Bijvoorbeeld. Kan prima toch? En anders blijven we idd gewoon ff op Ah staan. Of misschien wil er wel iemand ff naar Faahkiserp op en neer of zoquote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:50 schreef dennistd het volgende:
Dan kom ik op dit schema:
10:34 Asd 4b 123
11:35 Ah 6a
11:50 Ah 6b 30737
11:58 Dvn 2
12:00 Dvn 1 30740
12:11 Ah 6b
12:31 Ah 3b 31144
13:10 Tl 2
13:21 Tl 3 6044
14:02 Ut 19b
14:23 Ut 14 3049
14:50 Ed 4
15:01 Ed 1a 31344
15:35 Amf 4b
15:41 Amf 2 149
16:56 Hgl 2b
Amsterdam Centraalquote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik mag eerst wel kijken wat al die afkortingen betekenen...
Sorry, ben gewend om reisjes in afkortingen te plannenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik mag eerst wel kijken wat al die afkortingen betekenen...
Da's een waarschuwingssysteem voor baanwerkers.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
heb nog ff een klein vraagje? Waarom hangen aan alle stroomportalen bij station best allemaal zwaailichten?
Aanvulling. Als er een trein aankomt weten de baanwerkers dat ze de veiligheid voorschriften in acht moeten nemen en niet op de baan gaan staan zolang de trein nog niet gepasseerd is. Daarbij is ook de veiligheidsman erg belangrijk.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's een waarschuwingssysteem voor baanwerkers.
Nee. Wel een windtunnel met een krokettenmuur trouwensquote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:51 schreef Peter het volgende:
Heeft Arnhem geen leuk café bij het station?
Niet alles naar de NS afschuiven. Er komt een nieuw systeem en de veiligheid wordt verbeterd. Ik neem dit maar voor lief als ik met de trein reis en bereid me reis altijd goed voor zodat ik alternatieven kan kiezen of neem gewoon de auto. (File's ontkom je tegenwoordig ook niet meer dus kan ik beter een vliegtuig nemen vanaf Eindhoven airport richting????????)quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Het wordt weer een leuke hindernisbaan komend weekend. Heel Deventer plat en Amsterdam - Utrecht eruit
Zal mij benieuwen wanneer die neukfouten nou eindelijk eens klaar zijn met dat gekut want dit gaat al 4 jaar zo
Vergeet de immer gezellige Burger King nietquote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Wel een windtunnel met een krokettenmuur trouwens
Krap overstapje te Duiven zeg. Niet onmogelijk, maar dat wordt daar wel haastenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:52 schreef dennistd het volgende:
Zoals ik dus zei:
Dan kom ik op dit schema:
10:34 Asd 4b 123
11:35 Ah 6a
11:50 Ah 6b 30737
11:58 Dvn 2
12:00 Dvn 1 30740
12:11 Ah 6b
12:31 Ah 3b 31144
13:10 Tl 2
13:21 Tl 3 6044
14:02 Ut 19b
14:23 Ut 14 3049
14:50 Ed 4
15:01 Ed 1a 31344
15:35 Amf 4b
15:41 Amf 2 149
16:56 Hgl 2b
Ik schuif niks naar de NS afquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:01 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Niet alles naar de NS afschuiven.
Een P-sein kan toch gewoon groen worden als er geen trein meer achter komt. Maar het lijkt mij ook wat onwaarschijnlijkquote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:09 schreef Duvel het volgende:
Slechte TT. Echt oprecht waarlijk gemeend.
ah, ik zie nu dat Duiven geen eilandperron is en ik dacht van welquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Krap overstapje te Duiven zeg. Niet onmogelijk, maar dat wordt daar wel haasten
Hmm, Utrecht Centraal naar de Maliebaan, kan dat zonder kopmaken tegenwoordigquote:Tussen Utrecht Centraal en Bunnik/Utrecht Lunetten/Utrecht Maliebaan rijden minder treinen door een wisselstoring.
Neequote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hmm, Utrecht Centraal naar de Maliebaan, kan dat zonder kopmaken tegenwoordig
Nee. Maar dat staat er ook nietquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:27 schreef dennistd het volgende:
Hmm, Utrecht Centraal naar de Maliebaan, kan dat zonder kopmaken tegenwoordig
Dan kan je altijd nog via Blauw Kapel naar de Maliebaanquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Maar dat staat er ook nietHet kopmaken is op Driebergen-Zeist tegenwoordig. En sja... als je niet naar Bunnik kan....
Kan? Hij wordt toch gewoon groen als het blok erachter niet bezet is?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:17 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Een P-sein kan toch gewoon groen worden als er geen trein meer achter komt. Maar het lijkt mij ook wat onwaarschijnlijk
Waar heb je het over, en waardoor kleeft de "?"-toets bij jou zo?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:48 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Intro is hmmm gaat wel maar wat daarna komt is minder. Jammer van dit topic maar het kan nog leuk worden als er mensen zich aanmelden die beroepsmatig bezig zijn maar of iemand zich geroepen voelt???????
Je mag gewoon ergens anders heen hoor, als het je hier niet bevaltquote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:48 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Intro is hmmm gaat wel maar wat daarna komt is minder. Jammer van dit topic
Permissief sein. Wordt niet bediend door de trdl, maar gaat automatisch op groen als het blok erachter niet bezet is. Wordt normaal alleen gebruikt bij blokken zonder wissels, dus meestal op de vrije baan.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:07 schreef KapiteinT het volgende:
Ben ik nu de enige die niet weet wat een P-sein is..?
Klopt.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
onder de sein staat dan toch ook een p ofniet.
Het gaat ook niet zonder rijrichtingkering toe te passen en dat kan alleen voor een compleet baanvak.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt en daarom is kopmaken bij die seinen dan ook niet gewenst, omdat de treindienstleiding geen rijweg in kan stellen en het risico op ongevallen aanwezig is. Daarom is de TT ook niet aan te raden
Allez, fraaie plaat!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:29 schreef trainfreak het volgende:
Op zondag 4 oktober reden CFL 5519 en NMBS 29.013 in dubbeltractie (enfin, dat was toch de bedoeling..)
[ afbeelding ]
Ik zie ze allebei flink stomen, dus die bedoeling lijkt ook gelukt te zijnquote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:29 schreef trainfreak het volgende:
Op zondag 4 oktober reden CFL 5519 en NMBS 29.013 in dubbeltractie (enfin, dat was toch de bedoeling..)
[ afbeelding ]
Het was voor een viering van 175 jaar spoorwegen in Luxemburg (dag op dag trouwens)quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar was dat dan? En waar ging dat vanuit? Weer een besloten TSP-rit? Oh nee, dan had er zo'n domme plaat met "verboden voor fototoestellen" op gezeten
Die lui hebben bij sommige icoontjes wel een rare gedachte zegquote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:42 schreef Ireyon het volgende:
Gaat er hier nog iemand mee met de MillenniumTourTrein?
Dat vind jij pas leuk als Veolia en Arriva ook met VIRM gaan rijdenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:31 schreef James1988 het volgende:
Terugvind P-sein
En verder: rondje door Nederland met zo weinig mogelijk NS-mat, klinkt leuk!
Ook best. Zit alleen geen diesel in, maar voor mij is dat geen probleem hoorquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:38 schreef Socios het volgende:
Of iets als dit. (gebasseerd op dienstregeling vanaf 13 december)
Amersfoort 11.37u - Hengelo 12.58u (Pimpel)
Hengelo 13.06u - Amersfoort 14.24u (Pimpel)
Amersfoort 14.41u - Ede-Wageningen 15.16u (Protos)
Ede-Wageningen 15.32u - Arnhem 15.44u (V-IRM)
Arnhem 16.26u - Amsterdam Centraal 17.25u (ICE)
Maar het zelfde geldt zeker ook voor Arnhem-Zuid?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt en daarom is kopmaken bij die seinen dan ook niet gewenst, omdat de treindienstleiding geen rijweg in kan stellen en het risico op ongevallen aanwezig is. Daarom is de TT ook niet aan te raden
Je kunt de rijrichting op zich wel omkeren, maar dan moet er wel dubbel-enkelspoor beveiliging zijn (dus ook volledig beveiligd linkerspoor rijden). Ik weet niet of dat op Ah - Ed aanwezig is. Maar daarbij: de treindienstleider kan niet zien waar een trein staat als hij zich binnen het automatisch blokstel bevindt. Dat werkt zo automatisch dat het een soort zwart gat is waar je een trein in stuurt, pas bij het volgende bediende sein zie je 'm weer terug.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:47 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar het zelfde geldt zeker ook voor Arnhem-Zuid?
Dan toch de vraag, bij een P-sein is de rijweg dus eigenlijk eenrichting, het kan niet omgeschakeld worden?
Nee, je kunt beide kanten op. Zolang de blokken achter de seinen niet bezet zijn zal een P-sein groen tonen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:47 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar het zelfde geldt zeker ook voor Arnhem-Zuid?
Dan toch de vraag, bij een P-sein is de rijweg dus eigenlijk eenrichting, het kan niet omgeschakeld worden?
Weet je dat zeker? Dan kun je dus krijgen dat twee treinen tegenover elkaar komen te staan.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, je kunt beide kanten op. Zolang de blokken achter de seinen niet bezet zijn zal een P-sein groen tonen.
In theorie volgens mij wel ja. Zolang er geen rijweg ingesteld is die het verhindert ...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Dan kun je dus krijgen dat twee treinen tegenover elkaar komen te staan.
Mja, dat is dan weer een stop-door-schakeling die de detectielus van de overweg onderbreekt. Je bedient niet rechtstreeks het sein.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, je kunt beide kanten op. Zolang de blokken achter de seinen niet bezet zijn zal een P-sein groen tonen.
Er zijn uitzonderingen zoals bij station Zwaagwesteinde in de richting Groningen. Daar kan het P-sein ook op rood staan als de stoptrein nadert. Daar is een kastje aan het sein en de overweg gekoppeld maken dat het sein door een mcn te bedienen is door een laserstraal of een sleutel.
Nee, zo werkt het niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In theorie volgens mij wel ja. Zolang er geen rijweg ingesteld is die het verhindert ...
Daarom moet je dus ook keren bij bediende seinen. Anders gaat het mis.
Ah, leuk!quote:
Dus een sein stond op groen terwijl er al een trein in de andere richting onderweg was? Dat is vreemd.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:12 schreef dennistd het volgende:
Helaas is ook dat niet helemaal kloppend, want toen ik een tijdje terug een uurtje op Almelo de Riet stond (dubbel-enkelspoor) werden de P-seinen gewoon groen op het linkerspoor. Wel werden ze al geruime tijd voordat de blokken erachter bezet waren al rood. Op het moment dat ze groen waren reed er zeker een trein tussen het laatste bediende sein (in Hengelo) en het betreffende P-sein.
Daar doelde ik dus eigenlijk opquote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:12 schreef dennistd het volgende:
Helaas is ook dat niet helemaal kloppend, want toen ik een tijdje terug een uurtje op Almelo de Riet stond (dubbel-enkelspoor) werden de P-seinen gewoon groen op het linkerspoor. Wel werden ze al geruime tijd voordat de blokken erachter bezet waren al rood. Op het moment dat ze groen waren reed er zeker een trein tussen het laatste bediende sein (in Hengelo) en het betreffende P-sein.
Ja, weliswaar niet tussen dat sein en het voorgaande sein, maar Hengelo was ie zeker al uit. En op Borne wordt ook niet gesleuteld voor de overweg voor zover ik weet.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Dus een sein stond op groen terwijl er al een trein in de andere richting onderweg was? Dat is vreemd.
Maar dat wil niet zeggen dat daar geen bediend sein staat.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, weliswaar niet tussen dat sein en het voorgaande sein, maar Hengelo was ie zeker al uit. En op Borne wordt ook niet gesleuteld voor de overweg voor zover ik weet.
Dat is gewoon een tijdelijke omlegging van de route wegens de werkzaamheden te Arnhem.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:50 schreef bork het volgende:
Ben beetje aan het spelen met de nieuwe dienstregeling. Internationale trein EN 437 (Warszawa - Amsterdam) rijdt voortaan via Eindhoven! ipv Arnhem, Koln/Eindhoven in 3 uur. Vanaf 1 augustus 2010 zo te zien.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:29 schreef trainfreak het volgende:
Op zondag 4 oktober reden CFL 5519 en NMBS 29.013 in dubbeltractie (enfin, dat was toch de bedoeling..)
[ afbeelding ]
Nope. Tynemouth is het verste waar ik geweest ben. Ook erg mooi trouwens. Meer foto's komen later welquote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah, leuk!
Ben je toevallig ook bij Whitley Bay geweest? Is dat station net zo mooi als het op de plaatjes op Internet lijkt?
Tussen Roosendaal en Vlissingen is niks aan de hand iig, maar ik weet niet waar je weg komtquote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:48 schreef IntercityAPT het volgende:
Zeg, kan ik zaterdag zonder probleempjes gewoon naar Vlissingen of wordt daar ook gewerkt?
Volgens mij gaat het sein op geel als het blok erachter vrij is en pas op groen als het blok daarna ook vrij is. Zo dacht ik het gelezen te hebben iig.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Permissief sein. Wordt niet bediend door de trdl, maar gaat automatisch op groen als het blok erachter niet bezet is. Wordt normaal alleen gebruikt bij blokken zonder wissels, dus meestal op de vrije baan.
Uiteraard. En aan het eind van de vrije baan blijft hij natuurlijk geel als er verderop geen rijweg wordt ingesteld.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:17 schreef MassimO het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het sein op geel als het blok erachter vrij is en pas op groen als het blok daarna ook vrij is. Zo dacht ik het gelezen te hebben iig.
Hopen dat Eurlings z'n hoofd eindelijk eens uit de reet van NsHispeed haalt en naar verbindingen gaat kijken die wél praktisch nut hebben..quote:Gemeenten willen duidelijkheid treinen
ROOSENDAAL - De gemeente Roosendaal doet een dringend beroep op minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat om Belgische treinen die nu niet verder komen dan Essen voortaan door te laten rijden tot Roosendaal.
Het aangetekende schrijven dat de minister vandaag ontvangt, is ondertekend door de gemeenten Essen en Bergen op Zoom en door de provincies Noord-Brabant en Zeeland.
Zij luiden gezamenlijk de noodklok omdat eind dit jaar de hsl gaat rijden tussen Antwerpen en Breda.
tussen Steenwijk en Heerenveen was het ook feestquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
En het is weer eens mis tussen Arnhem en Winterswijk
"Zij luiden gezamenlijk de noodklok omdat eind dit jaar de hsl gaat rijden tussen Antwerpen en Breda. "quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hopen dat Eurlings z'n hoofd eindelijk eens uit de reet van NsHispeed haalt en naar verbindingen gaat kijken die wél praktisch nut hebben..
Behalve dat thalys er helemaal niet meer langs komtquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:31 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
"Zij luiden gezamenlijk de noodklok omdat eind dit jaar de hsl gaat rijden tussen Antwerpen en Breda. "
Ja, de Thalys gaat inderdaad over de HSL rijden, maar die stopt nu ook al niet in Roosendaal. Dus voor Roosendaal veranderd er eind dit jaar helemaal niks...
Liever lui dan moe... link?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Komt dat zien. Nieuwe filmpjes op mijn Youtube kanaal
Iets met koeienlul toch..?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Komt dat zien. Nieuwe filmpjes op mijn Youtube kanaal
De nieuwsartikelen zijn inderdaad een beetje vaag geschreven, maar het gaat er vooral om dat Eurlings nog steeds geen duidelijkheid heeft gegeven over het behoud van de Beneluxtrein cq. een intercityverbinding Roosendaal - Antwerpen - Brussel. Het ging van "Zodra over de HSL wordt gereden, verdwijnt die verbinding" naar "De verbinding zal nog een jaar naast de HSL blijven bestaan" naar "De Belgische intercity's zullen tot Roosendaal rijden" tot het huidige plan; "Ik heb geen fucking idee wat ik ermee aan moet en het interesseert me ook vrij weinig".quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:31 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
"Zij luiden gezamenlijk de noodklok omdat eind dit jaar de hsl gaat rijden tussen Antwerpen en Breda. "
Ja, de Thalys gaat inderdaad over de HSL rijden, maar die stopt nu ook al niet in Roosendaal. Dus voor Roosendaal veranderd er eind dit jaar helemaal niks...
Niet geabonneerd dus, nu wel...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
koeielul112 ja.
Ik dacht dat jij geabonneerd was trainfreak?
Komt trouwens nog een compilatie aan van "een uurtje in Blanmont"![]()
ja ja, daar hebben zelfs de Belgen niet van terugquote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:04 schreef trainfreak het volgende:
Niet geabonneerd dus, nu wel...
Welkom in Faahkiserp Mehnra:![]()
![]()
![]()
Amen!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het erg chauvinistisch klinkt, maar ik word echt schijtziek van de achterlijke, koppige mongolen in de Nederlandse politiek. De Belgen liggen mijlenver op ons voor wat HSL-netwerken betreft en vrijwel elk punt dat vanuit het zuiden wordt aangedragen, veegt men in Den Haag vliegensvlug van tafel. Die HSL had gewoon moeten lopen zoals de Belgen dat wilden; via Roosendaal. Reizigers uit Dordrecht, Roosendaal, Bergen op Zoom en heel Zeeland zijn straks meer tijd, geld of moeite kwijt waar reizigers uit Breda niks te verliezen hadden. Om nog maar te zwijgen over de miljoenen aan Nederlands belastinggeld dat naar de Belgen is gegaan voor de extra benodigde kilometers van hun HSL-4 (immers is via Breda nou niet bepaald de kortst mogelijke weg..). Die lui in Den Haag moeten eens wat meer praktische en minder prestigegerichte beslissingen gaan maken.
Wtf, wat doet die wadloper daarquote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
Een Poolse railbeurs met een Nederlandse verrassing: http://grzegorz2404.jalbum.net/trako2009/index.html
Wie o wie herkent m
Wist je niet?quote:
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je mag gewoon ergens anders heen hoor, als het je hier niet bevalt
's Ochtends is het hier inderaad "lief dagboek, m'n trein reed: niet/te laat/over iemand heen". Maar volgens mij zit hier niemand beroepsmatig? De ambitie is iig er welquote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:29 schreef Hoofdrubbel het volgende:
[..]
Bevalt me wel alleen vanmorgen zag ik alleen mensen die gebruik maken van de trein en ik vind het leuk dat er ook mensen op komen die beroepsmatig bezig zijn. Maar was te voorbarig misschien en zie nu dat de topic toch een aardig wending heeft gekregen.
Of Somda...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
Maar voor de beroepsmatige verhalen ben je misschien beter af op ohih?
Beroepsmatig had ik ook wel gewild. Maar helaas ben ik een beetje kleurenblind dus bij de medische keuring die machinisten, conducteurs en treindienstleiders moeten doen ben ik bij voorbaat kansloos...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Maar volgens mij zit hier niemand beroepsmatig? De ambitie is iig er wel
Ik vind die dubbeldekker van Bombardier veul interessanter, van binnenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
Een Poolse railbeurs met een Nederlandse verrassing: http://grzegorz2404.jalbum.net/trako2009/index.html
Wie o wie herkent m
Als bij mij de zaken nou heel slecht gaan lopen, lijkt het me nog wel wat om machinist te wordenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Beroepsmatig had ik ook wel gewild. Maar helaas ben ik een beetje kleurenblind dus bij de medische keuring die machinisten, conducteurs en treindienstleiders moeten doen ben ik bij voorbaat kansloos...
Nouja je hoort ook dat het goederenvervoer wat afwisselender is, wat spannender en ook wat zwaarder (kan een voordeel en een nadeel zijn).quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 00:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
De testen zijn heel erg zwaar hoor als zo lees. En wat het vreemde is, bij de NS is 1.93m de maximale lengte. Terwijl bij Acts (goederenvervoer) geen maximum lengte is. Hoe vreemd
Acts gaf aan dat dit te maken had met de cabine's van vroeger etc..
Ik ben 1.95dus ik baal er best wel van
![]()
Ik ga lekker mijn MBO ICT Niveau 3 afmaken, en wie komt er een keer een plek vrij voor me...
dat hoort zo maar het gebeurt niet altijd.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Kan? Hij wordt toch gewoon groen als het blok erachter niet bezet is?
Een automatisch sein is het zelfde alleen mag je die niet passeren zonder lastgeving STS, terwijl je bij Rood permissief sein (mits baanvak voor je vrij is) wel mag passeren als de trdl er toestemming voor geeft.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Permissief sein. Wordt niet bediend door de trdl, maar gaat automatisch op groen als het blok erachter niet bezet is. Wordt normaal alleen gebruikt bij blokken zonder wissels, dus meestal op de vrije baan.
Het is de schroot-recycle-beurs?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
Een Poolse railbeurs met een Nederlandse verrassing: http://grzegorz2404.jalbum.net/trako2009/index.html
Wie o wie herkent m
De intercity haalt de stoptrein in bij Geldermalsen. Daardoor is de intercity een kwartiertje sneller in Den Bosch.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 08:58 schreef Fixers het volgende:
Ik vraag me af waarom er nog "De intercity is eerder in Utrecht Centraal" op de cta's staat. De ic wordt toch achter de stoptrein gekwakt.
Daar zijn ze tenminste bezig met iets. Op Utrecht - Arnhem is verdubbeling ook dringend nodig, misschien nog wel harder dan op Utrecht - Den Bosch.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 09:14 schreef Fixers het volgende:
Zo zou het noeten zijn inderdaad. Echter heeft de stoptrein vertraging en laten ze deze in geldermalsen net voor de intercity vertrekken. Waardoor je in utrecht met een kwartier vertraging aankomt. Er wordt gewerkt aan een oplossing met de spoorverdubbeling in Houten. Maar dat zal nog een ruim jaar duren.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
"lief dagboek, m'n trein reed: niet/te laat/over iemand heen".
Ik sukkel inderdaad regelmatig achter een stopper aan daar. Maar goed, dat is op meer trajecten zo volgens mij.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar zijn ze tenminste bezig met iets. Op Utrecht - Arnhem is verdubbeling ook dringend nodig, misschien nog wel harder dan op Utrecht - Den Bosch.
Ja ik ook vandaag. Althans volgens de intercom. Mogen ze nog wel even voorrekenen hoe het kan dat een anderhalve minuut vertraagde stoptrein de oorzaak is van een tien minuten vertraagde IC erachterquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 09:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik sukkel inderdaad regelmatig achter een stopper aan daar.
Bron: nu.nlquote:Baby overleeft botsing met trein
MELBOURNE - Een zes maanden oude baby in Australië heeft al veel geluk gehad in zijn korte bestaan. Het kind werd aangereden door een trein, maar kwam er met een snee in zijn voorhoofd van af.
De kinderwagen waar de baby in zat, viel door onduidelijke oorzaak van het perron op het spoor toen er net een trein aankwam, berichtten Australische media vrijdag.
De machinist trapte zo hard hij kon op de remmen. Gelukkig was de snelheid van de trein al verminderd doordat hij zou stoppen op het station in Melbourne. Het treintoestel sleepte de kinderwagen ongeveer dertig meter mee.
''Gelukkig zat hij vastgesnoerd in de kinderwagen, wat waarschijnlijk zijn leven heeft gered'', aldus een toegesnelde ambulancebroeder.
Campagne
Het ongeluk gebeurde één dag na de lancering van een campagne van de spoorwegmaatschappij, waarin ouders werd aangeraden hun dreumesen vast te snoeren in kinderwagens op de perrons.
Er rijden de hele week geen treinen van, naar of via Deventerquote:
Die ambitie is er hier ook, en ik ben er ook wel wat werk van aan het maken.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Maar volgens mij zit hier niemand beroepsmatig? De ambitie is iig er welP
Dat klopt. Alsnog houd ik volle moed in iets wat de afgelopen 2 maanden al stelselmatig is misluktquote:
Wat is die ambitie dan? Machinist worden?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die ambitie is er hier ook, en ik ben er ook wel wat werk van aan het maken.
Nee, dat lukt me niet met mijn ogen. Ik heb -10.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat is die ambitie dan? Machinist worden?
Dat wordt dus gewoon met de hand ingevoerd? Ik dacht dat ze daar wel een leuk scriptje voor zouden hebben..quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:30 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Hn en Hrn door elkaar gehaald
Het IJsselmeer zo te zienquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:41 schreef Duvel het volgende:
Op teletekst staat alleen maar "een versperring". Wat dat dan moge zijn...?
Een boom op het spoor is het las ik netquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:41 schreef Duvel het volgende:
Op teletekst staat alleen maar "een versperring". Wat dat dan moge zijn...?
quote:
Dan ga ik maar eens smeken voor een lestrein. Ik moet het altijd doen met machinisten die tussen Gouda en R'dam Alexander niet eens 120 halenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens mij zit ik nu in een lestrein. Überenthousiaste stem door de intercom en veel wielspin bij het optrekken.
Bedoel je van de Psssht-klik geluiden de hele tijd?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En dat pneumatische gestotter boven de deuren van die Spurts, is dat abs ofzo? Flinke herrie steeds als we remmen.
... niet dus!, de DRGL2010 is nu ook al beschikbaar op de NS-plannerquote:van mezelf:
Waarschijnlijk over ruim een maand ofzo ook op NS.nl
Als beloofd: wat impressies van station Tynemouth.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:20 schreef Igen het volgende:
Ben je toevallig ook bij Whitley Bay geweest? Is dat station net zo mooi als het op de plaatjes op Internet lijkt?
Inderdaad, ik probeer altijd de DM'90 niet te pakken. Als het kan pak ik de sprinterquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:08 schreef IntercityAPT het volgende:
Mooi werk Dr_Flash!Konden we maar wat class 156jes inporteren en daarmee DM'90 vervangen. Wordt een feest
Wanneer gaan ze de metro van Newcastle reviseren en die bijna bejaarde treintjes vervangen?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als beloofd: wat impressies van station Tynemouth.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou me niet verbazen als Whitley Bay ook zoiets is. Hoewel andere stations aan de lijn naar Newcastle via Wallsend lang niet zo mooi waren
Je houdt toch van die hobbelpaarden?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Inderdaad, ik probeer altijd de DM'90 niet te pakken. Als het kan pak ik de sprinter
Die bejaarde treintjes stammen af van het British-Rail tijdperk en zijn ook in Engeland gefabriceerd. Degelijk. Kunnen nog heel lang meegaan. In totaal veel langer dan die waardeloze Desiro troep.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wanneer gaan ze de metro van Newcastle reviseren en die bijna bejaarde treintjes vervangen?
Verder wel een leuk netwerk, met een quasi-ringlijn.
De Britse verslaving aan Siemens-producten valt me inderdaad op.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:16 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Die bejaarde treintjes stammen af van het British-Rail tijdperk en zijn ook in Engeland gefabriceerd. Degelijk. Kunnen nog heel lang meegaan. In totaal veel langer dan die waardeloze Desiro troep.
Privatisering héquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:21 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De Britse verslaving aan Siemens-producten valt me inderdaad op.
De TOC's zijn meer van goedkoop, goedkoper, goedkoopst en zijn nogal lui in investeringen in de spoorlijnen die ze gecontracteerd krijgen. Behalve als ze een explosieve tariefverhoging kunnen doordrukken.
Die is ook mooi.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als beloofd: wat impressies van station Tynemouth.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou me niet verbazen als Whitley Bay ook zoiets is. Hoewel andere stations aan de lijn naar Newcastle via Wallsend lang niet zo mooi waren
DM'90 zit wat mij betreft 10x beter dan SGMm (die al 10x beter zitten dan lintjes...)quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Inderdaad, ik probeer altijd de DM'90 niet te pakken. Als het kan pak ik de sprinter
Ik ga nu een treinkaartje Brussel-Londen kopen voor 2012, misschien hoef ik maar 50 pence te betalen.quote:
Is dat niet omdat je DM´90 na jaren ´zat bent´ en nu lekker het ´nieuwe´ materieel pakt dat relatief gezien nog niet zo lang rijdt in die regio?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Inderdaad, ik probeer altijd de DM'90 niet te pakken. Als het kan pak ik de sprinter
Jah hahaquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Is dat niet omdat je DM´90 na jaren ´zat bent´ en nu lekker het ´nieuwe´ materieel pakt dat relatief gezien nog niet zo lang rijdt in die regio?
Vroeger reden er vanaf Harlingen buffels? als ik het goed begrijp?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:33 schreef Socios het volgende:
Haha, echt he. Wil graag wat Spurtjes ruilen voor wat Buffels hoor. Mis ze hier wel.
Dan worden de rijtijden op jouw traject helemaal niet gehaaldquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:33 schreef Socios het volgende:
Haha, echt he. Wil graag wat Spurtjes ruilen voor wat Buffels hoor. Mis ze hier wel.
Dat gebeurde niet vaak. Pas in de laatste tijd dat de buffels er bij Arriva waren werden ze daar structureel ingezetquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:35 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Vroeger reden er vanaf Harlingen buffels? als ik het goed begrijp?
Ja, voor enige tijd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:35 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Vroeger reden er vanaf Harlingen buffels? als ik het goed begrijp?
Hahaha, inderdaad ja. Wordt nog wat als Hlgh weer opengaat.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
Dan worden de rijtijden op jouw traject helemaal niet gehaald
Stom gedoe van kotsfail bedoel je. En wat PSM al zegt: Dat is vrij normaalquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:18 schreef greavy het volgende:
En nog eens een stom gedoe van de NS.. We moesten de IC naar Groningen op Zwolle voorrang geven, welke +5 had, en wij precies op tijd waren. Hierdoor kregen wij ook +5 (IC naar Groningen kwam binnen om 19.22, terwijl hij 19.17 moest vertrekken. Wij zouden om 19.20 moeten vertrekken wat uiteindelijk 19.26 werd)
Dan gaat dan alleen op voor Hagenezen toch? Vanaf Gouda rijdt de trein naar Groningen steeds achter die naar Leeuwarden aan op dat tijdstip (tenzij we het over treinen hebben die uit de regio Amsterdam komen).quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is vrij normaal om de IC naar Groningen voorrang te geven. Hierdoor kunnen er alsnog mensen naar Leeuwarden zonder +30 te krijgen.
Klopt, dat zou alleen gelden voor reizigers van Den Haag Centraal naar Steenwijk, Heerenveen of Leeuwarden. En zelfs deze reizigers zouden in Utrecht Centraal al over kunnen stappen van spoor 11 naar spoor 12. (Aanbevolen overstap is wel te Zwolle, ja.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:18 schreef Duvel het volgende:
Dan gaat dan alleen op voor Hagenezen toch? Vanaf Gouda rijdt de trein naar Groningen steeds achter die naar Leeuwarden aan op dat tijdstip.
Via www.nshispeed.nl kan dat inderdaad niet... Waarom? Geen idee... Via www.tgv-europe.nl kan het wel... (Ook via www.bahn.de (indien voor reis Brussel - Keulen o.i.d.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:33 schreef Ireyon het volgende:
Waarom kan ik bij het boeken van een Thalysreisje niet kiezen wat voor zitplaats ik wil? Nu heb ik er dus een aan de gangkant toegewezen gekregen maar dat was dus niet helemaal de bedoeling..
Lachen, die ICE-T.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:26 schreef bork het volgende:
's Ochtends uitstappen op Dresden HBf en even kijken hoe we naar Görlitz moesten, vanwege werkzaamheden rondom Dresden, ging de reis via Dresden Neustadt.
[ afbeelding ]
Grafteringsite is het ookquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:48 schreef Socios het volgende:
[..]
Via www.nshispeed.nl kan dat inderdaad niet... Waarom? Geen idee... Via www.tgv-europe.nl kan het wel... (Ook via www.bahn.de (indien voor reis Brussel - Keulen o.i.d.))
Dat is het prototype van de fabriek.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:24 schreef k_man het volgende:
Nou ja, grijs? Het leek meer wit dus. Waarom is die niet in de normale kleuren?
Dat was het prototype, die staat er al een paar maanden volgens mij..quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:24 schreef k_man het volgende:
Nou ja, grijs? Het leek meer wit dus. Waarom is die niet in de normale kleuren?
Mooi foto's weer, en ook nog eens een lesje scheikunde erbij.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Deze wagens worden hier gevuld met aardgascondensaat. Aardgascondensaat bestaat uit een mengsel van stoffen, hoofdzakelijk koolwaterstoffen, die condenseren bij de winning van aardgas als gevolg van de temperatuur- en drukverlaging die optreedt bij gasbehandeling. Het condensaat wordt verzameld en naar een olieraffinaderij afgevoerd voor raffinage.
Natuurkunde dan, maar okeequote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:42 schreef KapiteinT het volgende:
Mooi foto's weer, en ook nog eens een lesje scheikunde erbij.
Ah, dus dát komt er 's nachts langs mijn huis bij Groningen Noord gereden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:42 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Mooi foto's weer, en ook nog eens een lesje scheikunde erbij.
Geen idee, ik werk bij Conimex, niet bij Arrivaquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Natuurkunde dan, maar okee![]()
Hee Zug weet jij trouwens hoe het staat met die geruchten over die toeristentreinen naar Eemshaven?
Het wegvoertuig was ietsjes te hoogquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 15:34 schreef Yreal het volgende:
Tussen Anna Paulowna en Schagen rijden geen treinen door een aangereden viaduct.
Er rijden snelbussen.
Een aangereden Viaduct? Wtf?
Sowieso ook de gehele constructie van het station is tof. je hebt dan de 2 lijnen die door het station lopen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Duivendrecht is best een mooi station....
[ link | afbeelding ]
Het station van Duivendrecht kenmerkt zich door het feit dat het een kruisingsstation betreft. De spoorlijnen Weesp-Schiphol en Amsterdam-Utrecht maken beide gebruik van dit station. Tegelijkertijd gebruikt ook de GVB het station met de metrolijnen 53 en 54 naar Gein. Op de hoofdsporen moet NS het doen met 1 spoor per richting, waardoor zowel NSR als goederentreinen op deze vroege ochtendstek te klikken zijn. Met op de achtergrond het metrostation Van Der Madeweg en een kantoor van verzerkaar Delta Lloyd is de relatief schone RN 1611 met wit neusje, 9 rode DB Schenker Falns en 10 witte DB Schenker Talns op weg als Kalktrein 47751 van Beverwijk naar Emmerich. Hier neemt DB Schenker de trein over tot aan de kalkgroeve in Flandersbach. Donderdag 15 oktober 2009.
Ja hoorquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Rijdt er op dat stuk vanuit bijlmer naar diemen nou ooit iets?![]()
Wordt dat nou alleen maar gedaan zodat er niet omgelopen hoeft te worden op Utrecht, of is er daar gewoon echt geen ruimte voor? Het is namelijk nog wel een aardig eindje om.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Jep, goederentreinen vanuit de Rotterdamse Haven richting Amersfoort ev rijden altijd daar.
Woow, we hadden het dus allang kunnen weten dat dat spul Fyra zou gaan heten?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:24 schreef Ireyon het volgende:
Het viel me trouwens net pas op dat die rode klodders die al maanden op de Benelux-prio rijtuigen staan, ook het woord "Fyra" voor moeten stellen..
[ afbeelding ]
N.a.v. deze foto van de V250..
Die paranoïde lieden hebben die rijtuigen natuurlijk al die tijd in een andere volgorde laten rondrijdenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:55 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Woow, we hadden het dus allang kunnen weten dat dat spul Fyra zou gaan heten?
Ik denk dat punt 1 het gevolg was van punt 2. Voor reiniging komt alles naar Zwolle namelijk, en op baanvakken zonder ATB-NG mogen geen losse GTW's tijden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:16 schreef brandsrus het volgende:
Ik zag vanmiddag rond 13.00 uur drie gekoppelde drietjes GTW richting Heerenveen rijden. Zouden ze naar Groningen getransporteerd worden? (ivm stremming Bt - Gn geen gek idee want moesten om via Meppel)??
Waarschijnlijk reinigen van een van de treinstellen te Zwolle. De andere stellen worden verplicht meegestuurd, omdat een D-GTW niet los over het hoofdnet mag rijden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:16 schreef brandsrus het volgende:
Ik zag vanmiddag rond 13.00 uur drie gekoppelde drietjes GTW richting Heerenveen rijden. Zouden ze naar Groningen getransporteerd worden? (ivm stremming Bt - Gn geen gek idee want moesten om via Meppel)??
Volgens mij is die grijze op Bokkeduinen inderdaad wit geworden. Weet niet wanneer dat gebeurd is.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:12 schreef k_man het volgende:
Gisteren stond er op het station van Amersfoort (nou ja, op het opstelterrein) een volledig wit treinstel met alleen de tekst Proton (of zoiets).
Je kunt overstappen in Utrecht. En de overstap in Zwolle is ook bedoeld voor de laatkomers in Utrecht en Amersfoort en de overstappers vanuit de richting Schiphol. Dus het heeft wel nut.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan gaat dan alleen op voor Hagenezen toch? Vanaf Gouda rijdt de trein naar Groningen steeds achter die naar Leeuwarden aan op dat tijdstip (tenzij we het over treinen hebben die uit de regio Amsterdam komen).
Bron: http://rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=85809quote:STAR weer in financiële problemen
STADSKANAAL - Museumspoorlijn STAR in Stadskanaal zit opnieuw zwaar in financiële problemen.
Oorzaak is de brand eind augustus, waarbij een groot deel van de locomotieven en rijtuigen beschadigd raakte. Omdat het materieel onderverzekerd is gaat de STAR voor tonnen het schip in. Volgens bestuurslid Johan Blaauw is dit niet het einde van de museumspoorlijn, maar moet er wel snel nieuwe stoomlocomotief komen, anders heeft de organisatie geen bestaansrecht.
Het materieel in de loods was op nieuwwaarde verzekerd en niet, zoals gebruikelijk bij museale stukken, op taxatiewaarde.
Het bestuur zal het tekort moeten zien aan te vullen, maar Blaauw zegt niet opnieuw bij de overheden te willen aankloppen. De STAR werd begin dit jaar nog van de ondergang gered door een subsidie van 2,3 miljoen van de provincie en de gemeenten Veendam en Stadskanaal.
Verdachten
Wie er veranwoordelijk is voor de brand bij de STAR is nog steeds onduidelijk. De politie zou een aantal verdachten op het oog hebben maar er zijn nog geen arrestaties verricht.
Dit moet hij maandag durven, dan is hij niet jarig.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:04 schreef Yreal het volgende:
Tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
lekker bezig de laatste dagen
Zou het grondverf zijn voor het blauw van Connexxion?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij is die grijze op Bokkeduinen inderdaad wit geworden. Weet niet wanneer dat gebeurd is.
Wie gaat er binnenkort even een foto maken?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zou het grondverf zijn voor het blauw van Connexxion?
Leuk verslag! Lekker bezig daar!quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:27 schreef Socios het volgende:
Fotoreportage deel 2, werkzaamheden Harlingen - Harlingen Haven.
verslag
ik denk dat hij wel genoeg heeftquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dit moet hij maandag durven, dan is hij niet jarig.
Ik weet het niet, want de letters Protos staan er wel gewoon op.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zou het grondverf zijn voor het blauw van Connexxion?
Mooie platenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:27 schreef Socios het volgende:
Fotoreportage deel 2, werkzaamheden Harlingen - Harlingen Haven.
Dat ligt niet aan jou, dat artikel was volgens mij op OHIH ook al helemaal weerlegd..quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:47 schreef KapiteinT het volgende:
Ligt het aan mij of klopt er helemaal NIKS van dit artikel?
Wat een bullshit weerquote:Op zondag 18 oktober 2009 12:47 schreef KapiteinT het volgende:
Ligt het aan mij of klopt er helemaal NIKS van dit artikel?
Je bent er van op de hoogte dat het een zogenaamd "discussiestuk" is, toch?quote:
Er is op zich niet zo veel mis met het poneren van uitdagende stellingen in een _discussiestuk_. Maar er zijn verdomme GRENZEN.quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:24 schreef Duvel het volgende:
Je bent er van op de hoogte dat het een zogenaamd "discussiestuk" is, toch?
Dat valt ook wel weer mee hoor. Mijn expliciete opmerking heeft geen betrekking tot personen of persoongroepen, dus wat is jullie punt?quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er is op zich niet zo veel mis met het poneren van uitdagende stellingen in een _discussiestuk_. Maar er zijn verdomme GRENZEN.
Ik had niets anders verwacht van managers die in hun veel te dure leaseauto's rijden nadat ze door een bontkraag afgetuigd werden.quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat het een draak van een stuk is, tendentieus geschreven en vol met halve waarheden en aperte leugens
Bron: treinreiziger.nlquote:NMBS neemt 400ste dubbeldekker in gebruik
vrijdag 16 oktober 2009
Vandaag, tijdens een ceremonie bij Bombardier Transportation in Brugge, werd het 400ste “M6” dubbeldeksrijtuig officieel overhandigd aan de NMBS, in aanwezigheid van Federaal Vice-Eerste Minister en Minister van Ambtenarenzaken, Overheidsbedrijven en Institutionele Hervormingen Steven Vanackere, Gedelegeerd Bestuurder van de NMBS Marc Descheemaecker, en de Burgemeester van Brugge, Patrick Moenaert.
Bij die gelegenheid zei Federaal Vice-Eerste Minister en Minister van Ambtenarenzaken, Overheidsbedrijven en Institutionele Hervormingen Steven Vanackere: “De NMBS moet ervoor zorgen dat de belangrijke budgettaire inspanningen vanwege de overheid, zo spoedig mogelijk voelbaar zijn bij de reiziger door meer comfort, stipter verkeer, minder materieelpannes. De M6 rijtuigen zijn de enige oplossing om op korte termijn een antwoord te bieden aan de sterke reizigersgroei."
Gedelegeerd Bestuurder van de NMBS Marc Descheemaecker: “De 400ste M6 die we vandaag ontvangen is een symbolische mijlpaal voor NMBS. We staan voor de uitdaging om ons steeds groeiend aantal reizigers ook in de toekomst op een zo comfortabel mogelijke manier te vervoeren.”
Sinds 1999 bestelde de NMBS 492 M6-type dubbeldeksrijtuigen van het consortium Bombardier Transportation-Alstom Transport, voor een totale vervoerscapaciteit van ongeveer 64,000 zitplaatsen. Passagiers die lange afstanden afleggen waarderen in het bijzonder het ruime interieur en comfort. De rijtuigen integreren de meest recente innovaties en bewezen technologieën die het comfort van de passagierscompartimenten nog versterken, terwijl air-conditioning op elk tijdstip een adequate temperatuur verzekert.
Johan Van den Bussche, Chief Country Representative Benelux, Bombardier Transportation, concludeerde in naam van het consortium: “NMBS heeft al bijna 500 M6 dubbeldeksrijtuigen besteld. Dat is een illustratie van het sterke vertrouwen dat de NMBS heeft in onze dubbeldeksrijtuigen. Het is ook een teken dat de rijtuigen sterk worden gewaardeerd door de passagiers en het ideale antwoord betekenen op de toenemende reizigersaantallen.”
Die Belgen rijden gewoon langer met hun treinstellen door. De 'klassieke motorstellen' werden tussen 39-79 gebouwd en doen nog steeds dienst. Wij gooien de treinen liever weg(mat'64) ipv ze te moderniseren en verbeteren(zoals bij de enkele 'turbo V's')quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: treinreiziger.nl
400 bakken M6 rijden er nu dus in België, met daarvoor nog eens een hoop locs. Waarom weet ik niet, maar de Belgen bestellen amper treinstellen... iemand een idee waarom?
Er rijdt niks meer rond van voor 1962 hoorquote:Op zondag 18 oktober 2009 16:18 schreef IntercityAPT het volgende:
Die Belgen rijden gewoon langer met hun treinstellen door. De 'klassieke motorstellen' werden tussen 39-79 gebouwd en doen nog steeds dienst.
Het enige gemoderniseerde aan Plan V's is de stoffering van het interieur volgens mij... En turbo-V's zijn gewone V's waar de begrenzing van af is gehaald, die erop zat om hoge slijtage te voorkomen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:18 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Wij gooien de treinen liever weg(mat'64) ipv ze te moderniseren en verbeteren(zoals bij de enkele 'turbo V's')
Mwah, begrenzing, er was een stand in de motorregeling niet aangesloten (trap drie van de veldverzwakking). Beetje wazige vorm van begrenzing.quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het enige gemoderniseerde aan Plan V's is de stoffering van het interieur volgens mij... En turbo-V's zijn gewone V's waar de begrenzing van af is gehaald, die erop zat om hoge slijtage te voorkomen.
Doe je nou allerlei bizarre aannames over frequentie?quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:45 schreef Duvel het volgende:
Heeft België niet gewoon meer treinen dan Nederland omdat ze meer spoorlijnen hebben?
Mja, ik heb altijd het idee dat ze daar veel meer treinen hebben, maar ik denk dat het vooral veel verschillende treinen zijn omdat ze van elke serie net een prototype hebben en dan weer iets anders willen (klassiekjes uitgezonderd).quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe je nou allerlei bizarre aannames over frequentie?
Staanplaatsen. Nieuw beleid van NS.quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:25 schreef KapiteinT het volgende:
SLT moet de matjes gaan vervangen, maar hoe kan dat als er veel minder SLT's komen? Volgens Alex op HGBTF komen er 494 bakken SLT tegenover 616 bakken Mat '64. En dan zijn er ook nog in een 4-delige SLT ongeveer 60 zitplaatsen minder dan in een Plan T. Hoe willen ze dat gaan doen?
Lekkere plaatjes Dennis!quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:04 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
MBS Loc 2
Onderweg met een goederentrein van Boekelo naar Zoutindustrie.
[ afbeelding ]
MBS Loc 5
Onderweg van Haaksbergen naar Boekelo
[ afbeelding ]
MBS Loc 5
Onderweg van Boekelo naar Haaksbergen
[ afbeelding ]
MBS Loc 6
Onderweg met een goederentrein van Haaksbergen naar Boekelo
[ afbeelding ]
SS657
Onderweg van Haaksbergen naar Boekelo
[ afbeelding ]
SS657
Samen met MBS Loc 6 onderweg van Boekelo naar Haaksbergen
[ afbeelding ]
7853
Onderweg met een goederentrein naar Boekelo
Grotere versies staan hier
Vergeet niet dat een aardig deel van TV al buiten dienst is, en vervangen (via via) door VIRM4. Het is dus geen 1-op-1 vervanging.quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:25 schreef KapiteinT het volgende:
SLT moet de matjes gaan vervangen, maar hoe kan dat als er veel minder SLT's komen? Volgens Alex op HGBTF komen er 494 bakken SLT tegenover 616 bakken Mat '64. En dan zijn er ook nog in een 4-delige SLT ongeveer 60 zitplaatsen minder dan in een Plan T. Hoe willen ze dat gaan doen?
Dus als ik het goed begrijp zal VIRM4 ook stoptreindiensten gaan doen? Dan moeten ze wel goed kunnen optrekken, en voor zover ik weet kunnen ze dat niet.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vergeet niet dat een aardig deel van TV al buiten dienst is, en vervangen (via via) door VIRM4. Het is dus geen 1-op-1 vervanging.
Al stoptrein Vlissingen - Roosendaal doen ze het anders prima..quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:13 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp zal VIRM4 ook stoptreindiensten gaan doen? Dan moeten ze wel goed kunnen optrekken, en voor zover ik weet kunnen ze dat niet.
Bovendien reed er vorig jaar nog Mat '64 in de IC Zwolle - Roosendaal, dat is er nu ook uit.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:17 schreef Duvel het volgende:
Je begrijpt het verkeerd.
Er stond namelijk nog via-via. Het is nogal een verhaal denk ik en ik weet het niet zeker, maar je zou je voor kunnen stellen dat de instroom van VIRM zorgt voor een vervanging van DD-AR in sneltreindiensten zodat dat DD-AR weer SGM vrij kan maken om Mat'64 af te kunnen voeren.
Wat is de bezettingsgraad van de Zeeuwse Lijn?quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:13 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp zal VIRM4 ook stoptreindiensten gaan doen? Dan moeten ze wel goed kunnen optrekken, en voor zover ik weet kunnen ze dat niet.
Niet nieuw, zie het een enkele keer met de intercity naar Den Helder, die na Alkmaar overal stopt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:06 schreef KapiteinT het volgende:
Over VIRM gesproken, ik zat laatst in de IC Zwolle - Roosendaal en op de bestemmingsdisplay in de trein stond 'Deze trein zal na Roosendaal verder rijden naar Vlissingen'. Sinds wanneer kunnen bestemmingsdisplays dit weergeven, en is het ook echt zo dat ie door zou rijden?
Iedere ochtend?quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tvp
Misschien het vermelden waard dat ik iedere ochtend wakker word door een fluit van een stoomtrein die hier in de buurt rijdt
Een 4 baks slet is in lengte vergelijkbaar met een 3 baks mat64, dus met je vergelijking sla je de plank mis. Een 6 baks SLT is wel in lengte vergelijkbaar met plan T. En raad eens, in de SLT passen meer mensen (en het zit nog beter ook)quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:25 schreef KapiteinT het volgende:
SLT moet de matjes gaan vervangen, maar hoe kan dat als er veel minder SLT's komen? Volgens Alex op HGBTF komen er 494 bakken SLT tegenover 616 bakken Mat '64. En dan zijn er ook nog in een 4-delige SLT ongeveer 60 zitplaatsen minder dan in een Plan T. Hoe willen ze dat gaan doen?
Ja dat snap ik, dus daarom vroeg ik hoe ze dat wilde gaan doen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 00:01 schreef knars het volgende:
[..]
Een 4 baks slet is in lengte vergelijkbaar met een 3 baks mat64, dus met je vergelijking sla je de plank mis. Een 6 baks SLT is wel in lengte vergelijkbaar met plan T. En raad eens, in de SLT passen meer mensen (en het zit nog beter ook)
Ik wilde gewoon weten hoe de SLT's de matjes moeten gaan vervanger terwijl het er minder zijn, met nog eens minder stoelen per trein.quote:Op maandag 19 oktober 2009 00:29 schreef knars het volgende:
Ja, dan denk ik dat je vraag niet goed begrijp. Een 4 baks SLT is net zo groot maar beter vol te proppen dan een V, en een 6 baks SLT is beter vol te stouwen dan een T.
Maar ja, die moeten dan wel wat vaker gaan rijden.
Iedere dag om 8 uur begint ie te rijden, ik woon op nog geen 2 km afstand van het grootste pretpark van Europaquote:Op zondag 18 oktober 2009 23:06 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Iedere ochtend?
Ook door de week?
en waar is da dan als ik vragen mag?
Dan kun je dus elke dag uitslapen, als dat je wekker is!quote:Op maandag 19 oktober 2009 07:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Iedere dag om 8 uur begint ie te rijden, ik woon op nog geen 2 km afstand van het grootste pretpark van Europa![]()
Dat zou niet passen vermoed ik (andere steek en zo). Er is een DD-AR rijtuig waar de 1e klasse afdeling als sinds ca. 15 jaar gedeklasseerd is door de bekleding van de 1e klasse banken uit te voeren in groen kunstleer. Als nu iemand echter een mes in zo'n bank zet, vervangen ze dat deel blijkbaar door een blauw-gestoffeerd onderdeel.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:13 schreef dennistd het volgende:
Het is gewoon een 1e-klas bank in een 2e-klas afdeling, er zal wel geen 2e-klas bank op voorraad hebben gelegen
De hele boel wilt niet meer zo.quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:39 schreef brandsrus het volgende:
[ afbeelding ] Volgens mij wordt het druk op Utrecht met die extra treinen
Er zijn ook nog is 50 bakken V-IRM IV gekomen om het Mat'64 te ontlasten, anders had je nu op de IJssellijn nog mat'64 zien rijdenquote:Op maandag 19 oktober 2009 00:29 schreef knars het volgende:
Ja, dan denk ik dat je vraag niet goed begrijp. Een 4 baks SLT is net zo groot maar beter vol te proppen dan een V, en een 6 baks SLT is beter vol te stouwen dan een T.
Maar ja, die moeten dan wel wat vaker gaan rijden.
51 treinstellen bedoel jequote:Op maandag 19 oktober 2009 19:28 schreef Brembo het volgende:
[..]
Er zijn ook nog is 50 bakken V-IRM IV gekomen om het Mat'64 te ontlasten, anders had je nu op de IJssellijn nog mat'64 zien rijden.
Mja, maar een actie als 51 halen, 50 betalen laat je natuurlijk niet schietenquote:
Hangt een beetje van de wind af, en vanaf november gaanze 4 dagen per week pas om 10 uur rijden, maar dan niet in het weekend, dat is altijd 8 uurquote:Op maandag 19 oktober 2009 08:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan kun je dus elke dag uitslapen, als dat je wekker is!
Valt denk ik wel mee. Zolang je voorzichtig bent, dan kan het prima. Gewoon niet te veel tractie geven en op lage snelheid blijven rijden, dan moet het kunnen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:34 schreef Hr-Flip het volgende:
Phoeee dat vind de tractie installatie van dat Veetje niet erg fijn.
En natuurlijk niet te lang, een V'tje een VIRM laten slepen van Amsterdam naar Onnen lijkt me bijvoorbeeld niet zo fijnquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Valt denk ik wel mee. Zolang je voorzichtig bent, dan kan het prima. Gewoon niet te veel tractie geven en op lage snelheid blijven rijden, dan moet het kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |