abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 3 december 2009 @ 09:03:09 #276
155227 crew  Guppy
dus
pi_75237388
Twee lichtgewonden maar... Komen ze goed mee weg!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 3 december 2009 @ 09:07:09 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75237436
Zojuist mijn eerste OV-chipkaartreis met NS gehad... ging goed.

Aanvankelijk nam de conducteur genoegen met het zien van mijn chipkaart, pas toen hij verderliep dacht hij "Ohja, even checken"... dat duurde ook nog even. Of 't controleren nou sneller gaat door de OV-chipkaart durf ik te betwijfelen, hij was er iig niet al te snel mee
pi_75237477
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:07 schreef James1988 het volgende:
Zojuist mijn eerste OV-chipkaartreis met NS gehad... ging goed.

Aanvankelijk nam de conducteur genoegen met het zien van mijn chipkaart, pas toen hij verderliep dacht hij "Ohja, even checken"... dat duurde ook nog even. Of 't controleren nou sneller gaat door de OV-chipkaart durf ik te betwijfelen, hij was er iig niet al te snel mee
Kon je wel een uitcheckpaaltje vinden op je bestemming en hoeveel bussen heb je daardoor gemist?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75237563
quote:
NS splitst herrie en stilte in trein

In dubbeldekkers van de NS moeten mensen voor een rustige plek binnenkort boven zijn en voor gezelligheid beneden. De NS gaat de treinen zo inrichten dat het onderscheid tussen stiltecoupés en plekken voor gesprekken en ontmoetingen duidelijk zichtbaar wordt.
bron en meer

Lijkt me een voordehandliggend moment om dat bij de renovatie van de DDARs te beginnen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 3 december 2009 @ 09:19:35 #280
155227 crew  Guppy
dus
pi_75237682
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

bron en meer

Lijkt me een voordehandliggend moment om dat bij de renovatie van de DDARs te beginnen
Ik zou het dan andersom doen, als het toch moet. Boven herrie en rust onder. Kinderen die een dagje met de trein willen, vinden het machtig interessant om bovenin te zitten. Die kun je maar moeilijk verplichten om stil te zijn.

Dat mensen daar niet over nadenken...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 3 december 2009 @ 09:24:03 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75237789
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kon je wel een uitcheckpaaltje vinden op je bestemming en hoeveel bussen heb je daardoor gemist?
Jep, die stonden in Rotterdam keurig in de loop. Verder geen aansluitende bussen gemist, ik ging toch verder met de metro
  donderdag 3 december 2009 @ 09:31:27 #282
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75237934
quote:
Lobby voor derde spoor Tilburg - Breda

BREDA - Tussen Tilburg en Breda moet een derde spoorlijn komen. De huidige spoorcapaciteit is ontoereikend en daarom zijn de Brabantse spoorgemeenten een lobby begonnen bij minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat.

Een nieuwe lijn moet ervoor zorgen dat er meer personentreinen kunnen rijden en het goederenvervoer beter afgewikkeld kan worden.


Uitbreiding van de spoorcapaciteit tussen Breda en Tilburg is al langer een wens van de Brabantse gemeenten. De capaciteit van de lijn heeft nagenoeg het maximum bereikt. „Het is een drukke corridor”, vindt wethouder Wilbert Willems van Breda. „Wij hebben een eerder plan voor capaciteitsuitbreiding ook al omarmd. Aanleiding toen was meer personenvervoer. Het plan is echter wegens bezuinigingen naar een later stadium verhuisd.”
http://www.brabantsdagbla(...)r-Tilburg--Breda.ece

Wat niet online staat maar wel in de krant stond: de Brabantse lobby merkt dat veel ('gevaarlijke') goederentreinen nog altijd niet over de betuwelijn rijden en verwacht dat dit voorlopig ook niet zal gaan gebeuren. Ze willen deze treinen langzamer laten rijden en daar is dit derde spoor voor nodig.

Lijkt mij persoonlijk onhandig dit hieraan te koppelen, omdat nu een eventueel slagen van deze lobby gekoppeld zou kunnen worden aan een 'bekentenis' dat de betuwelijn niet geslaagd is. En dat lijkt me politiek gezien onhandig..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport donderdag 3 december 2009 @ 09:36:15 #283
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75238013
Ja, laat ze langzamer dan 40 rijden zodat de ATB niet ingrijpt bij een rood sein, geweldig idee
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 3 december 2009 @ 09:42:47 #284
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75238144
Hoe druk is het eigenlijk daar, je hebt de:
- 13600 ST Ht-Bd
- 1900 IC Gvc-Vl
- 3600 IC Zl-Rsd
- 5200 ST Tbw-Ehv

Vier treinen per halfuur dus, waarvan één maar op een heel kort stukje.
Het hele traject is pak 'm beet 15-20km lang, op dat stukje hoeven de IC's, ST's en GO's elkaar toch nog niet in de weg te zitten? Als je het vergelijkt met Hengelo-Almelo, dat is ongeveer dezelfde afstand, en daar gaat het ook goed met elk halfuur een goederenpad (en daar zitten 2 stopper ipv 1).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 3 december 2009 @ 09:49:55 #285
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75238303
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:42 schreef dennistd het volgende:
Hoe druk is het eigenlijk daar, je hebt de:
- 13600 ST Ht-Bd
- 1900 IC Gvc-Vl
- 3600 IC Zl-Rsd
- 5200 ST Tbw-Ehv

Vier treinen per halfuur dus, waarvan één maar op een heel kort stukje.
Het hele traject is pak 'm beet 15-20km lang, op dat stukje hoeven de IC's, ST's en GO's elkaar toch nog niet in de weg te zitten? Als je het vergelijkt met Hengelo-Almelo, dat is ongeveer dezelfde afstand, en daar gaat het ook goed met elk halfuur een goederenpad (en daar zitten 2 stopper ipv 1).
Ik zie dit dan ook eerder als een verkapte lobby om die verschrikkelijke goederentreinen zoveel mogelijk tegen te werken. En ja, als je die dingen met een slakkengangetje laat rijden kan ik me voorstellen dat het andere verkeer hier last van heeft.

Overigens, eerlijk is eerlijk, in de praktijk was het tot een jaar geleden inderdaad wel zo dat in Tilburg geregeld treinen op elkaar moesten wachten omdat ze niet netjes eens per kwartier langs komen. Ik weet niet of dat inmiddels al veranderd is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 3 december 2009 @ 09:58:24 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75238512
Gisteren een wisselstoring bij Gilze-Rijen, en meteen liggen 2 drukke lijnen eruit (Den Haag - Venlo en Roosendaal - Zwolle). Ook bij een ongeluk danwel zelfdoding (een paar keer per jaar) ligt er urenlang een hoop uit.

Een derde spoor zou daar zeker wel wenselijk zijn, maar of er plek is pal naast de bestaande twee is zeer de vraag: bij Gilze-Rijen heeft men pasgeleden het oude 3e spoor wat er lag opgebroken...
pi_75238619
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:58 schreef James1988 het volgende:
Gisteren een wisselstoring bij Gilze-Rijen, en meteen liggen 2 drukke lijnen eruit (Den Haag - Venlo en Roosendaal - Zwolle). Ook bij een ongeluk danwel zelfdoding (een paar keer per jaar) ligt er urenlang een hoop uit.

Een derde spoor zou daar zeker wel wenselijk zijn, maar of er plek is pal naast de bestaande twee is zeer de vraag: bij Gilze-Rijen heeft men pasgeleden het oude 3e spoor wat er lag opgebroken...
Bij een ongeluk of zelfdoding maakt het echt niet uit of er nou 1 of 2 of 3 of tachtig sporen liggen, dan gaat gewoon alles eruit, simpel zat. Dus daarvoor hoef je dat extra spoor niet aan te leggen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 3 december 2009 @ 10:10:57 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75238802
Ja, is ook zo... daarom kan dat derde spoor misschien met een boog eromheen worden aangelegd zodat er iig nog iets kan rijden van Breda naar Tilburg
  donderdag 3 december 2009 @ 10:13:35 #289
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75238854
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:10 schreef James1988 het volgende:
Ja, is ook zo... daarom kan dat derde spoor misschien met een boog eromheen worden aangelegd zodat er iig nog iets kan rijden van Breda naar Tilburg
Dat is een goed idee. En als we die boog nou een beetje ruim nemen, om alle bewoning heen, dan hebben al die steden helemaal geen last van het goederenvervoer. Misschien kunnen we die lijn zelfs zo rechtstreeks mogelijk van Rotterdam naar Duitsland aanleggen, is dat een idee?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_75238960
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:13 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat is een goed idee. En als we die boog nou een beetje ruim nemen, om alle bewoning heen, dan hebben al die steden helemaal geen last van het goederenvervoer. Misschien kunnen we die lijn zelfs zo rechtstreeks mogelijk van Rotterdam naar Duitsland aanleggen, is dat een idee?
Naah kan niet. Daar ligt al een spoordijk met eoa hip testbaantje erop
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 3 december 2009 @ 10:19:07 #291
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75239000
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Naah kan niet. Daar ligt al een spoordijk met eoa hip testbaantje erop
He jammer, het klonk zo mooi. Nederland ligt ook veel te vol met proefprojecten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_75239252
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:42 schreef dennistd het volgende:
Hoe druk is het eigenlijk daar, je hebt de:

[..]

Vier treinen per halfuur dus, waarvan één maar op een heel kort stukje.
4 personentreinen per halfuur en praktisch altijd dezelfde hoeveelheid goederentreinen. Verder komen de 1900 of 3600 bij slechts 5 minuten vertraging al achter de 13600 te zitten en die eerste mag richting Venlo ook regelmatig wachten omdat de 3600 en 5200 tegelijk vanuit Tilburg naar Tbw rijden en daar dus alle sporen bezetten. 't Is er serieus gewoon te druk .

Verder heb je het gisteren misschien gemist, maar bij een simpele wisselstoring zit je dus al met zo'n situatie en 't komt nou niet bepaald zelden voor dat zo heel Brabant plat komt te liggen..

Wat ik dan weer niet snap, wat is er gebeurd met de plannen voor Viersporigheid? De bruggen bij Tilburg aan de Ht/Ehv kant zijn er al voor gemaakt en vanuit Breda liggen er ook al zo'n 400 meter lang 4 sporen waarvan er 2 gewoon doodlopen


Tenslotte, uit die presentatie eerder haal ik dus dat dit het definitieve uiterlijk van de DDZ wordt?


'k Vind het zowaar wel wat hebben
  donderdag 3 december 2009 @ 10:32:23 #293
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75239334
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:28 schreef Ireyon het volgende:

[..]

4 personentreinen per halfuur en praktisch altijd dezelfde hoeveelheid goederentreinen. Verder komen de 1900 of 3600 bij slechts 5 minuten vertraging al achter de 13600 te zitten en die eerste mag richting Venlo ook regelmatig wachten omdat de 3600 en 5200 tegelijk vanuit Tilburg naar Tbw rijden en daar dus alle sporen bezetten. 't Is er serieus gewoon te druk .

Verder heb je het gisteren misschien gemist, maar bij een simpele wisselstoring zit je dus al met zo'n situatie en 't komt nou niet bepaald zelden voor dat zo heel Brabant plat komt te liggen..
Zoals hierboven al gezegd wordt zoiets echt niet opgelost met een derde spoor. Sterker, ik denk dat daar alleen maar meer wissels voor nodig zijn om dat in te passen, met dus ook meer kans op storingen.
quote:
Tenslotte, uit die presentatie eerder haal ik dus dat dit het definitieve uiterlijk van de DDZ wordt?
[ afbeelding ]

'k Vind het zowaar wel wat hebben
Ik weet niet of dat dak echt helemaal donkerblauw gaat blijven, lijkt me niet echt praktisch. Verder heeft het wel wat ja. Al houdt het totaal geen rekening met de lijnen van de trein zelf
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport donderdag 3 december 2009 @ 10:34:16 #294
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75239378
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:28 schreef Ireyon het volgende:

[..]

4 personentreinen per halfuur en praktisch altijd dezelfde hoeveelheid goederentreinen. Verder komen de 1900 of 3600 bij slechts 5 minuten vertraging al achter de 13600 te zitten
Dat gebeurt in Almelo ook met de 1600/1700
quote:
die eerste mag richting Venlo ook regelmatig wachten omdat de 3600 en 5200 tegelijk vanuit Tilburg naar Tbw rijden en daar dus alle sporen bezetten. 't Is er serieus gewoon te druk .
Alleen Tb-Tbw een derde spoor lijkt me een stuk goedkoper dan
quote:
Verder heb je het gisteren misschien gemist, maar bij een simpele wisselstoring zit je dus al met zo'n situatie en 't komt nou niet bepaald zelden voor dat zo heel Brabant plat komt te liggen..
Ook met drie sporen heb je de boel dan plat liggen...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75239559
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:28 schreef Ireyon het volgende:

[..]

4 personentreinen per halfuur en praktisch altijd dezelfde hoeveelheid goederentreinen. Verder komen de 1900 of 3600 bij slechts 5 minuten vertraging al achter de 13600 te zitten en die eerste mag richting Venlo ook regelmatig wachten omdat de 3600 en 5200 tegelijk vanuit Tilburg naar Tbw rijden en daar dus alle sporen bezetten. 't Is er serieus gewoon te druk .

Verder heb je het gisteren misschien gemist, maar bij een simpele wisselstoring zit je dus al met zo'n situatie en 't komt nou niet bepaald zelden voor dat zo heel Brabant plat komt te liggen..

Wat ik dan weer niet snap, wat is er gebeurd met de plannen voor Viersporigheid? De bruggen bij Tilburg aan de Ht/Ehv kant zijn er al voor gemaakt en vanuit Breda liggen er ook al zo'n 400 meter lang 4 sporen waarvan er 2 gewoon doodlopen


Tenslotte, uit die presentatie eerder haal ik dus dat dit het definitieve uiterlijk van de DDZ wordt?
[ afbeelding ]

'k Vind het zowaar wel wat hebben
Oeh, me likes.
  donderdag 3 december 2009 @ 10:42:22 #296
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75239609
Hoe gaat het er eigenlijk uitzien op het motorrijtuig?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_75239780
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:32 schreef De_Hertog het volgende:
Ik weet niet of dat dak echt helemaal donkerblauw gaat blijven, lijkt me niet echt praktisch. Verder heeft het wel wat ja. Al houdt het totaal geen rekening met de lijnen van de trein zelf
Huh? Juist wel. De blauwe banden over de ramen. Net als bij VIRM, met als bij ICM, net als bij Mat'54, net als al honderd jaar gebeurt ongeveer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 3 december 2009 @ 10:54:51 #298
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75239914
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Huh? Juist wel. De blauwe banden over de ramen. Net als bij VIRM, met als bij ICM, net als bij Mat'54, net als al honderd jaar gebeurt ongeveer
Ik bedoelde het voorste deel, het gaat zo half langs de cabineramen op en net wel/net niet over de deur heen. Het past wel in de huisstijl hoor, maar die kop is nou eenmaal nogal 'blokkig' en die vloeiende lijnen passen daar, vind ik, niet echt bij.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 3 december 2009 @ 11:00:13 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75240047
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:28 schreef Ireyon het volgende:
vanuit Breda liggen er ook al zo'n 400 meter lang 4 sporen waarvan er 2 gewoon doodlopen
Dat zijn keer/opstelsporen

Vroeger waren dat de doorgaande sporen, maar toen men begon met het heraanleggen van station Breda werd er besloten dat de buitenste sporen de doorgaande sporen moesten worden, en dat de binnensporen zouden worden gebruikt "om de toekomstige HSL-shuttle op te laten keren".

I kid you not, zo zei iemand bij het projectbureau het tijdens een bewonersbijeenkomst...
pi_75240290
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zijn keer/opstelsporen

Vroeger waren dat de doorgaande sporen, maar toen men begon met het heraanleggen van station Breda werd er besloten dat de buitenste sporen de doorgaande sporen moesten worden, en dat de binnensporen zouden worden gebruikt "om de toekomstige HSL-shuttle op te laten keren".

I kid you not, zo zei iemand bij het projectbureau het tijdens een bewonersbijeenkomst...
Zie ook http://www.sporenplan.nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')