Als bij mij de zaken nou heel slecht gaan lopen, lijkt het me nog wel wat om machinist te wordenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Beroepsmatig had ik ook wel gewild. Maar helaas ben ik een beetje kleurenblind dus bij de medische keuring die machinisten, conducteurs en treindienstleiders moeten doen ben ik bij voorbaat kansloos...
Nouja je hoort ook dat het goederenvervoer wat afwisselender is, wat spannender en ook wat zwaarder (kan een voordeel en een nadeel zijn).quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 00:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
De testen zijn heel erg zwaar hoor als zo lees. En wat het vreemde is, bij de NS is 1.93m de maximale lengte. Terwijl bij Acts (goederenvervoer) geen maximum lengte is. Hoe vreemd
Acts gaf aan dat dit te maken had met de cabine's van vroeger etc..
Ik ben 1.95dus ik baal er best wel van
![]()
Ik ga lekker mijn MBO ICT Niveau 3 afmaken, en wie komt er een keer een plek vrij voor me...
dat hoort zo maar het gebeurt niet altijd.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Kan? Hij wordt toch gewoon groen als het blok erachter niet bezet is?
Een automatisch sein is het zelfde alleen mag je die niet passeren zonder lastgeving STS, terwijl je bij Rood permissief sein (mits baanvak voor je vrij is) wel mag passeren als de trdl er toestemming voor geeft.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Permissief sein. Wordt niet bediend door de trdl, maar gaat automatisch op groen als het blok erachter niet bezet is. Wordt normaal alleen gebruikt bij blokken zonder wissels, dus meestal op de vrije baan.
Het is de schroot-recycle-beurs?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
Een Poolse railbeurs met een Nederlandse verrassing: http://grzegorz2404.jalbum.net/trako2009/index.html
Wie o wie herkent m
De intercity haalt de stoptrein in bij Geldermalsen. Daardoor is de intercity een kwartiertje sneller in Den Bosch.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 08:58 schreef Fixers het volgende:
Ik vraag me af waarom er nog "De intercity is eerder in Utrecht Centraal" op de cta's staat. De ic wordt toch achter de stoptrein gekwakt.
Daar zijn ze tenminste bezig met iets. Op Utrecht - Arnhem is verdubbeling ook dringend nodig, misschien nog wel harder dan op Utrecht - Den Bosch.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 09:14 schreef Fixers het volgende:
Zo zou het noeten zijn inderdaad. Echter heeft de stoptrein vertraging en laten ze deze in geldermalsen net voor de intercity vertrekken. Waardoor je in utrecht met een kwartier vertraging aankomt. Er wordt gewerkt aan een oplossing met de spoorverdubbeling in Houten. Maar dat zal nog een ruim jaar duren.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
"lief dagboek, m'n trein reed: niet/te laat/over iemand heen".
Ik sukkel inderdaad regelmatig achter een stopper aan daar. Maar goed, dat is op meer trajecten zo volgens mij.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar zijn ze tenminste bezig met iets. Op Utrecht - Arnhem is verdubbeling ook dringend nodig, misschien nog wel harder dan op Utrecht - Den Bosch.
Ja ik ook vandaag. Althans volgens de intercom. Mogen ze nog wel even voorrekenen hoe het kan dat een anderhalve minuut vertraagde stoptrein de oorzaak is van een tien minuten vertraagde IC erachterquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 09:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik sukkel inderdaad regelmatig achter een stopper aan daar.
Bron: nu.nlquote:Baby overleeft botsing met trein
MELBOURNE - Een zes maanden oude baby in Australië heeft al veel geluk gehad in zijn korte bestaan. Het kind werd aangereden door een trein, maar kwam er met een snee in zijn voorhoofd van af.
De kinderwagen waar de baby in zat, viel door onduidelijke oorzaak van het perron op het spoor toen er net een trein aankwam, berichtten Australische media vrijdag.
De machinist trapte zo hard hij kon op de remmen. Gelukkig was de snelheid van de trein al verminderd doordat hij zou stoppen op het station in Melbourne. Het treintoestel sleepte de kinderwagen ongeveer dertig meter mee.
''Gelukkig zat hij vastgesnoerd in de kinderwagen, wat waarschijnlijk zijn leven heeft gered'', aldus een toegesnelde ambulancebroeder.
Campagne
Het ongeluk gebeurde één dag na de lancering van een campagne van de spoorwegmaatschappij, waarin ouders werd aangeraden hun dreumesen vast te snoeren in kinderwagens op de perrons.
Er rijden de hele week geen treinen van, naar of via Deventerquote:
Die ambitie is er hier ook, en ik ben er ook wel wat werk van aan het maken.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Maar volgens mij zit hier niemand beroepsmatig? De ambitie is iig er welP
Dat klopt. Alsnog houd ik volle moed in iets wat de afgelopen 2 maanden al stelselmatig is misluktquote:
Wat is die ambitie dan? Machinist worden?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die ambitie is er hier ook, en ik ben er ook wel wat werk van aan het maken.
Nee, dat lukt me niet met mijn ogen. Ik heb -10.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat is die ambitie dan? Machinist worden?
Dat wordt dus gewoon met de hand ingevoerd? Ik dacht dat ze daar wel een leuk scriptje voor zouden hebben..quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:30 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Hn en Hrn door elkaar gehaald
Het IJsselmeer zo te zienquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:41 schreef Duvel het volgende:
Op teletekst staat alleen maar "een versperring". Wat dat dan moge zijn...?
Een boom op het spoor is het las ik netquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:41 schreef Duvel het volgende:
Op teletekst staat alleen maar "een versperring". Wat dat dan moge zijn...?
quote:
Dan ga ik maar eens smeken voor een lestrein. Ik moet het altijd doen met machinisten die tussen Gouda en R'dam Alexander niet eens 120 halenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens mij zit ik nu in een lestrein. Überenthousiaste stem door de intercom en veel wielspin bij het optrekken.
Bedoel je van de Psssht-klik geluiden de hele tijd?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En dat pneumatische gestotter boven de deuren van die Spurts, is dat abs ofzo? Flinke herrie steeds als we remmen.
... niet dus!, de DRGL2010 is nu ook al beschikbaar op de NS-plannerquote:van mezelf:
Waarschijnlijk over ruim een maand ofzo ook op NS.nl
Als beloofd: wat impressies van station Tynemouth.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:20 schreef Igen het volgende:
Ben je toevallig ook bij Whitley Bay geweest? Is dat station net zo mooi als het op de plaatjes op Internet lijkt?
Inderdaad, ik probeer altijd de DM'90 niet te pakken. Als het kan pak ik de sprinterquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:08 schreef IntercityAPT het volgende:
Mooi werk Dr_Flash!Konden we maar wat class 156jes inporteren en daarmee DM'90 vervangen. Wordt een feest
Wanneer gaan ze de metro van Newcastle reviseren en die bijna bejaarde treintjes vervangen?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als beloofd: wat impressies van station Tynemouth.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou me niet verbazen als Whitley Bay ook zoiets is. Hoewel andere stations aan de lijn naar Newcastle via Wallsend lang niet zo mooi waren
Je houdt toch van die hobbelpaarden?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Inderdaad, ik probeer altijd de DM'90 niet te pakken. Als het kan pak ik de sprinter
Die bejaarde treintjes stammen af van het British-Rail tijdperk en zijn ook in Engeland gefabriceerd. Degelijk. Kunnen nog heel lang meegaan. In totaal veel langer dan die waardeloze Desiro troep.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wanneer gaan ze de metro van Newcastle reviseren en die bijna bejaarde treintjes vervangen?
Verder wel een leuk netwerk, met een quasi-ringlijn.
De Britse verslaving aan Siemens-producten valt me inderdaad op.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:16 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Die bejaarde treintjes stammen af van het British-Rail tijdperk en zijn ook in Engeland gefabriceerd. Degelijk. Kunnen nog heel lang meegaan. In totaal veel langer dan die waardeloze Desiro troep.
Privatisering héquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:21 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De Britse verslaving aan Siemens-producten valt me inderdaad op.
De TOC's zijn meer van goedkoop, goedkoper, goedkoopst en zijn nogal lui in investeringen in de spoorlijnen die ze gecontracteerd krijgen. Behalve als ze een explosieve tariefverhoging kunnen doordrukken.
Die is ook mooi.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als beloofd: wat impressies van station Tynemouth.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou me niet verbazen als Whitley Bay ook zoiets is. Hoewel andere stations aan de lijn naar Newcastle via Wallsend lang niet zo mooi waren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |