags bovenop....
Geen ideequote:Op donderdag 21 januari 2010 12:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarom zo snel? Problemen of...?
volgensmij waren dat de normale intercities die extra stopten in Voorburg en Zoetermeer.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:01 schreef Yreal het volgende:
er reden trouwens gister ochtend extra IC's van utrecht naar den haag, de andere kant op weet ik niet.
ze stopte in Gouda en Zoetermeer
Ja, dat.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:09 schreef Cothen het volgende:
[..]
volgensmij waren dat de normale intercities die extra stopten in Voorburg en Zoetermeer.
Beetje laat nog een paar postjes en het zit er weer op, ga alvast een plaatje zoekenquote:
quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die worden gebruikt om alle forenzen en zakenlieden te vervoeren die de economie aan de gang houden. Wel _IETS_ belangrijker dan die drie scholiertjes en die achterlijke boerin die zo nodig naar Leeuwarden willen
Ik merkte hetquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:34 schreef trainfreak het volgende:
De V250 die voor testen naar België kwam is terug naar Nederland.
Jullie krijgen er zelfs gratis tags bovenop....
Over wie?quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Zo praat je toch niet over je mede rasgenoten
![]()
Er schijnt een interpretatieverschil te zijn geweest van een het onderdeel van het PVE dat ging over de te doorlopen boogstraal. AnsaldoBreda heeft de eis geïnterpreteerd als geldig voor een treinstel, de makers van het PVE bedoelden alleen de losse rijtuigen...quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:39 schreef greavy het volgende:
Lomp uiterlijk, lompe kleuren en dan ook die 'doorloopsluizen' lijken net of de trein uit elkaar is gehaald. Wat een afstand zit daar tussen zeg
Stelletje mislukte mensen daarquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:08 schreef Ascendancy het volgende:
Het was vanochtend een lekkere bende op Dordrecht
Er stonden op gegeven moment 2 IC's klaar voor vertrek die helemaal vol zaten tot in de gangpaden, wordt er omgeroepen. Dames en heren, op spoor 2 komt zo de sneltrein richting Amsterdam centraal aan. Dit is momenteel de enige trein die richting Rotterdam zal vertrekken.
Als je een station vol met boze mensen hebt die al minstens 45 minuten staan te wachten, dan ga je toch niet in plaats van 10 bakken VIRM een DD-AR rijden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |