quote:Op woensdag 2 december 2009 12:57 schreef Irritatie100 het volgende:
uiteindelijk kreeg ik m'n handdoekje dus weer terug in m'n gezicht
Alweer?quote:Op woensdag 2 december 2009 13:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die zal wel weer gaan testrijden tussen Helmond en Horst-Sevenum denk ik.
quote:Op woensdag 2 december 2009 12:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Fijn, die toiletten in de DD-AR. Ik ben uiteraard goed opgevoed dus waste ik mijn handen na het toiletgebruik, gooi het doekje in het toilet (er was geen apart vuilnisbakje voor de handdoekjes...), vervolgens volgt een windvlaag door die afvoerbuis die niet afgesloten was en uiteindelijk kreeg ik m'n handdoekje dus weer terug in m'n gezicht
Geerdijk... Altijd een feest als er iemand op het perron staat.quote:Op woensdag 2 december 2009 11:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar dan op Geerdijk of zo. Dan je een veulentje in de wei ziet lopen, en dan een poepkever over het perron, en dan een vlindertje op de rails, en dan in 2 seconden een trein, en dan weer minuten lang niksigheid
Dat kan niemand, dat is juist de pretquote:Op woensdag 2 december 2009 13:58 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat is misschien wel een idee ja, maar ik kan totaal niet painten
In spoorland is veel niet duidelijk en aan vele veranderingen onderhevig, maar aangezien DB steeds minder treinen gaat krijgen die eindigen in A'dam CS willen ze hiervoor enige compensatie (ze zijn niet echt gecharmeerd van het NS idee: we gooien alles over de zuidas). Dus dringen ze aan, wanneer de een internationale trein naar Schiphol rijdt (niet via CS dus), deze doorrijdt naar Den Haag en/of Rotterdam. In eerste instantie is dat inderdaad de IC Berlijn, maar ook de ICE wordt in de nabije toekomst (dat kan 2011 of 2012 zijn) over de zuidas geleid. Dit inderdaad mede door het SAAL project (hoge belasting bij Diemen en A'dam CS) en 6/maatwerk (hoge belasting A'dam CS-Utrecht), dat elke 10 minuten een IC voorziet + 2 tot 6 keer per uur een sprinter. Op het spoor past het allemaal wel (net), maar in de stations niet. In A'dam CS in ieder geval niet. Ook Schiphol komt onder druk te staan met treinen die keren (al dan niet via Hoofddorp Opstel). Dus worden treinen zo mogelijk naar Shl gebracht ipv Asd, en als ze dan in Shl zijn, liever door rijden naar 't zuiden dan daar keren.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ben jij nu niet in de war met de Pimpel-express? (de IC uit Berlijn dus). Die gaat in DRGL2011 samen met de treinen uit Groningen/Leeuwarden/Enschede doorrijden naar Den Haag.
ICE integreren in de binnenlandse dienst dat is iets uit een van de vele plannen voor 'om de tien minuten een trein' dat is dus nog lang niet duidelijk.
[..]
Leuk ja, maar heb je die dienstregeling al eens goed bekeken? Utrecht-Eindhoven duurt met die ICE meer dan een uur! Grote kans dat 'ie lekker 10 minuten gaat staan niksen op een perronloos spoor in Den Bosch. Of Geldermalsen.
quote:Op woensdag 2 december 2009 12:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Fijn, die toiletten in de DD-AR. Ik ben uiteraard goed opgevoed dus waste ik mijn handen na het toiletgebruik, gooi het doekje in het toilet (er was geen apart vuilnisbakje voor de handdoekjes...), vervolgens volgt een windvlaag door die afvoerbuis die niet afgesloten was en uiteindelijk kreeg ik m'n handdoekje dus weer terug in m'n gezicht
Deze SOVer is wel dankbaar voor de openbaringen in dit topicquote:Op woensdag 2 december 2009 15:15 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
In spoorland is veel niet duidelijk en aan vele veranderingen onderhevig, maar aangezien DB steeds minder treinen gaat krijgen die eindigen in A'dam CS willen ze hiervoor enige compensatie (ze zijn niet echt gecharmeerd van het NS idee: we gooien alles over de zuidas). Dus dringen ze aan, wanneer de een internationale trein naar Schiphol rijdt (niet via CS dus), deze doorrijdt naar Den Haag en/of Rotterdam. In eerste instantie is dat inderdaad de IC Berlijn, maar ook de ICE wordt in de nabije toekomst (dat kan 2011 of 2012 zijn) over de zuidas geleid. Dit inderdaad mede door het SAAL project (hoge belasting bij Diemen en A'dam CS) en 6/maatwerk (hoge belasting A'dam CS-Utrecht), dat elke 10 minuten een IC voorziet + 2 tot 6 keer per uur een sprinter. Op het spoor past het allemaal wel (net), maar in de stations niet. In A'dam CS in ieder geval niet. Ook Schiphol komt onder druk te staan met treinen die keren (al dan niet via Hoofddorp Opstel). Dus worden treinen zo mogelijk naar Shl gebracht ipv Asd, en als ze dan in Shl zijn, liever door rijden naar 't zuiden dan daar keren.
En ach, in de zomer heb je toch geen haast, dan ga je voor het comfort van ICE terwijl de rest als sardines in een VIRM zit te zweten
Ook snap ik de opmerkingen 'oh nu wordt het superdruk in de ICE, nu komen de SOV'ers etc.' niet: voor (de meesten van) jullie was het ook 'nieuws' dat de toeslag verdwijnt. Wel, als de deelnemers van het treinentopic al niet eens weten dat ie verdwijnt, hoe zulleen de honderduizenden doorsnee reizigers het dan wetenDie denken nog steeds dat je niet zomaar de ICE in mag stappen (waarschijnlijk weten de meesten nu al niet eens dat je ermee binnenlands mag reizen, mits je een toeslagbiljet hebt).
Die plan V/T op 2.43: da's een pas snel optrekken.quote:Op woensdag 2 december 2009 01:28 schreef busfoto.nl het volgende:
Vanavond een aantal filmpjes gemaakt op Utrecht Centraal, waaronder diegene hieronder.
En een leuk aanpassinkje aan de afspeelsnelheid:
Mja en ik zat dus in de intercity naar Rsd tussen Tilburg - Breda.. zo'n 50 minuten stilgestaanquote:Op woensdag 2 december 2009 17:26 schreef James1988 het volgende:
Wisselstoring Breda - Gilze-Rijen, reizigers tussen Tilburg/Eindhoven en Den Haag/Rotterdam reizen via Utrecht. I.p.v. 10 bakken ICRm (Den Haag - Venlo) zit ik nu in een zesbaks VIRM die beperkt wordt tot Breda.
Ach, ik klaag niet... ik moet naar Breda
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die ambitie is er hier ook, en ik ben er ook wel wat werk van aan het maken.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.
Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
gefeliciteerdquote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.
Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.
Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.
Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Proficiat!quote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.
Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat ging over spoorwegpersoneel op FOK!.
Dat ben ik vanaf 1 januari officieel ook. Dan begint namelijk mijn contract bij ProRail, ik word opgeleid tot treindienstleider!
Dat is ook de reden waarom ik het zolang mogelijk ophoud tot thuis...quote:Op woensdag 2 december 2009 12:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Fijn, die toiletten in de DD-AR. Ik ben uiteraard goed opgevoed dus waste ik mijn handen na het toiletgebruik, gooi het doekje in het toilet (er was geen apart vuilnisbakje voor de handdoekjes...), vervolgens volgt een windvlaag door die afvoerbuis die niet afgesloten was en uiteindelijk kreeg ik m'n handdoekje dus weer terug in m'n gezicht
Inderdaad! En zeker als ie naar Schiphol gaat rijden wordt het helemaal interessantquote:Op woensdag 2 december 2009 16:52 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Deze SOVer is wel dankbaar voor de openbaringen in dit topic
Hé een mede Hoofddorper!quote:Op dinsdag 1 december 2009 23:51 schreef zeurpietcoen het volgende:
Vanuit hoofddorp rijden alleen maar DDaR en Sprinters. Is er een manier om naar A'dam zuid, rai, amstel, lelylaan, sloterdijk of centraal te komen met een IRM of een ICM? Ik weet dat ik met IRM kan door op Schiphol over te stappen maar geef toch voorkeur aan ICM... Of rijdt dat niet?
Ik hoefde hem niet in te leveren en ook niet te activeren, want je ov-chip werkt gewoon als je er 20 euro te goed opzet.(of dat is alles)quote:Op woensdag 2 december 2009 17:48 schreef Socios het volgende:
Ingewikkeld allemaal.
Ik heb een SOV. Enige tijd geleden heb ik daarvoor al een ov-chipkaart toegestuurd gekregen. Deze heb ik nog nooit gebruikt. Vanaf 1 januari 2010 verdwijnt de gewone OV-studentenkaart en kan men alleen nog maar met die SOV-chipkaart reizen. Deze dient meen ik eerst geactiveerd te worden.
Echter, ik wil dat helemaal niet. Sowieso ben ik bijna klaar met mijn studie waardoor ik geen SOV meer heb. Daarbij wil ik helemaal niet met een ov-chipkaartreizen.
Ik wil dus mijn SOV stopzetten per 1 januari cq. niet reizen per SOV-chipkaart per diezelfde datum.
Nu mijn vraag: welke actie dien ik hiervoor te ondernemen? Is het bijvoorbeeld voldoende om gewoon mijn SOV-chipkaart niet te activeren? Of moet ik iets opzeggen? Ook na bestudering van enkele meegestuurde folders snap ik er allemaal niet veel van.![]()
B.V.D,
Socios
Da's zo ongeveer hetzelfde trucje als je ov als vermist opgeven als je ergens halverwege het jaar afstudeert. Je nieuwe lever je in en op je ouide blijf je reizen. Tot ze het kaartnummer controleren: zwart rijden, fraude en valse aangifte.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:09 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ik hoefde hem niet in te leveren en ook niet te activeren, want je ov-chip werkt gewoon als je er 20 euro te goed opzet.
Je kan het abonnement er af laten halen bij een ov-chipkaart balie, zodat je hem als normale ov-chipkaart kan nog gebruiken.
Zelf kwam ik er bij toeval achter dat je gewoon nog met je ov week abonnement kan reizen terwijl je geen recht meer op hebt.
Als je gecontroleerd word schijnen ze wel te kunnen zien dat je helemaal geen rechten meer hebt op je week ov.
Je word toch nooit bijna gecontroleerd dus ik neem het risico.
T lijkt wel een beetje op de gemiddelde modelbaan..quote:Op woensdag 2 december 2009 17:31 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Die plan V/T op 2.43: da's een pas snel optrekken.
En treinen die met een rotgang door het station en door de wisselstraat heen denderen.
Ja vond ik ook somsquote:Op woensdag 2 december 2009 20:38 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
T lijkt wel een beetje op de gemiddelde modelbaan..
Euhm ja. Totdat de IB-Groep bij TLS navraag doet naar de kaarten die wel een einddatum zouden moeten hebben voor het OV-studentenreisproduct, maar dat nog niet hebben gekregen. Dat kan TLS namelijk zo opvragen.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:09 schreef sander89 het volgende:
[..]
Als je gecontroleerd word schijnen ze wel te kunnen zien dat je helemaal geen rechten meer hebt op je week ov.
Je word toch nooit bijna gecontroleerd dus ik neem het risico.
Dit is toch een andere trucje, al reis ik nog steeds zwart.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:17 schreef Fixers het volgende:
[..]
Da's zo ongeveer hetzelfde trucje als je ov als vermist opgeven als je ergens halverwege het jaar afstudeert. Je nieuwe lever je in en op je ouide blijf je reizen. Tot ze het kaartnummer controleren: zwart rijden, fraude en valse aangifte.
Het is een ander trucje met dezelfde uitkomst. Je reist met een OV-studentenkaart zonder er recht op te hebben. De valse aangifte vervalt, maar de fraude en zwartrijden blijft.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:51 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dit is toch een andere trucje, al reis ik nog steeds zwart.![]()
![]()
Het misbruik maken is ook zo makkelijk en de kans dat je betrapt word is zo klein.![]()
Is gewoon een van de vele dingen die slecht geregeld zijn met de ov chipkaart.
Al moet ik mij eigenlijk gewoon aan de regels houden als reiziger.
Mijn traditionele week ov kaart heb ik ingeleverd bij het postkantoor.
Ik wacht wel op het moment dat je hier vreselijk komt janken hoe oneerlijk het allemaal wel is dat jij gepakt bent en allerlei zware criminelen nog niet. En dan ga ik je steenhard uitlachenquote:Op woensdag 2 december 2009 20:51 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dit is toch een andere trucje, al reis ik nog steeds zwart.![]()
![]()
Het misbruik maken is ook zo makkelijk en de kans dat je betrapt word is zo klein.![]()
Dat is gelukkig niet zo van die 68 euro.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:00 schreef James1988 het volgende:
En de boete is niet mals... ¤ 68,- per halve maand.
Lever dat ding nou maar gewoon in, het bespaart je een hoop moeite want hiermee tegen de lamp lopen is een stuk simpeler dan met dat papieren ding wat je eerst had -- hier is een controleerbare backend van namelijk.
Al heb ik mij niet aan mijn goede voornemens gehouden.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:01 schreef sander89 het volgende:
Net nog even gebeld over mijn OV-Chipkaart.
Ik hoef geen abonnement geld te betalen ik kan alleen beboet worden voor zwartrijden al ik gecontroleerd was. (gebeurt gelukkig nooit in de bus)
Volgende keer maar gewoon weer met de strippenkaart.
Zo sneu ben ik ook weer niet.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wacht wel op het moment dat je hier vreselijk komt janken hoe oneerlijk het allemaal wel is dat jij gepakt bent en allerlei zware criminelen nog niet. En dan ga ik je steenhard uitlachen
Als ze in groningen niet te moeilijk doen over het oneigenlijk gebruik ā raison van ¤68,- per halve maand. Dan heb je nog altijd een Officier van Justitie en een rechter te vriend te houden. Valsheid in geschrifte wordt beboet met een boete uit de vijfde categorie, ofwel maximaal ¤ 74.000. Kan je 11 jaar eerste klas van reizen.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:09 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dat is gelukkig niet zo van die 68 euro.
[..]
Al heb ik mij niet aan mijn goede voornemens gehouden.![]()
Het is zo dat je alleen in Amsterdam of Rotterdam je abonnement er af kan laten halen, toevallig ben ik daar binnenkort misschien moet ik toch maar verstandig gaan doen.
[..]
Zo sneu ben ik ook weer niet.
Als ik toch gepakt word dan ben ik gewoon de lul want ik heb zelf het risico genomen en zal ik gewoon de boete betalen.![]()
Maarja ik zal mijn ophouden met deels offtopic geleuter van mij over dit onderwerp.
In principe wel. Een enkele reis Amsterdam Centraal - Groningen kost met de OV-Chipkaart ¤21,20. Tel uit je winst. Ik kan me wel voorstellen dat een OV-Chipkaart na een aantal keer "inchecken-zonder-uitchecken" geblokkeerd wordt.quote:Op woensdag 2 december 2009 12:47 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Maar mijn idee dat een enkele reis zonder uitchecken goedkoper is klopt in essentie toch? Stel dat je de volgende dag pas teruggaat.
Voorlopig kan het niet eens anders. Zo'n papiertje is ook veel beter want dan heb je lekker HELEMAAL NIETS met die blieppaaltjes te maken.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
iK HEB GEWOON EEN PAPIERTJE UIT DE automaat getrokken. En dat blijf ik doen zo lang het kan
Onderbreking in de bovenleiding op de hefbrug misschien? Daar willen lichten nog weleens van uitgaan.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Op de brug voor Zutphen maakte de trein in een keer een behoorlijke remming, en alle lichten gingen uit boven de zittingen. Foutje van de machinist?
Klopt ja, zie "Voorwaarden Reizen op Saldo bij NS". Dat wordt dan gezien als een reis zonder geldig vervoerbewijs met consequenties zoals vermeld in de AVR-NS.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:33 schreef freako het volgende:
In principe wel. Een enkele reis Amsterdam Centraal - Groningen kost met de OV-Chipkaart ¤21,20. Tel uit je winst. Ik kan me wel voorstellen dat een OV-Chipkaart na een aantal keer "inchecken-zonder-uitchecken" geblokkeerd wordt.
Net als de individuele luchtkoeling.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:52 schreef ReisT het volgende:
Onderbreking in de bovenleiding op de hefbrug misschien? Daar willen lichten nog weleens van uitgaan.
Ah oke, wist niet dat er een onderbreking tussen kon zitten?quote:Op woensdag 2 december 2009 21:52 schreef ReisT het volgende:
[..]
Onderbreking in de bovenleiding op de hefbrug misschien? Daar willen lichten nog weleens van uitgaan.
Dit.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
iK HEB GEWOON EEN PAPIERTJE UIT DE automaat getrokken. En dat blijf ik doen zo lang het kan
En dat.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:50 schreef ReisT het volgende:
Zo'n papiertje is ook veel beter want dan heb je lekker HELEMAAL NIETS met die blieppaaltjes te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |