De compressoren zijn de afgelopen jaren vervangen, geen idee meer of er in de tussentijd een keer zo veel sneeuw gevallen is.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar bij de ICM had dat toch al veel eerder aan het licht moeten komen?
Sorryquote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee blijf eens even met je vieze tengels van mijn post af modjewannabee
Ik heb van horen zeggen dat vandaag rond 15.00 Fyra ook niet kon rijden vanwege 'problemen op de HSL', zal daar wel mee te maken hebben. De 12 reizigers die erinzaten moesten maar de klassieke IC nemen ofzo...quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:24 schreef NordicBlue het volgende:
Zo, ik ook maar even een TVP.
Toen ik vandaag op Den Haag Laan van NOI was kwam er een Thalys trein voorbij rijden,
Ik dacht dat Gv geen vertrekpunt meer was?
Zo, dat mag ook wel, vooral naar Den Haag! Of zijn de treinen zo gewoon half zo lang?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
Het aantal intercity's tussen Utrecht en Amersfoort, Den Haag en Rotterdam wordt vanaf komende maandag weer opgevoerd naar 4 per uur ipv de twee die er nu rijden. De pendels Zwolle-Leeuwarden en Sittard-Heerlen zullen nog even blijven bestaan door gebrek aan materieel.
De FYRA is een goor falend rotproductquote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb van horen zeggen dat vandaag rond 15.00 Fyra ook niet kon rijden vanwege 'problemen op de HSL', zal daar wel mee te maken hebben. De 12 reizigers die erinzaten moesten maar de klassieke IC nemen ofzo...
Nee, deze compressors kennen de sneeuw nog niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
De compressoren zijn de afgelopen jaren vervangen, geen idee meer of er in de tussentijd een keer zo veel sneeuw gevallen is.
Hm, de nieuwe compressoren lopen op 400V, dus de omvormer 1500V* - 400V is aan het etteren. Jammer is dat.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:53 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Nee, deze compressors kennen de sneeuw nog niet.
Het probleem is niet de compressor zelf, maar de aansturing daarvan, eigenlijk gewoon een electronica probleem.
De oude compressors waren veel makkelijker te fixen.
Je opende de kast waar die in zat, die zat dan vol met sneeuw, omdat de compressor geen warmte meer afgaf.
Die sneeuw brandde je weg met een gasbrander, daarna koolborstels verwisselen, en een nieuwe zekering plaatsen en klaar.
Volgens NS.nl kan je wél op Zaterdag met NS HiSpeed treinen..quote:Notificatie
* U kunt uw heenreis alleen boeken van Amsterdam Centraal naar Rotterdam Centraal op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. U heeft een reis geboekt op zaterdag.
Ja, want je kunt thalys niet voor binnenlandse reizen boekenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:14 schreef greavy het volgende:
FALENDE NS HiSpeed
[..]
Volgens NS.nl kan je wél op Zaterdag met NS HiSpeed treinen..
En wanneer je naar Parijs ofzo doet, lukt het wel![]()
M.a.w.: RTFM.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:26 schreef RubenK het volgende:
[..]
Ja, want je kunt thalys niet voor binnenlandse reizen boeken
Wáárom zou je dat willenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:30 schreef James1988 het volgende:
Thalys kan wél voor binnenlandse reizen worden geboekt, alleen nog niet op nshispeed.nl. Het kan wel bij NS Hispeed Telesales, en op www.tgv-europe.nl.
Mja en dan sta je daar op 't station. En vlak nadat je de derde Fyra voor je neus hebt zien vertrekken, komt jouw Thalys binnenrijdenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is kwalitatief beter dan de FYRA
Die ook nog eens niet op zaterdag rijdt.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is kwalitatief beter dan de FYRA
Kies dan tot Antwerpen, Antwerpen-Brussel is dan gewoon weggegooid geld met het slakkengangetje wat daar gereden wordtquote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Die ook nog eens niet op zaterdag rijdt.
Ik dacht: Laat ik eens gek doen, en Asd - Rtd met de Thalys aankomende zaterdag![]()
En dan is dat weer niet mogelijk![]()
Dan maar even naar Brussel ofzo kijkenVanuit Rotterdam
Wat kost dat wel dan??quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:48 schreef Socios het volgende:
Amsterdam CS - Rotterdam CS kan echt wel, hoor. Je kan het gewoon boeken via TGV Europe voor aankomende zaterdag.
Das wel heel erg duur: Als je de Thalys van Amsterdam naar Antwerpen pakt en teruggaat met de Benelux kost het je maar ¤ 39 + ¤ 5,60quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:00 schreef greavy het volgende:
Met de Thalys een Retour Rotterdam - Amsterdam (op 1 dag) zal me ¤78,00 kosten(Goedkoopst).
Serieus eens over na gaan denken![]()
Heb daarnaast nog een 'wachttijd' voor me terugreis van 3 uur![]()
Oja, ik denk dan om 8:58 vertrekken uit Rotterdam, waarbij aankomst 9:28 is (hoop ik voor hun!!)
heb nog niet geboekt
De Thalys die ik dan terug zal nemen zal vertrekken rond de klok van 17:31
Weet iemand nog een leuk (niet te duur!!) traject voor treinen in België, die ik in dit tijdsbestek kan afleggen?
Kosten voor deze rit: ¤85,00
Mwoa, je kan eens kijken hoe ver je de ardennen in kan. Misschien rijdt er wel een EC Brussel - Namen - Arlon. En terug. Moet je ff kijken in de plannerquote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:00 schreef greavy het volgende:
Weet iemand nog een leuk (niet te duur!!) traject voor treinen in België, die ik in dit tijdsbestek kan afleggen?
Ik denk dat-ie Antwerpen bedoelt.. Komop, je gaat toch niet zoveel geld uitgeven enkel en alleen omdat de stoelen wat zachter zitten..quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:24 schreef Socios het volgende:
Een enkele reis Amsterdam CS - Rotterdam CS met de Thalys kost ¤ 21,-. Met terugreis erbij zit je dus bij lange na niet op ¤ 78,-.
Foutje van mijquote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:24 schreef Socios het volgende:
Een enkele reis Amsterdam CS - Rotterdam CS (of andersom) met de Thalys kost ¤ 21,-. Met terugreis erbij zit je dus bij lange na niet op ¤ 78,-.
Dat betekent normaliter dat het spoor buiten dienst is...quote:Op woensdag 20 januari 2010 08:34 schreef Fixers het volgende:
Volgens mij een seinstorinkje op Den Bosch. De seinen op spoor 4-6 staan gedrie vrolijk rood te knipperen. De perrons 4 en 6 worden ook niet gebruikt, de treinen gaan naar spoor 1, 3 en 7.
Neem het risico niet. Er wordt sowieso geadviseerd om 30 tot 45 minuten van tevoren aanwezig te zijn, dus neem je tijd. Op Brussel-Zuid kun je je wel vermaken, genoeg restaurantjes daar en niet alleen maar Servexmeuk.quote:Op woensdag 20 januari 2010 08:49 schreef JDude het volgende:
Hoe is't de laatste tijd met de betrouwbaarheid van de Benelux?
Concreet: moet ik uitgaan van 0:45 overstaptijd op de Eurostar in Brussel Zuid, of 1:45?
quote:Geachte prijswinnaar,
NS Hispeed feliciteert u van harte met uw prijs!
U bent een van de winnaars van de NS Hispeed Fyra prijsvraag. NS Hispeed biedt u 2 retour VIP- tickets aan in de 1e klas met ICE International. Met deze ICE VIP- tickets kunt u opstappen in Amsterdam, Utrecht, Arnhem en uitstappen in Oberhausen, Duisburg, Dusseldorf, Keulen, en Frankfurt.
quote:Beschadigde Veolia-trein terug naar fabriek
De trein die anderhalve maand geleden in Houthem op een vrachtwagen botste, gaat voor onderzoek naar Zwitserland. Woensdag wordt de trein in vier delen op diepladers getakeld. In Zwitserland maakt de fabrikant dan de schade op en repareert die. De trein botste op 8 december op een spoorwegovergang in Houthem tegen een vrachtwagen. De ravage was enorm, twee treinpassagiers raakten gewond.
Naar verwachting kan het treinstel over een half jaar weer gebruikt worden.
Bron: L1.nl
Perrons zijn 340 tot 350 meter lang, dus daar is geen noodzaak toe lijkt mij.quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:23 schreef Mathijz het volgende:
De fyra van 15 minuten geleden had bij aankomst in amsterdam wel 4 passagiers.
Verlengen ze de perrons trouwens op sloterdijk? Of zijn dat andere werkzaamheden?
Hopelijk hebben wij de PTA railways dan al klaar staanquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:47 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Perrons zijn 340 tot 350 meter lang, dus daar is geen noodzaak toe lijkt mij.
Hopelijk gaat de HSA failliet.
Het is allemaal wel vroeg dicht 's avonds. Om 20 uur gaat (bijna) alles al dichtquote:Op woensdag 20 januari 2010 09:31 schreef James1988 het volgende:
Op Brussel-Zuid kun je je wel vermaken, genoeg restaurantjes daar en niet alleen maar Servexmeuk.
Dat deel van belgië is sowieso 6x niksquote:Op woensdag 20 januari 2010 16:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het is allemaal wel vroeg dicht 's avonds. Om 20 uur gaat (bijna) alles al dicht
Als ik me niet vergis is die proef al een tijdje afgelopen, maar één van de noorderlingen in dit topic zal je dat vast kunnen vertellenquote:Op woensdag 20 januari 2010 16:46 schreef Volvoman het volgende:
Weet iemand of in de treinen van Arriva Leeuwarden-Groningen nog steeds internet wordt aangeboden?
Of is dit al een tijd afgelopen?
Ik ben al een halfjaar niet met de trein geweest ivm stage.
Afaik is er een Irish pub die tot 22.00 open is. Nog steeds baggervroegquote:Op woensdag 20 januari 2010 16:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het is allemaal wel vroeg dicht 's avonds. Om 20 uur gaat (bijna) alles al dicht
Die proef was begin juni al afgelopen. Het is voorlopig niet mogelijk om gratis te internetten bij Arriva.quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:46 schreef Volvoman het volgende:
Weet iemand of in de treinen van Arriva Leeuwarden-Groningen nog steeds internet wordt aangeboden?
Of is dit al een tijd afgelopen?
Ik ben al een halfjaar niet met de trein geweest ivm stage.
Da's geen punt, om half twaalf 's ochtends stappen we al in de Eurostar.quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:10 schreef computergirl het volgende:
Het is allemaal wel vroeg dicht 's avonds. Om 20 uur gaat (bijna) alles al dicht
Jullie ook al?quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:09 schreef JDude het volgende:
[..]
Da's geen punt, om half twaalf 's ochtends stappen we al in de Eurostar.
Oke, weet ik dat. Ik weet nog wel dat ze nog een tijdje rondreden met Wifi, terwijl de proef al afgelopen moest zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2010 17:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die proef was begin juni al afgelopen. Het is voorlopig niet mogelijk om gratis te internetten bij Arriva.
op zondag ?quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:09 schreef JDude het volgende:
[..]
Da's geen punt, om half twaalf 's ochtends stappen we al in de Eurostar.
Puinhoop.quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.zdf.de/ZDFmediathek/content/950122
Een vrachtwagenchauffeur wilde graan lossen. Het hek was dicht, en omrijden over de weg was te lang, dus hij is maar gelijk over het spoor gaan rijdennatuurlijk blijven steken, BR628 er bovenop, flink stuk nu. 16 gewonden van wie 3 ernstig. Goed gedaan chauffeurtje.
Nou kom maar op Arriva jammer dat syntus weg gaat, maar we zullen wel zien wat arriva er van maakt.quote:Arrivabaas: 'Geen zorgen over aansluiting'
DOETINCHEM - De reiziger zal er straks niets van merken dat er tijdelijk twee vervoersbedrijven in de Achterhoek rijden. Dat zegt Anne Hettinga, directeur van de nieuwe vervoerder Arriva, in een reactie op de brief die de ondernemingsraad (OR) van Syntus deze week zond naar de provincie.
Daarin toont de raad zich bezorgd over de aansluiting tussen de trein en de bus bij vertraging en de arbeidsvoorwaarden voor het personeel. Als Arriva in december dit jaar de bus overneemt, moet het bedrijf samenwerken met Syntus, die nog twee jaar lang op de trein blijft rijden. "We zorgen ervoor dat in die tussenperiode de reiziger er niets van zal merken. We maken daar in samenspraak met de chauffeurs en Syntus een plan voor" , zegt hij.
In Hardinxveld-Giessendam rijdt de bus gewoon weg als je vertaging hebt met de treinquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:38 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Nou kom maar op Arriva jammer dat syntus weg gaat, maar we zullen wel zien wat arriva er van maakt.
waarvoor dient die emoticon eigenlijk?? Had dat te maken met het afscheid van de tram tussen Houten - Houten castellum?quote:
Niet veel goeds. Dat staat bij voorbaat al vast. Daarvoor hoef je namelijk geen helderziende te zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:38 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Nou kom maar op Arriva jammer dat syntus weg gaat, maar we zullen wel zien wat arriva er van maakt.
Merwede-,lingelijn ja, navervoer ook van arriva. Met van die kutbusjes die 1x in het uur rijdenquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:41 schreef Duvel het volgende:
En daar rijdt Arriva zowel trein als bus?
aiquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:44 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Merwede-,lingelijn ja, navervoer ook van arriva. Met van die kutbusjes die 1x in het uur rijden
Nee, hij staat voor het falen van de vingerverfbrigade. Zo van: "kijk mij eens tof vingerverven".quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:42 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
waarvoor dient die emoticon eigenlijk?? Had dat te maken met het afscheid van de tram tussen Houten - Houten castellum?
ahaquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, hij staat voor het falen van de vingerverfbrigade. Zo van: "kijk mij eens tof vingerverven".
Ik zou meteen geneigd zijn te denken dat er gependeld wordt tussen Gvc/Rtd en Ut, en tussen Zl en Gn/Lwquote:Op donderdag 21 januari 2010 08:24 schreef Duvel het volgende:
Ik had dus zo'n mooi mailtje van NS, dat er weer meer ic's gaan rijden tussen Gvc/Rtd en Ut/Amf. Staat er alleen geniepig bij:
"Op onderstaand traject vervallen in de spits voorlopig nog enkele Intercity’s:
• Utrecht Centraal – Zwolle".
De spitstoevoegers tussen Utrecht en Leeuwarden rijden niet. En voor de richting Leeuwarden moet je voorlopig nog overstappen in Zwolle.quote:Op donderdag 21 januari 2010 08:24 schreef Duvel het volgende:
Ik had dus zo'n mooi mailtje van NS, dat er weer meer ic's gaan rijden tussen Gvc/Rtd en Ut/Amf. Staat er alleen geniepig bij:
"Op onderstaand traject vervallen in de spits voorlopig nog enkele Intercity’s:
• Utrecht Centraal – Zwolle".
Ik, sceptisch als altijd, maak daar uit op dat in de spits blijkbaar gecombineerd gereden wordt tussen Ut en Zl, en dat dat blijkbaar kan omdat de treinen korter zijn dan normaal. Is mijn scepsis terecht?
Zo ja: hoerenteringtyfus-NS!
Zo nee: ohw.
Hm ja, dat bedoelde ik. Dus korteren treinen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De spitstoevoegers tussen Utrecht en Leeuwarden rijden niet. En voor de richting Leeuwarden moet je voorlopig nog overstappen in Zwolle.
En op een Buffel.. want die worden daarvoor ingezet om ICM vrij te krijgen voor de o-zo-belangrijke randstad.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hm ja, dat bedoelde ik. Dus korteren treinen.
Ach, krijgen we dat gejank weer?quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:20 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
[..]
En op een Buffel.. want die worden daarvoor ingezet om ICM vrij te krijgen voor de o-zo-belangrijke randstad.
ICM wat te stuk is om naar Leeuwarden te rijden, rijdt ook niet in de o-zo belangrijke randstad heurquote:Op donderdag 21 januari 2010 10:20 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
En op een Buffel.. want die worden daarvoor ingezet om ICM vrij te krijgen voor de o-zo-belangrijke randstad.
Het zijn juist diegene die nog wel rijdenquote:Op donderdag 21 januari 2010 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ICM wat te stuk is om naar Leeuwarden te rijden, rijdt ook niet in de o-zo belangrijke randstad heur
Die worden gebruikt om alle forenzen en zakenlieden te vervoeren die de economie aan de gang houden. Wel _IETS_ belangrijker dan die drie scholiertjes en die achterlijke boerin die zo nodig naar Leeuwarden willenquote:Op donderdag 21 januari 2010 11:44 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Het zijn juist diegene die nog wel rijden
ALLES wat je dat graf stink Wallonië in stuurt komt ondergekladderd terug. Zootje apen zijn het daarquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:34 schreef trainfreak het volgende:
De V250 die voor testen naar België kwam is terug naar Nederland.
Jullie krijgen er zelfs gratis tags bovenop....
Lelijker kan het spul toch niet wordenquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:34 schreef trainfreak het volgende:
De V250 die voor testen naar België kwam is terug naar Nederland.
Jullie krijgen er zelfs gratis tags bovenop....
Inderdaad... zonder geld immers geen eten toch, oh eh wachtquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die worden gebruikt om alle forenzen en zakenlieden te vervoeren die de economie aan de gang houden. Wel _IETS_ belangrijker dan die drie scholiertjes en die achterlijke boerin die zo nodig naar Leeuwarden willen
Waarom zo snel? Problemen of...?quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:34 schreef trainfreak het volgende:
De V250 die voor testen naar België kwam is terug naar Nederland.
Jullie krijgen er zelfs gratis tags bovenop....
Geen ideequote:Op donderdag 21 januari 2010 12:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarom zo snel? Problemen of...?
volgensmij waren dat de normale intercities die extra stopten in Voorburg en Zoetermeer.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:01 schreef Yreal het volgende:
er reden trouwens gister ochtend extra IC's van utrecht naar den haag, de andere kant op weet ik niet.
ze stopte in Gouda en Zoetermeer
Ja, dat.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:09 schreef Cothen het volgende:
[..]
volgensmij waren dat de normale intercities die extra stopten in Voorburg en Zoetermeer.
Beetje laat nog een paar postjes en het zit er weer op, ga alvast een plaatje zoekenquote:
quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die worden gebruikt om alle forenzen en zakenlieden te vervoeren die de economie aan de gang houden. Wel _IETS_ belangrijker dan die drie scholiertjes en die achterlijke boerin die zo nodig naar Leeuwarden willen
Ik merkte hetquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:34 schreef trainfreak het volgende:
De V250 die voor testen naar België kwam is terug naar Nederland.
Jullie krijgen er zelfs gratis tags bovenop....
Over wie?quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Zo praat je toch niet over je mede rasgenoten
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |