quote:Op woensdag 2 december 2009 12:57 schreef Irritatie100 het volgende:
uiteindelijk kreeg ik m'n handdoekje dus weer terug in m'n gezicht
Alweer?quote:Op woensdag 2 december 2009 13:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die zal wel weer gaan testrijden tussen Helmond en Horst-Sevenum denk ik.
quote:Op woensdag 2 december 2009 12:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Fijn, die toiletten in de DD-AR. Ik ben uiteraard goed opgevoed dus waste ik mijn handen na het toiletgebruik, gooi het doekje in het toilet (er was geen apart vuilnisbakje voor de handdoekjes...), vervolgens volgt een windvlaag door die afvoerbuis die niet afgesloten was en uiteindelijk kreeg ik m'n handdoekje dus weer terug in m'n gezicht
Geerdijk... Altijd een feest als er iemand op het perron staat.quote:Op woensdag 2 december 2009 11:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar dan op Geerdijk of zo. Dan je een veulentje in de wei ziet lopen, en dan een poepkever over het perron, en dan een vlindertje op de rails, en dan in 2 seconden een trein, en dan weer minuten lang niksigheid
Dat kan niemand, dat is juist de pretquote:Op woensdag 2 december 2009 13:58 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat is misschien wel een idee ja, maar ik kan totaal niet painten
In spoorland is veel niet duidelijk en aan vele veranderingen onderhevig, maar aangezien DB steeds minder treinen gaat krijgen die eindigen in A'dam CS willen ze hiervoor enige compensatie (ze zijn niet echt gecharmeerd van het NS idee: we gooien alles over de zuidas). Dus dringen ze aan, wanneer de een internationale trein naar Schiphol rijdt (niet via CS dus), deze doorrijdt naar Den Haag en/of Rotterdam. In eerste instantie is dat inderdaad de IC Berlijn, maar ook de ICE wordt in de nabije toekomst (dat kan 2011 of 2012 zijn) over de zuidas geleid. Dit inderdaad mede door het SAAL project (hoge belasting bij Diemen en A'dam CS) en 6/maatwerk (hoge belasting A'dam CS-Utrecht), dat elke 10 minuten een IC voorziet + 2 tot 6 keer per uur een sprinter. Op het spoor past het allemaal wel (net), maar in de stations niet. In A'dam CS in ieder geval niet. Ook Schiphol komt onder druk te staan met treinen die keren (al dan niet via Hoofddorp Opstel). Dus worden treinen zo mogelijk naar Shl gebracht ipv Asd, en als ze dan in Shl zijn, liever door rijden naar 't zuiden dan daar keren.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ben jij nu niet in de war met de Pimpel-express? (de IC uit Berlijn dus). Die gaat in DRGL2011 samen met de treinen uit Groningen/Leeuwarden/Enschede doorrijden naar Den Haag.
ICE integreren in de binnenlandse dienst dat is iets uit een van de vele plannen voor 'om de tien minuten een trein' dat is dus nog lang niet duidelijk.
[..]
Leuk ja, maar heb je die dienstregeling al eens goed bekeken? Utrecht-Eindhoven duurt met die ICE meer dan een uur! Grote kans dat 'ie lekker 10 minuten gaat staan niksen op een perronloos spoor in Den Bosch. Of Geldermalsen.
quote:Op woensdag 2 december 2009 12:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Fijn, die toiletten in de DD-AR. Ik ben uiteraard goed opgevoed dus waste ik mijn handen na het toiletgebruik, gooi het doekje in het toilet (er was geen apart vuilnisbakje voor de handdoekjes...), vervolgens volgt een windvlaag door die afvoerbuis die niet afgesloten was en uiteindelijk kreeg ik m'n handdoekje dus weer terug in m'n gezicht
Deze SOVer is wel dankbaar voor de openbaringen in dit topicquote:Op woensdag 2 december 2009 15:15 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
In spoorland is veel niet duidelijk en aan vele veranderingen onderhevig, maar aangezien DB steeds minder treinen gaat krijgen die eindigen in A'dam CS willen ze hiervoor enige compensatie (ze zijn niet echt gecharmeerd van het NS idee: we gooien alles over de zuidas). Dus dringen ze aan, wanneer de een internationale trein naar Schiphol rijdt (niet via CS dus), deze doorrijdt naar Den Haag en/of Rotterdam. In eerste instantie is dat inderdaad de IC Berlijn, maar ook de ICE wordt in de nabije toekomst (dat kan 2011 of 2012 zijn) over de zuidas geleid. Dit inderdaad mede door het SAAL project (hoge belasting bij Diemen en A'dam CS) en 6/maatwerk (hoge belasting A'dam CS-Utrecht), dat elke 10 minuten een IC voorziet + 2 tot 6 keer per uur een sprinter. Op het spoor past het allemaal wel (net), maar in de stations niet. In A'dam CS in ieder geval niet. Ook Schiphol komt onder druk te staan met treinen die keren (al dan niet via Hoofddorp Opstel). Dus worden treinen zo mogelijk naar Shl gebracht ipv Asd, en als ze dan in Shl zijn, liever door rijden naar 't zuiden dan daar keren.
En ach, in de zomer heb je toch geen haast, dan ga je voor het comfort van ICE terwijl de rest als sardines in een VIRM zit te zweten
Ook snap ik de opmerkingen 'oh nu wordt het superdruk in de ICE, nu komen de SOV'ers etc.' niet: voor (de meesten van) jullie was het ook 'nieuws' dat de toeslag verdwijnt. Wel, als de deelnemers van het treinentopic al niet eens weten dat ie verdwijnt, hoe zulleen de honderduizenden doorsnee reizigers het dan wetenDie denken nog steeds dat je niet zomaar de ICE in mag stappen (waarschijnlijk weten de meesten nu al niet eens dat je ermee binnenlands mag reizen, mits je een toeslagbiljet hebt).
Die plan V/T op 2.43: da's een pas snel optrekken.quote:Op woensdag 2 december 2009 01:28 schreef busfoto.nl het volgende:
Vanavond een aantal filmpjes gemaakt op Utrecht Centraal, waaronder diegene hieronder.
En een leuk aanpassinkje aan de afspeelsnelheid:
Mja en ik zat dus in de intercity naar Rsd tussen Tilburg - Breda.. zo'n 50 minuten stilgestaanquote:Op woensdag 2 december 2009 17:26 schreef James1988 het volgende:
Wisselstoring Breda - Gilze-Rijen, reizigers tussen Tilburg/Eindhoven en Den Haag/Rotterdam reizen via Utrecht. I.p.v. 10 bakken ICRm (Den Haag - Venlo) zit ik nu in een zesbaks VIRM die beperkt wordt tot Breda.
Ach, ik klaag niet... ik moet naar Breda
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die ambitie is er hier ook, en ik ben er ook wel wat werk van aan het maken.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.
Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
gefeliciteerdquote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.
Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.
Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.
Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Proficiat!quote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.
Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.
Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Dat is ook de reden waarom ik het zolang mogelijk ophoud tot thuis...quote:Op woensdag 2 december 2009 12:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Fijn, die toiletten in de DD-AR. Ik ben uiteraard goed opgevoed dus waste ik mijn handen na het toiletgebruik, gooi het doekje in het toilet (er was geen apart vuilnisbakje voor de handdoekjes...), vervolgens volgt een windvlaag door die afvoerbuis die niet afgesloten was en uiteindelijk kreeg ik m'n handdoekje dus weer terug in m'n gezicht
Inderdaad! En zeker als ie naar Schiphol gaat rijden wordt het helemaal interessantquote:Op woensdag 2 december 2009 16:52 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Deze SOVer is wel dankbaar voor de openbaringen in dit topic
Hé een mede Hoofddorper!quote:Op dinsdag 1 december 2009 23:51 schreef zeurpietcoen het volgende:
Vanuit hoofddorp rijden alleen maar DDaR en Sprinters. Is er een manier om naar A'dam zuid, rai, amstel, lelylaan, sloterdijk of centraal te komen met een IRM of een ICM? Ik weet dat ik met IRM kan door op Schiphol over te stappen maar geef toch voorkeur aan ICM... Of rijdt dat niet?
Ik hoefde hem niet in te leveren en ook niet te activeren, want je ov-chip werkt gewoon als je er 20 euro te goed opzet.(of dat is alles)quote:Op woensdag 2 december 2009 17:48 schreef Socios het volgende:
Ingewikkeld allemaal.
Ik heb een SOV. Enige tijd geleden heb ik daarvoor al een ov-chipkaart toegestuurd gekregen. Deze heb ik nog nooit gebruikt. Vanaf 1 januari 2010 verdwijnt de gewone OV-studentenkaart en kan men alleen nog maar met die SOV-chipkaart reizen. Deze dient meen ik eerst geactiveerd te worden.
Echter, ik wil dat helemaal niet. Sowieso ben ik bijna klaar met mijn studie waardoor ik geen SOV meer heb. Daarbij wil ik helemaal niet met een ov-chipkaartreizen.
Ik wil dus mijn SOV stopzetten per 1 januari cq. niet reizen per SOV-chipkaart per diezelfde datum.
Nu mijn vraag: welke actie dien ik hiervoor te ondernemen? Is het bijvoorbeeld voldoende om gewoon mijn SOV-chipkaart niet te activeren? Of moet ik iets opzeggen? Ook na bestudering van enkele meegestuurde folders snap ik er allemaal niet veel van.![]()
B.V.D,
Socios
Da's zo ongeveer hetzelfde trucje als je ov als vermist opgeven als je ergens halverwege het jaar afstudeert. Je nieuwe lever je in en op je ouide blijf je reizen. Tot ze het kaartnummer controleren: zwart rijden, fraude en valse aangifte.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:09 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ik hoefde hem niet in te leveren en ook niet te activeren, want je ov-chip werkt gewoon als je er 20 euro te goed opzet.
Je kan het abonnement er af laten halen bij een ov-chipkaart balie, zodat je hem als normale ov-chipkaart kan nog gebruiken.
Zelf kwam ik er bij toeval achter dat je gewoon nog met je ov week abonnement kan reizen terwijl je geen recht meer op hebt.
Als je gecontroleerd word schijnen ze wel te kunnen zien dat je helemaal geen rechten meer hebt op je week ov.
Je word toch nooit bijna gecontroleerd dus ik neem het risico.
T lijkt wel een beetje op de gemiddelde modelbaan..quote:Op woensdag 2 december 2009 17:31 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Die plan V/T op 2.43: da's een pas snel optrekken.
En treinen die met een rotgang door het station en door de wisselstraat heen denderen.
Ja vond ik ook somsquote:Op woensdag 2 december 2009 20:38 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
T lijkt wel een beetje op de gemiddelde modelbaan..
Euhm ja. Totdat de IB-Groep bij TLS navraag doet naar de kaarten die wel een einddatum zouden moeten hebben voor het OV-studentenreisproduct, maar dat nog niet hebben gekregen. Dat kan TLS namelijk zo opvragen.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:09 schreef sander89 het volgende:
[..]
Als je gecontroleerd word schijnen ze wel te kunnen zien dat je helemaal geen rechten meer hebt op je week ov.
Je word toch nooit bijna gecontroleerd dus ik neem het risico.
Dit is toch een andere trucje, al reis ik nog steeds zwart.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:17 schreef Fixers het volgende:
[..]
Da's zo ongeveer hetzelfde trucje als je ov als vermist opgeven als je ergens halverwege het jaar afstudeert. Je nieuwe lever je in en op je ouide blijf je reizen. Tot ze het kaartnummer controleren: zwart rijden, fraude en valse aangifte.
Het is een ander trucje met dezelfde uitkomst. Je reist met een OV-studentenkaart zonder er recht op te hebben. De valse aangifte vervalt, maar de fraude en zwartrijden blijft.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:51 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dit is toch een andere trucje, al reis ik nog steeds zwart.![]()
![]()
Het misbruik maken is ook zo makkelijk en de kans dat je betrapt word is zo klein.![]()
Is gewoon een van de vele dingen die slecht geregeld zijn met de ov chipkaart.
Al moet ik mij eigenlijk gewoon aan de regels houden als reiziger.
Mijn traditionele week ov kaart heb ik ingeleverd bij het postkantoor.
Ik wacht wel op het moment dat je hier vreselijk komt janken hoe oneerlijk het allemaal wel is dat jij gepakt bent en allerlei zware criminelen nog niet. En dan ga ik je steenhard uitlachenquote:Op woensdag 2 december 2009 20:51 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dit is toch een andere trucje, al reis ik nog steeds zwart.![]()
![]()
Het misbruik maken is ook zo makkelijk en de kans dat je betrapt word is zo klein.![]()
Dat is gelukkig niet zo van die 68 euro.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:00 schreef James1988 het volgende:
En de boete is niet mals... ¤ 68,- per halve maand.
Lever dat ding nou maar gewoon in, het bespaart je een hoop moeite want hiermee tegen de lamp lopen is een stuk simpeler dan met dat papieren ding wat je eerst had -- hier is een controleerbare backend van namelijk.
Al heb ik mij niet aan mijn goede voornemens gehouden.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:01 schreef sander89 het volgende:
Net nog even gebeld over mijn OV-Chipkaart.
Ik hoef geen abonnement geld te betalen ik kan alleen beboet worden voor zwartrijden al ik gecontroleerd was. (gebeurt gelukkig nooit in de bus)
Volgende keer maar gewoon weer met de strippenkaart.
Zo sneu ben ik ook weer niet.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wacht wel op het moment dat je hier vreselijk komt janken hoe oneerlijk het allemaal wel is dat jij gepakt bent en allerlei zware criminelen nog niet. En dan ga ik je steenhard uitlachen
Als ze in groningen niet te moeilijk doen over het oneigenlijk gebruik ā raison van ¤68,- per halve maand. Dan heb je nog altijd een Officier van Justitie en een rechter te vriend te houden. Valsheid in geschrifte wordt beboet met een boete uit de vijfde categorie, ofwel maximaal ¤ 74.000. Kan je 11 jaar eerste klas van reizen.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:09 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dat is gelukkig niet zo van die 68 euro.
[..]
Al heb ik mij niet aan mijn goede voornemens gehouden.![]()
Het is zo dat je alleen in Amsterdam of Rotterdam je abonnement er af kan laten halen, toevallig ben ik daar binnenkort misschien moet ik toch maar verstandig gaan doen.
[..]
Zo sneu ben ik ook weer niet.
Als ik toch gepakt word dan ben ik gewoon de lul want ik heb zelf het risico genomen en zal ik gewoon de boete betalen.![]()
Maarja ik zal mijn ophouden met deels offtopic geleuter van mij over dit onderwerp.
In principe wel. Een enkele reis Amsterdam Centraal - Groningen kost met de OV-Chipkaart ¤21,20. Tel uit je winst. Ik kan me wel voorstellen dat een OV-Chipkaart na een aantal keer "inchecken-zonder-uitchecken" geblokkeerd wordt.quote:Op woensdag 2 december 2009 12:47 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Maar mijn idee dat een enkele reis zonder uitchecken goedkoper is klopt in essentie toch? Stel dat je de volgende dag pas teruggaat.
Voorlopig kan het niet eens anders. Zo'n papiertje is ook veel beter want dan heb je lekker HELEMAAL NIETS met die blieppaaltjes te maken.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
iK HEB GEWOON EEN PAPIERTJE UIT DE automaat getrokken. En dat blijf ik doen zo lang het kan
Onderbreking in de bovenleiding op de hefbrug misschien? Daar willen lichten nog weleens van uitgaan.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Op de brug voor Zutphen maakte de trein in een keer een behoorlijke remming, en alle lichten gingen uit boven de zittingen. Foutje van de machinist?
Klopt ja, zie "Voorwaarden Reizen op Saldo bij NS". Dat wordt dan gezien als een reis zonder geldig vervoerbewijs met consequenties zoals vermeld in de AVR-NS.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:33 schreef freako het volgende:
In principe wel. Een enkele reis Amsterdam Centraal - Groningen kost met de OV-Chipkaart ¤21,20. Tel uit je winst. Ik kan me wel voorstellen dat een OV-Chipkaart na een aantal keer "inchecken-zonder-uitchecken" geblokkeerd wordt.
Net als de individuele luchtkoeling.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:52 schreef ReisT het volgende:
Onderbreking in de bovenleiding op de hefbrug misschien? Daar willen lichten nog weleens van uitgaan.
Ah oke, wist niet dat er een onderbreking tussen kon zitten?quote:Op woensdag 2 december 2009 21:52 schreef ReisT het volgende:
[..]
Onderbreking in de bovenleiding op de hefbrug misschien? Daar willen lichten nog weleens van uitgaan.
Dit.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
iK HEB GEWOON EEN PAPIERTJE UIT DE automaat getrokken. En dat blijf ik doen zo lang het kan
En dat.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:50 schreef ReisT het volgende:
Zo'n papiertje is ook veel beter want dan heb je lekker HELEMAAL NIETS met die blieppaaltjes te maken.
Ja hoor, zijn meer van die plekken. Bij ALkmaar is ook een spanningsloze brug, in Friesland liggen er minstens 3, en bijvoorbeeld de spanningssluis bij Roosendaal. Kwestie van op tijd je panto laten zakken, zorgen dat je niet in het midden stil komt te staan, en aan de overkant weer omhoog doenquote:Op woensdag 2 december 2009 21:57 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ah oke, wist niet dat er een onderbreking tussen kon zitten?
Dat kan dusquote:Op woensdag 2 december 2009 21:57 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ah oke, wist niet dat er een onderbreking tussen kon zitten?
Lijkt me handig voor de zekerheid he. Anders schietie omoog zodra de BL ophoudt en blijftie hangen aan de overkantquote:
Dus als hij niet genoeg snelheid heeft, en hij komt stil te staan heeft tie een probleem?quote:Op woensdag 2 december 2009 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hoor, zijn meer van die plekken. Bij ALkmaar is ook een spanningsloze brug, in Friesland liggen er minstens 3, en bijvoorbeeld de spanningssluis bij Roosendaal. Kwestie van op tijd je panto laten zakken, zorgen dat je niet in het midden stil komt te staan, en aan de overkant weer omhoog doen
BL houdt in?quote:Op woensdag 2 december 2009 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt me handig voor de zekerheid he. Anders schietie omoog zodra de BL ophoudt en blijftie hangen aan de overkant
Ja dat traject doelde ik ook op. Alle bruggen tussen Lw en Harlingen en tussen Lw en Stavoren zijn trouwens ook spanningsloosquote:Op woensdag 2 december 2009 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
alleen al tussen Leeuwarden en Heerenveen liggen er 4
Als er op een dusdanig moment aan de noodrem getrokken wordt dat het moment van stilstand dreigt samen te vallen met de passage van een spanningsloze brug, dan zou ik als mcn zeker een vulstoot proberen ja. Maar goed, wat weet ik er ook van hequote:Op woensdag 2 december 2009 22:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Dus als hij niet genoeg snelheid heeft, en hij komt stil te staan heeft tie een probleem?
Met wat miezer is een vertrekkende trein van Akkrum richting Leeuwarden daarom leuk. Doorslippende wielen en een trein die maar net over de spanningsloze brug komt.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als er op een dusdanig moment aan de noodrem getrokken wordt dat het moment van stilstand dreigt samen te vallen met de passage van een spanningsloze brug, dan zou ik als mcn zeker een vulstoot proberen ja. Maar goed, wat weet ik er ook van heMisschien zijn er nog wel accu's of zo waarmee je de overkant kan halen in geval van nood, dat zou kunnen
![]()
Nee normaal gesproken niet:quote:Op woensdag 2 december 2009 21:59 schreef Socios het volgende:
Gaat daarvoor de panto omlaag, ja?
quote:Nederlands materieel houdt gewoon de boel omhoog bij een stroomloze brug. Het uiteinde van de bovenleiding loopt iets naar boven zodat de stroomafnemer netjes weer tegen de draad wordt geleid. Wel moet de tractie er af om te voorkomen dat er vlambogen worden getrokken
ohih forum
Kwam dit nog tegen, de spoorbrug van Zutphen heeft gewoon een vaste bovenleiding.quote:
Dat dacht ik ook al inderdaad, ook niet zo gek. Aangezien het station vlakbij de brug ligt.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:56 schreef sander89 het volgende:
[..]
Kwam dit nog tegen, de spoorbrug van Zutphen heeft gewoon een vaste bovenleiding.
[ afbeelding ]
Wat een irritant KUTverhaal.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:10 schreef dennistd het volgende:
Interessante presentatie over DDAR/DDZ: http://www.nsprocurement.(...)rnization.080901.ppt
Dat zal wel de huisstijl van NedTrain zijnquote:Op woensdag 2 december 2009 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een irritant KUTverhaal.
het begint al met dia 1, die opgeleukt wordt met een plaatje van een VIRM terwijl het verhaal over DDAR gaat.
Europese aanbestedingquote:Ten tweede leven we hier nog steeds in NEDERLANDSTALIG gebied. Wat is dit voor kolderieke quasi-interessant-doenerij?
Nogal.quote:Op donderdag 3 december 2009 07:19 schreef Peterselieman het volgende:
heftig
Kon je wel een uitcheckpaaltje vinden op je bestemming en hoeveel bussen heb je daardoor gemist?quote:Op donderdag 3 december 2009 09:07 schreef James1988 het volgende:
Zojuist mijn eerste OV-chipkaartreis met NS gehad... ging goed.
Aanvankelijk nam de conducteur genoegen met het zien van mijn chipkaart, pas toen hij verderliep dacht hij "Ohja, even checken"... dat duurde ook nog even. Of 't controleren nou sneller gaat door de OV-chipkaart durf ik te betwijfelen, hij was er iig niet al te snel mee
bron en meerquote:NS splitst herrie en stilte in trein
In dubbeldekkers van de NS moeten mensen voor een rustige plek binnenkort boven zijn en voor gezelligheid beneden. De NS gaat de treinen zo inrichten dat het onderscheid tussen stiltecoupés en plekken voor gesprekken en ontmoetingen duidelijk zichtbaar wordt.
Ik zou het dan andersom doen, als het toch moet. Boven herrie en rust onder. Kinderen die een dagje met de trein willen, vinden het machtig interessant om bovenin te zitten. Die kun je maar moeilijk verplichten om stil te zijn.quote:Op donderdag 3 december 2009 09:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
bron en meer
Lijkt me een voordehandliggend moment om dat bij de renovatie van de DDARs te beginnen
Jep, die stonden in Rotterdam keurig in de loop. Verder geen aansluitende bussen gemist, ik ging toch verder met de metroquote:Op donderdag 3 december 2009 09:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kon je wel een uitcheckpaaltje vinden op je bestemming en hoeveel bussen heb je daardoor gemist?
http://www.brabantsdagbla(...)r-Tilburg--Breda.ecequote:Lobby voor derde spoor Tilburg - Breda
BREDA - Tussen Tilburg en Breda moet een derde spoorlijn komen. De huidige spoorcapaciteit is ontoereikend en daarom zijn de Brabantse spoorgemeenten een lobby begonnen bij minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat.
Een nieuwe lijn moet ervoor zorgen dat er meer personentreinen kunnen rijden en het goederenvervoer beter afgewikkeld kan worden.
Uitbreiding van de spoorcapaciteit tussen Breda en Tilburg is al langer een wens van de Brabantse gemeenten. De capaciteit van de lijn heeft nagenoeg het maximum bereikt. „Het is een drukke corridor”, vindt wethouder Wilbert Willems van Breda. „Wij hebben een eerder plan voor capaciteitsuitbreiding ook al omarmd. Aanleiding toen was meer personenvervoer. Het plan is echter wegens bezuinigingen naar een later stadium verhuisd.”
Ik zie dit dan ook eerder als een verkapte lobby om die verschrikkelijke goederentreinen zoveel mogelijk tegen te werken. En ja, als je die dingen met een slakkengangetje laat rijden kan ik me voorstellen dat het andere verkeer hier last van heeft.quote:Op donderdag 3 december 2009 09:42 schreef dennistd het volgende:
Hoe druk is het eigenlijk daar, je hebt de:
- 13600 ST Ht-Bd
- 1900 IC Gvc-Vl
- 3600 IC Zl-Rsd
- 5200 ST Tbw-Ehv
Vier treinen per halfuur dus, waarvan één maar op een heel kort stukje.
Het hele traject is pak 'm beet 15-20km lang, op dat stukje hoeven de IC's, ST's en GO's elkaar toch nog niet in de weg te zitten? Als je het vergelijkt met Hengelo-Almelo, dat is ongeveer dezelfde afstand, en daar gaat het ook goed met elk halfuur een goederenpad (en daar zitten 2 stopper ipv 1).
Bij een ongeluk of zelfdoding maakt het echt niet uit of er nou 1 of 2 of 3 of tachtig sporen liggen, dan gaat gewoon alles eruit, simpel zat. Dus daarvoor hoef je dat extra spoor niet aan te leggenquote:Op donderdag 3 december 2009 09:58 schreef James1988 het volgende:
Gisteren een wisselstoring bij Gilze-Rijen, en meteen liggen 2 drukke lijnen eruit (Den Haag - Venlo en Roosendaal - Zwolle). Ook bij een ongeluk danwel zelfdoding (een paar keer per jaar) ligt er urenlang een hoop uit.
Een derde spoor zou daar zeker wel wenselijk zijn, maar of er plek is pal naast de bestaande twee is zeer de vraag: bij Gilze-Rijen heeft men pasgeleden het oude 3e spoor wat er lag opgebroken...
Dat is een goed idee. En als we die boog nou een beetje ruim nemen, om alle bewoning heen, dan hebben al die steden helemaal geen last van het goederenvervoer. Misschien kunnen we die lijn zelfs zo rechtstreeks mogelijk van Rotterdam naar Duitsland aanleggen, is dat een idee?quote:Op donderdag 3 december 2009 10:10 schreef James1988 het volgende:
Ja, is ook zo... daarom kan dat derde spoor misschien met een boog eromheen worden aangelegd zodat er iig nog iets kan rijden van Breda naar Tilburg
Naah kan niet. Daar ligt al een spoordijk met eoa hip testbaantje eropquote:Op donderdag 3 december 2009 10:13 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is een goed idee. En als we die boog nou een beetje ruim nemen, om alle bewoning heen, dan hebben al die steden helemaal geen last van het goederenvervoer. Misschien kunnen we die lijn zelfs zo rechtstreeks mogelijk van Rotterdam naar Duitsland aanleggen, is dat een idee?
He jammer, het klonk zo mooi. Nederland ligt ook veel te vol met proefprojecten.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Naah kan niet. Daar ligt al een spoordijk met eoa hip testbaantje erop
4 personentreinen per halfuur en praktisch altijd dezelfde hoeveelheid goederentreinen. Verder komen de 1900 of 3600 bij slechts 5 minuten vertraging al achter de 13600 te zitten en die eerste mag richting Venlo ook regelmatig wachten omdat de 3600 en 5200 tegelijk vanuit Tilburg naar Tbw rijden en daar dus alle sporen bezetten. 't Is er serieus gewoon te drukquote:Op donderdag 3 december 2009 09:42 schreef dennistd het volgende:
Hoe druk is het eigenlijk daar, je hebt de:
[..]
Vier treinen per halfuur dus, waarvan één maar op een heel kort stukje.
Zoals hierboven al gezegd wordt zoiets echt niet opgelost met een derde spoor. Sterker, ik denk dat daar alleen maar meer wissels voor nodig zijn om dat in te passen, met dus ook meer kans op storingen.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
4 personentreinen per halfuur en praktisch altijd dezelfde hoeveelheid goederentreinen. Verder komen de 1900 of 3600 bij slechts 5 minuten vertraging al achter de 13600 te zitten en die eerste mag richting Venlo ook regelmatig wachten omdat de 3600 en 5200 tegelijk vanuit Tilburg naar Tbw rijden en daar dus alle sporen bezetten. 't Is er serieus gewoon te druk.
Verder heb je het gisteren misschien gemist, maar bij een simpele wisselstoring zit je dus al met zo'n situatie en 't komt nou niet bepaald zelden voor dat zo heel Brabant plat komt te liggen..
Ik weet niet of dat dak echt helemaal donkerblauw gaat blijven, lijkt me niet echt praktisch. Verder heeft het wel wat ja. Al houdt het totaal geen rekening met de lijnen van de trein zelfquote:Tenslotte, uit die presentatie eerder haal ik dus dat dit het definitieve uiterlijk van de DDZ wordt?
[ afbeelding ]
'k Vind het zowaar wel wat hebben
Dat gebeurt in Almelo ook met de 1600/1700quote:Op donderdag 3 december 2009 10:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
4 personentreinen per halfuur en praktisch altijd dezelfde hoeveelheid goederentreinen. Verder komen de 1900 of 3600 bij slechts 5 minuten vertraging al achter de 13600 te zitten
Alleen Tb-Tbw een derde spoor lijkt me een stuk goedkoper danquote:die eerste mag richting Venlo ook regelmatig wachten omdat de 3600 en 5200 tegelijk vanuit Tilburg naar Tbw rijden en daar dus alle sporen bezetten. 't Is er serieus gewoon te druk.
Ook met drie sporen heb je de boel dan plat liggen...quote:Verder heb je het gisteren misschien gemist, maar bij een simpele wisselstoring zit je dus al met zo'n situatie en 't komt nou niet bepaald zelden voor dat zo heel Brabant plat komt te liggen..
Oeh, me likes.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
4 personentreinen per halfuur en praktisch altijd dezelfde hoeveelheid goederentreinen. Verder komen de 1900 of 3600 bij slechts 5 minuten vertraging al achter de 13600 te zitten en die eerste mag richting Venlo ook regelmatig wachten omdat de 3600 en 5200 tegelijk vanuit Tilburg naar Tbw rijden en daar dus alle sporen bezetten. 't Is er serieus gewoon te druk.
Verder heb je het gisteren misschien gemist, maar bij een simpele wisselstoring zit je dus al met zo'n situatie en 't komt nou niet bepaald zelden voor dat zo heel Brabant plat komt te liggen..
Wat ik dan weer niet snap, wat is er gebeurd met de plannen voor Viersporigheid? De bruggen bij Tilburg aan de Ht/Ehv kant zijn er al voor gemaakt en vanuit Breda liggen er ook al zo'n 400 meter lang 4 sporen waarvan er 2 gewoon doodlopen
Tenslotte, uit die presentatie eerder haal ik dus dat dit het definitieve uiterlijk van de DDZ wordt?
[ afbeelding ]
'k Vind het zowaar wel wat hebben
Huh? Juist wel. De blauwe banden over de ramen. Net als bij VIRM, met als bij ICM, net als bij Mat'54, net als al honderd jaar gebeurt ongeveerquote:Op donderdag 3 december 2009 10:32 schreef De_Hertog het volgende:
Ik weet niet of dat dak echt helemaal donkerblauw gaat blijven, lijkt me niet echt praktisch. Verder heeft het wel wat ja. Al houdt het totaal geen rekening met de lijnen van de trein zelf
Ik bedoelde het voorste deel, het gaat zo half langs de cabineramen op en net wel/net niet over de deur heen. Het past wel in de huisstijl hoor, maar die kop is nou eenmaal nogal 'blokkig' en die vloeiende lijnen passen daar, vind ik, niet echt bij.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Huh? Juist wel. De blauwe banden over de ramen. Net als bij VIRM, met als bij ICM, net als bij Mat'54, net als al honderd jaar gebeurt ongeveer
Dat zijn keer/opstelsporenquote:Op donderdag 3 december 2009 10:28 schreef Ireyon het volgende:
vanuit Breda liggen er ook al zo'n 400 meter lang 4 sporen waarvan er 2 gewoon doodlopen
Zie ook http://www.sporenplan.nl/quote:Op donderdag 3 december 2009 11:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zijn keer/opstelsporen
Vroeger waren dat de doorgaande sporen, maar toen men begon met het heraanleggen van station Breda werd er besloten dat de buitenste sporen de doorgaande sporen moesten worden, en dat de binnensporen zouden worden gebruikt "om de toekomstige HSL-shuttle op te laten keren".
I kid you not, zo zei iemand bij het projectbureau het tijdens een bewonersbijeenkomst...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |