abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 december 2009 @ 17:36:01 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75188885
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:30 schreef Socios het volgende:
Ik heb zojuist een, op papier, onmogelijke overstap gehaald te Lw. Van de 2951 op de 30149.
Die is wel vaker toch te halen. Er wordt nu met ICM gereden en zeker als ze die op 3 binnen laten komen kun je m halen. Afgelopen vrijdag stond de 2951 al om .31 langs het perron en kon je de 30149 eenvoudig halen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75189267
Hmmz... Okey, zovaak maak ik die overstap ook niet... Nu kwamen we ´gewoon´ op spoor 5 aan. In de nieuwe dienstregeling wordt de 2951 vijf minuten vervroegd.
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:00:23 #153
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_75191797
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:12 schreef davidov2009 het volgende:

doordat ICE wordt opgenomen in het IC netwerk van Nederland: na volledige ingebruikname van de HSL rijdt de ICE door naar Den Haag CS.
Ben jij nu niet in de war met de Pimpel-express? (de IC uit Berlijn dus). Die gaat in DRGL2011 samen met de treinen uit Groningen/Leeuwarden/Enschede doorrijden naar Den Haag.

ICE integreren in de binnenlandse dienst dat is iets uit een van de vele plannen voor 'om de tien minuten een trein' dat is dus nog lang niet duidelijk.
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 11:30 schreef davidov2009 het volgende:

ICE in de zomer naar Eindhoven
Leuk ja, maar heb je die dienstregeling al eens goed bekeken? Utrecht-Eindhoven duurt met die ICE meer dan een uur! Grote kans dat 'ie lekker 10 minuten gaat staan niksen op een perronloos spoor in Den Bosch. Of Geldermalsen.
pi_75193926
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:00 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ben jij nu niet in de war met de Pimpel-express? (de IC uit Berlijn dus). Die gaat in DRGL2011 samen met de treinen uit Groningen/Leeuwarden/Enschede doorrijden naar Den Haag.

ICE integreren in de binnenlandse dienst dat is iets uit een van de vele plannen voor 'om de tien minuten een trein' dat is dus nog lang niet duidelijk.
[..]

Leuk ja, maar heb je die dienstregeling al eens goed bekeken? Utrecht-Eindhoven duurt met die ICE meer dan een uur! Grote kans dat 'ie lekker 10 minuten gaat staan niksen op een perronloos spoor in Den Bosch. Of Geldermalsen.
Ja, hij heeft gelijk , ideaal de ICE lekker naar Ut vanuit Ah . Ding zou wel propvol zitten met reizigers omdat het 4 minuten eerder vertrekt dan de gewone IC (die dan leeg is). Betekend wel een reistijd vermindering van vijf minuten bijna .
pi_75194487
hey dat is goed nieuws van die ICE
pi_75194503
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:31 schreef Socios het volgende:

[..]

Oh, dat is wel handig, ja. Daar gebruik ik de CTA´s en omroepberichten voor. Die blijven wel?
Net als vanochtend in Breda zeker, wachten op de IC naar Venlo die om 07:21 zou moeten vertrekken;

07:10 uur; mobiel zegt +7, CTA zegt niks.
07:21 uur; mobiel zegt +10, CTA zegt "5 minuten".
07:26 uur; mobiel zegt +10, CTA zegt "10 minuten"
en dan komt-ie inderdaad om 07:30 aankakken
pi_75194588
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:52 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ja, hij heeft gelijk , ideaal de ICE lekker naar Ut vanuit Ah . Ding zou wel propvol zitten met reizigers omdat het 4 minuten eerder vertrekt dan de gewone IC (die dan leeg is). Betekend wel een reistijd vermindering van vijf minuten bijna .
Dat plebs leert 't na een weekje wel af, de ICE zit van Ah -> Ut altijd wel vol. Ook met 2 euro toeslag is het maar afwachten of er nog plek is.
pi_75195500
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:07 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat plebs leert 't na een weekje wel af, de ICE zit van Ah -> Ut altijd wel vol. Ook met 2 euro toeslag is het maar afwachten of er nog plek is.
Moet zeggen in de zomer zit de ICE behoorlijk vol maar in de Winter is het soms behoorlijk leeg . Denk alleen dat de IC naar Den Helder wel met een VIRM IV gereden kan worden als de ICE vooruit gaat. Maar die stoelen in de ICE .
  dinsdag 1 december 2009 @ 20:59:30 #159
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75197021
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Net als vanochtend in Breda zeker, wachten op de IC naar Venlo die om 07:21 zou moeten vertrekken;

07:10 uur; mobiel zegt +7, CTA zegt niks.
07:21 uur; mobiel zegt +10, CTA zegt "5 minuten".
07:26 uur; mobiel zegt +10, CTA zegt "10 minuten"
en dan komt-ie inderdaad om 07:30 aankakken
Op CTA's vertrouw ik nooit blindelings
Ze geven vaker foutieve informatie, ook als er een trein van ander perron vertrekt.
Kzit altijd op me mobiel de actueelste informatie te lezen, over me rit
Alhoewel de NS sms service voor geen goede kak werkt
Een keer ingesteld, meer dan anderhalf uur vertraging wegens bovenleiding breuk tussen amersfoort en zwolle, waardoor omreizen uit Utrecht via Arnhem - Deventer, krijg je der niet eens bericht over
T is wel beter dat de CTA's digitaal worden (lijkt mij) maar de oude flappen dingen vind ik toch het mooist..
pi_75197095
Op de oude flappen kan ook alles staan. Soms zelfs meer.
pi_75197107
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:59 schreef greavy het volgende:

Alhoewel de NS sms service voor geen goede kak werkt
Een keer ingesteld, meer dan anderhalf uur vertraging wegens bovenleiding breuk tussen amersfoort en zwolle, waardoor omreizen uit Utrecht via Arnhem - Deventer, krijg je der niet eens bericht over
T is wel beter dat de CTA's digitaal worden (lijkt mij) maar de oude flappen dingen vind ik toch het mooist..
'k Vond de sms'jes met "Uw reis is gewijzigd, raadpleeg ns.nl voor actuele informatie" ook een beetje overdreven als m'n trein +1 had

Dat laatste weet ik trouwens ook nog niet zo zeker.. 't Ziet er wel een stuk beter uit, maar de keren dat ze op Schiphol of Amersfoort op "Geen reisinformatie beschikbaar" stonden, zijn niet op 10 handen te tellen.
  dinsdag 1 december 2009 @ 23:48:39 #162
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75197204
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:35 schreef Crientj het volgende:
Niet het spoorboekje weg
Daar kan je zo leuk en nutteloos in bladeren. ;o
Dat zeiden de Duitsers ook...
pi_75197334
Vanuit hoofddorp rijden alleen maar DDaR en Sprinters. Is er een manier om naar A'dam zuid, rai, amstel, lelylaan, sloterdijk of centraal te komen met een IRM of een ICM? Ik weet dat ik met IRM kan door op Schiphol over te stappen maar geef toch voorkeur aan ICM... Of rijdt dat niet?
Zeuren is het mooiste wat er is!
pi_75197413
Je kan vanaf Schiphol Airport naar Amsterdam Zuid WTC met ICM.
pi_75197435
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 23:53 schreef Socios het volgende:
Je kan vanaf Schiphol Airport naar Amsterdam Zuid WTC met ICM.
Weet je ook wanneer deze rijden? Bv uit HFD rijdt de DDaR om :21 en :51. Alvast bedankt!
Zeuren is het mooiste wat er is!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 december 2009 @ 23:57:27 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75197538
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 23:51 schreef zeurpietcoen het volgende:
Vanuit hoofddorp rijden alleen maar DDaR en Sprinters. Is er een manier om naar A'dam zuid, rai, amstel, lelylaan, sloterdijk of centraal te komen met een IRM of een ICM? Ik weet dat ik met IRM kan door op Schiphol over te stappen maar geef toch voorkeur aan ICM... Of rijdt dat niet?
Naar Amsterdam Zuid kun je met ICM komen door op Schiphol over te stappen. Naar Amstel kun je met IRM komen door via Centraal te reizen. Sloterdijk is ook via Centraal met IRM te doen. Voor RAI kun je nog Mat 64 treffen en bij Lelylaan stopt eigenlijk alleen maar DDAR en sprintermaterieel.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 december 2009 @ 23:58:45 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75197590
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 23:54 schreef zeurpietcoen het volgende:

[..]

Weet je ook wanneer deze rijden? Bv uit HFD rijdt de DDaR om :21 en :51. Alvast bedankt!
ICM vertrekt om .19 en .49 vanaf Schiphol richting Amsterdam Zuid/WTC
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75197656
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 23:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ICM vertrekt om .19 en .49 vanaf Schiphol richting Amsterdam Zuid/WTC
Je bent geweldig!
Zeuren is het mooiste wat er is!
pi_75197673
Lachen als je toevallig de 16.49u ofzo pakt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 december 2009 @ 00:02:45 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75197731
quote:
Op woensdag 2 december 2009 00:00 schreef Socios het volgende:
Lachen als je toevallig de 16.49u ofzo pakt.
Voor die trein zou ik tekenen. Daar reizen altijd de goudgele rakkers mee
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75197732
quote:
Op woensdag 2 december 2009 00:00 schreef Socios het volgende:
Lachen als je toevallig de 16.49u ofzo pakt.
Hoezo?
Zeuren is het mooiste wat er is!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 december 2009 @ 00:05:28 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75197826
quote:
Op woensdag 2 december 2009 00:02 schreef zeurpietcoen het volgende:

[..]

Hoezo?
quote:
Op woensdag 2 december 2009 00:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Voor die trein zou ik tekenen. Daar reizen altijd de goudgele rakkers mee
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75198043
pi_75198254
Trouwens wat vinden sommigen het probleem met IRM ? DDaR, Mat 64 en plan t, u, v enz. zijn toch veel minder comfortabel?

Wat mij betreft:
Stoptreinen -> DDaR, Mat '64, paupersprinters e.d.
Sneltreinen -> IRM
Intercitys -> ICM(m)
Zeuren is het mooiste wat er is!
pi_75199063
quote:
Op woensdag 2 december 2009 00:15 schreef zeurpietcoen het volgende:
Trouwens wat vinden sommigen het probleem met IRM ? DDaR, Mat 64 en plan t, u, v enz. zijn toch veel minder comfortabel?

Wat mij betreft:
Stoptreinen -> DDaR, Mat '64, paupersprinters e.d.
Sneltreinen -> IRM
Intercitys -> ICM(m)
Stoptreinen: Alles behalve Sprinter en DDAR
IC: ICRM of ICM en vanaf volgende dienstregeling ICE
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')