quote:Op woensdag 2 december 2009 12:57 schreef Irritatie100 het volgende:
uiteindelijk kreeg ik m'n handdoekje dus weer terug in m'n gezicht
Alweer?quote:Op woensdag 2 december 2009 13:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die zal wel weer gaan testrijden tussen Helmond en Horst-Sevenum denk ik.
quote:Op woensdag 2 december 2009 12:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Fijn, die toiletten in de DD-AR. Ik ben uiteraard goed opgevoed dus waste ik mijn handen na het toiletgebruik, gooi het doekje in het toilet (er was geen apart vuilnisbakje voor de handdoekjes...), vervolgens volgt een windvlaag door die afvoerbuis die niet afgesloten was en uiteindelijk kreeg ik m'n handdoekje dus weer terug in m'n gezicht
Geerdijk... Altijd een feest als er iemand op het perron staat.quote:Op woensdag 2 december 2009 11:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar dan op Geerdijk of zo. Dan je een veulentje in de wei ziet lopen, en dan een poepkever over het perron, en dan een vlindertje op de rails, en dan in 2 seconden een trein, en dan weer minuten lang niksigheid
Dat kan niemand, dat is juist de pretquote:Op woensdag 2 december 2009 13:58 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat is misschien wel een idee ja, maar ik kan totaal niet painten
In spoorland is veel niet duidelijk en aan vele veranderingen onderhevig, maar aangezien DB steeds minder treinen gaat krijgen die eindigen in A'dam CS willen ze hiervoor enige compensatie (ze zijn niet echt gecharmeerd van het NS idee: we gooien alles over de zuidas). Dus dringen ze aan, wanneer de een internationale trein naar Schiphol rijdt (niet via CS dus), deze doorrijdt naar Den Haag en/of Rotterdam. In eerste instantie is dat inderdaad de IC Berlijn, maar ook de ICE wordt in de nabije toekomst (dat kan 2011 of 2012 zijn) over de zuidas geleid. Dit inderdaad mede door het SAAL project (hoge belasting bij Diemen en A'dam CS) en 6/maatwerk (hoge belasting A'dam CS-Utrecht), dat elke 10 minuten een IC voorziet + 2 tot 6 keer per uur een sprinter. Op het spoor past het allemaal wel (net), maar in de stations niet. In A'dam CS in ieder geval niet. Ook Schiphol komt onder druk te staan met treinen die keren (al dan niet via Hoofddorp Opstel). Dus worden treinen zo mogelijk naar Shl gebracht ipv Asd, en als ze dan in Shl zijn, liever door rijden naar 't zuiden dan daar keren.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ben jij nu niet in de war met de Pimpel-express? (de IC uit Berlijn dus). Die gaat in DRGL2011 samen met de treinen uit Groningen/Leeuwarden/Enschede doorrijden naar Den Haag.
ICE integreren in de binnenlandse dienst dat is iets uit een van de vele plannen voor 'om de tien minuten een trein' dat is dus nog lang niet duidelijk.
[..]
Leuk ja, maar heb je die dienstregeling al eens goed bekeken? Utrecht-Eindhoven duurt met die ICE meer dan een uur! Grote kans dat 'ie lekker 10 minuten gaat staan niksen op een perronloos spoor in Den Bosch. Of Geldermalsen.
quote:Op woensdag 2 december 2009 12:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Fijn, die toiletten in de DD-AR. Ik ben uiteraard goed opgevoed dus waste ik mijn handen na het toiletgebruik, gooi het doekje in het toilet (er was geen apart vuilnisbakje voor de handdoekjes...), vervolgens volgt een windvlaag door die afvoerbuis die niet afgesloten was en uiteindelijk kreeg ik m'n handdoekje dus weer terug in m'n gezicht
Deze SOVer is wel dankbaar voor de openbaringen in dit topicquote:Op woensdag 2 december 2009 15:15 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
In spoorland is veel niet duidelijk en aan vele veranderingen onderhevig, maar aangezien DB steeds minder treinen gaat krijgen die eindigen in A'dam CS willen ze hiervoor enige compensatie (ze zijn niet echt gecharmeerd van het NS idee: we gooien alles over de zuidas). Dus dringen ze aan, wanneer de een internationale trein naar Schiphol rijdt (niet via CS dus), deze doorrijdt naar Den Haag en/of Rotterdam. In eerste instantie is dat inderdaad de IC Berlijn, maar ook de ICE wordt in de nabije toekomst (dat kan 2011 of 2012 zijn) over de zuidas geleid. Dit inderdaad mede door het SAAL project (hoge belasting bij Diemen en A'dam CS) en 6/maatwerk (hoge belasting A'dam CS-Utrecht), dat elke 10 minuten een IC voorziet + 2 tot 6 keer per uur een sprinter. Op het spoor past het allemaal wel (net), maar in de stations niet. In A'dam CS in ieder geval niet. Ook Schiphol komt onder druk te staan met treinen die keren (al dan niet via Hoofddorp Opstel). Dus worden treinen zo mogelijk naar Shl gebracht ipv Asd, en als ze dan in Shl zijn, liever door rijden naar 't zuiden dan daar keren.
En ach, in de zomer heb je toch geen haast, dan ga je voor het comfort van ICE terwijl de rest als sardines in een VIRM zit te zweten
Ook snap ik de opmerkingen 'oh nu wordt het superdruk in de ICE, nu komen de SOV'ers etc.' niet: voor (de meesten van) jullie was het ook 'nieuws' dat de toeslag verdwijnt. Wel, als de deelnemers van het treinentopic al niet eens weten dat ie verdwijnt, hoe zulleen de honderduizenden doorsnee reizigers het dan wetenDie denken nog steeds dat je niet zomaar de ICE in mag stappen (waarschijnlijk weten de meesten nu al niet eens dat je ermee binnenlands mag reizen, mits je een toeslagbiljet hebt).
Die plan V/T op 2.43: da's een pas snel optrekken.quote:Op woensdag 2 december 2009 01:28 schreef busfoto.nl het volgende:
Vanavond een aantal filmpjes gemaakt op Utrecht Centraal, waaronder diegene hieronder.
En een leuk aanpassinkje aan de afspeelsnelheid:
Mja en ik zat dus in de intercity naar Rsd tussen Tilburg - Breda.. zo'n 50 minuten stilgestaanquote:Op woensdag 2 december 2009 17:26 schreef James1988 het volgende:
Wisselstoring Breda - Gilze-Rijen, reizigers tussen Tilburg/Eindhoven en Den Haag/Rotterdam reizen via Utrecht. I.p.v. 10 bakken ICRm (Den Haag - Venlo) zit ik nu in een zesbaks VIRM die beperkt wordt tot Breda.
Ach, ik klaag niet... ik moet naar Breda
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die ambitie is er hier ook, en ik ben er ook wel wat werk van aan het maken.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.
Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
gefeliciteerdquote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.
Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.
Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.
Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Proficiat!quote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.
Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.
Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Dat is ook de reden waarom ik het zolang mogelijk ophoud tot thuis...quote:Op woensdag 2 december 2009 12:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Fijn, die toiletten in de DD-AR. Ik ben uiteraard goed opgevoed dus waste ik mijn handen na het toiletgebruik, gooi het doekje in het toilet (er was geen apart vuilnisbakje voor de handdoekjes...), vervolgens volgt een windvlaag door die afvoerbuis die niet afgesloten was en uiteindelijk kreeg ik m'n handdoekje dus weer terug in m'n gezicht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |