abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73765120
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 21:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Inderdaad, ik probeer altijd de DM'90 niet te pakken. Als het kan pak ik de sprinter
Is dat niet omdat je DM´90 na jaren ´zat bent´ en nu lekker het ´nieuwe´ materieel pakt dat relatief gezien nog niet zo lang rijdt in die regio?
pi_73765293
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:23 schreef Socios het volgende:

[..]

Is dat niet omdat je DM´90 na jaren ´zat bent´ en nu lekker het ´nieuwe´ materieel pakt dat relatief gezien nog niet zo lang rijdt in die regio?
Jah haha
Ik moet altijd de stopper nemen, ik vertrek altijd vanaf Almelo de Riet, dus een ICM(m) zit er ook niet in. (heel soms als een ICM(m) als stopper rijdt..)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2009 22:28:27 ]
pi_73765518
Haha, echt he. Wil graag wat Spurtjes ruilen voor wat Buffels hoor. Mis ze hier wel.
pi_73765601
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:33 schreef Socios het volgende:
Haha, echt he. Wil graag wat Spurtjes ruilen voor wat Buffels hoor. Mis ze hier wel.
Vroeger reden er vanaf Harlingen buffels? als ik het goed begrijp?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:35:43 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73765618
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:33 schreef Socios het volgende:
Haha, echt he. Wil graag wat Spurtjes ruilen voor wat Buffels hoor. Mis ze hier wel.
Dan worden de rijtijden op jouw traject helemaal niet gehaald
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:36:22 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73765646
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:35 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Vroeger reden er vanaf Harlingen buffels? als ik het goed begrijp?
Dat gebeurde niet vaak. Pas in de laatste tijd dat de buffels er bij Arriva waren werden ze daar structureel ingezet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73765726
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:35 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Vroeger reden er vanaf Harlingen buffels? als ik het goed begrijp?
Ja, voor enige tijd. Maar ik reed ook vaak in DM ´90 als ik met de Sneltrein naar Groningen ging...
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
Dan worden de rijtijden op jouw traject helemaal niet gehaald
Hahaha, inderdaad ja. Wordt nog wat als Hlgh weer opengaat.
pi_73765886
Hlgh is momenteel een dikke bouwput als ik het goed begrijp (ik weet van de werkzaamheden)

Is het nog een keer de moeite waard om Hlgh te bezoeken?
pi_73766088
Mjah... De nieuwe keermuur staat er nu grotendeels inmiddels (handig voor het nieuwe stormseizoen ). Nog weinig contouren van een nieuw perron/ station te zien verder. Moet sowieso nog wel veel gebeuren. Zou wachten met een bezoekje tot het af is (of je moet de bouw heel interessant vinden natuurlijk). Ik kan wel weer eens een foto-update geven van de locatie.
pi_73766174
Ben dan wel benieuwd naar de foto's
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:18:21 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73774121
Ben gister zonder overstappen in Leeuwarden aangekomen. Eindelijk, na 4 keer!

Gister was wel de trein overladen vol..!
Ze hadden maar 2 treinstellen ipv 3 treinstellen waardoor de drukte extra groot leek.
In Utrecht werd daarom ook omgeroepen "Zoals U al gemerkt heeft, is de trein extra druk. Dit komt doordat wij een treinstel minder tot beschikking hebben in deze rit. Om de staande reizigers tegemoet te komen, mag U met uw 2e klas kaartje in de eerste klas plaatsnemen."
Ging ik toen ook maar heen
Hadden weer een koploper

De trein kwam ook nog eens veels te laat in Rotterdam C. aan, waardoor we ook te laat vertrokken.
We zouden om 17.33 (Ja, ben uur eerder vertrokken) vertrekken, maar vertrokken later, omdat de koploper pas om 17.31 aan kwam. Normaal staat ie er toch altijd veel langer?


En nog eens een stom gedoe van de NS.. We moesten de IC naar Groningen op Zwolle voorrang geven, welke +5 had, en wij precies op tijd waren. Hierdoor kregen wij ook +5 (IC naar Groningen kwam binnen om 19.22, terwijl hij 19.17 moest vertrekken. Wij zouden om 19.20 moeten vertrekken wat uiteindelijk 19.26 werd)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:39:31 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73774541
Dat is vrij normaal om de IC naar Groningen voorrang te geven. Hierdoor kunnen er alsnog mensen naar Leeuwarden zonder +30 te krijgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73774916
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 11:18 schreef greavy het volgende:

En nog eens een stom gedoe van de NS.. We moesten de IC naar Groningen op Zwolle voorrang geven, welke +5 had, en wij precies op tijd waren. Hierdoor kregen wij ook +5 (IC naar Groningen kwam binnen om 19.22, terwijl hij 19.17 moest vertrekken. Wij zouden om 19.20 moeten vertrekken wat uiteindelijk 19.26 werd)
Stom gedoe van kotsfail bedoel je. En wat PSM al zegt: Dat is vrij normaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:18:59 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73775332
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is vrij normaal om de IC naar Groningen voorrang te geven. Hierdoor kunnen er alsnog mensen naar Leeuwarden zonder +30 te krijgen.
Dan gaat dan alleen op voor Hagenezen toch? Vanaf Gouda rijdt de trein naar Groningen steeds achter die naar Leeuwarden aan op dat tijdstip (tenzij we het over treinen hebben die uit de regio Amsterdam komen).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:26:42 #168
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_73775473
Zo, afgelopen zomer naar o.a. Sachsen geweest, hier de vertrekstaat van de nachttrein naar Dresden.


Hier neem ik afscheid van mijn rugzak met een gloednieuwe Olympus 590EZ er in . In deze blauwe wagon gaan wij de nacht doorbrengen .


In de trein was het bier snel op, zo kreeg ik de kans om eens goed rond te neuzen in de prive-cabine van de medewerkster van de Wit-Russische wagon die zich in deze trein bevond. Wat voor mij nieuw was, was de douche in onze wagon.


's Ochtends uitstappen op Dresden HBf en even kijken hoe we naar Görlitz moesten, vanwege werkzaamheden rondom Dresden, ging de reis via Dresden Neustadt.





In Görlitz werden we opgepikt in deze fraaie stationshal.


Vanuit Görlitz werd er gereisd naar Jelenia Gora, waar we moesten overstappen op het gruwelijke grote rangeerterrein van Wegliniec.


Daar zagen we ook al de "trein" die ons 's avonds terug moest brengen naar Wegliniec.


De trein die ons naar Jelenia had gebracht.


Er was ook een tripje naar Zittau waar deze tunnel leidde naar het smalspoorstation.


Een stoomtrein, die voor het station van Zittau een beetje aan het rangeren was.


Een stoptreintje naar Tsjechië, we bevonden ons in het gebied van de Euro-Neisse waar we voor weinig de driehoek van Polen, Duitsland en Tsjechië konden bereizen Dreilandereck


Nog wat materiaal in Görlitz




Terug naar Dresden waar er in een mooi park diverse treintjes rondtuften


De Schwebebahn in Dresden met uit zicht op het Blauwe Wonder. Dit was de voorloper van de Schwebebahn in Wüppertal.


Dan na een paar daagjes varen te Bad Schandau weer verder met de trein naar Praag.


met wat treintjes te Decin.

Fin.

ps: de rugzak is met camera weer in mijn bezit .

[ Bericht 2% gewijzigd door bork op 17-10-2009 15:08:06 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:29:11 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73775519
Gaaf!!!

Dat van die rugzak wisten de vaste lezers natuurlijk al.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73775624
Waarom kan ik bij het boeken van een Thalysreisje niet kiezen wat voor zitplaats ik wil? Nu heb ik er dus een aan de gangkant toegewezen gekregen maar dat was dus niet helemaal de bedoeling..
pi_73775886
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 12:18 schreef Duvel het volgende:
Dan gaat dan alleen op voor Hagenezen toch? Vanaf Gouda rijdt de trein naar Groningen steeds achter die naar Leeuwarden aan op dat tijdstip.
Klopt, dat zou alleen gelden voor reizigers van Den Haag Centraal naar Steenwijk, Heerenveen of Leeuwarden. En zelfs deze reizigers zouden in Utrecht Centraal al over kunnen stappen van spoor 11 naar spoor 12. (Aanbevolen overstap is wel te Zwolle, ja. )

[ Bericht 2% gewijzigd door Socios op 17-10-2009 12:54:04 ]
pi_73775905
Gaaf hoor Bork Dat Dreiländereck ziet er best tof uit! Genoeg te doen daar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73775959
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 12:33 schreef Ireyon het volgende:
Waarom kan ik bij het boeken van een Thalysreisje niet kiezen wat voor zitplaats ik wil? Nu heb ik er dus een aan de gangkant toegewezen gekregen maar dat was dus niet helemaal de bedoeling..
Via www.nshispeed.nl kan dat inderdaad niet... Waarom? Geen idee... Via www.tgv-europe.nl kan het wel... (Ook via www.bahn.de (indien voor reis Brussel - Keulen o.i.d. ))
pi_73776052
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 12:26 schreef bork het volgende:
's Ochtends uitstappen op Dresden HBf en even kijken hoe we naar Görlitz moesten, vanwege werkzaamheden rondom Dresden, ging de reis via Dresden Neustadt.
[ afbeelding ]
Lachen, die ICE-T.
pi_73776310
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 12:48 schreef Socios het volgende:

[..]

Via www.nshispeed.nl kan dat inderdaad niet... Waarom? Geen idee... Via www.tgv-europe.nl kan het wel... (Ook via www.bahn.de (indien voor reis Brussel - Keulen o.i.d. ))
Grafteringsite is het ook Naja 'k zit in ieder geval vooruit gericht..
pi_73776584
Gisteren stond er op het station van Amersfoort (nou ja, op het opstelterrein) een volledig wit treinstel met alleen de tekst Proton (of zoiets).

En er werd in de trein omgeroepen: "Dit is een bericht voor de heel Paul Cupido. Meneer Paul Cupido, u hoeft niet uit te stappen in Amersfoort. Uw vrouw zit in dezelfde trein."

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2009 13:13:19 ]
  Redactie Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:18:44 #177
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73776729
Was het niet de grijze protos toevallig?

Die dus, maar dan grijs
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73776909
Nou ja, grijs? Het leek meer wit dus. Waarom is die niet in de normale kleuren?
  Redactie Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:26:35 #179
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73776956
De grijze protos is officieel een stel dat van de fabriek is en waar mee getest is, maar de fabriek is failliet
Ik neem aan dat ie op het opstelterrein stond dat aan je linkerkant ligt als je richting Hilverum gaat? Daar staat ie al zeker een jaar ofzo namelijk
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73776976
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 13:24 schreef k_man het volgende:
Nou ja, grijs? Het leek meer wit dus. Waarom is die niet in de normale kleuren?
Dat is het prototype van de fabriek.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73776985
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 13:24 schreef k_man het volgende:
Nou ja, grijs? Het leek meer wit dus. Waarom is die niet in de normale kleuren?
Dat was het prototype, die staat er al een paar maanden volgens mij..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:PROTOS_(train).jpg
pi_73777136
Roodeschoooooooooooooooooool


Roodeschool ligt precies 26,9 kilometer vanaf Sauwerd, gelegen aan het einde van de spoorlijn (Groningen -) Sauwerd - Roodeschool. Direct naast het station (lees perronnetje) komt Railion vrijwel alle werkdagen ketelwagens van het type Zans uitwisselen. Deze wagens worden hier gevuld met aardgascondensaat. Aardgascondensaat bestaat uit een mengsel van stoffen, hoofdzakelijk koolwaterstoffen, die condenseren bij de winning van aardgas als gevolg van de temperatuur- en drukverlaging die optreedt bij gasbehandeling. Het condensaat wordt verzameld en naar een olieraffinaderij afgevoerd voor raffinage. Op een zeer zonnige woensdag 14 oktober 2009 is Railion's 6414 bezig met het uithalen van de 6 beladen ketelwagens. De bomen in het dorp zijn ondertussen al in bijzonder fraaie herfstkleuren getooid. De rangeerder bestuurt de trein radiografisch, wat een hoop heen en weer lopen scheelt.


Nadat de beladen ketelwagens uitgehaald en de lege ketelwagens geplaatst zijn, wordt de trein klaar gezet voor vertrek terug naar Onnen bij Groningen. De overbekende station Roodeschool-stek kan natuurlijk niet ontbreken in deze serie, met het opvallende vrijstaande huizenblok aan de linkerkant van het emplacement. Het perron van station Roodeschool wordt eenmaal per uur (in de spits 2x/uur) bediend door de stoptrein van Arriva.
pi_73777165
OK, ik ga vanuit Amersfoort eigenlijk altijd in de richting Utrecht, gisteren als uitzondering richting Hilversum. Hij stond inderdaad op dat terrein, maar wel met de lampen aan, zodat ik dacht dat er mee gereden ging worden / was.
pi_73777393
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 13:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Deze wagens worden hier gevuld met aardgascondensaat. Aardgascondensaat bestaat uit een mengsel van stoffen, hoofdzakelijk koolwaterstoffen, die condenseren bij de winning van aardgas als gevolg van de temperatuur- en drukverlaging die optreedt bij gasbehandeling. Het condensaat wordt verzameld en naar een olieraffinaderij afgevoerd voor raffinage.
Mooi foto's weer, en ook nog eens een lesje scheikunde erbij.
pi_73778507
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 13:42 schreef KapiteinT het volgende:
Mooi foto's weer, en ook nog eens een lesje scheikunde erbij.
Natuurkunde dan, maar okee

Hee Zug weet jij trouwens hoe het staat met die geruchten over die toeristentreinen naar Eemshaven?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:05:19 #186
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73779308
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 13:42 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Mooi foto's weer, en ook nog eens een lesje scheikunde erbij.
Ah, dus dát komt er 's nachts langs mijn huis bij Groningen Noord gereden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_73779935
Tussen Anna Paulowna en Schagen rijden geen treinen door een aangereden viaduct.
Er rijden snelbussen.

Een aangereden Viaduct? Wtf?
pi_73779997
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 14:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Natuurkunde dan, maar okee

Hee Zug weet jij trouwens hoe het staat met die geruchten over die toeristentreinen naar Eemshaven?
Geen idee, ik werk bij Conimex, niet bij Arriva
  Redactie Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:44:21 #189
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73780139
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 15:34 schreef Yreal het volgende:
Tussen Anna Paulowna en Schagen rijden geen treinen door een aangereden viaduct.
Er rijden snelbussen.

Een aangereden Viaduct? Wtf?
Het wegvoertuig was ietsjes te hoog
http://www.schagenfm.nl/n(...)inen_na_ongeval.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73780473
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 14:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Natuurkunde dan, maar okee
Niet zeuren, ik ben nooit goed geweest in dat vak!
pi_73780489
Duivendrecht is best een mooi station....


Het station van Duivendrecht kenmerkt zich door het feit dat het een kruisingsstation betreft. De spoorlijnen Weesp-Schiphol en Amsterdam-Utrecht maken beide gebruik van dit station. Tegelijkertijd gebruikt ook de GVB het station met de metrolijnen 53 en 54 naar Gein. Op de hoofdsporen moet NS het doen met 1 spoor per richting, waardoor zowel NSR als goederentreinen op deze vroege ochtendstek te klikken zijn. Met op de achtergrond het metrostation Van Der Madeweg en een kantoor van verzerkaar Delta Lloyd is de relatief schone RN 1611 met wit neusje, 9 rode DB Schenker Falns en 10 witte DB Schenker Talns op weg als Kalktrein 47751 van Beverwijk naar Emmerich. Hier neemt DB Schenker de trein over tot aan de kalkgroeve in Flandersbach. Donderdag 15 oktober 2009.
pi_73780671
Eigenlijk vreemd met al het internationaal vervoer dat de 1600's nog ingezet worden. Ik had verwacht dat ze ondertussen al grotendeels vervangen zijn door multicourant locs maar toch niet.
pi_73781001
Het viel me trouwens net pas op dat die rode klodders die al maanden op de Benelux-prio rijtuigen staan, ook het woord "Fyra" voor moeten stellen..


N.a.v. deze foto van de V250..
pi_73781017
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 16:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Duivendrecht is best een mooi station....

[ link | afbeelding ]
Het station van Duivendrecht kenmerkt zich door het feit dat het een kruisingsstation betreft. De spoorlijnen Weesp-Schiphol en Amsterdam-Utrecht maken beide gebruik van dit station. Tegelijkertijd gebruikt ook de GVB het station met de metrolijnen 53 en 54 naar Gein. Op de hoofdsporen moet NS het doen met 1 spoor per richting, waardoor zowel NSR als goederentreinen op deze vroege ochtendstek te klikken zijn. Met op de achtergrond het metrostation Van Der Madeweg en een kantoor van verzerkaar Delta Lloyd is de relatief schone RN 1611 met wit neusje, 9 rode DB Schenker Falns en 10 witte DB Schenker Talns op weg als Kalktrein 47751 van Beverwijk naar Emmerich. Hier neemt DB Schenker de trein over tot aan de kalkgroeve in Flandersbach. Donderdag 15 oktober 2009.
Sowieso ook de gehele constructie van het station is tof. je hebt dan de 2 lijnen die door het station lopen.
De utrecht boog, die aftaking van het spoor vanuit utrecht naar diemen toe en een metro boog die onder het station door duikt... Rijdt er op dat stuk vanuit bijlmer naar diemen nou ooit iets?

pi_73781308
Jep, goederentreinen vanuit de Rotterdamse Haven richting Amersfoort ev rijden altijd daar.
  Redactie Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:40:31 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73781365
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 16:25 schreef Yreal het volgende:

[..]
Rijdt er op dat stuk vanuit bijlmer naar diemen nou ooit iets?
Ja hoor
Er rijden een aantal goederentreinen langs, en ook spul wat van Utrecht naar de Watergraafsmeer moet gaat daar langs aangezien het dan zonder kopmaken kan (ook via Hilversum kan het zonder kopmaken trouwens). En supporterstreinen voor Ajax komen er ook langs (van Diemen richting Bijlmer), er ligt daar zelfs een extra perronnetje.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:42:09 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73781410
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 16:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Jep, goederentreinen vanuit de Rotterdamse Haven richting Amersfoort ev rijden altijd daar.
Wordt dat nou alleen maar gedaan zodat er niet omgelopen hoeft te worden op Utrecht, of is er daar gewoon echt geen ruimte voor? Het is namelijk nog wel een aardig eindje om.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73781734
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 16:24 schreef Ireyon het volgende:
Het viel me trouwens net pas op dat die rode klodders die al maanden op de Benelux-prio rijtuigen staan, ook het woord "Fyra" voor moeten stellen..
[ afbeelding ]

N.a.v. deze foto van de V250..
Woow, we hadden het dus allang kunnen weten dat dat spul Fyra zou gaan heten?
pi_73782137
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 16:55 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Woow, we hadden het dus allang kunnen weten dat dat spul Fyra zou gaan heten?
Die paranoīde lieden hebben die rijtuigen natuurlijk al die tijd in een andere volgorde laten rondrijden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73782215
Ik zag vanmiddag rond 13.00 uur drie gekoppelde drietjes GTW richting Heerenveen rijden. Zouden ze naar Groningen getransporteerd worden? (ivm stremming Bt - Gn geen gek idee want moesten om via Meppel)??

Trouwens gistermiddag was het weer raak tussen Zwaagwesteinde en Veenwouden, aanrijding met persoon; Arriva loste het goed op door ons (ik zat in de betreffende trein; 713 stopper van 12.44 uit Zuidhorn; die waarschijnlijk de persoon heeft geschept, tegentrein sneltrein richting Gn stopte op Zwaagwesteinde; mocht denk ik ook niet verder), zelfs met de betrokken machinist (heb het wel te doen met die vent) om het laatste stukje te lopen richting Veenwouden waar een vervangende bus stond speciaal voor ons. Hurdegaryp werd wel bereikt met de trein en ging toen de trein ook weer geheel vol terug naar Leeuwarden. In Camminghaburen totaal een vertraging van + 2 uur opgelopen maar gezien de omstandigheden is het vrij snel afgehandeld. Treinverkeer heeft nog aardig lang stilgelegen daar.
  Redactie Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:25:27 #201
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73782476
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 17:16 schreef brandsrus het volgende:
Ik zag vanmiddag rond 13.00 uur drie gekoppelde drietjes GTW richting Heerenveen rijden. Zouden ze naar Groningen getransporteerd worden? (ivm stremming Bt - Gn geen gek idee want moesten om via Meppel)??
Ik denk dat punt 1 het gevolg was van punt 2. Voor reiniging komt alles naar Zwolle namelijk, en op baanvakken zonder ATB-NG mogen geen losse GTW's tijden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:54:15 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73783256
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 17:16 schreef brandsrus het volgende:
Ik zag vanmiddag rond 13.00 uur drie gekoppelde drietjes GTW richting Heerenveen rijden. Zouden ze naar Groningen getransporteerd worden? (ivm stremming Bt - Gn geen gek idee want moesten om via Meppel)??
Waarschijnlijk reinigen van een van de treinstellen te Zwolle. De andere stellen worden verplicht meegestuurd, omdat een D-GTW niet los over het hoofdnet mag rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:55:06 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73783275
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 13:12 schreef k_man het volgende:
Gisteren stond er op het station van Amersfoort (nou ja, op het opstelterrein) een volledig wit treinstel met alleen de tekst Proton (of zoiets).
Volgens mij is die grijze op Bokkeduinen inderdaad wit geworden. Weet niet wanneer dat gebeurd is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:57:16 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73783336
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 12:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dan gaat dan alleen op voor Hagenezen toch? Vanaf Gouda rijdt de trein naar Groningen steeds achter die naar Leeuwarden aan op dat tijdstip (tenzij we het over treinen hebben die uit de regio Amsterdam komen).
Je kunt overstappen in Utrecht. En de overstap in Zwolle is ook bedoeld voor de laatkomers in Utrecht en Amersfoort en de overstappers vanuit de richting Schiphol. Dus het heeft wel nut.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')