abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:25:27 #201
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73782476
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 17:16 schreef brandsrus het volgende:
Ik zag vanmiddag rond 13.00 uur drie gekoppelde drietjes GTW richting Heerenveen rijden. Zouden ze naar Groningen getransporteerd worden? (ivm stremming Bt - Gn geen gek idee want moesten om via Meppel)??
Ik denk dat punt 1 het gevolg was van punt 2. Voor reiniging komt alles naar Zwolle namelijk, en op baanvakken zonder ATB-NG mogen geen losse GTW's tijden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:54:15 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73783256
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 17:16 schreef brandsrus het volgende:
Ik zag vanmiddag rond 13.00 uur drie gekoppelde drietjes GTW richting Heerenveen rijden. Zouden ze naar Groningen getransporteerd worden? (ivm stremming Bt - Gn geen gek idee want moesten om via Meppel)??
Waarschijnlijk reinigen van een van de treinstellen te Zwolle. De andere stellen worden verplicht meegestuurd, omdat een D-GTW niet los over het hoofdnet mag rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:55:06 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73783275
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 13:12 schreef k_man het volgende:
Gisteren stond er op het station van Amersfoort (nou ja, op het opstelterrein) een volledig wit treinstel met alleen de tekst Proton (of zoiets).
Volgens mij is die grijze op Bokkeduinen inderdaad wit geworden. Weet niet wanneer dat gebeurd is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:57:16 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73783336
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 12:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dan gaat dan alleen op voor Hagenezen toch? Vanaf Gouda rijdt de trein naar Groningen steeds achter die naar Leeuwarden aan op dat tijdstip (tenzij we het over treinen hebben die uit de regio Amsterdam komen).
Je kunt overstappen in Utrecht. En de overstap in Zwolle is ook bedoeld voor de laatkomers in Utrecht en Amersfoort en de overstappers vanuit de richting Schiphol. Dus het heeft wel nut.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73783502
Tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.

lekker bezig de laatste dagen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:09:05 #206
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73783605
Balen voor de STAR zeg:
quote:
STAR weer in financiële problemen

STADSKANAAL - Museumspoorlijn STAR in Stadskanaal zit opnieuw zwaar in financiële problemen.

Oorzaak is de brand eind augustus, waarbij een groot deel van de locomotieven en rijtuigen beschadigd raakte. Omdat het materieel onderverzekerd is gaat de STAR voor tonnen het schip in. Volgens bestuurslid Johan Blaauw is dit niet het einde van de museumspoorlijn, maar moet er wel snel nieuwe stoomlocomotief komen, anders heeft de organisatie geen bestaansrecht.

Het materieel in de loods was op nieuwwaarde verzekerd en niet, zoals gebruikelijk bij museale stukken, op taxatiewaarde.

Het bestuur zal het tekort moeten zien aan te vullen, maar Blaauw zegt niet opnieuw bij de overheden te willen aankloppen. De STAR werd begin dit jaar nog van de ondergang gered door een subsidie van 2,3 miljoen van de provincie en de gemeenten Veendam en Stadskanaal.

Verdachten
Wie er veranwoordelijk is voor de brand bij de STAR is nog steeds onduidelijk. De politie zou een aantal verdachten op het oog hebben maar er zijn nog geen arrestaties verricht.
Bron: http://rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=85809
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:14:46 #207
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73783764
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 18:04 schreef Yreal het volgende:
Tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.

lekker bezig de laatste dagen
Dit moet hij maandag durven, dan is hij niet jarig.
  Redactie Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:21:05 #208
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73783909
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 17:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij is die grijze op Bokkeduinen inderdaad wit geworden. Weet niet wanneer dat gebeurd is.
Zou het grondverf zijn voor het blauw van Connexxion?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73784057
Fotoreportage deel 2, werkzaamheden Harlingen - Harlingen Haven.

Ongeveer een half jaar geleden deed ik verslag van de werkzaamheden te Harlingen Haven. Hier volgt deel 2 waar de vorderingen te zien zijn. Ook zullen er een aantal ´vergelijkingsfoto´s´ te zien zijn. Medio volgend jaar zou alles af moeten zijn en kan men weer met de trein (dan ´binnendijks´) naar Harlingen Haven. Alle foto´s zijn vanmiddag gemaakt door mijzelf gemaakt, tenzij anders aangegeven.

Hier is het allemaal om te doen.

Bord ProRail te Harlingen Haven.

We beginnen met een foto van station Harlingen. Stootblokken blokkeren de doorgang naar Harlingen Haven.

Arriva Spurt is zojuist vertrokken naar Leeuwarden vanaf station Harlingen.


Arriva bus zorgt voor vervoer van Harlingen naar Harlingen Haven.

Hoe anders zag het stationsplein van Harlingen eruit toen er naast de treinen ook nog trams reden.

Het stationsplein van Harlingen in 1910. (Bron: www.stationsweb.nl)

We verlaten station Harlingen en begeven ons naar het punt waar ook de 2e foto gemaakt is, maar nu is de richting van Harlingen Haven te zien. Het water waar het spoor overheen gaat is de Bolswardervaart. Daar rechts nog met de witte hekken de Trambrug (waar nu auto´s overheen rijden, maar de naam van de brug bestaat nog).

Het verroeste spoor richting Harlingen Haven. Merk de lichte begroeiing verderop op tussen de bielzen. Verder links nog een stootblok dat al heel lang niet in gebruik is.

We vervolgen de weg naar de haven. Ongeveer halverwege is het spoor afgebroken en zijn er grote zandhopen en wat kuilen te zien i.v.m. een bodemsanering op deze plek.

Kijkend in de richting van Harlingen.


Dezelfde plek een half jaar geleden. Treinverkeer was er al niet meer, maar het spoor lag er nog. Foto genomen vanaf de oude keermuur welke nog intact is.

We keren ons om en kijken weer in de richting van Harlingen Haven waar het spoor er wel weer ligt.

Links in het wit het begin van de nieuwe keermuur. Rechts de oude. Merk op dat het spoor straks ´binnendijks´ ligt i.p.v. ´buitendijks.


De nieuwe keermuur een stukje verderop vanaf de buitenkant gefotografeerd.


Dezelfde locatie een half jaar geleden.

Op de oude keermuur is een wandelpad (welke ook op de nieuwe gemaakt wordt).

Vanaf hier zicht op de nieuwe muur. Het spoor tussen de twee muren in. De nieuwe muur wordt ca. 1,5 meter hoger dan de oude (weet zo even niet uit me hoofd).


Idem.

We zijn nu bijna in Harlingen Haven en maken nog één foto waar te zien is dat het spoor weer opgebroken is.

Kijkend in de richting Harlingen.

De plek waar bovenstaande en onderstaande foto zijn genomen is een loopbruggetje tussen de witte muren in voor een doorgang naar de Dokkade en de Nieuwe Willemshaven. Het is de vraag wanneer dit stuk muur gesloten wordt. Onder is een stukje binnenkant van de muur te zien.

Het spoor is hier helemaal weg. In de verte de locatie van station Harlingen Haven.


Ongeveer dezelfde plek toen er nog treinen reden.

We lopen even via eerder genoemd loopbruggetje naar de Dokkade voor onderstaande foto´s.

De nieuwe keermuur gezien richting het eindpunt Harlingen Haven.


Zicht vanaf de overkant van het water op de locatie van station Harlingen Haven.

Op de Dokkade reden vroeger ook treinen. Hieronder het eindpunt. Vroeger lagen er hele emplacementen in Harlingen en Harlingen Haven. Een paar restanten zijn er nog.

Stootblok voor het gebouw van de KNRM.

We gaan weer terug en maken nog wat foto´s van Harlingen Haven.


Richting de Waddenzee kijkend.


Hier moet het nieuwe station verrijzen. Het spoor links van de muur en het eveneens nog aan te leggen perron en station daar weer links van. De weg links die langs de oude keermuur loopt zal ook nog een metamorfose ondergaan.


Dezelfde plek een half jaar terug.


En toen er nog DM´90 kwam twee jaar terug.

Op het perron stond ook een gebouw met douch & toilet en een ´kiosk´. Deze is uiteraard ook afgebroken.

Een vervangend gebouwtje staat nu op het Havenplein naast de oude locatie richting de stad.

En waar is het nu allemaal voor? Om het wassende water tegen te houden tijdens stormen.

Golven slaan over buitendijken de haven van Harlingen in. Foto genomen vanaf het oude station van Harlingen Haven! Foto van november 2007.


Een sluis zorgt ervoor dat de stad Harlingen niet overspoeld wordt met water tijdens hoogwater. Merk het sicke hoogteverschil van het water op. Gemaakt vanaf de sluisbrug gelegen vlak naast station Harlingen Haven. Foto van november 2007.

Volgens de planning gaan vanaf 5 juni 2010 weer treinen rijden. Als alles af is, gaan we wel weer eens kijken!

[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 17-10-2009 18:44:14 ]
  Redactie Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:33:55 #210
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73784207
mooi verslag
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73784260
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 18:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zou het grondverf zijn voor het blauw van Connexxion?
Wie gaat er binnenkort even een foto maken?
pi_73784378
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 18:27 schreef Socios het volgende:
Fotoreportage deel 2, werkzaamheden Harlingen - Harlingen Haven.

verslag
Leuk verslag! Lekker bezig daar!
pi_73784513
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 18:14 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dit moet hij maandag durven, dan is hij niet jarig.
ik denk dat hij wel genoeg heeft
pi_73784561
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:49:46 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73784568
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 18:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zou het grondverf zijn voor het blauw van Connexxion?
Ik weet het niet, want de letters Protos staan er wel gewoon op.

Ik weet niet hoe het precies zit, omdat ik de Protos in zowel de grijze versie als in deze kleur heb gezien
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:50:06 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73784577
Mooie platen allemaal weer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73791984
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 18:27 schreef Socios het volgende:
Fotoreportage deel 2, werkzaamheden Harlingen - Harlingen Haven.
Mooie platen Bedankt
pi_73793813


pi_73793936
Lol? dikke bug
  zondag 18 oktober 2009 @ 00:20:32 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73793951
Da's wel ganz geil ja... wat heb je daarvoor aan opties ingegeven?
pi_73793990
OV jaarkaart en ns-reisrecht

Gaat dus om eerste klas retourtjes met de pimpel. Check januarie
pi_73794018
Zonder jaarkaart en korting komt ie op 90 euro voor een eerste klas retour

Deze kaartjes zijn dus met OV-jaarkaart en korting, op 2-xx januarie 2010. Zijn er nog meer fokkers met een ov jaarkaart?
  zondag 18 oktober 2009 @ 00:27:42 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73794094
Mweh, op de pagina waar je echt gaat boeken staat wél de juiste prijs
pi_73794285
Gevalletje als het te mooi lijkt dan is het ook zo

Overigens kan je heel duitsland door voor die 6 euro bad benthem is ook 6

[ Bericht 48% gewijzigd door Yreal op 18-10-2009 00:45:41 ]
  zondag 18 oktober 2009 @ 09:35:08 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73798679
Socios, zeer mooie fotoreportage!
Ik ben er zelf gister nog wezen kijken, en het werk lijkt al op te schieten tegenover de laatste keer dat ik er was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')