Is dat niet omdat je DM´90 na jaren ´zat bent´ en nu lekker het ´nieuwe´ materieel pakt dat relatief gezien nog niet zo lang rijdt in die regio?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Inderdaad, ik probeer altijd de DM'90 niet te pakken. Als het kan pak ik de sprinter
Jah hahaquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Is dat niet omdat je DM´90 na jaren ´zat bent´ en nu lekker het ´nieuwe´ materieel pakt dat relatief gezien nog niet zo lang rijdt in die regio?
Vroeger reden er vanaf Harlingen buffels? als ik het goed begrijp?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:33 schreef Socios het volgende:
Haha, echt he. Wil graag wat Spurtjes ruilen voor wat Buffels hoor. Mis ze hier wel.
Dan worden de rijtijden op jouw traject helemaal niet gehaaldquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:33 schreef Socios het volgende:
Haha, echt he. Wil graag wat Spurtjes ruilen voor wat Buffels hoor. Mis ze hier wel.
Dat gebeurde niet vaak. Pas in de laatste tijd dat de buffels er bij Arriva waren werden ze daar structureel ingezetquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:35 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Vroeger reden er vanaf Harlingen buffels? als ik het goed begrijp?
Ja, voor enige tijd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:35 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Vroeger reden er vanaf Harlingen buffels? als ik het goed begrijp?
Hahaha, inderdaad ja. Wordt nog wat als Hlgh weer opengaat.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
Dan worden de rijtijden op jouw traject helemaal niet gehaald
Stom gedoe van kotsfail bedoel je. En wat PSM al zegt: Dat is vrij normaalquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:18 schreef greavy het volgende:
En nog eens een stom gedoe van de NS.. We moesten de IC naar Groningen op Zwolle voorrang geven, welke +5 had, en wij precies op tijd waren. Hierdoor kregen wij ook +5 (IC naar Groningen kwam binnen om 19.22, terwijl hij 19.17 moest vertrekken. Wij zouden om 19.20 moeten vertrekken wat uiteindelijk 19.26 werd)
Dan gaat dan alleen op voor Hagenezen toch? Vanaf Gouda rijdt de trein naar Groningen steeds achter die naar Leeuwarden aan op dat tijdstip (tenzij we het over treinen hebben die uit de regio Amsterdam komen).quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is vrij normaal om de IC naar Groningen voorrang te geven. Hierdoor kunnen er alsnog mensen naar Leeuwarden zonder +30 te krijgen.
Klopt, dat zou alleen gelden voor reizigers van Den Haag Centraal naar Steenwijk, Heerenveen of Leeuwarden. En zelfs deze reizigers zouden in Utrecht Centraal al over kunnen stappen van spoor 11 naar spoor 12. (Aanbevolen overstap is wel te Zwolle, ja.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:18 schreef Duvel het volgende:
Dan gaat dan alleen op voor Hagenezen toch? Vanaf Gouda rijdt de trein naar Groningen steeds achter die naar Leeuwarden aan op dat tijdstip.
Via www.nshispeed.nl kan dat inderdaad niet... Waarom? Geen idee... Via www.tgv-europe.nl kan het wel... (Ook via www.bahn.de (indien voor reis Brussel - Keulen o.i.d.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:33 schreef Ireyon het volgende:
Waarom kan ik bij het boeken van een Thalysreisje niet kiezen wat voor zitplaats ik wil? Nu heb ik er dus een aan de gangkant toegewezen gekregen maar dat was dus niet helemaal de bedoeling..
Lachen, die ICE-T.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:26 schreef bork het volgende:
's Ochtends uitstappen op Dresden HBf en even kijken hoe we naar Görlitz moesten, vanwege werkzaamheden rondom Dresden, ging de reis via Dresden Neustadt.
[ afbeelding ]
Grafteringsite is het ookquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:48 schreef Socios het volgende:
[..]
Via www.nshispeed.nl kan dat inderdaad niet... Waarom? Geen idee... Via www.tgv-europe.nl kan het wel... (Ook via www.bahn.de (indien voor reis Brussel - Keulen o.i.d.))
Dat is het prototype van de fabriek.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:24 schreef k_man het volgende:
Nou ja, grijs? Het leek meer wit dus. Waarom is die niet in de normale kleuren?
Dat was het prototype, die staat er al een paar maanden volgens mij..quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:24 schreef k_man het volgende:
Nou ja, grijs? Het leek meer wit dus. Waarom is die niet in de normale kleuren?
Mooi foto's weer, en ook nog eens een lesje scheikunde erbij.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Deze wagens worden hier gevuld met aardgascondensaat. Aardgascondensaat bestaat uit een mengsel van stoffen, hoofdzakelijk koolwaterstoffen, die condenseren bij de winning van aardgas als gevolg van de temperatuur- en drukverlaging die optreedt bij gasbehandeling. Het condensaat wordt verzameld en naar een olieraffinaderij afgevoerd voor raffinage.
Natuurkunde dan, maar okeequote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:42 schreef KapiteinT het volgende:
Mooi foto's weer, en ook nog eens een lesje scheikunde erbij.
Ah, dus dát komt er 's nachts langs mijn huis bij Groningen Noord gereden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:42 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Mooi foto's weer, en ook nog eens een lesje scheikunde erbij.
Geen idee, ik werk bij Conimex, niet bij Arrivaquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Natuurkunde dan, maar okee![]()
Hee Zug weet jij trouwens hoe het staat met die geruchten over die toeristentreinen naar Eemshaven?
Het wegvoertuig was ietsjes te hoogquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 15:34 schreef Yreal het volgende:
Tussen Anna Paulowna en Schagen rijden geen treinen door een aangereden viaduct.
Er rijden snelbussen.
Een aangereden Viaduct? Wtf?
Sowieso ook de gehele constructie van het station is tof. je hebt dan de 2 lijnen die door het station lopen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Duivendrecht is best een mooi station....
[ link | afbeelding ]
Het station van Duivendrecht kenmerkt zich door het feit dat het een kruisingsstation betreft. De spoorlijnen Weesp-Schiphol en Amsterdam-Utrecht maken beide gebruik van dit station. Tegelijkertijd gebruikt ook de GVB het station met de metrolijnen 53 en 54 naar Gein. Op de hoofdsporen moet NS het doen met 1 spoor per richting, waardoor zowel NSR als goederentreinen op deze vroege ochtendstek te klikken zijn. Met op de achtergrond het metrostation Van Der Madeweg en een kantoor van verzerkaar Delta Lloyd is de relatief schone RN 1611 met wit neusje, 9 rode DB Schenker Falns en 10 witte DB Schenker Talns op weg als Kalktrein 47751 van Beverwijk naar Emmerich. Hier neemt DB Schenker de trein over tot aan de kalkgroeve in Flandersbach. Donderdag 15 oktober 2009.
Ja hoorquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Rijdt er op dat stuk vanuit bijlmer naar diemen nou ooit iets?![]()
Wordt dat nou alleen maar gedaan zodat er niet omgelopen hoeft te worden op Utrecht, of is er daar gewoon echt geen ruimte voor? Het is namelijk nog wel een aardig eindje om.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Jep, goederentreinen vanuit de Rotterdamse Haven richting Amersfoort ev rijden altijd daar.
Woow, we hadden het dus allang kunnen weten dat dat spul Fyra zou gaan heten?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:24 schreef Ireyon het volgende:
Het viel me trouwens net pas op dat die rode klodders die al maanden op de Benelux-prio rijtuigen staan, ook het woord "Fyra" voor moeten stellen..
[ afbeelding ]
N.a.v. deze foto van de V250..
Die paranoīde lieden hebben die rijtuigen natuurlijk al die tijd in een andere volgorde laten rondrijdenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:55 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Woow, we hadden het dus allang kunnen weten dat dat spul Fyra zou gaan heten?
Ik denk dat punt 1 het gevolg was van punt 2. Voor reiniging komt alles naar Zwolle namelijk, en op baanvakken zonder ATB-NG mogen geen losse GTW's tijden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:16 schreef brandsrus het volgende:
Ik zag vanmiddag rond 13.00 uur drie gekoppelde drietjes GTW richting Heerenveen rijden. Zouden ze naar Groningen getransporteerd worden? (ivm stremming Bt - Gn geen gek idee want moesten om via Meppel)??
Waarschijnlijk reinigen van een van de treinstellen te Zwolle. De andere stellen worden verplicht meegestuurd, omdat een D-GTW niet los over het hoofdnet mag rijden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:16 schreef brandsrus het volgende:
Ik zag vanmiddag rond 13.00 uur drie gekoppelde drietjes GTW richting Heerenveen rijden. Zouden ze naar Groningen getransporteerd worden? (ivm stremming Bt - Gn geen gek idee want moesten om via Meppel)??
Volgens mij is die grijze op Bokkeduinen inderdaad wit geworden. Weet niet wanneer dat gebeurd is.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:12 schreef k_man het volgende:
Gisteren stond er op het station van Amersfoort (nou ja, op het opstelterrein) een volledig wit treinstel met alleen de tekst Proton (of zoiets).
Je kunt overstappen in Utrecht. En de overstap in Zwolle is ook bedoeld voor de laatkomers in Utrecht en Amersfoort en de overstappers vanuit de richting Schiphol. Dus het heeft wel nut.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan gaat dan alleen op voor Hagenezen toch? Vanaf Gouda rijdt de trein naar Groningen steeds achter die naar Leeuwarden aan op dat tijdstip (tenzij we het over treinen hebben die uit de regio Amsterdam komen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |