abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73813437
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:04 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
MBS Loc 2
Onderweg met een goederentrein van Boekelo naar Zoutindustrie.

[ afbeelding ]
MBS Loc 5
Onderweg van Haaksbergen naar Boekelo

[ afbeelding ]
MBS Loc 5
Onderweg van Boekelo naar Haaksbergen

[ afbeelding ]
MBS Loc 6
Onderweg met een goederentrein van Haaksbergen naar Boekelo

[ afbeelding ]
SS657
Onderweg van Haaksbergen naar Boekelo

[ afbeelding ]
SS657
Samen met MBS Loc 6 onderweg van Boekelo naar Haaksbergen

[ afbeelding ]
7853
Onderweg met een goederentrein naar Boekelo

Grotere versies staan hier
Lekkere plaatjes Dennis!
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:09:06 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73814772
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:25 schreef KapiteinT het volgende:
SLT moet de matjes gaan vervangen, maar hoe kan dat als er veel minder SLT's komen? Volgens Alex op HGBTF komen er 494 bakken SLT tegenover 616 bakken Mat '64. En dan zijn er ook nog in een 4-delige SLT ongeveer 60 zitplaatsen minder dan in een Plan T. Hoe willen ze dat gaan doen?
Vergeet niet dat een aardig deel van TV al buiten dienst is, en vervangen (via via) door VIRM4. Het is dus geen 1-op-1 vervanging.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73814915
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vergeet niet dat een aardig deel van TV al buiten dienst is, en vervangen (via via) door VIRM4. Het is dus geen 1-op-1 vervanging.
Dus als ik het goed begrijp zal VIRM4 ook stoptreindiensten gaan doen? Dan moeten ze wel goed kunnen optrekken, en voor zover ik weet kunnen ze dat niet.
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:17:11 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73815022
Je begrijpt het verkeerd.

Er stond namelijk nog via-via. Het is nogal een verhaal denk ik en ik weet het niet zeker, maar je zou je voor kunnen stellen dat de instroom van VIRM zorgt voor een vervanging van DD-AR in sneltreindiensten zodat dat DD-AR weer SGM vrij kan maken om Mat'64 af te kunnen voeren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73816131
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:13 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp zal VIRM4 ook stoptreindiensten gaan doen? Dan moeten ze wel goed kunnen optrekken, en voor zover ik weet kunnen ze dat niet.
Al stoptrein Vlissingen - Roosendaal doen ze het anders prima..
pi_73816699
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:17 schreef Duvel het volgende:
Je begrijpt het verkeerd.

Er stond namelijk nog via-via. Het is nogal een verhaal denk ik en ik weet het niet zeker, maar je zou je voor kunnen stellen dat de instroom van VIRM zorgt voor een vervanging van DD-AR in sneltreindiensten zodat dat DD-AR weer SGM vrij kan maken om Mat'64 af te kunnen voeren.
Bovendien reed er vorig jaar nog Mat '64 in de IC Zwolle - Roosendaal, dat is er nu ook uit.
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:59:15 #257
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73816761
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:13 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp zal VIRM4 ook stoptreindiensten gaan doen? Dan moeten ze wel goed kunnen optrekken, en voor zover ik weet kunnen ze dat niet.
Wat is de bezettingsgraad van de Zeeuwse Lijn?
pi_73817057
Over VIRM gesproken, ik zat laatst in de IC Zwolle - Roosendaal en op de bestemmingsdisplay in de trein stond 'Deze trein zal na Roosendaal verder rijden naar Vlissingen'. Sinds wanneer kunnen bestemmingsdisplays dit weergeven, en is het ook echt zo dat ie door zou rijden?
  zondag 18 oktober 2009 @ 22:35:56 #259
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73826075
Tvp

Misschien het vermelden waard dat ik iedere ochtend wakker word door een fluit van een stoomtrein die hier in de buurt rijdt
pi_73826402
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:06 schreef KapiteinT het volgende:
Over VIRM gesproken, ik zat laatst in de IC Zwolle - Roosendaal en op de bestemmingsdisplay in de trein stond 'Deze trein zal na Roosendaal verder rijden naar Vlissingen'. Sinds wanneer kunnen bestemmingsdisplays dit weergeven, en is het ook echt zo dat ie door zou rijden?
Niet nieuw, zie het een enkele keer met de intercity naar Den Helder, die na Alkmaar overal stopt.
pi_73826799
Tussen Meppel en Zwolle rijden geen treinen in opdracht van de politie.

Hopen dat ze morgen opgehoepeld zijn
  Redactie Frontpage / Sport zondag 18 oktober 2009 @ 22:51:29 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73826870
Staphorsters eisen een treinstation?

En dat op een zondag ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73827433
http://www.weblogzwolle.nl/content/view/13911/55/

Volgens die reacties schijnt de betreffende trein ergens tegenaan gereden te hebben, maar wat; dat staat er niet bij. (hopelijk niet weer iemand voor de trein; wat vandaag elders wel weer is gebeurd :S)
pi_73827458
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tvp

Misschien het vermelden waard dat ik iedere ochtend wakker word door een fluit van een stoomtrein die hier in de buurt rijdt
Iedere ochtend?
Ook door de week?
en waar is da dan als ik vragen mag?
  maandag 19 oktober 2009 @ 00:01:23 #265
136283 knars
Teethgrinder
pi_73829524
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:25 schreef KapiteinT het volgende:
SLT moet de matjes gaan vervangen, maar hoe kan dat als er veel minder SLT's komen? Volgens Alex op HGBTF komen er 494 bakken SLT tegenover 616 bakken Mat '64. En dan zijn er ook nog in een 4-delige SLT ongeveer 60 zitplaatsen minder dan in een Plan T. Hoe willen ze dat gaan doen?
Een 4 baks slet is in lengte vergelijkbaar met een 3 baks mat64, dus met je vergelijking sla je de plank mis. Een 6 baks SLT is wel in lengte vergelijkbaar met plan T. En raad eens, in de SLT passen meer mensen (en het zit nog beter ook)
pi_73829746
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 00:01 schreef knars het volgende:

[..]

Een 4 baks slet is in lengte vergelijkbaar met een 3 baks mat64, dus met je vergelijking sla je de plank mis. Een 6 baks SLT is wel in lengte vergelijkbaar met plan T. En raad eens, in de SLT passen meer mensen (en het zit nog beter ook)
Ja dat snap ik, dus daarom vroeg ik hoe ze dat wilde gaan doen.
  maandag 19 oktober 2009 @ 00:10:46 #267
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73829787
We moeten eerst nog maar eens zien wat er met het SLT verder gebeurt...
  maandag 19 oktober 2009 @ 00:29:10 #268
136283 knars
Teethgrinder
pi_73830205
Ja, dan denk ik dat je vraag niet goed begrijp. Een 4 baks SLT is net zo groot maar beter vol te proppen dan een V, en een 6 baks SLT is beter vol te stouwen dan een T.

Maar ja, die moeten dan wel wat vaker gaan rijden.
pi_73831777
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 00:29 schreef knars het volgende:
Ja, dan denk ik dat je vraag niet goed begrijp. Een 4 baks SLT is net zo groot maar beter vol te proppen dan een V, en een 6 baks SLT is beter vol te stouwen dan een T.

Maar ja, die moeten dan wel wat vaker gaan rijden.
Ik wilde gewoon weten hoe de SLT's de matjes moeten gaan vervanger terwijl het er minder zijn, met nog eens minder stoelen per trein.

Goed, nu stop in met m'n treinspelletje en gaan ik slapen...
pi_73831858
wat speel je dan msts?
pi_73831899
Nee, ben meer van de spoorlijnen bouwen, dus OpenTTD en Locomotion. In dit geval OpenTTD.

Hè shit, nu zit ik weer achter m'n PC!
  maandag 19 oktober 2009 @ 07:55:18 #272
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73833316
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:06 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Iedere ochtend?
Ook door de week?
en waar is da dan als ik vragen mag?
Iedere dag om 8 uur begint ie te rijden, ik woon op nog geen 2 km afstand van het grootste pretpark van Europa
  maandag 19 oktober 2009 @ 08:15:44 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73833456
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 07:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Iedere dag om 8 uur begint ie te rijden, ik woon op nog geen 2 km afstand van het grootste pretpark van Europa
Dan kun je dus elke dag uitslapen, als dat je wekker is!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73833942
Iemand heeft lopen puzzelen in deze DD-AR


  maandag 19 oktober 2009 @ 09:09:16 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73833958
Ha, dat ene rijtuig met gedeklasseerde A-afdeling?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73833987
Opmerkelijk is dat bij een van de stoelen de onderkant loskwam toen ik ging zitten en ik er tussenin viel

  Redactie Sport maandag 19 oktober 2009 @ 09:13:29 #277
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73834004
Het is gewoon een 1e-klas bank in een 2e-klas afdeling, er zal wel geen 2e-klas bank op voorraad hebben gelegen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 oktober 2009 @ 09:22:02 #278
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73834130
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 09:13 schreef dennistd het volgende:
Het is gewoon een 1e-klas bank in een 2e-klas afdeling, er zal wel geen 2e-klas bank op voorraad hebben gelegen
Dat zou niet passen vermoed ik (andere steek en zo). Er is een DD-AR rijtuig waar de 1e klasse afdeling als sinds ca. 15 jaar gedeklasseerd is door de bekleding van de 1e klasse banken uit te voeren in groen kunstleer. Als nu iemand echter een mes in zo'n bank zet, vervangen ze dat deel blijkbaar door een blauw-gestoffeerd onderdeel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73835907
Volgens mij wordt het druk op Utrecht met die extra treinen
  maandag 19 oktober 2009 @ 10:42:34 #280
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73835975
Woensdag ga ik met de VSM de najaarrit doen (Apeldoorn - Beekbergen tot aan Eerbeek en terug)
Hopelijk is het de moeite waard
pi_73836973
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:39 schreef brandsrus het volgende:
[ afbeelding ] Volgens mij wordt het druk op Utrecht met die extra treinen
De hele boel wilt niet meer zo. Zelfs AV geeft dat weer voor utrecht. o.O

pi_73837382
Komt omdat de stoptrein die normaliter amsterdam -> breukelen -> gouda -> rotterdam nu ineens via utrecht gaat
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:56:03 #283
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73838026
Ja, twee keer per uur, niet binnen één minuut zestien keer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:24:15 #285
136283 knars
Teethgrinder
pi_73841154
nou, ik heb in ieder geval genoeg zitplek zometeen
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:02:42 #286
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73842732
De extra Trein staat ook bij AV tussen nu (14.12)
Ze hebben alleen geen vertrekspoor
AV van Rotterdam spotte ik deze:


Vertraging heerst.. Tevens staat ie er nu al meer tussen, die extra trein
  maandag 19 oktober 2009 @ 17:39:49 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73851025
Hm, die extra treinen hebben nu helemaal geen zin meer...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73854797
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 00:29 schreef knars het volgende:
Ja, dan denk ik dat je vraag niet goed begrijp. Een 4 baks SLT is net zo groot maar beter vol te proppen dan een V, en een 6 baks SLT is beter vol te stouwen dan een T.

Maar ja, die moeten dan wel wat vaker gaan rijden.
Er zijn ook nog is 50 bakken V-IRM IV gekomen om het Mat'64 te ontlasten, anders had je nu op de IJssellijn nog mat'64 zien rijden .
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 oktober 2009 @ 19:29:58 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73854866
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 19:28 schreef Brembo het volgende:

[..]

Er zijn ook nog is 50 bakken V-IRM IV gekomen om het Mat'64 te ontlasten, anders had je nu op de IJssellijn nog mat'64 zien rijden .
51 treinstellen bedoel je
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 19 oktober 2009 @ 19:45:08 #290
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73855353
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 19:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

51 treinstellen bedoel je
Mja, maar een actie als 51 halen, 50 betalen laat je natuurlijk niet schieten
Gratis SLT's zijn ze ook al druk bij elkaar aan het sparen trouwens, zolang SLT niet probleemloos werkt kunnen ze boetes eisen van de fabrikant dacht ik
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 oktober 2009 @ 20:26:47 #291
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73857110
Ik ga straks ook treinen bij Bombardier bestellen... 50 Traxx halen, 45 betalen. 500 rijtuigen voor de prijs van 400.

En voor extra vertraging ga ik om ERTMS vragen.
pi_73857118
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 19:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

51 treinstellen bedoel je
Dacht dat het om 201 bak ging, maar gaat dus om 204 bakken.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 oktober 2009 @ 20:29:57 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73857259
Eigenlijk 205, omdat ze een extra volledig uitgeruste kopbak besteld hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 19 oktober 2009 @ 21:18:17 #294
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73859295
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 08:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dan kun je dus elke dag uitslapen, als dat je wekker is!
Hangt een beetje van de wind af, en vanaf november gaanze 4 dagen per week pas om 10 uur rijden, maar dan niet in het weekend, dat is altijd 8 uur
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:04:10 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73873151


Hoe tof is dit
pi_73873917
pi_73875023
Haha mooi filmpje
pi_73875563
zijn er net weer 2 gesprongen..

bij leerdam en bij santpord..
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:34:08 #299
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_73875582
Phoeee dat vind de tractie installatie van dat Veetje niet erg fijn.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:35:19 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73875619
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:34 schreef Hr-Flip het volgende:
Phoeee dat vind de tractie installatie van dat Veetje niet erg fijn.
Valt denk ik wel mee. Zolang je voorzichtig bent, dan kan het prima. Gewoon niet te veel tractie geven en op lage snelheid blijven rijden, dan moet het kunnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')