Ik hoop persoonlijk van niet, dan zit ik nog liever in DD-ARquote:Op maandag 30 november 2009 19:02 schreef Irritatie100 het volgende:
Zag vanmorgen op Nm een hele zooi ICK staan. Dacht dat ze gesloopt zouden worden?
Als jij in deze wintermaanden elke dag tussen Breda - Eindhoven zo'n coupé met heerlijk zachte stoelen en verwarming voor jezelf zou hebben, zou je wel anders piepenquote:Op maandag 30 november 2009 19:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik hoop persoonlijk van niet, dan zit ik nog liever in DD-AR
Mm, verkeerde quote-knop aangeklikt. Mijn ICK-ervaringen beperken zich tot bloedhete coupé's in bomvolle rijtuigen met doorgezakte stoelen. Lekker tegenover elkaar zitten met de knieën tegen elkaar.quote:Op maandag 30 november 2009 19:31 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als jij in deze wintermaanden elke dag tussen Breda - Eindhoven zo'n coupé met heerlijk zachte stoelen en verwarming voor jezelf zou hebben, zou je wel anders piepen
Oh 'k zag niet waar je op reageerde.. dan mag het bovenstaande bij dezen als een algemene opmerking worden beschouwd![]()
Lees de OP eensquote:
Volgens mij loopt die NSHispeed Twitter-kerel je te fuckenquote:Op maandag 30 november 2009 20:42 schreef James1988 het volgende:
>.< Ik had een mailtje van Thalys, verzonden om 16:09, dat ik meemocht om een proefrit te maken over de HSL-Zuid naar Parijs... vul ik m'n gegevens in, klik ik op 'bevestigen', krijg ik dan pas "Helaas zijn er geen plaatsen meer vrij"
-_-
Die eerste is wel mooi geworden.quote:Op maandag 30 november 2009 18:37 schreef Mkr het volgende:
Hier ook wat beginnersfotot's van mij! Afgelopen zaterdag gemaakt te Harderwijk
Intercity Leeuwarden-Rotterdam
[ afbeelding ]
Intercity Schiphol-Groningen
[ afbeelding ]
Stoptrein Utrecht-Zwolle
[ afbeelding ]
Stoptrein Zwolle-Utrecht
[ afbeelding ]
Ja, staan tenminste lekker weinig bovenleidingportalen opquote:Op dinsdag 1 december 2009 10:26 schreef Peterselieman het volgende:
Die eerste is wel mooi geworden.
Het zou pas nieuws zijn als het ICM er zonder konquote:Op dinsdag 1 december 2009 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, staan tenminste lekker weinig bovenleidingportalen op![]()
Ik vind die bovenleidingen juist wel tof, voor het perspectief en zoquote:Op dinsdag 1 december 2009 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, staan tenminste lekker weinig bovenleidingportalen op![]()
[/ouwezeurmodus]
Dit is het laatste spoorboekje dat wordt uitgegeven dus koopt hem allen: het wordt een collectorsitemquote:Op maandag 30 november 2009 01:53 schreef Socios het volgende:
[..]
In het nieuwe Spoorboekje!![]()
![]()
![]()
Laat ik ook nog even een paar dingen noemen uit de nieuwe dienstregeling waar ik blij van wordt en/of zelf wat aan heb:
- In de zomer van 2010 een aantal weken een ICE-verbinding tussen Utrecht en Eindhoven (non-stop)
(..)
- En... Saillant detail: het oude ´letter- dan wel cijfertype´ is terug in het spoorboekje.
Vreselijk inderdaad, sinds spoorslag '70 zijn bijna alle verbindingen (met name ICs) trager geworden. Nou nou, wat een vooruitgang in 40 jaar tijd zegquote:Op maandag 30 november 2009 01:45 schreef Socios het volgende:
[..]
Die bestonden gewoon niet.Er waren louter stoptreinen en sneltreinen. Bij de dienstregeling ´70 - ´71 deed de Intercity zijn intrede bij het zogenaamde ´Spoorslag 70´.
Hier waren keurige normen voor vastgelegd. Op het gebied van materieelinzet, vereiste snelheid, catering etc.
Deze zijn helaas in 2007 losgelaten waardoor er sindsdien ook allemaal "nepintercity´s" rijden... Ook zijn er bijna geen restauratiewagens meer te vinden en wordt er niet zelden in gehuchten gehalteerd.
Bron link url?quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:30 schreef davidov2009 het volgende:
Dit is het laatste spoorboekje dat wordt uitgegeven dus koopt hem allen: het wordt een collectorsitem
Ja. En bij de Bruna's op het stationquote:Op dinsdag 1 december 2009 11:49 schreef Ireyon het volgende:
Waar kun je dat spoorboekje kopen dan? Gewoon aan 't loket?
Ja, de toeslag voor ICE's verdwijnt per 13 decemberquote:
Dit gaat over het verdwijnen van het spoorboekje na deze editie (2010)quote:
Via Hilversum lijkt me he, zoals gebruikelijkquote:Op dinsdag 1 december 2009 12:22 schreef Christiaan het volgende:
Weet iemand hoe de IC AdamCS - UtrechtCS komend weekend gaat worden omgeleid?
Via Hilversumquote:Op dinsdag 1 december 2009 12:22 schreef Christiaan het volgende:
Weet iemand hoe de IC AdamCS - UtrechtCS komend weekend gaat worden omgeleid?
Ik had dan ook geen enkel idee wat gebruikelijk wasquote:Op dinsdag 1 december 2009 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Via Hilversum lijkt me he, zoals gebruikelijk
Ja, de IC rijdt (non-stop) de route Diemen, Weesp, Naarden-Bussem, Hilversum, Utrecht Overvecht, Utrecht CS.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:22 schreef Christiaan het volgende:
Weet iemand hoe de IC AdamCS - UtrechtCS komend weekend gaat worden omgeleid?
Geweldig nieuws. De enige trein die redelijk SOV-tuig vrij te houden was wordt gewoon opgegeven. Leuk.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:12 schreef davidov2009 het volgende:
Ja, de toeslag voor ICE's verdwijnt per 13 december![]()
Gaan die ook verdwijnen?quote:Reizigers kijken tegenwoordig ook zelden meer op de gele vertrekstaten in de stations:
Nou ja, wat dat betreft heb je aan een spoorboekje van 1992 ook wel genoeg natuurlijkquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:35 schreef Crientj het volgende:
Niet het spoorboekje weg
Daar kan je zo leuk en nutteloos in bladeren. ;o
Nou, op zich wel.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, wat dat betreft heb je aan een spoorboekje van 1992 ook wel genoeg natuurlijk
Ik maak er ieder jaar een studie van. In de weken tussen het uitkomen van het nieuwe Spoorboekje en het ingaan van de nieuwe dienstregeling bestudeer ik alle verschillen in de tabellen zodat ik weer helemaal op de hoogte ben.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:46 schreef Crientj het volgende:
Dan zou het nog bijvoorbeeld wel leuk zijn om er nog een te hebben en dan de verschillen naast elkaar te kunnen leggen enzo
Best snel verholpen vandaag.quote:Arnhem-Winterswijk Dinsdag 1 December 15:12
Oorzaak De beperkingen tussen Doetinchem en Winterswijk als gevolg van een sein- en overwegstoring zijn voorbij.
Het treinverkeer is volledig hervat.
Dat , en als ik voor de lol ga treinen kijk ik er ook altijd op om te zien wat de eerst volgende mogelijkheid om van dat statuion af te komen en waarheen dat dan is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:38 schreef Socios het volgende:
Echt he, ik kijk altijd op de gele vertrekstaten. Zou niet weten hoe ik anders kan zien op welk perron ik moet zijn. (Vertreksporen staan logischerwijs niet in het Spoorboekje)
En ja, dit is waarquote:Fietsenstalling bij NS-Station Zwijndrecht een chaos
ZWIJNDRECHT - Bij het NS Station in Zwijndrecht is de fietsenstalling een chaos, met name de voorzijde.
Prorail heeft een aantal weken geleden de zwaar verouderde fietsenstalling aan de achterzijde van het station vervangen, voor nieuwe rekken. Hier kunnen op 2 lagen fietsen worden geplaatst, beneden en boven dus.
Prorail heeft aan de voorkant ook een aantal rekken vervangen, maar niet alles.
Sinds een aantal weken is het een bende op station Zwijndrecht met fietsen, maar tevens ook met scooters.
Fietsen worden nu overal neergezet, midden op de stoepen, maar ook voor de trappen en de vertrekstaten buiten het station.
De Gemeente Zwijndrecht heeft borden staan, dat fout gestalde fietsen worden verwijderd. Je kan je fiets terugkopen. Deze woorden zijn al jaren niet nageleefd, want er worden nooit fietsen verwijderd, volgens een wethouder.
Gemeente Zwijndrecht heeft overlegd met Prorail om dit probleem op te lossen, door meer rekken te plaatsen. Hierover is nog geen besluit genomen.
W\aar de stalling aan de voorzijde overvol is, is er aan de achterzijde nog genoeg ruimte. Helaas word dit nooit gebruikt.
Nou en? Daar kijkt toch nooit iemand opquote:Fietsen worden nu overal neergezet, midden op de stoepen, maar ook voor de trappen en de vertrekstaten buiten het station.
Wat dat betreft is de mobiele site toch een stuk handiger.. Ook ideaal dat vertragingen daar gewoon fatsoenlijk op staanquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:38 schreef Socios het volgende:
Echt he, ik kijk altijd op de gele vertrekstaten. Zou niet weten hoe ik anders kan zien op welk perron ik moet zijn. (Vertreksporen staan logischerwijs niet in het Spoorboekje)
Precies. Of wanneer men op een station aankomt en wil weten, voor later op de dag, wanneer de laatste reismogelijkheid terug is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:34 schreef RealZeus het volgende:
Dat , en als ik voor de lol ga treinen kijk ik er ook altijd op om te zien wat de eerst volgende mogelijkheid om van dat statuion af te komen en waarheen dat dan is.
Ben al vier fietsen kwijtgeraakt op station Leeuwarden. Verwijderd al dan niet gejat.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
mja, het probleem van meer fietsenrekken plaatsen is dat er nog meer fietsen komen en de chaos niet helemaal opgelost wordt. ze moeten ook bij gaan houden of er niet fietsen staan die al tijden niet meer gebruikt worden. Als je die er tussenuit haalt zorg je er voor dat er voor andere fietsen meer plek is.
Oh, dat is wel handig, ja.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:10 schreef Ireyon het volgende:
Wat dat betreft is de mobiele site toch een stuk handiger.. Ook ideaal dat vertragingen daar gewoon fatsoenlijk op staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |