abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75124684
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:11 schreef knars het volgende:
overigens, als je van Gouda naar Bijlmer moet - waarom zou je dan :uberhaupt die verschrikkelijke directe stoptrein pakken? Neem een IC naar Utrecht, en daar staat om het kwartier een virm of icrm op je te wachten om je naar bijlmer te brengen.
Omdat je dan VIRM treft en daarmee een ernstig risico loopt op een ontmoeting met de gezochte psychopaat James 1.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75125033
pi_75125562
Ik zit haast elke dag in een SLT op de lijn Gouda Goverwelle - Rotterdam Centraal, prima treintje alleen vorige keer was de trein in de war, Rotterdam Alexander was ineens Rotterdam Noord, gelukkig greep de machinist in.
  Redactie Sport zondag 29 november 2009 @ 22:19:30 #54
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75127049
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:05 schreef bork het volgende:
Op de terugweg zag ik plan U te staan is Amersfoort, ik had niks gelezen erover btw dus was erg verbaasd en was laat met foto (op de heenweg sliep ik toen nog, denk ik).

[ afbeelding ]
Die Plan U staat daar al een paar maanden, en wordt hersteld door de SHD (stel is van de HIJSM, en is in februari door vandalen vernield). Het gele stel op de achtergrond is trouwens Mat'54 766, die daar staat in eraan te kunnen werken (op de Dijksgracht kon men er niet bij).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 29 november 2009 @ 22:20:28 #55
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_75127097
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:05 schreef bork het volgende:
(Geheel offtopic is dat ik er geen hout van snap dat daar zo'n kunstwerk wordt gelegd, leek me nou niet een plek waar elke dag kilometers file staan).
Er staat meestal geen file, maar de N35 is wel een drukke weg (het is de doorgaande weg Zwolle-Almelo-Enschede, tussen Wierden en Enschede is het de snelweg A35). In Nijverdal loopt de N35 dwars door het dorpscentrum, door de belangrijkste winkelstraat. Een rondweg zou een behoorlijke omweg betekenen. en bovendien allerlei natuurgebieden doorkruisen. De tunnel vergroot de capaciteit van de weg, en Nijverdal is verlost van al het verkeer door het centrum.
pi_75128218
Ik sta er serieus al een paar jaar van te kijken Hoe krijgt iemand het voor elkaar om te doen alsof NIJVERDAL een groot stedelijk knooppunt is waar allerlei infrastructurele Problemen met spoed opgelost moeten worden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 november 2009 @ 22:50:40 #57
136283 knars
Teethgrinder
pi_75128642
tsja, in de spits verkies ik toch echt VIRM boven DD-AR, zelfs de doedelzakvariant. Buiten de spits ook. Hell, als mij na dit leven door die knakker met de hoorntjes een vurige drietand op mijn scrotum wordt gedrukt met de keuze de rest van mijn ondode bestaan te moeten doorbrengen in een DD-AR of een VIRm,z ou ik voor de VIRM kiezen.

ik heb het niet zo op het comfort van de DD-AR
pi_75128763
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:50 schreef knars het volgende:
Hell, als mij na dit leven door die knakker met de hoorntjes een vurige drietand op mijn scrotum wordt gedrukt met de keuze de rest van mijn ondode bestaan te moeten doorbrengen in een DD-AR of een VIRm,z ou ik voor de VIRM kiezen
Tsjonge, een religieus ingegeven keuze voor VIRM. Ik vind idd wel dat dat ding ritueel verantwoord geslacht moet worden, maar hoe het daarna verder gaat daarmoeten we het nog maar eens over hebben
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 november 2009 @ 22:53:35 #59
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75128772
vanavond was er even actie op Zwijndrecht..
Tijdens me werk (Pizza bezorgen) werd ik ingehaald door een auto van ProRail Ongevallenbestrijding, welke met zwaailichten reed, en de auto bij station Zwijndrecht neerkwakte, waarop ik even later 2 ambulances en 2 politie busjes met loeiende sirene naar het station zag rijden..

Weet iemand wat er aan de hand was?

Een kennis die er was wezen kijken, kon weinig bijzonders zien. Wel zei hij dat er omgeroepen werd : "Wegens problemen zal de reistijd langer zijn. Excuses voor het ongemak."
Nou, lekker duidelijk..

De ambulance was binnen 10 minuten zonder patiënt weg.
  zondag 29 november 2009 @ 22:57:31 #60
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_75128958
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik sta er serieus al een paar jaar van te kijken Hoe krijgt iemand het voor elkaar om te doen alsof NIJVERDAL een groot stedelijk knooppunt is waar allerlei infrastructurele Problemen met spoed opgelost moeten worden?
Nou ja spoed. Het eerste tunnelplan dateert uit de jaren ´70, en daarvoor was er ook al sprake van een rondweg. Dit is niet zomaar een bevlieging van een wethouder Hekking. Die weg ligt er echt ongelukkig, en de tunnel is een prima oplossing. En het schijnt nog de goedkoopste optie te zijn ook, omdat Nijverdal ingeklemd ligt tussen allerlei natuurgebieden. Dan had een rondweg ook verdiept aangelegd moeten worden.
  Redactie Sport zondag 29 november 2009 @ 23:17:29 #61
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75129704
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik sta er serieus al een paar jaar van te kijken Hoe krijgt iemand het voor elkaar om te doen alsof NIJVERDAL een groot stedelijk knooppunt is waar allerlei infrastructurele Problemen met spoed opgelost moeten worden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nijverdal kost naar verhouding gewoon gigantisch veel tijd als je uit Twente naar Zwolle wil.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 29 november 2009 @ 23:28:25 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75130087
De aflevering van KRO Reporter over de HSL-affaire staat nu online: http://player.omroep.nl/?aflID=10353308
pi_75130286
Waar is de nieuwe dienstregeling te vinden dan?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_75131031
quote:
Op zondag 29 november 2009 23:34 schreef Sjoegerd het volgende:
Waar is de nieuwe dienstregeling te vinden dan?
Gewoon in de NS Reisplanner en dan plannen na 13 december. En hier vind je een overzicht met veranderingen.
pi_75131241
Mooie plaatjes
pi_75131322
quote:
Op zondag 29 november 2009 23:54 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Gewoon in de NS Reisplanner en dan plannen na 13 december. En hier vind je een overzicht met veranderingen.
Aah, dankjewel.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_75132681
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:02 schreef Ireyon het volgende:
Hoe noemden ze InterCity's vroeger eigenlijk?
Die bestonden gewoon niet. Er waren louter stoptreinen en sneltreinen. Bij de dienstregeling ´70 - ´71 deed de Intercity zijn intrede bij het zogenaamde ´Spoorslag 70´.

Hier waren keurige normen voor vastgelegd. Op het gebied van materieelinzet, vereiste snelheid, catering etc.

Deze zijn helaas in 2007 losgelaten waardoor er sindsdien ook allemaal "nepintercity´s" rijden... Ook zijn er bijna geen restauratiewagens meer te vinden en wordt er niet zelden in gehuchten gehalteerd.
pi_75132764
quote:
Op zondag 29 november 2009 23:34 schreef Sjoegerd het volgende:
Waar is de nieuwe dienstregeling te vinden dan?
In het nieuwe Spoorboekje!

Laat ik ook nog even een paar dingen noemen uit de nieuwe dienstregeling waar ik blij van wordt en/of zelf wat aan heb:
- In de zomer van 2010 een aantal weken een ICE-verbinding tussen Utrecht en Eindhoven (non-stop)
- De laatste trein van Amersfoort naar Leeuwarden (vertrek 0.08u, aankomst 2.01u of 2.10u) rijdt straks op alle dagen van de week (behalve zondagavond).
- Ook op zaterdag met de Sneltrein van Leeuwarden naar Groningen.
- En... Saillant detail: het oude ´letter- dan wel cijfertype´ is terug in het spoorboekje.
pi_75132801
Voor mij veranderd er niks voor de dagelijkse reis Putten-Utrecht Centraal-Putten
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_75132806
Owja, nu nog niet van toepassing. Maar het traject Leeuwarden - Harlingen v.v. krijgt ´snelle´ wissels waar straks met 140 km/u overheen gereden kan worden. Geen idee in hoeverre dit ook invloed heeft op de baanvaksnelheid (Volgens mij nu slechts 100 km/u). Men spreekt wel van een reistijdwinst van enkele minuten waardoor de ´korte kering´ te Harlingen Haven (wanneer dit station in juni 2010 weer opengaat) opgelost zou zijn. Ben benieuwd...
pi_75134752
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik sta er serieus al een paar jaar van te kijken Hoe krijgt iemand het voor elkaar om te doen alsof NIJVERDAL een groot stedelijk knooppunt is waar allerlei infrastructurele Problemen met spoed opgelost moeten worden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
;{
Ze willen bij ons toch ook nogsteeds een tunnel, al 25 jaar lang ofzo? Is dr toch nog niet en zal dr ook nog niet zijn. ;o

Ik was gister wel op Nijverdal West.
En heb leuke foto's. ;o
  maandag 30 november 2009 @ 10:00:14 #72
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_75135502
Dames en Heren, het volgende station is Amersfoort, denk bij het verlaten van de trein, aan de stroomafnemer, die op het 2 balkon ligt.

pi_75135571
Geheel aansluitend op deze discussie over Nijverdal West hier een actuele foto van gisteren, Je kunt zien dat ze in een week tijd, de rails hebben geplaatst, (dat waren de rails die in het gewone spoor lagen, want daar ligt nu niets meer), balast hebben gestort, dat ze een hek werk om op het perron hebben geplaatst.
pi_75135636
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:00 schreef Hr-Flip het volgende:
Dames en Heren, het volgende station is Amersfoort, denk bij het verlaten van de trein, aan de stroomafnemer, die op het 2 balkon ligt.

[ afbeelding ]


Ik vind die grondschildering trouwers best wel vet, als je niet heeeel goed kijkt vind ik het net echt water
pi_75135645
quote:
Op zondag 29 november 2009 23:28 schreef James1988 het volgende:
De aflevering van KRO Reporter over de HSL-affaire staat nu online: http://player.omroep.nl/?aflID=10353308
Het is jammer dat ze eigenlijk niet goed laten zien dat ERMTS niks te maken heeft met de stoffering van de stoelen. Daarnaast had de order van de Denen veel duidelijker naar voren moeten komen, dit laat zien dat de italianen het nog niet kunnen leveren.

En die politici: 'AnsaldoBreda sommige dacht het in Breda lag dus daar kunnen we wel even langsgaan .

Maar het laat wel zien dat de fouten te verwijten zijn aan de HSA en niet bij de overheid, want eigenlijk zou het materieel allang moeten zijn!
pi_75136183
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:03 schreef thats-me het volgende:
Geheel aansluitend op deze discussie over Nijverdal West hier een actuele foto van gisteren, Je kunt zien dat ze in een week tijd, de rails hebben geplaatst, (dat waren de rails die in het gewone spoor lagen, want daar ligt nu niets meer), balast hebben gestort, dat ze een hek werk om op het perron hebben geplaatst.
[ link | afbeelding ]
^^. k zal mijn foto's vanmiddag uploaden. ;o
pi_75136342
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:00 schreef Hr-Flip het volgende:
Dames en Heren, het volgende station is Amersfoort, denk bij het verlaten van de trein, aan de stroomafnemer, die op het 2 balkon ligt.

[ afbeelding ]
Woow, dat kan niet goed zijn! Enig idee waar ie vandaan kwam?
pi_75136413
Zou mij niets verbazen als die van het dak af komt
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 november 2009 @ 10:44:06 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75136547
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:00 schreef Hr-Flip het volgende:
Dames en Heren, het volgende station is Amersfoort, denk bij het verlaten van de trein, aan de stroomafnemer, die op het 2 balkon ligt.

[ afbeelding ]


Nu nog hopen dat het stel richting Groningen is gestuurd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75136559
Lijkt mij niet dat een trein waarbij de stroomafnemers van het dak vallen gewoon door mag rijden...
pi_75137038
Hoe sloom kunnen ze zijn... CTA is nu nogsteeds niet gemaakt. ;o

pi_75137153
Oh ja. Ik stond op de rails gister. ;o

  maandag 30 november 2009 @ 11:24:40 #83
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_75137413
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:44 schreef KapiteinT het volgende:
Lijkt mij niet dat een trein waarbij de stroomafnemers van het dak vallen gewoon door mag rijden...
Nee natuurlijk mag dat niet, Deze foto is genomen op een opstelterrein. Waar ik hem toen net had neergezet.
pi_75137493
quote:
Op maandag 30 november 2009 11:03 schreef Crientj het volgende:
Hoe sloom kunnen ze zijn... CTA is nu nogsteeds niet gemaakt. ;o

[ afbeelding ]
In de vertrekhal van Utrecht Centraal wordt deze trein ook nog altijd aangegeven als intercity...
pi_75137500
quote:
Op maandag 30 november 2009 11:24 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

Nee natuurlijk mag dat niet, Deze foto is genomen op een opstelterrein. Waar ik hem toen net had neergezet.
Ah, dat verklaard een boel.
pi_75137811
quote:
Op maandag 30 november 2009 11:28 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

In de vertrekhal van Utrecht Centraal wordt deze trein ook nog altijd aangegeven als intercity...
Oh ja, dat is ook altijd nog die stomme fout.
  maandag 30 november 2009 @ 11:48:01 #87
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_75138115
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:00 schreef Hr-Flip het volgende:
Dames en Heren, het volgende station is Amersfoort, denk bij het verlaten van de trein, aan de stroomafnemer, die op het 2 balkon ligt.

[ afbeelding ]
Goed bezig
  maandag 30 november 2009 @ 11:59:19 #88
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_75138469
quote:
Op maandag 30 november 2009 01:45 schreef Socios het volgende:Hier waren keurige normen voor vastgelegd. Op het gebied van materieelinzet, vereiste snelheid, catering etc.

Deze zijn helaas in 2007 losgelaten waardoor er sindsdien ook allemaal "nepintercity´s" rijden... Ook zijn er bijna geen restauratiewagens meer te vinden en wordt er niet zelden in gehuchten gehalteerd.
Niet voor het eerst overigens, eind jaren '80 was het ook een puinhoop wat er toe leidde dat begin jaren '90 nieuwe normen werden ingevoerd en dus veel Intercity's weer werden gedegradeerd tot Sneltrein. Als de geschiedenis zich blijft herhalen hebben we rond 2015 weer onderscheid tussen de echt snelle verbindingen en de neppers. Al heb je grote kans dat de langzamere dan Intercity heten (je kan het al die kleinere plaatsen natuurlijk niet aandoen hun "intercitystatus" weer af te pakken) en wat we vroeger intercity noemden heet dan Fyra of zoiets (als dat concept tegen die tijd nog bestaat tenminste).
  maandag 30 november 2009 @ 14:46:29 #89
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75143455
quote:
Op maandag 30 november 2009 11:59 schreef ReisT het volgende:

[..]

Niet voor het eerst overigens, eind jaren '80 was het ook een puinhoop wat er toe leidde dat begin jaren '90 nieuwe normen werden ingevoerd en dus veel Intercity's weer werden gedegradeerd tot Sneltrein. Als de geschiedenis zich blijft herhalen hebben we rond 2015 weer onderscheid tussen de echt snelle verbindingen en de neppers. Al heb je grote kans dat de langzamere dan Intercity heten (je kan het al die kleinere plaatsen natuurlijk niet aandoen hun "intercitystatus" weer af te pakken) en wat we vroeger intercity noemden heet dan Fyra of zoiets (als dat concept tegen die tijd nog bestaat tenminste).
Heb niet teveel hoop
NS HiSpeed is al meermalen van hun faillissement gered, al proberen ze zelf andere berichten naar boven te brengen
De overheid heeft geen zin om dat bedrijf failliet te laten gaan, wegens die dure HSL lijn, wat toch al een grote fout is geweest
  maandag 30 november 2009 @ 15:21:22 #90
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_75144749
hmm, deze 2 stoptreinen uit amersfoort gaat niet verder dan den dolder, maar er staat geen storing op NS.nl ?

14:44 + 38 min. Utrecht Centraal 6 Den Dolder, Utrecht Overv Stoptrein , Rijdt niet verder dan Den Dolder
15:14 + 15 min. Utrecht Centraal 7 Den Dolder, Utrecht Overv Stoptrein , Rijdt niet verder dan Den Dolder
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_75145850
Mss door de grote van de vertraging, dat ze daar keren en dat reizigers zich maar met de Sprinter moeten redden?
Hooray for beer.
pi_75147292
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:21 schreef Mkr het volgende:
hmm, deze 2 stoptreinen uit amersfoort gaat niet verder dan den dolder, maar er staat geen storing op NS.nl ?

14:44 + 38 min. Utrecht Centraal 6 Den Dolder, Utrecht Overv Stoptrein , Rijdt niet verder dan Den Dolder
15:14 + 15 min. Utrecht Centraal 7 Den Dolder, Utrecht Overv Stoptrein , Rijdt niet verder dan Den Dolder
Vanwege de vertraging laten ze hem niet verder rijden omdat anders de stoptrein vanuit Zwolle vertraging heeft.
Dus dan rijdt ie niet verder dan Den Dolder, mensen stappen op de stoptrein vanuit Zwolle en komen dan alsnog met vertraging aan op hun bestemming.
  Redactie Sport maandag 30 november 2009 @ 16:54:08 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75148591
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:25 schreef Crientj het volgende:

[..]

Vanwege de vertraging laten ze hem niet verder rijden omdat anders de stoptrein vanuit Zwolle vertraging heeft.
Dus dan rijdt ie niet verder dan Den Dolder, mensen stappen op de stoptrein vanuit Zwolle en komen dan alsnog met vertraging aan op hun bestemming.
Amersfoort-Utrecht rijdt maar één stoptrein hoor, en dat is die uit Zwolle. Die zal wel keren op het middenspoor tussen Den Dolder en Bilthoven (om zo vertraging richting Zwolle te voorkomen). Reizigers mogen dan met de stopper uit Baarn mee, die 16 minuten later vertrekt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75150574
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:54 schreef dennistd het volgende:

[..]

Amersfoort-Utrecht rijdt maar één stoptrein hoor, en dat is die uit Zwolle. Die zal wel keren op het middenspoor tussen Den Dolder en Bilthoven (om zo vertraging richting Zwolle te voorkomen). Reizigers mogen dan met de stopper uit Baarn mee, die 16 minuten later vertrekt.
Whoops. Lekker handig van mij. ;o
  maandag 30 november 2009 @ 18:37:48 #95
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_75152911
Hier ook wat beginnersfotot's van mij! Afgelopen zaterdag gemaakt te Harderwijk

Intercity Leeuwarden-Rotterdam


Intercity Schiphol-Groningen


Stoptrein Utrecht-Zwolle


Stoptrein Zwolle-Utrecht
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_75153988
Stond ik net op Ede-Wageningen voor de trein naar Utrecht, wat denk je? DDAR!

Opdondere. Volgende was weer een virm, ben ik daar maar in gaan zitten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75154063
Zag vanmorgen op Nm een hele zooi ICK staan. Dacht dat ze gesloopt zouden worden?
pi_75154482
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:02 schreef Irritatie100 het volgende:
Zag vanmorgen op Nm een hele zooi ICK staan. Dacht dat ze gesloopt zouden worden?
Hopen op een materieeltekort zodat ze weer terug in de 1900 komen
pi_75154743
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:10 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hopen op een materieeltekort zodat ze weer terug in de 1900 komen
Dan vrees ik dat ze niet ICK gaan terugzetten. Ik had laatst een Plan V op de 1900
pi_75154849
1900 is welke lijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')