abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73735232
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Beroepsmatig had ik ook wel gewild. Maar helaas ben ik een beetje kleurenblind dus bij de medische keuring die machinisten, conducteurs en treindienstleiders moeten doen ben ik bij voorbaat kansloos...
Als bij mij de zaken nou heel slecht gaan lopen, lijkt het me nog wel wat om machinist te worden

Maar sowieso gaat het niet heel hard met de sollicitaties bij de NS heb ik het idee. De was overigens bedoeld voor de aspirant spoorwegeigenaars, niet om het werk in de spoorwegsector af te kraken (Al lijkt me dat ook wel leuk hoor )
hula
pi_73735293
De testen zijn heel erg zwaar hoor als zo lees. En wat het vreemde is, bij de NS is 1.93m de maximale lengte. Terwijl bij Acts (goederenvervoer) geen maximum lengte is. Hoe vreemd

Acts gaf aan dat dit te maken had met de cabine's van vroeger etc..

Ik ben 1.95 dus ik baal er best wel van

Ik ga lekker mijn MBO ICT Niveau 3 afmaken, en wie komt er een keer een plek vrij voor me...
pi_73735556
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 00:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
De testen zijn heel erg zwaar hoor als zo lees. En wat het vreemde is, bij de NS is 1.93m de maximale lengte. Terwijl bij Acts (goederenvervoer) geen maximum lengte is. Hoe vreemd

Acts gaf aan dat dit te maken had met de cabine's van vroeger etc..

Ik ben 1.95 dus ik baal er best wel van

Ik ga lekker mijn MBO ICT Niveau 3 afmaken, en wie komt er een keer een plek vrij voor me...
Nouja je hoort ook dat het goederenvervoer wat afwisselender is, wat spannender en ook wat zwaarder (kan een voordeel en een nadeel zijn).

Over je lengte. Ik heb wel vaker gelezen/gezien dat iemand 's ochtends langer is dan 's avonds omdat je gedurende de dag een beetje inzakt (omdat dat spul tussen je gewrichten net een soort inzakt enzo). En tijdens het liggen herstelt zich dat weer en dat zou wel eens 2 centimeter kunnen schelen ofzo

En anders gewoon een halfjaartje stratenmaker worden, dan slijt al dat beenmerg wel tussen je gewrichten weg
hula
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 02:05:32 #104
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_73737453
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Kan? Hij wordt toch gewoon groen als het blok erachter niet bezet is?
dat hoort zo maar het gebeurt niet altijd.
Op de havenlijn heb je nu geen EG meer maar een puntsysteem dus moet ie eerst alle punten gepasseerd zijn voordat ie groen wordt. Dat is het voordeel van EG. als je het tegensein gepasseerd ben gaat ie vrijwel meteen groen omdat de spoor niet meer kortgesloten is.
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 02:10:30 #105
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_73737536
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Permissief sein. Wordt niet bediend door de trdl, maar gaat automatisch op groen als het blok erachter niet bezet is. Wordt normaal alleen gebruikt bij blokken zonder wissels, dus meestal op de vrije baan.
Een automatisch sein is het zelfde alleen mag je die niet passeren zonder lastgeving STS, terwijl je bij Rood permissief sein (mits baanvak voor je vrij is) wel mag passeren als de trdl er toestemming voor geeft.
Een automatisch sein kan rood tonen door een ingreep (dat soort seinen zie je voornamelijk bij beweegbare bruggen), een P Sein kan dat niet.
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:05:23 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73738735
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
Een Poolse railbeurs met een Nederlandse verrassing: http://grzegorz2404.jalbum.net/trako2009/index.html

Wie o wie herkent m
Het is de schroot-recycle-beurs?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73739426
Volgens mij is die maximale lengte bij de NS nog uit de tijd dat het personeel kepies droeg, dan kan je niet meer door de deur zonder je petje te verliezen.

Ik vraag me af waarom er nog "De intercity is eerder in Utrecht Centraal" op de cta's staat. De ic wordt toch achter de stoptrein gekwakt. Als dat blijft ga ik de grenzen van de gtbv opzoeken, om op tijd op mijn werk te komen moet ik namelijk een half uur eerder dan volgens de dienstregeling vertrekken. (En ik zit met vaste werktijden).
pi_73739554
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 08:58 schreef Fixers het volgende:
Ik vraag me af waarom er nog "De intercity is eerder in Utrecht Centraal" op de cta's staat. De ic wordt toch achter de stoptrein gekwakt.
De intercity haalt de stoptrein in bij Geldermalsen. Daardoor is de intercity een kwartiertje sneller in Den Bosch.
pi_73739713
Zo zou het noeten zijn inderdaad. Echter heeft de stoptrein vertraging en laten ze deze in geldermalsen net voor de intercity vertrekken. Waardoor je in utrecht met een kwartier vertraging aankomt. Er wordt gewerkt aan een oplossing met de spoorverdubbeling in Houten. Maar dat zal nog een ruim jaar duren.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:17:26 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73739774
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:14 schreef Fixers het volgende:
Zo zou het noeten zijn inderdaad. Echter heeft de stoptrein vertraging en laten ze deze in geldermalsen net voor de intercity vertrekken. Waardoor je in utrecht met een kwartier vertraging aankomt. Er wordt gewerkt aan een oplossing met de spoorverdubbeling in Houten. Maar dat zal nog een ruim jaar duren.
Daar zijn ze tenminste bezig met iets. Op Utrecht - Arnhem is verdubbeling ook dringend nodig, misschien nog wel harder dan op Utrecht - Den Bosch.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:18:56 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73739811
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
"lief dagboek, m'n trein reed: niet/te laat/over iemand heen".


Zoiets dus idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:23:05 #112
155227 crew  Guppy
dus
pi_73739870
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar zijn ze tenminste bezig met iets. Op Utrecht - Arnhem is verdubbeling ook dringend nodig, misschien nog wel harder dan op Utrecht - Den Bosch.
Ik sukkel inderdaad regelmatig achter een stopper aan daar. Maar goed, dat is op meer trajecten zo volgens mij.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_73739897
Lief dagboek,
Mijn trein was vandaag op tijd En ik hoefde ook niet te rennen voor mijn overstap!
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:31:12 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73740010
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik sukkel inderdaad regelmatig achter een stopper aan daar.
Ja ik ook vandaag. Althans volgens de intercom. Mogen ze nog wel even voorrekenen hoe het kan dat een anderhalve minuut vertraagde stoptrein de oorzaak is van een tien minuten vertraagde IC erachter

Gelul dus. Maar goed, kennelijk wist men zelf ook niet wat er dan wel aan de hand was. Informatievoorziening Faalt op meerdere fronten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:54:16 #115
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73740475
quote:
Baby overleeft botsing met trein

MELBOURNE - Een zes maanden oude baby in Australië heeft al veel geluk gehad in zijn korte bestaan. Het kind werd aangereden door een trein, maar kwam er met een snee in zijn voorhoofd van af.


De kinderwagen waar de baby in zat, viel door onduidelijke oorzaak van het perron op het spoor toen er net een trein aankwam, berichtten Australische media vrijdag.

De machinist trapte zo hard hij kon op de remmen. Gelukkig was de snelheid van de trein al verminderd doordat hij zou stoppen op het station in Melbourne. Het treintoestel sleepte de kinderwagen ongeveer dertig meter mee.


''Gelukkig zat hij vastgesnoerd in de kinderwagen, wat waarschijnlijk zijn leven heeft gered'', aldus een toegesnelde ambulancebroeder.

Campagne


Het ongeluk gebeurde één dag na de lancering van een campagne van de spoorwegmaatschappij, waarin ouders werd aangeraden hun dreumesen vast te snoeren in kinderwagens op de perrons.
Bron: nu.nl


Tevens vandaag een riit maken van 3 uren en 15 minuten
Even Dordrecht - Leeuwarden (enkele reis), ga zondag weer terug met de auto.
Vetrektijd uit Dordrecht: 17.59
Aankomst Rotterdam: 18.12
Vertrek Rotterdam: 18.33
Aankomst Leeuwarden: 21.15
Hopelijk haal ik vandaag Leeuwarden zonder problemen, want de afgelopen 4 keren minimaal 1 uur vertraging gehad ( omreizen via Arnhem / Deventer ). Was tevens wel gratis reizen.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:03:15 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73740679
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:54 schreef greavy het volgende:
( omreizen via Arnhem / Deventer ).
Dat zal vandaag niet gebeuren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:07:50 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73740793
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 10:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zal vandaag niet gebeuren
Want?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:11:22 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73740875
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 10:07 schreef Duvel het volgende:
Want?
Er rijden de hele week geen treinen van, naar of via Deventer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:12:17 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73740901
Oh wacht, dat is volgende week pas
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:12:26 #120
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73740902
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:45 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Maar volgens mij zit hier niemand beroepsmatig? De ambitie is iig er wel P
Die ambitie is er hier ook, en ik ben er ook wel wat werk van aan het maken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:18:43 #121
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73741056
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh wacht, dat is volgende week pas
Dat klopt. Alsnog houd ik volle moed in iets wat de afgelopen 2 maanden al stelselmatig is mislukt
Heb tevens dit keer een trein van een uur later als normaal.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:21:35 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73741118
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 10:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Die ambitie is er hier ook, en ik ben er ook wel wat werk van aan het maken.
Wat is die ambitie dan? Machinist worden?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:40:31 #123
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73741664
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 10:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat is die ambitie dan? Machinist worden?
Nee, dat lukt me niet met mijn ogen. Ik heb -10.

Maar als mijn actie lukt, meld ik het hier wel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:01:15 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73746028
We horen het wel!

Zojuist kwam het koninklijk rijtuig door Utrecht gehobbeld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:30:04 #125
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73749105


Hn en Hrn door elkaar gehaald
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')