abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 januari 2010 @ 14:16:59 #26
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_76922557
3102 en 3101 kwamen inderdaad om te wassen naar Enschede, de lintjes 44 en 45 nog steeds trouwens, elke zondag ochtend. Immers begint de treindienst dan pas rond het middag uur.

Maar goed de 3102 tijdens zijn 2 wekelijkse wasbeurt
pi_76923589
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:39 schreef Crientj het volgende:
[ afbeelding ]
Zo, da's een lang raam.
pi_76923636
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bij dat ongeval was idd bijna de halve wadslopervloot uitgeschakeld

En dat het zoveel stellen waren kwam omdat er een ICM-III achter hing
Ja, één stel krijgt een ICM ook niet weg natuurlijk. Het domme is dat de ICM ook weer door een koppel Wadlopers terug is gesleept. In plaats van dat ze nou even een fatsoenlijke loc sturen.
  zondag 17 januari 2010 @ 15:32:07 #29
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76925666
Iemand zin om aanstaande zaterdag een rondje te doen?
Ik wil richting limburg, stukje met veolia, of naar Friesland/Groningen, met Arriva een stuk, bijv leeuwarden - groningen.
In de ochtend wil ik al weg.
  zondag 17 januari 2010 @ 16:16:34 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76927499


Mooie trein. Al is 't maar een render.
  zondag 17 januari 2010 @ 16:19:55 #31
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_76927629
TEE-vp

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_76928786
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
TEE-vp

[ afbeelding ]


De Kruckenberg Schienenzeppelin. Nog steeds wereldsnelheidsrecordhouder voor benzine-aangedreven railvoertuigen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76928906
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:16 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]

Mooie trein. Al is 't maar een render.
sow
  zondag 17 januari 2010 @ 16:59:10 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76929064
De Venturio van Siemens. Op dit moment alleen nog maar een concept, helaas.

Wat kenmerken:
- Leverbaar in zowel diesel als electrische versie (3 kV, 15 kV en/of 25 kV)
- Topsnelheid van 160 tot 250 km/h
- Kantelbaksysteem mogelijk

Meer info in deze brochure.
  Redactie Sport zondag 17 januari 2010 @ 16:59:45 #35
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76929079
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



De Kruckenberg Schienenzeppelin. Nog steeds wereldsnelheidsrecordhouder voor benzine-aangedreven railvoertuigen
Mja, als er geen benzine-aangedreven railvoertuigen meer gemaakt worden
Wat was in NL de laatste eigenlijk, de oersik?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 17 januari 2010 @ 17:01:16 #36
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76929131
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:59 schreef James1988 het volgende:
De Venturio van Siemens. Op dit moment alleen nog maar een concept, helaas.

Wat kenmerken:
- Leverbaar in zowel diesel als electrische versie (3 kV, 15 kV en/of 25 kV)
- Topsnelheid van 160 tot 250 km/h
- Kantelbaksysteem mogelijk

Meer info in deze brochure.
Laat ze de order bij AnsaldoVaticaanstad maar annuleren en dat ding bestellen, die lijken me een stuk eerder geleverd te worden (en ze zijn nog mooier ook, maar dat is niet zo moeilijk natuurlijk....)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 17 januari 2010 @ 17:02:54 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76929188
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:59 schreef dennistd het volgende:

[..]

Mja, als er geen benzine-aangedreven railvoertuigen meer gemaakt worden
Wat was in NL de laatste eigenlijk, de oersik?
Ome Keesje?

Märklin heeft die Schienenzeppelin trouwens ook als model uitgebracht. Rijdt helaas voor geen meter door de elektische constructie...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76930327
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:59 schreef James1988 het volgende:
De Venturio van Siemens. Op dit moment alleen nog maar een concept, helaas.

Wat kenmerken:
- Leverbaar in zowel diesel als electrische versie (3 kV, 15 kV en/of 25 kV)
- Topsnelheid van 160 tot 250 km/h
- Kantelbaksysteem mogelijk

Meer info in deze brochure.
Mooi ding, doet me een beetje aan de Zefiro denken.

Behalve dan dat die laatste nķg beter is
Maximum operating speed of 380 kph
Seater coaches, 8- or 16-car non-articulated trainsets

'k Hoop echt dat er ooit nog met een 16-bakken hogesnelheidstrein gaat worden gereden, machtig mooi om te zien .
  zondag 17 januari 2010 @ 17:38:24 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76930392
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:36 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Mooi ding, doet me een beetje aan de Zefiro denken.

Behalve dan dat die laatste nķg beter is
Maximum operating speed of 380 kph
Seater coaches, 8- or 16-car non-articulated trainsets

'k Hoop echt dat er ooit nog met een 16-bakken hogesnelheidstrein gaat worden gereden, machtig mooi om te zien .
Er zijn testen geweest met twee gekoppelde Thalys treinstellen op de HSL Zuid, dan heb je ook zo'n lange trein. Zelf denk ik dat 16 bakken voor Nederland niet rendabel is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76930466
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ome Keesje?
Benzine? Nee hoor Diesel-mechanisch voor wat ik erover kan vinden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 januari 2010 @ 17:48:00 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76930757
De Zefiro is ook een mooie trein ja... en 380 km/h is natuurlijk ganz geil. Alleen zullen we er in Nederland weinig aan hebben omdat we daarvoor te klein zijn. 16 bakken HST zullen ook nooit rendabel zijn voor de binnenlandse dienst en Beneluxdienst.
pi_76930802
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er zijn testen geweest met twee gekoppelde Thalys treinstellen op de HSL Zuid, dan heb je ook zo'n lange trein. Zelf denk ik dat 16 bakken voor Nederland niet rendabel is.
't Hoeft van mij ook niet in Nederland, maar ook vanuit het buitenland levert het mooie beelden op.




Maar was het dan niet de bedoeling om hier ooit wel met twee Thalys treinstellen te rijden? 'k Meen ergens gelezen te hebben, dat er bij de kelder van Antwerpen Centraal bewust rekening is gehouden met een 16-bakken tellende trein.
pi_76930835
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:48 schreef James1988 het volgende:
De Zefiro is ook een mooie trein ja... en 380 km/h is natuurlijk ganz geil. Alleen zullen we er in Nederland weinig aan hebben omdat we daarvoor te klein zijn. 16 bakken HST zullen ook nooit rendabel zijn voor de binnenlandse dienst en Beneluxdienst.
Voor de Beneluxtrein zou het echt geen kwaad kunnen.. Die had sowieso al jaren met een rijtuig of 12 moeten rijden.
  zondag 17 januari 2010 @ 17:52:40 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76930937
Klopt, de huidige Benelux mag best wel wat langer of hoger (dubbeldeks?), maar jaren geleden was al bekend dat de huidige BNL afgeschoten wordt voor Fyra, vandaar dat er niet is geīnvesteerd. In mijn post bedoelde ik ook de Fyra-Beneluxdienst.
pi_76933989
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:52 schreef James1988 het volgende:
Klopt, de huidige Benelux mag best wel wat langer of hoger (dubbeldeks?), maar jaren geleden was al bekend dat de huidige BNL afgeschoten wordt voor Fyra, vandaar dat er niet is geīnvesteerd. In mijn post bedoelde ik ook de Fyra-Beneluxdienst.
De beneluxstam is toch ingekort omdat de oude elfjes 'm anders niet meer uit die Antwerpse kelder konden trekken?
  zondag 17 januari 2010 @ 19:20:03 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76934200
Zegt men. Het zou mij niet verbazen als ook dat 'reizigertje pesten' is. De V250's bestaan tenslotte wél uit 8 bakken en kunnen dus ook meer reizigers vervoeren dan 7 bakken ICRm. Bovendien rijdt er nu vrijwel altijd Traxx rond en dat zijn goederenlocs, die moeten met gemak 8 rijtuigen kunnen trekken.
pi_76934615
mja, mij zou het ook niet echt verbazen. Over 1 ding kan iedereen het eens zijn: de Beneluxdienst in zijn huidige vorm is een hard falend kutproduct
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 januari 2010 @ 19:46:27 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76935296
En dat is vanuit de zakelijke belangen van NMBS en NS Hispeed prima te begrijpen. Fyra kan potentieel veel meer inkomsten opleveren.... het is dan niet handig om een concurrerend product in leven te houden.

Maar het is wel een rotstreek als je kijkt naar je maatschappelijke belangen.
  zondag 17 januari 2010 @ 20:15:41 #49
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_76936672
Hoe zit het eingelijk met de V250 ?

Zijn er stellen inmiddels afgenomen door NS ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 januari 2010 @ 20:18:39 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76936827
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:15 schreef SpeedyRich het volgende:
Hoe zit het eingelijk met de V250 ?

Zijn er stellen inmiddels afgenomen door NS ?
zo ver is het nog lang niet. waarschijnlijk zal het oktober/november worden lijkt me
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')