In Zwolle heeft de 3600 normaal gesproken een lange kering (> 30 minuten). Soms wil er echter wel eens kort gekeerd worden.quote:Op zondag 29 november 2009 14:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Waar wordt die schoongemaakt dan? In Zwolle staat hij ook maar 10 minuten.. Zie daar vaak wel de prullenbakken geleegd worden, maar echt schoon wordt de trein daar niet van..
Ik denk RandStadSpoor, o.a. Utrecht-Harderwijk.quote:
Dan krijgt Soestduinen weer een stop? Stapt daar iemand in dan?quote:Op zondag 29 november 2009 15:51 schreef dennistd het volgende:
Lapo:
[..]
In Zwolle heeft de 3600 normaal gesproken een lange kering (> 30 minuten). Soms wil er echter wel eens kort gekeerd worden.
[..]
Ik denk RandStadSpoor, o.a. Utrecht-Harderwijk.
DHG-Centraal - enschede gaat in de toekomst via schiphol las ik? Hoeveel langer is dat qua minuten?quote:Op zondag 29 november 2009 15:54 schreef De_Hertog het volgende:
Zijn er ook mensen WEL blij met de nieuwe dienstregeling dan?
Nee, mijn trein vertrekt een minuut eerder EN DAT VIND IK ECHT NIET KUNNEN!!!quote:Op zondag 29 november 2009 15:54 schreef De_Hertog het volgende:
Zijn er ook mensen WEL blij met de nieuwe dienstregeling dan?
jawel hoor, de overstap op min bus vanuit de IC in Enschede is een stuk beter geworden (8 min tov 5 min), waardoor ik ook bij vertraging (indien opgelopen tussen Amersfoort en Enschede) ook de bus kan halen (die 's avonds 1x per uur rijdt).quote:Op zondag 29 november 2009 15:54 schreef De_Hertog het volgende:
Zijn er ook mensen WEL blij met de nieuwe dienstregeling dan?
Je kunt ook via Utrecht blijven reizenquote:Op zondag 29 november 2009 15:57 schreef Peter het volgende:
DHG-Centraal - enschede gaat in de toekomst via schiphol las ik? Hoeveel langer is dat qua minuten?
Het gaat om een symbolisch klein traject, wat even wat ruimer in zijn rijtijd gezet wordt. Sowieso rij je met optrekken en afremmen gemiddeld niet veel harder dan 30 over zo'n trutte-eindje. Maak me maar weer wakker als er ECHT wat aan de hand isquote:Op zondag 29 november 2009 15:42 schreef Yreal het volgende:
kom op dat betekent dat ie wel 30 km/uur rijdt![]()
![]()
Wat vind je daar raar aan? Het verandert praktisch niets, en het maakt het een stuk makkelijker om op tijd te rijden.quote:Op zondag 29 november 2009 16:32 schreef James1988 het volgende:
Breda - Rotterdam, 1 minuut eerder vertrekken maar de reistijd neemt met 1 minuut toe. Wtf?
Speciaal voor die mensen had ik het uitgeschrevenquote:Op zondag 29 november 2009 18:00 schreef IntercityAPT het volgende:
Ben ik nou de enige hier die niet weet wat een DRGL is?
Waarom zo Engels?quote:Op zondag 29 november 2009 19:29 schreef jens007 het volgende:
Station Tilburg West zou toch vervangen worden door de naam Tilburg University? Kan er niks over vinden
Was eoa speciale happening voor in Oostende toch?>quote:Op zondag 29 november 2009 19:26 schreef trainfreak het volgende:
Een actueel fotootje van gisteren:
1601 tot 1608.
[ afbeelding ]
Ticket is ook gewoon een Nederlands woord hoor.quote:Op zondag 29 november 2009 19:49 schreef STTSJT het volgende:
Och, tegenwoordig willen ze alles in het engels hebben.
Kijk maar naar de kaart automaat, stond eerst kaartjes op en tegenwoordig (oke ook al een paar jaar) Tickets
Hoe noemden ze InterCity's vroeger eigenlijk?quote:Op zondag 29 november 2009 19:49 schreef STTSJT het volgende:
Och, tegenwoordig willen ze alles in het engels hebben.
Kijk maar naar de kaart automaat, stond eerst kaartjes op en tegenwoordig (oke ook al een paar jaar) Tickets
In Duitsland wisten de taalpuristen de KUT (Katholieke Universiteit Tilburg) wel te vinden.quote:Op zondag 29 november 2009 19:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waarom zo Engels?http://www.uvt.nl/univers/nieuws/0809/16/stationwest.html
http://www.omroepbrabant.(...)rg+Universiteit.aspx
Misschien Expres?quote:Op zondag 29 november 2009 20:02 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoe noemden ze InterCity's vroeger eigenlijk?
Tegenwoordig wel, maar het blijft een engels woord (ondanks dat hij vaak in de nederlandse taal wordt gebruiktquote:Op zondag 29 november 2009 20:01 schreef KapiteinT het volgende:
Ticket is ook gewoon een Nederlands woord hoor.
Veertig steden tempotreinquote:Op zondag 29 november 2009 20:02 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoe noemden ze InterCity's vroeger eigenlijk?
Nee.quote:Op zondag 29 november 2009 20:01 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ticket is ook gewoon een Nederlands woord hoor.
Ja, we wouden voor de laatste keer de 16tjes fotograferen.quote:Op zondag 29 november 2009 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was eoa speciale happening voor in Oostende toch?>
Ik zie er maar 7quote:Op zondag 29 november 2009 19:26 schreef trainfreak het volgende:
Een actueel fotootje van gisteren:
1601 tot 1608.
[ afbeelding ]
De 1607 is gesloopt in 1994 ofzo.quote:
Ik ben ooit eens met zon ding zo recht de productiehal van een zinkfabriek in geredenquote:
niiiicequote:Op zondag 29 november 2009 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben ooit eens met zon ding zo recht de productiehal van een zinkfabriek in gereden![]()
![]()
[ afbeelding ]
Omdat DDAR of SGMm zelfs nog > VIRM isquote:Op zondag 29 november 2009 21:11 schreef knars het volgende:
overigens, als je van Gouda naar Bijlmer moet - waarom zou je dan :uberhaupt die verschrikkelijke directe stoptrein pakken? Neem een IC naar Utrecht, en daar staat om het kwartier een virm of icrm op je te wachten om je naar bijlmer te brengen.
op het moment dat ik vanuit zoetermeer de 7.22 neem, sta ik 35 op gouda.quote:Op zondag 29 november 2009 21:11 schreef knars het volgende:
overigens, als je van Gouda naar Bijlmer moet - waarom zou je dan :uberhaupt die verschrikkelijke directe stoptrein pakken? Neem een IC naar Utrecht, en daar staat om het kwartier een virm of icrm op je te wachten om je naar bijlmer te brengen.
Omdat je dan VIRM treft en daarmee een ernstig risico loopt op een ontmoeting met de gezochte psychopaat James 1.quote:Op zondag 29 november 2009 21:11 schreef knars het volgende:
overigens, als je van Gouda naar Bijlmer moet - waarom zou je dan :uberhaupt die verschrikkelijke directe stoptrein pakken? Neem een IC naar Utrecht, en daar staat om het kwartier een virm of icrm op je te wachten om je naar bijlmer te brengen.
Die Plan U staat daar al een paar maanden, en wordt hersteld door de SHD (stel is van de HIJSM, en is in februari door vandalen vernield). Het gele stel op de achtergrond is trouwens Mat'54 766, die daar staat in eraan te kunnen werken (op de Dijksgracht kon men er niet bij).quote:Op zondag 29 november 2009 20:05 schreef bork het volgende:
Op de terugweg zag ik plan U te staan is Amersfoort, ik had niks gelezen erover btw dus was erg verbaasd en was laat met foto (op de heenweg sliep ik toen nog, denk ik).
[ afbeelding ]
Er staat meestal geen file, maar de N35 is wel een drukke weg (het is de doorgaande weg Zwolle-Almelo-Enschede, tussen Wierden en Enschede is het de snelweg A35). In Nijverdal loopt de N35 dwars door het dorpscentrum, door de belangrijkste winkelstraat. Een rondweg zou een behoorlijke omweg betekenen. en bovendien allerlei natuurgebieden doorkruisen. De tunnel vergroot de capaciteit van de weg, en Nijverdal is verlost van al het verkeer door het centrum.quote:Op zondag 29 november 2009 20:05 schreef bork het volgende:
(Geheel offtopic is dat ik er geen hout van snap dat daar zo'n kunstwerk wordt gelegd, leek me nou niet een plek waar elke dag kilometers file staan).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Tsjonge, een religieus ingegeven keuze voor VIRM. Ik vind idd wel dat dat ding ritueel verantwoord geslacht moet worden, maar hoe het daarna verder gaat daarmoeten we het nog maar eens over hebbenquote:Op zondag 29 november 2009 22:50 schreef knars het volgende:
Hell, als mij na dit leven door die knakker met de hoorntjes een vurige drietand op mijn scrotum wordt gedrukt met de keuze de rest van mijn ondode bestaan te moeten doorbrengen in een DD-AR of een VIRm,z ou ik voor de VIRM kiezen
Nou ja spoed. Het eerste tunnelplan dateert uit de jaren ´70, en daarvoor was er ook al sprake van een rondweg. Dit is niet zomaar een bevlieging van een wethouder Hekking. Die weg ligt er echt ongelukkig, en de tunnel is een prima oplossing. En het schijnt nog de goedkoopste optie te zijn ook, omdat Nijverdal ingeklemd ligt tussen allerlei natuurgebieden. Dan had een rondweg ook verdiept aangelegd moeten worden.quote:Op zondag 29 november 2009 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik sta er serieus al een paar jaar van te kijkenHoe krijgt iemand het voor elkaar om te doen alsof NIJVERDAL een groot stedelijk knooppunt is waar allerlei infrastructurele Problemen met spoed opgelost moeten worden?
![]()
quote:Op zondag 29 november 2009 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik sta er serieus al een paar jaar van te kijkenHoe krijgt iemand het voor elkaar om te doen alsof NIJVERDAL een groot stedelijk knooppunt is waar allerlei infrastructurele Problemen met spoed opgelost moeten worden?
Nijverdal kost naar verhouding gewoon gigantisch veel tijd als je uit Twente naar Zwolle wil.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Gewoon in de NS Reisplanner en dan plannen na 13 december. En hier vind je een overzicht met veranderingen.quote:Op zondag 29 november 2009 23:34 schreef Sjoegerd het volgende:
Waar is de nieuwe dienstregeling te vinden dan?
Aah, dankjewel.quote:Op zondag 29 november 2009 23:54 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Gewoon in de NS Reisplanner en dan plannen na 13 december. En hier vind je een overzicht met veranderingen.
Die bestonden gewoon niet.quote:Op zondag 29 november 2009 20:02 schreef Ireyon het volgende:
Hoe noemden ze InterCity's vroeger eigenlijk?
In het nieuwe Spoorboekje!quote:Op zondag 29 november 2009 23:34 schreef Sjoegerd het volgende:
Waar is de nieuwe dienstregeling te vinden dan?
quote:Op zondag 29 november 2009 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik sta er serieus al een paar jaar van te kijkenHoe krijgt iemand het voor elkaar om te doen alsof NIJVERDAL een groot stedelijk knooppunt is waar allerlei infrastructurele Problemen met spoed opgelost moeten worden?
;{SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze willen bij ons toch ook nogsteeds een tunnel, al 25 jaar lang ofzo? Is dr toch nog niet en zal dr ook nog niet zijn. ;o
Ik was gister wel op Nijverdal West.![]()
En heb leuke foto's. ;o
quote:Op maandag 30 november 2009 10:00 schreef Hr-Flip het volgende:
Dames en Heren, het volgende station is Amersfoort, denk bij het verlaten van de trein, aan de stroomafnemer, die op het 2 balkon ligt.![]()
[ afbeelding ]
Het is jammer dat ze eigenlijk niet goed laten zien dat ERMTS niks te maken heeft met de stoffering van de stoelen. Daarnaast had de order van de Denen veel duidelijker naar voren moeten komen, dit laat zien dat de italianen het nog niet kunnen leveren.quote:Op zondag 29 november 2009 23:28 schreef James1988 het volgende:
De aflevering van KRO Reporter over de HSL-affaire staat nu online: http://player.omroep.nl/?aflID=10353308
^^. k zal mijn foto's vanmiddag uploaden. ;oquote:Op maandag 30 november 2009 10:03 schreef thats-me het volgende:
Geheel aansluitend op deze discussie over Nijverdal West hier een actuele foto van gisteren, Je kunt zien dat ze in een week tijd, de rails hebben geplaatst, (dat waren de rails die in het gewone spoor lagen, want daar ligt nu niets meer), balast hebben gestort, dat ze een hek werk om op het perron hebben geplaatst.
[ link | afbeelding ]
Woow, dat kan niet goed zijn! Enig idee waar ie vandaan kwam?quote:Op maandag 30 november 2009 10:00 schreef Hr-Flip het volgende:
Dames en Heren, het volgende station is Amersfoort, denk bij het verlaten van de trein, aan de stroomafnemer, die op het 2 balkon ligt.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 30 november 2009 10:00 schreef Hr-Flip het volgende:
Dames en Heren, het volgende station is Amersfoort, denk bij het verlaten van de trein, aan de stroomafnemer, die op het 2 balkon ligt.![]()
[ afbeelding ]
Nee natuurlijk mag dat niet, Deze foto is genomen op een opstelterrein. Waar ik hem toen net had neergezet.quote:Op maandag 30 november 2009 10:44 schreef KapiteinT het volgende:
Lijkt mij niet dat een trein waarbij de stroomafnemers van het dak vallen gewoon door mag rijden...
In de vertrekhal van Utrecht Centraal wordt deze trein ook nog altijd aangegeven als intercity...quote:Op maandag 30 november 2009 11:03 schreef Crientj het volgende:
Hoe sloom kunnen ze zijn... CTA is nu nogsteeds niet gemaakt. ;o
[ afbeelding ]
Ah, dat verklaard een boel.quote:Op maandag 30 november 2009 11:24 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Nee natuurlijk mag dat niet, Deze foto is genomen op een opstelterrein. Waar ik hem toen net had neergezet.
Oh ja, dat is ook altijd nog die stomme fout.quote:Op maandag 30 november 2009 11:28 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
In de vertrekhal van Utrecht Centraal wordt deze trein ook nog altijd aangegeven als intercity...
Goed bezigquote:Op maandag 30 november 2009 10:00 schreef Hr-Flip het volgende:
Dames en Heren, het volgende station is Amersfoort, denk bij het verlaten van de trein, aan de stroomafnemer, die op het 2 balkon ligt.![]()
[ afbeelding ]
Niet voor het eerst overigens, eind jaren '80 was het ook een puinhoop wat er toe leidde dat begin jaren '90 nieuwe normen werden ingevoerd en dus veel Intercity's weer werden gedegradeerd tot Sneltrein. Als de geschiedenis zich blijft herhalen hebben we rond 2015 weer onderscheid tussen de echt snelle verbindingen en de neppers. Al heb je grote kans dat de langzamere dan Intercity heten (je kan het al die kleinere plaatsen natuurlijk niet aandoen hun "intercitystatus" weer af te pakken) en wat we vroeger intercity noemden heet dan Fyra of zoiets (als dat concept tegen die tijd nog bestaat tenminste).quote:Op maandag 30 november 2009 01:45 schreef Socios het volgende:Hier waren keurige normen voor vastgelegd. Op het gebied van materieelinzet, vereiste snelheid, catering etc.
Deze zijn helaas in 2007 losgelaten waardoor er sindsdien ook allemaal "nepintercity´s" rijden... Ook zijn er bijna geen restauratiewagens meer te vinden en wordt er niet zelden in gehuchten gehalteerd.
Heb niet teveel hoopquote:Op maandag 30 november 2009 11:59 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet voor het eerst overigens, eind jaren '80 was het ook een puinhoop wat er toe leidde dat begin jaren '90 nieuwe normen werden ingevoerd en dus veel Intercity's weer werden gedegradeerd tot Sneltrein. Als de geschiedenis zich blijft herhalen hebben we rond 2015 weer onderscheid tussen de echt snelle verbindingen en de neppers. Al heb je grote kans dat de langzamere dan Intercity heten (je kan het al die kleinere plaatsen natuurlijk niet aandoen hun "intercitystatus" weer af te pakken) en wat we vroeger intercity noemden heet dan Fyra of zoiets (als dat concept tegen die tijd nog bestaat tenminste).
Vanwege de vertraging laten ze hem niet verder rijden omdat anders de stoptrein vanuit Zwolle vertraging heeft.quote:Op maandag 30 november 2009 15:21 schreef Mkr het volgende:
hmm, deze 2 stoptreinen uit amersfoort gaat niet verder dan den dolder, maar er staat geen storing op NS.nl ?
14:44 + 38 min. Utrecht Centraal 6 Den Dolder, Utrecht Overv Stoptrein , Rijdt niet verder dan Den Dolder
15:14 + 15 min. Utrecht Centraal 7 Den Dolder, Utrecht Overv Stoptrein , Rijdt niet verder dan Den Dolder
Amersfoort-Utrecht rijdt maar één stoptrein hoor, en dat is die uit Zwolle. Die zal wel keren op het middenspoor tussen Den Dolder en Bilthoven (om zo vertraging richting Zwolle te voorkomen). Reizigers mogen dan met de stopper uit Baarn mee, die 16 minuten later vertrekt.quote:Op maandag 30 november 2009 16:25 schreef Crientj het volgende:
[..]
Vanwege de vertraging laten ze hem niet verder rijden omdat anders de stoptrein vanuit Zwolle vertraging heeft.
Dus dan rijdt ie niet verder dan Den Dolder, mensen stappen op de stoptrein vanuit Zwolle en komen dan alsnog met vertraging aan op hun bestemming.
Whoops. Lekker handig van mij. ;oquote:Op maandag 30 november 2009 16:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Amersfoort-Utrecht rijdt maar één stoptrein hoor, en dat is die uit Zwolle. Die zal wel keren op het middenspoor tussen Den Dolder en Bilthoven (om zo vertraging richting Zwolle te voorkomen). Reizigers mogen dan met de stopper uit Baarn mee, die 16 minuten later vertrekt.
Hopen op een materieeltekort zodat ze weer terug in de 1900 komenquote:Op maandag 30 november 2009 19:02 schreef Irritatie100 het volgende:
Zag vanmorgen op Nm een hele zooi ICK staan. Dacht dat ze gesloopt zouden worden?
Dan vrees ik dat ze niet ICK gaan terugzetten. Ik had laatst een Plan V op de 1900quote:Op maandag 30 november 2009 19:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hopen op een materieeltekort zodat ze weer terug in de 1900 komen
Ik hoop persoonlijk van niet, dan zit ik nog liever in DD-ARquote:Op maandag 30 november 2009 19:02 schreef Irritatie100 het volgende:
Zag vanmorgen op Nm een hele zooi ICK staan. Dacht dat ze gesloopt zouden worden?
Als jij in deze wintermaanden elke dag tussen Breda - Eindhoven zo'n coupé met heerlijk zachte stoelen en verwarming voor jezelf zou hebben, zou je wel anders piepenquote:Op maandag 30 november 2009 19:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik hoop persoonlijk van niet, dan zit ik nog liever in DD-AR
Mm, verkeerde quote-knop aangeklikt. Mijn ICK-ervaringen beperken zich tot bloedhete coupé's in bomvolle rijtuigen met doorgezakte stoelen. Lekker tegenover elkaar zitten met de knieën tegen elkaar.quote:Op maandag 30 november 2009 19:31 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als jij in deze wintermaanden elke dag tussen Breda - Eindhoven zo'n coupé met heerlijk zachte stoelen en verwarming voor jezelf zou hebben, zou je wel anders piepen
Oh 'k zag niet waar je op reageerde.. dan mag het bovenstaande bij dezen als een algemene opmerking worden beschouwd![]()
Lees de OP eensquote:
Volgens mij loopt die NSHispeed Twitter-kerel je te fuckenquote:Op maandag 30 november 2009 20:42 schreef James1988 het volgende:
>.< Ik had een mailtje van Thalys, verzonden om 16:09, dat ik meemocht om een proefrit te maken over de HSL-Zuid naar Parijs... vul ik m'n gegevens in, klik ik op 'bevestigen', krijg ik dan pas "Helaas zijn er geen plaatsen meer vrij"
-_-
Die eerste is wel mooi geworden.quote:Op maandag 30 november 2009 18:37 schreef Mkr het volgende:
Hier ook wat beginnersfotot's van mij! Afgelopen zaterdag gemaakt te Harderwijk
Intercity Leeuwarden-Rotterdam
[ afbeelding ]
Intercity Schiphol-Groningen
[ afbeelding ]
Stoptrein Utrecht-Zwolle
[ afbeelding ]
Stoptrein Zwolle-Utrecht
[ afbeelding ]
Ja, staan tenminste lekker weinig bovenleidingportalen opquote:Op dinsdag 1 december 2009 10:26 schreef Peterselieman het volgende:
Die eerste is wel mooi geworden.
Het zou pas nieuws zijn als het ICM er zonder konquote:Op dinsdag 1 december 2009 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, staan tenminste lekker weinig bovenleidingportalen op![]()
Ik vind die bovenleidingen juist wel tof, voor het perspectief en zoquote:Op dinsdag 1 december 2009 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, staan tenminste lekker weinig bovenleidingportalen op![]()
[/ouwezeurmodus]
Dit is het laatste spoorboekje dat wordt uitgegeven dus koopt hem allen: het wordt een collectorsitemquote:Op maandag 30 november 2009 01:53 schreef Socios het volgende:
[..]
In het nieuwe Spoorboekje!![]()
![]()
![]()
Laat ik ook nog even een paar dingen noemen uit de nieuwe dienstregeling waar ik blij van wordt en/of zelf wat aan heb:
- In de zomer van 2010 een aantal weken een ICE-verbinding tussen Utrecht en Eindhoven (non-stop)
(..)
- En... Saillant detail: het oude ´letter- dan wel cijfertype´ is terug in het spoorboekje.
Vreselijk inderdaad, sinds spoorslag '70 zijn bijna alle verbindingen (met name ICs) trager geworden. Nou nou, wat een vooruitgang in 40 jaar tijd zegquote:Op maandag 30 november 2009 01:45 schreef Socios het volgende:
[..]
Die bestonden gewoon niet.Er waren louter stoptreinen en sneltreinen. Bij de dienstregeling ´70 - ´71 deed de Intercity zijn intrede bij het zogenaamde ´Spoorslag 70´.
Hier waren keurige normen voor vastgelegd. Op het gebied van materieelinzet, vereiste snelheid, catering etc.
Deze zijn helaas in 2007 losgelaten waardoor er sindsdien ook allemaal "nepintercity´s" rijden... Ook zijn er bijna geen restauratiewagens meer te vinden en wordt er niet zelden in gehuchten gehalteerd.
Bron link url?quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:30 schreef davidov2009 het volgende:
Dit is het laatste spoorboekje dat wordt uitgegeven dus koopt hem allen: het wordt een collectorsitem
Ja. En bij de Bruna's op het stationquote:Op dinsdag 1 december 2009 11:49 schreef Ireyon het volgende:
Waar kun je dat spoorboekje kopen dan? Gewoon aan 't loket?
Ja, de toeslag voor ICE's verdwijnt per 13 decemberquote:
Dit gaat over het verdwijnen van het spoorboekje na deze editie (2010)quote:
Via Hilversum lijkt me he, zoals gebruikelijkquote:Op dinsdag 1 december 2009 12:22 schreef Christiaan het volgende:
Weet iemand hoe de IC AdamCS - UtrechtCS komend weekend gaat worden omgeleid?
Via Hilversumquote:Op dinsdag 1 december 2009 12:22 schreef Christiaan het volgende:
Weet iemand hoe de IC AdamCS - UtrechtCS komend weekend gaat worden omgeleid?
Ik had dan ook geen enkel idee wat gebruikelijk wasquote:Op dinsdag 1 december 2009 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Via Hilversum lijkt me he, zoals gebruikelijk
Ja, de IC rijdt (non-stop) de route Diemen, Weesp, Naarden-Bussem, Hilversum, Utrecht Overvecht, Utrecht CS.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:22 schreef Christiaan het volgende:
Weet iemand hoe de IC AdamCS - UtrechtCS komend weekend gaat worden omgeleid?
Geweldig nieuws. De enige trein die redelijk SOV-tuig vrij te houden was wordt gewoon opgegeven. Leuk.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:12 schreef davidov2009 het volgende:
Ja, de toeslag voor ICE's verdwijnt per 13 december![]()
Gaan die ook verdwijnen?quote:Reizigers kijken tegenwoordig ook zelden meer op de gele vertrekstaten in de stations:
Nou ja, wat dat betreft heb je aan een spoorboekje van 1992 ook wel genoeg natuurlijkquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:35 schreef Crientj het volgende:
Niet het spoorboekje weg
Daar kan je zo leuk en nutteloos in bladeren. ;o
Nou, op zich wel.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, wat dat betreft heb je aan een spoorboekje van 1992 ook wel genoeg natuurlijk
Ik maak er ieder jaar een studie van. In de weken tussen het uitkomen van het nieuwe Spoorboekje en het ingaan van de nieuwe dienstregeling bestudeer ik alle verschillen in de tabellen zodat ik weer helemaal op de hoogte ben.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:46 schreef Crientj het volgende:
Dan zou het nog bijvoorbeeld wel leuk zijn om er nog een te hebben en dan de verschillen naast elkaar te kunnen leggen enzo
Best snel verholpen vandaag.quote:Arnhem-Winterswijk Dinsdag 1 December 15:12
Oorzaak De beperkingen tussen Doetinchem en Winterswijk als gevolg van een sein- en overwegstoring zijn voorbij.
Het treinverkeer is volledig hervat.
Dat , en als ik voor de lol ga treinen kijk ik er ook altijd op om te zien wat de eerst volgende mogelijkheid om van dat statuion af te komen en waarheen dat dan is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:38 schreef Socios het volgende:
Echt he, ik kijk altijd op de gele vertrekstaten. Zou niet weten hoe ik anders kan zien op welk perron ik moet zijn. (Vertreksporen staan logischerwijs niet in het Spoorboekje)
En ja, dit is waarquote:Fietsenstalling bij NS-Station Zwijndrecht een chaos
ZWIJNDRECHT - Bij het NS Station in Zwijndrecht is de fietsenstalling een chaos, met name de voorzijde.
Prorail heeft een aantal weken geleden de zwaar verouderde fietsenstalling aan de achterzijde van het station vervangen, voor nieuwe rekken. Hier kunnen op 2 lagen fietsen worden geplaatst, beneden en boven dus.
Prorail heeft aan de voorkant ook een aantal rekken vervangen, maar niet alles.
Sinds een aantal weken is het een bende op station Zwijndrecht met fietsen, maar tevens ook met scooters.
Fietsen worden nu overal neergezet, midden op de stoepen, maar ook voor de trappen en de vertrekstaten buiten het station.
De Gemeente Zwijndrecht heeft borden staan, dat fout gestalde fietsen worden verwijderd. Je kan je fiets terugkopen. Deze woorden zijn al jaren niet nageleefd, want er worden nooit fietsen verwijderd, volgens een wethouder.
Gemeente Zwijndrecht heeft overlegd met Prorail om dit probleem op te lossen, door meer rekken te plaatsen. Hierover is nog geen besluit genomen.
W\aar de stalling aan de voorzijde overvol is, is er aan de achterzijde nog genoeg ruimte. Helaas word dit nooit gebruikt.
Nou en? Daar kijkt toch nooit iemand opquote:Fietsen worden nu overal neergezet, midden op de stoepen, maar ook voor de trappen en de vertrekstaten buiten het station.
Wat dat betreft is de mobiele site toch een stuk handiger.. Ook ideaal dat vertragingen daar gewoon fatsoenlijk op staanquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:38 schreef Socios het volgende:
Echt he, ik kijk altijd op de gele vertrekstaten. Zou niet weten hoe ik anders kan zien op welk perron ik moet zijn. (Vertreksporen staan logischerwijs niet in het Spoorboekje)
Precies. Of wanneer men op een station aankomt en wil weten, voor later op de dag, wanneer de laatste reismogelijkheid terug is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:34 schreef RealZeus het volgende:
Dat , en als ik voor de lol ga treinen kijk ik er ook altijd op om te zien wat de eerst volgende mogelijkheid om van dat statuion af te komen en waarheen dat dan is.
Ben al vier fietsen kwijtgeraakt op station Leeuwarden. Verwijderd al dan niet gejat.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
mja, het probleem van meer fietsenrekken plaatsen is dat er nog meer fietsen komen en de chaos niet helemaal opgelost wordt. ze moeten ook bij gaan houden of er niet fietsen staan die al tijden niet meer gebruikt worden. Als je die er tussenuit haalt zorg je er voor dat er voor andere fietsen meer plek is.
Oh, dat is wel handig, ja.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:10 schreef Ireyon het volgende:
Wat dat betreft is de mobiele site toch een stuk handiger.. Ook ideaal dat vertragingen daar gewoon fatsoenlijk op staan
Die is wel vaker toch te halen. Er wordt nu met ICM gereden en zeker als ze die op 3 binnen laten komen kun je m halen. Afgelopen vrijdag stond de 2951 al om .31 langs het perron en kon je de 30149 eenvoudig halen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:30 schreef Socios het volgende:
Ik heb zojuist een, op papier, onmogelijke overstap gehaald te Lw. Van de 2951 op de 30149.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |