Die is wel vaker toch te halen. Er wordt nu met ICM gereden en zeker als ze die op 3 binnen laten komen kun je m halen. Afgelopen vrijdag stond de 2951 al om .31 langs het perron en kon je de 30149 eenvoudig halen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:30 schreef Socios het volgende:
Ik heb zojuist een, op papier, onmogelijke overstap gehaald te Lw. Van de 2951 op de 30149.
Ben jij nu niet in de war met de Pimpel-express? (de IC uit Berlijn dus). Die gaat in DRGL2011 samen met de treinen uit Groningen/Leeuwarden/Enschede doorrijden naar Den Haag.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:12 schreef davidov2009 het volgende:
doordat ICE wordt opgenomen in het IC netwerk van Nederland: na volledige ingebruikname van de HSL rijdt de ICE door naar Den Haag CS.
Leuk ja, maar heb je die dienstregeling al eens goed bekeken? Utrecht-Eindhoven duurt met die ICE meer dan een uur! Grote kans dat 'ie lekker 10 minuten gaat staan niksen op een perronloos spoor in Den Bosch. Of Geldermalsen.quote:
Ja, hij heeft gelijkquote:Op dinsdag 1 december 2009 19:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ben jij nu niet in de war met de Pimpel-express? (de IC uit Berlijn dus). Die gaat in DRGL2011 samen met de treinen uit Groningen/Leeuwarden/Enschede doorrijden naar Den Haag.
ICE integreren in de binnenlandse dienst dat is iets uit een van de vele plannen voor 'om de tien minuten een trein' dat is dus nog lang niet duidelijk.
[..]
Leuk ja, maar heb je die dienstregeling al eens goed bekeken? Utrecht-Eindhoven duurt met die ICE meer dan een uur! Grote kans dat 'ie lekker 10 minuten gaat staan niksen op een perronloos spoor in Den Bosch. Of Geldermalsen.
Net als vanochtend in Breda zeker, wachten op de IC naar Venlo die om 07:21 zou moeten vertrekken;quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Oh, dat is wel handig, ja.Daar gebruik ik de CTA´s en omroepberichten voor. Die blijven wel?
Dat plebs leert 't na een weekje wel af, de ICE zit van Ah -> Ut altijd wel vol. Ook met 2 euro toeslag is het maar afwachten of er nog plek is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:52 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ja, hij heeft gelijk, ideaal de ICE lekker naar Ut vanuit Ah
. Ding zou wel propvol zitten met reizigers omdat het 4 minuten eerder vertrekt dan de gewone IC (die dan leeg is). Betekend wel een reistijd vermindering van vijf minuten bijna
.
Moet zeggen in de zomer zit de ICE behoorlijk vol maar in de Winter is het soms behoorlijk leegquote:Op dinsdag 1 december 2009 20:07 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat plebs leert 't na een weekje wel af, de ICE zit van Ah -> Ut altijd wel vol. Ook met 2 euro toeslag is het maar afwachten of er nog plek is.
Op CTA's vertrouw ik nooit blindelingsquote:Op dinsdag 1 december 2009 20:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Net als vanochtend in Breda zeker, wachten op de IC naar Venlo die om 07:21 zou moeten vertrekken;
07:10 uur; mobiel zegt +7, CTA zegt niks.
07:21 uur; mobiel zegt +10, CTA zegt "5 minuten".
07:26 uur; mobiel zegt +10, CTA zegt "10 minuten"
en dan komt-ie inderdaad om 07:30 aankakken
'k Vond de sms'jes met "Uw reis is gewijzigd, raadpleeg ns.nl voor actuele informatie" ook een beetje overdreven als m'n trein +1 hadquote:Op dinsdag 1 december 2009 20:59 schreef greavy het volgende:
Alhoewel de NS sms service voor geen goede kak werkt![]()
Een keer ingesteld, meer dan anderhalf uur vertraging wegens bovenleiding breuk tussen amersfoort en zwolle, waardoor omreizen uit Utrecht via Arnhem - Deventer, krijg je der niet eens bericht over![]()
T is wel beter dat de CTA's digitaal worden (lijkt mij) maar de oude flappen dingen vind ik toch het mooist..
Dat zeiden de Duitsers ook...quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:35 schreef Crientj het volgende:
Niet het spoorboekje weg
Daar kan je zo leuk en nutteloos in bladeren. ;o
Weet je ook wanneer deze rijden? Bv uit HFD rijdt de DDaR om :21 en :51. Alvast bedankt!quote:Op dinsdag 1 december 2009 23:53 schreef Socios het volgende:
Je kan vanaf Schiphol Airport naar Amsterdam Zuid WTC met ICM.
Naar Amsterdam Zuid kun je met ICM komen door op Schiphol over te stappen. Naar Amstel kun je met IRM komen door via Centraal te reizen. Sloterdijk is ook via Centraal met IRM te doen. Voor RAI kun je nog Mat 64 treffen en bij Lelylaan stopt eigenlijk alleen maar DDAR en sprintermaterieel.quote:Op dinsdag 1 december 2009 23:51 schreef zeurpietcoen het volgende:
Vanuit hoofddorp rijden alleen maar DDaR en Sprinters. Is er een manier om naar A'dam zuid, rai, amstel, lelylaan, sloterdijk of centraal te komen met een IRM of een ICM? Ik weet dat ik met IRM kan door op Schiphol over te stappen maar geef toch voorkeur aan ICM... Of rijdt dat niet?
ICM vertrekt om .19 en .49 vanaf Schiphol richting Amsterdam Zuid/WTCquote:Op dinsdag 1 december 2009 23:54 schreef zeurpietcoen het volgende:
[..]
Weet je ook wanneer deze rijden? Bv uit HFD rijdt de DDaR om :21 en :51. Alvast bedankt!
Je bent geweldig!quote:Op dinsdag 1 december 2009 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ICM vertrekt om .19 en .49 vanaf Schiphol richting Amsterdam Zuid/WTC
Voor die trein zou ik tekenen. Daar reizen altijd de goudgele rakkers meequote:Op woensdag 2 december 2009 00:00 schreef Socios het volgende:
Lachen als je toevallig de 16.49u ofzo pakt.
Hoezo?quote:Op woensdag 2 december 2009 00:00 schreef Socios het volgende:
Lachen als je toevallig de 16.49u ofzo pakt.
quote:
quote:Op woensdag 2 december 2009 00:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor die trein zou ik tekenen. Daar reizen altijd de goudgele rakkers mee
Stoptreinen: Alles behalve Sprinter en DDARquote:Op woensdag 2 december 2009 00:15 schreef zeurpietcoen het volgende:
Trouwens wat vinden sommigen het probleem met IRM? DDaR, Mat 64 en plan t, u, v enz. zijn toch veel minder comfortabel?
Wat mij betreft:
Stoptreinen -> DDaR, Mat '64, paupersprinters e.d.
Sneltreinen -> IRM
Intercitys -> ICM(m)
IRM's stoppen ook te Lelylaan.quote:Op dinsdag 1 december 2009 23:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Naar Amsterdam Zuid kun je met ICM komen door op Schiphol over te stappen. Naar Amstel kun je met IRM komen door via Centraal te reizen. Sloterdijk is ook via Centraal met IRM te doen. Voor RAI kun je nog Mat 64 treffen en bij Lelylaan stopt eigenlijk alleen maar DDAR en sprintermaterieel.
http://www.bndestem.nl/re(...)teun-aan-HSLZuid.ecequote:'Eurlings gaf onterechte steun aan HSL-Zuid'
BREDA - Minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings heeft mogelijk verboden staatssteun verleend aan NS-dochter High Speed Alliance (HSA). Dat blijkt uit de uitzending van KRO Reporter zondagavond.
HSA, het bedrijf dat de HSL-Zuid exploiteert, dreigde vorig jaar failliet te gaan. Minister Eurlings wilde HSA helpen maar kon dat op grond van Europees mededingingsrecht alleen doen als er sprake was van overmacht. Volgens HSA was dat het geval. Het bedrijf kon niet beschikken over treinen, omdat de bouw daarvan werd opgehouden door problemen met het Europese veiligheidssysteem ERTMS. Eurlings accepteerde die uitleg en verleende voor 180 miljoen euro uitstel van betaling.
In de uitzending van zondagavond bestrijdt het European Railway Agency (ERA) dat het veiligheidssysteem invloed heeft op de bouw van een trein.
DD-AR en Mat '64 zijn stoptreinen waar men meestal binnen no-time weer uit kan. IRM rijdt intercities en is daar volkomen ongeschikt voor, daar je er na een half uur al een houten reet van krijgt. Stoelen voor intercities moeten gewoon zodanig comfortabel zijn dat men er makkelijk urenlang pijnloos kan blijven zitten, dan blijft er behalve ICRm of ICM(m) niet veel meer overquote:Op woensdag 2 december 2009 00:15 schreef zeurpietcoen het volgende:
Trouwens wat vinden sommigen het probleem met IRM? DDaR, Mat 64 en plan t, u, v enz. zijn toch veel minder comfortabel?
Wat mij betreft:
Stoptreinen -> DDaR, Mat '64, paupersprinters e.d.
Sneltreinen -> IRM
Intercitys -> ICM(m)
Heb je gelijk in, gisteravond vond ik het wel aardig klinken bij de snelheid van de filmpjes. Was ff dat AudioSwap van Youtube aan het uitproberen. Er staat als het goed is nu wat anders onderquote:Op woensdag 2 december 2009 08:59 schreef thats-me het volgende:
Mooie filmpjes hoor busfoto.nl ook van goede beeld kwaliteit, ik vind alleen de muziek keuze wat minder.
En hoe kom je dan weer terug? Opnieuw 'inchecken' in Groningen? Dan betaal je alsnog 26,60 + die 20 euro krijg je niet meer terug. Daarnaast kan je over een jaartje station Groningen niet eens meer uit zonder uit te checkenquote:Op woensdag 2 december 2009 10:26 schreef Christiaan het volgende:
Zeg, als ik van Amsterdam Centraal naar Groningen reis met een kaartje kost me dat 26,60. Als ik dan vergeet uit te checken als ik met OV-chip reis, betaal ik toch eigenlijk maar 20 euro?
Wat een ontzettend gaaf filmpje, zo mag je ze wel vaker makenquote:Op woensdag 2 december 2009 01:28 schreef busfoto.nl het volgende:
Vanavond een aantal filmpjes gemaakt op Utrecht Centraal, waaronder diegene hieronder.
--
En een leuk aanpassinkje aan de afspeelsnelheid:
Na x uur verloopt je chip toch en wordt dat afgeschreven? Als ik 's ochtends in Groningen kom en 's avonds terugga, is die 20 euro al afgeschreven. Als ik weer incheck en terugga naar Amsterdam is dat gewoon een nieuwe reis.quote:Op woensdag 2 december 2009 10:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En hoe kom je dan weer terug? Opnieuw 'inchecken' in Groningen? Dan betaal je alsnog 26,60 + die 20 euro krijg je niet meer terug. Daarnaast kan je over een jaartje station Groningen niet eens meer uit zonder uit te checken
Maar dan op Geerdijk of zo. Dan je een veulentje in de wei ziet lopen, en dan een poepkever over het perron, en dan een vlindertje op de rails, en dan in 2 seconden een trein, en dan weer minuten lang niksigheidquote:Op woensdag 2 december 2009 10:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat een ontzettend gaaf filmpje, zo mag je ze wel vaker maken
Je blijft ingecheckt tot je uitcheckt, of tot 4:00 's nachts. Als jij 's ochtends naar Groningen reist, en terugreist, en daarna op je startstation weer uitcheckt, kost dat je ¤ 20 (het instaptarief ben je wanneer je na een uur uitcheckt op hetzelfde station kwijt). Check je uit op een ander station dan betaal je van je startstation tot dat specifieke station.quote:Op woensdag 2 december 2009 11:03 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Na x uur verloopt je chip toch en wordt dat afgeschreven? Als ik 's ochtends in Groningen kom en 's avonds terugga, is die 20 euro al afgeschreven. Als ik weer incheck en terugga naar Amsterdam is dat gewoon een nieuwe reis.
Defecte poortjes natuurlijkquote:Op woensdag 2 december 2009 11:32 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ben echt heel benieuwd hoe het gaat al we straks overal met de OVC kunnen betalen. Ik ga echt wel even een ervaringsrondje maken danBen benieuwd waar ik dan allemaal tegenaan loop...
Maar mijn idee dat een enkele reis zonder uitchecken goedkoper is klopt in essentie toch? Stel dat je de volgende dag pas teruggaat.quote:Op woensdag 2 december 2009 11:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je blijft ingecheckt tot je uitcheckt, of tot 4:00 's nachts. Als jij 's ochtends naar Groningen reist, en terugreist, en daarna op je startstation weer uitcheckt, kost dat je ¤ 20 (het instaptarief ben je wanneer je na een uur uitcheckt op hetzelfde station kwijt). Check je uit op een ander station dan betaal je van je startstation tot dat specifieke station.
Die zal wel weer gaan testrijden tussen Helmond en Horst-Sevenum denk ik.quote:Op woensdag 2 december 2009 12:52 schreef Quyxz_ het volgende:
Wat deed die V250 vanmorgen rond 10.30 op het rangeerterrein bij Eindhoven station?
Hij kwam net aanrijden vanuit de richting Best.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |