abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76937205
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zo ver is het nog lang niet. waarschijnlijk zal het oktober/november worden lijkt me
Noem er maar geen jaartal bij inderdaad
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76938552
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
mja, mij zou het ook niet echt verbazen. Over 1 ding kan iedereen het eens zijn: de Beneluxdienst in zijn huidige vorm is een hard falend kutproduct
Ik heb de moeite half december niet eens genomen het uberhaupt te proberen. De stoppert Roosendaal-Antwerpen was punktueel, rustig en zo veel meer tijd kostte het niet eens.
pi_76939220
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:55 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ik heb de moeite half december niet eens genomen het uberhaupt te proberen. De stoppert Roosendaal-Antwerpen was punktueel, rustig en zo veel meer tijd kostte het niet eens.
EN je steekt er nogeens een cabineritje van op
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 17 januari 2010 @ 22:12:14 #55
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76942752
Zo, eens even weer wat foto's online gegooid, liep nogal wat series achter


Historisch 186
DE-II van Historisch Streekvervoer Achterhoek, te Winterswijk


DM'90 3419
Voorop de stoptrein naar Zwolle, te Enschede


SGMm 2943
Sprinter naar Nijmegen, te Dieren


DM'90 3401
Op rondrit vanaf Utrecht via Apeldoorn-Dieren en Arnhem, hier bij de eerste overweg in de VSM-lijn


LINT 41/H 43
Stoptrein uit Zutphen, te Oldenzaal


Hogesnelheidsmaterieel 4305
Thalys naar Amsterdam Centraal gefotografeerd vanuit de intercity naar Vlissingen, te Roosendaal


Plan T 530
Stoptrein naar Den Haag Centraal, te Rotterdam Centraal


6400 6453
Aan het rangeren met de afstandsbediening, te Almelo


16/17/1800 locs 1728
Intercity uit Amsterdam, te Enkhuizen


Historisch NS20
Directie-motorwagen 'Kameel' te Hengelo


DM'90 3419
Met zwarte baanruimer voorop de stoptrein naar Zwolle, te Hengelo

De rest staat op trein.dennistd.nl
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76944261
zwarte baanruimer??? dat hebben ze toch niet allemaal.
pi_76945188
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:12 schreef dennistd het volgende:

[ afbeelding ]
Hogesnelheidsmaterieel 4305
Thalys naar Amsterdam Centraal gefotografeerd vanuit de intercity naar Vlissingen, te Roosendaal

Was dit terwijl hij al over de HSL had moeten rijden? Misschien wel één van de laatste keren dat-ie hier op beeld is vastgelegd. Verder, eerste klas, doe maar sjiek .
  zondag 17 januari 2010 @ 23:01:13 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76945384
Nee, normaal is de baanruimer geel. Kijk maar naar de eerder geplaatste pics.
pi_76945708
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:49 schreef Ireyon het volgende:

[..]

't Hoeft van mij ook niet in Nederland, maar ook vanuit het buitenland levert het mooie beelden op.




Maar was het dan niet de bedoeling om hier ooit wel met twee Thalys treinstellen te rijden? 'k Meen ergens gelezen te hebben, dat er bij de kelder van Antwerpen Centraal bewust rekening is gehouden met een 16-bakken tellende trein.
Hele mooie beelden:

  Redactie Sport zondag 17 januari 2010 @ 23:09:38 #60
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76945816
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:58 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Was dit terwijl hij al over de HSL had moeten rijden? Misschien wel één van de laatste keren dat-ie hier op beeld is vastgelegd.
Nee, deze foto is al van 8 november
quote:
Verder, eerste klas, doe maar sjiek .
Mja, ik zat urenlang (Rotterdam-Vlissingen-Roosendaal-Zutphen) in een VIRM, dus dan moet een overgangsbewijs met korting er maar af kunnen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 17 januari 2010 @ 23:10:39 #61
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76945869
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:40 schreef Palmboom313 het volgende:
zwarte baanruimer??? dat hebben ze toch niet allemaal.
De 3419 had als proef aan één kant een zwarte baanruimer (waarvoor die proef was weet ik ook niet), maar volgens mij is ie aan beide kanten gewoon weer geel.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 17 januari 2010 @ 23:15:14 #62
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76946109
quote:
Voor de statistieken, gisteravond (16-1) zijn de 527+838 vanuit Wt naar Zlr gegaan.
Dat zijn dus weer 6 bakken minder, oftewel nog 29 bakken te gaan als ik me niet vergis.

Alleen wanneer ze naar de sloper gaan, is nog niet bekend.
  Redactie Sport zondag 17 januari 2010 @ 23:16:31 #63
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76946180
quote:
Op zondag 17 januari 2010 23:15 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat zijn dus weer 6 bakken minder, oftewel nog 29 bakken te gaan als ik me niet vergis.

Alleen wanneer ze naar de sloper gaan, is nog niet bekend.
Plan V 833 en Plan T 512 zijn ook al weg, ik hou het bij op http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=350
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 17 januari 2010 @ 23:18:51 #64
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76946282
Tsjah:

  zondag 17 januari 2010 @ 23:40:29 #65
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76947457
quote:
Op zondag 17 januari 2010 23:16 schreef dennistd het volgende:

[..]

Plan V 833 en Plan T 512 zijn ook al weg, ik hou het bij op http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=350
Nu dus nog 23 bakken te gaan.
pi_76949498
Leuke foto's.
  maandag 18 januari 2010 @ 09:53:55 #67
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76955477
fotoos waren zeker nice, rijdt er weer een normale ICE 's ochtends vroeg richting Duitsland?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 18 januari 2010 @ 09:59:22 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76955611
quote:
Op maandag 18 januari 2010 09:53 schreef bork het volgende:
fotoos waren zeker nice, rijdt er weer een normale ICE 's ochtends vroeg richting Duitsland?
Ik zag er net eentje door de flarden mist richting Amsterdam gaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 18 januari 2010 @ 10:29:25 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76956304
quote:
- Trein 3526 vertrok vanuit Mt met ICL. Door een defect werden de twee achterste A's afgesloten. Er was nog één A aanwezig, helemaal vooraan in de trein.
Er is dus weer ICL in de omloop. Alhoewel het nog niet planmatig is, schijnen ze momenteel meer terug te komen.
Verder heeft er vandaag (bij mijn weten) nog géén mat'64 in de ICE trein gezeten, en werden dus de echte ICE's ingezet.
  maandag 18 januari 2010 @ 10:34:37 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76956457
quote:
Op zondag 17 januari 2010 23:16 schreef dennistd het volgende:

[..]

Plan V 833 en Plan T 512 zijn ook al weg, ik hou het bij op http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=350
Dat schijnt niet te kloppen, aldus Somda.
quote:
Je maakt, zo neem ik aan, een typefoutje. Plan V 833 ging vanochtend met de 521 weg.
post van 18-1 00:43

Het moet dus niet de 512 zijn, maar de 521.
De 512 staat tevens niet te Weert, maar te Maastricht, of hij moet inmiddels verplaatst zijn.
pi_76957790
er wordt ineens nogal halsoverkop haast gemaakt met de afvoer van mat64, is het niet??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 18 januari 2010 @ 11:24:15 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76958094
Ja, de milieuvergunning van het opstelterrein in Weert schijnt binnenkort te verlopen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76958145
ja okee, maar dan nog, heel lang gebeurt er niets, en nu ineens...

Rijdt er sowieso nog mat64 rond eer ik terugkom van mijn blessure?? T zou wat zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76958277
Ja hoor, er rijdt nog genoeg rond en dat gaat nog wel ff mee hoor. Datgene wat al maanden aan de kant staat wordt nu afgevoerd.
  Redactie Sport maandag 18 januari 2010 @ 11:29:55 #75
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76958282
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
ja okee, maar dan nog, heel lang gebeurt er niets, en nu ineens...

Rijdt er sowieso nog mat64 rond eer ik terugkom van mijn blessure?? T zou wat zijn
vast wel, ik heb nog net gehoord dat al het SLT al weer in dienst is namelijk
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 18 januari 2010 @ 11:30:44 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76958314
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
ja okee, maar dan nog, heel lang gebeurt er niets, en nu ineens...

Rijdt er sowieso nog mat64 rond eer ik terugkom van mijn blessure?? T zou wat zijn
Vast wel. Hoewel SLT inmiddels wel langzaam instroomt.

Ik geloof dat er eindelijk een sloper gevonden is voor Mat'64, er is een aanbesteding geweest.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 januari 2010 @ 11:31:37 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76958340
Ik hoorde dat Beelen het MAT mag gaan slopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 januari 2010 @ 11:31:55 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76958347
Ik las het zelfs.


Maar ik weet niet meer waar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76958373
Ah okee, gelukkig maar Heb er hier niet zo het zicht op eigenlijk, vandaar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 januari 2010 @ 11:33:20 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76958383
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:31 schreef Duvel het volgende:
Ik las het zelfs.


Maar ik weet niet meer waar.
Stond op Somda geloof ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 januari 2010 @ 11:41:28 #81
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_76958695
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde dat Beelen het MAT mag gaan slopen.
Giel?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 18 januari 2010 @ 11:51:01 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76959018
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Stond op Somda geloof ik
Daar heb ik het zeker niet gelezen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 18 januari 2010 @ 12:47:58 #83
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_76960917
Op station Oisterwijk hebben we drie perrons, waarvan 2 en 3 eilandperron zijn. 1 stopt bij een spoorwegovergang, aan de andere kant van de spoorwegovergang begint het eiland van 2 en 3. Zie foto voor duidelijkheid, genomen vanaf perron 1



Voorheen stopte de stoptrein naar Tilburg West altijd op perron 3. Daardoor kon je nog rennen om de trein te halen als je hem aan zag komen. Nu stopt hij sinds kort op 2. Daardoor gaan de spoorbomen op de overweg dicht, en moet je dus al veel eerder aanwezig zijn. Ook uitstappers moeten wachten tot de trein weggereden is. Kan iemand hier een logische verklaring voor geven?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_76961205
Misschien dat de SLT's niet op spoor 3 kunnen/mogen stoppen en dat (er vanuitgaande dat SLT zou rijden), de dienstregeling daar op aangepast is?
So we just called him Fred too
  Redactie Sport maandag 18 januari 2010 @ 13:12:56 #85
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76961956
quote:
Op maandag 18 januari 2010 12:47 schreef Christiaan het volgende:
Op station Oisterwijk hebben we drie perrons, waarvan 2 en 3 eilandperron zijn. 1 stopt bij een spoorwegovergang, aan de andere kant van de spoorwegovergang begint het eiland van 2 en 3. Zie foto voor duidelijkheid, genomen vanaf perron 1

[ afbeelding ]

Voorheen stopte de stoptrein naar Tilburg West altijd op perron 3. Daardoor kon je nog rennen om de trein te halen als je hem aan zag komen. Nu stopt hij sinds kort op 2. Daardoor gaan de spoorbomen op de overweg dicht, en moet je dus al veel eerder aanwezig zijn. Ook uitstappers moeten wachten tot de trein weggereden is. Kan iemand hier een logische verklaring voor geven?
Het enige dat ik me zo kan bedenken is dat de trein zo sneller kan binnenrijden en vertrekken omdat hij niet door de wissels hoeft. Is de trein misschien net ergens een minuutje sneller geworden? Dan zou dat de reden voor deze actie wel kunnen zijn
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 18 januari 2010 @ 13:15:27 #86
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_76962083
Inderdaad, dat soort zijspoortjes wordt normaal niet gebruikt als er geen noodzaak voor is, blijkbaar is er sinds de nieuwe dienstregeling geen reden meer die trein op spoor 3 te zetten. Met SLT heeft het in ieder geval niets te maken, er is geen reden waarom dat niet op spoor 3 zou kunnen stoppen. En dan nog, er is de komende jaren geen enkele sprake van dat daar SLT zou gaan rijden.
pi_76962267
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:12 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het enige dat ik me zo kan bedenken is dat de trein zo sneller kan binnenrijden en vertrekken omdat hij niet door de wissels hoeft. Is de trein misschien net ergens een minuutje sneller geworden? Dan zou dat de reden voor deze actie wel kunnen zijn
Dat ene minuutje zou wel logisch zijn, aangezien de aansluiting in Tilburg op de IC naar Roosendaal érg vaak op een minuutje gemist wordt
pi_76962917
Waarom trilt een mat64 eigenlijk afsof er een dieselmotor stationair aan het draaien is? Je hoort ook altijd zo'n achtergrondbrom.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 18 januari 2010 @ 14:09:18 #89
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_76964199
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:35 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom trilt een mat64 eigenlijk afsof er een dieselmotor stationair aan het draaien is? Je hoort ook altijd zo'n achtergrondbrom.
waarschijnlijk hoor je de koelfans van de trafo's van de trein
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_76964843
@ Christiaan: ontvlechting van de treinenloop.
  maandag 18 januari 2010 @ 14:28:48 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76964943
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:09 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

waarschijnlijk hoor je de koelfans van de trafo's van de trein
Wat?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76965256
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:09 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

waarschijnlijk hoor je de koelfans van de trafo's van de trein
Daar zit wat in. Wel raar, koeling zou door luchtstroom al genoeg kunnen zijn. En zo weinig ruimte is er toch niet in zo'n trein, dus zijn trafo's best efficient op te stellen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 18 januari 2010 @ 14:40:43 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76965426
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:36 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Daar zit wat in. Wel raar, koeling zou door luchtstroom al genoeg kunnen zijn. En zo weinig ruimte is er toch niet in zo'n trein, dus zijn trafo's best efficient op te stellen.
Er zitten geen transformatoren van noemenswaardig vermogen in Mat'64.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76965937
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er zitten geen transformatoren van noemenswaardig vermogen in Mat'64.
Relatief gezien toch best wel? Het ding heeft hetzelfde vermogen als een koploper.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 18 januari 2010 @ 15:00:03 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76966193
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:52 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Relatief gezien toch best wel? Het ding heeft hetzelfde vermogen als een koploper.
In een Koploper zit ook geen noemenswaardige transformator. Waarom zou er een transformator in moeten zitten?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76966342
Omdat een elektromotor op wisselstroom eenvoudiger is en minder slijtage heeft.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 18 januari 2010 @ 15:05:10 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76966431
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:03 schreef Ascendancy het volgende:
Omdat een elektromotor op wisselstroom eenvoudiger is en minder slijtage heeft.
Er staat gelijkspanning op de bovenleiding. Gelijkspanning op een trafo levert een kortsluiting op. Een wisselstroommotor in een trein is overigens niet eenvoudiger, kan wel energiezuiniger zijn. Maar in Mat'64 en Koplopers zitten gelijkstroommotoren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76966671
Gelijkspanning direct op een trafo inderdaad ja. Maar dat heb ik nooit gesuggereerd.
Wat is jou verklaring dan?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 18 januari 2010 @ 15:12:01 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76966718
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:11 schreef Ascendancy het volgende:
Gelijkspanning direct op een trafo inderdaad ja. Maar dat heb ik nooit gesuggereerd.
Wat is jouw verklaring dan?
Ik vermoed de compressor.

Edit: of onderdelen van de verwarming (daar zitten wel wat blowers in geloof ik).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 18 januari 2010 @ 15:16:38 #100
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_76966916
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat?
Je heb helemaal gelijk
De compressor en niet trafo's
Stom
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 18 januari 2010 @ 15:18:45 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76967019
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:16 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Je heb helemaal gelijk
De compressor en niet trafo's
Stom
Asc en ik hadden er iets meer woorden voor nodig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76967493
Als jij gewoon direct dingen uitlegt
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')