In Zwolle heeft de 3600 normaal gesproken een lange kering (> 30 minuten). Soms wil er echter wel eens kort gekeerd worden.quote:Op zondag 29 november 2009 14:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Waar wordt die schoongemaakt dan? In Zwolle staat hij ook maar 10 minuten.. Zie daar vaak wel de prullenbakken geleegd worden, maar echt schoon wordt de trein daar niet van..
Ik denk RandStadSpoor, o.a. Utrecht-Harderwijk.quote:
Dan krijgt Soestduinen weer een stop? Stapt daar iemand in dan?quote:Op zondag 29 november 2009 15:51 schreef dennistd het volgende:
Lapo:
[..]
In Zwolle heeft de 3600 normaal gesproken een lange kering (> 30 minuten). Soms wil er echter wel eens kort gekeerd worden.
[..]
Ik denk RandStadSpoor, o.a. Utrecht-Harderwijk.
DHG-Centraal - enschede gaat in de toekomst via schiphol las ik? Hoeveel langer is dat qua minuten?quote:Op zondag 29 november 2009 15:54 schreef De_Hertog het volgende:
Zijn er ook mensen WEL blij met de nieuwe dienstregeling dan?
Nee, mijn trein vertrekt een minuut eerder EN DAT VIND IK ECHT NIET KUNNEN!!!quote:Op zondag 29 november 2009 15:54 schreef De_Hertog het volgende:
Zijn er ook mensen WEL blij met de nieuwe dienstregeling dan?
jawel hoor, de overstap op min bus vanuit de IC in Enschede is een stuk beter geworden (8 min tov 5 min), waardoor ik ook bij vertraging (indien opgelopen tussen Amersfoort en Enschede) ook de bus kan halen (die 's avonds 1x per uur rijdt).quote:Op zondag 29 november 2009 15:54 schreef De_Hertog het volgende:
Zijn er ook mensen WEL blij met de nieuwe dienstregeling dan?
Je kunt ook via Utrecht blijven reizenquote:Op zondag 29 november 2009 15:57 schreef Peter het volgende:
DHG-Centraal - enschede gaat in de toekomst via schiphol las ik? Hoeveel langer is dat qua minuten?
Het gaat om een symbolisch klein traject, wat even wat ruimer in zijn rijtijd gezet wordt. Sowieso rij je met optrekken en afremmen gemiddeld niet veel harder dan 30 over zo'n trutte-eindje. Maak me maar weer wakker als er ECHT wat aan de hand isquote:Op zondag 29 november 2009 15:42 schreef Yreal het volgende:
kom op dat betekent dat ie wel 30 km/uur rijdt![]()
![]()
Wat vind je daar raar aan? Het verandert praktisch niets, en het maakt het een stuk makkelijker om op tijd te rijden.quote:Op zondag 29 november 2009 16:32 schreef James1988 het volgende:
Breda - Rotterdam, 1 minuut eerder vertrekken maar de reistijd neemt met 1 minuut toe. Wtf?
Speciaal voor die mensen had ik het uitgeschrevenquote:Op zondag 29 november 2009 18:00 schreef IntercityAPT het volgende:
Ben ik nou de enige hier die niet weet wat een DRGL is?
Waarom zo Engels?quote:Op zondag 29 november 2009 19:29 schreef jens007 het volgende:
Station Tilburg West zou toch vervangen worden door de naam Tilburg University? Kan er niks over vinden
Was eoa speciale happening voor in Oostende toch?>quote:Op zondag 29 november 2009 19:26 schreef trainfreak het volgende:
Een actueel fotootje van gisteren:
1601 tot 1608.
[ afbeelding ]
Ticket is ook gewoon een Nederlands woord hoor.quote:Op zondag 29 november 2009 19:49 schreef STTSJT het volgende:
Och, tegenwoordig willen ze alles in het engels hebben.
Kijk maar naar de kaart automaat, stond eerst kaartjes op en tegenwoordig (oke ook al een paar jaar) Tickets
Hoe noemden ze InterCity's vroeger eigenlijk?quote:Op zondag 29 november 2009 19:49 schreef STTSJT het volgende:
Och, tegenwoordig willen ze alles in het engels hebben.
Kijk maar naar de kaart automaat, stond eerst kaartjes op en tegenwoordig (oke ook al een paar jaar) Tickets
In Duitsland wisten de taalpuristen de KUT (Katholieke Universiteit Tilburg) wel te vinden.quote:Op zondag 29 november 2009 19:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waarom zo Engels?http://www.uvt.nl/univers/nieuws/0809/16/stationwest.html
http://www.omroepbrabant.(...)rg+Universiteit.aspx
Misschien Expres?quote:Op zondag 29 november 2009 20:02 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoe noemden ze InterCity's vroeger eigenlijk?
Tegenwoordig wel, maar het blijft een engels woord (ondanks dat hij vaak in de nederlandse taal wordt gebruiktquote:Op zondag 29 november 2009 20:01 schreef KapiteinT het volgende:
Ticket is ook gewoon een Nederlands woord hoor.
Veertig steden tempotreinquote:Op zondag 29 november 2009 20:02 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoe noemden ze InterCity's vroeger eigenlijk?
Nee.quote:Op zondag 29 november 2009 20:01 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ticket is ook gewoon een Nederlands woord hoor.
Ja, we wouden voor de laatste keer de 16tjes fotograferen.quote:Op zondag 29 november 2009 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was eoa speciale happening voor in Oostende toch?>
Ik zie er maar 7quote:Op zondag 29 november 2009 19:26 schreef trainfreak het volgende:
Een actueel fotootje van gisteren:
1601 tot 1608.
[ afbeelding ]
De 1607 is gesloopt in 1994 ofzo.quote:
Ik ben ooit eens met zon ding zo recht de productiehal van een zinkfabriek in geredenquote:
niiiicequote:Op zondag 29 november 2009 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben ooit eens met zon ding zo recht de productiehal van een zinkfabriek in gereden![]()
![]()
[ afbeelding ]
Omdat DDAR of SGMm zelfs nog > VIRM isquote:Op zondag 29 november 2009 21:11 schreef knars het volgende:
overigens, als je van Gouda naar Bijlmer moet - waarom zou je dan :uberhaupt die verschrikkelijke directe stoptrein pakken? Neem een IC naar Utrecht, en daar staat om het kwartier een virm of icrm op je te wachten om je naar bijlmer te brengen.
op het moment dat ik vanuit zoetermeer de 7.22 neem, sta ik 35 op gouda.quote:Op zondag 29 november 2009 21:11 schreef knars het volgende:
overigens, als je van Gouda naar Bijlmer moet - waarom zou je dan :uberhaupt die verschrikkelijke directe stoptrein pakken? Neem een IC naar Utrecht, en daar staat om het kwartier een virm of icrm op je te wachten om je naar bijlmer te brengen.
Omdat je dan VIRM treft en daarmee een ernstig risico loopt op een ontmoeting met de gezochte psychopaat James 1.quote:Op zondag 29 november 2009 21:11 schreef knars het volgende:
overigens, als je van Gouda naar Bijlmer moet - waarom zou je dan :uberhaupt die verschrikkelijke directe stoptrein pakken? Neem een IC naar Utrecht, en daar staat om het kwartier een virm of icrm op je te wachten om je naar bijlmer te brengen.
Die Plan U staat daar al een paar maanden, en wordt hersteld door de SHD (stel is van de HIJSM, en is in februari door vandalen vernield). Het gele stel op de achtergrond is trouwens Mat'54 766, die daar staat in eraan te kunnen werken (op de Dijksgracht kon men er niet bij).quote:Op zondag 29 november 2009 20:05 schreef bork het volgende:
Op de terugweg zag ik plan U te staan is Amersfoort, ik had niks gelezen erover btw dus was erg verbaasd en was laat met foto (op de heenweg sliep ik toen nog, denk ik).
[ afbeelding ]
Er staat meestal geen file, maar de N35 is wel een drukke weg (het is de doorgaande weg Zwolle-Almelo-Enschede, tussen Wierden en Enschede is het de snelweg A35). In Nijverdal loopt de N35 dwars door het dorpscentrum, door de belangrijkste winkelstraat. Een rondweg zou een behoorlijke omweg betekenen. en bovendien allerlei natuurgebieden doorkruisen. De tunnel vergroot de capaciteit van de weg, en Nijverdal is verlost van al het verkeer door het centrum.quote:Op zondag 29 november 2009 20:05 schreef bork het volgende:
(Geheel offtopic is dat ik er geen hout van snap dat daar zo'n kunstwerk wordt gelegd, leek me nou niet een plek waar elke dag kilometers file staan).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Tsjonge, een religieus ingegeven keuze voor VIRM. Ik vind idd wel dat dat ding ritueel verantwoord geslacht moet worden, maar hoe het daarna verder gaat daarmoeten we het nog maar eens over hebbenquote:Op zondag 29 november 2009 22:50 schreef knars het volgende:
Hell, als mij na dit leven door die knakker met de hoorntjes een vurige drietand op mijn scrotum wordt gedrukt met de keuze de rest van mijn ondode bestaan te moeten doorbrengen in een DD-AR of een VIRm,z ou ik voor de VIRM kiezen
Nou ja spoed. Het eerste tunnelplan dateert uit de jaren ´70, en daarvoor was er ook al sprake van een rondweg. Dit is niet zomaar een bevlieging van een wethouder Hekking. Die weg ligt er echt ongelukkig, en de tunnel is een prima oplossing. En het schijnt nog de goedkoopste optie te zijn ook, omdat Nijverdal ingeklemd ligt tussen allerlei natuurgebieden. Dan had een rondweg ook verdiept aangelegd moeten worden.quote:Op zondag 29 november 2009 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik sta er serieus al een paar jaar van te kijkenHoe krijgt iemand het voor elkaar om te doen alsof NIJVERDAL een groot stedelijk knooppunt is waar allerlei infrastructurele Problemen met spoed opgelost moeten worden?
![]()
quote:Op zondag 29 november 2009 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik sta er serieus al een paar jaar van te kijkenHoe krijgt iemand het voor elkaar om te doen alsof NIJVERDAL een groot stedelijk knooppunt is waar allerlei infrastructurele Problemen met spoed opgelost moeten worden?
Nijverdal kost naar verhouding gewoon gigantisch veel tijd als je uit Twente naar Zwolle wil.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Gewoon in de NS Reisplanner en dan plannen na 13 december. En hier vind je een overzicht met veranderingen.quote:Op zondag 29 november 2009 23:34 schreef Sjoegerd het volgende:
Waar is de nieuwe dienstregeling te vinden dan?
Aah, dankjewel.quote:Op zondag 29 november 2009 23:54 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Gewoon in de NS Reisplanner en dan plannen na 13 december. En hier vind je een overzicht met veranderingen.
Die bestonden gewoon niet.quote:Op zondag 29 november 2009 20:02 schreef Ireyon het volgende:
Hoe noemden ze InterCity's vroeger eigenlijk?
In het nieuwe Spoorboekje!quote:Op zondag 29 november 2009 23:34 schreef Sjoegerd het volgende:
Waar is de nieuwe dienstregeling te vinden dan?
quote:Op zondag 29 november 2009 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik sta er serieus al een paar jaar van te kijkenHoe krijgt iemand het voor elkaar om te doen alsof NIJVERDAL een groot stedelijk knooppunt is waar allerlei infrastructurele Problemen met spoed opgelost moeten worden?
;{SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze willen bij ons toch ook nogsteeds een tunnel, al 25 jaar lang ofzo? Is dr toch nog niet en zal dr ook nog niet zijn. ;o
Ik was gister wel op Nijverdal West.![]()
En heb leuke foto's. ;o
quote:Op maandag 30 november 2009 10:00 schreef Hr-Flip het volgende:
Dames en Heren, het volgende station is Amersfoort, denk bij het verlaten van de trein, aan de stroomafnemer, die op het 2 balkon ligt.![]()
[ afbeelding ]
Het is jammer dat ze eigenlijk niet goed laten zien dat ERMTS niks te maken heeft met de stoffering van de stoelen. Daarnaast had de order van de Denen veel duidelijker naar voren moeten komen, dit laat zien dat de italianen het nog niet kunnen leveren.quote:Op zondag 29 november 2009 23:28 schreef James1988 het volgende:
De aflevering van KRO Reporter over de HSL-affaire staat nu online: http://player.omroep.nl/?aflID=10353308
^^. k zal mijn foto's vanmiddag uploaden. ;oquote:Op maandag 30 november 2009 10:03 schreef thats-me het volgende:
Geheel aansluitend op deze discussie over Nijverdal West hier een actuele foto van gisteren, Je kunt zien dat ze in een week tijd, de rails hebben geplaatst, (dat waren de rails die in het gewone spoor lagen, want daar ligt nu niets meer), balast hebben gestort, dat ze een hek werk om op het perron hebben geplaatst.
[ link | afbeelding ]
Woow, dat kan niet goed zijn! Enig idee waar ie vandaan kwam?quote:Op maandag 30 november 2009 10:00 schreef Hr-Flip het volgende:
Dames en Heren, het volgende station is Amersfoort, denk bij het verlaten van de trein, aan de stroomafnemer, die op het 2 balkon ligt.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 30 november 2009 10:00 schreef Hr-Flip het volgende:
Dames en Heren, het volgende station is Amersfoort, denk bij het verlaten van de trein, aan de stroomafnemer, die op het 2 balkon ligt.![]()
[ afbeelding ]
Nee natuurlijk mag dat niet, Deze foto is genomen op een opstelterrein. Waar ik hem toen net had neergezet.quote:Op maandag 30 november 2009 10:44 schreef KapiteinT het volgende:
Lijkt mij niet dat een trein waarbij de stroomafnemers van het dak vallen gewoon door mag rijden...
In de vertrekhal van Utrecht Centraal wordt deze trein ook nog altijd aangegeven als intercity...quote:Op maandag 30 november 2009 11:03 schreef Crientj het volgende:
Hoe sloom kunnen ze zijn... CTA is nu nogsteeds niet gemaakt. ;o
[ afbeelding ]
Ah, dat verklaard een boel.quote:Op maandag 30 november 2009 11:24 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Nee natuurlijk mag dat niet, Deze foto is genomen op een opstelterrein. Waar ik hem toen net had neergezet.
Oh ja, dat is ook altijd nog die stomme fout.quote:Op maandag 30 november 2009 11:28 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
In de vertrekhal van Utrecht Centraal wordt deze trein ook nog altijd aangegeven als intercity...
Goed bezigquote:Op maandag 30 november 2009 10:00 schreef Hr-Flip het volgende:
Dames en Heren, het volgende station is Amersfoort, denk bij het verlaten van de trein, aan de stroomafnemer, die op het 2 balkon ligt.![]()
[ afbeelding ]
Niet voor het eerst overigens, eind jaren '80 was het ook een puinhoop wat er toe leidde dat begin jaren '90 nieuwe normen werden ingevoerd en dus veel Intercity's weer werden gedegradeerd tot Sneltrein. Als de geschiedenis zich blijft herhalen hebben we rond 2015 weer onderscheid tussen de echt snelle verbindingen en de neppers. Al heb je grote kans dat de langzamere dan Intercity heten (je kan het al die kleinere plaatsen natuurlijk niet aandoen hun "intercitystatus" weer af te pakken) en wat we vroeger intercity noemden heet dan Fyra of zoiets (als dat concept tegen die tijd nog bestaat tenminste).quote:Op maandag 30 november 2009 01:45 schreef Socios het volgende:Hier waren keurige normen voor vastgelegd. Op het gebied van materieelinzet, vereiste snelheid, catering etc.
Deze zijn helaas in 2007 losgelaten waardoor er sindsdien ook allemaal "nepintercity´s" rijden... Ook zijn er bijna geen restauratiewagens meer te vinden en wordt er niet zelden in gehuchten gehalteerd.
Heb niet teveel hoopquote:Op maandag 30 november 2009 11:59 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet voor het eerst overigens, eind jaren '80 was het ook een puinhoop wat er toe leidde dat begin jaren '90 nieuwe normen werden ingevoerd en dus veel Intercity's weer werden gedegradeerd tot Sneltrein. Als de geschiedenis zich blijft herhalen hebben we rond 2015 weer onderscheid tussen de echt snelle verbindingen en de neppers. Al heb je grote kans dat de langzamere dan Intercity heten (je kan het al die kleinere plaatsen natuurlijk niet aandoen hun "intercitystatus" weer af te pakken) en wat we vroeger intercity noemden heet dan Fyra of zoiets (als dat concept tegen die tijd nog bestaat tenminste).
Vanwege de vertraging laten ze hem niet verder rijden omdat anders de stoptrein vanuit Zwolle vertraging heeft.quote:Op maandag 30 november 2009 15:21 schreef Mkr het volgende:
hmm, deze 2 stoptreinen uit amersfoort gaat niet verder dan den dolder, maar er staat geen storing op NS.nl ?
14:44 + 38 min. Utrecht Centraal 6 Den Dolder, Utrecht Overv Stoptrein , Rijdt niet verder dan Den Dolder
15:14 + 15 min. Utrecht Centraal 7 Den Dolder, Utrecht Overv Stoptrein , Rijdt niet verder dan Den Dolder
Amersfoort-Utrecht rijdt maar één stoptrein hoor, en dat is die uit Zwolle. Die zal wel keren op het middenspoor tussen Den Dolder en Bilthoven (om zo vertraging richting Zwolle te voorkomen). Reizigers mogen dan met de stopper uit Baarn mee, die 16 minuten later vertrekt.quote:Op maandag 30 november 2009 16:25 schreef Crientj het volgende:
[..]
Vanwege de vertraging laten ze hem niet verder rijden omdat anders de stoptrein vanuit Zwolle vertraging heeft.
Dus dan rijdt ie niet verder dan Den Dolder, mensen stappen op de stoptrein vanuit Zwolle en komen dan alsnog met vertraging aan op hun bestemming.
Whoops. Lekker handig van mij. ;oquote:Op maandag 30 november 2009 16:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Amersfoort-Utrecht rijdt maar één stoptrein hoor, en dat is die uit Zwolle. Die zal wel keren op het middenspoor tussen Den Dolder en Bilthoven (om zo vertraging richting Zwolle te voorkomen). Reizigers mogen dan met de stopper uit Baarn mee, die 16 minuten later vertrekt.
Hopen op een materieeltekort zodat ze weer terug in de 1900 komenquote:Op maandag 30 november 2009 19:02 schreef Irritatie100 het volgende:
Zag vanmorgen op Nm een hele zooi ICK staan. Dacht dat ze gesloopt zouden worden?
Dan vrees ik dat ze niet ICK gaan terugzetten. Ik had laatst een Plan V op de 1900quote:Op maandag 30 november 2009 19:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hopen op een materieeltekort zodat ze weer terug in de 1900 komen
Ik hoop persoonlijk van niet, dan zit ik nog liever in DD-ARquote:Op maandag 30 november 2009 19:02 schreef Irritatie100 het volgende:
Zag vanmorgen op Nm een hele zooi ICK staan. Dacht dat ze gesloopt zouden worden?
Als jij in deze wintermaanden elke dag tussen Breda - Eindhoven zo'n coupé met heerlijk zachte stoelen en verwarming voor jezelf zou hebben, zou je wel anders piepenquote:Op maandag 30 november 2009 19:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik hoop persoonlijk van niet, dan zit ik nog liever in DD-AR
Mm, verkeerde quote-knop aangeklikt. Mijn ICK-ervaringen beperken zich tot bloedhete coupé's in bomvolle rijtuigen met doorgezakte stoelen. Lekker tegenover elkaar zitten met de knieën tegen elkaar.quote:Op maandag 30 november 2009 19:31 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als jij in deze wintermaanden elke dag tussen Breda - Eindhoven zo'n coupé met heerlijk zachte stoelen en verwarming voor jezelf zou hebben, zou je wel anders piepen
Oh 'k zag niet waar je op reageerde.. dan mag het bovenstaande bij dezen als een algemene opmerking worden beschouwd![]()
Lees de OP eensquote:
Volgens mij loopt die NSHispeed Twitter-kerel je te fuckenquote:Op maandag 30 november 2009 20:42 schreef James1988 het volgende:
>.< Ik had een mailtje van Thalys, verzonden om 16:09, dat ik meemocht om een proefrit te maken over de HSL-Zuid naar Parijs... vul ik m'n gegevens in, klik ik op 'bevestigen', krijg ik dan pas "Helaas zijn er geen plaatsen meer vrij"
-_-
Die eerste is wel mooi geworden.quote:Op maandag 30 november 2009 18:37 schreef Mkr het volgende:
Hier ook wat beginnersfotot's van mij! Afgelopen zaterdag gemaakt te Harderwijk
Intercity Leeuwarden-Rotterdam
[ afbeelding ]
Intercity Schiphol-Groningen
[ afbeelding ]
Stoptrein Utrecht-Zwolle
[ afbeelding ]
Stoptrein Zwolle-Utrecht
[ afbeelding ]
Ja, staan tenminste lekker weinig bovenleidingportalen opquote:Op dinsdag 1 december 2009 10:26 schreef Peterselieman het volgende:
Die eerste is wel mooi geworden.
Het zou pas nieuws zijn als het ICM er zonder konquote:Op dinsdag 1 december 2009 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, staan tenminste lekker weinig bovenleidingportalen op![]()
Ik vind die bovenleidingen juist wel tof, voor het perspectief en zoquote:Op dinsdag 1 december 2009 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, staan tenminste lekker weinig bovenleidingportalen op![]()
[/ouwezeurmodus]
Dit is het laatste spoorboekje dat wordt uitgegeven dus koopt hem allen: het wordt een collectorsitemquote:Op maandag 30 november 2009 01:53 schreef Socios het volgende:
[..]
In het nieuwe Spoorboekje!![]()
![]()
![]()
Laat ik ook nog even een paar dingen noemen uit de nieuwe dienstregeling waar ik blij van wordt en/of zelf wat aan heb:
- In de zomer van 2010 een aantal weken een ICE-verbinding tussen Utrecht en Eindhoven (non-stop)
(..)
- En... Saillant detail: het oude ´letter- dan wel cijfertype´ is terug in het spoorboekje.
Vreselijk inderdaad, sinds spoorslag '70 zijn bijna alle verbindingen (met name ICs) trager geworden. Nou nou, wat een vooruitgang in 40 jaar tijd zegquote:Op maandag 30 november 2009 01:45 schreef Socios het volgende:
[..]
Die bestonden gewoon niet.Er waren louter stoptreinen en sneltreinen. Bij de dienstregeling ´70 - ´71 deed de Intercity zijn intrede bij het zogenaamde ´Spoorslag 70´.
Hier waren keurige normen voor vastgelegd. Op het gebied van materieelinzet, vereiste snelheid, catering etc.
Deze zijn helaas in 2007 losgelaten waardoor er sindsdien ook allemaal "nepintercity´s" rijden... Ook zijn er bijna geen restauratiewagens meer te vinden en wordt er niet zelden in gehuchten gehalteerd.
Bron link url?quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:30 schreef davidov2009 het volgende:
Dit is het laatste spoorboekje dat wordt uitgegeven dus koopt hem allen: het wordt een collectorsitem
Ja. En bij de Bruna's op het stationquote:Op dinsdag 1 december 2009 11:49 schreef Ireyon het volgende:
Waar kun je dat spoorboekje kopen dan? Gewoon aan 't loket?
Ja, de toeslag voor ICE's verdwijnt per 13 decemberquote:
Dit gaat over het verdwijnen van het spoorboekje na deze editie (2010)quote:
Via Hilversum lijkt me he, zoals gebruikelijkquote:Op dinsdag 1 december 2009 12:22 schreef Christiaan het volgende:
Weet iemand hoe de IC AdamCS - UtrechtCS komend weekend gaat worden omgeleid?
Via Hilversumquote:Op dinsdag 1 december 2009 12:22 schreef Christiaan het volgende:
Weet iemand hoe de IC AdamCS - UtrechtCS komend weekend gaat worden omgeleid?
Ik had dan ook geen enkel idee wat gebruikelijk wasquote:Op dinsdag 1 december 2009 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Via Hilversum lijkt me he, zoals gebruikelijk
Ja, de IC rijdt (non-stop) de route Diemen, Weesp, Naarden-Bussem, Hilversum, Utrecht Overvecht, Utrecht CS.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:22 schreef Christiaan het volgende:
Weet iemand hoe de IC AdamCS - UtrechtCS komend weekend gaat worden omgeleid?
Geweldig nieuws. De enige trein die redelijk SOV-tuig vrij te houden was wordt gewoon opgegeven. Leuk.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:12 schreef davidov2009 het volgende:
Ja, de toeslag voor ICE's verdwijnt per 13 december![]()
Gaan die ook verdwijnen?quote:Reizigers kijken tegenwoordig ook zelden meer op de gele vertrekstaten in de stations:
Nou ja, wat dat betreft heb je aan een spoorboekje van 1992 ook wel genoeg natuurlijkquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:35 schreef Crientj het volgende:
Niet het spoorboekje weg
Daar kan je zo leuk en nutteloos in bladeren. ;o
Nou, op zich wel.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, wat dat betreft heb je aan een spoorboekje van 1992 ook wel genoeg natuurlijk
Ik maak er ieder jaar een studie van. In de weken tussen het uitkomen van het nieuwe Spoorboekje en het ingaan van de nieuwe dienstregeling bestudeer ik alle verschillen in de tabellen zodat ik weer helemaal op de hoogte ben.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:46 schreef Crientj het volgende:
Dan zou het nog bijvoorbeeld wel leuk zijn om er nog een te hebben en dan de verschillen naast elkaar te kunnen leggen enzo
Best snel verholpen vandaag.quote:Arnhem-Winterswijk Dinsdag 1 December 15:12
Oorzaak De beperkingen tussen Doetinchem en Winterswijk als gevolg van een sein- en overwegstoring zijn voorbij.
Het treinverkeer is volledig hervat.
Dat , en als ik voor de lol ga treinen kijk ik er ook altijd op om te zien wat de eerst volgende mogelijkheid om van dat statuion af te komen en waarheen dat dan is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:38 schreef Socios het volgende:
Echt he, ik kijk altijd op de gele vertrekstaten. Zou niet weten hoe ik anders kan zien op welk perron ik moet zijn. (Vertreksporen staan logischerwijs niet in het Spoorboekje)
En ja, dit is waarquote:Fietsenstalling bij NS-Station Zwijndrecht een chaos
ZWIJNDRECHT - Bij het NS Station in Zwijndrecht is de fietsenstalling een chaos, met name de voorzijde.
Prorail heeft een aantal weken geleden de zwaar verouderde fietsenstalling aan de achterzijde van het station vervangen, voor nieuwe rekken. Hier kunnen op 2 lagen fietsen worden geplaatst, beneden en boven dus.
Prorail heeft aan de voorkant ook een aantal rekken vervangen, maar niet alles.
Sinds een aantal weken is het een bende op station Zwijndrecht met fietsen, maar tevens ook met scooters.
Fietsen worden nu overal neergezet, midden op de stoepen, maar ook voor de trappen en de vertrekstaten buiten het station.
De Gemeente Zwijndrecht heeft borden staan, dat fout gestalde fietsen worden verwijderd. Je kan je fiets terugkopen. Deze woorden zijn al jaren niet nageleefd, want er worden nooit fietsen verwijderd, volgens een wethouder.
Gemeente Zwijndrecht heeft overlegd met Prorail om dit probleem op te lossen, door meer rekken te plaatsen. Hierover is nog geen besluit genomen.
W\aar de stalling aan de voorzijde overvol is, is er aan de achterzijde nog genoeg ruimte. Helaas word dit nooit gebruikt.
Nou en? Daar kijkt toch nooit iemand opquote:Fietsen worden nu overal neergezet, midden op de stoepen, maar ook voor de trappen en de vertrekstaten buiten het station.
Wat dat betreft is de mobiele site toch een stuk handiger.. Ook ideaal dat vertragingen daar gewoon fatsoenlijk op staanquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:38 schreef Socios het volgende:
Echt he, ik kijk altijd op de gele vertrekstaten. Zou niet weten hoe ik anders kan zien op welk perron ik moet zijn. (Vertreksporen staan logischerwijs niet in het Spoorboekje)
Precies. Of wanneer men op een station aankomt en wil weten, voor later op de dag, wanneer de laatste reismogelijkheid terug is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:34 schreef RealZeus het volgende:
Dat , en als ik voor de lol ga treinen kijk ik er ook altijd op om te zien wat de eerst volgende mogelijkheid om van dat statuion af te komen en waarheen dat dan is.
Ben al vier fietsen kwijtgeraakt op station Leeuwarden. Verwijderd al dan niet gejat.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
mja, het probleem van meer fietsenrekken plaatsen is dat er nog meer fietsen komen en de chaos niet helemaal opgelost wordt. ze moeten ook bij gaan houden of er niet fietsen staan die al tijden niet meer gebruikt worden. Als je die er tussenuit haalt zorg je er voor dat er voor andere fietsen meer plek is.
Oh, dat is wel handig, ja.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:10 schreef Ireyon het volgende:
Wat dat betreft is de mobiele site toch een stuk handiger.. Ook ideaal dat vertragingen daar gewoon fatsoenlijk op staan
Die is wel vaker toch te halen. Er wordt nu met ICM gereden en zeker als ze die op 3 binnen laten komen kun je m halen. Afgelopen vrijdag stond de 2951 al om .31 langs het perron en kon je de 30149 eenvoudig halen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:30 schreef Socios het volgende:
Ik heb zojuist een, op papier, onmogelijke overstap gehaald te Lw. Van de 2951 op de 30149.
Ben jij nu niet in de war met de Pimpel-express? (de IC uit Berlijn dus). Die gaat in DRGL2011 samen met de treinen uit Groningen/Leeuwarden/Enschede doorrijden naar Den Haag.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:12 schreef davidov2009 het volgende:
doordat ICE wordt opgenomen in het IC netwerk van Nederland: na volledige ingebruikname van de HSL rijdt de ICE door naar Den Haag CS.
Leuk ja, maar heb je die dienstregeling al eens goed bekeken? Utrecht-Eindhoven duurt met die ICE meer dan een uur! Grote kans dat 'ie lekker 10 minuten gaat staan niksen op een perronloos spoor in Den Bosch. Of Geldermalsen.quote:
Ja, hij heeft gelijkquote:Op dinsdag 1 december 2009 19:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ben jij nu niet in de war met de Pimpel-express? (de IC uit Berlijn dus). Die gaat in DRGL2011 samen met de treinen uit Groningen/Leeuwarden/Enschede doorrijden naar Den Haag.
ICE integreren in de binnenlandse dienst dat is iets uit een van de vele plannen voor 'om de tien minuten een trein' dat is dus nog lang niet duidelijk.
[..]
Leuk ja, maar heb je die dienstregeling al eens goed bekeken? Utrecht-Eindhoven duurt met die ICE meer dan een uur! Grote kans dat 'ie lekker 10 minuten gaat staan niksen op een perronloos spoor in Den Bosch. Of Geldermalsen.
Net als vanochtend in Breda zeker, wachten op de IC naar Venlo die om 07:21 zou moeten vertrekken;quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Oh, dat is wel handig, ja.Daar gebruik ik de CTA´s en omroepberichten voor. Die blijven wel?
Dat plebs leert 't na een weekje wel af, de ICE zit van Ah -> Ut altijd wel vol. Ook met 2 euro toeslag is het maar afwachten of er nog plek is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:52 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ja, hij heeft gelijk, ideaal de ICE lekker naar Ut vanuit Ah
. Ding zou wel propvol zitten met reizigers omdat het 4 minuten eerder vertrekt dan de gewone IC (die dan leeg is). Betekend wel een reistijd vermindering van vijf minuten bijna
.
Moet zeggen in de zomer zit de ICE behoorlijk vol maar in de Winter is het soms behoorlijk leegquote:Op dinsdag 1 december 2009 20:07 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat plebs leert 't na een weekje wel af, de ICE zit van Ah -> Ut altijd wel vol. Ook met 2 euro toeslag is het maar afwachten of er nog plek is.
Op CTA's vertrouw ik nooit blindelingsquote:Op dinsdag 1 december 2009 20:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Net als vanochtend in Breda zeker, wachten op de IC naar Venlo die om 07:21 zou moeten vertrekken;
07:10 uur; mobiel zegt +7, CTA zegt niks.
07:21 uur; mobiel zegt +10, CTA zegt "5 minuten".
07:26 uur; mobiel zegt +10, CTA zegt "10 minuten"
en dan komt-ie inderdaad om 07:30 aankakken
'k Vond de sms'jes met "Uw reis is gewijzigd, raadpleeg ns.nl voor actuele informatie" ook een beetje overdreven als m'n trein +1 hadquote:Op dinsdag 1 december 2009 20:59 schreef greavy het volgende:
Alhoewel de NS sms service voor geen goede kak werkt![]()
Een keer ingesteld, meer dan anderhalf uur vertraging wegens bovenleiding breuk tussen amersfoort en zwolle, waardoor omreizen uit Utrecht via Arnhem - Deventer, krijg je der niet eens bericht over![]()
T is wel beter dat de CTA's digitaal worden (lijkt mij) maar de oude flappen dingen vind ik toch het mooist..
Dat zeiden de Duitsers ook...quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:35 schreef Crientj het volgende:
Niet het spoorboekje weg
Daar kan je zo leuk en nutteloos in bladeren. ;o
Weet je ook wanneer deze rijden? Bv uit HFD rijdt de DDaR om :21 en :51. Alvast bedankt!quote:Op dinsdag 1 december 2009 23:53 schreef Socios het volgende:
Je kan vanaf Schiphol Airport naar Amsterdam Zuid WTC met ICM.
Naar Amsterdam Zuid kun je met ICM komen door op Schiphol over te stappen. Naar Amstel kun je met IRM komen door via Centraal te reizen. Sloterdijk is ook via Centraal met IRM te doen. Voor RAI kun je nog Mat 64 treffen en bij Lelylaan stopt eigenlijk alleen maar DDAR en sprintermaterieel.quote:Op dinsdag 1 december 2009 23:51 schreef zeurpietcoen het volgende:
Vanuit hoofddorp rijden alleen maar DDaR en Sprinters. Is er een manier om naar A'dam zuid, rai, amstel, lelylaan, sloterdijk of centraal te komen met een IRM of een ICM? Ik weet dat ik met IRM kan door op Schiphol over te stappen maar geef toch voorkeur aan ICM... Of rijdt dat niet?
ICM vertrekt om .19 en .49 vanaf Schiphol richting Amsterdam Zuid/WTCquote:Op dinsdag 1 december 2009 23:54 schreef zeurpietcoen het volgende:
[..]
Weet je ook wanneer deze rijden? Bv uit HFD rijdt de DDaR om :21 en :51. Alvast bedankt!
Je bent geweldig!quote:Op dinsdag 1 december 2009 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ICM vertrekt om .19 en .49 vanaf Schiphol richting Amsterdam Zuid/WTC
Voor die trein zou ik tekenen. Daar reizen altijd de goudgele rakkers meequote:Op woensdag 2 december 2009 00:00 schreef Socios het volgende:
Lachen als je toevallig de 16.49u ofzo pakt.
Hoezo?quote:Op woensdag 2 december 2009 00:00 schreef Socios het volgende:
Lachen als je toevallig de 16.49u ofzo pakt.
quote:
quote:Op woensdag 2 december 2009 00:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor die trein zou ik tekenen. Daar reizen altijd de goudgele rakkers mee
Stoptreinen: Alles behalve Sprinter en DDARquote:Op woensdag 2 december 2009 00:15 schreef zeurpietcoen het volgende:
Trouwens wat vinden sommigen het probleem met IRM? DDaR, Mat 64 en plan t, u, v enz. zijn toch veel minder comfortabel?
Wat mij betreft:
Stoptreinen -> DDaR, Mat '64, paupersprinters e.d.
Sneltreinen -> IRM
Intercitys -> ICM(m)
IRM's stoppen ook te Lelylaan.quote:Op dinsdag 1 december 2009 23:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Naar Amsterdam Zuid kun je met ICM komen door op Schiphol over te stappen. Naar Amstel kun je met IRM komen door via Centraal te reizen. Sloterdijk is ook via Centraal met IRM te doen. Voor RAI kun je nog Mat 64 treffen en bij Lelylaan stopt eigenlijk alleen maar DDAR en sprintermaterieel.
http://www.bndestem.nl/re(...)teun-aan-HSLZuid.ecequote:'Eurlings gaf onterechte steun aan HSL-Zuid'
BREDA - Minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings heeft mogelijk verboden staatssteun verleend aan NS-dochter High Speed Alliance (HSA). Dat blijkt uit de uitzending van KRO Reporter zondagavond.
HSA, het bedrijf dat de HSL-Zuid exploiteert, dreigde vorig jaar failliet te gaan. Minister Eurlings wilde HSA helpen maar kon dat op grond van Europees mededingingsrecht alleen doen als er sprake was van overmacht. Volgens HSA was dat het geval. Het bedrijf kon niet beschikken over treinen, omdat de bouw daarvan werd opgehouden door problemen met het Europese veiligheidssysteem ERTMS. Eurlings accepteerde die uitleg en verleende voor 180 miljoen euro uitstel van betaling.
In de uitzending van zondagavond bestrijdt het European Railway Agency (ERA) dat het veiligheidssysteem invloed heeft op de bouw van een trein.
DD-AR en Mat '64 zijn stoptreinen waar men meestal binnen no-time weer uit kan. IRM rijdt intercities en is daar volkomen ongeschikt voor, daar je er na een half uur al een houten reet van krijgt. Stoelen voor intercities moeten gewoon zodanig comfortabel zijn dat men er makkelijk urenlang pijnloos kan blijven zitten, dan blijft er behalve ICRm of ICM(m) niet veel meer overquote:Op woensdag 2 december 2009 00:15 schreef zeurpietcoen het volgende:
Trouwens wat vinden sommigen het probleem met IRM? DDaR, Mat 64 en plan t, u, v enz. zijn toch veel minder comfortabel?
Wat mij betreft:
Stoptreinen -> DDaR, Mat '64, paupersprinters e.d.
Sneltreinen -> IRM
Intercitys -> ICM(m)
Heb je gelijk in, gisteravond vond ik het wel aardig klinken bij de snelheid van de filmpjes. Was ff dat AudioSwap van Youtube aan het uitproberen. Er staat als het goed is nu wat anders onderquote:Op woensdag 2 december 2009 08:59 schreef thats-me het volgende:
Mooie filmpjes hoor busfoto.nl ook van goede beeld kwaliteit, ik vind alleen de muziek keuze wat minder.
En hoe kom je dan weer terug? Opnieuw 'inchecken' in Groningen? Dan betaal je alsnog 26,60 + die 20 euro krijg je niet meer terug. Daarnaast kan je over een jaartje station Groningen niet eens meer uit zonder uit te checkenquote:Op woensdag 2 december 2009 10:26 schreef Christiaan het volgende:
Zeg, als ik van Amsterdam Centraal naar Groningen reis met een kaartje kost me dat 26,60. Als ik dan vergeet uit te checken als ik met OV-chip reis, betaal ik toch eigenlijk maar 20 euro?
Wat een ontzettend gaaf filmpje, zo mag je ze wel vaker makenquote:Op woensdag 2 december 2009 01:28 schreef busfoto.nl het volgende:
Vanavond een aantal filmpjes gemaakt op Utrecht Centraal, waaronder diegene hieronder.
--
En een leuk aanpassinkje aan de afspeelsnelheid:
Na x uur verloopt je chip toch en wordt dat afgeschreven? Als ik 's ochtends in Groningen kom en 's avonds terugga, is die 20 euro al afgeschreven. Als ik weer incheck en terugga naar Amsterdam is dat gewoon een nieuwe reis.quote:Op woensdag 2 december 2009 10:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En hoe kom je dan weer terug? Opnieuw 'inchecken' in Groningen? Dan betaal je alsnog 26,60 + die 20 euro krijg je niet meer terug. Daarnaast kan je over een jaartje station Groningen niet eens meer uit zonder uit te checken
Maar dan op Geerdijk of zo. Dan je een veulentje in de wei ziet lopen, en dan een poepkever over het perron, en dan een vlindertje op de rails, en dan in 2 seconden een trein, en dan weer minuten lang niksigheidquote:Op woensdag 2 december 2009 10:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat een ontzettend gaaf filmpje, zo mag je ze wel vaker maken
Je blijft ingecheckt tot je uitcheckt, of tot 4:00 's nachts. Als jij 's ochtends naar Groningen reist, en terugreist, en daarna op je startstation weer uitcheckt, kost dat je ¤ 20 (het instaptarief ben je wanneer je na een uur uitcheckt op hetzelfde station kwijt). Check je uit op een ander station dan betaal je van je startstation tot dat specifieke station.quote:Op woensdag 2 december 2009 11:03 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Na x uur verloopt je chip toch en wordt dat afgeschreven? Als ik 's ochtends in Groningen kom en 's avonds terugga, is die 20 euro al afgeschreven. Als ik weer incheck en terugga naar Amsterdam is dat gewoon een nieuwe reis.
Defecte poortjes natuurlijkquote:Op woensdag 2 december 2009 11:32 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ben echt heel benieuwd hoe het gaat al we straks overal met de OVC kunnen betalen. Ik ga echt wel even een ervaringsrondje maken danBen benieuwd waar ik dan allemaal tegenaan loop...
Maar mijn idee dat een enkele reis zonder uitchecken goedkoper is klopt in essentie toch? Stel dat je de volgende dag pas teruggaat.quote:Op woensdag 2 december 2009 11:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je blijft ingecheckt tot je uitcheckt, of tot 4:00 's nachts. Als jij 's ochtends naar Groningen reist, en terugreist, en daarna op je startstation weer uitcheckt, kost dat je ¤ 20 (het instaptarief ben je wanneer je na een uur uitcheckt op hetzelfde station kwijt). Check je uit op een ander station dan betaal je van je startstation tot dat specifieke station.
Die zal wel weer gaan testrijden tussen Helmond en Horst-Sevenum denk ik.quote:Op woensdag 2 december 2009 12:52 schreef Quyxz_ het volgende:
Wat deed die V250 vanmorgen rond 10.30 op het rangeerterrein bij Eindhoven station?
Hij kwam net aanrijden vanuit de richting Best.
quote:Op woensdag 2 december 2009 12:57 schreef Irritatie100 het volgende:
uiteindelijk kreeg ik m'n handdoekje dus weer terug in m'n gezicht
Alweer?quote:Op woensdag 2 december 2009 13:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die zal wel weer gaan testrijden tussen Helmond en Horst-Sevenum denk ik.
quote:Op woensdag 2 december 2009 12:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Fijn, die toiletten in de DD-AR. Ik ben uiteraard goed opgevoed dus waste ik mijn handen na het toiletgebruik, gooi het doekje in het toilet (er was geen apart vuilnisbakje voor de handdoekjes...), vervolgens volgt een windvlaag door die afvoerbuis die niet afgesloten was en uiteindelijk kreeg ik m'n handdoekje dus weer terug in m'n gezicht
Geerdijk... Altijd een feest als er iemand op het perron staat.quote:Op woensdag 2 december 2009 11:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar dan op Geerdijk of zo. Dan je een veulentje in de wei ziet lopen, en dan een poepkever over het perron, en dan een vlindertje op de rails, en dan in 2 seconden een trein, en dan weer minuten lang niksigheid
Dat kan niemand, dat is juist de pretquote:Op woensdag 2 december 2009 13:58 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat is misschien wel een idee ja, maar ik kan totaal niet painten
In spoorland is veel niet duidelijk en aan vele veranderingen onderhevig, maar aangezien DB steeds minder treinen gaat krijgen die eindigen in A'dam CS willen ze hiervoor enige compensatie (ze zijn niet echt gecharmeerd van het NS idee: we gooien alles over de zuidas). Dus dringen ze aan, wanneer de een internationale trein naar Schiphol rijdt (niet via CS dus), deze doorrijdt naar Den Haag en/of Rotterdam. In eerste instantie is dat inderdaad de IC Berlijn, maar ook de ICE wordt in de nabije toekomst (dat kan 2011 of 2012 zijn) over de zuidas geleid. Dit inderdaad mede door het SAAL project (hoge belasting bij Diemen en A'dam CS) en 6/maatwerk (hoge belasting A'dam CS-Utrecht), dat elke 10 minuten een IC voorziet + 2 tot 6 keer per uur een sprinter. Op het spoor past het allemaal wel (net), maar in de stations niet. In A'dam CS in ieder geval niet. Ook Schiphol komt onder druk te staan met treinen die keren (al dan niet via Hoofddorp Opstel). Dus worden treinen zo mogelijk naar Shl gebracht ipv Asd, en als ze dan in Shl zijn, liever door rijden naar 't zuiden dan daar keren.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ben jij nu niet in de war met de Pimpel-express? (de IC uit Berlijn dus). Die gaat in DRGL2011 samen met de treinen uit Groningen/Leeuwarden/Enschede doorrijden naar Den Haag.
ICE integreren in de binnenlandse dienst dat is iets uit een van de vele plannen voor 'om de tien minuten een trein' dat is dus nog lang niet duidelijk.
[..]
Leuk ja, maar heb je die dienstregeling al eens goed bekeken? Utrecht-Eindhoven duurt met die ICE meer dan een uur! Grote kans dat 'ie lekker 10 minuten gaat staan niksen op een perronloos spoor in Den Bosch. Of Geldermalsen.
quote:Op woensdag 2 december 2009 12:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Fijn, die toiletten in de DD-AR. Ik ben uiteraard goed opgevoed dus waste ik mijn handen na het toiletgebruik, gooi het doekje in het toilet (er was geen apart vuilnisbakje voor de handdoekjes...), vervolgens volgt een windvlaag door die afvoerbuis die niet afgesloten was en uiteindelijk kreeg ik m'n handdoekje dus weer terug in m'n gezicht
Deze SOVer is wel dankbaar voor de openbaringen in dit topicquote:Op woensdag 2 december 2009 15:15 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
In spoorland is veel niet duidelijk en aan vele veranderingen onderhevig, maar aangezien DB steeds minder treinen gaat krijgen die eindigen in A'dam CS willen ze hiervoor enige compensatie (ze zijn niet echt gecharmeerd van het NS idee: we gooien alles over de zuidas). Dus dringen ze aan, wanneer de een internationale trein naar Schiphol rijdt (niet via CS dus), deze doorrijdt naar Den Haag en/of Rotterdam. In eerste instantie is dat inderdaad de IC Berlijn, maar ook de ICE wordt in de nabije toekomst (dat kan 2011 of 2012 zijn) over de zuidas geleid. Dit inderdaad mede door het SAAL project (hoge belasting bij Diemen en A'dam CS) en 6/maatwerk (hoge belasting A'dam CS-Utrecht), dat elke 10 minuten een IC voorziet + 2 tot 6 keer per uur een sprinter. Op het spoor past het allemaal wel (net), maar in de stations niet. In A'dam CS in ieder geval niet. Ook Schiphol komt onder druk te staan met treinen die keren (al dan niet via Hoofddorp Opstel). Dus worden treinen zo mogelijk naar Shl gebracht ipv Asd, en als ze dan in Shl zijn, liever door rijden naar 't zuiden dan daar keren.
En ach, in de zomer heb je toch geen haast, dan ga je voor het comfort van ICE terwijl de rest als sardines in een VIRM zit te zweten
Ook snap ik de opmerkingen 'oh nu wordt het superdruk in de ICE, nu komen de SOV'ers etc.' niet: voor (de meesten van) jullie was het ook 'nieuws' dat de toeslag verdwijnt. Wel, als de deelnemers van het treinentopic al niet eens weten dat ie verdwijnt, hoe zulleen de honderduizenden doorsnee reizigers het dan wetenDie denken nog steeds dat je niet zomaar de ICE in mag stappen (waarschijnlijk weten de meesten nu al niet eens dat je ermee binnenlands mag reizen, mits je een toeslagbiljet hebt).
Die plan V/T op 2.43: da's een pas snel optrekken.quote:Op woensdag 2 december 2009 01:28 schreef busfoto.nl het volgende:
Vanavond een aantal filmpjes gemaakt op Utrecht Centraal, waaronder diegene hieronder.
En een leuk aanpassinkje aan de afspeelsnelheid:
Mja en ik zat dus in de intercity naar Rsd tussen Tilburg - Breda.. zo'n 50 minuten stilgestaanquote:Op woensdag 2 december 2009 17:26 schreef James1988 het volgende:
Wisselstoring Breda - Gilze-Rijen, reizigers tussen Tilburg/Eindhoven en Den Haag/Rotterdam reizen via Utrecht. I.p.v. 10 bakken ICRm (Den Haag - Venlo) zit ik nu in een zesbaks VIRM die beperkt wordt tot Breda.
Ach, ik klaag niet... ik moet naar Breda
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die ambitie is er hier ook, en ik ben er ook wel wat werk van aan het maken.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.
Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
gefeliciteerdquote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.
Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.
Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.
Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Proficiat!quote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.
Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.
Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Dat is ook de reden waarom ik het zolang mogelijk ophoud tot thuis...quote:Op woensdag 2 december 2009 12:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Fijn, die toiletten in de DD-AR. Ik ben uiteraard goed opgevoed dus waste ik mijn handen na het toiletgebruik, gooi het doekje in het toilet (er was geen apart vuilnisbakje voor de handdoekjes...), vervolgens volgt een windvlaag door die afvoerbuis die niet afgesloten was en uiteindelijk kreeg ik m'n handdoekje dus weer terug in m'n gezicht
Inderdaad! En zeker als ie naar Schiphol gaat rijden wordt het helemaal interessantquote:Op woensdag 2 december 2009 16:52 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Deze SOVer is wel dankbaar voor de openbaringen in dit topic
Hé een mede Hoofddorper!quote:Op dinsdag 1 december 2009 23:51 schreef zeurpietcoen het volgende:
Vanuit hoofddorp rijden alleen maar DDaR en Sprinters. Is er een manier om naar A'dam zuid, rai, amstel, lelylaan, sloterdijk of centraal te komen met een IRM of een ICM? Ik weet dat ik met IRM kan door op Schiphol over te stappen maar geef toch voorkeur aan ICM... Of rijdt dat niet?
Ik hoefde hem niet in te leveren en ook niet te activeren, want je ov-chip werkt gewoon als je er 20 euro te goed opzet.(of dat is alles)quote:Op woensdag 2 december 2009 17:48 schreef Socios het volgende:
Ingewikkeld allemaal.
Ik heb een SOV. Enige tijd geleden heb ik daarvoor al een ov-chipkaart toegestuurd gekregen. Deze heb ik nog nooit gebruikt. Vanaf 1 januari 2010 verdwijnt de gewone OV-studentenkaart en kan men alleen nog maar met die SOV-chipkaart reizen. Deze dient meen ik eerst geactiveerd te worden.
Echter, ik wil dat helemaal niet. Sowieso ben ik bijna klaar met mijn studie waardoor ik geen SOV meer heb. Daarbij wil ik helemaal niet met een ov-chipkaartreizen.
Ik wil dus mijn SOV stopzetten per 1 januari cq. niet reizen per SOV-chipkaart per diezelfde datum.
Nu mijn vraag: welke actie dien ik hiervoor te ondernemen? Is het bijvoorbeeld voldoende om gewoon mijn SOV-chipkaart niet te activeren? Of moet ik iets opzeggen? Ook na bestudering van enkele meegestuurde folders snap ik er allemaal niet veel van.![]()
B.V.D,
Socios
Da's zo ongeveer hetzelfde trucje als je ov als vermist opgeven als je ergens halverwege het jaar afstudeert. Je nieuwe lever je in en op je ouide blijf je reizen. Tot ze het kaartnummer controleren: zwart rijden, fraude en valse aangifte.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:09 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ik hoefde hem niet in te leveren en ook niet te activeren, want je ov-chip werkt gewoon als je er 20 euro te goed opzet.
Je kan het abonnement er af laten halen bij een ov-chipkaart balie, zodat je hem als normale ov-chipkaart kan nog gebruiken.
Zelf kwam ik er bij toeval achter dat je gewoon nog met je ov week abonnement kan reizen terwijl je geen recht meer op hebt.
Als je gecontroleerd word schijnen ze wel te kunnen zien dat je helemaal geen rechten meer hebt op je week ov.
Je word toch nooit bijna gecontroleerd dus ik neem het risico.
T lijkt wel een beetje op de gemiddelde modelbaan..quote:Op woensdag 2 december 2009 17:31 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Die plan V/T op 2.43: da's een pas snel optrekken.
En treinen die met een rotgang door het station en door de wisselstraat heen denderen.
Ja vond ik ook somsquote:Op woensdag 2 december 2009 20:38 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
T lijkt wel een beetje op de gemiddelde modelbaan..
Euhm ja. Totdat de IB-Groep bij TLS navraag doet naar de kaarten die wel een einddatum zouden moeten hebben voor het OV-studentenreisproduct, maar dat nog niet hebben gekregen. Dat kan TLS namelijk zo opvragen.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:09 schreef sander89 het volgende:
[..]
Als je gecontroleerd word schijnen ze wel te kunnen zien dat je helemaal geen rechten meer hebt op je week ov.
Je word toch nooit bijna gecontroleerd dus ik neem het risico.
Dit is toch een andere trucje, al reis ik nog steeds zwart.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:17 schreef Fixers het volgende:
[..]
Da's zo ongeveer hetzelfde trucje als je ov als vermist opgeven als je ergens halverwege het jaar afstudeert. Je nieuwe lever je in en op je ouide blijf je reizen. Tot ze het kaartnummer controleren: zwart rijden, fraude en valse aangifte.
Het is een ander trucje met dezelfde uitkomst. Je reist met een OV-studentenkaart zonder er recht op te hebben. De valse aangifte vervalt, maar de fraude en zwartrijden blijft.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:51 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dit is toch een andere trucje, al reis ik nog steeds zwart.![]()
![]()
Het misbruik maken is ook zo makkelijk en de kans dat je betrapt word is zo klein.![]()
Is gewoon een van de vele dingen die slecht geregeld zijn met de ov chipkaart.
Al moet ik mij eigenlijk gewoon aan de regels houden als reiziger.
Mijn traditionele week ov kaart heb ik ingeleverd bij het postkantoor.
Ik wacht wel op het moment dat je hier vreselijk komt janken hoe oneerlijk het allemaal wel is dat jij gepakt bent en allerlei zware criminelen nog niet. En dan ga ik je steenhard uitlachenquote:Op woensdag 2 december 2009 20:51 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dit is toch een andere trucje, al reis ik nog steeds zwart.![]()
![]()
Het misbruik maken is ook zo makkelijk en de kans dat je betrapt word is zo klein.![]()
Dat is gelukkig niet zo van die 68 euro.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:00 schreef James1988 het volgende:
En de boete is niet mals... ¤ 68,- per halve maand.
Lever dat ding nou maar gewoon in, het bespaart je een hoop moeite want hiermee tegen de lamp lopen is een stuk simpeler dan met dat papieren ding wat je eerst had -- hier is een controleerbare backend van namelijk.
Al heb ik mij niet aan mijn goede voornemens gehouden.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:01 schreef sander89 het volgende:
Net nog even gebeld over mijn OV-Chipkaart.
Ik hoef geen abonnement geld te betalen ik kan alleen beboet worden voor zwartrijden al ik gecontroleerd was. (gebeurt gelukkig nooit in de bus)
Volgende keer maar gewoon weer met de strippenkaart.
Zo sneu ben ik ook weer niet.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wacht wel op het moment dat je hier vreselijk komt janken hoe oneerlijk het allemaal wel is dat jij gepakt bent en allerlei zware criminelen nog niet. En dan ga ik je steenhard uitlachen
Als ze in groningen niet te moeilijk doen over het oneigenlijk gebruik à raison van ¤68,- per halve maand. Dan heb je nog altijd een Officier van Justitie en een rechter te vriend te houden. Valsheid in geschrifte wordt beboet met een boete uit de vijfde categorie, ofwel maximaal ¤ 74.000. Kan je 11 jaar eerste klas van reizen.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:09 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dat is gelukkig niet zo van die 68 euro.
[..]
Al heb ik mij niet aan mijn goede voornemens gehouden.![]()
Het is zo dat je alleen in Amsterdam of Rotterdam je abonnement er af kan laten halen, toevallig ben ik daar binnenkort misschien moet ik toch maar verstandig gaan doen.
[..]
Zo sneu ben ik ook weer niet.
Als ik toch gepakt word dan ben ik gewoon de lul want ik heb zelf het risico genomen en zal ik gewoon de boete betalen.![]()
Maarja ik zal mijn ophouden met deels offtopic geleuter van mij over dit onderwerp.
In principe wel. Een enkele reis Amsterdam Centraal - Groningen kost met de OV-Chipkaart ¤21,20. Tel uit je winst. Ik kan me wel voorstellen dat een OV-Chipkaart na een aantal keer "inchecken-zonder-uitchecken" geblokkeerd wordt.quote:Op woensdag 2 december 2009 12:47 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Maar mijn idee dat een enkele reis zonder uitchecken goedkoper is klopt in essentie toch? Stel dat je de volgende dag pas teruggaat.
Voorlopig kan het niet eens anders. Zo'n papiertje is ook veel beter want dan heb je lekker HELEMAAL NIETS met die blieppaaltjes te maken.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
iK HEB GEWOON EEN PAPIERTJE UIT DE automaat getrokken. En dat blijf ik doen zo lang het kan
Onderbreking in de bovenleiding op de hefbrug misschien? Daar willen lichten nog weleens van uitgaan.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Op de brug voor Zutphen maakte de trein in een keer een behoorlijke remming, en alle lichten gingen uit boven de zittingen. Foutje van de machinist?
Klopt ja, zie "Voorwaarden Reizen op Saldo bij NS". Dat wordt dan gezien als een reis zonder geldig vervoerbewijs met consequenties zoals vermeld in de AVR-NS.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:33 schreef freako het volgende:
In principe wel. Een enkele reis Amsterdam Centraal - Groningen kost met de OV-Chipkaart ¤21,20. Tel uit je winst. Ik kan me wel voorstellen dat een OV-Chipkaart na een aantal keer "inchecken-zonder-uitchecken" geblokkeerd wordt.
Net als de individuele luchtkoeling.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:52 schreef ReisT het volgende:
Onderbreking in de bovenleiding op de hefbrug misschien? Daar willen lichten nog weleens van uitgaan.
Ah oke, wist niet dat er een onderbreking tussen kon zitten?quote:Op woensdag 2 december 2009 21:52 schreef ReisT het volgende:
[..]
Onderbreking in de bovenleiding op de hefbrug misschien? Daar willen lichten nog weleens van uitgaan.
Dit.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
iK HEB GEWOON EEN PAPIERTJE UIT DE automaat getrokken. En dat blijf ik doen zo lang het kan
En dat.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:50 schreef ReisT het volgende:
Zo'n papiertje is ook veel beter want dan heb je lekker HELEMAAL NIETS met die blieppaaltjes te maken.
Ja hoor, zijn meer van die plekken. Bij ALkmaar is ook een spanningsloze brug, in Friesland liggen er minstens 3, en bijvoorbeeld de spanningssluis bij Roosendaal. Kwestie van op tijd je panto laten zakken, zorgen dat je niet in het midden stil komt te staan, en aan de overkant weer omhoog doenquote:Op woensdag 2 december 2009 21:57 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ah oke, wist niet dat er een onderbreking tussen kon zitten?
Dat kan dusquote:Op woensdag 2 december 2009 21:57 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ah oke, wist niet dat er een onderbreking tussen kon zitten?
Lijkt me handig voor de zekerheid he. Anders schietie omoog zodra de BL ophoudt en blijftie hangen aan de overkantquote:
Dus als hij niet genoeg snelheid heeft, en hij komt stil te staan heeft tie een probleem?quote:Op woensdag 2 december 2009 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hoor, zijn meer van die plekken. Bij ALkmaar is ook een spanningsloze brug, in Friesland liggen er minstens 3, en bijvoorbeeld de spanningssluis bij Roosendaal. Kwestie van op tijd je panto laten zakken, zorgen dat je niet in het midden stil komt te staan, en aan de overkant weer omhoog doen
BL houdt in?quote:Op woensdag 2 december 2009 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt me handig voor de zekerheid he. Anders schietie omoog zodra de BL ophoudt en blijftie hangen aan de overkant
Ja dat traject doelde ik ook op. Alle bruggen tussen Lw en Harlingen en tussen Lw en Stavoren zijn trouwens ook spanningsloosquote:Op woensdag 2 december 2009 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
alleen al tussen Leeuwarden en Heerenveen liggen er 4
Als er op een dusdanig moment aan de noodrem getrokken wordt dat het moment van stilstand dreigt samen te vallen met de passage van een spanningsloze brug, dan zou ik als mcn zeker een vulstoot proberen ja. Maar goed, wat weet ik er ook van hequote:Op woensdag 2 december 2009 22:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Dus als hij niet genoeg snelheid heeft, en hij komt stil te staan heeft tie een probleem?
Met wat miezer is een vertrekkende trein van Akkrum richting Leeuwarden daarom leuk. Doorslippende wielen en een trein die maar net over de spanningsloze brug komt.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als er op een dusdanig moment aan de noodrem getrokken wordt dat het moment van stilstand dreigt samen te vallen met de passage van een spanningsloze brug, dan zou ik als mcn zeker een vulstoot proberen ja. Maar goed, wat weet ik er ook van heMisschien zijn er nog wel accu's of zo waarmee je de overkant kan halen in geval van nood, dat zou kunnen
![]()
Nee normaal gesproken niet:quote:Op woensdag 2 december 2009 21:59 schreef Socios het volgende:
Gaat daarvoor de panto omlaag, ja?
quote:Nederlands materieel houdt gewoon de boel omhoog bij een stroomloze brug. Het uiteinde van de bovenleiding loopt iets naar boven zodat de stroomafnemer netjes weer tegen de draad wordt geleid. Wel moet de tractie er af om te voorkomen dat er vlambogen worden getrokken
ohih forum
Kwam dit nog tegen, de spoorbrug van Zutphen heeft gewoon een vaste bovenleiding.quote:
Dat dacht ik ook al inderdaad, ook niet zo gek. Aangezien het station vlakbij de brug ligt.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:56 schreef sander89 het volgende:
[..]
Kwam dit nog tegen, de spoorbrug van Zutphen heeft gewoon een vaste bovenleiding.
[ afbeelding ]
Wat een irritant KUTverhaal.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:10 schreef dennistd het volgende:
Interessante presentatie over DDAR/DDZ: http://www.nsprocurement.(...)rnization.080901.ppt
Dat zal wel de huisstijl van NedTrain zijnquote:Op woensdag 2 december 2009 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een irritant KUTverhaal.
het begint al met dia 1, die opgeleukt wordt met een plaatje van een VIRM terwijl het verhaal over DDAR gaat.
Europese aanbestedingquote:Ten tweede leven we hier nog steeds in NEDERLANDSTALIG gebied. Wat is dit voor kolderieke quasi-interessant-doenerij?
Nogal.quote:Op donderdag 3 december 2009 07:19 schreef Peterselieman het volgende:
heftig
Kon je wel een uitcheckpaaltje vinden op je bestemming en hoeveel bussen heb je daardoor gemist?quote:Op donderdag 3 december 2009 09:07 schreef James1988 het volgende:
Zojuist mijn eerste OV-chipkaartreis met NS gehad... ging goed.
Aanvankelijk nam de conducteur genoegen met het zien van mijn chipkaart, pas toen hij verderliep dacht hij "Ohja, even checken"... dat duurde ook nog even. Of 't controleren nou sneller gaat door de OV-chipkaart durf ik te betwijfelen, hij was er iig niet al te snel mee
bron en meerquote:NS splitst herrie en stilte in trein
In dubbeldekkers van de NS moeten mensen voor een rustige plek binnenkort boven zijn en voor gezelligheid beneden. De NS gaat de treinen zo inrichten dat het onderscheid tussen stiltecoupés en plekken voor gesprekken en ontmoetingen duidelijk zichtbaar wordt.
Ik zou het dan andersom doen, als het toch moet. Boven herrie en rust onder. Kinderen die een dagje met de trein willen, vinden het machtig interessant om bovenin te zitten. Die kun je maar moeilijk verplichten om stil te zijn.quote:Op donderdag 3 december 2009 09:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
bron en meer
Lijkt me een voordehandliggend moment om dat bij de renovatie van de DDARs te beginnen
Jep, die stonden in Rotterdam keurig in de loop. Verder geen aansluitende bussen gemist, ik ging toch verder met de metroquote:Op donderdag 3 december 2009 09:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kon je wel een uitcheckpaaltje vinden op je bestemming en hoeveel bussen heb je daardoor gemist?
http://www.brabantsdagbla(...)r-Tilburg--Breda.ecequote:Lobby voor derde spoor Tilburg - Breda
BREDA - Tussen Tilburg en Breda moet een derde spoorlijn komen. De huidige spoorcapaciteit is ontoereikend en daarom zijn de Brabantse spoorgemeenten een lobby begonnen bij minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat.
Een nieuwe lijn moet ervoor zorgen dat er meer personentreinen kunnen rijden en het goederenvervoer beter afgewikkeld kan worden.
Uitbreiding van de spoorcapaciteit tussen Breda en Tilburg is al langer een wens van de Brabantse gemeenten. De capaciteit van de lijn heeft nagenoeg het maximum bereikt. „Het is een drukke corridor”, vindt wethouder Wilbert Willems van Breda. „Wij hebben een eerder plan voor capaciteitsuitbreiding ook al omarmd. Aanleiding toen was meer personenvervoer. Het plan is echter wegens bezuinigingen naar een later stadium verhuisd.”
Ik zie dit dan ook eerder als een verkapte lobby om die verschrikkelijke goederentreinen zoveel mogelijk tegen te werken. En ja, als je die dingen met een slakkengangetje laat rijden kan ik me voorstellen dat het andere verkeer hier last van heeft.quote:Op donderdag 3 december 2009 09:42 schreef dennistd het volgende:
Hoe druk is het eigenlijk daar, je hebt de:
- 13600 ST Ht-Bd
- 1900 IC Gvc-Vl
- 3600 IC Zl-Rsd
- 5200 ST Tbw-Ehv
Vier treinen per halfuur dus, waarvan één maar op een heel kort stukje.
Het hele traject is pak 'm beet 15-20km lang, op dat stukje hoeven de IC's, ST's en GO's elkaar toch nog niet in de weg te zitten? Als je het vergelijkt met Hengelo-Almelo, dat is ongeveer dezelfde afstand, en daar gaat het ook goed met elk halfuur een goederenpad (en daar zitten 2 stopper ipv 1).
Bij een ongeluk of zelfdoding maakt het echt niet uit of er nou 1 of 2 of 3 of tachtig sporen liggen, dan gaat gewoon alles eruit, simpel zat. Dus daarvoor hoef je dat extra spoor niet aan te leggenquote:Op donderdag 3 december 2009 09:58 schreef James1988 het volgende:
Gisteren een wisselstoring bij Gilze-Rijen, en meteen liggen 2 drukke lijnen eruit (Den Haag - Venlo en Roosendaal - Zwolle). Ook bij een ongeluk danwel zelfdoding (een paar keer per jaar) ligt er urenlang een hoop uit.
Een derde spoor zou daar zeker wel wenselijk zijn, maar of er plek is pal naast de bestaande twee is zeer de vraag: bij Gilze-Rijen heeft men pasgeleden het oude 3e spoor wat er lag opgebroken...
Dat is een goed idee. En als we die boog nou een beetje ruim nemen, om alle bewoning heen, dan hebben al die steden helemaal geen last van het goederenvervoer. Misschien kunnen we die lijn zelfs zo rechtstreeks mogelijk van Rotterdam naar Duitsland aanleggen, is dat een idee?quote:Op donderdag 3 december 2009 10:10 schreef James1988 het volgende:
Ja, is ook zo... daarom kan dat derde spoor misschien met een boog eromheen worden aangelegd zodat er iig nog iets kan rijden van Breda naar Tilburg
Naah kan niet. Daar ligt al een spoordijk met eoa hip testbaantje eropquote:Op donderdag 3 december 2009 10:13 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is een goed idee. En als we die boog nou een beetje ruim nemen, om alle bewoning heen, dan hebben al die steden helemaal geen last van het goederenvervoer. Misschien kunnen we die lijn zelfs zo rechtstreeks mogelijk van Rotterdam naar Duitsland aanleggen, is dat een idee?
He jammer, het klonk zo mooi. Nederland ligt ook veel te vol met proefprojecten.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Naah kan niet. Daar ligt al een spoordijk met eoa hip testbaantje erop
4 personentreinen per halfuur en praktisch altijd dezelfde hoeveelheid goederentreinen. Verder komen de 1900 of 3600 bij slechts 5 minuten vertraging al achter de 13600 te zitten en die eerste mag richting Venlo ook regelmatig wachten omdat de 3600 en 5200 tegelijk vanuit Tilburg naar Tbw rijden en daar dus alle sporen bezetten. 't Is er serieus gewoon te drukquote:Op donderdag 3 december 2009 09:42 schreef dennistd het volgende:
Hoe druk is het eigenlijk daar, je hebt de:
[..]
Vier treinen per halfuur dus, waarvan één maar op een heel kort stukje.
Zoals hierboven al gezegd wordt zoiets echt niet opgelost met een derde spoor. Sterker, ik denk dat daar alleen maar meer wissels voor nodig zijn om dat in te passen, met dus ook meer kans op storingen.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
4 personentreinen per halfuur en praktisch altijd dezelfde hoeveelheid goederentreinen. Verder komen de 1900 of 3600 bij slechts 5 minuten vertraging al achter de 13600 te zitten en die eerste mag richting Venlo ook regelmatig wachten omdat de 3600 en 5200 tegelijk vanuit Tilburg naar Tbw rijden en daar dus alle sporen bezetten. 't Is er serieus gewoon te druk.
Verder heb je het gisteren misschien gemist, maar bij een simpele wisselstoring zit je dus al met zo'n situatie en 't komt nou niet bepaald zelden voor dat zo heel Brabant plat komt te liggen..
Ik weet niet of dat dak echt helemaal donkerblauw gaat blijven, lijkt me niet echt praktisch. Verder heeft het wel wat ja. Al houdt het totaal geen rekening met de lijnen van de trein zelfquote:Tenslotte, uit die presentatie eerder haal ik dus dat dit het definitieve uiterlijk van de DDZ wordt?
[ afbeelding ]
'k Vind het zowaar wel wat hebben
Dat gebeurt in Almelo ook met de 1600/1700quote:Op donderdag 3 december 2009 10:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
4 personentreinen per halfuur en praktisch altijd dezelfde hoeveelheid goederentreinen. Verder komen de 1900 of 3600 bij slechts 5 minuten vertraging al achter de 13600 te zitten
Alleen Tb-Tbw een derde spoor lijkt me een stuk goedkoper danquote:die eerste mag richting Venlo ook regelmatig wachten omdat de 3600 en 5200 tegelijk vanuit Tilburg naar Tbw rijden en daar dus alle sporen bezetten. 't Is er serieus gewoon te druk.
Ook met drie sporen heb je de boel dan plat liggen...quote:Verder heb je het gisteren misschien gemist, maar bij een simpele wisselstoring zit je dus al met zo'n situatie en 't komt nou niet bepaald zelden voor dat zo heel Brabant plat komt te liggen..
Oeh, me likes.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
4 personentreinen per halfuur en praktisch altijd dezelfde hoeveelheid goederentreinen. Verder komen de 1900 of 3600 bij slechts 5 minuten vertraging al achter de 13600 te zitten en die eerste mag richting Venlo ook regelmatig wachten omdat de 3600 en 5200 tegelijk vanuit Tilburg naar Tbw rijden en daar dus alle sporen bezetten. 't Is er serieus gewoon te druk.
Verder heb je het gisteren misschien gemist, maar bij een simpele wisselstoring zit je dus al met zo'n situatie en 't komt nou niet bepaald zelden voor dat zo heel Brabant plat komt te liggen..
Wat ik dan weer niet snap, wat is er gebeurd met de plannen voor Viersporigheid? De bruggen bij Tilburg aan de Ht/Ehv kant zijn er al voor gemaakt en vanuit Breda liggen er ook al zo'n 400 meter lang 4 sporen waarvan er 2 gewoon doodlopen
Tenslotte, uit die presentatie eerder haal ik dus dat dit het definitieve uiterlijk van de DDZ wordt?
[ afbeelding ]
'k Vind het zowaar wel wat hebben
Huh? Juist wel. De blauwe banden over de ramen. Net als bij VIRM, met als bij ICM, net als bij Mat'54, net als al honderd jaar gebeurt ongeveerquote:Op donderdag 3 december 2009 10:32 schreef De_Hertog het volgende:
Ik weet niet of dat dak echt helemaal donkerblauw gaat blijven, lijkt me niet echt praktisch. Verder heeft het wel wat ja. Al houdt het totaal geen rekening met de lijnen van de trein zelf
Ik bedoelde het voorste deel, het gaat zo half langs de cabineramen op en net wel/net niet over de deur heen. Het past wel in de huisstijl hoor, maar die kop is nou eenmaal nogal 'blokkig' en die vloeiende lijnen passen daar, vind ik, niet echt bij.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Huh? Juist wel. De blauwe banden over de ramen. Net als bij VIRM, met als bij ICM, net als bij Mat'54, net als al honderd jaar gebeurt ongeveer
Dat zijn keer/opstelsporenquote:Op donderdag 3 december 2009 10:28 schreef Ireyon het volgende:
vanuit Breda liggen er ook al zo'n 400 meter lang 4 sporen waarvan er 2 gewoon doodlopen
Zie ook http://www.sporenplan.nl/quote:Op donderdag 3 december 2009 11:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zijn keer/opstelsporen
Vroeger waren dat de doorgaande sporen, maar toen men begon met het heraanleggen van station Breda werd er besloten dat de buitenste sporen de doorgaande sporen moesten worden, en dat de binnensporen zouden worden gebruikt "om de toekomstige HSL-shuttle op te laten keren".
I kid you not, zo zei iemand bij het projectbureau het tijdens een bewonersbijeenkomst...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |