Niet meer via Schiphol nee, alleen via Haarlem, wat langer duurt.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 00:01 schreef sander89 het volgende:
[..]
Nice.![]()
Blijf het belachelijk vinden dat je voor die Fyra stukken meer moet betalen.
Gaan ze straks nog proberen de Fyra vol te krijgen door geen rechtstreeks IC meer te laten rijden tussen Ams en RTD.
Bron: Nu.nlquote:Baby overleeft bevalling in treintoilet
NEW DELHI - Een pasgeboren baby in India is op wonderbaarlijke wijze aan de dood ontsnapt in de eerste minuten van haar bestaan. De 28-jarige moeder moest plotseling bevallen op het toilet van een trein in de oostelijke deelstaat West-Bengalen, berichtten Indiase media donderdag.
De baby viel vanuit de wc rechtstreeks op het spoor. De in paniek geraakte moeder sprong van de rijdende trein, waarop passagiers aan de noodrem trokken, denkende dat het om een zelfmoordpoging ging.
''We stapten uit om mijn vrouw te zoeken'', aldus de 33-jarige echtgenoot. ''Na een uur vonden we haar. Ze zat naast het spoor met de baby op haar schoot.''
Wonder
Moeder en dochter stapten weer op de trein en werden naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis gebracht. Daar constateerden artsen dat ze beiden in goede gezondheid verkeerden. ''Dit was een wonder'', sprak een medewerker van de spoorwegmaatschappij opgetogen.
20 september was het 170 jaar geleden dat de spoorlijn Amsterdam - Haarlem geopend werd.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 10:07 schreef trainfreak het volgende:
Vraagje:
Volgend jaar is het in Duitsland (en België) viering van 175 jaar spoorwegen.
Is er ook zoiets gelijkaardigs in Nederland? Of is dat maar binnen enkele jaren?
Nee toch? Het is toch langer in kilometers, maar korter in tijd, doordat er harder kan worden gereden? De extra reistijd komt door de extra stops. Zoals een compleet zinloze stop in Heemstede-Aerdenhout...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 07:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet meer via Schiphol nee, alleen via Haarlem, wat langer duurt.
Bij de NS-kaartautomaten die de chipkaart aankunnen, kun je ook je saldo opladen.
Op papier is het evenveel kilometer.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 10:33 schreef KapiteinT het volgende:
Nee toch? Het is toch langer in kilometers, maar korter in tijd, doordat er harder kan worden gereden?
Het papier liegt in dit geval.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:12 schreef Socios het volgende:
[..]
Op papier is het evenveel kilometer.
Bakken zijn daarvoor in elk geval te lang: TGV, AGV, SLT hebben allemaal kortere bakken. ICE heeft ook geen jacobsdraaistellen btw.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:28 schreef oshiro het volgende:
Waarom hebben die Fyra's eigenlijk geen Jacobsdraaistellen gekregen, zoals de TGV, AGV en de nieuwe Sprinter?
Ah okeequote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bakken zijn daarvoor in elk geval te lang: TGV, AGV, SLT hebben allemaal kortere bakken. ICE heeft ook geen jacobsdraaistellen btw.
Je hebt ook moeilijker bakovergangen en draaistelconstructies, zoals gezegd kortere bakken nodig, dus ook meer bakovergangen. Daarbij is koppelen en ontkoppelen van de rijtuigen volgens mij best lastig. Niet voor niets zitten de koppen van de TGV's wel los van de rest.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:06 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ah okee
Ik zou denken dat het veel voordelen oplevertbetere sporing, minder assen dus minder energie en geluid, en de draaistellen zitten verder van de passagiers af.
Ik zou er inderdaad heel erg mee uitkijken..quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:18 schreef dennistd het volgende:
Moet je dat niet er niet af laten halen? Als je er toch mee reist is het gebruik van een OV die al ingeleverd had moeten zijn, dus 68,50 per halve maand... (en ik vrees voor je dat ze dat ook kunnen zien)
Edit: Shit je moet zelf het abonnement er af laten halen bij een servicebalie, ik dacht dat in een datebase stond wie abonnement houder was.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:18 schreef dennistd het volgende:
Moet je dat niet er niet af laten halen? Als je er toch mee reist is het gebruik van een OV die al ingeleverd had moeten zijn, dus 68,50 per halve maand... (en ik vrees voor je dat ze dat ook kunnen zien)
Ja, en, dus...? Wat heeft die meneer nou fout gedaan? Heeft hij aan je tas gezeten?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:40 schreef James1988 het volgende:
Dan ben je nu de lul, want men kan wel zien dát je ermee gereisd hebt (dat is: dat je in- en uitgecheckt hebt).
Overigens, men klaagt wel eens over dat jongeren intolerant zijn enzo, maar ouderen kunnen er ook wat van. Ik ging net in de trein zitten, en had mijn tas even naast me weggezet. Nog geen 2 minuten later stond er een oudere man die zonder te vragen op die plaats ging zitten.
Niet dat ik zo asociaal ben dat ik 2 plaatsen voor mezelf wil hebben (want dat is niet zo), maar hij had op zijn minst kunnen vragen "Excuseer, zit hier iemand?".
Als je mijn laatste alinea even leest zie je dus dat ik het niet bepaald beleefd vind dat hij zomaar gaat zitten zonder te vragen. Er stond tenslotte een tas daar, die netzogoed van iemand anders had kunnen zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:43 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ja, en, dus...? Wat heeft die meneer nou fout gedaan? Heeft hij aan je tas gezeten?
Nice, alleen die lelijke treinen zijn jammer, eigenlijk zijn alleen de ICE/Thalys dat station waardig.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:48 schreef Ireyon het volgende:
Liège-Guillemins![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |