Vast wel. Hoewel SLT inmiddels wel langzaam instroomt.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
ja okee, maar dan nog, heel lang gebeurt er niets, en nu ineens...
Rijdt er sowieso nog mat64 rond eer ik terugkom van mijn blessure?? T zou wat zijn
Stond op Somda geloof ikquote:Op maandag 18 januari 2010 11:31 schreef Duvel het volgende:
Ik las het zelfs.
Maar ik weet niet meer waar.
Giel?quote:Op maandag 18 januari 2010 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde dat Beelen het MAT mag gaan slopen.
Daar heb ik het zeker niet gelezen.quote:
Het enige dat ik me zo kan bedenken is dat de trein zo sneller kan binnenrijden en vertrekken omdat hij niet door de wissels hoeft. Is de trein misschien net ergens een minuutje sneller geworden? Dan zou dat de reden voor deze actie wel kunnen zijnquote:Op maandag 18 januari 2010 12:47 schreef Christiaan het volgende:
Op station Oisterwijk hebben we drie perrons, waarvan 2 en 3 eilandperron zijn. 1 stopt bij een spoorwegovergang, aan de andere kant van de spoorwegovergang begint het eiland van 2 en 3. Zie foto voor duidelijkheid, genomen vanaf perron 1
[ afbeelding ]
Voorheen stopte de stoptrein naar Tilburg West altijd op perron 3. Daardoor kon je nog rennen om de trein te halen als je hem aan zag komen. Nu stopt hij sinds kort op 2. Daardoor gaan de spoorbomen op de overweg dicht, en moet je dus al veel eerder aanwezig zijn. Ook uitstappers moeten wachten tot de trein weggereden is. Kan iemand hier een logische verklaring voor geven?
Dat ene minuutje zou wel logisch zijn, aangezien de aansluiting in Tilburg op de IC naar Roosendaal érg vaak op een minuutje gemist wordtquote:Op maandag 18 januari 2010 13:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het enige dat ik me zo kan bedenken is dat de trein zo sneller kan binnenrijden en vertrekken omdat hij niet door de wissels hoeft. Is de trein misschien net ergens een minuutje sneller geworden? Dan zou dat de reden voor deze actie wel kunnen zijn
waarschijnlijk hoor je de koelfans van de trafo's van de treinquote:Op maandag 18 januari 2010 13:35 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom trilt een mat64 eigenlijk afsof er een dieselmotor stationair aan het draaien is? Je hoort ook altijd zo'n achtergrondbrom.
Wat?quote:Op maandag 18 januari 2010 14:09 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
waarschijnlijk hoor je de koelfans van de trafo's van de trein
Daar zit wat in. Wel raar, koeling zou door luchtstroom al genoeg kunnen zijn. En zo weinig ruimte is er toch niet in zo'n trein, dus zijn trafo's best efficient op te stellen.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:09 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
waarschijnlijk hoor je de koelfans van de trafo's van de trein
Er zitten geen transformatoren van noemenswaardig vermogen in Mat'64.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:36 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Daar zit wat in. Wel raar, koeling zou door luchtstroom al genoeg kunnen zijn. En zo weinig ruimte is er toch niet in zo'n trein, dus zijn trafo's best efficient op te stellen.
Relatief gezien toch best wel? Het ding heeft hetzelfde vermogen als een koploper.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zitten geen transformatoren van noemenswaardig vermogen in Mat'64.
In een Koploper zit ook geen noemenswaardige transformator. Waarom zou er een transformator in moeten zitten?quote:Op maandag 18 januari 2010 14:52 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Relatief gezien toch best wel? Het ding heeft hetzelfde vermogen als een koploper.
Er staat gelijkspanning op de bovenleiding. Gelijkspanning op een trafo levert een kortsluiting op. Een wisselstroommotor in een trein is overigens niet eenvoudiger, kan wel energiezuiniger zijn. Maar in Mat'64 en Koplopers zitten gelijkstroommotoren.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:03 schreef Ascendancy het volgende:
Omdat een elektromotor op wisselstroom eenvoudiger is en minder slijtage heeft.
Ik vermoed de compressor.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:11 schreef Ascendancy het volgende:
Gelijkspanning direct op een trafo inderdaad ja. Maar dat heb ik nooit gesuggereerd.
Wat is jouw verklaring dan?
Je heb helemaal gelijkquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |