abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 januari 2010 @ 09:56:27 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76915580

Welkom in alweer deel 207 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken (vieze rukkers!).

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je complimenten, vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Klagen over treinen kan ook in KLB.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een echt leuke anekdote (dus geen flauwe zooi) of kwaliteitsfoto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Of neem het risico om genadeloos te worden afgefakkeld. It's up to you!

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. Dat het op rails rijdt, wil niet zeggen dat het een trein is.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Een mens met verstand neemt echter gewoon de trein over de oude lijn: 't scheelt een kwartier, maar ook veel euro's per enkele reis èn je hoeft geen uur te wachten op de volgende trein. Als ie niet uitvalt of dik vertraagd is.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs in het gunstigste geval nog maar 3:18 uur, in de praktijk is je horoscoop echter betrouwbaarder dan de dienstregeling van de Thalys. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Zo weet je dat je tijdens je vertraging in elk geval niet hoeft te staan.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. Ik bedoel: kom op zeg, Breda...

>> Met Kruidvatkaartjes en andere actie-dagkaarten naar het buitenland
Echte dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dergelijke dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. Al die truttenkaartjes (Kruidvat, BP etc.) kunnen andere regelingen kennen, door bijvoorbeeld alleen geldig te zijn in binnenlandse NS-treinen.

Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.

======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89

>> Materieel Omlopen
Er zijn een aantal (vaste) omlopen van verschillend mat. Van een aantal is er een lijst gemaakt. Hieronder links erheen.
Plan T - Informatie (Omlopen, treinstellen e.d. Last update: 6-1-09)

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 50% gewijzigd door Duvel op 17-01-2010 10:09:27 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 17 januari 2010 @ 10:18:02 #2
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_76915775


Rustig plaatje van een rustig treintje, op een rustige morgen.
Precies eigenlijk als deze zondag
  zondag 17 januari 2010 @ 10:31:46 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76915904
Fraai plaatje, nauwelijks voorstelbaar dat dit de 21e eeuw is...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 17 januari 2010 @ 10:52:53 #4
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76916162

SGMm 2990
In de sneeuw onderweg als sprinter van Enschede naar Apeldoorn, kort voor Enschede Drienerlo
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76916174
ah shit Ireyon heeft nog niet gereageerd
pi_76916720
quote:
Op zondag 17 januari 2010 10:18 schreef Hr-Flip het volgende:
[ afbeelding ]

Rustig plaatje van een rustig treintje, op een rustige morgen.
Precies eigenlijk als deze zondag
quote:
Op zondag 17 januari 2010 10:31 schreef Duvel het volgende:
Fraai plaatje, nauwelijks voorstelbaar dat dit de 21e eeuw is...
Idd, het zou zo van iemands modelspoorbaan kunnen zijn met die stronken en dat karretje.
pi_76916825
quote:
Op zondag 17 januari 2010 10:53 schreef Palmboom313 het volgende:
ah shit Ireyon heeft nog niet gereageerd
pi_76916888
quote:
Op zondag 17 januari 2010 10:18 schreef Hr-Flip het volgende:
[ afbeelding ]

Rustig plaatje van een rustig treintje, op een rustige morgen.
Precies eigenlijk als deze zondag
Een van de weinige treinen met een sneeuwschuiver , die er niet eens zo lang op zit.
In 1989 iig nog niet:

NS DH1 3102 wacht in Harlingen Haven geduldig op vertrek.
So we just called him Fred too
  zondag 17 januari 2010 @ 11:39:28 #9
164283 Luco
Buongiorno!
pi_76917093
quote:
Op zondag 17 januari 2010 11:28 schreef Cothen het volgende:

[..]

Een van de weinige treinen met een sneeuwschuiver , die er niet eens zo lang op zit.
In 1989 iig nog niet:
[ afbeelding ]
NS DH1 3102 wacht in Harlingen Haven geduldig op vertrek.
Wat een schattig stelletje is dat eigenlijk
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zondag 17 januari 2010 @ 12:22:12 #10
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76918210
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 17 januari 2010 @ 12:38:03 #11
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_76918640
quote:
Op zondag 17 januari 2010 11:28 schreef Cothen het volgende:

[..]

Een van de weinige treinen met een sneeuwschuiver , die er niet eens zo lang op zit.
In 1989 iig nog niet:
[ afbeelding ]
NS DH1 3102 wacht in Harlingen Haven geduldig op vertrek.
Ah de 3102

Hier op een plek, waar maar weinig mensen een DH zouden tegenkomen.

Namelijk te Enschede.
  zondag 17 januari 2010 @ 12:41:49 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76918743
quote:
Op zondag 17 januari 2010 12:38 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

Ah de 3102

Hier op een plek, waar maar weinig mensen een DH zouden tegenkomen.
[ afbeelding ]
Namelijk te Enschede.
Wisseltje verkeerd in Almelo en vervolgens maar doorgetuft?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76918856
quote:
Op zondag 17 januari 2010 12:38 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

Ah de 3102

Hier op een plek, waar maar weinig mensen een DH zouden tegenkomen.
[ afbeelding ]
Namelijk te Enschede.
Wat een verschil met die koploper zeg.
pi_76919092
lijkt wel een sloop-duw-transport
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 17 januari 2010 @ 12:57:33 #15
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76919220
quote:
Op zondag 17 januari 2010 12:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wisseltje verkeerd in Almelo en vervolgens maar doorgetuft?
Als ik me niet vergis werden de stellen in Enschede gewassen, net als de Lintjes (die ik er trouwens al een hele tijd niet meer heb gezien?)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 17 januari 2010 @ 12:58:47 #16
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76919264
quote:
Op zondag 17 januari 2010 12:57 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis werden de stellen in Enschede gewassen, net als de Lintjes (die ik er trouwens al een hele tijd niet meer heb gezien?)
De Linten zullen ook wel gewassen worden bij VOITH, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76919286

Ter hoogte van het buurtschap Heukelom (gelegen tussen Oisterwijk en Tilburg) is Plan V 479 als stoptrein Weert - Tilburg West onderweg. Donderdag 14 januari 2010, Tevens TVP
pi_76920021
quote:
Op zondag 17 januari 2010 11:28 schreef Cothen het volgende:

[..]

Een van de weinige treinen met een sneeuwschuiver , die er niet eens zo lang op zit.
In 1989 iig nog niet:
[ afbeelding ]
NS DH1 3102 wacht in Harlingen Haven geduldig op vertrek.
Nee, ergens in de jaren 90 hebben alle Wadlopers een baanruimer gekregen.
pi_76920353
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:18 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, ergens in de jaren 90 hebben alle Wadlopers een baanruimer gekregen.
Waarom eigenlijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76920784
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk?
Ik heb het even opgezocht.

Dat komt voort uit het ongeval op 16 september 1996 tussen Leeuwarden en Tytsjerk, waarbij een kudde koeien werd aangereden.
De trein ontspoorde doordat de koeien bekneld raakten tussen het draaistel van het voorste treinstel (DH1 3110) en de stelconplaten.
De eerste stellen met een baanruimer (3101 en 3102) kwamen op 12 december 1996 in dienst.

Bron: Het boek: Ongevallen op Nederlands Spoor.
pi_76920907
pi_76920926
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:36 schreef RealZeus het volgende:

Ik heb het even opgezocht.

Dat komt voort uit het ongeval op 16 september 1996 tussen Leeuwarden en Tytsjerk, waarbij een kudde koeien werd aangereden.
De trein ontspoorde doordat de koeien bekneld raakten tussen het draaistel van het voorste treinstel (DH1 3110) en de stelconplaten.
De eerste stellen met een baanruimer (3101 en 3102) kwamen op 12 december 1996 in dienst.

Bron: Het boek: Ongevallen op Nederlands Spoor.
okee, eigenlijk is het dus gewoon ECHT een "koeienvanger"

Oh dat boek heb ik ook trouwens. Thuis
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 januari 2010 @ 13:42:17 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76921018
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:36 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik heb het even opgezocht.

Dat komt voort uit het ongeval op 16 september 1996 tussen Leeuwarden en Tytsjerk, waarbij een kudde koeien werd aangereden.
De trein ontspoorde doordat de koeien bekneld raakten tussen het draaistel van het voorste treinstel (DH1 3110) en de stelconplaten.
De eerste stellen met een baanruimer (3101 en 3102) kwamen op 12 december 1996 in dienst.

Bron: Het boek: Ongevallen op Nederlands Spoor.
Bij dat ongeval was idd bijna de halve wadslopervloot uitgeschakeld

En dat het zoveel stellen waren kwam omdat er een ICM-III achter hing
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76921195
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:39 schreef Crientj het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is bewogen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 januari 2010 @ 13:50:39 #25
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76921415
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

okee, eigenlijk is het dus gewoon ECHT een "koeienvanger"

Oh dat boek heb ik ook trouwens. Thuis
Ik heb het ook! Beneden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 17 januari 2010 @ 14:16:59 #26
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_76922557
3102 en 3101 kwamen inderdaad om te wassen naar Enschede, de lintjes 44 en 45 nog steeds trouwens, elke zondag ochtend. Immers begint de treindienst dan pas rond het middag uur.

Maar goed de 3102 tijdens zijn 2 wekelijkse wasbeurt
pi_76923589
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:39 schreef Crientj het volgende:
[ afbeelding ]
Zo, da's een lang raam.
pi_76923636
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bij dat ongeval was idd bijna de halve wadslopervloot uitgeschakeld

En dat het zoveel stellen waren kwam omdat er een ICM-III achter hing
Ja, één stel krijgt een ICM ook niet weg natuurlijk. Het domme is dat de ICM ook weer door een koppel Wadlopers terug is gesleept. In plaats van dat ze nou even een fatsoenlijke loc sturen.
  zondag 17 januari 2010 @ 15:32:07 #29
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76925666
Iemand zin om aanstaande zaterdag een rondje te doen?
Ik wil richting limburg, stukje met veolia, of naar Friesland/Groningen, met Arriva een stuk, bijv leeuwarden - groningen.
In de ochtend wil ik al weg.
  zondag 17 januari 2010 @ 16:16:34 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76927499


Mooie trein. Al is 't maar een render.
  zondag 17 januari 2010 @ 16:19:55 #31
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_76927629
TEE-vp

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_76928786
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
TEE-vp

[ afbeelding ]


De Kruckenberg Schienenzeppelin. Nog steeds wereldsnelheidsrecordhouder voor benzine-aangedreven railvoertuigen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76928906
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:16 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]

Mooie trein. Al is 't maar een render.
sow
  zondag 17 januari 2010 @ 16:59:10 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76929064
De Venturio van Siemens. Op dit moment alleen nog maar een concept, helaas.

Wat kenmerken:
- Leverbaar in zowel diesel als electrische versie (3 kV, 15 kV en/of 25 kV)
- Topsnelheid van 160 tot 250 km/h
- Kantelbaksysteem mogelijk

Meer info in deze brochure.
  Redactie Sport zondag 17 januari 2010 @ 16:59:45 #35
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76929079
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



De Kruckenberg Schienenzeppelin. Nog steeds wereldsnelheidsrecordhouder voor benzine-aangedreven railvoertuigen
Mja, als er geen benzine-aangedreven railvoertuigen meer gemaakt worden
Wat was in NL de laatste eigenlijk, de oersik?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 17 januari 2010 @ 17:01:16 #36
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76929131
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:59 schreef James1988 het volgende:
De Venturio van Siemens. Op dit moment alleen nog maar een concept, helaas.

Wat kenmerken:
- Leverbaar in zowel diesel als electrische versie (3 kV, 15 kV en/of 25 kV)
- Topsnelheid van 160 tot 250 km/h
- Kantelbaksysteem mogelijk

Meer info in deze brochure.
Laat ze de order bij AnsaldoVaticaanstad maar annuleren en dat ding bestellen, die lijken me een stuk eerder geleverd te worden (en ze zijn nog mooier ook, maar dat is niet zo moeilijk natuurlijk....)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 17 januari 2010 @ 17:02:54 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76929188
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:59 schreef dennistd het volgende:

[..]

Mja, als er geen benzine-aangedreven railvoertuigen meer gemaakt worden
Wat was in NL de laatste eigenlijk, de oersik?
Ome Keesje?

Märklin heeft die Schienenzeppelin trouwens ook als model uitgebracht. Rijdt helaas voor geen meter door de elektische constructie...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76930327
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:59 schreef James1988 het volgende:
De Venturio van Siemens. Op dit moment alleen nog maar een concept, helaas.

Wat kenmerken:
- Leverbaar in zowel diesel als electrische versie (3 kV, 15 kV en/of 25 kV)
- Topsnelheid van 160 tot 250 km/h
- Kantelbaksysteem mogelijk

Meer info in deze brochure.
Mooi ding, doet me een beetje aan de Zefiro denken.

Behalve dan dat die laatste nóg beter is
Maximum operating speed of 380 kph
Seater coaches, 8- or 16-car non-articulated trainsets

'k Hoop echt dat er ooit nog met een 16-bakken hogesnelheidstrein gaat worden gereden, machtig mooi om te zien .
  zondag 17 januari 2010 @ 17:38:24 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76930392
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:36 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Mooi ding, doet me een beetje aan de Zefiro denken.

Behalve dan dat die laatste nóg beter is
Maximum operating speed of 380 kph
Seater coaches, 8- or 16-car non-articulated trainsets

'k Hoop echt dat er ooit nog met een 16-bakken hogesnelheidstrein gaat worden gereden, machtig mooi om te zien .
Er zijn testen geweest met twee gekoppelde Thalys treinstellen op de HSL Zuid, dan heb je ook zo'n lange trein. Zelf denk ik dat 16 bakken voor Nederland niet rendabel is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76930466
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ome Keesje?
Benzine? Nee hoor Diesel-mechanisch voor wat ik erover kan vinden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 januari 2010 @ 17:48:00 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76930757
De Zefiro is ook een mooie trein ja... en 380 km/h is natuurlijk ganz geil. Alleen zullen we er in Nederland weinig aan hebben omdat we daarvoor te klein zijn. 16 bakken HST zullen ook nooit rendabel zijn voor de binnenlandse dienst en Beneluxdienst.
pi_76930802
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er zijn testen geweest met twee gekoppelde Thalys treinstellen op de HSL Zuid, dan heb je ook zo'n lange trein. Zelf denk ik dat 16 bakken voor Nederland niet rendabel is.
't Hoeft van mij ook niet in Nederland, maar ook vanuit het buitenland levert het mooie beelden op.




Maar was het dan niet de bedoeling om hier ooit wel met twee Thalys treinstellen te rijden? 'k Meen ergens gelezen te hebben, dat er bij de kelder van Antwerpen Centraal bewust rekening is gehouden met een 16-bakken tellende trein.
pi_76930835
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:48 schreef James1988 het volgende:
De Zefiro is ook een mooie trein ja... en 380 km/h is natuurlijk ganz geil. Alleen zullen we er in Nederland weinig aan hebben omdat we daarvoor te klein zijn. 16 bakken HST zullen ook nooit rendabel zijn voor de binnenlandse dienst en Beneluxdienst.
Voor de Beneluxtrein zou het echt geen kwaad kunnen.. Die had sowieso al jaren met een rijtuig of 12 moeten rijden.
  zondag 17 januari 2010 @ 17:52:40 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76930937
Klopt, de huidige Benelux mag best wel wat langer of hoger (dubbeldeks?), maar jaren geleden was al bekend dat de huidige BNL afgeschoten wordt voor Fyra, vandaar dat er niet is geïnvesteerd. In mijn post bedoelde ik ook de Fyra-Beneluxdienst.
pi_76933989
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:52 schreef James1988 het volgende:
Klopt, de huidige Benelux mag best wel wat langer of hoger (dubbeldeks?), maar jaren geleden was al bekend dat de huidige BNL afgeschoten wordt voor Fyra, vandaar dat er niet is geïnvesteerd. In mijn post bedoelde ik ook de Fyra-Beneluxdienst.
De beneluxstam is toch ingekort omdat de oude elfjes 'm anders niet meer uit die Antwerpse kelder konden trekken?
  zondag 17 januari 2010 @ 19:20:03 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76934200
Zegt men. Het zou mij niet verbazen als ook dat 'reizigertje pesten' is. De V250's bestaan tenslotte wél uit 8 bakken en kunnen dus ook meer reizigers vervoeren dan 7 bakken ICRm. Bovendien rijdt er nu vrijwel altijd Traxx rond en dat zijn goederenlocs, die moeten met gemak 8 rijtuigen kunnen trekken.
pi_76934615
mja, mij zou het ook niet echt verbazen. Over 1 ding kan iedereen het eens zijn: de Beneluxdienst in zijn huidige vorm is een hard falend kutproduct
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 januari 2010 @ 19:46:27 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76935296
En dat is vanuit de zakelijke belangen van NMBS en NS Hispeed prima te begrijpen. Fyra kan potentieel veel meer inkomsten opleveren.... het is dan niet handig om een concurrerend product in leven te houden.

Maar het is wel een rotstreek als je kijkt naar je maatschappelijke belangen.
  zondag 17 januari 2010 @ 20:15:41 #49
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_76936672
Hoe zit het eingelijk met de V250 ?

Zijn er stellen inmiddels afgenomen door NS ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 januari 2010 @ 20:18:39 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76936827
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:15 schreef SpeedyRich het volgende:
Hoe zit het eingelijk met de V250 ?

Zijn er stellen inmiddels afgenomen door NS ?
zo ver is het nog lang niet. waarschijnlijk zal het oktober/november worden lijkt me
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')