In de rode bakken zitten alle brieven die door de Huisnummer Sorteer Machine zijn gegaan. Deze liggen op enkele na allemaal al op volgorde. In de blauwe bakken zit alle grote post, boekjes, losse brieven, etc. Dit wordt eerst ingegooid en daarna tussen de post uit de rode bakken gezet.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:51 schreef JMT het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen die blauwe en rode bakken? Vroeg 't me nl al een poosje af, en ik als simpele bezorger sorteer dus nooit en heb daar dan ook niets mee te maken..
Sowieso er werd gewoon te laat gestrooid overal. Het sneeuwde hier (provincie Groningen) de hele dag door, en er lag gauw een dik laagje.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:58 schreef Jojoortje het volgende:
@ Zipportal, wat een dag idd... Kut dat ze daar niet strooien.
Idd. Die kou vind ik nog wel meevallen, daar kun je op kleden, maar die gladheidquote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:55 schreef seventhseagulll het volgende:
Hopelijk is die sneeuw binnenkort eindelijk eens helemaal weg.
Helemaal niet glad hier in Midden-Limburg en d'r ligt eens geen sneeuwquote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:57 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Idd. Die kou vind ik nog wel meevallen, daar kun je op kleden, maar die gladheid
Volgens mij komt er weer een lading aan.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:55 schreef seventhseagulll het volgende:
Hopelijk is die sneeuw binnenkort eindelijk eens helemaal weg.
Ik ben net pas wakker, ik geloofde jou niet van die 20 CM ik kijk buiten en..quote:Op zondag 3 januari 2010 09:43 schreef MissSpooky het volgende:
Boh, ben ik blij dat de post gisteren was, er is vannacht iets van 20 cm. sneeuw gevallen.
Ja!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:26 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
[..]
Moet dan nou?Al die scheldwoorden
Inderdaadquote:Op zondag 3 januari 2010 12:17 schreef TokenW het volgende:
Het voordeel van wonen in het westen, 1 cm sneeuw die verdwenen was om 13:00 uur. 1 uurtje lopen op een glad stuk, voor de rest weinig problemen.
Als ze zo vrezen voor onze veligheid, waarom sturen ze ons dan met volle tassen de sneeuw en de ijzel in? Recentelijk was een afgesproken overleg tussen bonden en TNT-directie uitgesteld vanwege de gladheid, maar voor ons geldt dat kennelijk niet.quote:Op zondag 3 januari 2010 19:36 schreef xxiessiexx het volgende:
TNT Post vreest voor veiligheid personeel
http://forum.fok.nl/topic/1389431
Haha ja de enige regel die ik ken is dat je bij het lopen naar het volgende huis niet alvast de post moet gaan uitzoekenquote:Op zondag 3 januari 2010 20:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als ze zo vrezen voor onze veligheid, waarom sturen ze ons dan met volle tassen de sneeuw en de ijzel in? Recentelijk was een afgesproken overleg tussen bonden en TNT-directie uitgesteld vanwege de gladheid, maar voor ons geldt dat kennelijk niet.
Bij ons hebben we dus een dag niet mogen bestellen vanwege de sneeuwval (was maandag 21 dec geloof ik). Dag daarna moesten we wel gewoon, terwijl het niet minder glad / onbegaanbaar was ofzoquote:Op zondag 3 januari 2010 20:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als ze zo vrezen voor onze veligheid, waarom sturen ze ons dan met volle tassen de sneeuw en de ijzel in? Recentelijk was een afgesproken overleg tussen bonden en TNT-directie uitgesteld vanwege de gladheid, maar voor ons geldt dat kennelijk niet.
Ja.quote:Op maandag 4 januari 2010 01:28 schreef seventhseagulll het volgende:
Was dat niet die hele drukke maandag?
Kunnen ze geen postbus nemen danquote:Op maandag 4 januari 2010 12:18 schreef rub3n het volgende:
Ik ga er nu al vanuit dat ik minstens 2x in de berm lig!
3x die boerenwijk gedaan, 1x in de berm vastgezeten en 2x glijdend door die zelfde bocht op goed geluk.
Eigenlijk is het gewoon te gevaarlijk om die 2 bedrijven te bezorgen.
Hoelang had je die opleiding gevolgd dan?quote:Op maandag 4 januari 2010 12:38 schreef rub3n het volgende:
Voor die 3x per jaar dat er sneeuw ligt?
Enigszins off-topic:
Net trouwens goed nieuws van de IBG gekregen. Als ik volgend jaar HBO ga doen, krijg ik gewoon studiefinanciering ondanks mijn niet afgemaakte opleiding! (En dan wordt zelfs de schuld door die niet afgemaakte opleiding ook kwijtgescholden haha)
Dus Ik werk misschien maar tot en met de zomervakantie bij de TNT!
Da's wel tof van IBG dan!quote:Op maandag 4 januari 2010 12:48 schreef rub3n het volgende:
3 jaar.
Maar omdat de HBO opleiding die ik evt. kan halen hoger is dan de MBO wordt dat ook kwijtgescholden.
Dikke blubber net en het begon al te ijzelen toen ik van het station naar huis fietste. En wie gaat er weer op zn muil, vol in de blubber? Ik.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:45 schreef Lastpost het volgende:
Het is hier dusdanig glad dat ik niet eens de hond durf uit te laten.
Wat een pret dit weer.
Pff, dat wordt lekker geld verdienen.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:51 schreef rub3n het volgende:
Ik werd net gebeld. Wordt een drukke week voor mij.
Elke dag van 7:30-18:45 werken.
Eerst een boerenwijk en daarna een route (buslichting en haalklanten).
Hier is het nog steeds spiegelglad... Vooral de binnenwegen nog steeds.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:09 schreef ultra_ivo het volgende:
Net ff op de fiets buiten geweest. Het moet te doen zijn. Na een week in een skioord zonder sneeuw.
Ik ben met kerst de dag na mijn sollicitatie begonnen bij TNT en de TC vertelde mij toen dat dit alleen kon als ik de eerste twee weken via Randstad zou werken. Na die twee weken zou de papierwinkel bij TNT afgehandeld zijn en kon ik in dienst bij TNT treden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Kan iemand mij wellich het volgende uitleggen?
Nu was ik met de periode rond de kerst twee weken werkzaam als bezorger ivm de KNJ direkt bij TNT in dienst en zou dus niet via een uitzendbureau daar gaan werken.
Nu krijg ik zojuist een SMS'je van Tempo-team met een nummer waar ik mee kan inloggen op hun site![]()
Waarom zou Tempo mij zoiets sturen
In principe mag je gewoon de bonnetjes inleveren, en dan bepaalt de TC of hij een vergoeding redelijk vindt. Het moet namelijk wel om schade gaan die door het werk is veroorzaakt, en je fiets moet bij indiensttreding wel in goede staat zijn geweest, dus geen oud barrel. Zaken als nieuwe banden, daar zullen ze niet moeilijk over doen, maar als je na 2 jaar al 2 compleet nieuwe wielen nodig hebt zullen ze wellicht de wenkbrauwen fronsen. Als er een slag in zit kun je deze er gewoon uit (laten) trekken, daar hoef je geen nieuw wiel voor te kopen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:28 schreef weasel85 het volgende:
Weet iemand tot welk bedrag je schade aan je fiets mag indienen als postbezorger zijnde? Denk aan nieuwe voor en achterwiel, ivm 2 jaar gebruik voor de postwerk... beginnen iig te zwabberen nu
Whehe nou ik loop toch liever post dan dat ik de hele dag zit te lerenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:29 schreef Ohrpolster. het volgende:
Vandaag ook weer lekker de hele dag met de neus in de boeken / pc gezeten ipv bij de post...ook leuk hoor
Van mij had de kerstvakantie ook best wat langer mogen duren!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:37 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Whehe nou ik loop toch liever post dan dat ik de hele dag zit te leren
Klopt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:40 schreef Mellow_ het volgende:
Da's ook wel waar, maar desalniettemin is het een kutstreek van Veronica
Ik merkte het vooral omdat ik mijn rondje liep ná de andere bezorgerquote:Op woensdag 6 januari 2010 12:32 schreef Mellow_ het volgende:
Geen Veronica gidsen meer en dat is wel te merken zeg.
Hadden jullie het bericht wat Veronica gaf nog meegekregen? Dat ze gingen voor een betere bezorging door naar DHL te gaan? Net alsof wij het niet jarenlang goed hebben bezorgd.![]()
Wees dan eerlijk naar je klanten en zeg dat het om de poen gaat. Een aantal collega's hebben hun abonnement in ieder geval al opgezegd
Ik had ze op de grond gegooid.quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:48 schreef Linker_Onderlip het volgende:
[..]
Ik merkte het vooral omdat ik mijn rondje liep ná de andere bezorgerIk denk dat ie zeker driekwart van de post uit de bussen liet hangen...kon ik nog al die gidsen door de bussen jagen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |