abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76609450
ik woon in een flat en de brievenbussen zijn daar vrij standaard, weet niet hoe groot precies, maar die was ook niet vol of zo

mij gaat het erom of de postbode nooit aanbelt met post in flats (toevallig was vandaag de buurman aan het verhuizen en de lift was daardoor ook misschien op dat moment bezet, maar deze buurman zag dus de postbode en volgens hem deed die ook geen moeite)
pi_76609471
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:44 schreef summer29 het volgende:
Raar als je met sneeuwval en spekglad de post rond moet brengen.. Als je uitglijdt, je breekt je nek of benen, kunnen jullie baas het niet schelen? Wanneer mag je niet rond brengen? Met deze weer en dan nog zware tassen is toch gevaarlijk... Dan denk ik dat team-coaches gewoon gestoord zijn om jullie laten werken met zo weer. Worden jullie dan wel extra betaald?
Volgens mij hebben onze teamcoaches daar niet zoveel over te zeggen, weet dat niet zeker! Wij hebben een paar jaar terug wel een keer vrij gehad op een zaterdag vanwege ontzettend veel sneeuw. Binnen werken was ook gevaarlijk omdat er teveel sneeuw op het dak lag.

Maar ja... Liever veel sneeuw dan dit!
Noot noot.
pi_76609504
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:46 schreef Zana het volgende:
ik woon in een flat en de brievenbussen zijn daar vrij standaard, weet niet hoe groot precies, maar die was ook niet vol of zo

mij gaat het erom of de postbode nooit aanbelt met post in flats (toevallig was vandaag de buurman aan het verhuizen en de lift was daardoor ook misschien op dat moment bezet, maar deze buurman zag dus de postbode en volgens hem deed die ook geen moeite)
Zeker geen zin om te wachten met dit weer. Geen excuus hoor.
Noot noot.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 19:50:27 #254
265385 djpj1337
wereldheerser
pi_76609612
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Vraag terug, is je brievenbus wel goed? Als erop staat dat het poststuk niet in de brievenbus past dan is dit meestal omdat de brievenbus te klein is. Dan staat er ook geen 3S nummer op het briefje om de simpele reden dat het poststuk er geen heeft.
Ja mijn brievenbus is goed, het is een pakket! Geen bubbeltjesenvelop ofzo, maar het wordt bezorgd door de pakketdienst wat nog steeds niet is gebeurd.
pi_76609820
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:47 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Zeker geen zin om te wachten met dit weer. Geen excuus hoor.
nu ja, jullie hebben het zo al zwaar, want het is spekglad en koud, maar voor hetzelfde was ik een oude oma van 79 jaar die niet goed ter been is, voor haar is het veel moeilijker om naar het postkantoor 3 km verderop te komen....
pi_76610319
zo, vandaag ook weer overleefd. Was afzien met die postcodeloterij HAH Had ook een hele bundel teveel meegekregen dus dat hielp ook niet echt... Had uiteindelijk maar heel weinig post, maar door die huis aan huis was het toch nog 6 zakken (en dan moest ik ook nog een bundel HAH tussen mijn tassen duwen achterop) en heb er een uur langer over gedaan dan normaal vanwege het weer. Die wind, echt niet normaal
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_76610452
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:57 schreef Zana het volgende:

[..]

nu ja, jullie hebben het zo al zwaar, want het is spekglad en koud, maar voor hetzelfde was ik een oude oma van 79 jaar die niet goed ter been is, voor haar is het veel moeilijker om naar het postkantoor 3 km verderop te komen....
Om eerlijk te zijn vind ik dit weer en zo geen excuus. Volgens mij is het ook zo dat je twee keer hoort aan te bellen.

Wel laat ik soms pakjes op het centrum liggen, omdat ik in mijn wijk bijna alleen bedrijven heb en bij sommige weet ik dat pakjes niet door de bus kunnen en het bedrijf dicht is. Maar zoiets is meer een uitzondering.
ROBODEMONS..................|:(
pi_76610486
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ook ik ben weer heelhuids thuisgekomen, zonder bevroren vingertoppen of onderkoelingsverschijnselen. Na alle heisa in de diverse weerberichten was het vandaag een beetje een deceptie. Het was helemaal niet koud, het voelde zelfs warmer aan dan gisteren. De gevoelstemperatuur was absoluut geen -10 of -15, hij voelde gewoon aan als rond het vriespunt, en dat was het ook. De sneeuwbuien die langs de kust voor sneeuwduinen zouden zorgen heb ik ook nog niet gezien, er dwarrelen wat vriendelijke sneeuwvlokjes naar beneden af en toe, en dat is het. Wel een beetje vervelend dikke hah van de Postcodeloterij, waardoor zelfs het kleinste prutswijkje nog 3 grijze tassen had. Weinig plaatwerk, maar wel redelijk wat HSM-post door een mailing van de gemeente.
Ik vond het vandaag ook minder koud dan gisteren. Wel veel meer wind.
pi_76611226
Hier was het ook goed te doen, een beetje stuifsneeuw en het was niet veel kouder dan andere dagen. Wat wel irritant is dat ik nu al zo'n 3 of 4 adressen heb waar de brievenbus gewoon propvol zit, de post gaat dan ook standaard meteen weer retour. Erg irritant! En ik heb nog lopen zoeken naar een bundel met post bij een straat bel ik de tc op ligt ie nog gewoon in het vakje bij het vbg, dus die ging met de navultassen mee dus kon ik op het einde weer helemaal naar het begin fietsen want die ene bundel mocht niet blijven liggen tot maandag.
pi_76611675
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:41 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Idd...

Ik heb een rij huizen waar van de brievenbus echt zo klein is, dat ik zelfs de hah moet vouwen, zo irritant. Dus alles wat groter is, A4formaat, Makro, moet allemaal apart worden gevouwen
Als er mensen zijn met een kleine brievenbus waar een catalogus doorheen moet bel ik altijd even aan, anders zet ik 'm retour (die dingen kun je immers niet vouwen)

Als het een folder/klein boekje is vouw ik 'm gewoon dubbel... jammer dan, moeten zij maar een grotere brievenbus nemen !
graag verwijderen
pi_76615899
Het viel hartstikke mee vandaag, qua weer. De postcodeloterij-HAH was nog het ergste... Wat een ondingen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_76618409
Voortaan moeten cafés mij verplicht gratis een kopje thee geven als ik daar bezorg
graag verwijderen
pi_76618728
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:57 schreef Zana het volgende:
Ik heb een vraag en misschien weten jullie het antwoord. Wij kregen vandaag een briefje in de brievenbus dat de postbode een poststuk had wat niet door de brievenbus kon. Ik kan het nu de eerstvolgende werkdag zelf op kantoor komen halen. Er staat geen 3S nummer op het briefje en ook geen afzender.
Afgezien dat het kutweer is en de postbode misschien niet zo veel zin had, vraag ik mij af, waarom die niet gewoon heeft aangebeld, want er was iemand thuis. Worden die briefjes al vooraf geschreven en blijft het poststuk direct achter op kantoor en stoppen ze dan alleen het briefje in de bus???
Wij hadden het namelijk al eerder een paar keer dat ik gewoon thuis was en er een briefje in de bus lag dat ik het kon ophalen. Stom is dat ik zolang moet wachten om het op te halen, het wordt ook niet opnieuw aangeboden.
Komt het nou met de postbode of de pakkettendienst?
Ik als postbode bel ook niet zo snel aan bij een flat moet ik zeggen....mag mijn fiets niet onbeheerd laten en mensen verdommen het meestal om naar beneden te komen, sta je dan elke keer met een intercom een discussie te houden.
En ik heb het echt vaak geprobeerd, de laatste 2 jaar zijn de wijken in tijd gekort en krijgen wij geen uitloop meer betaald, dan word je vanzelf wat harder.
Dus beschuldig niet de postbode, maar het bedrijf TNT.
En bij de postbode hoort het trouwens gewoon door je brievenbus te passen, dus als het een buspakje was, klopt jouw brievenbus niet! En dan zou de postbode juist op jou mogen mopperen!

Pakkettendienst hoort het gewoon naar boven te brengen, voor hun is het juist beter als het pakket wel word aangenomen!
pi_76618928
Als ik een buspakje heb en het past niet door de brievenbus, dan bel ik altijd 2 keer..
Als er iemand thuis is, breng ik het ook naar boven. Ik wist niet dat je dit eigenlijk niet hoort te doen.

Wat als er niemand thuis is bij flats na 2 keer aangebeld te hebben, bellen jullie dan aan bij de buren?
pi_76618980
quote:
Op zondag 10 januari 2010 00:28 schreef Sapphira het volgende:
Als ik een buspakje heb en het past niet door de brievenbus, dan bel ik altijd 2 keer..
Als er iemand thuis is, breng ik het ook naar boven. Ik wist niet dat je dit eigenlijk niet hoort te doen.

Wat als er niemand thuis is bij flats na 2 keer aangebeld te hebben, bellen jullie dan aan bij de buren?
Ikzelf bezorg geen pakketjes maar ik zou zeggen een paar huizen ervanaf op dezelfde verdieping..
graag verwijderen
pi_76619580
quote:
Op zondag 10 januari 2010 00:28 schreef Sapphira het volgende:

Zo doe ik dat dus ook. alleen ga ik bij flats niet bij de buren aanbellen.
pi_76621241
quote:
Op zondag 10 januari 2010 00:22 schreef Troeta het volgende:

[..]

Komt het nou met de postbode of de pakkettendienst?
gewone postbode
quote:
Ik als postbode bel ook niet zo snel aan bij een flat moet ik zeggen....mag mijn fiets niet onbeheerd laten en mensen verdommen het meestal om naar beneden te komen, sta je dan elke keer met een intercom een discussie te houden.
ik ken mijn postbode eerlijk gezegd niet, maar weet wel dat ze normaal met de fiets komen, heb helemaal niet eraan gedacht dat ze de fiets niet onbeheerd mogen achterlaten
quote:
En ik heb het echt vaak geprobeerd, de laatste 2 jaar zijn de wijken in tijd gekort en krijgen wij geen uitloop meer betaald, dan word je vanzelf wat harder.
Dus beschuldig niet de postbode, maar het bedrijf TNT.
hm, zoiets weet je natuurlijk niet als "gewoon mens", daar valt de post in de brievenbus, maar verder kijk je eigenlijk niet...behalve laatst, toen kreeg ik een Neckermann catalogus en ik zit daar eerlijk gezegd helemaal niet op te wachten en dacht, hm, hoe kan ik die afmelden/ terugsturen...keek ik bij het postzegel, stond daar dat die met Sandd verstuurd was....dus terug in de TNT brievenbus met afzender retour gaat ook niet....vroeger was alles veel makkelijker
quote:
En bij de postbode hoort het trouwens gewoon door je brievenbus te passen, dus als het een buspakje was, klopt jouw brievenbus niet! En dan zou de postbode juist op jou mogen mopperen!
ik heb natuurlijk geen invloed op mensen/ bedrijven die mij post toesturen, zij maken de (foute) keuze voor brievenbuspost en houden zich misschien niet aan de afmetingen voor het poststuk, met mijn brievenbus is verder niets mis denk ik
quote:
Pakkettendienst hoort het gewoon naar boven te brengen, voor hun is het juist beter als het pakket wel word aangenomen!
Ja, die bellen meestal aan of laten het soms bij buren of gewoon voor mijn voordeur achter.
pi_76624553
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:44 schreef summer29 het volgende:
Raar als je met sneeuwval en spekglad de post rond moet brengen.. Als je uitglijdt, je breekt je nek of benen, kunnen jullie baas het niet schelen? Wanneer mag je niet rond brengen? Met deze weer en dan nog zware tassen is toch gevaarlijk... Dan denk ik dat team-coaches gewoon gestoord zijn om jullie laten werken met zo weer. Worden jullie dan wel extra betaald?
Nee hoor, we krijgen geen cent extra. Wel kregen we van die ijzers onder je schoenen tegen het uitglijden. Sterker nog: we moesten gisteren allemaal een verdeelwijk voorbereiden en hah gaan stapelen, omdat er weinig post was. Dus nog extra werk erbij ook, omdat de baas vreest dat je anders te vroeg klaar bent. Dat je dankzij sneeuw, wind en ijzel juist langer bezig bent, al is er nog zo weinig post (en bovendien hadden we dikke hah, dus je moet toch naar bijna ieder adres) komt blijkbaar niet bij ze op. Alles bij elkaar was ik dus gisteren ruim een uur te laat klaar, dus die verdeelwijk en dat gestapel waren wat mij betreft echt niet nodig geweest.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_76627060
Verdeelwijken zijn bij ons standaard op de zaterdag en ik heb gisteren ook voor de tweede keer een kwartiertje moeten stapelen. Ik hoop niet dat ze hier een gewoonte van maken.
  zondag 10 januari 2010 @ 12:18:38 #270
238141 SevD
Boventitel
pi_76627324

Ging wel lekker gisteren. Besloten om het postkarretje maar te pakken aangezien ik 4 tassen had (2 HAH tassen, even samengestampt). Overal spekglad want mensen verdommen het gewoon om hun stoepje ijsvrij te maken -> Daar gebruik van gemaakt en het karretje steeds een duw gegeven en gewoon naar de volgende tuin gegleden

Was ongeveer 3 kwartier langer bezig dan normaal, dus viel me eigenlijk ook wel weer mee.
pi_76630166
Afgelopen week had ik echt niet veel tassen maar was wel 3 uur bezig met maar 4 tassen (2 wijken)
pi_76634361
Het was gisteren niet zo erg als verwacht, slechts een kwartier buiten tijd gelopen. De wegen bij de tuinders waren ook goed begaanbaar, maar bij de nieuwbouw was het echt een verschrikking. Ze hadden misschien nog wel beter schaatsen dan een scooter kunnen meegeven. Hoe licht je de rem ook indrukte, het achterwiel bleef wegschieten.
pi_76646165
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 20:48 schreef blckbb het volgende:

[..]

Als er mensen zijn met een kleine brievenbus waar een catalogus doorheen moet bel ik altijd even aan, anders zet ik 'm retour (die dingen kun je immers niet vouwen)

Als het een folder/klein boekje is vouw ik 'm gewoon dubbel... jammer dan, moeten zij maar een grotere brievenbus nemen !
En je mag 'm bij de TNT dus niet retour sturen.
pi_76646810
Vanaf welke leeftijd mag je vroege postsorteering doen? Dit verdient veel meer dan een normaal uurloon omdat het vroeg is toch? Hopelijk kan iemand die er ervaring mee heeft er wat meer over vertellen.
'Atheïsm is an effect of knowledge, not a lack of knowledge.'
pi_76646919
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:33 schreef Viktor het volgende:
Vanaf welke leeftijd mag je vroege postsorteering doen? Dit verdient veel meer dan een normaal uurloon omdat het vroeg is toch? Hopelijk kan iemand die er ervaring mee heeft er wat meer over vertellen.
Je verdient echt niet meer als je om 6 uur begint hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')