Ja, één stel krijgt een ICM ook niet weg natuurlijk. Het domme is dat de ICM ook weer door een koppel Wadlopers terug is gesleept. In plaats van dat ze nou even een fatsoenlijke loc sturen.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij dat ongeval was idd bijna de halve wadslopervloot uitgeschakeld![]()
En dat het zoveel stellen waren kwam omdat er een ICM-III achter hing
quote:
sowquote:Op zondag 17 januari 2010 16:16 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mooie trein. Al is 't maar een render.
Mja, als er geen benzine-aangedreven railvoertuigen meer gemaakt wordenquote:Op zondag 17 januari 2010 16:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Kruckenberg Schienenzeppelin. Nog steeds wereldsnelheidsrecordhouder voor benzine-aangedreven railvoertuigen
Laat ze de order bij AnsaldoVaticaanstad maar annuleren en dat ding bestellen, die lijken me een stuk eerder geleverd te wordenquote:Op zondag 17 januari 2010 16:59 schreef James1988 het volgende:
De Venturio van Siemens. Op dit moment alleen nog maar een concept, helaas.
Wat kenmerken:
- Leverbaar in zowel diesel als electrische versie (3 kV, 15 kV en/of 25 kV)
- Topsnelheid van 160 tot 250 km/h
- Kantelbaksysteem mogelijk
Meer info in deze brochure.
Ome Keesje?quote:Op zondag 17 januari 2010 16:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mja, als er geen benzine-aangedreven railvoertuigen meer gemaakt worden
Wat was in NL de laatste eigenlijk, de oersik?
Mooi ding, doet me een beetje aan de Zefiro denken.quote:Op zondag 17 januari 2010 16:59 schreef James1988 het volgende:
De Venturio van Siemens. Op dit moment alleen nog maar een concept, helaas.
Wat kenmerken:
- Leverbaar in zowel diesel als electrische versie (3 kV, 15 kV en/of 25 kV)
- Topsnelheid van 160 tot 250 km/h
- Kantelbaksysteem mogelijk
Meer info in deze brochure.
Er zijn testen geweest met twee gekoppelde Thalys treinstellen op de HSL Zuid, dan heb je ook zo'n lange trein. Zelf denk ik dat 16 bakken voor Nederland niet rendabel is.quote:Op zondag 17 januari 2010 17:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mooi ding, doet me een beetje aan de Zefiro denken.
Behalve dan dat die laatste nķg beter is![]()
Maximum operating speed of 380 kph
Seater coaches, 8- or 16-car non-articulated trainsets
'k Hoop echt dat er ooit nog met een 16-bakken hogesnelheidstrein gaat worden gereden, machtig mooi om te zien.
Benzine? Nee hoorquote:
't Hoeft van mij ook niet in Nederland, maar ook vanuit het buitenland levert het mooie beelden op.quote:Op zondag 17 januari 2010 17:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zijn testen geweest met twee gekoppelde Thalys treinstellen op de HSL Zuid, dan heb je ook zo'n lange trein. Zelf denk ik dat 16 bakken voor Nederland niet rendabel is.
Voor de Beneluxtrein zou het echt geen kwaad kunnen.. Die had sowieso al jaren met een rijtuig of 12 moeten rijden.quote:Op zondag 17 januari 2010 17:48 schreef James1988 het volgende:
De Zefiro is ook een mooie trein ja... en 380 km/h is natuurlijk ganz geil. Alleen zullen we er in Nederland weinig aan hebben omdat we daarvoor te klein zijn. 16 bakken HST zullen ook nooit rendabel zijn voor de binnenlandse dienst en Beneluxdienst.
De beneluxstam is toch ingekort omdat de oude elfjes 'm anders niet meer uit die Antwerpse kelder konden trekken?quote:Op zondag 17 januari 2010 17:52 schreef James1988 het volgende:
Klopt, de huidige Benelux mag best wel wat langer of hoger (dubbeldeks?), maar jaren geleden was al bekend dat de huidige BNL afgeschoten wordt voor Fyra, vandaar dat er niet is geīnvesteerd. In mijn post bedoelde ik ook de Fyra-Beneluxdienst.
zo ver is het nog lang niet. waarschijnlijk zal het oktober/november worden lijkt mequote:Op zondag 17 januari 2010 20:15 schreef SpeedyRich het volgende:
Hoe zit het eingelijk met de V250 ?
Zijn er stellen inmiddels afgenomen door NS ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |