abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 januari 2010 @ 19:59:45 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76335145

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
Sapphira, werkzaam in Leiden
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat

De OP is hier te vinden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 januari 2010 @ 20:00:19 #2
Maffe Fries
pi_76335171
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:51 schreef JMT het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen die blauwe en rode bakken? Vroeg 't me nl al een poosje af, en ik als simpele bezorger sorteer dus nooit en heb daar dan ook niets mee te maken..
In de rode bakken zitten alle brieven die door de Huisnummer Sorteer Machine zijn gegaan. Deze liggen op enkele na allemaal al op volgorde. In de blauwe bakken zit alle grote post, boekjes, losse brieven, etc. Dit wordt eerst ingegooid en daarna tussen de post uit de rode bakken gezet.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 20:00:47 #3
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_76335183
Ik hoef pas dinsdag weer te werken, ben gewoon opzij geschoven voor maandag.
pi_76335338
wat een dag zeg... echt heel weinig post maar had alsnog 2 tassen met huis aan huis en een hele dienst (5 uur) gelopen...
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_76336478
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:58 schreef Jojoortje het volgende:
@ Zipportal, wat een dag idd... Kut dat ze daar niet strooien.
Sowieso er werd gewoon te laat gestrooid overal. Het sneeuwde hier (provincie Groningen) de hele dag door, en er lag gauw een dik laagje.
pi_76336521
Ik had vandaag wel een hele korte sneeuwbui gehad, maar dat duurde maar 5 minuten.
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_76337040
TVPokkeglad
Noot noot.
pi_76337097
Hopelijk is die sneeuw binnenkort eindelijk eens helemaal weg.
pi_76337158
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:55 schreef seventhseagulll het volgende:
Idd. Die kou vind ik nog wel meevallen, daar kun je op kleden, maar die gladheid
Noot noot.
pi_76337429
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:57 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Idd. Die kou vind ik nog wel meevallen, daar kun je op kleden, maar die gladheid
Helemaal niet glad hier in Midden-Limburg en d'r ligt eens geen sneeuw . Verder weinig post maar wel HAH
pi_76337955
Goh, hier in Zuid-Limburg wel.

Tevens TVP
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  zaterdag 2 januari 2010 @ 21:29:21 #12
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_76338161
Ik ben helemaal af. Maar 4 uur geslapen en om 04.30 begonnen met de ochtendkrant en dan TNT tot 14.00. En tot 16.00 andere dingen doen buiten. Net even liggen pitten
Zo in bad
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_76339073
Tvp
pi_76339971
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:55 schreef seventhseagulll het volgende:
Volgens mij komt er weer een lading aan.
pi_76340184
TeringVeelWeinigPost
Out for my own, to live my own way...
pi_76340233
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:53 schreef Jojoortje het volgende:
TVPokkeglad
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:24 schreef gelebeer het volgende:
TeringVeelWeinigPost
Moet dan nou? Al die scheldwoorden
  zaterdag 2 januari 2010 @ 22:52:12 #17
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_76341273
Verradelijke gladheid en veel sneeuw in Alkmaar @ Nieuws HvNL jaja daar moest ik 6 uur door heen ploeteren met de brommert.
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  FOK!fotograaf zondag 3 januari 2010 @ 00:28:24 #18
73911 ultra_ivo
pi_76344856
Zit ik in Zakopane (wintersportplaats), is het hier groen en warm. En dan lees ik jullie verhalen. Iets klopt er niet
pi_76347547
Zo, weer een nieuwe start aan een TopicVolPosts.
Tok.
pi_76349809
Boh, ben ik blij dat de post gisteren was, er is vannacht iets van 20 cm. sneeuw gevallen.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  zondag 3 januari 2010 @ 11:26:14 #21
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_76351630
quote:
Op zondag 3 januari 2010 09:43 schreef MissSpooky het volgende:
Boh, ben ik blij dat de post gisteren was, er is vannacht iets van 20 cm. sneeuw gevallen.
Ik ben net pas wakker, ik geloofde jou niet van die 20 CM ik kijk buiten en..
pi_76352004
tvp, ondanks dat mn baantje als tijdelijke mederwerker tijdens de kerstnieuwjaar periode er sinds gister op zit
pi_76352303
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:26 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

[..]

Moet dan nou? Al die scheldwoorden
Ja!
Noot noot.
pi_76353041
Het voordeel van wonen in het westen, 1 cm sneeuw die verdwenen was om 13:00 uur. 1 uurtje lopen op een glad stuk, voor de rest weinig problemen.
pi_76358205
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:17 schreef TokenW het volgende:
Het voordeel van wonen in het westen, 1 cm sneeuw die verdwenen was om 13:00 uur. 1 uurtje lopen op een glad stuk, voor de rest weinig problemen.
Inderdaad
En vannacht lekker niks gevallen Houden zo
pi_76361250
Komt vanavond wel *gnagna*
pi_76361339
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:54 schreef MissSpooky het volgende:
Komt vanavond wel *gnagna*
Hou je mond joh Zit er echt niet op te wachten.
pi_76370141
TNT Post vreest voor veiligheid personeel

In Undercover in Nederland is zondag te zien hoe eenvoudig verboden wapens per post ons land worden binnengesmokkeld. Alberto Stegeman en zijn team leggen met de verborgen camera vast hoe pistolen, munitie en explosieven in pakketjes langs de douane via de handen van vele postbeambten aan de deur worden afgeleverd. TNT Post maakt zich dan ook zorgen om de veiligheid van haar personeel. Undercover in Nederland is zondag 3 januari om 21.30 uur te zien bij SBS 6.

Allemaal kijken!
http://forum.fok.nl/topic/1389431
pi_76371023
Ach, er is toch niks gebeurd tot nu toe, waarom zou dat nu plots veranderen.

Btw, mensen die morgen moeten werken: succes
pi_76371732
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:36 schreef xxiessiexx het volgende:
TNT Post vreest voor veiligheid personeel
http://forum.fok.nl/topic/1389431
Als ze zo vrezen voor onze veligheid, waarom sturen ze ons dan met volle tassen de sneeuw en de ijzel in? Recentelijk was een afgesproken overleg tussen bonden en TNT-directie uitgesteld vanwege de gladheid, maar voor ons geldt dat kennelijk niet.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_76372321
Inderdaad, ik vind een bepaalde bocht waar ik (en vele automobilisten met mij) glijdend door moeten deze dagen een stuk gevaarlijker!
pi_76373021
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als ze zo vrezen voor onze veligheid, waarom sturen ze ons dan met volle tassen de sneeuw en de ijzel in? Recentelijk was een afgesproken overleg tussen bonden en TNT-directie uitgesteld vanwege de gladheid, maar voor ons geldt dat kennelijk niet.
Haha ja de enige regel die ik ken is dat je bij het lopen naar het volgende huis niet alvast de post moet gaan uitzoeken
pi_76383817
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij ons hebben we dus een dag niet mogen bestellen vanwege de sneeuwval (was maandag 21 dec geloof ik). Dag daarna moesten we wel gewoon, terwijl het niet minder glad / onbegaanbaar was ofzo
pi_76386813
Was dat niet die hele drukke maandag?
pi_76386980
quote:
Op maandag 4 januari 2010 01:28 schreef seventhseagulll het volgende:
Was dat niet die hele drukke maandag?
Ja.
pi_76393076
Ik werd net gebeld. Wordt een drukke week voor mij.

Elke dag van 7:30-18:45 werken.
Eerst een boerenwijk en daarna een route (buslichting en haalklanten).
pi_76393178
Dat is idd een flinke dienst!
Wordt goed uitkijken als je zoveel op de auto zit deze week
pi_76393765
Oh het is inderdaad best gevaarlijk, de hele week met een auto, het is/wordt aardig glad.
pi_76394015
Ik ga er nu al vanuit dat ik minstens 2x in de berm lig!

3x die boerenwijk gedaan, 1x in de berm vastgezeten en 2x glijdend door die zelfde bocht op goed geluk.

Eigenlijk is het gewoon te gevaarlijk om die 2 bedrijven te bezorgen.
pi_76394258
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:18 schreef rub3n het volgende:
Ik ga er nu al vanuit dat ik minstens 2x in de berm lig!

3x die boerenwijk gedaan, 1x in de berm vastgezeten en 2x glijdend door die zelfde bocht op goed geluk.

Eigenlijk is het gewoon te gevaarlijk om die 2 bedrijven te bezorgen.
Kunnen ze geen postbus nemen dan
pi_76394643
Voor die 3x per jaar dat er sneeuw ligt?

Enigszins off-topic:
Net trouwens goed nieuws van de IBG gekregen. Als ik volgend jaar HBO ga doen, krijg ik gewoon studiefinanciering ondanks mijn niet afgemaakte opleiding! (En dan wordt zelfs de schuld door die niet afgemaakte opleiding ook kwijtgescholden haha)

Dus Ik werk misschien maar tot en met de zomervakantie bij de TNT!
pi_76394699
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:38 schreef rub3n het volgende:
Voor die 3x per jaar dat er sneeuw ligt?

Enigszins off-topic:
Net trouwens goed nieuws van de IBG gekregen. Als ik volgend jaar HBO ga doen, krijg ik gewoon studiefinanciering ondanks mijn niet afgemaakte opleiding! (En dan wordt zelfs de schuld door die niet afgemaakte opleiding ook kwijtgescholden haha)

Dus Ik werk misschien maar tot en met de zomervakantie bij de TNT!
Hoelang had je die opleiding gevolgd dan?
pi_76394971
3 jaar.

Maar omdat de HBO opleiding die ik evt. kan halen hoger is dan de MBO wordt dat ook kwijtgescholden.
pi_76395034
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:48 schreef rub3n het volgende:
3 jaar.

Maar omdat de HBO opleiding die ik evt. kan halen hoger is dan de MBO wordt dat ook kwijtgescholden.
Da's wel tof van IBG dan!
pi_76395309
Schijnt normale regeling te zijn,
pi_76395406
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:57 schreef rub3n het volgende:
Schijnt normale regeling te zijn,
Ok, nja ik ben er niet zo bekend mee
pi_76396504
Winter
Noot noot.
pi_76397085
Zaterdag wordt het echt loeikoud... Brrr...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_76397129
Niet zoveel kouder dan afgelopen zaterdag.
Noot noot.
  maandag 4 januari 2010 @ 16:45:38 #50
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_76403230
Het is hier dusdanig glad dat ik niet eens de hond durf uit te laten.
Wat een pret dit weer.
pi_76405917
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:45 schreef Lastpost het volgende:
Het is hier dusdanig glad dat ik niet eens de hond durf uit te laten.
Wat een pret dit weer.
Dikke blubber net en het begon al te ijzelen toen ik van het station naar huis fietste. En wie gaat er weer op zn muil, vol in de blubber? Ik.
  FOK!fotograaf maandag 4 januari 2010 @ 21:09:10 #52
73911 ultra_ivo
pi_76414627
Net ff op de fiets buiten geweest. Het moet te doen zijn. Na een week in een skioord zonder sneeuw.
pi_76417524
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:51 schreef rub3n het volgende:
Ik werd net gebeld. Wordt een drukke week voor mij.

Elke dag van 7:30-18:45 werken.
Eerst een boerenwijk en daarna een route (buslichting en haalklanten).
Pff, dat wordt lekker geld verdienen. Heb je eigenlijk zelf aangegeven dat je zoveel uren wilde maken? Ik doe dus precies hetzelfde werk als jou maar kom niet verder dan hooguit 3,5 uur per dag (ik heb dus elke dag dezelfde collectie rit). Wel heb ik veel extra gewerkt in december maar dat is ook maar eens in het jaar.

Het is echt leuk rijden met de auto momenteel. Vandaag moest ik drie keer hetzelfde bruggetje over wat vol met ijs lag. De eerste keer kwam ik met heel veel moeite al glijdend naar boven in de eerste versnelling. De tweede keer nam ik een aanloop en reed over het bruggetje in de tweede versnelling, waardoor ik in een keer zonder te glijden boven was. Bovenop het bruggetje zag ik een auto van rechts dus ik remde om voorrang te geven maar dat remmen wilde 'ie niet echt. Gelukkig reed ik met heel weinig snelheid naar beneden maar anders konden we weleens tegen elkaar aangereden zijn. De derde keer koos ik maar weer voor de optie: glijdend in de eerste versnelling de brug over.

[ Bericht 32% gewijzigd door kip_zonder-kop op 04-01-2010 22:08:21 ]
Tok.
pi_76425580
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:09 schreef ultra_ivo het volgende:
Net ff op de fiets buiten geweest. Het moet te doen zijn. Na een week in een skioord zonder sneeuw.
Hier is het nog steeds spiegelglad... Vooral de binnenwegen nog steeds.
Noot noot.
pi_76438703
Kan iemand mij wellich het volgende uitleggen?
Nu was ik met de periode rond de kerst twee weken werkzaam als bezorger ivm de KNJ direkt bij TNT in dienst en zou dus niet via een uitzendbureau daar gaan werken.
Nu krijg ik zojuist een SMS'je van Tempo-team met een nummer waar ik mee kan inloggen op hun site
Waarom zou Tempo mij zoiets sturen
pi_76439999
Vreemd. Misschien moet je contact opnemen met Tempo Team.
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:58:10 #57
273607 Linker_Onderlip
...naast Rechter Onderlip
pi_76441456
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Kan iemand mij wellich het volgende uitleggen?
Nu was ik met de periode rond de kerst twee weken werkzaam als bezorger ivm de KNJ direkt bij TNT in dienst en zou dus niet via een uitzendbureau daar gaan werken.
Nu krijg ik zojuist een SMS'je van Tempo-team met een nummer waar ik mee kan inloggen op hun site
Waarom zou Tempo mij zoiets sturen
Ik ben met kerst de dag na mijn sollicitatie begonnen bij TNT en de TC vertelde mij toen dat dit alleen kon als ik de eerste twee weken via Randstad zou werken. Na die twee weken zou de papierwinkel bij TNT afgehandeld zijn en kon ik in dienst bij TNT treden.
Aangezien Tempo Team je nummer (en gegevens) heeft mag ik aannemen dat je je dus ooit hebt "ingeschreven". Vreemd dat je er zelf niets vanaf weet iig.

Ik hoop dat je je uren hebt opgeschreven van de afgelopen periode
Ieder kutje zingt zoals het gebekt is.
pi_76447647
Weet iemand tot welk bedrag je schade aan je fiets mag indienen als postbezorger zijnde? Denk aan nieuwe voor en achterwiel, ivm 2 jaar gebruik voor de postwerk... beginnen iig te zwabberen nu
I pwn u!
pi_76448330
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:28 schreef weasel85 het volgende:
Weet iemand tot welk bedrag je schade aan je fiets mag indienen als postbezorger zijnde? Denk aan nieuwe voor en achterwiel, ivm 2 jaar gebruik voor de postwerk... beginnen iig te zwabberen nu
In principe mag je gewoon de bonnetjes inleveren, en dan bepaalt de TC of hij een vergoeding redelijk vindt. Het moet namelijk wel om schade gaan die door het werk is veroorzaakt, en je fiets moet bij indiensttreding wel in goede staat zijn geweest, dus geen oud barrel. Zaken als nieuwe banden, daar zullen ze niet moeilijk over doen, maar als je na 2 jaar al 2 compleet nieuwe wielen nodig hebt zullen ze wellicht de wenkbrauwen fronsen. Als er een slag in zit kun je deze er gewoon uit (laten) trekken, daar hoef je geen nieuw wiel voor te kopen.

Dus ik zou eerst kijken of er geen goedkopere oplossing is, en bij twijfel eerst even informeren bij je TC of postbode-plus, om te voorkomen dat jij twee dure wielen koopt (voor- en achterwiel van RVS, inclusief nieuwe binnen- en buitenbanden kosten incl. montage door de fietsenmaker ver over de EUR 100,- vrees ik) en je het niet vergoed krijgt.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_76448397
Oke, zal 't eens navragen. Bedankt!
I pwn u!
pi_76449642
Werd vandaag na 15.00 uur gebeld of ik nog even een wijk van anderhalf uur weg wilde brengen. Dus ik vertelde dat ik aan het leren was. "Maar het is maar een wijk van anderhalf uur en je hebt er al vaker gelopen en..." "Nee ik heb een belangrijk tentamen!" "Oh nou dan bel ik wel iemand anders "

Lekker bijdehand als je er zo laat mee komt ook
pi_76453770
Vandaag ook weer lekker de hele dag met de neus in de boeken / pc gezeten ipv bij de post...ook leuk hoor
pi_76454259
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:29 schreef Ohrpolster. het volgende:
Vandaag ook weer lekker de hele dag met de neus in de boeken / pc gezeten ipv bij de post...ook leuk hoor
Whehe nou ik loop toch liever post dan dat ik de hele dag zit te leren
pi_76454537
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:37 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Whehe nou ik loop toch liever post dan dat ik de hele dag zit te leren
Van mij had de kerstvakantie ook best wat langer mogen duren!
pi_76454831
Vandaag lekker aan het glijden geweest met mijn auto door de boerenwijk in Biddinghuizen. Tjonge tjonge, wat spekglad op die weggetjes zeg!

En daarna direct erachteraan nog een buslichtingroute gedaan. Dus van 8uur tot 18u30 gewerkt. En morgen precies dezelfde dag weer. Hopelijk kan ik dan wel een pauze houden!
pi_76477240
Geen Veronica gidsen meer en dat is wel te merken zeg.

Hadden jullie het bericht wat Veronica gaf nog meegekregen? Dat ze gingen voor een betere bezorging door naar DHL te gaan? Net alsof wij het niet jarenlang goed hebben bezorgd.
Wees dan eerlijk naar je klanten en zeg dat het om de poen gaat. Een aantal collega's hebben hun abonnement in ieder geval al opgezegd
pi_76477377
Als ze zouden zeggen dat het voor de poen was, waren ze waarschijnlijk iets meer klanten kwijt dan die paar van TNT nu.
pi_76477574
Da's ook wel waar, maar desalniettemin is het een kutstreek van Veronica
pi_76477639
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:40 schreef Mellow_ het volgende:
Da's ook wel waar, maar desalniettemin is het een kutstreek van Veronica
Klopt.
Noot noot.
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:48:31 #70
273607 Linker_Onderlip
pi_76482868
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:32 schreef Mellow_ het volgende:
Geen Veronica gidsen meer en dat is wel te merken zeg.

Hadden jullie het bericht wat Veronica gaf nog meegekregen? Dat ze gingen voor een betere bezorging door naar DHL te gaan? Net alsof wij het niet jarenlang goed hebben bezorgd.
Wees dan eerlijk naar je klanten en zeg dat het om de poen gaat. Een aantal collega's hebben hun abonnement in ieder geval al opgezegd
Ik merkte het vooral omdat ik mijn rondje liep ná de andere bezorger Ik denk dat ie zeker driekwart van de post uit de bussen liet hangen...kon ik nog al die gidsen door de bussen jagen
pi_76482906
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:48 schreef Linker_Onderlip het volgende:

[..]

Ik merkte het vooral omdat ik mijn rondje liep ná de andere bezorger Ik denk dat ie zeker driekwart van de post uit de bussen liet hangen...kon ik nog al die gidsen door de bussen jagen
Ik had ze op de grond gegooid.
Noot noot.
pi_76484288
Ik heb ook nog geen Veronicagids gezien, en dat terwijl ik begrepen had dat we ze nog 2 maanden zouden houden omdat DHL het niet aankon. Wel constateerde ik dat de AKN-giden (Televisier, Avrobode, KRO Magazine, Microgids, NCRV-gids) er nog steeds bijzaten.

Ik heb de advertentie ook gelezen in de Veronicagids, maar dat ze niet tevreden zouden zijn over onze bezorging kon ik er niet uit halen. Sterker nog: dat ze paginagroot vermelden met een andere bezorger in zee te gaan, en gelijk het nummer van de bezorgklachtenlijn erbij zetten, geeft mij juist het idee dat ze hun twijfels hebben of DHL wel zo goed gaat bezorgen.

Wel slim trouwens dat ze het hebben over DHL, terwijl het in feite gewoon Selektmail is. Maar DHL klinkt natuurlijk als een flitsend koeriersbedrijf, terwijl Selektmail het beeld oproept van werkloze alcoholisten die met een oude kinderwagen vol post door de straten zwalken.
pi_76485021
Hoe zit het zaterdag met de HAH bij jullie? Hoop niet weer 3 hier... Was echt rot om te pakken.
Noot noot.
pi_76486271
Wij hebben zaterdag qua HAH alleen de Nationale Postcode Loterij als ik het goed gezien heb.
pi_76487614
Wij hebben zaterdag vergadering over het nieuwe werken..en het schijnt druk te worden plus weinig mensen..Ben benieuwd
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 januari 2010 @ 16:44:44 #76
Maffe Fries
pi_76487897
Ik heb zaterdag vrij

En over post die half uit de brievenbus hangt: gewoon zorgen dat die post zo blijft hangen en dat de post die via de TNT is verzonden er wel doorheen ligt.
pi_76489544
Zag vandaag een bezorger fietsen met Sandd jas en SelektMail tassen
pi_76492283
Mijn vader kwam vanmiddag thuis met de mededeling dat er hier van het weekend 40 cm sneeuw gaat vallen. Wtf Vijf minuten nadat hij dat zei vielen er ineens sneeuwvlokken naar beneden en nu ligt er al een aardige laag...Ga weg sneeuw!
pi_76493623
Hier zaterdag C1000, AH en als de postcodeloterij HAH is dan ook die erbij.... dus minimaal 2, maximaal 3.
Bereid je er maar op voor dat het voortaan iedere zaterdag wel eens 3 HAH kan zijn omdat dat tegenwoordig in de regeling is opgenomen, dat ook op zaterdag maximaal 3 HAH mag. En op onze vestiging hebben we tegenwoordig vast op de zaterdag de C1000 en AH, dus wij hebben sowieso 2 HAH op zaterdag voortaan.... Maar als ze de Gamma of Karwei er standaard bijdoen op zaterdag ben ik weg...
  FOK!fotograaf woensdag 6 januari 2010 @ 19:43:58 #80
73911 ultra_ivo
pi_76496004
Morgen krijg ik opleiding in m'n nieuwe DVG. En dan morgenavond vergadering over de uitrol van het nieuwe systeem. Ben benieuwd. Met de collega's in m'n nieuwe groep ben ik wel tevreden, de meesten zijn ook nieuw in dat DVG (maar ken ik wel van elders).
pi_76497252
Wat betekent DVG?
pi_76498604
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:09 schreef Bloemhof het volgende:
Wat betekent DVG?
Deel Voorbereidings Gebied.

Krankzinnig glad trouwens, vandaag. Maandag had het een beetje gesneeuwd, dat is inmiddels overal platgestampt en -gereden, en vormt nu een 1 cm dikke ijslaag op straten en stoepen. Ik moest voetje voor voetje door mijn wijk lopen. Jammergenoeg wordt er alleen op de doorgaande (auto)wegen goed gestrooid, in de wijken rijden ze wel met sneeuwschuivers, maar die vegen alleen de losse sneeuw weg, het enige waar je nog een beetje grip op hebt. Ze maken het dus alleen maar gladder.

Doet de TNT niet aan vorstverlet? Die sneeuw was onhandig, maar die ijzel overal maakt het echt serieus gevaarlijk. Meerdere keren een flinke schuiver gemaakt (wel overeind gebleven, m'n fiets helaas niet) en bijna onder een slippende auto gekomen.
pi_76507548
Vandaag 2 uur later klaar dan normaal. Zojuist hoorde ik op de radio dat er een verkeersinfarct rondom Amsterdam stond. Nou dat heb ik geweten, ik stond een uur vast in de stad om vervolgens nog dik drie kwartier vast te staan op de route naar de TNT vestiging. Gelukkig was ik niet de enige, normaal staat het hele parkeerterrein vol auto`s rond 20.00 uur, dit keer waren er nog heel veel vrije plekken toen ik om 21.30 uur aan kwam zetten.
Tok.
pi_76509109
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:58 schreef Linker_Onderlip het volgende:

[..]

Ik ben met kerst de dag na mijn sollicitatie begonnen bij TNT en de TC vertelde mij toen dat dit alleen kon als ik de eerste twee weken via Randstad zou werken. Na die twee weken zou de papierwinkel bij TNT afgehandeld zijn en kon ik in dienst bij TNT treden.
Aangezien Tempo Team je nummer (en gegevens) heeft mag ik aannemen dat je je dus ooit hebt "ingeschreven". Vreemd dat je er zelf niets vanaf weet iig.

Ik hoop dat je je uren hebt opgeschreven van de afgelopen periode
Voor zover ik weet heb ik mij nimmer bij Tempo ingeschreven, op mijn mailtjes reageren ze niet dus dan bel ik ze morgen wel even.
Mocht het nou wel allemaal via TNT gegaan zijn, wanneer kan ik dan dat salaris op mijn bankrek verwachten?

De uren heb ik op geschreven, op het formulier aan de muur bij TNT omdat ik de andere postbodes etc dat ook zag doen
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:33:43 #85
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_76512893
@Kramerica-Industries:
Hier dus hetzelfde, alleen wel zelf mee gegaan richting de grond.
Echt bizar glad is het momenteel en helaas heb ik enkel de beschikking tot mijn hardloopschoenen, als er iets niet al teveel profiel heeft ...
pi_76521752
quote:

Echt bizar glad is het momenteel en helaas heb ik enkel de beschikking tot mijn hardloopschoenen, als er iets niet al teveel profiel heeft ...
auw bevriezen jou tenen niet gruwelijk snel dan?

Hier zaterdag 3 h.a.h. ik zag de postcodeloterij al liggen..flinke krantjes:-)
pi_76524213
Vandaag eerste keer opleiding in m'n nieuwe DVG gehad. Superlopen daar. Een hele verbetering tov nu (ongeinspireerd buitenwijken)
pi_76525417
Ik heb ook alleen hardloopschoentjes Maar ik doe zaterdag de snowboots van mijn moeder wel aan
Noot noot.
pi_76526042
Ik loop op kisten, verrekte lekker
pi_76526965
Ik vind kisten best wel vervelend, want ik moet al die trappen op en af van portieken.
Dan liever wat koudere voeten in hardloopschoentjes.
pi_76526979
tvp

vannacht -15 hoorde ik? lekker...
pi_76527329
pi_76527816
Was even hopen dat vandaag al de C1000 folder van Zaterdag er al was, was het zo'n raar rondje met een aanbieding erop...

Maar het postcodeloterij krantje is dus lekker dik?
Dan wordt het best wel zwaar zaterdag aan HAH, C1000 (rot formaat) , AH (groot formaat) en postcodeloterij (dik krantje)

En morgen is hier ook weer HAH, ik hoop niet de Wehkamp trouwens... dat is altijd een grote ramp
pi_76527881
Fit For Free HAH volgende week zaterdag
Noot noot.
pi_76528305
't Gaat schijnbaar flink sneeuwen zaterdag
pi_76528339
Dat zijn de grootste oplichters van de fitness wereld
Hopelijk geen rare HAH van hun...
pi_76528714
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 16:57 schreef Deezertje het volgende:
Dat zijn de grootste oplichters van de fitness wereld
Hopelijk geen rare HAH van hun...
Klopt
Noot noot.
  donderdag 7 januari 2010 @ 17:29:40 #98
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_76529374
Hehe zou niet de eerste keer zijn dat die folders massaal niet bezorgd worden.
Ik vraag me nu toch stiekem af waarom ik in godsnaam vanuit mezelf heb gezegd dat ik zaterdag wel beschikbaar was.
pi_76529894
Update: heb toch mijn centjes gehad van Tempo, ze hadden nog werk voor mij bij Selekt, 32 uur in de week.
Heb maar bedankt
pi_76530011
Netjes
Noot noot.
  FOK!fotograaf donderdag 7 januari 2010 @ 18:10:06 #101
73911 ultra_ivo
pi_76530741
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:59 schreef Bloemhof het volgende:
Ik loop op kisten, verrekte lekker
Bergschoenen hier, dat loopt ook heerlijk.
pi_76530802
Loopt iemand hier op snowboots? Geeft totaal geen steun die dingen of wel? Naja, als ik maar niet uitglijd.
Noot noot.
pi_76532650
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:45 schreef WammesWaggel het volgende:
Update: heb toch mijn centjes gehad van Tempo, ze hadden nog werk voor mij bij Selekt, 32 uur in de week.
Heb maar bedankt
32 uur in de week, als sorteerder dan of niet? Want Selektmail krijgen geen uurloon...
pi_76533427
Vandaag voor 't eerst een échte ronde gelopen (250 poststukken, 200 adressen) hoewel nog niet helemaal af (70% )

Véél beter dan die 26 stukken van vorige week
pi_76533592
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 19:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

32 uur in de week, als sorteerder dan of niet? Want Selektmail krijgen geen uurloon...
In 32 uur kan je best veel Veronica's sorteren en/of bezorgen...zou mooi zijn als dat niet gelukt is

Maar als SelektMail gaat werven via het uitzendbureau, moeten ze wel behoorlijk wanhopig op zoek zijn naar mensen, is toch hartstikke duur?

Ik vrees trouwens best wel een beetje voor zaterdag, hopen dat het pas 's avonds gaat sneeuwen ofzo...
  donderdag 7 januari 2010 @ 19:59:40 #106
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_76535100
Al vanaf voor de kerst vrijwel mijn hele wijk lopend moeten doen, damn . Ik heb spierpijn op plekken waar ik me niet eens van spieren bewust was .
De boel (grotendeels bedrijventerrein) is in een complete ijsbaan verandert . En prompt nu moeten de catalogi van Vink Lisse rondgebracht .
Lopen gaat wel een stuk beter sinds ik anti glij-ijzers van mijn schoonvader heb gekregen .
De stukken die ik wel kan fietsen ben ik een tikkie asociaal , ik zoek het best begaanbare pad (en da's vaak 't midden van de weg) en laat me door niets of niemand opjagen (zeker niet door lui die lekker warmpjes in hun heilige koe zitten ).
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_76535858
Ik ook niet, ik blijf lekker door fietsen. En als ze toeteren maak ik een obsceen handgebaar achter m'n rug
pi_76537201
Gelukkig zaterdag dubbel HAH, bij een buitenwijk toch wel een voordeel aangezien het er dan tussen mag en mijn handschoenen dan gewoon aan kunnen blijven.
pi_76537332
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:14 schreef gelebeer het volgende:
Ik ook niet, ik blijf lekker door fietsen. En als ze toeteren maak ik een obsceen handgebaar achter m'n rug
pi_76539793
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:14 schreef gelebeer het volgende:
Stoer zeg zo`n gebaar! Als je wilt dat de automobilist respect voor fietsers hebben dan verdien je het zeker niet met dit gedrag.
Tok.
pi_76544033
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:35 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Stoer zeg zo`n gebaar! Als je wilt dat de automobilist respect voor fietsers hebben dan verdien je het zeker niet met dit gedrag.
Euh...
Noot noot.
pi_76544239
Jammer dat er geen site is waar op staat welke HAH iedereen moet wegbrengen, dus echt per regio.

Of bestaat die wel?
Noot noot.
pi_76544384
quote:

[..]

Dat is niet eens het grootste probleem. Je representeert het bedrijf gewoon, en dan is het redelijk ongepast om middelvingers op te gaan steken op straat. In je vrije tijd mag je doen wat je wil, maar onder werktijd is het gewoon ongepast. Je dient je gewoon correct te gedragen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 januari 2010 @ 22:59:43 #114
Maffe Fries
pi_76544454
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:55 schreef Jojoortje het volgende:
Jammer dat er geen site is waar op staat welke HAH iedereen moet wegbrengen, dus echt per regio.

Of bestaat die wel?
Het verschilt volgens mij te veel per wijk om het bij te houden. Sterker nog: bij autoroutes kan het voorkomen dat je verschillende pakketten HAH hebt. Dat komt omdat je dan meerdere postcodegebieden aandoet.
pi_76544568
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 19:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Sorteren en daarna bezorgen, volgens de intercedente lag de betaling slechts 20 cen per uur beneden dat van TNT, netto althans dus hoe ze bij dat bedrag kwam geen idee.
pi_76544657
quote:

[..]

Mij viel juist op dat automobilisten je met TNT fietstassen een stuk meer respect tonen in verhuiding tot zonder.
pi_76544701
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:58 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat is niet eens het grootste probleem. Je representeert het bedrijf gewoon, en dan is het redelijk ongepast om middelvingers op te gaan steken op straat. In je vrije tijd mag je doen wat je wil, maar onder werktijd is het gewoon ongepast. Je dient je gewoon correct te gedragen.
Misschien bedoelt hij met 'obsceen handgebaar' wel dit:
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het verschilt volgens mij te veel per wijk om het bij te houden. Sterker nog: bij autoroutes kan het voorkomen dat je verschillende pakketten HAH hebt. Dat komt omdat je dan meerdere postcodegebieden aandoet.
Dat zal best ja. Het zou toch handig zijn!
Noot noot.
pi_76544736
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:03 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Mij viel juist op dat automobilisten je met TNT fietstassen een stuk meer respect tonen in verhuiding tot zonder.
Vind ik ook. Automobilisten die van rechts komen geven mij meestal voorrang, vooral met dit weer.
Noot noot.
pi_76544902
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:04 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Misschien bedoelt hij met 'obsceen handgebaar' wel dit: [ afbeelding ]
[..]
Als dat zo is dan heb ik niks gezegd.
Tok.
pi_76545146
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:04 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Misschien bedoelt hij met 'obsceen handgebaar' wel dit: [ afbeelding ]

Wat is daar obsceen aan?
pi_76545161
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 19:25 schreef blckbb het volgende:
Vandaag voor 't eerst een échte ronde gelopen (250 poststukken, 200 adressen) hoewel nog niet helemaal af (70% )

Véél beter dan die 26 stukken van vorige week
Gezien het lage aantal poststukken lijkt het me sterk dat je bij de TNT werkt en dit is toch echt het TNT medewerkerstopic.
pi_76545240
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:14 schreef marcodej het volgende:

[..]

Wat is daar obsceen aan?
Noot noot.
pi_76545248
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:14 schreef TokenW het volgende:

[..]

Gezien het lage aantal poststukken lijkt het me sterk dat je bij de TNT werkt en dit is toch echt het TNT medewerkerstopic.
Netwerk VSP, en dat is onderdeel van TNT
Werk er pas 3 weken
pi_76545403
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:16 schreef blckbb het volgende:

[..]

Netwerk VSP, en dat is onderdeel van TNT
Werk er pas 3 weken
Waarom kunnen jullie die HAH van ons niet bezorgen?
Noot noot.
pi_76545691
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:19 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Waarom kunnen jullie die HAH van ons niet bezorgen?
Geadresseerd reclamedrukwerk hier he Denk dat 't voor een 16-jarige scholier teveel is om huis aan huis te sorteren (tenminste, ik denk dat bij jullie het gemiddeld aantal poststukken ietsjes meer is dan ongeveer 400 )
pi_76545832
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:16 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Mijn vraag was serieus. Of heb je geen antwoord?
pi_76545871
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:28 schreef marcodej het volgende:

[..]

Mijn vraag was serieus. Of heb je geen antwoord?
Neuh.
Noot noot.
pi_76545896
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:25 schreef blckbb het volgende:

[..]

Geadresseerd reclamedrukwerk hier he Denk dat 't voor een 16-jarige scholier teveel is om huis aan huis te sorteren (tenminste, ik denk dat bij jullie het gemiddeld aantal poststukken ietsjes meer is dan ongeveer 400 )
Wist trouwens helemaal niet dat dat onderdeel was van de TNT Post.
Noot noot.
pi_76545901
Bezorgen bij coffeeshops vind ik maar kut, normaal is 't de bedoeling dat je de post aan een medewerker overdraagt maar de volgende keer gooi ik 'm gewoon neer bij de balie hoor
pi_76545924
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:30 schreef blckbb het volgende:
Bezorgen bij coffeeshops vind ik maar kut, normaal is 't de bedoeling dat je de post aan een medewerker overdraagt maar de volgende keer gooi ik 'm gewoon neer bij de balie hoor
Waarom dat dan?
Noot noot.
pi_76545955
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:30 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Wist trouwens helemaal niet dat dat onderdeel was van de TNT Post.
Begon na jouw post ook te twijfelen maar op de site van VSP staat 't gewoon
quote:
Netwerk VSP bezorgt ongeadresseerd reclamedrukwerk en geadresseerde post in heel Nederland. Met ruim 24.000 bezorgers distribueert Netwerk VSP per jaar ruim 5,5 miljard folders, magazines, mailings en catalogi. Kwaliteit, efficiency en innovativiteit staan voorop bij onze distributie. Naast sorteren en bezorgen is Netwerk VSP tevens gespecialiseerd in geautomatiseerd sealen en het verzorgen van adresselecties en marktsegmentatie. Netwerk VSP is onderdeel van TNT Post.
Mijn wijk betaald trouwens per poststuk 2 cent en per adres 5 cent
pi_76546049
quote:
Dat zijn meestal de vriendelijkste mensen
Mensen van Sportwinkels daartegen:
pi_76546115
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:33 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat zijn meestal de vriendelijkste mensen
Mensen van Sportwinkels daartegen:
Hier totaal niet. Iedere klant daar kijk mij maar raar aan (wat in principe logisch is, een 16-jarig guppy in de coffeeshop ) toen werd de (Turkse) eigenaar/medewerker erbij geroepen die mij vuil aankeek en zei ''Wat moet je?!''

Nja ik toch zo vriendelijk als ik ben die poststukken overhandigd en hem een fijne avond gewenst, maar bij die coffeeshop ga ik dat niet meer doen (tenzij die man op dat moment achter de balie staat misschien, maargoed )
pi_76548841
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 18:11 schreef Jojoortje het volgende:
Loopt iemand hier op snowboots? Geeft totaal geen steun die dingen of wel? Naja, als ik maar niet uitglijd.
Heb er een week mee gelopen en zat helemaal onder de blaren en kreeg ook halverwege m'n wijk al pijn in m'n voeten. Loop nu maar gewoon weer op m'n normale schoenen, dan glibber ik af en toe maar wat.
pi_76553239
Ik heb van die berg/wandelschoenen. Nog nooit koude voeten gehad en je glijdt een stuk minder uit.
En een collega gaf een tip: elastieken om de neuzen van je schoenen. Dan glijd je echt een stuk minder snel uit.
pi_76565379
quote:

703 Teletekst vr 08 jan

W E E R OVERZICHT 12:00 UUR

KOUD EN MOGELIJK STUIFSNEEUW

De komende 48 uur laat de winter zich
van zijn zeer koude kant zien.De wind
neemt toe tot 5 of 6 bft.In combinatie
met (lichte) sneeuwval en vorst kan dat
gevaarlijke situaties opleveren.

De gevoelstemperatuur ligt tussen de
-10 en -15-C.Dit betekent dat blote
huid na enkele uren kan bevriezen.

De wind en sneeuw gaan ervoor zorgen
dat de sneeuw soms gaat stuiven.Het
zicht wordt dan zeer slecht en de
situatie op de weg verschilt sterk van
bocht tot bocht.Wees hierop voorbereid.

**www.nos.nl/weer *****volgende 16:30u
vooruitzicht nieuws index sport
Sterf

Als dat echt zo is, vind ik het onverantwoord om morgen een paar uur te gaan bezorgen, maar goed....
pi_76565400
Net even mijn TC aan de telefoon gehad en zo te horen heb ik eindelijk weer een vaste dienst. Alleen zijn het wel twee megawijken waarbij ik ook de voorbereiding moet doen.
pi_76565614
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:15 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Sterf

Als dat echt zo is, vind ik het onverantwoord om morgen een paar uur te gaan bezorgen, maar goed....
Bevriezen? Het klinkt wel heel erg zo.
pi_76565770
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:20 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Bevriezen? Het klinkt wel heel erg zo.
Ik heb nog nooit gelopen met zulke kou.
Ja, de laatste zaterdag voor kerst toen het -7 was, maar dat was met weinig wind en geen sneeuw.
Dat was de koudste dag dat ik ooit gewerkt had.
Morgen is de gevoelstemperatuur -15 door wind en stuifsneeuw
pi_76566036
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:23 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gelopen met zulke kou.
Ja, de laatste zaterdag voor kerst toen het -7 was, maar dat was met weinig wind en geen sneeuw.
Dat was de koudste dag dat ik ooit gewerkt had.
Morgen is de gevoelstemperatuur -15 door wind en stuifsneeuw
Ja inderdaad, toen was het tenminste niet glad. Ze geven sowieso kutweer aan voor morgen. Weer sneeuw ook
pi_76566172
Wie begint een Nodig_De_Postbezorger_Uit_Voor_Een_Warm_Drankje hyve danwel petitie en zoekt de aandacht van de media voor deze onbezongen helden?

Van helemaal niemand kreeg ik iets warms aangeboden in die kou en zal dat nooit vergeten
pi_76566257
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:32 schreef WammesWaggel het volgende:
Wie begint een Nodig_De_Postbezorger_Uit_Voor_Een_Warm_Drankje hyve danwel petitie en zoekt de aandacht van de media voor deze onbezongen helden?

Van helemaal niemand kreeg ik iets warms aangeboden in die kou en zal dat nooit vergeten
Je bent niet de enige. We hebben het zo zwaar We mochten ook al niet langs de deur met nieuwjaarskaartjes.
pi_76566348
Ik ook niet

Maar ik vind 't eigenlijk onmenselijk als ze ons laten lopen met 't weer wat voorspeld is..
pi_76566676
Hmmm op dit mometn is 't niet verschrikkelijk koud, dus ik ga nu maar de rest bezorgen (hoewel ik nog steeds geen handschoenen heb, maargoed
pi_76566690
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:15 schreef xxiessiexx het volgende:
Net even mijn TC aan de telefoon gehad en zo te horen heb ik eindelijk weer een vaste dienst. Alleen zijn het wel twee megawijken waarbij ik ook de voorbereiding moet doen.
Is toch fijn, als je veel uren kan maken? Behalve morgen misschien

Zag hier trouwens bankafschriften liggen van de ASN Bank, bezorgd door Sandd. Grote woorden over duurzaamheid en rechten van de mensen e.d. bij die bank, maar ondertussen zelf wel met een bedrijf in zee gaan dat zijn personeel niet in dienst wil nemen waardoor ze onder minimumloon kunnen betalen en de werknemers nauwelijks rechten hebben...
pi_76567065
Is er niet iets voor ons zoals een vorstverlet?
pi_76567233
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:44 schreef Ohrpolster. het volgende:

[..]

Is toch fijn, als je veel uren kan maken? Behalve morgen misschien
Er zit een wijk bij waar ik me dood aan erger. Er zitten daar namelijk drie straten in waarvan de namen verdomd veel op elkaar lijken en daardoor sorteer je post vaak verkeerd. (Ze zouden het moeten verbieden, op elkaar lijkende straatnamen )
pi_76567332
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:56 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Er zit een wijk bij waar ik me dood aan erger. Er zitten daar namelijk vier straten in waarvan de namen verdomd veel op elkaar lijken en daardoor sorteer je post vaak verkeerd. (Ze zouden het moeten verbieden, op elkaar lijkende straatnamen )
Hier in Hengelo wordt er heel vaak Parijsstraat en Patrijsstraat door elkaar gehaald. Gelukkig niet dezelfde postcode, maar toch
pi_76567427
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:58 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Hier in Hengelo wordt er heel vaak Parijsstraat en Patrijsstraat door elkaar gehaald. Gelukkig niet dezelfde postcode, maar toch
Da's idd ook zoiets ja
pi_76567438
Zoo he.. Ik ben gelukkig nu 3 daagjes vrij na 4 dagen werken in de kou. Ik ben ook nog eens sinds eergisterenavond verkouden en heb ook keelpijn, dus het was niet echt een pretje om te lopen maar heb het toch maar gedaan. Hopelijk voel ik me dinsdag beter.

Diegene die morgen moeten lopen, veel succes! Ik had nu al pijnlijke vingers in die kou en vooral als je HAH moet pakken doet het heel veel pijn als je die HAH van elkaar moet scheiden om er 1tje te pakken.
pi_76567587
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:01 schreef Sapphira het volgende:

Diegene die morgen moeten lopen, veel succes! Ik had nu al pijnlijke vingers in die kou en vooral als je HAH moet pakken doet het heel veel pijn als je die HAH van elkaar moet scheiden om er 1tje te pakken.
Heb je geen handschoenen (met halve vingers) dan?
pi_76567612
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:43 schreef blckbb het volgende:
Hmmm op dit mometn is 't niet verschrikkelijk koud, dus ik ga nu maar de rest bezorgen (hoewel ik nog steeds geen handschoenen heb, maargoed
Dat VSP een dochteronderneming is, zorgt er nog steeds niet voor dat VSP-ers hier moeten posten.
pi_76568085
Lekker aardig joh.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 16:20:26 #154
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_76568221
Mijn god, m'n vingers zijn momenteel gewoon in staat af te breken heb ik het idee, morgen is dan een fijn vooruitzicht.
Nu ben ik al extreem gevoelig voor de kou in m'n gezicht en handen, ben benieuwd hoe dat gaat.
Wat doet je werkgever trouwens als je terugkeerd wegens de weersomstandigheden?

Nog prettiger, hij (teamchef) laat me naar de nieuwbouw rijden, post dus halen en dan een kleine 9km (!) verder bezorgen omdat die kut wagens altijd al pleite zijn tegen de tijd dat ik klaar ben met m'n grote ochtendronde.
pi_76568614
Vandaag het bonnenboekje als HAH. Heb mijn schoudertas er toch maar even bijgepakt, is wat makkelijker dan onder de post doen..... want dat stapelt niet lekker!

En de post van de concurrent stak weer overal uit, en mag je raden welke.... die van de PABO (erotiek)
pi_76568768
Kijk, zo regelen ze dat de bezorging door SelektMail op tijd is, lijkt me nogal 'fraude'-gevoelig. Maar het opvallendste vind ik nog dreigen met een gevangenisstraf van 4 jaar... ( via):

pi_76569449
Dat lijkt me echt irritant, telkens moeten bellen.
pi_76569579
Heel veel succes morgen iedereen, pak je maar lekker dik in. Het was vandaag al verrekte koud met die wind en dat wordt alleen nog maar erger..

Ging nog bijna op m'n bakkes ook, ik gleed weg maar kon me nog net met mijn ninja-reflexen aan een muurtje beet grijpen. Deed wel pijn aan m'n schouder
pi_76569702
Nog maar eens een berichtje over het weer van morgen (KNMI.nl)

Koude zaterdag met sneeuw en wind
8 januari 2010 - Zaterdag wordt het een zeer koude winterdag met sneeuw en veel wind. In de loop van de nacht valt in Limburg de eerste sneeuw waarna het sneeuwgebied zich langzaam verder over het land uitbreidt. Rond de middag sneeuwt het in een groot deel van het land. De wind neemt daarbij sterk toe, boven land tot vrij krachtig windkracht 5, aan de kust tot krachtig of hard, windkracht 6 of 7. De sneeuw leidt in combinatie met de wind tot overlast en slecht zicht.
Tabel voor bepaling van de gevoelstemperatuur volgens de Canadese JAG/TI methode die het KNMI hanteert

Plaatselijk kunnen sneeuwduinen ontstaan. Bovendien is het bijzonder koud. De temperaturen liggen iets onder nul maar door de harde wind voelt het veel kouder aan. De gevoelstemperaturen liggen zaterdag tussen -10 en -15 graden. Wie langdurig buiten verblijft moet oppassen voor onderkoeling. Blijf de weerberichten en waarschuwingen volgen!
pi_76569777
Onderkoeling?? Wtf wtf

Hoewel ik er nog steeds heilig in geloof dat het hier in het Westland qua sneeuw alles mee gaat vallen. Er ligt nu ook alleen maar wat sneeuw tussen de straatstenen, voor de rest is er niks gevallen.
pi_76569907
Misschien moet je maar een thermoskannetje met thee/koffie/chocomel meenemen ofzo
  vrijdag 8 januari 2010 @ 17:13:33 #163
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_76570232
Dat zou voor mij (Rotterdamse regio) nog wel aardig uitkomen geloof ik, dan maar geen pauze tussen m'n wijken in.
pi_76570293
quote:
*doet Jaws muziekje

pi_76570322
Twente Nooo
Noot noot.
pi_76570436
Ik heb morgen 2 wijken, 1 best wel grote en 1 fietswijk, wat dus echt vreselijk koud en lastig wordt met 3 HAH... Waar is die Postcodeloterij krant qua dikte mee te vergelijken?? Ben benieuwd wat voor puinzooi het morgen gaat worden als ook de Makro er bij zit..
pi_76570546
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:02 schreef xxiessiexx het volgende:
Onderkoeling?? Wtf wtf

Hoewel ik er nog steeds heilig in geloof dat het hier in het Westland qua sneeuw alles mee gaat vallen. Er ligt nu ook alleen maar wat sneeuw tussen de straatstenen, voor de rest is er niks gevallen.
Volgens buienradar valt er in Den Haag en het Westland morgen geen neerslag. Wel is staat er redelijk wat wind (tussen de 35 en 40 km/h)
pi_76570718
quote:
Doe je dat serieus bij elke winkel? Denk je nou echt dat daar tijd voor gemaakt is in de werktijdregeling?
Gewoon in de bus of het dichtstbijzijnde plekje waar je het neer kan gooien/leggen.
pi_76570968
Bah, koud.
pi_76571232
Morgen wordt echt een hel
pi_76571295
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:21 schreef TokenW het volgende:

[..]

Volgens buienradar valt er in Den Haag en het Westland morgen geen neerslag. Wel is staat er redelijk wat wind (tussen de 35 en 40 km/h)
Ja m'n vader zei het net ook al. Poe, gelukkig
pi_76571469
Ik kreeg straks telefoon dat ik morgen toch vrij ben.
Supercool, dat wordt lekker een dagje shop till i drop.
Deze hele week in de sneeuw gegleden en vandaag paar keer zowat op mijn muil waarbij mijn fietstas nog half aan mijn fiets hing..
Ik wens iedereen morgen heel veel sterkte met de bezorging.petje af
pi_76572297
Boh, dat wordt koud morgen...

Met de sneeuw zal het wel meevallen hier (aan de kust), de wegen en stoepen zijn ook aardig schoon op dit moment, maar wel heul veul wind (windkracht 7 langs de kust ) en dat maakt het koud. Ik hoop dat ik mn HAH onder controle kan houden met die koude wind.

We zullen het wel zien... Succes allemaal!

[ Bericht 10% gewijzigd door marcodej op 08-01-2010 18:19:00 ]
pi_76572971
GVD, ik heb vorige week ook nog gevraagd om voortaan meer uren te draaien op zaterdag. KUT
pi_76573038
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:30 schreef Nee het volgende:
GVD, ik heb vorige week ook nog gevraagd om voortaan meer uren te draaien op zaterdag. KUT
Altijd achterin februari pas vragen, da's les 1 als je bij de TNT Post werkt
pi_76573075
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:58 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ik heb van heel veel dingen zoiets;
Korte Meent, Lange Meent, Havendijk, Lange Havendijk, Achterweg, Achterstraat, Kleine Kerkstraat, Grote Kerkstraat.
pi_76573114
Oh ja en de rest van de bezorging zonet ging goed Vingers waren ook wel te doen in de middag maar in de avond eigenlijk te koud Even later maar de Kruidvat ingelopen om mijn vingers ietwat op te warmen.

toch maar eens handschoenen kopen
pi_76573131
Mocht het nu echt extreem worden dan lijkt me toch dat er speciale maatregelen getroffen worden? Maandag is sowieso nooit veel post, dan zouden ze toch de boel kunnen opschuiven?
pi_76573629
quote:
En natuurlijk, Limburg is als eerste de klos.
pi_76573667
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:51 schreef MissSpooky het volgende:

[..]

En natuurlijk, Limburg is als eerste de klos.
Ben je nu toch wel gewend?
pi_76575183
Ohw.. morgen komt er ook nog een leuke poster bij de C1000 folder, hang hem voor je raam en maak kans op 1 minuut gratis winkelen.... kan goed samen met de Postcodeloterij morgen, beide een winkans van 1 op 16 miljoen mensen Hopelijk zit ie niet in het plastic!
pi_76575480
NO!!! Dat word dus stevig inpakken morgenochtend
  FOK!fotograaf vrijdag 8 januari 2010 @ 20:00:07 #183
73911 ultra_ivo
pi_76576319
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:31 schreef Deezertje het volgende:
Ohw.. morgen komt er ook nog een leuke poster bij de C1000 folder, hang hem voor je raam en maak kans op 1 minuut gratis winkelen.... kan goed samen met de Postcodeloterij morgen, beide een winkans van 1 op 16 miljoen mensen Hopelijk zit ie niet in het plastic!
Heb vandaag een paar uurtjes HAH gezet, C1000 zit in plastic, postcodeloterij is dik.
pi_76576455
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:52 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ben je nu toch wel gewend?
Het maakt 't er niet beter op.
pi_76576641
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:31 schreef Deezertje het volgende:
Ik zag de C 1000 folder al liggen op de vestiging. hij zit in plastic, en die Postcodeloterijfolder is ook een flinke jongen, het lijkt wel een huis-aan-huis blad! Qua post wordt er morgen niet zoveel verwacht, maar er is wel Macro.

Hopelijk is het hier in het Westen nog een beetje uit te houden qua kou. Gisteren was het best lekker met dat zonnetje erbij, vandaag was het al een stuk kouder, mede dankzij de wind. Ook ligt de sneeuw van afgelopen maandag er nog steeds, flink ingeklonken en getransformeerd tot een spiegelgladde ijslaag. Helaas ligt mijn wijk niet vlakbij de vestiging en ook niet dicht bij m'n eigen huis. Als het echt te gortig wordt ga ik m'n ouders wel halverwege verrassen met een bezoekje, die wonen nog het dichtste bij.

Ik wens iedereen veel sterkte morgen, kleed je warm aan en neem handschoenen mee! Liefst ook nog wanten, die kun je tijdens het fietsen naar je wijk aan doen, en aan je linkerhand kun je hem zelfs permanent aanhouden (tenzij je rechts bent), en dan rechts vervangen door een vingerloze handschoen of een leren handschoen. Wat dat betreft heb je mazzel morgen dat het hah dik is, dan kun je 'm zelfs met handschoenen aan goed pakken. Beter dan dat vliesdunne Lotto-dingetje van vandaag.
pi_76577306
Onderkoeling? Bevriezing? Wtf, ik durf geen eens meer naar buiten te gaan als ik het zo allemaal lees Is er geen speciale regeling voor dit soort gevallen?

Zelfs mijn vader vind het onverantwoord dat ik morgen de post rond moet brengen, maar tja ik kan daar niks aan doen!
pi_76577397
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:21 schreef kelgo het volgende:
Onderkoeling? Bevriezing? Wtf, ik durf geen eens meer naar buiten te gaan als ik het zo allemaal lees Is er geen speciale regeling voor dit soort gevallen?

Zelfs mijn vader vind het onverantwoord dat ik morgen de post rond moet brengen, maar tja ik kan daar niks aan doen!
Ik heb een paar jaar terug in november bij ons meegemaakt dat er een zaterdag alleen maar binnenwerk gedaan werd. Er lag bijna een halve meter sneeuw bij ons en het was onverantwoord om de straat op te gaan. Om eerlijk te zijn, ik ga liever met een halve meter sneeuw en -1 de straat op dan met een gevoelstemperatuur van -15 en stuifsneeuw....
pi_76577996
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zag de C 1000 folder al liggen op de vestiging. hij zit in plastic, en die Postcodeloterijfolder is ook een flinke jongen, het lijkt wel een huis-aan-huis blad! Qua post wordt er morgen niet zoveel verwacht, maar er is wel Macro.

Hopelijk is het hier in het Westen nog een beetje uit te houden qua kou. Gisteren was het best lekker met dat zonnetje erbij, vandaag was het al een stuk kouder, mede dankzij de wind. Ook ligt de sneeuw van afgelopen maandag er nog steeds, flink ingeklonken en getransformeerd tot een spiegelgladde ijslaag. Helaas ligt mijn wijk niet vlakbij de vestiging en ook niet dicht bij m'n eigen huis. Als het echt te gortig wordt ga ik m'n ouders wel halverwege verrassen met een bezoekje, die wonen nog het dichtste bij.

Ik wens iedereen veel sterkte morgen, kleed je warm aan en neem handschoenen mee! Liefst ook nog wanten, die kun je tijdens het fietsen naar je wijk aan doen, en aan je linkerhand kun je hem zelfs permanent aanhouden (tenzij je rechts bent), en dan rechts vervangen door een vingerloze handschoen of een leren handschoen. Wat dat betreft heb je mazzel morgen dat het hah dik is, dan kun je 'm zelfs met handschoenen aan goed pakken. Beter dan dat vliesdunne Lotto-dingetje van vandaag.
Goede tips, maar als dat HAH zo dik is kun je het beter overal tussen zetten en alle post nakijken, dan hoef je het er tijdens het bezorgen alleen maar in te werpen.
pi_76578011
Tot op heden benk blij dat ik ontslag heb genomen. Succes op straat morgen mensen, kleed je inderdaad goed aan!
pi_76578726
Ik zie er echt op tegen morgen ik heb een wijk van 3 uur.... ik denk dat ik er wel 4 uur mee bezig ben met die sneeuw/ijs
pi_76578758
Ik rijd in een boerenwijk. En ik heb geen electrische ramen. Dus ik heb het raam bijna constant open staan... Lekker koud wordt dat morgen.
pi_76579131
Meldt iedereen morgen weer even hier als men het overleefd heeft?
pi_76579739
Ik ben blij dat ik toevallig vrij heb gevraagd. Ik zou anders 2 wijken hebben van samen 4.15, met uitloop zou ik dan ruim over de 5 uur buiten geweest zijn denk ik

Ga wel ff een maatje helpen die wel gewoon moet bezorgen
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  FOK!fotograaf vrijdag 8 januari 2010 @ 21:44:14 #194
73911 ultra_ivo
pi_76580744
Ik heb lang weekend. Dat is zelden zo goed uitgekomen.
pi_76581907
Moet morgen 2 wijken waar in totaal 5 uur voor staat. Dat red ik altijd maar net, ondanks hoog tempo.... nu dus met 3 HAH en kou zou het wel eens tot 4 uur smiddags kunnen worden morgen...
pi_76582128
Ik ga nog even wat winterkleding opzoeken...
pi_76582928
Die minachtig op de frontpage tegen postbodes

"Had je maar een vak moeten leren..."
"Je hebt toch goeie kleding?"
"Stel je niet aan om een beetje sneeuw..."

pi_76583371
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:16 schreef marcodej het volgende:
Ik ga nog even wat winterkleding opzoeken...
Even m'n 2 tnt jassen aan elkaar ritsen
pi_76584261
tvp
pi_76584370
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:12 schreef CihV het volgende:
tvp
Met windkracht 6 en stuifsneeuw zul je dat morgen ook op straat krijgen.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 23:21:16 #201
238141 SevD
Boventitel
pi_76584618
Als alles verloopt zoals op buienradar, begint het hier tussen 14.00 en 15.00 uur, gelukkig maar..

Dan die kou nog. Morgen idd allemaal maar even laten weten of we niet vastgevroren zijn aan een brievenbus!
pi_76584995
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:36 schreef Saekerhett het volgende:
Die minachtig op de frontpage tegen postbodes

"Had je maar een vak moeten leren..."
"Je hebt toch goeie kleding?"
"Stel je niet aan om een beetje sneeuw..."

Fatsoenlijk aankleden is natuurlijk wel het halve werk.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 8 januari 2010 @ 23:35:05 #203
238141 SevD
Boventitel
pi_76585078
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

2 paar sokken - 2 broeken - 2 shirts + fleece vest + muts + handschoenen is wat bij mij inmiddels verspreid ligt over verschillende radiatoren
pi_76585321
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Alleen je vergeet één essentieel dingetje. Hoe denk jij kleine brieven en reclamezooi uit elkaar te krijgen met dikke handschoenen aan?
Ja, we kunnen 2 truien aantrekken. Ja, ook een dikke muts, een sjaal en een dikke jas zijn geen probleem. Alleen moeten we onze vingers vrijhouden... En dát is juist het kutte eraan.
pi_76585358
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:42 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Alleen je vergeet één essentieel dingetje. Hoe denk jij kleine brieven en reclamezooi uit elkaar te krijgen met dikke handschoenen aan?
Ja, we kunnen 2 truien aantrekken. Ja, ook een dikke muts, een sjaal en een dikke jas zijn geen probleem. Alleen moeten we onze vingers vrijhouden... En dát is juist het kutte eraan.
2 paar vingerloze handschoenen over elkaar aan.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_76585441
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

2 paar vingerloze handschoenen over elkaar aan.
Die heb ik uiteraard, en nee, dat werkt voor geen meter met deze kou. Na elk rondje sta je met je hand in je mond warme lucht te blazen.

Juist de vingertoppen zijn het meest gevoelig, dus ook voor kou.
pi_76585685
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:46 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Die heb ik uiteraard, en nee, dat werkt voor geen meter met deze kou. Na elk rondje sta je met je hand in je mond warme lucht te blazen.

Juist de vingertoppen zijn het meest gevoelig, dus ook voor kou.
Gewoon zo warm aankleden dat je het op je romp eigenlijk te warm hebt, dat voorkomt bij mij iig dat m'n vingers eraf vriezen.
pi_76585748
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Gewoon zo warm aankleden dat je het op je romp eigenlijk te warm hebt, dat voorkomt bij mij iig dat m'n vingers eraf vriezen.
Zal het proberen. Ik doe in ieder geval twee truien aan en ik laat mijn pyamabroek ook maar aan onder mijn normale broek.

Als ze eraf vriezen, tja dan zul je het niet weten, want dan kan ik niet meer typen
pi_76586979
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:14 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Met windkracht 6 en stuifsneeuw zul je dat morgen ook op straat krijgen.
!

Hebben jullie die 'pinguïn' wanten niet? Zonder vingers, gewoon 1 gedeelte zeg maar, die je dan om kan klappen? Als je die aantrekt over je 1/2 vingen handschoenen..

Deze:

pi_76587000
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:04 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Heb je geen handschoenen (met halve vingers) dan?
Jawel, maar ik heb dan nog steeds ijskoude vingertoppen ook al gebruik ik die handschoenen en ik vind het irritant om met (met halve vingers) handschoenen HAH te pakken.

Eigenlijk zouden we extra uurloon moeten krijgen met deze koude tijden. Dat zou wel helpen.
pi_76590780
Ik vind het vooral irritant dat een groot deel van de straten niet bestrooid zijn. Ik heb gisteren een groot deel gewoon moeten lopen met de fiets.
ROBODEMONS..................|:(
pi_76590825
Nou, met die "Beige strooi sneeuw" ben ik nou ook niet echt blij, dat is bijna net zo gevaarlijk voor fietsers.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 08:19:42 #213
273607 Linker_Onderlip
pi_76590982
Zij die gaan sterven groeten U Ik ben normaal niet zo onder de indruk van de kou hoor, maar ik heb voor de zekerheid maar een extra broek aangetrokken en m'n muts zit in m'n tas.

Iedereen veel succes!
pi_76590996
Ik had in oktober vrij gevraagd voor vandaag. Dinsdag kreeg ik te horen dat ik vandaag toch moest werken...
pi_76591374
Net even buiten geweest, om heel eerlijk te zijn vond ik het nog goed te doen. Maar het gaat hier dan ook savonds/einde van de middag sneeuwen.
pi_76591529
Hier ligt een dik pak van vannacht, en 't sneeuwt nu ook met veel wind
Ik heb m'n roze (omg dat vloekt) skibroek aangetrokken, en m'n zus heeft (GODVERDOMME) alweer de goede jas genomen. Ik heb nu al slechte zin, woohoo.
pi_76592153
Vraagje: Gister is een pakketje de deur uitgegaan naar mijn adres, en volgens de track and trace code bevind het pakketje zich nog steeds op dit moment op ''Sorteercentrum Dordrecht''. ( half 11 dus).

De kans dat het pakketje vandaag nog afgeleverd zal wel heel klein zijn lijkt me?
pi_76597366
We hebben het weer overleeft vandaag. Wat een kutkrantje van de Postcode loterij zeg
Ik had 3 tassen post en 2(!) tassen HAH
pi_76598008
Thuis

Wat nou bevriezingsverschijnselen? Ging heel lekker vandaag! Voor niks zo druk gemaakt.
Gelopen met de snowboots, ging prima.
Noot noot.
pi_76598274
Zo, even een pauze. Qua kou is het niks, ik heb zonder handschoenen gelopen, ging prima. Qua sneeuw: verschrikkelijk. Het sneeuwt al de hele dag/nacht en er valt voor geen meter door te fietsen.
pi_76598324
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:07 schreef MissSpooky het volgende:
Zo, even een pauze. Qua kou is het niks, ik heb zonder handschoenen gelopen, ging prima. Qua sneeuw: verschrikkelijk. Het sneeuwt al de hele dag/nacht en er valt voor geen meter door te fietsen.
Oh das balen... Ik kon nog wel redelijk fietsen gelukkig. Hou jij trouwens gewoon thuis pauze?
Noot noot.
pi_76598448
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:56 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Zal het proberen. Ik doe in ieder geval twee truien aan en ik laat mijn pyamabroek ook maar aan onder mijn normale broek.

Als ze eraf vriezen, tja dan zul je het niet weten, want dan kan ik niet meer typen
Geloof me, als je de rest van je lichaam maar warm genoeg houdt is het best te doen om buiten te werken.

Gewoon jezelf overdreven warm aankleden en zo min mogelijk huid onbedekt laten. Mocht je het echt zo warm krijgen dat je (teveel gaat zweten kan je altijd je jas een stuk(je) opendoen.

Fietsen of lopen scheelt ook een hoop trouwens. 5 minuten fietsen en je vingertopjes koelen erg snel af.
pi_76598504
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:29 schreef SpX het volgende:
Vraagje: Gister is een pakketje de deur uitgegaan naar mijn adres, en volgens de track and trace code bevind het pakketje zich nog steeds op dit moment op ''Sorteercentrum Dordrecht''. ( half 11 dus).

De kans dat het pakketje vandaag nog afgeleverd zal wel heel klein zijn lijkt me?
Vraag het eens hier: Pakketbezorgers deel2
pi_76598558
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:29 schreef SpX het volgende:

Joehoeeeeeeeeeeeeeee

Vraag over TNT pakketservice: eerst hier kijken
Noot noot.
pi_76598606
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:15 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Joehoeeeeeeeeeeeeeee

Vraag over TNT pakketservice: eerst hier kijken
Nog beter!
pi_76598673
Stelde geen zak voor vandaag... weinig post, klein beetje sneeuw en een beetje wind, maar de gevoelstemperatuur was echt nooit -10 of in die buurt
Als je gezegd had dat het +3 was, had ik je ook geloofd. Hoop heisa weer om niks.
pi_76598800
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:08 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Oh das balen... Ik kon nog wel redelijk fietsen gelukkig. Hou jij trouwens gewoon thuis pauze?
Jups, de twee wijken die ik loop zijn echt heel dichtbij mijn huis, dus dat komt wel goed uit.
pi_76598971
Toevallig een TNT'er die weet of de pakketbezorging in Z-Limburg stilgelegd is vandaag?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 14:33:06 #229
273607 Linker_Onderlip
pi_76599108
Pfff sta je daar met een extra broek...zweten !!!. Goed te doen hier hoor...alleen kreeg ik door het weer de garagebox van het steunpunt niet dicht en waren de nabrengzakken sowieso te laat.
pi_76599233
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 21:05 schreef Ohrpolster. het volgende:
Meldt iedereen morgen weer even hier als men het overleefd heeft?
Wat schattig

Ik had twee wijken van dik 2 uur per stuk en kon om 9 uur de straat al op (vanaf 7.30 nog even wat binnenwerk gedaan). Ze hadden hiero geen sneeuw aangegeven voor 17.00 uur vanmiddag, maar toch vertikte de sneeuw zich aan het weerbericht te houden! In combinatie met die harde wind hier aan de kust deden die kleine sneeuwvlokjes best pijn in je ogen
Per wijk drie propvolle tassen HAH, dus kon elke keer terug rijden naar het sorteercentrum om tassen op te halen. Qua kou vond ik het trouwens best te doen, had van m'n moeder een thermobroek gekregen en dat hielp echt goed!
Kreeg trouwens van iemand nog een nieuwjaarsfooi, hoe leuk *is weer drie euro rijker*
pi_76599931
Ze hadden me de AH folder vandaag bespaard, anders had ik 10 tassen...
pi_76600166
Had vandaag 5 tassen, waarvan 4 HAH En die kou viel wel mee, en lekker geen sneeuw hier!
pi_76600863
Geen C1000 HAH vandaag gehad.
Wel gewoon weer 4 volle blauwe bakken.
pi_76601233
Ook ik ben weer heelhuids thuisgekomen, zonder bevroren vingertoppen of onderkoelingsverschijnselen. Na alle heisa in de diverse weerberichten was het vandaag een beetje een deceptie. Het was helemaal niet koud, het voelde zelfs warmer aan dan gisteren. De gevoelstemperatuur was absoluut geen -10 of -15, hij voelde gewoon aan als rond het vriespunt, en dat was het ook. De sneeuwbuien die langs de kust voor sneeuwduinen zouden zorgen heb ik ook nog niet gezien, er dwarrelen wat vriendelijke sneeuwvlokjes naar beneden af en toe, en dat is het. Wel een beetje vervelend dikke hah van de Postcodeloterij, waardoor zelfs het kleinste prutswijkje nog 3 grijze tassen had. Weinig plaatwerk, maar wel redelijk wat HSM-post door een mailing van de gemeente.
pi_76602877
Nou ik vond het echt wel koud. Ik moet maar een aantal keer de auto uit. Maar WAAIEN als een dolle daar langs het veluwe/ijsselmeer! Niet normaal. Super koud!
  zaterdag 9 januari 2010 @ 16:41:26 #236
123170 alors
zlata1234
pi_76603080
Hey even een vraagje, komt deze vandaag nog?

Zending opgehaald en in sorteerproces 08-01-2010 Zwolle , intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 09-01-2010 Zwolle , intern transport pakketten
Zending zit in afleverroute 09-01-2010
Voorgemeld en gescand op rit 09-01-2010
Chauffeur is onderweg 09-01-2010
Niet aangeboden, uitgesteld 09-01-2010 -->
know'm sayin?
word? word.
pi_76603208
Zo zo, wat een route.

Samenvatting:

Kou: viel mee
Sneeuw: begon het laatste half uur pas
HAH: godverdekolere, die verpest het wéér

Voor de rest ging het goed.
pi_76603340
Volgende week dus de C1000 AH en FitForFree hier, zoals ik al zei , we moeten rekening houden met standaard 2/3 HAH op zaterdag, met alle leuke formaten etc.

Als het goed is heb ik volgende week zaterdag toch echt weer een keertje vrij ,maar voor het geval het ''toevallig'' net deze week weer eens niet kan, weet iemand als die FitForFree een beetje dik/ raar formaat heeft?
pi_76604346
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:41 schreef alors het volgende:
Hey even een vraagje, komt deze vandaag nog?

Zending opgehaald en in sorteerproces 08-01-2010 Zwolle , intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 09-01-2010 Zwolle , intern transport pakketten
Voorgemeld en gescand op rit 09-01-2010
Chauffeur is onderweg 09-01-2010
Niet aangeboden, uitgesteld 09-01-2010 -->
Zeker H&M?
Noot noot.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 17:39:11 #240
123170 alors
zlata1234
pi_76605042
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 17:17 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Zeker H&M?

Maar ik denk dat het em vandaag niet meer wordt Dan dinsdag pas
know'm sayin?
word? word.
pi_76605512
Zoo, weer overleeft vandaag. Achteraf gezien toch veel minder koud dan vorige week, maar gelukkig toch niet overdressed .

Wat ik vandaag had meegemaakt wil ik toch ff delen met jullie :

Ik kom binnen op de vestiging en kijk op de rooster: 2 bestellingen zoals ik had verwacht. Ik begin dus met het zetten van de bestellingen. Ergens halverwege vroeg een collega aan mij of ik ook de 3e bestelling (die ik normaal ook doe) vandaag ook had.

Ik: Nee, gelukkig niet.
*hij loopt naar de bord met de planning en komt terug.
Hij: Ja, maar d'r staat met pen geschreven dat je die bestelling ook hebt vandaag.
Ik:
*ik loop naar de planning toe, blijkt dat een gast achter die bestelling m'n naam had gezet. Wtf? Ik ging dus even verhaal halen hoe en wat.

Persoon die het had veranderd: ja, iemand kon 1 bestelling niet doen dus moest er worden geschoven. Is bij meerdere personen gebeurd.
Ik: en dan schrijven jullie gewoon achter de bestelling een andere naam zonder die ene persoon in te lichten?
Hij: ..... Dus het kan wel?
Ik: NEE . Het is niet de bedoeling om ff een naampje achter een bestelling te zetten en dan zo dat shit af te handelen zonder mij enigzins in te lichten.
Hij: o o o, ja dan moeten we iets anders op verzinnen.....
*ik liep terug naar m'n plek om verder te gaan met zetten.

Dit is toch echt belachelijk dat er gewoon zo wordt gehandeld... . En dit is trouwens niet de eerst keer, dit soort praktijken. Het is niet dat ik niet wil of niet kan, maar had het dan eerder aangekondigd en gewoon gevraagd. Wellicht dat ik dan de bestelling wel had gedaan. Ik ben heel flexibel maar om zo te gaan handelen

Is maar goed dat ik per 1 feb stop bij tnt wat een schijtcollega's zijn sommige aan het worden.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 17:58:09 #242
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_76605726
Hier was het echt een beroerde bedoeling, vandaag gezellig 11 tassen post voor 2 wijken en ik kom binnen en wat denk je ...
"Tsja de sleutel van het depot is bij een ander dus je dient hier je tassen op te halen", leuk als je er 5 hebt.
En toen zag ik de 6 tassen van m'n middagwijk ook al staan waarvoor ik dus eerst nog een aantal km kan gaan fietsen én ook geen nabrengdepot voor die regio en toen heb ik maar de hulptroepen gebeld en heb ik lekker met de auto kunnen bezorgen.

Hier was het dus écht koud, hoe verder de middag ging hoe verneukter die kou, dat stuivende sneeuw en .. had ik die kou al genoemd?
Nee, was echt geen pretje hier.
pi_76606020
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:34 schreef rub3n het volgende:
Nou ik vond het echt wel koud. Ik moet maar een aantal keer de auto uit. Maar WAAIEN als een dolle daar langs het veluwe/ijsselmeer! Niet normaal. Super koud!
Ach, zolang je niet met auto en al in het meer waait is er niks aan de hand.
Tok.
pi_76607566
Ik heb een vraag en misschien weten jullie het antwoord. Wij kregen vandaag een briefje in de brievenbus dat de postbode een poststuk had wat niet door de brievenbus kon. Ik kan het nu de eerstvolgende werkdag zelf op kantoor komen halen. Er staat geen 3S nummer op het briefje en ook geen afzender.
Afgezien dat het kutweer is en de postbode misschien niet zo veel zin had, vraag ik mij af, waarom die niet gewoon heeft aangebeld, want er was iemand thuis. Worden die briefjes al vooraf geschreven en blijft het poststuk direct achter op kantoor en stoppen ze dan alleen het briefje in de bus???
Wij hadden het namelijk al eerder een paar keer dat ik gewoon thuis was en er een briefje in de bus lag dat ik het kon ophalen. Stom is dat ik zolang moet wachten om het op te halen, het wordt ook niet opnieuw aangeboden.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 19:18:19 #245
265385 djpj1337
wereldheerser
pi_76608388
Ik wacht vandaag al de hele dag met smart op een pakketje en ik krijg hem maar niet. (regio Twente).

op de tracktrace staat al de hele dag 'shipment out for delivery'.

De vorige keer vroeg ik nog: Goh wat een weer, dat jullie nog bezorgen... Hij zei "Wij bezorgen altijd, of het nou regent/sneeuwt of wat dan ook".

Toch op vandaag nog niet gekregen, weten jullie misschien antwoord?

en @gast hierboven: Ja ik heb ook wel eens dat hij totaal niet aanbelt of wat dan ook, en dan gewoon doodleuk het pakketje niet bezorgt. Ook weleens gehad, dat ie aanbelt, ik helemaal naar beneden stormen, en dat je dan de deur opendoet en er staat niemand. Dat was een f*cking fatboy, die dingen zijn zo groot, en toch weet hij nog op tijd weg te komen zeg maar he
Volgens mij ligt het er gewoon net aan wie jouw bezorger is
  FOK!fotograaf zaterdag 9 januari 2010 @ 19:18:24 #246
73911 ultra_ivo
pi_76608391
Vraag terug, is je brievenbus wel goed? Als erop staat dat het poststuk niet in de brievenbus past dan is dit meestal omdat de brievenbus te klein is. Dan staat er ook geen 3S nummer op het briefje om de simpele reden dat het poststuk er geen heeft.
pi_76608863
Mensen met een te kleine brievenbus.
pi_76609245
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:30 schreef MissSpooky het volgende:
Mensen met een te kleine brievenbus.
Idd...

Ik heb een rij huizen waar van de brievenbus echt zo klein is, dat ik zelfs de hah moet vouwen, zo irritant. Dus alles wat groter is, A4formaat, Makro, moet allemaal apart worden gevouwen
Noot noot.
pi_76609374
Raar als je met sneeuwval en spekglad de post rond moet brengen.. Als je uitglijdt, je breekt je nek of benen, kunnen jullie baas het niet schelen? Wanneer mag je niet rond brengen? Met deze weer en dan nog zware tassen is toch gevaarlijk... Dan denk ik dat team-coaches gewoon gestoord zijn om jullie laten werken met zo weer. Worden jullie dan wel extra betaald?
pi_76609380
Kou viel inderdaad erg mee, sneeuw viel ook wel mee, alleen de wind was soms een beetje vervelend. Die HAH van Postcodeloterij en C1000 was wel klote, enige voordeel was dat 't wat minder makkelijk wegwaaide uit je handen Post was ook nog eens vrij veel hier, waterschapsbelasting zat er bij, bijna HAH dus, maar maakte qua voorbereiding niet zoveel uit want kon toch door de HSM. Moest wel een wijk extra lopen omdat we te weinig mensen hadden, uiteindelijk van 5.00 tot 16.00 bezig geweest...pittig dagje dus toch wel. Maar dat kwam eerder door dat idiote krantje van de Postcode loterij dan door de kou.

En onderweg warme chocolademelk gekregen bij een winkel, dat maakte m'n dag wel weer goed
pi_76609450
ik woon in een flat en de brievenbussen zijn daar vrij standaard, weet niet hoe groot precies, maar die was ook niet vol of zo

mij gaat het erom of de postbode nooit aanbelt met post in flats (toevallig was vandaag de buurman aan het verhuizen en de lift was daardoor ook misschien op dat moment bezet, maar deze buurman zag dus de postbode en volgens hem deed die ook geen moeite)
pi_76609471
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:44 schreef summer29 het volgende:
Raar als je met sneeuwval en spekglad de post rond moet brengen.. Als je uitglijdt, je breekt je nek of benen, kunnen jullie baas het niet schelen? Wanneer mag je niet rond brengen? Met deze weer en dan nog zware tassen is toch gevaarlijk... Dan denk ik dat team-coaches gewoon gestoord zijn om jullie laten werken met zo weer. Worden jullie dan wel extra betaald?
Volgens mij hebben onze teamcoaches daar niet zoveel over te zeggen, weet dat niet zeker! Wij hebben een paar jaar terug wel een keer vrij gehad op een zaterdag vanwege ontzettend veel sneeuw. Binnen werken was ook gevaarlijk omdat er teveel sneeuw op het dak lag.

Maar ja... Liever veel sneeuw dan dit!
Noot noot.
pi_76609504
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:46 schreef Zana het volgende:
ik woon in een flat en de brievenbussen zijn daar vrij standaard, weet niet hoe groot precies, maar die was ook niet vol of zo

mij gaat het erom of de postbode nooit aanbelt met post in flats (toevallig was vandaag de buurman aan het verhuizen en de lift was daardoor ook misschien op dat moment bezet, maar deze buurman zag dus de postbode en volgens hem deed die ook geen moeite)
Zeker geen zin om te wachten met dit weer. Geen excuus hoor.
Noot noot.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 19:50:27 #254
265385 djpj1337
wereldheerser
pi_76609612
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Vraag terug, is je brievenbus wel goed? Als erop staat dat het poststuk niet in de brievenbus past dan is dit meestal omdat de brievenbus te klein is. Dan staat er ook geen 3S nummer op het briefje om de simpele reden dat het poststuk er geen heeft.
Ja mijn brievenbus is goed, het is een pakket! Geen bubbeltjesenvelop ofzo, maar het wordt bezorgd door de pakketdienst wat nog steeds niet is gebeurd.
pi_76609820
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:47 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Zeker geen zin om te wachten met dit weer. Geen excuus hoor.
nu ja, jullie hebben het zo al zwaar, want het is spekglad en koud, maar voor hetzelfde was ik een oude oma van 79 jaar die niet goed ter been is, voor haar is het veel moeilijker om naar het postkantoor 3 km verderop te komen....
pi_76610319
zo, vandaag ook weer overleefd. Was afzien met die postcodeloterij HAH Had ook een hele bundel teveel meegekregen dus dat hielp ook niet echt... Had uiteindelijk maar heel weinig post, maar door die huis aan huis was het toch nog 6 zakken (en dan moest ik ook nog een bundel HAH tussen mijn tassen duwen achterop) en heb er een uur langer over gedaan dan normaal vanwege het weer. Die wind, echt niet normaal
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_76610452
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:57 schreef Zana het volgende:

[..]

nu ja, jullie hebben het zo al zwaar, want het is spekglad en koud, maar voor hetzelfde was ik een oude oma van 79 jaar die niet goed ter been is, voor haar is het veel moeilijker om naar het postkantoor 3 km verderop te komen....
Om eerlijk te zijn vind ik dit weer en zo geen excuus. Volgens mij is het ook zo dat je twee keer hoort aan te bellen.

Wel laat ik soms pakjes op het centrum liggen, omdat ik in mijn wijk bijna alleen bedrijven heb en bij sommige weet ik dat pakjes niet door de bus kunnen en het bedrijf dicht is. Maar zoiets is meer een uitzondering.
pi_76610486
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ook ik ben weer heelhuids thuisgekomen, zonder bevroren vingertoppen of onderkoelingsverschijnselen. Na alle heisa in de diverse weerberichten was het vandaag een beetje een deceptie. Het was helemaal niet koud, het voelde zelfs warmer aan dan gisteren. De gevoelstemperatuur was absoluut geen -10 of -15, hij voelde gewoon aan als rond het vriespunt, en dat was het ook. De sneeuwbuien die langs de kust voor sneeuwduinen zouden zorgen heb ik ook nog niet gezien, er dwarrelen wat vriendelijke sneeuwvlokjes naar beneden af en toe, en dat is het. Wel een beetje vervelend dikke hah van de Postcodeloterij, waardoor zelfs het kleinste prutswijkje nog 3 grijze tassen had. Weinig plaatwerk, maar wel redelijk wat HSM-post door een mailing van de gemeente.
Ik vond het vandaag ook minder koud dan gisteren. Wel veel meer wind.
pi_76611226
Hier was het ook goed te doen, een beetje stuifsneeuw en het was niet veel kouder dan andere dagen. Wat wel irritant is dat ik nu al zo'n 3 of 4 adressen heb waar de brievenbus gewoon propvol zit, de post gaat dan ook standaard meteen weer retour. Erg irritant! En ik heb nog lopen zoeken naar een bundel met post bij een straat bel ik de tc op ligt ie nog gewoon in het vakje bij het vbg, dus die ging met de navultassen mee dus kon ik op het einde weer helemaal naar het begin fietsen want die ene bundel mocht niet blijven liggen tot maandag.
pi_76611675
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:41 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Idd...

Ik heb een rij huizen waar van de brievenbus echt zo klein is, dat ik zelfs de hah moet vouwen, zo irritant. Dus alles wat groter is, A4formaat, Makro, moet allemaal apart worden gevouwen
Als er mensen zijn met een kleine brievenbus waar een catalogus doorheen moet bel ik altijd even aan, anders zet ik 'm retour (die dingen kun je immers niet vouwen)

Als het een folder/klein boekje is vouw ik 'm gewoon dubbel... jammer dan, moeten zij maar een grotere brievenbus nemen !
pi_76615899
Het viel hartstikke mee vandaag, qua weer. De postcodeloterij-HAH was nog het ergste... Wat een ondingen.
pi_76618409
Voortaan moeten cafés mij verplicht gratis een kopje thee geven als ik daar bezorg
pi_76618728
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:57 schreef Zana het volgende:
Ik heb een vraag en misschien weten jullie het antwoord. Wij kregen vandaag een briefje in de brievenbus dat de postbode een poststuk had wat niet door de brievenbus kon. Ik kan het nu de eerstvolgende werkdag zelf op kantoor komen halen. Er staat geen 3S nummer op het briefje en ook geen afzender.
Afgezien dat het kutweer is en de postbode misschien niet zo veel zin had, vraag ik mij af, waarom die niet gewoon heeft aangebeld, want er was iemand thuis. Worden die briefjes al vooraf geschreven en blijft het poststuk direct achter op kantoor en stoppen ze dan alleen het briefje in de bus???
Wij hadden het namelijk al eerder een paar keer dat ik gewoon thuis was en er een briefje in de bus lag dat ik het kon ophalen. Stom is dat ik zolang moet wachten om het op te halen, het wordt ook niet opnieuw aangeboden.
Komt het nou met de postbode of de pakkettendienst?
Ik als postbode bel ook niet zo snel aan bij een flat moet ik zeggen....mag mijn fiets niet onbeheerd laten en mensen verdommen het meestal om naar beneden te komen, sta je dan elke keer met een intercom een discussie te houden.
En ik heb het echt vaak geprobeerd, de laatste 2 jaar zijn de wijken in tijd gekort en krijgen wij geen uitloop meer betaald, dan word je vanzelf wat harder.
Dus beschuldig niet de postbode, maar het bedrijf TNT.
En bij de postbode hoort het trouwens gewoon door je brievenbus te passen, dus als het een buspakje was, klopt jouw brievenbus niet! En dan zou de postbode juist op jou mogen mopperen!

Pakkettendienst hoort het gewoon naar boven te brengen, voor hun is het juist beter als het pakket wel word aangenomen!
pi_76618928
Als ik een buspakje heb en het past niet door de brievenbus, dan bel ik altijd 2 keer..
Als er iemand thuis is, breng ik het ook naar boven. Ik wist niet dat je dit eigenlijk niet hoort te doen.

Wat als er niemand thuis is bij flats na 2 keer aangebeld te hebben, bellen jullie dan aan bij de buren?
pi_76618980
quote:
Op zondag 10 januari 2010 00:28 schreef Sapphira het volgende:
Als ik een buspakje heb en het past niet door de brievenbus, dan bel ik altijd 2 keer..
Als er iemand thuis is, breng ik het ook naar boven. Ik wist niet dat je dit eigenlijk niet hoort te doen.

Wat als er niemand thuis is bij flats na 2 keer aangebeld te hebben, bellen jullie dan aan bij de buren?
Ikzelf bezorg geen pakketjes maar ik zou zeggen een paar huizen ervanaf op dezelfde verdieping..
pi_76619580
quote:
Op zondag 10 januari 2010 00:28 schreef Sapphira het volgende:

Zo doe ik dat dus ook. alleen ga ik bij flats niet bij de buren aanbellen.
pi_76621241
quote:
Op zondag 10 januari 2010 00:22 schreef Troeta het volgende:

[..]

Komt het nou met de postbode of de pakkettendienst?
gewone postbode
quote:
Ik als postbode bel ook niet zo snel aan bij een flat moet ik zeggen....mag mijn fiets niet onbeheerd laten en mensen verdommen het meestal om naar beneden te komen, sta je dan elke keer met een intercom een discussie te houden.
ik ken mijn postbode eerlijk gezegd niet, maar weet wel dat ze normaal met de fiets komen, heb helemaal niet eraan gedacht dat ze de fiets niet onbeheerd mogen achterlaten
quote:
En ik heb het echt vaak geprobeerd, de laatste 2 jaar zijn de wijken in tijd gekort en krijgen wij geen uitloop meer betaald, dan word je vanzelf wat harder.
Dus beschuldig niet de postbode, maar het bedrijf TNT.
hm, zoiets weet je natuurlijk niet als "gewoon mens", daar valt de post in de brievenbus, maar verder kijk je eigenlijk niet...behalve laatst, toen kreeg ik een Neckermann catalogus en ik zit daar eerlijk gezegd helemaal niet op te wachten en dacht, hm, hoe kan ik die afmelden/ terugsturen...keek ik bij het postzegel, stond daar dat die met Sandd verstuurd was....dus terug in de TNT brievenbus met afzender retour gaat ook niet....vroeger was alles veel makkelijker
quote:
En bij de postbode hoort het trouwens gewoon door je brievenbus te passen, dus als het een buspakje was, klopt jouw brievenbus niet! En dan zou de postbode juist op jou mogen mopperen!
ik heb natuurlijk geen invloed op mensen/ bedrijven die mij post toesturen, zij maken de (foute) keuze voor brievenbuspost en houden zich misschien niet aan de afmetingen voor het poststuk, met mijn brievenbus is verder niets mis denk ik
quote:
Pakkettendienst hoort het gewoon naar boven te brengen, voor hun is het juist beter als het pakket wel word aangenomen!
Ja, die bellen meestal aan of laten het soms bij buren of gewoon voor mijn voordeur achter.
pi_76624553
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:44 schreef summer29 het volgende:
Nee hoor, we krijgen geen cent extra. Wel kregen we van die ijzers onder je schoenen tegen het uitglijden. Sterker nog: we moesten gisteren allemaal een verdeelwijk voorbereiden en hah gaan stapelen, omdat er weinig post was. Dus nog extra werk erbij ook, omdat de baas vreest dat je anders te vroeg klaar bent. Dat je dankzij sneeuw, wind en ijzel juist langer bezig bent, al is er nog zo weinig post (en bovendien hadden we dikke hah, dus je moet toch naar bijna ieder adres) komt blijkbaar niet bij ze op. Alles bij elkaar was ik dus gisteren ruim een uur te laat klaar, dus die verdeelwijk en dat gestapel waren wat mij betreft echt niet nodig geweest.
pi_76627060
Verdeelwijken zijn bij ons standaard op de zaterdag en ik heb gisteren ook voor de tweede keer een kwartiertje moeten stapelen. Ik hoop niet dat ze hier een gewoonte van maken.
  zondag 10 januari 2010 @ 12:18:38 #270
238141 SevD
Boventitel
pi_76627324

Ging wel lekker gisteren. Besloten om het postkarretje maar te pakken aangezien ik 4 tassen had (2 HAH tassen, even samengestampt). Overal spekglad want mensen verdommen het gewoon om hun stoepje ijsvrij te maken -> Daar gebruik van gemaakt en het karretje steeds een duw gegeven en gewoon naar de volgende tuin gegleden

Was ongeveer 3 kwartier langer bezig dan normaal, dus viel me eigenlijk ook wel weer mee.
pi_76630166
Afgelopen week had ik echt niet veel tassen maar was wel 3 uur bezig met maar 4 tassen (2 wijken)
pi_76634361
Het was gisteren niet zo erg als verwacht, slechts een kwartier buiten tijd gelopen. De wegen bij de tuinders waren ook goed begaanbaar, maar bij de nieuwbouw was het echt een verschrikking. Ze hadden misschien nog wel beter schaatsen dan een scooter kunnen meegeven. Hoe licht je de rem ook indrukte, het achterwiel bleef wegschieten.
pi_76646165
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 20:48 schreef blckbb het volgende:

[..]

Als er mensen zijn met een kleine brievenbus waar een catalogus doorheen moet bel ik altijd even aan, anders zet ik 'm retour (die dingen kun je immers niet vouwen)

Als het een folder/klein boekje is vouw ik 'm gewoon dubbel... jammer dan, moeten zij maar een grotere brievenbus nemen !
En je mag 'm bij de TNT dus niet retour sturen.
pi_76646810
Vanaf welke leeftijd mag je vroege postsorteering doen? Dit verdient veel meer dan een normaal uurloon omdat het vroeg is toch? Hopelijk kan iemand die er ervaring mee heeft er wat meer over vertellen.
'Atheïsm is an effect of knowledge, not a lack of knowledge.'
pi_76646919
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:33 schreef Viktor het volgende:
Vanaf welke leeftijd mag je vroege postsorteering doen? Dit verdient veel meer dan een normaal uurloon omdat het vroeg is toch? Hopelijk kan iemand die er ervaring mee heeft er wat meer over vertellen.
Je verdient echt niet meer als je om 6 uur begint hoor.
  zondag 10 januari 2010 @ 19:49:57 #276
273607 Linker_Onderlip
pi_76647681
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:33 schreef Viktor het volgende:
Voor zover ik weet verdient dit ongeveer...euh... ¤0,- meer . Morgen begint mijn tweede week als reserve en ook deze week ben ik al alle dagen ingepland Vorige week hetzelfde verhaal. Maar goed, als ik mijn dagen op die manier tot februari vol kan maken (begin ik weer op de uni ) ben ik content.

Morgen vier wijken met maandagpost. Vorige week kwam ik niet eens verder dan een halve tas...echt de moeite dus
pi_76649100
Mijn broer verdiende wel veel meer, hij begon rond 5u ofzo.
pi_76649396
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:16 schreef Viktor het volgende:
Mijn broer verdiende wel veel meer, hij begon rond 5u ofzo.
Het hangt af van je functie. Als je postbode bent (deeltijd of fulltime) krijg je 25% toeslag voor werken voor 8 uur 's ochtens (moet je wel voor 7 uur begonnen zijn). Als je dus om 6.30 begint krijg je 1,5 uur toeslag, begin je 7 uur krijg je niets.

Als je zaterdagbesteller bent is deze toeslag helaas niet van toepassing.

Omdat die toeslag meestal maar voor een klein aantal uren geldt zet het niet zoveel zoden aan de dijk. Als ik werk van 06.30 tot 14.30 verdien ik zegge en schrijve EUR 4 bruto aan toeslag, dus ik slaap liever uit eigenlijk.
pi_76649633
Mjah oke, zag ook ergens dat dat vroege postsorteren alleen in bepaalde steden is, en niet hier in leeuwarden.
pi_76653113
quote:
Op zondag 10 januari 2010 10:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee hoor, we krijgen geen cent extra. Wel kregen we van die ijzers onder je schoenen tegen het uitglijden. Sterker nog: we moesten gisteren allemaal een verdeelwijk voorbereiden en hah gaan stapelen, omdat er weinig post was. Dus nog extra werk erbij ook, omdat de baas vreest dat je anders te vroeg klaar bent. Dat je dankzij sneeuw, wind en ijzel juist langer bezig bent, al is er nog zo weinig post (en bovendien hadden we dikke hah, dus je moet toch naar bijna ieder adres) komt blijkbaar niet bij ze op. Alles bij elkaar was ik dus gisteren ruim een uur te laat klaar, dus die verdeelwijk en dat gestapel waren wat mij betreft echt niet nodig geweest.
Nou dan is TNT werkelijk niet goed bij hun hoofd! Als er iets met jullie gebeurt dan moeten ze jullie ook nog betalen in jullie ziektewet (als je tenminste uitglijdt en je nek of benen breekt) en moet je voorstellen hoeveel postbodes er zijn over heel Nederland.

In verleden ben ik zowel 3x uit geleden en mijn rug ging meteen eronder door waardoor ik niet meer op kon staan, moest 3 a 4 weken plat liggen en naar plafond staren. Dus ben blij dat ik niet bij TNT werk. Anders krijg ik gezeik van mijn team-coach en baas, ze zijn allebei klootzakken
pi_76654503
quote:
Op zondag 10 januari 2010 10:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon de gewerkte uren uit betalen. Aan het einde van een werkdag geef ik altijd de uren door die ik gewerkt heb en die dienen ze gewoon uit te betalen.
pi_76660103
quote:
Op zondag 10 januari 2010 21:40 schreef TokenW het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon de gewerkte uren uit betalen. Aan het einde van een werkdag geef ik altijd de uren door die ik gewerkt heb en die dienen ze gewoon uit te betalen.
Nou, dat is hier helaas niet het beleid. Een tijd geleden kregen we zelfs een officiele brief hierover. De strekking hiervan was dat je op zaterdag geen uitloop meer betaald kreeg, tenzij er zich uitzonderlijke toestanden hadden voorgedaan. Of die dan aanleiding gaven tot het alsnog uitbetalen van de uitloop was ter beoordeling aan de teamcoach.

Er is nota bene een officiele HAH-regeling afgesproken met de OR, waarin precies staat hoeveel tijd je extra uitbetaald moet krijgen ivm hah op zaterdag, maar ze doen het gewoon niet. Het is zelfs al voorgekomen dat een bepaald postcodegebied hier op zaterdag met 4 soorten hah liep, terwijl 3 het maximum is wat is toegestaan. Die afspraken zijn niet zoveel waard, heb ik de indruk.

Al loop je hier met 8 soorten hah en ligt er een meter sneeuw, dan nog betalen ze de uitloop niet onder het mom van "er was weinig post".
pi_76662095
ik heb een contract voor een bepaald aantal uur, maar blijkbaar is dat niet de tijd die voor mijn wijk staat als er geen HAH is (die tijd is minder). Hierdoor bouw ik dus minuren op, terwijl ik vaak gewoon mijn volledige tijd nodig heb... Kwam ik pas laatst achter. Ga nu steeds doorgeven, morgen even bellen dat ik gisteren een uur langer bezig geweest ben ook
pi_76665931
quote:
Op zondag 10 januari 2010 23:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nou, dat is hier helaas niet het beleid. Een tijd geleden kregen we zelfs een officiele brief hierover. De strekking hiervan was dat je op zaterdag geen uitloop meer betaald kreeg, tenzij er zich uitzonderlijke toestanden hadden voorgedaan. Of die dan aanleiding gaven tot het alsnog uitbetalen van de uitloop was ter beoordeling aan de teamcoach.

Er is nota bene een officiele HAH-regeling afgesproken met de OR, waarin precies staat hoeveel tijd je extra uitbetaald moet krijgen ivm hah op zaterdag, maar ze doen het gewoon niet. Het is zelfs al voorgekomen dat een bepaald postcodegebied hier op zaterdag met 4 soorten hah liep, terwijl 3 het maximum is wat is toegestaan. Die afspraken zijn niet zoveel waard, heb ik de indruk.

Al loop je hier met 8 soorten hah en ligt er een meter sneeuw, dan nog betalen ze de uitloop niet onder het mom van "er was weinig post".
Meestal loop ik binnen mijn tijd met mijn eigen wijk, dus dan hebben ze mazzel, maar afgelopen zaterdag liep ik een specialistenkant (veel "verborgen" adressen) en was ik door het ijs buiten tijd (er staat 0:15 teveel tijd voor die kant) en die krijg ik gewoon betaalt. Daarbij is het een raar systeem, er zijn bij ons wijken waar teveel tijd voor staat en waar te weinig tijd voor staan. Sommige wijken loop ik standaard met 3 keer HAH binnen tijd, waar ik voor sommige wijken zonder HAH moeite heb om binnen tijd te lopen. Daarbij hangt het van het soort wijk af hoeveel tijd HAH kost (fronten/flats/trappenhuizen/buitenwijk/ tuinen enz.) en ook het soort brievenbus. Zo'n systeem als ze bij jullie gebruiken is gewoon schandalig.
pi_76698317
Heb vandaag mijn pakje bij het postkantoor opgehaald, en het was inderdaad te dik/hoog, ongeveer 4 cm, voor mijn brievenbus. Het rare was dat er zo een sticker opzat die ze in postkantoren uitdraaien aan de balie als postzegel
(blokjescode en strepjes op witte ondergrond). Worden deze stickers ook aan klanten meegeven in plaats van postzegels, een TNT medewerker zou er toch iets over de dikte van het pakje gezegd hebben?!
Op het pakje zelf stond aan de buitenkant geen afzender. Zou het kunnen dat een klein bedrijf dit doet om verzendkosten te besparen, want ze verkopen het product in die vorm wel vaker. Ze kunnen achteraf niet meer beboet worden, omdat er geen afzender op staat. Het gewicht was ok voor brievenbuspost, lengte en breedte ook, alleen de dikte dus niet.
pi_76709043
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:55 schreef Zana het volgende:
Heb vandaag mijn pakje bij het postkantoor opgehaald, en het was inderdaad te dik/hoog, ongeveer 4 cm, voor mijn brievenbus. Het rare was dat er zo een sticker opzat die ze in postkantoren uitdraaien aan de balie als postzegel
(blokjescode en strepjes op witte ondergrond). Worden deze stickers ook aan klanten meegeven in plaats van postzegels, een TNT medewerker zou er toch iets over de dikte van het pakje gezegd hebben?!
Op het pakje zelf stond aan de buitenkant geen afzender. Zou het kunnen dat een klein bedrijf dit doet om verzendkosten te besparen, want ze verkopen het product in die vorm wel vaker. Ze kunnen achteraf niet meer beboet worden, omdat er geen afzender op staat. Het gewicht was ok voor brievenbuspost, lengte en breedte ook, alleen de dikte dus niet.
Zoiets heb ik ook wel eens gedaan. Het scheelt soms al 5 euro verzendkosten, echt belachelijk wat ze voor pakketpost rekenen. Dus ik denk dat een klein bedrijf hier wel mooi wat mee uit kan sparen ja.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:06:13 #287
273607 Linker_Onderlip
pi_76711595
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:55 schreef Zana het volgende:
Ik weet niet precies wat en hoeveel wij mogen bezorgen, maar ik heb het idee dat men in eerste instantie vooral op het gewicht let. Als je ziet wat ik af en toe in mijn handen krijg... Laatst had ik een hele grote zak met daarin drie truien ofzo , niet zwaar maar het paste onmogelijk in een brievenbus, zelfs niet in een externe bus.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 januari 2010 @ 10:20:52 #288
Maffe Fries
pi_76711944
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:06 schreef Linker_Onderlip het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat en hoeveel wij mogen bezorgen, maar ik heb het idee dat men in eerste instantie vooral op het gewicht let. Als je ziet wat ik af en toe in mijn handen krijg... Laatst had ik een hele grote zak met daarin drie truien ofzo , niet zwaar maar het paste onmogelijk in een brievenbus, zelfs niet in een externe bus.
Dan had ik een extremer geval. Ik had een keer zeker een halve!!! tas vol met kledingpakketjes voor één adres. Uit mijn hoofd waren het een stuk of 12 pakketjes die ik er uit moest halen. Ik heb maar even aangebeld
pi_76713150
Waar dient men een sollicitatie in te dienen als pakketchauffeur in eigen woonplaats? Ik kan het zo gauw niet op de website zelf vinden
pi_76718053
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:00 schreef Strijkplank. het volgende:
Waar dient men een sollicitatie in te dienen als pakketchauffeur in eigen woonplaats? Ik kan het zo gauw niet op de website zelf vinden
http://www.tntpost.nl/overtntpost/werkenbij/sc/chauffeur/
Noot noot.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 14:47:33 #291
273607 Linker_Onderlip
pi_76721074
Bluh...weer veel HAH vandaag Weer Postcodeloterij (dit keer een grote envelop) + groot AH krantje + Gamma. Morgen weer zo'n kansloze schijf van C1000, die staan ook altijd garant voor leuke situaties
pi_76725790
Laat ik ook maar eens posten hiero zaterdagmedewerker Arnhem.

Vandaag ook drie HAH Kom ik een knakker van DHL Sandd Select * (doorhalen wat niet van toepassing is) tegen met de veronica gidsen. Zegt die knakker tegen mij ja ik heb de auto maar gepakt want ik heb ook HAH. Laat die knakker een flut foldertje zien in briefkaart formaat. Fiets ik dan met twee tassen stamp vol HAH en een beetje post.
pi_76726193
Bij ons zou die er vandaag ook bij moeten zitten van de postcode loterij..echter liepen wij maar met 2 h.a.h.
Zul je zien dat we morgen weer lekker hebben.
Vandaag ook weer een collega gevallen die de wijk niet af kon maken..
pi_76729387
Zaterdag HAH? Ik hoop het niet, dat is namelijk de laatste keer dat ik mijn vaste wijk zal lopen.
pi_76731303
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:36 schreef Bartjes het volgende:
Laat ik ook maar eens posten hiero zaterdagmedewerker Arnhem.

Vandaag ook drie HAH Kom ik een knakker van DHL Sandd Select * (doorhalen wat niet van toepassing is) tegen met de veronica gidsen. Zegt die knakker tegen mij ja ik heb de auto maar gepakt want ik heb ook HAH. Laat die knakker een flut foldertje zien in briefkaart formaat. Fiets ik dan met twee tassen stamp vol HAH en een beetje post.
Haha wat een mietje is dat dan
pi_76732725
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:58 schreef gelebeer het volgende:
Zaterdag HAH? Ik hoop het niet, dat is namelijk de laatste keer dat ik mijn vaste wijk zal lopen.
Hier hebben we C1000,AH en Fit4Free, 3 HAH dus..
pi_76733300
Hoeveel uur werken jullie per week?
En hoeveel netto per maand heb je dan zo'n beetje?

Ik dacht dat TNT zwaar onder betaalde?
Doen ze tegenwoordig ook al aan stukloon? Ik meen dat Sandd dat wel doet, 2cent per stuk of zo!
Daar wil een normaal persoon toch niet meer zijn bed voor uitkomen?

En dan zie je dus meer studenten die een korte tijd aan postbezorging doen voordat ze een beter betaalde baan vinden OF mensen die eigenlijk met pensioen zijn.

Het lijkt dat de echte Postbode uitgestorven is, of wellicht beter gezegd WEGBEZUINIGD!

En ookal is er een uurloon dan heb ik gehoord dat deze uren dus genormeerd worden.
Je krijgt met andere woorden een x aantal uren voor een bepaalde route, doe jij er langer over dan is dat jammer voor jouw dus.

M.i. is dit UITBUITING ten top.
pi_76733445
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:28 schreef A_Noniem het volgende:
Hoeveel uur werken jullie per week?
En hoeveel netto per maand heb je dan zo'n beetje?

Ik dacht dat TNT zwaar onder betaalde?
Doen ze tegenwoordig ook al aan stukloon? Ik meen dat Sandd dat wel doet, 2cent per stuk of zo!
Daar wil een normaal persoon toch niet meer zijn bed voor uitkomen?

En dan zie je dus meer studenten die een korte tijd aan postbezorging doen voordat ze een beter betaalde baan vinden OF mensen die eigenlijk met pensioen zijn.

Het lijkt dat de echte Postbode uitgestorven is, of wellicht beter gezegd WEGBEZUINIGD!

Heb ik gelijk?
Ik werk elke week een ander aantal uur. Krijg 7,03 euro bruto per uur als zaterdagbesteller zijnde (dus post sorteren en rondbrengen). Vind ik best een goed loon hoor! Ik krijg namelijk buiten de zaterdag om hetzelfde uurloon. En we krijgen per uur betaald en niet per stuk. Er staat een bepaalde tijd voor een wijk en binnen die tijd moet je de post bezorgen, als er huis aan huis is dan krijg je iets meer tijd.

Als postbode verdien je aanzienlijk minder ja, dan mag je alleen bezorgen.

edit: Oh wacht, ik ben wel zo'n studentje ja
pi_76733843
Waren het vroeger niet de POSTBODES die hun eigen route eerst uitsorteerden en later bezorgden?
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:31 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik werk elke week een ander aantal uur. Krijg 7,03 euro bruto per uur als zaterdagbesteller zijnde (dus post sorteren en rondbrengen). Vind ik best een goed loon hoor! Ik krijg namelijk buiten de zaterdag om hetzelfde uurloon. En we krijgen per uur betaald en niet per stuk. Er staat een bepaalde tijd voor een wijk en binnen die tijd moet je de post bezorgen, als er huis aan huis is dan krijg je iets meer tijd.

Als postbode verdien je aanzienlijk minder ja, dan mag je alleen bezorgen.

edit: Oh wacht, ik ben wel zo'n studentje ja
Ik vind het geen goed bruto uurloon als ik zo vrij mag zijn.
Maar ja, als student is (lijkt) het een leuk extraatje. Maar van zo'n baan kun je m.i. in het echt niet leven.

En dat is toch triest te noemen of niet?

Is die 7,03 bruto eigenlijk voor jouw overeenkomstig met het bruto minimum uurloon?
En als je door de week hetzelfde krijgt, zou je dan voor zaterdaguren niet meer moeten krijgen?

Zelf krijgen wij op zaterdag 130% van het geldende uurloon (ben zelf vrachtwagenchauffeur en zit in de brandstoffendistributie 13,22 bruto per uur ... geen echte vetpot kan ik je wel vertellen).

Persoonlijk vind ik die lage lonen schandalig. Postbedrijven hebben er van alles aan gedaan om de lonen onderuit te krijgen. De vaste postbode eruit gewerkt en werken nu bij voorkeur dus met los-vast personeel. Dat is goedkoper. Maar als werknemer wil je toch ook leuk kunnen rondkomen?

Iemand met een gezin kan dus zijn gezin van zo'n baan m.i. niet onderhouden.
En dus zijn het meer en meer studenten, ouderen en huisvrouwen die het 'erbij' doen.

Ik hoop niet dat ik de enige ben die dit jammer vind.

Het kan inderdaad erger SANDD geeft 2 cent per poststuk en doet dus aan stuksloon.
Stel je voor iedere Televisiegids die je ergens door een bus moet proppen = 2 cent.
Stuksloon moet echt verboden worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door A_Noniem op 12-01-2010 19:45:39 ]
pi_76734242
ik werk 5,3333 uur per week en krijg 218 euro netto...
  dinsdag 12 januari 2010 @ 19:50:29 #301
273607 Linker_Onderlip
pi_76734420
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:39 schreef A_Noniem het volgende:
Waren het vroeger niet de POSTBODES die hun eigen route eerst uitsorteerden en later bezorgden?
[..]

Ik vind het geen goed bruto uurloon als ik zo vrij mag zijn.
Maar ja, als student is (lijkt) het een leuk extraatje. Maar van zo'n baan kun je m.i. in het echt niet leven.

En dat is toch triest te noemen of niet?

Is die 7,03 bruto eigenlijk voor jouw overeenkomstig met het bruto minimum uurloon?
En als je door de week hetzelfde krijgt, zou je dan voor zaterdaguren niet meer moeten krijgen?

Zelf krijgen wij op zaterdag 130% van het geldende uurloon (ben zelf vrachtwagenchauffeur en zit in de brandstoffendistributie 13,22 bruto per uur ... geen echte vetpot kan ik je wel vertellen).

Persoonlijk vind ik die lage lonen schandalig. Postbedrijven hebben er van alles aan gedaan om de lonen onderuit te krijgen. De vaste postbode eruit gewerkt en werken nu bij voorkeur dus met los-vast personeel. Dat is goedkoper. Maar als werknemer wil je toch ook leuk kunnen rondkomen?

Iemand met een gezin kan dus zijn gezin van zo'n baan m.i. niet onderhouden.
En dus zijn het meer en meer studenten, ouderen en huisvrouwen die het 'erbij' doen.

Ik hoop niet dat ik de enige ben die dit jammer vind.

Het kan inderdaad erger SANDD geeft 2 cent per poststuk en doet dus aan stuksloon.
Stel je voor iedere Veronica gids die je ergens door een bus moet proppen = 2 cent.
Stuksloon moet echt verboden worden.
De echte fulltime postbode bestaat bijna niet meer inderdaad. Er zijn grofweg drie soorten medewerkers: de deeltijdwerker (lijkt nog het meest op de "echte postbode": post voorbereiden en post bestellen), de zaterdagbesteller (die doet hetzelfde als de deeltijdwerker, echter heeft de zaterdagbesteller een vast uurloon ongeacht wanneer hij werkt) en de postbezorger (de postbezorger haalt ergens de post op, uitgezonderd aangetekende stukken, en bezorgt deze dan van maandag t/m vrijdag)

De zaterdagbestellers zijn meestal studenten zoals ik en de postbezorgers...tja...ik heb er nog nooit één gezien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')