Joh laat ze. Hebben ze in Belgie ook een keer een moderne treinquote:Op maandag 18 januari 2010 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het blijft een grote stofzuiger, annex vliegenvanger. Meer kan ik er helaas niet van maken.
zolang het ding maar niet over het hogekostenlijntje gaat tuffen is het mij bestquote:Op maandag 18 januari 2010 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Joh laat ze. Hebben ze in Belgie ook een keer een moderne trein
Je beseft hopelijk wel dat er ook mensen zijn die wel verstand hebben van elektrotechniek?quote:Op maandag 18 januari 2010 21:00 schreef Ascendancy het volgende:
En dat van die parallelle schakeling kan natuurlijk niet
Die vonk!quote:Op maandag 18 januari 2010 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk kijk kijkHet kan echt
een mooie foto van een goederentrein
Met dank aan Frederik Tellerup![]()
[ afbeelding ]
Nog niet, maar zal binnenkort ff boekenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:28 schreef Socios het volgende:
Heb je al een ritje gemaakt over de HSL-Zuid, Peterselieman? Je kan nu boeken voor eerste helft april.
Paar jaar geleden reden er nog legio Ludmilla's door NL, soms zelfs in dubbeltractiequote:Op dinsdag 19 januari 2010 09:19 schreef greavy het volgende:
Nice pics Hr Flip!
Diesel is idd. wel mooi materieel
[ afbeelding ]
Je had genoeg van elektrisch gedoe dus je plaatst foto's van dieselelektrische treinen?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 08:48 schreef Hr-Flip het volgende:
Gezeur over dat electrische gedoe.
Diesel is veel mooier.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Al zo'n I11-stam kan geen Nederlandse trein tippen hoorquote:Op maandag 18 januari 2010 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Joh laat ze. Hebben ze in Belgie ook een keer een moderne trein
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 07:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je beseft hopelijk wel dat er ook mensen zijn die wel verstand hebben van elektrotechniek?
Is dat niet het door AnsaldoIkweetnietwaar veel te laat geleverde Deense treintje?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:41 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Dát is ook een mooie dieseltrein
Ja, daar zit iig nog een fatsoenlijke kop op. Maar ook hier geen boegdeurenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
Is dat niet het door AnsaldoIkweetnietwaar veel te laat geleverde Deense treintje?
Ja, museummat voordat het goed en wel in dienst geweest isquote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is dat niet het door AnsaldoIkweetnietwaar veel te laat geleverde Deense treintje?
He, in die trein erachter zat ik denk ikquote:Op dinsdag 19 januari 2010 08:48 schreef Hr-Flip het volgende:
Gezeur over dat electrische gedoe.
Diesel is veel mooier.
[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is dat niet het door AnsaldoIkweetnietwaar veel te laat geleverde Deense treintje?
4 Jaar na geplande datum was het eerste stel afgeleverdquote:De eerste trein zou in april 2003 worden geleverd en tussen januari 2004 en 2006 in dienst worden gesteld. In de zomer van 2007 vonden de eerste ritten voor de toelating plaats. In november 2002 werd de vervolgorder voor de bouw van 23 tweedelige treinen van het type IC2 geplaatst.
Aldus de Wikiquote:Per Juni 2009 zullen 15 treinen, die alle zijn goedgekeurd en afgenomen door de DSB (14 treinen zijn goedgekeurd om solo te rijden).
4e kwartaal 2009: 1 trein te leveren.
1e kwartaal 2010: 1 trein te leveren.
Vanaf april 2010: de werkelijke serieproductie kan beginnen met de levering van ongeveer 3 treinen per maand.
Alle 83 IC4's zullen geleverd zijn in het 3e kwartaal van 2012.
Alle 23 IC2's zullen eveneens worden geleverd in het 3e kwartaal van 2012.
Jaquote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:11 schreef Dr_Flash het volgende:
laten we begin 2015 maar eens kijken hoe ver men ermee staat dus
Dit vind ik zwak van een bedrijf die deze reizen aanbieden, ook al staan ze al slecht aangeschreven met hun diensten.quote:Geachte mevrouw/heer,
Het winterseizoen is niet florissant van start gegaan.
Enerzijds hebben wij laat de beschikking gekregen over het kwalitatief hoogwaardige materieel dat wij ons wenste, anderzijds lopen de boekingen voor de wintersportreizen in algemeen met 17% achter.
Als gevolg van de lage bezettingsgraad voor onze eerste twee vertrekken op respectievelijk vrijdag 18 en 25 december 2009 hebben wij toen besloten het seizoen later te starten. De ervaring leert echter ook dat de maand januari een lager bezetting kent, wat ons aanvankelijk heeft doen besluiten om het seizoen in februari 2010 van start te laten gaan. Aangezien de boekingen voor februari en maart ook veel lager uitvallen, is het niet verantwoord de geplande treinen te rijden. De opbrengsten zouden de kosten niet meer dekken.
Gezien de gewijzigde omstandigheden kunnen wij uw verzoek voor een ticket in voormelde periode om genoemde redenen niet honoreren. Wij betreuren het genomen besluit, maar zijn van mening dat gezien de omstandigheden het verantwoord is het winterseizoen 2009/2010 niet te rijden.
Het Bergland Trein team.
Kewlquote:
Die komt uit Leiden. En ik zie slechts sporadisch ICMm op de oude lijn(en verder richting venlo). Enkel als vervangend materieelquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:09 schreef James1988 het volgende:
Zojuist een ICMm-drietje gezien als stoptrein naar Dordrecht (vanaf Rotterdam Blaak, weet niet waar hij vandaankomt). Gebeurt dat vaker?
Ik heb nu al zin in de V250quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:45 schreef Ascendancy het volgende:
omdat de luchtinlaat van de VIRM simpelweg alle sneeuw binnen liet waaien.
Op Somda stond dat er vorige week op een gegeven moment 11 ICM-stellen op Zwolle rangeer stonden te wachten om getransporteerd te worden richting Onnen. Daarnaast stond volgens berichten op diezelfde site Onnen vol met VIRM én ICM.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:45 schreef Ascendancy het volgende:
Heb je daar een bron van? Ik zie op foto's van werkplaatsen bijna alleen maar VIRM's staan.
En dat was omdat de luchtinlaat van de VIRM simpelweg alle sneeuw binnen liet waaien.
Als dat een luchtinlaat is dan is het wel een heel falend systeemquote:
Maar bij de ICM had dat toch al veel eerder aan het licht moeten komen?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op Somda stond dat er vorige week op een gegeven moment 11 ICM-stellen op Zwolle rangeer stonden te wachten om getransporteerd te worden richting Onnen. Daarnaast stond volgens berichten op diezelfde site Onnen vol met VIRM én ICM.
Bij ICM waren het vooral defecte compressors, terwijl VIRM na een half dagje drogen de baan al weer op kon.
Ik gok er op dat NedTrain niet zoveel compressors op voorraad had als dat er gevraagd is. Daarom moeten ze blijven snijden in de 500, 12500/12700, 2800, 1700 en 20500/20700/21700.
Kloptquote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar bij de ICM had dat toch al veel eerder aan het licht moeten komen?
Dat zal er later wel op gezet worden.quote:De VIRM droogt niet alleen even, want er moet nu ook een systeem in om die sneeuw buiten te houden.
Dat ding weet nog midden in de Schipholtunnel vast te lopen door de sneeuw broodkruimels voor de duiven op de Damquote:
Alsof ie daar broodkruimels voor nodig heeftquote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ding weet nog midden in de Schipholtunnel vast te lopen door de sneeuw broodkruimels voor de duiven op de Dam
Oeps, dat had een quote ipv een edit moeten zijnquote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ding weet nog midden in de Schipholtunnel vast te lopen door de sneeuw broodkruimels voor de duiven op de Dam
De compressoren zijn de afgelopen jaren vervangen, geen idee meer of er in de tussentijd een keer zo veel sneeuw gevallen is.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar bij de ICM had dat toch al veel eerder aan het licht moeten komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |