Asc en ik hadden er iets meer woorden voor nodig.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:16 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Je heb helemaal gelijk![]()
De compressor en niet trafo's![]()
Stom
Ja. Of nu alsnog, want ik snap er nog steeds maar weinig vanquote:Op maandag 18 januari 2010 15:28 schreef Ascendancy het volgende:
Als jij gewoon direct dingen uitlegt
Om exact te zijn, zou deze 1 Februari afgelopen zijn, en de gemeente geen nieuwe willen verlenen aan de Nederlandse Spoorwegen.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:24 schreef Duvel het volgende:
Ja, de milieuvergunning van het opstelterrein in Weert schijnt binnenkort te verlopen.
Ja, klopt. Sloper Beelen heeft een zeer lange aanbestedingsprocedure gewonnen.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde dat Beelen het MAT mag gaan slopen.
quote:Vandaag reed het laatste daglicht (hoewel licht in de mist) transport. Vanavond nog 804+837+839. Daarna nog 2 nachtelijke transporten eerst Bk+AB+B504+AB513 en daarna de Bk504, beide ritten met 40 km/u. Dan is het schluss.
Nou ik begrijp er de ballen van. Maar dat je energie opslaat in een spoel is onzin. Dat doe je in condensatoren en accu's en zo. Vind ikquote:Op maandag 18 januari 2010 15:36 schreef Ascendancy het volgende:
Een trafo wordt een kortsluiting naar t=oneindig, doordat de energieopslag in de spoel verzadigd raakt en de weerstand dus naar 0 gaat(niet exact juist)
Bij wisselspanning is dit niet omdat de impedantie dan jwL is.
Een spoel bouwt een magnetisch veld op. Flux.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ik begrijp er de ballen van. Maar dat je energie opslaat in een spoel is onzin. Dat doe je in condensatoren en accu's en zo. Vind ik
Het is een 1500V-systeem conform NEN-EN 50163.quote:Op maandag 18 januari 2010 16:42 schreef TeringHenkie het volgende:
In NL rijden we trouwens op 1800VDC, niet 1500.
quote:Op maandag 18 januari 2010 16:42 schreef TeringHenkie het volgende:
In NL rijden we trouwens op 1800VDC, niet 1500.
Jullie hebben allebei gelijkquote:Op maandag 18 januari 2010 16:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is een 1500V-systeem conform NEN-EN 50163.
1500V -10% +20% (en daar past 1800V net in).quote:Op maandag 18 januari 2010 16:42 schreef TeringHenkie het volgende:
In NL rijden we trouwens op 1800VDC, niet 1500.
daar zit een wisselrichter in: de gelijkspanning wordt omgezet in wisselspanning. (dit systeem zit ook in de VIRM's en SLT's en zorgt voor het zingen van de VIRM)quote:Op maandag 18 januari 2010 15:39 schreef dennistd het volgende:
Hoe het zit met een BR189 en een Traxx weet ik zo niet.
Zonder aanpassing zou Belgisch mat affikken doordat de spanning dermate inzakt dat de stroom omhoog schiet en er te veel warmte ontstaat. Reeks 11.8 heeft (dacht ik) een 1500V motor met een step-down chopper om in België te kunnen rijden. Reeks 25.5 rijdt op 3000V en heeft een up chopper om in Nederland te kunnen rijden. (Maar ik kan hier de plank ook misslaan...)quote:Belgisch spul rijdt hier op halve kracht,
Laat me raden: Mat'54 386, Mat'46 273 en Plan U 114?quote:Op maandag 18 januari 2010 17:39 schreef Crientj het volgende:
Hmm, vaaghe trein die ik bij Maliebaan zag binnenrijden. o.O
Heb werkelijk geen idee, fietste er iets te snel langs.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Laat me raden: Mat'54 386, Mat'46 273 en Plan U 114?
Doet het stootjuk op spoor 1 het alweer daar ja?quote:Op maandag 18 januari 2010 17:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Laat me raden: Mat'54 386, Mat'46 273 en Plan U 114?
Nederlands mat dat België binnenrijdt dát fikt af.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:21 schreef Cothen het volgende:
Zonder aanpassing zou Belgisch mat affikken doordat de spanning dermate inzakt dat de stroom omhoog schiet en er te veel warmte ontstaat.
Die hebben gewoon een parallelle schakeling: 1500V + 1500V = 3000V.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:21 schreef Cothen het volgende:
Reeks 25.5 rijdt op 3000V en heeft een up chopper om in Nederland te kunnen rijden.
Zo'n trein kwam ik gisteren tegen bij Lunetten:quote:Op maandag 18 januari 2010 15:35 schreef greavy het volgende:
Voor ze naar de sloper gaan, worden ze van Weert naar Zwolle Rangeerterrein gevoerd.
Er is een V'tje die dient als koppelwagen, en het word getrokken door VolkerRail loc 203-2 en achteraan een Kirow kraan die gebruikt word als remwagen.
Lees: als de spanning halveert, halveert het vermogen bij gelijkblijvende stroomsterktequote:Op maandag 18 januari 2010 20:45 schreef Ascendancy het volgende:
Het gaat niet om een te lage spanning.
Als de spanning halveert, verdubbeld de stroomsterkte bij het zelfde vermogen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |