Bijvoorbeeld. Kan prima toch? En anders blijven we idd gewoon ff op Ah staan. Of misschien wil er wel iemand ff naar Faahkiserp op en neer of zoquote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:50 schreef dennistd het volgende:
Dan kom ik op dit schema:
10:34 Asd 4b 123
11:35 Ah 6a
11:50 Ah 6b 30737
11:58 Dvn 2
12:00 Dvn 1 30740
12:11 Ah 6b
12:31 Ah 3b 31144
13:10 Tl 2
13:21 Tl 3 6044
14:02 Ut 19b
14:23 Ut 14 3049
14:50 Ed 4
15:01 Ed 1a 31344
15:35 Amf 4b
15:41 Amf 2 149
16:56 Hgl 2b
Amsterdam Centraalquote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik mag eerst wel kijken wat al die afkortingen betekenen...
Sorry, ben gewend om reisjes in afkortingen te plannenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik mag eerst wel kijken wat al die afkortingen betekenen...
Da's een waarschuwingssysteem voor baanwerkers.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
heb nog ff een klein vraagje? Waarom hangen aan alle stroomportalen bij station best allemaal zwaailichten?
Aanvulling. Als er een trein aankomt weten de baanwerkers dat ze de veiligheid voorschriften in acht moeten nemen en niet op de baan gaan staan zolang de trein nog niet gepasseerd is. Daarbij is ook de veiligheidsman erg belangrijk.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's een waarschuwingssysteem voor baanwerkers.
Nee. Wel een windtunnel met een krokettenmuur trouwensquote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:51 schreef Peter het volgende:
Heeft Arnhem geen leuk café bij het station?
Niet alles naar de NS afschuiven. Er komt een nieuw systeem en de veiligheid wordt verbeterd. Ik neem dit maar voor lief als ik met de trein reis en bereid me reis altijd goed voor zodat ik alternatieven kan kiezen of neem gewoon de auto. (File's ontkom je tegenwoordig ook niet meer dus kan ik beter een vliegtuig nemen vanaf Eindhoven airport richting????????)quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Het wordt weer een leuke hindernisbaan komend weekend. Heel Deventer plat en Amsterdam - Utrecht eruit
Zal mij benieuwen wanneer die neukfouten nou eindelijk eens klaar zijn met dat gekut want dit gaat al 4 jaar zo
Vergeet de immer gezellige Burger King nietquote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Wel een windtunnel met een krokettenmuur trouwens
Krap overstapje te Duiven zeg. Niet onmogelijk, maar dat wordt daar wel haastenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:52 schreef dennistd het volgende:
Zoals ik dus zei:
Dan kom ik op dit schema:
10:34 Asd 4b 123
11:35 Ah 6a
11:50 Ah 6b 30737
11:58 Dvn 2
12:00 Dvn 1 30740
12:11 Ah 6b
12:31 Ah 3b 31144
13:10 Tl 2
13:21 Tl 3 6044
14:02 Ut 19b
14:23 Ut 14 3049
14:50 Ed 4
15:01 Ed 1a 31344
15:35 Amf 4b
15:41 Amf 2 149
16:56 Hgl 2b
Ik schuif niks naar de NS afquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:01 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Niet alles naar de NS afschuiven.
Een P-sein kan toch gewoon groen worden als er geen trein meer achter komt. Maar het lijkt mij ook wat onwaarschijnlijkquote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:09 schreef Duvel het volgende:
Slechte TT. Echt oprecht waarlijk gemeend.
ah, ik zie nu dat Duiven geen eilandperron is en ik dacht van welquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Krap overstapje te Duiven zeg. Niet onmogelijk, maar dat wordt daar wel haasten
Hmm, Utrecht Centraal naar de Maliebaan, kan dat zonder kopmaken tegenwoordigquote:Tussen Utrecht Centraal en Bunnik/Utrecht Lunetten/Utrecht Maliebaan rijden minder treinen door een wisselstoring.
Neequote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hmm, Utrecht Centraal naar de Maliebaan, kan dat zonder kopmaken tegenwoordig
Nee. Maar dat staat er ook nietquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:27 schreef dennistd het volgende:
Hmm, Utrecht Centraal naar de Maliebaan, kan dat zonder kopmaken tegenwoordig
Dan kan je altijd nog via Blauw Kapel naar de Maliebaanquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Maar dat staat er ook nietHet kopmaken is op Driebergen-Zeist tegenwoordig. En sja... als je niet naar Bunnik kan....
Kan? Hij wordt toch gewoon groen als het blok erachter niet bezet is?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:17 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Een P-sein kan toch gewoon groen worden als er geen trein meer achter komt. Maar het lijkt mij ook wat onwaarschijnlijk
Waar heb je het over, en waardoor kleeft de "?"-toets bij jou zo?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:48 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Intro is hmmm gaat wel maar wat daarna komt is minder. Jammer van dit topic maar het kan nog leuk worden als er mensen zich aanmelden die beroepsmatig bezig zijn maar of iemand zich geroepen voelt???????
Je mag gewoon ergens anders heen hoor, als het je hier niet bevaltquote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:48 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Intro is hmmm gaat wel maar wat daarna komt is minder. Jammer van dit topic
Permissief sein. Wordt niet bediend door de trdl, maar gaat automatisch op groen als het blok erachter niet bezet is. Wordt normaal alleen gebruikt bij blokken zonder wissels, dus meestal op de vrije baan.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:07 schreef KapiteinT het volgende:
Ben ik nu de enige die niet weet wat een P-sein is..?
Klopt.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
onder de sein staat dan toch ook een p ofniet.
Het gaat ook niet zonder rijrichtingkering toe te passen en dat kan alleen voor een compleet baanvak.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt en daarom is kopmaken bij die seinen dan ook niet gewenst, omdat de treindienstleiding geen rijweg in kan stellen en het risico op ongevallen aanwezig is. Daarom is de TT ook niet aan te raden
Allez, fraaie plaat!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:29 schreef trainfreak het volgende:
Op zondag 4 oktober reden CFL 5519 en NMBS 29.013 in dubbeltractie (enfin, dat was toch de bedoeling..)
[ afbeelding ]
Ik zie ze allebei flink stomen, dus die bedoeling lijkt ook gelukt te zijnquote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:29 schreef trainfreak het volgende:
Op zondag 4 oktober reden CFL 5519 en NMBS 29.013 in dubbeltractie (enfin, dat was toch de bedoeling..)
[ afbeelding ]
Het was voor een viering van 175 jaar spoorwegen in Luxemburg (dag op dag trouwens)quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar was dat dan? En waar ging dat vanuit? Weer een besloten TSP-rit? Oh nee, dan had er zo'n domme plaat met "verboden voor fototoestellen" op gezeten
Die lui hebben bij sommige icoontjes wel een rare gedachte zegquote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:42 schreef Ireyon het volgende:
Gaat er hier nog iemand mee met de MillenniumTourTrein?
Dat vind jij pas leuk als Veolia en Arriva ook met VIRM gaan rijdenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:31 schreef James1988 het volgende:
Terugvind P-sein
En verder: rondje door Nederland met zo weinig mogelijk NS-mat, klinkt leuk!
Ook best. Zit alleen geen diesel in, maar voor mij is dat geen probleem hoorquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:38 schreef Socios het volgende:
Of iets als dit. (gebasseerd op dienstregeling vanaf 13 december)
Amersfoort 11.37u - Hengelo 12.58u (Pimpel)
Hengelo 13.06u - Amersfoort 14.24u (Pimpel)
Amersfoort 14.41u - Ede-Wageningen 15.16u (Protos)
Ede-Wageningen 15.32u - Arnhem 15.44u (V-IRM)
Arnhem 16.26u - Amsterdam Centraal 17.25u (ICE)
Maar het zelfde geldt zeker ook voor Arnhem-Zuid?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt en daarom is kopmaken bij die seinen dan ook niet gewenst, omdat de treindienstleiding geen rijweg in kan stellen en het risico op ongevallen aanwezig is. Daarom is de TT ook niet aan te raden
Je kunt de rijrichting op zich wel omkeren, maar dan moet er wel dubbel-enkelspoor beveiliging zijn (dus ook volledig beveiligd linkerspoor rijden). Ik weet niet of dat op Ah - Ed aanwezig is. Maar daarbij: de treindienstleider kan niet zien waar een trein staat als hij zich binnen het automatisch blokstel bevindt. Dat werkt zo automatisch dat het een soort zwart gat is waar je een trein in stuurt, pas bij het volgende bediende sein zie je 'm weer terug.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:47 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar het zelfde geldt zeker ook voor Arnhem-Zuid?
Dan toch de vraag, bij een P-sein is de rijweg dus eigenlijk eenrichting, het kan niet omgeschakeld worden?
Nee, je kunt beide kanten op. Zolang de blokken achter de seinen niet bezet zijn zal een P-sein groen tonen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:47 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar het zelfde geldt zeker ook voor Arnhem-Zuid?
Dan toch de vraag, bij een P-sein is de rijweg dus eigenlijk eenrichting, het kan niet omgeschakeld worden?
Weet je dat zeker? Dan kun je dus krijgen dat twee treinen tegenover elkaar komen te staan.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, je kunt beide kanten op. Zolang de blokken achter de seinen niet bezet zijn zal een P-sein groen tonen.
In theorie volgens mij wel ja. Zolang er geen rijweg ingesteld is die het verhindert ...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Dan kun je dus krijgen dat twee treinen tegenover elkaar komen te staan.
Mja, dat is dan weer een stop-door-schakeling die de detectielus van de overweg onderbreekt. Je bedient niet rechtstreeks het sein.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, je kunt beide kanten op. Zolang de blokken achter de seinen niet bezet zijn zal een P-sein groen tonen.
Er zijn uitzonderingen zoals bij station Zwaagwesteinde in de richting Groningen. Daar kan het P-sein ook op rood staan als de stoptrein nadert. Daar is een kastje aan het sein en de overweg gekoppeld maken dat het sein door een mcn te bedienen is door een laserstraal of een sleutel.
Nee, zo werkt het niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In theorie volgens mij wel ja. Zolang er geen rijweg ingesteld is die het verhindert ...
Daarom moet je dus ook keren bij bediende seinen. Anders gaat het mis.
Ah, leuk!quote:
Dus een sein stond op groen terwijl er al een trein in de andere richting onderweg was? Dat is vreemd.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:12 schreef dennistd het volgende:
Helaas is ook dat niet helemaal kloppend, want toen ik een tijdje terug een uurtje op Almelo de Riet stond (dubbel-enkelspoor) werden de P-seinen gewoon groen op het linkerspoor. Wel werden ze al geruime tijd voordat de blokken erachter bezet waren al rood. Op het moment dat ze groen waren reed er zeker een trein tussen het laatste bediende sein (in Hengelo) en het betreffende P-sein.
Daar doelde ik dus eigenlijk opquote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:12 schreef dennistd het volgende:
Helaas is ook dat niet helemaal kloppend, want toen ik een tijdje terug een uurtje op Almelo de Riet stond (dubbel-enkelspoor) werden de P-seinen gewoon groen op het linkerspoor. Wel werden ze al geruime tijd voordat de blokken erachter bezet waren al rood. Op het moment dat ze groen waren reed er zeker een trein tussen het laatste bediende sein (in Hengelo) en het betreffende P-sein.
Ja, weliswaar niet tussen dat sein en het voorgaande sein, maar Hengelo was ie zeker al uit. En op Borne wordt ook niet gesleuteld voor de overweg voor zover ik weet.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Dus een sein stond op groen terwijl er al een trein in de andere richting onderweg was? Dat is vreemd.
Maar dat wil niet zeggen dat daar geen bediend sein staat.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, weliswaar niet tussen dat sein en het voorgaande sein, maar Hengelo was ie zeker al uit. En op Borne wordt ook niet gesleuteld voor de overweg voor zover ik weet.
Dat is gewoon een tijdelijke omlegging van de route wegens de werkzaamheden te Arnhem.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:50 schreef bork het volgende:
Ben beetje aan het spelen met de nieuwe dienstregeling. Internationale trein EN 437 (Warszawa - Amsterdam) rijdt voortaan via Eindhoven! ipv Arnhem, Koln/Eindhoven in 3 uur. Vanaf 1 augustus 2010 zo te zien.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:29 schreef trainfreak het volgende:
Op zondag 4 oktober reden CFL 5519 en NMBS 29.013 in dubbeltractie (enfin, dat was toch de bedoeling..)
[ afbeelding ]
Nope. Tynemouth is het verste waar ik geweest ben. Ook erg mooi trouwens. Meer foto's komen later welquote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah, leuk!
Ben je toevallig ook bij Whitley Bay geweest? Is dat station net zo mooi als het op de plaatjes op Internet lijkt?
Tussen Roosendaal en Vlissingen is niks aan de hand iig, maar ik weet niet waar je weg komtquote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:48 schreef IntercityAPT het volgende:
Zeg, kan ik zaterdag zonder probleempjes gewoon naar Vlissingen of wordt daar ook gewerkt?
Volgens mij gaat het sein op geel als het blok erachter vrij is en pas op groen als het blok daarna ook vrij is. Zo dacht ik het gelezen te hebben iig.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Permissief sein. Wordt niet bediend door de trdl, maar gaat automatisch op groen als het blok erachter niet bezet is. Wordt normaal alleen gebruikt bij blokken zonder wissels, dus meestal op de vrije baan.
Uiteraard. En aan het eind van de vrije baan blijft hij natuurlijk geel als er verderop geen rijweg wordt ingesteld.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:17 schreef MassimO het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het sein op geel als het blok erachter vrij is en pas op groen als het blok daarna ook vrij is. Zo dacht ik het gelezen te hebben iig.
Hopen dat Eurlings z'n hoofd eindelijk eens uit de reet van NsHispeed haalt en naar verbindingen gaat kijken die wél praktisch nut hebben..quote:Gemeenten willen duidelijkheid treinen
ROOSENDAAL - De gemeente Roosendaal doet een dringend beroep op minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat om Belgische treinen die nu niet verder komen dan Essen voortaan door te laten rijden tot Roosendaal.
Het aangetekende schrijven dat de minister vandaag ontvangt, is ondertekend door de gemeenten Essen en Bergen op Zoom en door de provincies Noord-Brabant en Zeeland.
Zij luiden gezamenlijk de noodklok omdat eind dit jaar de hsl gaat rijden tussen Antwerpen en Breda.
tussen Steenwijk en Heerenveen was het ook feestquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
En het is weer eens mis tussen Arnhem en Winterswijk
"Zij luiden gezamenlijk de noodklok omdat eind dit jaar de hsl gaat rijden tussen Antwerpen en Breda. "quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hopen dat Eurlings z'n hoofd eindelijk eens uit de reet van NsHispeed haalt en naar verbindingen gaat kijken die wél praktisch nut hebben..
Behalve dat thalys er helemaal niet meer langs komtquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:31 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
"Zij luiden gezamenlijk de noodklok omdat eind dit jaar de hsl gaat rijden tussen Antwerpen en Breda. "
Ja, de Thalys gaat inderdaad over de HSL rijden, maar die stopt nu ook al niet in Roosendaal. Dus voor Roosendaal veranderd er eind dit jaar helemaal niks...
Liever lui dan moe... link?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Komt dat zien. Nieuwe filmpjes op mijn Youtube kanaal
Iets met koeienlul toch..?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Komt dat zien. Nieuwe filmpjes op mijn Youtube kanaal
De nieuwsartikelen zijn inderdaad een beetje vaag geschreven, maar het gaat er vooral om dat Eurlings nog steeds geen duidelijkheid heeft gegeven over het behoud van de Beneluxtrein cq. een intercityverbinding Roosendaal - Antwerpen - Brussel. Het ging van "Zodra over de HSL wordt gereden, verdwijnt die verbinding" naar "De verbinding zal nog een jaar naast de HSL blijven bestaan" naar "De Belgische intercity's zullen tot Roosendaal rijden" tot het huidige plan; "Ik heb geen fucking idee wat ik ermee aan moet en het interesseert me ook vrij weinig".quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:31 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
"Zij luiden gezamenlijk de noodklok omdat eind dit jaar de hsl gaat rijden tussen Antwerpen en Breda. "
Ja, de Thalys gaat inderdaad over de HSL rijden, maar die stopt nu ook al niet in Roosendaal. Dus voor Roosendaal veranderd er eind dit jaar helemaal niks...
Niet geabonneerd dus, nu wel...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
koeielul112 ja.
Ik dacht dat jij geabonneerd was trainfreak?
Komt trouwens nog een compilatie aan van "een uurtje in Blanmont"![]()
ja ja, daar hebben zelfs de Belgen niet van terugquote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:04 schreef trainfreak het volgende:
Niet geabonneerd dus, nu wel...
Welkom in Faahkiserp Mehnra:![]()
![]()
![]()
Amen!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het erg chauvinistisch klinkt, maar ik word echt schijtziek van de achterlijke, koppige mongolen in de Nederlandse politiek. De Belgen liggen mijlenver op ons voor wat HSL-netwerken betreft en vrijwel elk punt dat vanuit het zuiden wordt aangedragen, veegt men in Den Haag vliegensvlug van tafel. Die HSL had gewoon moeten lopen zoals de Belgen dat wilden; via Roosendaal. Reizigers uit Dordrecht, Roosendaal, Bergen op Zoom en heel Zeeland zijn straks meer tijd, geld of moeite kwijt waar reizigers uit Breda niks te verliezen hadden. Om nog maar te zwijgen over de miljoenen aan Nederlands belastinggeld dat naar de Belgen is gegaan voor de extra benodigde kilometers van hun HSL-4 (immers is via Breda nou niet bepaald de kortst mogelijke weg..). Die lui in Den Haag moeten eens wat meer praktische en minder prestigegerichte beslissingen gaan maken.
Wtf, wat doet die wadloper daarquote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
Een Poolse railbeurs met een Nederlandse verrassing: http://grzegorz2404.jalbum.net/trako2009/index.html
Wie o wie herkent m
Wist je niet?quote:
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je mag gewoon ergens anders heen hoor, als het je hier niet bevalt
's Ochtends is het hier inderaad "lief dagboek, m'n trein reed: niet/te laat/over iemand heen". Maar volgens mij zit hier niemand beroepsmatig? De ambitie is iig er welquote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:29 schreef Hoofdrubbel het volgende:
[..]
Bevalt me wel alleen vanmorgen zag ik alleen mensen die gebruik maken van de trein en ik vind het leuk dat er ook mensen op komen die beroepsmatig bezig zijn. Maar was te voorbarig misschien en zie nu dat de topic toch een aardig wending heeft gekregen.
Of Somda...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
Maar voor de beroepsmatige verhalen ben je misschien beter af op ohih?
Beroepsmatig had ik ook wel gewild. Maar helaas ben ik een beetje kleurenblind dus bij de medische keuring die machinisten, conducteurs en treindienstleiders moeten doen ben ik bij voorbaat kansloos...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Maar volgens mij zit hier niemand beroepsmatig? De ambitie is iig er wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |