abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 januari 2010 @ 23:19:57 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76992030
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het blijft een grote stofzuiger, annex vliegenvanger. Meer kan ik er helaas niet van maken.
Joh laat ze. Hebben ze in Belgie ook een keer een moderne trein
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 januari 2010 @ 23:22:31 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76992140
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Joh laat ze. Hebben ze in Belgie ook een keer een moderne trein
zolang het ding maar niet over het hogekostenlijntje gaat tuffen is het mij best
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76994921
Heb je al een ritje gemaakt over de HSL-Zuid, Peterselieman? Je kan nu boeken voor eerste helft april.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 07:20:34 #154
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76998279
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:00 schreef Ascendancy het volgende:
En dat van die parallelle schakeling kan natuurlijk niet
Je beseft hopelijk wel dat er ook mensen zijn die wel verstand hebben van elektrotechniek?

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 19-01-2010 08:08:22 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 19 januari 2010 @ 08:48:53 #155
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_76998981
Gezeur over dat electrische gedoe.
Diesel is veel mooier.



[ Bericht 28% gewijzigd door Hr-Flip op 19-01-2010 09:09:29 ]
  dinsdag 19 januari 2010 @ 08:50:39 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76999003
Woohoo, net links ingehaald door een Thalys op de HSL-Zuid \o/ (ik rij zelf op de sporen ernaast, Breda richting Dordrecht/Rotterdam, ingehaald thv. de brug over het Hollands Diep).

En zo te zien rijdt hij op tijd ook nog!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 09:03:06 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76999206
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk kijk kijk Het kan echt een mooie foto van een goederentrein

Met dank aan Frederik Tellerup

[ afbeelding ]
Die vonk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 19 januari 2010 @ 09:19:32 #158
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76999515
Nice pics Hr Flip!
Diesel is idd. wel mooi materieel

[ Bericht 25% gewijzigd door greavy op 19-01-2010 12:40:58 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 januari 2010 @ 09:26:50 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76999710
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:28 schreef Socios het volgende:
Heb je al een ritje gemaakt over de HSL-Zuid, Peterselieman? Je kan nu boeken voor eerste helft april.
Nog niet, maar zal binnenkort ff boeken
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 januari 2010 @ 10:17:40 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77000980
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 09:19 schreef greavy het volgende:
Nice pics Hr Flip!
Diesel is idd. wel mooi materieel

[ afbeelding ]
Paar jaar geleden reden er nog legio Ludmilla's door NL, soms zelfs in dubbeltractie

Allemaal weg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 januari 2010 @ 10:29:02 #161
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_77001319
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 08:48 schreef Hr-Flip het volgende:
Gezeur over dat electrische gedoe.
Diesel is veel mooier.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Je had genoeg van elektrisch gedoe dus je plaatst foto's van dieselelektrische treinen?
pi_77003450
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Joh laat ze. Hebben ze in Belgie ook een keer een moderne trein
Al zo'n I11-stam kan geen Nederlandse trein tippen hoor
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:24:45 #163
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_77003519
sssst, alsof ik het niet weet ;-)

Beetje DM'90 dan, is tenminste geen DE mat
pi_77003893
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 07:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je beseft hopelijk wel dat er ook mensen zijn die wel verstand hebben van elektrotechniek?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 19 januari 2010 @ 12:41:28 #165
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77006304



Dát is ook een mooie dieseltrein
Btw is dat de IC4
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 januari 2010 @ 12:43:22 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77006385
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:41 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Dát is ook een mooie dieseltrein
Is dat niet het door AnsaldoIkweetnietwaar veel te laat geleverde Deense treintje?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77006514
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
Is dat niet het door AnsaldoIkweetnietwaar veel te laat geleverde Deense treintje?
Ja, daar zit iig nog een fatsoenlijke kop op. Maar ook hier geen boegdeuren
So we just called him Fred too
pi_77006629
Maar wel weer van die schroefgaten in de kop.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 14:30:45 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77010052
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Is dat niet het door AnsaldoIkweetnietwaar veel te laat geleverde Deense treintje?
Ja, museummat voordat het goed en wel in dienst geweest is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77010849
ik vraag me trouwens af, of ze de deadline van september gaan halen voor een uursdienst amsterdam- Breda en Amsterdam-rotterdam?

Vast niet, maar ze hebben het nog niet bijgesteld.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport dinsdag 19 januari 2010 @ 15:41:33 #171
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77012436
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 08:48 schreef Hr-Flip het volgende:
Gezeur over dat electrische gedoe.
Diesel is veel mooier.
[ link | afbeelding ]
He, in die trein erachter zat ik denk ik





PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:57:57 #172
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77013053
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Is dat niet het door AnsaldoIkweetnietwaar veel te laat geleverde Deense treintje?
quote:
De eerste trein zou in april 2003 worden geleverd en tussen januari 2004 en 2006 in dienst worden gesteld. In de zomer van 2007 vonden de eerste ritten voor de toelating plaats. In november 2002 werd de vervolgorder voor de bouw van 23 tweedelige treinen van het type IC2 geplaatst.
4 Jaar na geplande datum was het eerste stel afgeleverd

En er zijn véél problemen geweest met communicatie, maar ook met de techniek in de trein.. Ze zijn nog steeds niet volledig afgeleverd
quote:
Per Juni 2009 zullen 15 treinen, die alle zijn goedgekeurd en afgenomen door de DSB (14 treinen zijn goedgekeurd om solo te rijden).
4e kwartaal 2009: 1 trein te leveren.
1e kwartaal 2010: 1 trein te leveren.
Vanaf april 2010: de werkelijke serieproductie kan beginnen met de levering van ongeveer 3 treinen per maand.
Alle 83 IC4's zullen geleverd zijn in het 3e kwartaal van 2012.
Alle 23 IC2's zullen eveneens worden geleverd in het 3e kwartaal van 2012.
Aldus de Wiki
  dinsdag 19 januari 2010 @ 16:11:34 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77013604
laten we begin 2015 maar eens kijken hoe ver men ermee staat dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 januari 2010 @ 16:19:52 #174
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77013992
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:11 schreef Dr_Flash het volgende:
laten we begin 2015 maar eens kijken hoe ver men ermee staat dus
Ja Eens zien wanneer Nederland genoeg V250's heeft.

daarnaast:

Zojuist heb ik op Somda een bericht gelezen, dat de Bergland trein dit jaar niet naar de wintersport gebieden gaat rijden, laat staan binnen Nederland.
Mensen die geboekt hebben, hebben een mail gekregen dat er dit seizoen géén treinen meer van hun zullen vertrekken, omdat het een lage bezettingsgraad heeft.
Daarnaast zijn alle bestemmingen en boekdata uit het boekformulier gehaald, en is er op hun website geen nadere informatie te vinden.
quote:
Geachte mevrouw/heer,

Het winterseizoen is niet florissant van start gegaan.
Enerzijds hebben wij laat de beschikking gekregen over het kwalitatief hoogwaardige materieel dat wij ons wenste, anderzijds lopen de boekingen voor de wintersportreizen in algemeen met 17% achter.

Als gevolg van de lage bezettingsgraad voor onze eerste twee vertrekken op respectievelijk vrijdag 18 en 25 december 2009 hebben wij toen besloten het seizoen later te starten. De ervaring leert echter ook dat de maand januari een lager bezetting kent, wat ons aanvankelijk heeft doen besluiten om het seizoen in februari 2010 van start te laten gaan. Aangezien de boekingen voor februari en maart ook veel lager uitvallen, is het niet verantwoord de geplande treinen te rijden. De opbrengsten zouden de kosten niet meer dekken.

Gezien de gewijzigde omstandigheden kunnen wij uw verzoek voor een ticket in voormelde periode om genoemde redenen niet honoreren. Wij betreuren het genomen besluit, maar zijn van mening dat gezien de omstandigheden het verantwoord is het winterseizoen 2009/2010 niet te rijden.

Het Bergland Trein team.
Dit vind ik zwak van een bedrijf die deze reizen aanbieden, ook al staan ze al slecht aangeschreven met hun diensten.
Daarnaast worden voor degenen die geboekt hebben, geen alternatieven gegeven, en mag je het zelf uitzoeken.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 16:26:16 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77014273
die hele berglandtrein is één grote belazerij man

Bericht stond al een week geleden op nicospilt.com trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 januari 2010 @ 17:05:04 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77016097
Wie maakt er binnenkort een hobbyrondje door Duitsland en wil voor mij even ergens de nieuwe HAFAS-CD opsnorren?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77016472
Donderdag 4 februari ga ik weder.
pi_77016730
Oke, misschien niet helemaal de goede plek maar jullie weten er vast veel vanaf. Gaat over de SOV. Ik heb al 2x geprobeerd de infolijn te bellen, maar daar wordt de verbinding verbroken omdat het te druk is, faalhazen

Ik ging vandaag met de bus (Syntus) en moest voor het eerst inchecken/uitchecken. Dit heb ik ook gedaan. Daarna met de trein gegaan (Zp-Hgl, Hgl-Es), weer terug via Es-Dv, toen wilde ik de bus pakken maar zag ik een VIRM4 staan Dus via Dv naar Zp gegaan. Toen wilde ik daar de bus pakken, wil dat niet lukken

Dus ik ben net naar het oplaadpunt in mijn dorp geweest, schijnt hij niet te werken (niet genoeg dekking van Vodafone, schijnt vaker voor te komen, wederom slecht geregeld dus). Dus ik naar de AH in Zutphen, zegt hij eerst dat er -1,23 (min 1,23) euro erop staat. En vervolgens kan ik mijn product niet ophalen

Iemand enig idee wat er aan de hand is/wat ik kan doen behalve alsmaar de infolijn te bellen.
*edit: de 3e keer kwam ik er wel doorheen, maar na 20 min wachten heb ik zelf maar opgehangen. Van wat ik op de site lees is waarschijnlijk mijn kaart kapot. na een keer gebruikt te hebben

[ Bericht 5% gewijzigd door Nightshadow op 19-01-2010 17:47:13 ]
  dinsdag 19 januari 2010 @ 17:32:06 #179
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77017279
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 17:13 schreef Socios het volgende:
Donderdag 4 februari ga ik weder.
Kewl Zou je dat kunnen en willen fixen voor me?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:09:20 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77018767
Zojuist een ICMm-drietje gezien als stoptrein naar Dordrecht (vanaf Rotterdam Blaak, weet niet waar hij vandaankomt). Gebeurt dat vaker?
pi_77019389
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:09 schreef James1988 het volgende:
Zojuist een ICMm-drietje gezien als stoptrein naar Dordrecht (vanaf Rotterdam Blaak, weet niet waar hij vandaankomt). Gebeurt dat vaker?
Die komt uit Leiden. En ik zie slechts sporadisch ICMm op de oude lijn(en verder richting venlo). Enkel als vervangend materieel
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:56:29 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77020710
Gister zat er ook al ICM(m) in de 2200.
Dit is slechts sporadisch, en word weinig ingezet.

En @james, hoelaat was dat ongeveer? Ik was denk ik net iets te vroeg weg uit Rotterdam Centraal (heb daar ong. anderhalf uur rondgelopen
pi_77021029
Ik denk dat het er mee te maken heeft dat vooral de VIRM kapot is, maar dat op de trajecten die zijn aangepast voornamelijk ICM rijdt.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:24:03 #184
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77021991
klopt. De aangepaste trajecten word veel met ICM gereden, maar ook virm. Wat ze ook wel doen, is een inzet veranderen om LM ritjes te besparen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 januari 2010 @ 19:35:28 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77022580
Het is vooral ICM dat defect is. Daarnaast is er ook meer VIRM stuk dan gebruikelijk, maar niet heel erg veel meer. Het wordt echter nu op andere plaatsen ingezet. Zoals planmatig nu in de 522, 533, 546 en 557. Naast de bestaande slag 526/561 natuurlijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77023146
Heb je daar een bron van? Ik zie op foto's van werkplaatsen bijna alleen maar VIRM's staan.
En dat was omdat de luchtinlaat van de VIRM simpelweg alle sneeuw binnen liet waaien.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:51:32 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77023419
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:45 schreef Ascendancy het volgende:
omdat de luchtinlaat van de VIRM simpelweg alle sneeuw binnen liet waaien.
Ik heb nu al zin in de V250
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 januari 2010 @ 19:52:06 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77023443
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:45 schreef Ascendancy het volgende:
Heb je daar een bron van? Ik zie op foto's van werkplaatsen bijna alleen maar VIRM's staan.
En dat was omdat de luchtinlaat van de VIRM simpelweg alle sneeuw binnen liet waaien.
Op Somda stond dat er vorige week op een gegeven moment 11 ICM-stellen op Zwolle rangeer stonden te wachten om getransporteerd te worden richting Onnen. Daarnaast stond volgens berichten op diezelfde site Onnen vol met VIRM én ICM.

Bij ICM waren het vooral defecte compressors, terwijl VIRM na een half dagje drogen de baan al weer op kon.

Ik gok er op dat NedTrain niet zoveel compressors op voorraad had als dat er gevraagd is. Daarom moeten ze blijven snijden in de 500, 12500/12700, 2800, 1700 en 20500/20700/21700.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77023491
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb nu al zin in de V250
De hele voorkant vol sneeuw.
pi_77023505
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb nu al zin in de V250
Als dat een luchtinlaat is dan is het wel een heel falend systeem

Maar de V250 zal vast nog wel wat kwaliteitsmankementen gaan vertonen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77023577
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Op Somda stond dat er vorige week op een gegeven moment 11 ICM-stellen op Zwolle rangeer stonden te wachten om getransporteerd te worden richting Onnen. Daarnaast stond volgens berichten op diezelfde site Onnen vol met VIRM én ICM.

Bij ICM waren het vooral defecte compressors, terwijl VIRM na een half dagje drogen de baan al weer op kon.

Ik gok er op dat NedTrain niet zoveel compressors op voorraad had als dat er gevraagd is. Daarom moeten ze blijven snijden in de 500, 12500/12700, 2800, 1700 en 20500/20700/21700.
Maar bij de ICM had dat toch al veel eerder aan het licht moeten komen?
De VIRM droogt niet alleen even, want er moet nu ook een systeem in om die sneeuw buiten te houden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 januari 2010 @ 19:56:40 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77023677
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:54 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maar bij de ICM had dat toch al veel eerder aan het licht moeten komen?
Klopt
quote:
De VIRM droogt niet alleen even, want er moet nu ook een systeem in om die sneeuw buiten te houden.
Dat zal er later wel op gezet worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:00:26 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77023873
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:53 schreef RealZeus het volgende:

[..]

De hele voorkant vol sneeuw.
Dat ding weet nog midden in de Schipholtunnel vast te lopen door de sneeuw broodkruimels voor de duiven op de Dam

[ Bericht 3% gewijzigd door Peterselieman op 19-01-2010 20:10:28 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77024285
Bij de NMBS zijn ze bezig de sloten van de stuurposten aan te passen.
Dus geen gewone vierkantssleutel meer (carré )
Wel zeer handig allemaal, maar als je moet kopmaken in Antwerpen Centraal en het tweede stel zo eentje is met sleutels die je dan niet hebt....
Dan staat die trein dus mooi geblokkeerd (zoals vandaag gebeurde)
pi_77024362
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat ding weet nog midden in de Schipholtunnel vast te lopen door de sneeuw broodkruimels voor de duiven op de Dam
Alsof ie daar broodkruimels voor nodig heeft
Dat ding is gewoon gemaakt om te falen. Ik voel het.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 januari 2010 @ 20:11:24 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77024363
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat ding weet nog midden in de Schipholtunnel vast te lopen door de sneeuw broodkruimels voor de duiven op de Dam
Oeps, dat had een quote ipv een edit moeten zijn

Dat heb je met misklikken en het niet door hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:12:41 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77024414
Zoiets kan ook alleen maar in België

Is het geen gare uitgebrande kutloc die de boel niet uit de tunnel krijgt, dan is er wel weer gezanik met een sleutel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:13:59 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77024474
Hee blijf eens even met je vieze tengels van mijn post af modjewannabee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:14:36 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77024503
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:54 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maar bij de ICM had dat toch al veel eerder aan het licht moeten komen?
De compressoren zijn de afgelopen jaren vervangen, geen idee meer of er in de tussentijd een keer zo veel sneeuw gevallen is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:24:38 #200
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_77024956
Zo, ik ook maar even een TVP.
Toen ik vandaag op Den Haag Laan van NOI was kwam er een Thalys trein voorbij rijden,
Ik dacht dat Gv geen vertrekpunt meer was?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')