Omdat je dan VIRM treft en daarmee een ernstig risico loopt op een ontmoeting met de gezochte psychopaat James 1.quote:Op zondag 29 november 2009 21:11 schreef knars het volgende:
overigens, als je van Gouda naar Bijlmer moet - waarom zou je dan :uberhaupt die verschrikkelijke directe stoptrein pakken? Neem een IC naar Utrecht, en daar staat om het kwartier een virm of icrm op je te wachten om je naar bijlmer te brengen.
Die Plan U staat daar al een paar maanden, en wordt hersteld door de SHD (stel is van de HIJSM, en is in februari door vandalen vernield). Het gele stel op de achtergrond is trouwens Mat'54 766, die daar staat in eraan te kunnen werken (op de Dijksgracht kon men er niet bij).quote:Op zondag 29 november 2009 20:05 schreef bork het volgende:
Op de terugweg zag ik plan U te staan is Amersfoort, ik had niks gelezen erover btw dus was erg verbaasd en was laat met foto (op de heenweg sliep ik toen nog, denk ik).
[ afbeelding ]
Er staat meestal geen file, maar de N35 is wel een drukke weg (het is de doorgaande weg Zwolle-Almelo-Enschede, tussen Wierden en Enschede is het de snelweg A35). In Nijverdal loopt de N35 dwars door het dorpscentrum, door de belangrijkste winkelstraat. Een rondweg zou een behoorlijke omweg betekenen. en bovendien allerlei natuurgebieden doorkruisen. De tunnel vergroot de capaciteit van de weg, en Nijverdal is verlost van al het verkeer door het centrum.quote:Op zondag 29 november 2009 20:05 schreef bork het volgende:
(Geheel offtopic is dat ik er geen hout van snap dat daar zo'n kunstwerk wordt gelegd, leek me nou niet een plek waar elke dag kilometers file staan).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Tsjonge, een religieus ingegeven keuze voor VIRM. Ik vind idd wel dat dat ding ritueel verantwoord geslacht moet worden, maar hoe het daarna verder gaat daarmoeten we het nog maar eens over hebbenquote:Op zondag 29 november 2009 22:50 schreef knars het volgende:
Hell, als mij na dit leven door die knakker met de hoorntjes een vurige drietand op mijn scrotum wordt gedrukt met de keuze de rest van mijn ondode bestaan te moeten doorbrengen in een DD-AR of een VIRm,z ou ik voor de VIRM kiezen
Nou ja spoed. Het eerste tunnelplan dateert uit de jaren ´70, en daarvoor was er ook al sprake van een rondweg. Dit is niet zomaar een bevlieging van een wethouder Hekking. Die weg ligt er echt ongelukkig, en de tunnel is een prima oplossing. En het schijnt nog de goedkoopste optie te zijn ook, omdat Nijverdal ingeklemd ligt tussen allerlei natuurgebieden. Dan had een rondweg ook verdiept aangelegd moeten worden.quote:Op zondag 29 november 2009 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik sta er serieus al een paar jaar van te kijkenHoe krijgt iemand het voor elkaar om te doen alsof NIJVERDAL een groot stedelijk knooppunt is waar allerlei infrastructurele Problemen met spoed opgelost moeten worden?
![]()
quote:Op zondag 29 november 2009 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik sta er serieus al een paar jaar van te kijkenHoe krijgt iemand het voor elkaar om te doen alsof NIJVERDAL een groot stedelijk knooppunt is waar allerlei infrastructurele Problemen met spoed opgelost moeten worden?
Nijverdal kost naar verhouding gewoon gigantisch veel tijd als je uit Twente naar Zwolle wil.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Gewoon in de NS Reisplanner en dan plannen na 13 december. En hier vind je een overzicht met veranderingen.quote:Op zondag 29 november 2009 23:34 schreef Sjoegerd het volgende:
Waar is de nieuwe dienstregeling te vinden dan?
Aah, dankjewel.quote:Op zondag 29 november 2009 23:54 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Gewoon in de NS Reisplanner en dan plannen na 13 december. En hier vind je een overzicht met veranderingen.
Die bestonden gewoon niet.quote:Op zondag 29 november 2009 20:02 schreef Ireyon het volgende:
Hoe noemden ze InterCity's vroeger eigenlijk?
In het nieuwe Spoorboekje!quote:Op zondag 29 november 2009 23:34 schreef Sjoegerd het volgende:
Waar is de nieuwe dienstregeling te vinden dan?
quote:Op zondag 29 november 2009 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik sta er serieus al een paar jaar van te kijkenHoe krijgt iemand het voor elkaar om te doen alsof NIJVERDAL een groot stedelijk knooppunt is waar allerlei infrastructurele Problemen met spoed opgelost moeten worden?
;{SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze willen bij ons toch ook nogsteeds een tunnel, al 25 jaar lang ofzo? Is dr toch nog niet en zal dr ook nog niet zijn. ;o
Ik was gister wel op Nijverdal West.![]()
En heb leuke foto's. ;o
quote:Op maandag 30 november 2009 10:00 schreef Hr-Flip het volgende:
Dames en Heren, het volgende station is Amersfoort, denk bij het verlaten van de trein, aan de stroomafnemer, die op het 2 balkon ligt.![]()
[ afbeelding ]
Het is jammer dat ze eigenlijk niet goed laten zien dat ERMTS niks te maken heeft met de stoffering van de stoelen. Daarnaast had de order van de Denen veel duidelijker naar voren moeten komen, dit laat zien dat de italianen het nog niet kunnen leveren.quote:Op zondag 29 november 2009 23:28 schreef James1988 het volgende:
De aflevering van KRO Reporter over de HSL-affaire staat nu online: http://player.omroep.nl/?aflID=10353308
^^. k zal mijn foto's vanmiddag uploaden. ;oquote:Op maandag 30 november 2009 10:03 schreef thats-me het volgende:
Geheel aansluitend op deze discussie over Nijverdal West hier een actuele foto van gisteren, Je kunt zien dat ze in een week tijd, de rails hebben geplaatst, (dat waren de rails die in het gewone spoor lagen, want daar ligt nu niets meer), balast hebben gestort, dat ze een hek werk om op het perron hebben geplaatst.
[ link | afbeelding ]
Woow, dat kan niet goed zijn! Enig idee waar ie vandaan kwam?quote:Op maandag 30 november 2009 10:00 schreef Hr-Flip het volgende:
Dames en Heren, het volgende station is Amersfoort, denk bij het verlaten van de trein, aan de stroomafnemer, die op het 2 balkon ligt.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 30 november 2009 10:00 schreef Hr-Flip het volgende:
Dames en Heren, het volgende station is Amersfoort, denk bij het verlaten van de trein, aan de stroomafnemer, die op het 2 balkon ligt.![]()
[ afbeelding ]
Nee natuurlijk mag dat niet, Deze foto is genomen op een opstelterrein. Waar ik hem toen net had neergezet.quote:Op maandag 30 november 2009 10:44 schreef KapiteinT het volgende:
Lijkt mij niet dat een trein waarbij de stroomafnemers van het dak vallen gewoon door mag rijden...
In de vertrekhal van Utrecht Centraal wordt deze trein ook nog altijd aangegeven als intercity...quote:Op maandag 30 november 2009 11:03 schreef Crientj het volgende:
Hoe sloom kunnen ze zijn... CTA is nu nogsteeds niet gemaakt. ;o
[ afbeelding ]
Ah, dat verklaard een boel.quote:Op maandag 30 november 2009 11:24 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Nee natuurlijk mag dat niet, Deze foto is genomen op een opstelterrein. Waar ik hem toen net had neergezet.
Oh ja, dat is ook altijd nog die stomme fout.quote:Op maandag 30 november 2009 11:28 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
In de vertrekhal van Utrecht Centraal wordt deze trein ook nog altijd aangegeven als intercity...
Goed bezigquote:Op maandag 30 november 2009 10:00 schreef Hr-Flip het volgende:
Dames en Heren, het volgende station is Amersfoort, denk bij het verlaten van de trein, aan de stroomafnemer, die op het 2 balkon ligt.![]()
[ afbeelding ]
Niet voor het eerst overigens, eind jaren '80 was het ook een puinhoop wat er toe leidde dat begin jaren '90 nieuwe normen werden ingevoerd en dus veel Intercity's weer werden gedegradeerd tot Sneltrein. Als de geschiedenis zich blijft herhalen hebben we rond 2015 weer onderscheid tussen de echt snelle verbindingen en de neppers. Al heb je grote kans dat de langzamere dan Intercity heten (je kan het al die kleinere plaatsen natuurlijk niet aandoen hun "intercitystatus" weer af te pakken) en wat we vroeger intercity noemden heet dan Fyra of zoiets (als dat concept tegen die tijd nog bestaat tenminste).quote:Op maandag 30 november 2009 01:45 schreef Socios het volgende:Hier waren keurige normen voor vastgelegd. Op het gebied van materieelinzet, vereiste snelheid, catering etc.
Deze zijn helaas in 2007 losgelaten waardoor er sindsdien ook allemaal "nepintercity´s" rijden... Ook zijn er bijna geen restauratiewagens meer te vinden en wordt er niet zelden in gehuchten gehalteerd.
Heb niet teveel hoopquote:Op maandag 30 november 2009 11:59 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet voor het eerst overigens, eind jaren '80 was het ook een puinhoop wat er toe leidde dat begin jaren '90 nieuwe normen werden ingevoerd en dus veel Intercity's weer werden gedegradeerd tot Sneltrein. Als de geschiedenis zich blijft herhalen hebben we rond 2015 weer onderscheid tussen de echt snelle verbindingen en de neppers. Al heb je grote kans dat de langzamere dan Intercity heten (je kan het al die kleinere plaatsen natuurlijk niet aandoen hun "intercitystatus" weer af te pakken) en wat we vroeger intercity noemden heet dan Fyra of zoiets (als dat concept tegen die tijd nog bestaat tenminste).
Vanwege de vertraging laten ze hem niet verder rijden omdat anders de stoptrein vanuit Zwolle vertraging heeft.quote:Op maandag 30 november 2009 15:21 schreef Mkr het volgende:
hmm, deze 2 stoptreinen uit amersfoort gaat niet verder dan den dolder, maar er staat geen storing op NS.nl ?
14:44 + 38 min. Utrecht Centraal 6 Den Dolder, Utrecht Overv Stoptrein , Rijdt niet verder dan Den Dolder
15:14 + 15 min. Utrecht Centraal 7 Den Dolder, Utrecht Overv Stoptrein , Rijdt niet verder dan Den Dolder
Amersfoort-Utrecht rijdt maar één stoptrein hoor, en dat is die uit Zwolle. Die zal wel keren op het middenspoor tussen Den Dolder en Bilthoven (om zo vertraging richting Zwolle te voorkomen). Reizigers mogen dan met de stopper uit Baarn mee, die 16 minuten later vertrekt.quote:Op maandag 30 november 2009 16:25 schreef Crientj het volgende:
[..]
Vanwege de vertraging laten ze hem niet verder rijden omdat anders de stoptrein vanuit Zwolle vertraging heeft.
Dus dan rijdt ie niet verder dan Den Dolder, mensen stappen op de stoptrein vanuit Zwolle en komen dan alsnog met vertraging aan op hun bestemming.
Whoops. Lekker handig van mij. ;oquote:Op maandag 30 november 2009 16:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Amersfoort-Utrecht rijdt maar één stoptrein hoor, en dat is die uit Zwolle. Die zal wel keren op het middenspoor tussen Den Dolder en Bilthoven (om zo vertraging richting Zwolle te voorkomen). Reizigers mogen dan met de stopper uit Baarn mee, die 16 minuten later vertrekt.
Hopen op een materieeltekort zodat ze weer terug in de 1900 komenquote:Op maandag 30 november 2009 19:02 schreef Irritatie100 het volgende:
Zag vanmorgen op Nm een hele zooi ICK staan. Dacht dat ze gesloopt zouden worden?
Dan vrees ik dat ze niet ICK gaan terugzetten. Ik had laatst een Plan V op de 1900quote:Op maandag 30 november 2009 19:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hopen op een materieeltekort zodat ze weer terug in de 1900 komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |