Noem er maar geen jaartal bij inderdaadquote:Op zondag 17 januari 2010 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo ver is het nog lang niet. waarschijnlijk zal het oktober/november worden lijkt me
Ik heb de moeite half december niet eens genomen het uberhaupt te proberen. De stoppert Roosendaal-Antwerpen was punktueel, rustig en zo veel meer tijd kostte het niet eens.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
mja, mij zou het ook niet echt verbazen. Over 1 ding kan iedereen het eens zijn: de Beneluxdienst in zijn huidige vorm is een hard falend kutproduct
EN je steekt er nogeens een cabineritje van opquote:Op zondag 17 januari 2010 20:55 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik heb de moeite half december niet eens genomen het uberhaupt te proberen. De stoppert Roosendaal-Antwerpen was punktueel, rustig en zo veel meer tijd kostte het niet eens.
Was dit terwijl hij al over de HSL had moeten rijden? Misschien wel één van de laatste keren dat-ie hier op beeld is vastgelegd. Verder, eerste klas, doe maar sjiekquote:Op zondag 17 januari 2010 22:12 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Hogesnelheidsmaterieel 4305
Thalys naar Amsterdam Centraal gefotografeerd vanuit de intercity naar Vlissingen, te Roosendaal
Hele mooie beelden:quote:Op zondag 17 januari 2010 17:49 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Hoeft van mij ook niet in Nederland, maar ook vanuit het buitenland levert het mooie beelden op.
Maar was het dan niet de bedoeling om hier ooit wel met twee Thalys treinstellen te rijden? 'k Meen ergens gelezen te hebben, dat er bij de kelder van Antwerpen Centraal bewust rekening is gehouden met een 16-bakken tellende trein.
Nee, deze foto is al van 8 novemberquote:Op zondag 17 januari 2010 22:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Was dit terwijl hij al over de HSL had moeten rijden? Misschien wel één van de laatste keren dat-ie hier op beeld is vastgelegd.
Mja, ik zat urenlang (Rotterdam-Vlissingen-Roosendaal-Zutphen) in een VIRM, dus dan moet een overgangsbewijs met korting er maar af kunnenquote:Verder, eerste klas, doe maar sjiek.
De 3419 had als proef aan één kant een zwarte baanruimer (waarvoor die proef was weet ik ook niet), maar volgens mij is ie aan beide kanten gewoon weer geel.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:40 schreef Palmboom313 het volgende:
zwarte baanruimer??? dat hebben ze toch niet allemaal.
Dat zijn dus weer 6 bakken minder, oftewel nog 29 bakken te gaan als ik me niet vergis.quote:Voor de statistieken, gisteravond (16-1) zijn de 527+838 vanuit Wt naar Zlr gegaan.
Plan V 833 en Plan T 512 zijn ook al weg, ik hou het bij op http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=350quote:Op zondag 17 januari 2010 23:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat zijn dus weer 6 bakken minder, oftewel nog 29 bakken te gaan als ik me niet vergis.
Alleen wanneer ze naar de sloper gaan, is nog niet bekend.
Nu dus nog 23 bakken te gaan.quote:Op zondag 17 januari 2010 23:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Plan V 833 en Plan T 512 zijn ook al weg, ik hou het bij op http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=350
Ik zag er net eentje door de flarden mist richting Amsterdam gaan.quote:Op maandag 18 januari 2010 09:53 schreef bork het volgende:
fotoos waren zeker nice, rijdt er weer een normale ICE 's ochtends vroeg richting Duitsland?
Er is dus weer ICL in de omloop. Alhoewel het nog niet planmatig is, schijnen ze momenteel meer terug te komen.quote:- Trein 3526 vertrok vanuit Mt met ICL. Door een defect werden de twee achterste A's afgesloten. Er was nog één A aanwezig, helemaal vooraan in de trein.
Dat schijnt niet te kloppen, aldus Somda.quote:Op zondag 17 januari 2010 23:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Plan V 833 en Plan T 512 zijn ook al weg, ik hou het bij op http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=350
post van 18-1 00:43quote:Je maakt, zo neem ik aan, een typefoutje. Plan V 833 ging vanochtend met de 521 weg.
vast wel, ik heb nog net gehoord dat al het SLT al weer in dienst is namelijkquote:Op maandag 18 januari 2010 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
ja okee, maar dan nog, heel lang gebeurt er niets, en nu ineens...
Rijdt er sowieso nog mat64 rond eer ik terugkom van mijn blessure?? T zou wat zijn
Vast wel. Hoewel SLT inmiddels wel langzaam instroomt.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
ja okee, maar dan nog, heel lang gebeurt er niets, en nu ineens...
Rijdt er sowieso nog mat64 rond eer ik terugkom van mijn blessure?? T zou wat zijn
Stond op Somda geloof ikquote:Op maandag 18 januari 2010 11:31 schreef Duvel het volgende:
Ik las het zelfs.
Maar ik weet niet meer waar.
Giel?quote:Op maandag 18 januari 2010 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde dat Beelen het MAT mag gaan slopen.
Daar heb ik het zeker niet gelezen.quote:
Het enige dat ik me zo kan bedenken is dat de trein zo sneller kan binnenrijden en vertrekken omdat hij niet door de wissels hoeft. Is de trein misschien net ergens een minuutje sneller geworden? Dan zou dat de reden voor deze actie wel kunnen zijnquote:Op maandag 18 januari 2010 12:47 schreef Christiaan het volgende:
Op station Oisterwijk hebben we drie perrons, waarvan 2 en 3 eilandperron zijn. 1 stopt bij een spoorwegovergang, aan de andere kant van de spoorwegovergang begint het eiland van 2 en 3. Zie foto voor duidelijkheid, genomen vanaf perron 1
[ afbeelding ]
Voorheen stopte de stoptrein naar Tilburg West altijd op perron 3. Daardoor kon je nog rennen om de trein te halen als je hem aan zag komen. Nu stopt hij sinds kort op 2. Daardoor gaan de spoorbomen op de overweg dicht, en moet je dus al veel eerder aanwezig zijn. Ook uitstappers moeten wachten tot de trein weggereden is. Kan iemand hier een logische verklaring voor geven?
Dat ene minuutje zou wel logisch zijn, aangezien de aansluiting in Tilburg op de IC naar Roosendaal érg vaak op een minuutje gemist wordtquote:Op maandag 18 januari 2010 13:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het enige dat ik me zo kan bedenken is dat de trein zo sneller kan binnenrijden en vertrekken omdat hij niet door de wissels hoeft. Is de trein misschien net ergens een minuutje sneller geworden? Dan zou dat de reden voor deze actie wel kunnen zijn
waarschijnlijk hoor je de koelfans van de trafo's van de treinquote:Op maandag 18 januari 2010 13:35 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom trilt een mat64 eigenlijk afsof er een dieselmotor stationair aan het draaien is? Je hoort ook altijd zo'n achtergrondbrom.
Wat?quote:Op maandag 18 januari 2010 14:09 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
waarschijnlijk hoor je de koelfans van de trafo's van de trein
Daar zit wat in. Wel raar, koeling zou door luchtstroom al genoeg kunnen zijn. En zo weinig ruimte is er toch niet in zo'n trein, dus zijn trafo's best efficient op te stellen.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:09 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
waarschijnlijk hoor je de koelfans van de trafo's van de trein
Er zitten geen transformatoren van noemenswaardig vermogen in Mat'64.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:36 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Daar zit wat in. Wel raar, koeling zou door luchtstroom al genoeg kunnen zijn. En zo weinig ruimte is er toch niet in zo'n trein, dus zijn trafo's best efficient op te stellen.
Relatief gezien toch best wel? Het ding heeft hetzelfde vermogen als een koploper.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zitten geen transformatoren van noemenswaardig vermogen in Mat'64.
In een Koploper zit ook geen noemenswaardige transformator. Waarom zou er een transformator in moeten zitten?quote:Op maandag 18 januari 2010 14:52 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Relatief gezien toch best wel? Het ding heeft hetzelfde vermogen als een koploper.
Er staat gelijkspanning op de bovenleiding. Gelijkspanning op een trafo levert een kortsluiting op. Een wisselstroommotor in een trein is overigens niet eenvoudiger, kan wel energiezuiniger zijn. Maar in Mat'64 en Koplopers zitten gelijkstroommotoren.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:03 schreef Ascendancy het volgende:
Omdat een elektromotor op wisselstroom eenvoudiger is en minder slijtage heeft.
Ik vermoed de compressor.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:11 schreef Ascendancy het volgende:
Gelijkspanning direct op een trafo inderdaad ja. Maar dat heb ik nooit gesuggereerd.
Wat is jouw verklaring dan?
Je heb helemaal gelijkquote:
Asc en ik hadden er iets meer woorden voor nodig.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:16 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Je heb helemaal gelijk![]()
De compressor en niet trafo's![]()
Stom
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |