abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 december 2009 @ 13:06:57 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75209249
quote:
Op woensdag 2 december 2009 12:57 schreef Irritatie100 het volgende:
uiteindelijk kreeg ik m'n handdoekje dus weer terug in m'n gezicht
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:03 schreef dennistd het volgende:

[..]

Die zal wel weer gaan testrijden tussen Helmond en Horst-Sevenum denk ik.
Alweer?
pi_75210076
quote:
Op woensdag 2 december 2009 12:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Fijn, die toiletten in de DD-AR. Ik ben uiteraard goed opgevoed dus waste ik mijn handen na het toiletgebruik, gooi het doekje in het toilet (er was geen apart vuilnisbakje voor de handdoekjes...), vervolgens volgt een windvlaag door die afvoerbuis die niet afgesloten was en uiteindelijk kreeg ik m'n handdoekje dus weer terug in m'n gezicht


Ik wil een KLB-topic met Paint
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75210078
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar dan op Geerdijk of zo. Dan je een veulentje in de wei ziet lopen, en dan een poepkever over het perron, en dan een vlindertje op de rails, en dan in 2 seconden een trein, en dan weer minuten lang niksigheid
Geerdijk... Altijd een feest als er iemand op het perron staat.
pi_75210372
Ik heb gisteren demonstratief een nieuwe strippenkaart gekocht op het station.
pi_75210693
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Ik wil een KLB-topic met Paint
Dat is misschien wel een idee ja, maar ik kan totaal niet painten
pi_75210814
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:58 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dat is misschien wel een idee ja, maar ik kan totaal niet painten
Dat kan niemand, dat is juist de pret
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75213111
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:00 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ben jij nu niet in de war met de Pimpel-express? (de IC uit Berlijn dus). Die gaat in DRGL2011 samen met de treinen uit Groningen/Leeuwarden/Enschede doorrijden naar Den Haag.

ICE integreren in de binnenlandse dienst dat is iets uit een van de vele plannen voor 'om de tien minuten een trein' dat is dus nog lang niet duidelijk.
[..]

Leuk ja, maar heb je die dienstregeling al eens goed bekeken? Utrecht-Eindhoven duurt met die ICE meer dan een uur! Grote kans dat 'ie lekker 10 minuten gaat staan niksen op een perronloos spoor in Den Bosch. Of Geldermalsen.
In spoorland is veel niet duidelijk en aan vele veranderingen onderhevig, maar aangezien DB steeds minder treinen gaat krijgen die eindigen in A'dam CS willen ze hiervoor enige compensatie (ze zijn niet echt gecharmeerd van het NS idee: we gooien alles over de zuidas). Dus dringen ze aan, wanneer de een internationale trein naar Schiphol rijdt (niet via CS dus), deze doorrijdt naar Den Haag en/of Rotterdam. In eerste instantie is dat inderdaad de IC Berlijn, maar ook de ICE wordt in de nabije toekomst (dat kan 2011 of 2012 zijn) over de zuidas geleid. Dit inderdaad mede door het SAAL project (hoge belasting bij Diemen en A'dam CS) en 6/maatwerk (hoge belasting A'dam CS-Utrecht), dat elke 10 minuten een IC voorziet + 2 tot 6 keer per uur een sprinter. Op het spoor past het allemaal wel (net), maar in de stations niet. In A'dam CS in ieder geval niet. Ook Schiphol komt onder druk te staan met treinen die keren (al dan niet via Hoofddorp Opstel). Dus worden treinen zo mogelijk naar Shl gebracht ipv Asd, en als ze dan in Shl zijn, liever door rijden naar 't zuiden dan daar keren.

En ach, in de zomer heb je toch geen haast, dan ga je voor het comfort van ICE terwijl de rest als sardines in een VIRM zit te zweten

Ook snap ik de opmerkingen 'oh nu wordt het superdruk in de ICE, nu komen de SOV'ers etc.' niet: voor (de meesten van) jullie was het ook 'nieuws' dat de toeslag verdwijnt. Wel, als de deelnemers van het treinentopic al niet eens weten dat ie verdwijnt, hoe zulleen de honderduizenden doorsnee reizigers het dan weten Die denken nog steeds dat je niet zomaar de ICE in mag stappen (waarschijnlijk weten de meesten nu al niet eens dat je ermee binnenlands mag reizen, mits je een toeslagbiljet hebt).
Killing as few patients as possible.
  Moderator woensdag 2 december 2009 @ 15:49:52 #208
155227 crew  Guppy
dus
pi_75214230
quote:
Op woensdag 2 december 2009 12:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Fijn, die toiletten in de DD-AR. Ik ben uiteraard goed opgevoed dus waste ik mijn handen na het toiletgebruik, gooi het doekje in het toilet (er was geen apart vuilnisbakje voor de handdoekjes...), vervolgens volgt een windvlaag door die afvoerbuis die niet afgesloten was en uiteindelijk kreeg ik m'n handdoekje dus weer terug in m'n gezicht

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 2 december 2009 @ 16:52:08 #209
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75216615
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:15 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

In spoorland is veel niet duidelijk en aan vele veranderingen onderhevig, maar aangezien DB steeds minder treinen gaat krijgen die eindigen in A'dam CS willen ze hiervoor enige compensatie (ze zijn niet echt gecharmeerd van het NS idee: we gooien alles over de zuidas). Dus dringen ze aan, wanneer de een internationale trein naar Schiphol rijdt (niet via CS dus), deze doorrijdt naar Den Haag en/of Rotterdam. In eerste instantie is dat inderdaad de IC Berlijn, maar ook de ICE wordt in de nabije toekomst (dat kan 2011 of 2012 zijn) over de zuidas geleid. Dit inderdaad mede door het SAAL project (hoge belasting bij Diemen en A'dam CS) en 6/maatwerk (hoge belasting A'dam CS-Utrecht), dat elke 10 minuten een IC voorziet + 2 tot 6 keer per uur een sprinter. Op het spoor past het allemaal wel (net), maar in de stations niet. In A'dam CS in ieder geval niet. Ook Schiphol komt onder druk te staan met treinen die keren (al dan niet via Hoofddorp Opstel). Dus worden treinen zo mogelijk naar Shl gebracht ipv Asd, en als ze dan in Shl zijn, liever door rijden naar 't zuiden dan daar keren.

En ach, in de zomer heb je toch geen haast, dan ga je voor het comfort van ICE terwijl de rest als sardines in een VIRM zit te zweten

Ook snap ik de opmerkingen 'oh nu wordt het superdruk in de ICE, nu komen de SOV'ers etc.' niet: voor (de meesten van) jullie was het ook 'nieuws' dat de toeslag verdwijnt. Wel, als de deelnemers van het treinentopic al niet eens weten dat ie verdwijnt, hoe zulleen de honderduizenden doorsnee reizigers het dan weten Die denken nog steeds dat je niet zomaar de ICE in mag stappen (waarschijnlijk weten de meesten nu al niet eens dat je ermee binnenlands mag reizen, mits je een toeslagbiljet hebt).
Deze SOVer is wel dankbaar voor de openbaringen in dit topic
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  woensdag 2 december 2009 @ 17:26:01 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75217881
Wisselstoring Breda - Gilze-Rijen, reizigers tussen Tilburg/Eindhoven en Den Haag/Rotterdam reizen via Utrecht. I.p.v. 10 bakken ICRm (Den Haag - Venlo) zit ik nu in een zesbaks VIRM die beperkt wordt tot Breda.

Ach, ik klaag niet... ik moet naar Breda
pi_75218090
quote:
Op woensdag 2 december 2009 01:28 schreef busfoto.nl het volgende:
Vanavond een aantal filmpjes gemaakt op Utrecht Centraal, waaronder diegene hieronder.


En een leuk aanpassinkje aan de afspeelsnelheid:
Die plan V/T op 2.43: da's een pas snel optrekken.

En treinen die met een rotgang door het station en door de wisselstraat heen denderen.
  woensdag 2 december 2009 @ 17:34:14 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75218186
Ik checkte gisteravond te Rotterdam Centraal in met mijn persoonlijke OV-chipkaart, en er werd toen ¤ 10 borg afgeschreven. 3 minuten later checkte ik op hetzelfde station uit, en werd er ¤ 20 borg bijgeschreven, ik had een cadeautje gehad dus.

Nu probeerde ik het net nog eens, toen werd er 2x afgeschreven (¤ 10 en ¤ 20), toen ik weer uitcheckte werd er ¤ 20 teruggeschreven. NS heeft het foutje inmiddels dus hersteld.
pi_75218659
Ingewikkeld allemaal.

Ik heb een SOV. Enige tijd geleden heb ik daarvoor al een ov-chipkaart toegestuurd gekregen. Deze heb ik nog nooit gebruikt. Vanaf 1 januari 2010 verdwijnt de gewone OV-studentenkaart en kan men alleen nog maar met die SOV-chipkaart reizen. Deze dient meen ik eerst geactiveerd te worden.

Echter, ik wil dat helemaal niet. Sowieso ben ik bijna klaar met mijn studie waardoor ik geen SOV meer heb. Daarbij wil ik helemaal niet met een ov-chipkaart reizen.

Ik wil dus mijn SOV stopzetten per 1 januari cq. niet reizen per SOV-chipkaart per diezelfde datum.

Nu mijn vraag: welke actie dien ik hiervoor te ondernemen? Is het bijvoorbeeld voldoende om gewoon mijn SOV-chipkaart niet te activeren? Of moet ik iets opzeggen? Ook na bestudering van enkele meegestuurde folders snap ik er allemaal niet veel van.

B.V.D,

Socios
pi_75218753
quote:
Tof
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
pi_75219155
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:26 schreef James1988 het volgende:
Wisselstoring Breda - Gilze-Rijen, reizigers tussen Tilburg/Eindhoven en Den Haag/Rotterdam reizen via Utrecht. I.p.v. 10 bakken ICRm (Den Haag - Venlo) zit ik nu in een zesbaks VIRM die beperkt wordt tot Breda.

Ach, ik klaag niet... ik moet naar Breda
Mja en ik zat dus in de intercity naar Rsd tussen Tilburg - Breda.. zo'n 50 minuten stilgestaan "Wegens een defecte goederentrein voor ons kunnen wij niet verder rijden. Wegens een goederentrein achter ons kunnen we ook niet terugrijden". Toen met een slakkengangetje naar Breda gereden, aankomst 17:10. "We zullen nu met aangepaste snelheid naar Roosendaal rijden". Aangepaste snelheid was het inderdaad, binnen 10 minuten waren we in Roosendaal. Zo snel rijdt-ie anders nooit
  woensdag 2 december 2009 @ 18:33:21 #216
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_75220245
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 10:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Die ambitie is er hier ook, en ik ben er ook wel wat werk van aan het maken.
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.

Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 2 december 2009 @ 18:35:05 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75220313
Wat een drukte was dat net in Breda zag... er stond een bus, die vol wegreed. Er stonden nog minstens 10 busladingen te wachten
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 december 2009 @ 18:36:27 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75220360
quote:
Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.

Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Gefeliciteerd

Nu niet alles in de soep laten lopen he
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 2 december 2009 @ 18:40:48 #219
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75220544
quote:
Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.

Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
gefeliciteerd
(had het ook al op OHIH gelezen )
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75220599
quote:
Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.

Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Gefeliciteerd
pi_75221234
quote:
Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.

Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Gefeliciteerd!

Hier, kan je vast oefenen



Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 december 2009 @ 19:01:15 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75221348


Š Duvel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75222426
quote:
Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.

Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Proficiat!
  woensdag 2 december 2009 @ 19:27:50 #224
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75222495
quote:
Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.

Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Gefeliciteerd.
  woensdag 2 december 2009 @ 19:30:28 #225
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75222592
quote:
Op woensdag 2 december 2009 12:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Fijn, die toiletten in de DD-AR. Ik ben uiteraard goed opgevoed dus waste ik mijn handen na het toiletgebruik, gooi het doekje in het toilet (er was geen apart vuilnisbakje voor de handdoekjes...), vervolgens volgt een windvlaag door die afvoerbuis die niet afgesloten was en uiteindelijk kreeg ik m'n handdoekje dus weer terug in m'n gezicht
Dat is ook de reden waarom ik het zolang mogelijk ophoud tot thuis...
pi_75222641


't Gaat goed daar
pi_75223188
Ik ben dus ook onderweg naar breda, als ik het zo bekijk had volgens mij beter vanaf den bosch terug naar geldermalsen gekunt om een ommetje via dordt te maken. We zien het wel in Tilburg dadelijk.

Maar, ik moet komende week mijn maandnetkaart weer verversen. Zal ik dat op mijn ov-chip doen (heb ook een voordeelurending). Of trek ik nog beter een papiertje uit de automaat?
pi_75223625
iK HEB GEWOON EEN PAPIERTJE UIT DE automaat getrokken. En dat blijf ik doen zo lang het kan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75223825
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:52 schreef Christiaan het volgende:

[..]

Deze SOVer is wel dankbaar voor de openbaringen in dit topic
Inderdaad! En zeker als ie naar Schiphol gaat rijden wordt het helemaal interessant !
pi_75224084
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 23:51 schreef zeurpietcoen het volgende:
Vanuit hoofddorp rijden alleen maar DDaR en Sprinters. Is er een manier om naar A'dam zuid, rai, amstel, lelylaan, sloterdijk of centraal te komen met een IRM of een ICM? Ik weet dat ik met IRM kan door op Schiphol over te stappen maar geef toch voorkeur aan ICM... Of rijdt dat niet?
Hé een mede Hoofddorper!

.04, .08, .21, .34, .38 en .51 kan je met overstap op Schiphol naar Amsterdam Zuid. Als je .08 en .38 gaat kom je in een ICM terecht deze stopt ook in Duivendrecht.

.08, .21, .38 en .51 kan je met overstap in een VIRM naar Amsterdam Centraal komen. Die trein van .21 en .51 stopt ook in de Lelylaan.

RAI kan je niet komen met VIRM of ICMm en Amstel kom je alleen via Duivendrecht of Centraal.
pi_75224121
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:48 schreef Socios het volgende:
Ingewikkeld allemaal.

Ik heb een SOV. Enige tijd geleden heb ik daarvoor al een ov-chipkaart toegestuurd gekregen. Deze heb ik nog nooit gebruikt. Vanaf 1 januari 2010 verdwijnt de gewone OV-studentenkaart en kan men alleen nog maar met die SOV-chipkaart reizen. Deze dient meen ik eerst geactiveerd te worden.

Echter, ik wil dat helemaal niet. Sowieso ben ik bijna klaar met mijn studie waardoor ik geen SOV meer heb. Daarbij wil ik helemaal niet met een ov-chipkaart reizen.

Ik wil dus mijn SOV stopzetten per 1 januari cq. niet reizen per SOV-chipkaart per diezelfde datum.

Nu mijn vraag: welke actie dien ik hiervoor te ondernemen? Is het bijvoorbeeld voldoende om gewoon mijn SOV-chipkaart niet te activeren? Of moet ik iets opzeggen? Ook na bestudering van enkele meegestuurde folders snap ik er allemaal niet veel van.

B.V.D,

Socios
Ik hoefde hem niet in te leveren en ook niet te activeren, want je ov-chip werkt gewoon als je er 20 euro te goed opzet.(of dat is alles)
Je kan het abonnement er af laten halen bij een ov-chipkaart balie, zodat je hem als normale ov-chipkaart kan nog gebruiken.

Zelf kwam ik er bij toeval achter dat je gewoon nog met je ov week abonnement kan reizen terwijl je geen recht meer op hebt.(Dit is met de bus)

Als je gecontroleerd word schijnen ze wel te kunnen zien dat je helemaal geen rechten meer hebt op je week ov.
Je word toch nooit bijna gecontroleerd dus ik neem het risico.

[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 02-12-2009 20:16:18 ]
............................
pi_75224410
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:09 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ik hoefde hem niet in te leveren en ook niet te activeren, want je ov-chip werkt gewoon als je er 20 euro te goed opzet.
Je kan het abonnement er af laten halen bij een ov-chipkaart balie, zodat je hem als normale ov-chipkaart kan nog gebruiken.

Zelf kwam ik er bij toeval achter dat je gewoon nog met je ov week abonnement kan reizen terwijl je geen recht meer op hebt.

Als je gecontroleerd word schijnen ze wel te kunnen zien dat je helemaal geen rechten meer hebt op je week ov.
Je word toch nooit bijna gecontroleerd dus ik neem het risico.
Da's zo ongeveer hetzelfde trucje als je ov als vermist opgeven als je ergens halverwege het jaar afstudeert. Je nieuwe lever je in en op je ouide blijf je reizen. Tot ze het kaartnummer controleren: zwart rijden, fraude en valse aangifte.
pi_75225303
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:31 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Die plan V/T op 2.43: da's een pas snel optrekken.

En treinen die met een rotgang door het station en door de wisselstraat heen denderen.
T lijkt wel een beetje op de gemiddelde modelbaan..
pi_75225505
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:38 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

T lijkt wel een beetje op de gemiddelde modelbaan..
Ja vond ik ook soms Maar vooral die shots waarin 2, 3 of nog meer treinen door elkaar heen bewegen zeg maar, gaf een goed beeld van de drukte
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 december 2009 @ 20:49:46 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75225798
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:09 schreef sander89 het volgende:

[..]
Als je gecontroleerd word schijnen ze wel te kunnen zien dat je helemaal geen rechten meer hebt op je week ov.
Je word toch nooit bijna gecontroleerd dus ik neem het risico.
Euhm ja. Totdat de IB-Groep bij TLS navraag doet naar de kaarten die wel een einddatum zouden moeten hebben voor het OV-studentenreisproduct, maar dat nog niet hebben gekregen. Dat kan TLS namelijk zo opvragen.

En dan hang je alsnog
pi_75225888
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:17 schreef Fixers het volgende:

[..]

Da's zo ongeveer hetzelfde trucje als je ov als vermist opgeven als je ergens halverwege het jaar afstudeert. Je nieuwe lever je in en op je ouide blijf je reizen. Tot ze het kaartnummer controleren: zwart rijden, fraude en valse aangifte.
Dit is toch een andere trucje, al reis ik nog steeds zwart.
Het misbruik maken is ook zo makkelijk en de kans dat je betrapt word is zo klein.

Is gewoon een van de vele dingen die slecht geregeld zijn met de ov chipkaart.
Al moet ik mij eigenlijk gewoon aan de regels houden als reiziger.

Mijn traditionele week ov kaart heb ik ingeleverd bij het postkantoor.
............................
pi_75225991
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:51 schreef sander89 het volgende:

[..]

Dit is toch een andere trucje, al reis ik nog steeds zwart.
Het misbruik maken is ook zo makkelijk en de kans dat je betrapt word is zo klein.

Is gewoon een van de vele dingen die slecht geregeld zijn met de ov chipkaart.
Al moet ik mij eigenlijk gewoon aan de regels houden als reiziger.

Mijn traditionele week ov kaart heb ik ingeleverd bij het postkantoor.
Het is een ander trucje met dezelfde uitkomst. Je reist met een OV-studentenkaart zonder er recht op te hebben. De valse aangifte vervalt, maar de fraude en zwartrijden blijft.
  woensdag 2 december 2009 @ 21:00:00 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75226229
En de boete is niet mals... ¤ 68,- per halve maand.

Lever dat ding nou maar gewoon in, het bespaart je een hoop moeite want hiermee tegen de lamp lopen is een stuk simpeler dan met dat papieren ding wat je eerst had -- hier is een controleerbare backend van namelijk.
pi_75226370
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:51 schreef sander89 het volgende:

[..]

Dit is toch een andere trucje, al reis ik nog steeds zwart.
Het misbruik maken is ook zo makkelijk en de kans dat je betrapt word is zo klein.
Ik wacht wel op het moment dat je hier vreselijk komt janken hoe oneerlijk het allemaal wel is dat jij gepakt bent en allerlei zware criminelen nog niet. En dan ga ik je steenhard uitlachen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75226553
Net even gebeld met een informatielijn van de Studenten OV-Chipkaart. Ik moet het reisproduct dat ik nooit gebruikt dan wel geactiveerd heb en nooit van plan was te gebruiken eraf laten halen. Waar dat tegenwoordig moet, ben ik even kwijt. (Postkantoren verdwijnen ook allemaal ineens). Enfin, het een en ander voor 1 januari even regelen en dan kan ik zonder OV-Chipkaart blijven reizen. Beetje omslachtig omdat einde van studie ongeveer samenvalt met start SOV-chipkaart.
pi_75226618
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:00 schreef James1988 het volgende:
En de boete is niet mals... ¤ 68,- per halve maand.

Lever dat ding nou maar gewoon in, het bespaart je een hoop moeite want hiermee tegen de lamp lopen is een stuk simpeler dan met dat papieren ding wat je eerst had -- hier is een controleerbare backend van namelijk.
Dat is gelukkig niet zo van die 68 euro.
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:01 schreef sander89 het volgende:

Net nog even gebeld over mijn OV-Chipkaart.
Ik hoef geen abonnement geld te betalen ik kan alleen beboet worden voor zwartrijden al ik gecontroleerd was. (gebeurt gelukkig nooit in de bus )
Volgende keer maar gewoon weer met de strippenkaart.
Al heb ik mij niet aan mijn goede voornemens gehouden.
Het is zo dat je alleen in Amsterdam of Rotterdam je abonnement er af kan laten halen, toevallig ben ik daar binnenkort misschien moet ik toch maar verstandig gaan doen.
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik wacht wel op het moment dat je hier vreselijk komt janken hoe oneerlijk het allemaal wel is dat jij gepakt bent en allerlei zware criminelen nog niet. En dan ga ik je steenhard uitlachen
Zo sneu ben ik ook weer niet.
Als ik toch gepakt word dan ben ik gewoon de lul want ik heb zelf het risico genomen en zal ik gewoon de boete betalen.


Maarja ik zal mijn ophouden met deels offtopic geleuter van mij over dit onderwerp.
............................
pi_75227390
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:09 schreef sander89 het volgende:

[..]

Dat is gelukkig niet zo van die 68 euro.
[..]

Al heb ik mij niet aan mijn goede voornemens gehouden.
Het is zo dat je alleen in Amsterdam of Rotterdam je abonnement er af kan laten halen, toevallig ben ik daar binnenkort misschien moet ik toch maar verstandig gaan doen.
[..]

Zo sneu ben ik ook weer niet.
Als ik toch gepakt word dan ben ik gewoon de lul want ik heb zelf het risico genomen en zal ik gewoon de boete betalen.


Maarja ik zal mijn ophouden met deels offtopic geleuter van mij over dit onderwerp.
Als ze in groningen niet te moeilijk doen over het oneigenlijk gebruik ā raison van ¤68,- per halve maand. Dan heb je nog altijd een Officier van Justitie en een rechter te vriend te houden. Valsheid in geschrifte wordt beboet met een boete uit de vijfde categorie, ofwel maximaal ¤ 74.000. Kan je 11 jaar eerste klas van reizen.

Ik verwacht dat de pakkans voor SOV-fraude behoorlijk toe gaat nemen met de OV-chip.
  woensdag 2 december 2009 @ 21:33:24 #243
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_75227607
quote:
Op woensdag 2 december 2009 12:47 schreef Christiaan het volgende:

[..]

Maar mijn idee dat een enkele reis zonder uitchecken goedkoper is klopt in essentie toch? Stel dat je de volgende dag pas teruggaat.
In principe wel. Een enkele reis Amsterdam Centraal - Groningen kost met de OV-Chipkaart ¤21,20. Tel uit je winst. Ik kan me wel voorstellen dat een OV-Chipkaart na een aantal keer "inchecken-zonder-uitchecken" geblokkeerd wordt.
pi_75228184
Ik ging vanavond terug van Nijmegen naar Almelo. De trein had al 15 min vertraging en daarom stopte hij niet op Lent, Elst en op Arnhem zuid. Nog nooit meegemaakt dat de trein dan stations overslaat.

Op de brug voor Zutphen maakte de trein in een keer een behoorlijke remming, en alle lichten gingen uit boven de zittingen. Foutje van de machinist ?
  woensdag 2 december 2009 @ 21:50:12 #245
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_75228328
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
iK HEB GEWOON EEN PAPIERTJE UIT DE automaat getrokken. En dat blijf ik doen zo lang het kan
Voorlopig kan het niet eens anders. Zo'n papiertje is ook veel beter want dan heb je lekker HELEMAAL NIETS met die blieppaaltjes te maken.
  woensdag 2 december 2009 @ 21:52:42 #246
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_75228442
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Op de brug voor Zutphen maakte de trein in een keer een behoorlijke remming, en alle lichten gingen uit boven de zittingen. Foutje van de machinist ?
Onderbreking in de bovenleiding op de hefbrug misschien? Daar willen lichten nog weleens van uitgaan.
pi_75228514
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:33 schreef freako het volgende:
In principe wel. Een enkele reis Amsterdam Centraal - Groningen kost met de OV-Chipkaart ¤21,20. Tel uit je winst. Ik kan me wel voorstellen dat een OV-Chipkaart na een aantal keer "inchecken-zonder-uitchecken" geblokkeerd wordt.
Klopt ja, zie "Voorwaarden Reizen op Saldo bij NS". Dat wordt dan gezien als een reis zonder geldig vervoerbewijs met consequenties zoals vermeld in de AVR-NS.
pi_75228611
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:52 schreef ReisT het volgende:
Onderbreking in de bovenleiding op de hefbrug misschien? Daar willen lichten nog weleens van uitgaan.
Net als de individuele luchtkoeling.
pi_75228632
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:52 schreef ReisT het volgende:

[..]

Onderbreking in de bovenleiding op de hefbrug misschien? Daar willen lichten nog weleens van uitgaan.
Ah oke, wist niet dat er een onderbreking tussen kon zitten?
pi_75228686
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
iK HEB GEWOON EEN PAPIERTJE UIT DE automaat getrokken. En dat blijf ik doen zo lang het kan
Dit. Alhoewel, ik ga zelfs meestal naar het loket voor een papiertje.
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:50 schreef ReisT het volgende:
Zo'n papiertje is ook veel beter want dan heb je lekker HELEMAAL NIETS met die blieppaaltjes te maken.
En dat.
pi_75228717
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:57 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Ah oke, wist niet dat er een onderbreking tussen kon zitten?
Ja hoor, zijn meer van die plekken. Bij ALkmaar is ook een spanningsloze brug, in Friesland liggen er minstens 3, en bijvoorbeeld de spanningssluis bij Roosendaal. Kwestie van op tijd je panto laten zakken, zorgen dat je niet in het midden stil komt te staan, en aan de overkant weer omhoog doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75228779
Gaat daarvoor de panto omlaag, ja?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 december 2009 @ 21:59:55 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75228782
alleen al tussen Leeuwarden en Heerenveen liggen er 4
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75228808
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:57 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Ah oke, wist niet dat er een onderbreking tussen kon zitten?
Dat kan dus

Hier info:
http://www.nicospilt.com/bovenleiding-bijzonder.htm
pi_75228832
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:59 schreef Socios het volgende:
Gaat daarvoor de panto omlaag, ja?
Lijkt me handig voor de zekerheid he. Anders schietie omoog zodra de BL ophoudt en blijftie hangen aan de overkant
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75228882
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja hoor, zijn meer van die plekken. Bij ALkmaar is ook een spanningsloze brug, in Friesland liggen er minstens 3, en bijvoorbeeld de spanningssluis bij Roosendaal. Kwestie van op tijd je panto laten zakken, zorgen dat je niet in het midden stil komt te staan, en aan de overkant weer omhoog doen
Dus als hij niet genoeg snelheid heeft, en hij komt stil te staan heeft tie een probleem?
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lijkt me handig voor de zekerheid he. Anders schietie omoog zodra de BL ophoudt en blijftie hangen aan de overkant
BL houdt in?
pi_75228905
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
alleen al tussen Leeuwarden en Heerenveen liggen er 4
Ja dat traject doelde ik ook op. Alle bruggen tussen Lw en Harlingen en tussen Lw en Stavoren zijn trouwens ook spanningsloos
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75228967
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:

Dus als hij niet genoeg snelheid heeft, en hij komt stil te staan heeft tie een probleem?
Als er op een dusdanig moment aan de noodrem getrokken wordt dat het moment van stilstand dreigt samen te vallen met de passage van een spanningsloze brug, dan zou ik als mcn zeker een vulstoot proberen ja. Maar goed, wat weet ik er ook van he Misschien zijn er nog wel accu's of zo waarmee je de overkant kan halen in geval van nood, dat zou kunnen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 december 2009 @ 22:05:38 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75229041
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
BL houdt in?
Bovenleiding.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 december 2009 @ 22:08:53 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75229178
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als er op een dusdanig moment aan de noodrem getrokken wordt dat het moment van stilstand dreigt samen te vallen met de passage van een spanningsloze brug, dan zou ik als mcn zeker een vulstoot proberen ja. Maar goed, wat weet ik er ook van he Misschien zijn er nog wel accu's of zo waarmee je de overkant kan halen in geval van nood, dat zou kunnen
Met wat miezer is een vertrekkende trein van Akkrum richting Leeuwarden daarom leuk. Doorslippende wielen en een trein die maar net over de spanningsloze brug komt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75229440
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:59 schreef Socios het volgende:
Gaat daarvoor de panto omlaag, ja?
Nee normaal gesproken niet:
quote:
Nederlands materieel houdt gewoon de boel omhoog bij een stroomloze brug. Het uiteinde van de bovenleiding loopt iets naar boven zodat de stroomafnemer netjes weer tegen de draad wordt geleid. Wel moet de tractie er af om te voorkomen dat er vlambogen worden getrokken

ohih forum
............................
pi_75229513
Fraaie muurschildering in de lokettenzaal van....?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75230185
Bedankt voor de info allen
pi_75231182
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Bedankt voor de info allen
Kwam dit nog tegen, de spoorbrug van Zutphen heeft gewoon een vaste bovenleiding.

............................
pi_75231330
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:56 schreef sander89 het volgende:

[..]

Kwam dit nog tegen, de spoorbrug van Zutphen heeft gewoon een vaste bovenleiding.

[ afbeelding ]
Dat dacht ik ook al inderdaad, ook niet zo gek. Aangezien het station vlakbij de brug ligt.
  Redactie Sport woensdag 2 december 2009 @ 23:10:12 #266
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75231724
Interessante presentatie over DDAR/DDZ: http://www.nsprocurement.(...)rnization.080901.ppt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75231834
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:10 schreef dennistd het volgende:
Interessante presentatie over DDAR/DDZ: http://www.nsprocurement.(...)rnization.080901.ppt
Wat een irritant KUTverhaal.

het begint al met dia 1, die opgeleukt wordt met een plaatje van een VIRM terwijl het verhaal over DDAR gaat. Ten tweede leven we hier nog steeds in NEDERLANDSTALIG gebied. Wat is dit voor kolderieke quasi-interessant-doenerij?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 december 2009 @ 23:20:35 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75232116
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een irritant KUTverhaal.

het begint al met dia 1, die opgeleukt wordt met een plaatje van een VIRM terwijl het verhaal over DDAR gaat.
Dat zal wel de huisstijl van NedTrain zijn
quote:
Ten tweede leven we hier nog steeds in NEDERLANDSTALIG gebied. Wat is dit voor kolderieke quasi-interessant-doenerij?
Europese aanbesteding
  donderdag 3 december 2009 @ 00:04:20 #269
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75233620
Bijzondere treinrit meegemaakt van Delft naar Amsterdam Sloterdijk.

Sneltrein uit Dordrecht was een kwartier te laat en in Haarlem mocht ik overstappen op de IC uit Zandvoort (ja, ik moest weer eens rennen).
pi_75234257
Wat ook nog kan met de studenten-OV-chipkaart; ruilen met je huisgenoot. Stel: jij week, hij/zij weekend; wissel de chipkaart uit en stop hem ergens in je portemonnee en laat op momenten dat je eigen kaart gratis reizen geeft je kaart zien, op momenten dat je zou moeten betalen je gewone OV even wegstoppen en piepen met de OV-chip.
Ik heb mijn chip namelijk in mijn portemonnee achter een rits, al meerdere keren mee gereisd (okee, bus) en nog nooit is mij verzocht deze pas te laten zien om mijn pasfoto te controleren (maar dat zullen alleen de controleurs doen, die ik amper zie hier in Twente bij Connexxion...). In mijn geval is het weliswaar mijn eigen pas dus doe ik weinig verkeerds, maar in theorie is er nog een maandje fraude te gaan .
pi_75234859
Even wat buitenlandse treinnieuws:

Op de Oberalppas sleurde een lawine een RE trein van de Matterhorn Gotthard Bahn van het spoor.
Alle 4 wagons werden van het spoor geslagen, hierdoor raakte twee van de negen passagiers lichtgewond.
Dit was de laatste trein die maandag even na 14 uur over de Oberalppas reedt, ivm extreem sneeuwval die dag waardoor er lawine gevaar ontstond.


De loc bleef als enige in het spoor en kon later zelfstandig zijn weg vervolgen.






De sneeuwploeg die de passagiers heeft geëvacueerd.



De bergingswerkzaamheden van vandaag

Bron+meer info en foto's: 1, 2, 3 en 4
............................
pi_75235810
Sick.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 december 2009 @ 07:19:59 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75236341
heftig
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 december 2009 @ 08:12:22 #274
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_75236806
quote:
Op donderdag 3 december 2009 07:19 schreef Peterselieman het volgende:
heftig
Nogal.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_75237221
Zo! Dat is nogeens praat Komen wij aan met geneuzel over blaadjes
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 3 december 2009 @ 09:03:09 #276
155227 crew  Guppy
dus
pi_75237388
Twee lichtgewonden maar... Komen ze goed mee weg!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 3 december 2009 @ 09:07:09 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75237436
Zojuist mijn eerste OV-chipkaartreis met NS gehad... ging goed.

Aanvankelijk nam de conducteur genoegen met het zien van mijn chipkaart, pas toen hij verderliep dacht hij "Ohja, even checken"... dat duurde ook nog even. Of 't controleren nou sneller gaat door de OV-chipkaart durf ik te betwijfelen, hij was er iig niet al te snel mee
pi_75237477
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:07 schreef James1988 het volgende:
Zojuist mijn eerste OV-chipkaartreis met NS gehad... ging goed.

Aanvankelijk nam de conducteur genoegen met het zien van mijn chipkaart, pas toen hij verderliep dacht hij "Ohja, even checken"... dat duurde ook nog even. Of 't controleren nou sneller gaat door de OV-chipkaart durf ik te betwijfelen, hij was er iig niet al te snel mee
Kon je wel een uitcheckpaaltje vinden op je bestemming en hoeveel bussen heb je daardoor gemist?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75237563
quote:
NS splitst herrie en stilte in trein

In dubbeldekkers van de NS moeten mensen voor een rustige plek binnenkort boven zijn en voor gezelligheid beneden. De NS gaat de treinen zo inrichten dat het onderscheid tussen stiltecoupés en plekken voor gesprekken en ontmoetingen duidelijk zichtbaar wordt.
bron en meer

Lijkt me een voordehandliggend moment om dat bij de renovatie van de DDARs te beginnen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 3 december 2009 @ 09:19:35 #280
155227 crew  Guppy
dus
pi_75237682
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

bron en meer

Lijkt me een voordehandliggend moment om dat bij de renovatie van de DDARs te beginnen
Ik zou het dan andersom doen, als het toch moet. Boven herrie en rust onder. Kinderen die een dagje met de trein willen, vinden het machtig interessant om bovenin te zitten. Die kun je maar moeilijk verplichten om stil te zijn.

Dat mensen daar niet over nadenken...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 3 december 2009 @ 09:24:03 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75237789
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kon je wel een uitcheckpaaltje vinden op je bestemming en hoeveel bussen heb je daardoor gemist?
Jep, die stonden in Rotterdam keurig in de loop. Verder geen aansluitende bussen gemist, ik ging toch verder met de metro
  donderdag 3 december 2009 @ 09:31:27 #282
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75237934
quote:
Lobby voor derde spoor Tilburg - Breda

BREDA - Tussen Tilburg en Breda moet een derde spoorlijn komen. De huidige spoorcapaciteit is ontoereikend en daarom zijn de Brabantse spoorgemeenten een lobby begonnen bij minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat.

Een nieuwe lijn moet ervoor zorgen dat er meer personentreinen kunnen rijden en het goederenvervoer beter afgewikkeld kan worden.


Uitbreiding van de spoorcapaciteit tussen Breda en Tilburg is al langer een wens van de Brabantse gemeenten. De capaciteit van de lijn heeft nagenoeg het maximum bereikt. „Het is een drukke corridor”, vindt wethouder Wilbert Willems van Breda. „Wij hebben een eerder plan voor capaciteitsuitbreiding ook al omarmd. Aanleiding toen was meer personenvervoer. Het plan is echter wegens bezuinigingen naar een later stadium verhuisd.”
http://www.brabantsdagbla(...)r-Tilburg--Breda.ece

Wat niet online staat maar wel in de krant stond: de Brabantse lobby merkt dat veel ('gevaarlijke') goederentreinen nog altijd niet over de betuwelijn rijden en verwacht dat dit voorlopig ook niet zal gaan gebeuren. Ze willen deze treinen langzamer laten rijden en daar is dit derde spoor voor nodig.

Lijkt mij persoonlijk onhandig dit hieraan te koppelen, omdat nu een eventueel slagen van deze lobby gekoppeld zou kunnen worden aan een 'bekentenis' dat de betuwelijn niet geslaagd is. En dat lijkt me politiek gezien onhandig..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport donderdag 3 december 2009 @ 09:36:15 #283
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75238013
Ja, laat ze langzamer dan 40 rijden zodat de ATB niet ingrijpt bij een rood sein, geweldig idee
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 3 december 2009 @ 09:42:47 #284
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75238144
Hoe druk is het eigenlijk daar, je hebt de:
- 13600 ST Ht-Bd
- 1900 IC Gvc-Vl
- 3600 IC Zl-Rsd
- 5200 ST Tbw-Ehv

Vier treinen per halfuur dus, waarvan één maar op een heel kort stukje.
Het hele traject is pak 'm beet 15-20km lang, op dat stukje hoeven de IC's, ST's en GO's elkaar toch nog niet in de weg te zitten? Als je het vergelijkt met Hengelo-Almelo, dat is ongeveer dezelfde afstand, en daar gaat het ook goed met elk halfuur een goederenpad (en daar zitten 2 stopper ipv 1).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 3 december 2009 @ 09:49:55 #285
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75238303
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:42 schreef dennistd het volgende:
Hoe druk is het eigenlijk daar, je hebt de:
- 13600 ST Ht-Bd
- 1900 IC Gvc-Vl
- 3600 IC Zl-Rsd
- 5200 ST Tbw-Ehv

Vier treinen per halfuur dus, waarvan één maar op een heel kort stukje.
Het hele traject is pak 'm beet 15-20km lang, op dat stukje hoeven de IC's, ST's en GO's elkaar toch nog niet in de weg te zitten? Als je het vergelijkt met Hengelo-Almelo, dat is ongeveer dezelfde afstand, en daar gaat het ook goed met elk halfuur een goederenpad (en daar zitten 2 stopper ipv 1).
Ik zie dit dan ook eerder als een verkapte lobby om die verschrikkelijke goederentreinen zoveel mogelijk tegen te werken. En ja, als je die dingen met een slakkengangetje laat rijden kan ik me voorstellen dat het andere verkeer hier last van heeft.

Overigens, eerlijk is eerlijk, in de praktijk was het tot een jaar geleden inderdaad wel zo dat in Tilburg geregeld treinen op elkaar moesten wachten omdat ze niet netjes eens per kwartier langs komen. Ik weet niet of dat inmiddels al veranderd is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 3 december 2009 @ 09:58:24 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75238512
Gisteren een wisselstoring bij Gilze-Rijen, en meteen liggen 2 drukke lijnen eruit (Den Haag - Venlo en Roosendaal - Zwolle). Ook bij een ongeluk danwel zelfdoding (een paar keer per jaar) ligt er urenlang een hoop uit.

Een derde spoor zou daar zeker wel wenselijk zijn, maar of er plek is pal naast de bestaande twee is zeer de vraag: bij Gilze-Rijen heeft men pasgeleden het oude 3e spoor wat er lag opgebroken...
pi_75238619
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:58 schreef James1988 het volgende:
Gisteren een wisselstoring bij Gilze-Rijen, en meteen liggen 2 drukke lijnen eruit (Den Haag - Venlo en Roosendaal - Zwolle). Ook bij een ongeluk danwel zelfdoding (een paar keer per jaar) ligt er urenlang een hoop uit.

Een derde spoor zou daar zeker wel wenselijk zijn, maar of er plek is pal naast de bestaande twee is zeer de vraag: bij Gilze-Rijen heeft men pasgeleden het oude 3e spoor wat er lag opgebroken...
Bij een ongeluk of zelfdoding maakt het echt niet uit of er nou 1 of 2 of 3 of tachtig sporen liggen, dan gaat gewoon alles eruit, simpel zat. Dus daarvoor hoef je dat extra spoor niet aan te leggen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 3 december 2009 @ 10:10:57 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75238802
Ja, is ook zo... daarom kan dat derde spoor misschien met een boog eromheen worden aangelegd zodat er iig nog iets kan rijden van Breda naar Tilburg
  donderdag 3 december 2009 @ 10:13:35 #289
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75238854
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:10 schreef James1988 het volgende:
Ja, is ook zo... daarom kan dat derde spoor misschien met een boog eromheen worden aangelegd zodat er iig nog iets kan rijden van Breda naar Tilburg
Dat is een goed idee. En als we die boog nou een beetje ruim nemen, om alle bewoning heen, dan hebben al die steden helemaal geen last van het goederenvervoer. Misschien kunnen we die lijn zelfs zo rechtstreeks mogelijk van Rotterdam naar Duitsland aanleggen, is dat een idee?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_75238960
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:13 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat is een goed idee. En als we die boog nou een beetje ruim nemen, om alle bewoning heen, dan hebben al die steden helemaal geen last van het goederenvervoer. Misschien kunnen we die lijn zelfs zo rechtstreeks mogelijk van Rotterdam naar Duitsland aanleggen, is dat een idee?
Naah kan niet. Daar ligt al een spoordijk met eoa hip testbaantje erop
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 3 december 2009 @ 10:19:07 #291
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75239000
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Naah kan niet. Daar ligt al een spoordijk met eoa hip testbaantje erop
He jammer, het klonk zo mooi. Nederland ligt ook veel te vol met proefprojecten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_75239252
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:42 schreef dennistd het volgende:
Hoe druk is het eigenlijk daar, je hebt de:

[..]

Vier treinen per halfuur dus, waarvan één maar op een heel kort stukje.
4 personentreinen per halfuur en praktisch altijd dezelfde hoeveelheid goederentreinen. Verder komen de 1900 of 3600 bij slechts 5 minuten vertraging al achter de 13600 te zitten en die eerste mag richting Venlo ook regelmatig wachten omdat de 3600 en 5200 tegelijk vanuit Tilburg naar Tbw rijden en daar dus alle sporen bezetten. 't Is er serieus gewoon te druk .

Verder heb je het gisteren misschien gemist, maar bij een simpele wisselstoring zit je dus al met zo'n situatie en 't komt nou niet bepaald zelden voor dat zo heel Brabant plat komt te liggen..

Wat ik dan weer niet snap, wat is er gebeurd met de plannen voor Viersporigheid? De bruggen bij Tilburg aan de Ht/Ehv kant zijn er al voor gemaakt en vanuit Breda liggen er ook al zo'n 400 meter lang 4 sporen waarvan er 2 gewoon doodlopen


Tenslotte, uit die presentatie eerder haal ik dus dat dit het definitieve uiterlijk van de DDZ wordt?


'k Vind het zowaar wel wat hebben
  donderdag 3 december 2009 @ 10:32:23 #293
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75239334
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:28 schreef Ireyon het volgende:

[..]

4 personentreinen per halfuur en praktisch altijd dezelfde hoeveelheid goederentreinen. Verder komen de 1900 of 3600 bij slechts 5 minuten vertraging al achter de 13600 te zitten en die eerste mag richting Venlo ook regelmatig wachten omdat de 3600 en 5200 tegelijk vanuit Tilburg naar Tbw rijden en daar dus alle sporen bezetten. 't Is er serieus gewoon te druk .

Verder heb je het gisteren misschien gemist, maar bij een simpele wisselstoring zit je dus al met zo'n situatie en 't komt nou niet bepaald zelden voor dat zo heel Brabant plat komt te liggen..
Zoals hierboven al gezegd wordt zoiets echt niet opgelost met een derde spoor. Sterker, ik denk dat daar alleen maar meer wissels voor nodig zijn om dat in te passen, met dus ook meer kans op storingen.
quote:
Tenslotte, uit die presentatie eerder haal ik dus dat dit het definitieve uiterlijk van de DDZ wordt?
[ afbeelding ]

'k Vind het zowaar wel wat hebben
Ik weet niet of dat dak echt helemaal donkerblauw gaat blijven, lijkt me niet echt praktisch. Verder heeft het wel wat ja. Al houdt het totaal geen rekening met de lijnen van de trein zelf
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport donderdag 3 december 2009 @ 10:34:16 #294
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75239378
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:28 schreef Ireyon het volgende:

[..]

4 personentreinen per halfuur en praktisch altijd dezelfde hoeveelheid goederentreinen. Verder komen de 1900 of 3600 bij slechts 5 minuten vertraging al achter de 13600 te zitten
Dat gebeurt in Almelo ook met de 1600/1700
quote:
die eerste mag richting Venlo ook regelmatig wachten omdat de 3600 en 5200 tegelijk vanuit Tilburg naar Tbw rijden en daar dus alle sporen bezetten. 't Is er serieus gewoon te druk .
Alleen Tb-Tbw een derde spoor lijkt me een stuk goedkoper dan
quote:
Verder heb je het gisteren misschien gemist, maar bij een simpele wisselstoring zit je dus al met zo'n situatie en 't komt nou niet bepaald zelden voor dat zo heel Brabant plat komt te liggen..
Ook met drie sporen heb je de boel dan plat liggen...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75239559
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:28 schreef Ireyon het volgende:

[..]

4 personentreinen per halfuur en praktisch altijd dezelfde hoeveelheid goederentreinen. Verder komen de 1900 of 3600 bij slechts 5 minuten vertraging al achter de 13600 te zitten en die eerste mag richting Venlo ook regelmatig wachten omdat de 3600 en 5200 tegelijk vanuit Tilburg naar Tbw rijden en daar dus alle sporen bezetten. 't Is er serieus gewoon te druk .

Verder heb je het gisteren misschien gemist, maar bij een simpele wisselstoring zit je dus al met zo'n situatie en 't komt nou niet bepaald zelden voor dat zo heel Brabant plat komt te liggen..

Wat ik dan weer niet snap, wat is er gebeurd met de plannen voor Viersporigheid? De bruggen bij Tilburg aan de Ht/Ehv kant zijn er al voor gemaakt en vanuit Breda liggen er ook al zo'n 400 meter lang 4 sporen waarvan er 2 gewoon doodlopen


Tenslotte, uit die presentatie eerder haal ik dus dat dit het definitieve uiterlijk van de DDZ wordt?
[ afbeelding ]

'k Vind het zowaar wel wat hebben
Oeh, me likes.
  donderdag 3 december 2009 @ 10:42:22 #296
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75239609
Hoe gaat het er eigenlijk uitzien op het motorrijtuig?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_75239780
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:32 schreef De_Hertog het volgende:
Ik weet niet of dat dak echt helemaal donkerblauw gaat blijven, lijkt me niet echt praktisch. Verder heeft het wel wat ja. Al houdt het totaal geen rekening met de lijnen van de trein zelf
Huh? Juist wel. De blauwe banden over de ramen. Net als bij VIRM, met als bij ICM, net als bij Mat'54, net als al honderd jaar gebeurt ongeveer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 3 december 2009 @ 10:54:51 #298
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75239914
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Huh? Juist wel. De blauwe banden over de ramen. Net als bij VIRM, met als bij ICM, net als bij Mat'54, net als al honderd jaar gebeurt ongeveer
Ik bedoelde het voorste deel, het gaat zo half langs de cabineramen op en net wel/net niet over de deur heen. Het past wel in de huisstijl hoor, maar die kop is nou eenmaal nogal 'blokkig' en die vloeiende lijnen passen daar, vind ik, niet echt bij.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 3 december 2009 @ 11:00:13 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75240047
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:28 schreef Ireyon het volgende:
vanuit Breda liggen er ook al zo'n 400 meter lang 4 sporen waarvan er 2 gewoon doodlopen
Dat zijn keer/opstelsporen

Vroeger waren dat de doorgaande sporen, maar toen men begon met het heraanleggen van station Breda werd er besloten dat de buitenste sporen de doorgaande sporen moesten worden, en dat de binnensporen zouden worden gebruikt "om de toekomstige HSL-shuttle op te laten keren".

I kid you not, zo zei iemand bij het projectbureau het tijdens een bewonersbijeenkomst...
pi_75240290
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zijn keer/opstelsporen

Vroeger waren dat de doorgaande sporen, maar toen men begon met het heraanleggen van station Breda werd er besloten dat de buitenste sporen de doorgaande sporen moesten worden, en dat de binnensporen zouden worden gebruikt "om de toekomstige HSL-shuttle op te laten keren".

I kid you not, zo zei iemand bij het projectbureau het tijdens een bewonersbijeenkomst...
Zie ook http://www.sporenplan.nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')