abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 januari 2010 @ 11:30:44 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76958314
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
ja okee, maar dan nog, heel lang gebeurt er niets, en nu ineens...

Rijdt er sowieso nog mat64 rond eer ik terugkom van mijn blessure?? T zou wat zijn
Vast wel. Hoewel SLT inmiddels wel langzaam instroomt.

Ik geloof dat er eindelijk een sloper gevonden is voor Mat'64, er is een aanbesteding geweest.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 januari 2010 @ 11:31:37 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76958340
Ik hoorde dat Beelen het MAT mag gaan slopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 januari 2010 @ 11:31:55 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76958347
Ik las het zelfs.


Maar ik weet niet meer waar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76958373
Ah okee, gelukkig maar Heb er hier niet zo het zicht op eigenlijk, vandaar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 januari 2010 @ 11:33:20 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76958383
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:31 schreef Duvel het volgende:
Ik las het zelfs.


Maar ik weet niet meer waar.
Stond op Somda geloof ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 januari 2010 @ 11:41:28 #81
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_76958695
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde dat Beelen het MAT mag gaan slopen.
Giel?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 18 januari 2010 @ 11:51:01 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76959018
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Stond op Somda geloof ik
Daar heb ik het zeker niet gelezen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 18 januari 2010 @ 12:47:58 #83
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_76960917
Op station Oisterwijk hebben we drie perrons, waarvan 2 en 3 eilandperron zijn. 1 stopt bij een spoorwegovergang, aan de andere kant van de spoorwegovergang begint het eiland van 2 en 3. Zie foto voor duidelijkheid, genomen vanaf perron 1



Voorheen stopte de stoptrein naar Tilburg West altijd op perron 3. Daardoor kon je nog rennen om de trein te halen als je hem aan zag komen. Nu stopt hij sinds kort op 2. Daardoor gaan de spoorbomen op de overweg dicht, en moet je dus al veel eerder aanwezig zijn. Ook uitstappers moeten wachten tot de trein weggereden is. Kan iemand hier een logische verklaring voor geven?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_76961205
Misschien dat de SLT's niet op spoor 3 kunnen/mogen stoppen en dat (er vanuitgaande dat SLT zou rijden), de dienstregeling daar op aangepast is?
So we just called him Fred too
  Redactie Sport maandag 18 januari 2010 @ 13:12:56 #85
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76961956
quote:
Op maandag 18 januari 2010 12:47 schreef Christiaan het volgende:
Op station Oisterwijk hebben we drie perrons, waarvan 2 en 3 eilandperron zijn. 1 stopt bij een spoorwegovergang, aan de andere kant van de spoorwegovergang begint het eiland van 2 en 3. Zie foto voor duidelijkheid, genomen vanaf perron 1

[ afbeelding ]

Voorheen stopte de stoptrein naar Tilburg West altijd op perron 3. Daardoor kon je nog rennen om de trein te halen als je hem aan zag komen. Nu stopt hij sinds kort op 2. Daardoor gaan de spoorbomen op de overweg dicht, en moet je dus al veel eerder aanwezig zijn. Ook uitstappers moeten wachten tot de trein weggereden is. Kan iemand hier een logische verklaring voor geven?
Het enige dat ik me zo kan bedenken is dat de trein zo sneller kan binnenrijden en vertrekken omdat hij niet door de wissels hoeft. Is de trein misschien net ergens een minuutje sneller geworden? Dan zou dat de reden voor deze actie wel kunnen zijn
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 18 januari 2010 @ 13:15:27 #86
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_76962083
Inderdaad, dat soort zijspoortjes wordt normaal niet gebruikt als er geen noodzaak voor is, blijkbaar is er sinds de nieuwe dienstregeling geen reden meer die trein op spoor 3 te zetten. Met SLT heeft het in ieder geval niets te maken, er is geen reden waarom dat niet op spoor 3 zou kunnen stoppen. En dan nog, er is de komende jaren geen enkele sprake van dat daar SLT zou gaan rijden.
pi_76962267
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:12 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het enige dat ik me zo kan bedenken is dat de trein zo sneller kan binnenrijden en vertrekken omdat hij niet door de wissels hoeft. Is de trein misschien net ergens een minuutje sneller geworden? Dan zou dat de reden voor deze actie wel kunnen zijn
Dat ene minuutje zou wel logisch zijn, aangezien de aansluiting in Tilburg op de IC naar Roosendaal érg vaak op een minuutje gemist wordt
pi_76962917
Waarom trilt een mat64 eigenlijk afsof er een dieselmotor stationair aan het draaien is? Je hoort ook altijd zo'n achtergrondbrom.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 18 januari 2010 @ 14:09:18 #89
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_76964199
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:35 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom trilt een mat64 eigenlijk afsof er een dieselmotor stationair aan het draaien is? Je hoort ook altijd zo'n achtergrondbrom.
waarschijnlijk hoor je de koelfans van de trafo's van de trein
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_76964843
@ Christiaan: ontvlechting van de treinenloop.
  maandag 18 januari 2010 @ 14:28:48 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76964943
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:09 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

waarschijnlijk hoor je de koelfans van de trafo's van de trein
Wat?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76965256
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:09 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

waarschijnlijk hoor je de koelfans van de trafo's van de trein
Daar zit wat in. Wel raar, koeling zou door luchtstroom al genoeg kunnen zijn. En zo weinig ruimte is er toch niet in zo'n trein, dus zijn trafo's best efficient op te stellen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 18 januari 2010 @ 14:40:43 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76965426
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:36 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Daar zit wat in. Wel raar, koeling zou door luchtstroom al genoeg kunnen zijn. En zo weinig ruimte is er toch niet in zo'n trein, dus zijn trafo's best efficient op te stellen.
Er zitten geen transformatoren van noemenswaardig vermogen in Mat'64.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76965937
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er zitten geen transformatoren van noemenswaardig vermogen in Mat'64.
Relatief gezien toch best wel? Het ding heeft hetzelfde vermogen als een koploper.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 18 januari 2010 @ 15:00:03 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76966193
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:52 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Relatief gezien toch best wel? Het ding heeft hetzelfde vermogen als een koploper.
In een Koploper zit ook geen noemenswaardige transformator. Waarom zou er een transformator in moeten zitten?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76966342
Omdat een elektromotor op wisselstroom eenvoudiger is en minder slijtage heeft.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 18 januari 2010 @ 15:05:10 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76966431
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:03 schreef Ascendancy het volgende:
Omdat een elektromotor op wisselstroom eenvoudiger is en minder slijtage heeft.
Er staat gelijkspanning op de bovenleiding. Gelijkspanning op een trafo levert een kortsluiting op. Een wisselstroommotor in een trein is overigens niet eenvoudiger, kan wel energiezuiniger zijn. Maar in Mat'64 en Koplopers zitten gelijkstroommotoren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76966671
Gelijkspanning direct op een trafo inderdaad ja. Maar dat heb ik nooit gesuggereerd.
Wat is jou verklaring dan?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 18 januari 2010 @ 15:12:01 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76966718
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:11 schreef Ascendancy het volgende:
Gelijkspanning direct op een trafo inderdaad ja. Maar dat heb ik nooit gesuggereerd.
Wat is jouw verklaring dan?
Ik vermoed de compressor.

Edit: of onderdelen van de verwarming (daar zitten wel wat blowers in geloof ik).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 18 januari 2010 @ 15:16:38 #100
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_76966916
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat?
Je heb helemaal gelijk
De compressor en niet trafo's
Stom
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')