abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 december 2009 @ 17:36:01 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75188885
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:30 schreef Socios het volgende:
Ik heb zojuist een, op papier, onmogelijke overstap gehaald te Lw. Van de 2951 op de 30149.
Die is wel vaker toch te halen. Er wordt nu met ICM gereden en zeker als ze die op 3 binnen laten komen kun je m halen. Afgelopen vrijdag stond de 2951 al om .31 langs het perron en kon je de 30149 eenvoudig halen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75189267
Hmmz... Okey, zovaak maak ik die overstap ook niet... Nu kwamen we ´gewoon´ op spoor 5 aan. In de nieuwe dienstregeling wordt de 2951 vijf minuten vervroegd.
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:00:23 #153
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_75191797
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:12 schreef davidov2009 het volgende:

doordat ICE wordt opgenomen in het IC netwerk van Nederland: na volledige ingebruikname van de HSL rijdt de ICE door naar Den Haag CS.
Ben jij nu niet in de war met de Pimpel-express? (de IC uit Berlijn dus). Die gaat in DRGL2011 samen met de treinen uit Groningen/Leeuwarden/Enschede doorrijden naar Den Haag.

ICE integreren in de binnenlandse dienst dat is iets uit een van de vele plannen voor 'om de tien minuten een trein' dat is dus nog lang niet duidelijk.
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 11:30 schreef davidov2009 het volgende:

ICE in de zomer naar Eindhoven
Leuk ja, maar heb je die dienstregeling al eens goed bekeken? Utrecht-Eindhoven duurt met die ICE meer dan een uur! Grote kans dat 'ie lekker 10 minuten gaat staan niksen op een perronloos spoor in Den Bosch. Of Geldermalsen.
pi_75193926
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:00 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ben jij nu niet in de war met de Pimpel-express? (de IC uit Berlijn dus). Die gaat in DRGL2011 samen met de treinen uit Groningen/Leeuwarden/Enschede doorrijden naar Den Haag.

ICE integreren in de binnenlandse dienst dat is iets uit een van de vele plannen voor 'om de tien minuten een trein' dat is dus nog lang niet duidelijk.
[..]

Leuk ja, maar heb je die dienstregeling al eens goed bekeken? Utrecht-Eindhoven duurt met die ICE meer dan een uur! Grote kans dat 'ie lekker 10 minuten gaat staan niksen op een perronloos spoor in Den Bosch. Of Geldermalsen.
Ja, hij heeft gelijk , ideaal de ICE lekker naar Ut vanuit Ah . Ding zou wel propvol zitten met reizigers omdat het 4 minuten eerder vertrekt dan de gewone IC (die dan leeg is). Betekend wel een reistijd vermindering van vijf minuten bijna .
pi_75194487
hey dat is goed nieuws van die ICE
pi_75194503
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:31 schreef Socios het volgende:

[..]

Oh, dat is wel handig, ja. Daar gebruik ik de CTA´s en omroepberichten voor. Die blijven wel?
Net als vanochtend in Breda zeker, wachten op de IC naar Venlo die om 07:21 zou moeten vertrekken;

07:10 uur; mobiel zegt +7, CTA zegt niks.
07:21 uur; mobiel zegt +10, CTA zegt "5 minuten".
07:26 uur; mobiel zegt +10, CTA zegt "10 minuten"
en dan komt-ie inderdaad om 07:30 aankakken
pi_75194588
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:52 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ja, hij heeft gelijk , ideaal de ICE lekker naar Ut vanuit Ah . Ding zou wel propvol zitten met reizigers omdat het 4 minuten eerder vertrekt dan de gewone IC (die dan leeg is). Betekend wel een reistijd vermindering van vijf minuten bijna .
Dat plebs leert 't na een weekje wel af, de ICE zit van Ah -> Ut altijd wel vol. Ook met 2 euro toeslag is het maar afwachten of er nog plek is.
pi_75195500
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:07 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat plebs leert 't na een weekje wel af, de ICE zit van Ah -> Ut altijd wel vol. Ook met 2 euro toeslag is het maar afwachten of er nog plek is.
Moet zeggen in de zomer zit de ICE behoorlijk vol maar in de Winter is het soms behoorlijk leeg . Denk alleen dat de IC naar Den Helder wel met een VIRM IV gereden kan worden als de ICE vooruit gaat. Maar die stoelen in de ICE .
  dinsdag 1 december 2009 @ 20:59:30 #159
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75197021
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Net als vanochtend in Breda zeker, wachten op de IC naar Venlo die om 07:21 zou moeten vertrekken;

07:10 uur; mobiel zegt +7, CTA zegt niks.
07:21 uur; mobiel zegt +10, CTA zegt "5 minuten".
07:26 uur; mobiel zegt +10, CTA zegt "10 minuten"
en dan komt-ie inderdaad om 07:30 aankakken
Op CTA's vertrouw ik nooit blindelings
Ze geven vaker foutieve informatie, ook als er een trein van ander perron vertrekt.
Kzit altijd op me mobiel de actueelste informatie te lezen, over me rit
Alhoewel de NS sms service voor geen goede kak werkt
Een keer ingesteld, meer dan anderhalf uur vertraging wegens bovenleiding breuk tussen amersfoort en zwolle, waardoor omreizen uit Utrecht via Arnhem - Deventer, krijg je der niet eens bericht over
T is wel beter dat de CTA's digitaal worden (lijkt mij) maar de oude flappen dingen vind ik toch het mooist..
pi_75197095
Op de oude flappen kan ook alles staan. Soms zelfs meer.
pi_75197107
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:59 schreef greavy het volgende:

Alhoewel de NS sms service voor geen goede kak werkt
Een keer ingesteld, meer dan anderhalf uur vertraging wegens bovenleiding breuk tussen amersfoort en zwolle, waardoor omreizen uit Utrecht via Arnhem - Deventer, krijg je der niet eens bericht over
T is wel beter dat de CTA's digitaal worden (lijkt mij) maar de oude flappen dingen vind ik toch het mooist..
'k Vond de sms'jes met "Uw reis is gewijzigd, raadpleeg ns.nl voor actuele informatie" ook een beetje overdreven als m'n trein +1 had

Dat laatste weet ik trouwens ook nog niet zo zeker.. 't Ziet er wel een stuk beter uit, maar de keren dat ze op Schiphol of Amersfoort op "Geen reisinformatie beschikbaar" stonden, zijn niet op 10 handen te tellen.
  dinsdag 1 december 2009 @ 23:48:39 #162
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75197204
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:35 schreef Crientj het volgende:
Niet het spoorboekje weg
Daar kan je zo leuk en nutteloos in bladeren. ;o
Dat zeiden de Duitsers ook...
pi_75197334
Vanuit hoofddorp rijden alleen maar DDaR en Sprinters. Is er een manier om naar A'dam zuid, rai, amstel, lelylaan, sloterdijk of centraal te komen met een IRM of een ICM? Ik weet dat ik met IRM kan door op Schiphol over te stappen maar geef toch voorkeur aan ICM... Of rijdt dat niet?
Zeuren is het mooiste wat er is!
pi_75197413
Je kan vanaf Schiphol Airport naar Amsterdam Zuid WTC met ICM.
pi_75197435
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 23:53 schreef Socios het volgende:
Je kan vanaf Schiphol Airport naar Amsterdam Zuid WTC met ICM.
Weet je ook wanneer deze rijden? Bv uit HFD rijdt de DDaR om :21 en :51. Alvast bedankt!
Zeuren is het mooiste wat er is!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 december 2009 @ 23:57:27 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75197538
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 23:51 schreef zeurpietcoen het volgende:
Vanuit hoofddorp rijden alleen maar DDaR en Sprinters. Is er een manier om naar A'dam zuid, rai, amstel, lelylaan, sloterdijk of centraal te komen met een IRM of een ICM? Ik weet dat ik met IRM kan door op Schiphol over te stappen maar geef toch voorkeur aan ICM... Of rijdt dat niet?
Naar Amsterdam Zuid kun je met ICM komen door op Schiphol over te stappen. Naar Amstel kun je met IRM komen door via Centraal te reizen. Sloterdijk is ook via Centraal met IRM te doen. Voor RAI kun je nog Mat 64 treffen en bij Lelylaan stopt eigenlijk alleen maar DDAR en sprintermaterieel.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 december 2009 @ 23:58:45 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75197590
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 23:54 schreef zeurpietcoen het volgende:

[..]

Weet je ook wanneer deze rijden? Bv uit HFD rijdt de DDaR om :21 en :51. Alvast bedankt!
ICM vertrekt om .19 en .49 vanaf Schiphol richting Amsterdam Zuid/WTC
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75197656
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 23:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ICM vertrekt om .19 en .49 vanaf Schiphol richting Amsterdam Zuid/WTC
Je bent geweldig!
Zeuren is het mooiste wat er is!
pi_75197673
Lachen als je toevallig de 16.49u ofzo pakt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 december 2009 @ 00:02:45 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75197731
quote:
Op woensdag 2 december 2009 00:00 schreef Socios het volgende:
Lachen als je toevallig de 16.49u ofzo pakt.
Voor die trein zou ik tekenen. Daar reizen altijd de goudgele rakkers mee
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75197732
quote:
Op woensdag 2 december 2009 00:00 schreef Socios het volgende:
Lachen als je toevallig de 16.49u ofzo pakt.
Hoezo?
Zeuren is het mooiste wat er is!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 december 2009 @ 00:05:28 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75197826
quote:
Op woensdag 2 december 2009 00:02 schreef zeurpietcoen het volgende:

[..]

Hoezo?
quote:
Op woensdag 2 december 2009 00:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Voor die trein zou ik tekenen. Daar reizen altijd de goudgele rakkers mee
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75198043
pi_75198254
Trouwens wat vinden sommigen het probleem met IRM ? DDaR, Mat 64 en plan t, u, v enz. zijn toch veel minder comfortabel?

Wat mij betreft:
Stoptreinen -> DDaR, Mat '64, paupersprinters e.d.
Sneltreinen -> IRM
Intercitys -> ICM(m)
Zeuren is het mooiste wat er is!
pi_75199063
quote:
Op woensdag 2 december 2009 00:15 schreef zeurpietcoen het volgende:
Trouwens wat vinden sommigen het probleem met IRM ? DDaR, Mat 64 en plan t, u, v enz. zijn toch veel minder comfortabel?

Wat mij betreft:
Stoptreinen -> DDaR, Mat '64, paupersprinters e.d.
Sneltreinen -> IRM
Intercitys -> ICM(m)
Stoptreinen: Alles behalve Sprinter en DDAR
IC: ICRM of ICM en vanaf volgende dienstregeling ICE
  woensdag 2 december 2009 @ 00:45:36 #176
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75199286
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 23:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Naar Amsterdam Zuid kun je met ICM komen door op Schiphol over te stappen. Naar Amstel kun je met IRM komen door via Centraal te reizen. Sloterdijk is ook via Centraal met IRM te doen. Voor RAI kun je nog Mat 64 treffen en bij Lelylaan stopt eigenlijk alleen maar DDAR en sprintermaterieel.
IRM's stoppen ook te Lelylaan.
pi_75200111
Vanavond een aantal filmpjes gemaakt op Utrecht Centraal, waaronder diegene hieronder.

Kijkk beiden voor het effect in HD


En een leuk aanpassinkje aan de afspeelsnelheid:


[ Bericht 31% gewijzigd door busfoto.nl op 02-12-2009 03:07:05 ]
  woensdag 2 december 2009 @ 08:14:30 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75201942
De 2200 (sneltrein Breda - Amsterdam) is met +10 vertrokken uit Breda... hoeveel vertraging heeft dat ding onderweg dan wel niet opgelopen?

Btw, feedback over reizen op saldo bij NS kun je hier kwijt: http://nsforum.uservoice.com/pages/30994-ikchip-ns-reizigersforum
pi_75202501
Mooie filmpjes hoor busfoto.nl ook van goede beeld kwaliteit, ik vind alleen de muziek keuze wat minder.
pi_75202756
Mooie filmpjes idd Ik kan hier op kantoor alleen geen muziek erbij luisteren, dus daar kan ik niks over zeggen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 december 2009 @ 09:20:48 #181
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75202864
quote:
'Eurlings gaf onterechte steun aan HSL-Zuid'
BREDA - Minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings heeft mogelijk verboden staatssteun verleend aan NS-dochter High Speed Alliance (HSA). Dat blijkt uit de uitzending van KRO Reporter zondagavond.

HSA, het bedrijf dat de HSL-Zuid exploiteert, dreigde vorig jaar failliet te gaan. Minister Eurlings wilde HSA helpen maar kon dat op grond van Europees mededingingsrecht alleen doen als er sprake was van overmacht. Volgens HSA was dat het geval. Het bedrijf kon niet beschikken over treinen, omdat de bouw daarvan werd opgehouden door problemen met het Europese veiligheidssysteem ERTMS. Eurlings accepteerde die uitleg en verleende voor 180 miljoen euro uitstel van betaling.

In de uitzending van zondagavond bestrijdt het European Railway Agency (ERA) dat het veiligheidssysteem invloed heeft op de bouw van een trein.
http://www.bndestem.nl/re(...)teun-aan-HSLZuid.ece

Ben benieuwd wat dat nog voor gevolgen heeft. In het brabants dagblad stond overigens dat de directeur van het ERA vrijwel letterlijk zei dat HSA de problemen aan zichzelf te wijten door het sluiten van een slecht contract, maar dat artikel kon ik (nog) niet online vinden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_75203193
quote:
Op woensdag 2 december 2009 00:15 schreef zeurpietcoen het volgende:
Trouwens wat vinden sommigen het probleem met IRM ? DDaR, Mat 64 en plan t, u, v enz. zijn toch veel minder comfortabel?

Wat mij betreft:
Stoptreinen -> DDaR, Mat '64, paupersprinters e.d.
Sneltreinen -> IRM
Intercitys -> ICM(m)
DD-AR en Mat '64 zijn stoptreinen waar men meestal binnen no-time weer uit kan. IRM rijdt intercities en is daar volkomen ongeschikt voor, daar je er na een half uur al een houten reet van krijgt. Stoelen voor intercities moeten gewoon zodanig comfortabel zijn dat men er makkelijk urenlang pijnloos kan blijven zitten, dan blijft er behalve ICRm of ICM(m) niet veel meer over
pi_75203461
Ik ben meerdere keren bijna kotsend in Maastricht uit een VIRM gestrompeld na een rit van 2 uur kutschommelboot

Dan liever 4 uur in Roemenië in het gaarste ICK wat je kunt verzinnen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 december 2009 @ 10:26:51 #184
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75204274
Zeg, als ik van Amsterdam Centraal naar Groningen reis met een kaartje kost me dat 26,60. Als ik dan vergeet uit te checken als ik met OV-chip reis, betaal ik toch eigenlijk maar 20 euro?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 december 2009 @ 10:35:16 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75204500
quote:
Op woensdag 2 december 2009 00:45 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

IRM's stoppen ook te Lelylaan.
Dus toch
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75204692
Ik las gister dat je chipkaart de korste weg registreert. Als je nou een rondje nl doet en je komt weer dicht bij uit betaal je dan weinig. Of gaat het ook nog op tijd?
pi_75204855
quote:
Op woensdag 2 december 2009 08:59 schreef thats-me het volgende:
Mooie filmpjes hoor busfoto.nl ook van goede beeld kwaliteit, ik vind alleen de muziek keuze wat minder.
Heb je gelijk in, gisteravond vond ik het wel aardig klinken bij de snelheid van de filmpjes. Was ff dat AudioSwap van Youtube aan het uitproberen. Er staat als het goed is nu wat anders onder
pi_75204916
quote:
Op woensdag 2 december 2009 10:26 schreef Christiaan het volgende:
Zeg, als ik van Amsterdam Centraal naar Groningen reis met een kaartje kost me dat 26,60. Als ik dan vergeet uit te checken als ik met OV-chip reis, betaal ik toch eigenlijk maar 20 euro?
En hoe kom je dan weer terug? Opnieuw 'inchecken' in Groningen? Dan betaal je alsnog 26,60 + die 20 euro krijg je niet meer terug. Daarnaast kan je over een jaartje station Groningen niet eens meer uit zonder uit te checken
pi_75204978
quote:
Op woensdag 2 december 2009 01:28 schreef busfoto.nl het volgende:
Vanavond een aantal filmpjes gemaakt op Utrecht Centraal, waaronder diegene hieronder.
--
En een leuk aanpassinkje aan de afspeelsnelheid:

Wat een ontzettend gaaf filmpje, zo mag je ze wel vaker maken
  woensdag 2 december 2009 @ 11:03:21 #190
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75205354
quote:
Op woensdag 2 december 2009 10:48 schreef Ireyon het volgende:

[..]

En hoe kom je dan weer terug? Opnieuw 'inchecken' in Groningen? Dan betaal je alsnog 26,60 + die 20 euro krijg je niet meer terug. Daarnaast kan je over een jaartje station Groningen niet eens meer uit zonder uit te checken
Na x uur verloopt je chip toch en wordt dat afgeschreven? Als ik 's ochtends in Groningen kom en 's avonds terugga, is die 20 euro al afgeschreven. Als ik weer incheck en terugga naar Amsterdam is dat gewoon een nieuwe reis.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_75205817
quote:
Op woensdag 2 december 2009 10:50 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wat een ontzettend gaaf filmpje, zo mag je ze wel vaker maken
Maar dan op Geerdijk of zo. Dan je een veulentje in de wei ziet lopen, en dan een poepkever over het perron, en dan een vlindertje op de rails, en dan in 2 seconden een trein, en dan weer minuten lang niksigheid
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 december 2009 @ 11:23:43 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75206016
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:03 schreef Christiaan het volgende:

[..]

Na x uur verloopt je chip toch en wordt dat afgeschreven? Als ik 's ochtends in Groningen kom en 's avonds terugga, is die 20 euro al afgeschreven. Als ik weer incheck en terugga naar Amsterdam is dat gewoon een nieuwe reis.
Je blijft ingecheckt tot je uitcheckt, of tot 4:00 's nachts. Als jij 's ochtends naar Groningen reist, en terugreist, en daarna op je startstation weer uitcheckt, kost dat je ¤ 20 (het instaptarief ben je wanneer je na een uur uitcheckt op hetzelfde station kwijt). Check je uit op een ander station dan betaal je van je startstation tot dat specifieke station.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 december 2009 @ 11:24:48 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75206051
Werken met 2 chipkaarten is dus aan te raden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75206341
ik ben echt heel benieuwd hoe het gaat al we straks overal met de OVC kunnen betalen. Ik ga echt wel even een ervaringsrondje maken dan Ben benieuwd waar ik dan allemaal tegenaan loop...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75206769
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:32 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ben echt heel benieuwd hoe het gaat al we straks overal met de OVC kunnen betalen. Ik ga echt wel even een ervaringsrondje maken dan Ben benieuwd waar ik dan allemaal tegenaan loop...
Defecte poortjes natuurlijk
  woensdag 2 december 2009 @ 12:47:43 #196
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75208758
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je blijft ingecheckt tot je uitcheckt, of tot 4:00 's nachts. Als jij 's ochtends naar Groningen reist, en terugreist, en daarna op je startstation weer uitcheckt, kost dat je ¤ 20 (het instaptarief ben je wanneer je na een uur uitcheckt op hetzelfde station kwijt). Check je uit op een ander station dan betaal je van je startstation tot dat specifieke station.
Maar mijn idee dat een enkele reis zonder uitchecken goedkoper is klopt in essentie toch? Stel dat je de volgende dag pas teruggaat.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_75208895
Wat deed die V250 vanmorgen rond 10.30 op het rangeerterrein bij Eindhoven station?
Hij kwam net aanrijden vanuit de richting Best.
gr gr
pi_75209008
Fijn, die toiletten in de DD-AR. Ik ben uiteraard goed opgevoed dus waste ik mijn handen na het toiletgebruik, gooi het doekje in het toilet (er was geen apart vuilnisbakje voor de handdoekjes...), vervolgens volgt een windvlaag door die afvoerbuis die niet afgesloten was en uiteindelijk kreeg ik m'n handdoekje dus weer terug in m'n gezicht
pi_75209086
Iemand enig idee of het spoorboekje (het hele spoorboekje) ook digitaal te vinden is? Ik ben van plan een nieuw hobby web projectje te starten...
  Redactie Sport woensdag 2 december 2009 @ 13:03:01 #200
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75209151
quote:
Op woensdag 2 december 2009 12:52 schreef Quyxz_ het volgende:
Wat deed die V250 vanmorgen rond 10.30 op het rangeerterrein bij Eindhoven station?
Hij kwam net aanrijden vanuit de richting Best.
Die zal wel weer gaan testrijden tussen Helmond en Horst-Sevenum denk ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')