Ja hoor, zijn meer van die plekken. Bij ALkmaar is ook een spanningsloze brug, in Friesland liggen er minstens 3, en bijvoorbeeld de spanningssluis bij Roosendaal. Kwestie van op tijd je panto laten zakken, zorgen dat je niet in het midden stil komt te staan, en aan de overkant weer omhoog doenquote:Op woensdag 2 december 2009 21:57 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ah oke, wist niet dat er een onderbreking tussen kon zitten?
Dat kan dusquote:Op woensdag 2 december 2009 21:57 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ah oke, wist niet dat er een onderbreking tussen kon zitten?
Lijkt me handig voor de zekerheid he. Anders schietie omoog zodra de BL ophoudt en blijftie hangen aan de overkantquote:
Dus als hij niet genoeg snelheid heeft, en hij komt stil te staan heeft tie een probleem?quote:Op woensdag 2 december 2009 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hoor, zijn meer van die plekken. Bij ALkmaar is ook een spanningsloze brug, in Friesland liggen er minstens 3, en bijvoorbeeld de spanningssluis bij Roosendaal. Kwestie van op tijd je panto laten zakken, zorgen dat je niet in het midden stil komt te staan, en aan de overkant weer omhoog doen
BL houdt in?quote:Op woensdag 2 december 2009 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt me handig voor de zekerheid he. Anders schietie omoog zodra de BL ophoudt en blijftie hangen aan de overkant
Ja dat traject doelde ik ook op. Alle bruggen tussen Lw en Harlingen en tussen Lw en Stavoren zijn trouwens ook spanningsloosquote:Op woensdag 2 december 2009 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
alleen al tussen Leeuwarden en Heerenveen liggen er 4
Als er op een dusdanig moment aan de noodrem getrokken wordt dat het moment van stilstand dreigt samen te vallen met de passage van een spanningsloze brug, dan zou ik als mcn zeker een vulstoot proberen ja. Maar goed, wat weet ik er ook van hequote:Op woensdag 2 december 2009 22:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Dus als hij niet genoeg snelheid heeft, en hij komt stil te staan heeft tie een probleem?
Met wat miezer is een vertrekkende trein van Akkrum richting Leeuwarden daarom leuk. Doorslippende wielen en een trein die maar net over de spanningsloze brug komt.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als er op een dusdanig moment aan de noodrem getrokken wordt dat het moment van stilstand dreigt samen te vallen met de passage van een spanningsloze brug, dan zou ik als mcn zeker een vulstoot proberen ja. Maar goed, wat weet ik er ook van heMisschien zijn er nog wel accu's of zo waarmee je de overkant kan halen in geval van nood, dat zou kunnen
![]()
Nee normaal gesproken niet:quote:Op woensdag 2 december 2009 21:59 schreef Socios het volgende:
Gaat daarvoor de panto omlaag, ja?
quote:Nederlands materieel houdt gewoon de boel omhoog bij een stroomloze brug. Het uiteinde van de bovenleiding loopt iets naar boven zodat de stroomafnemer netjes weer tegen de draad wordt geleid. Wel moet de tractie er af om te voorkomen dat er vlambogen worden getrokken
ohih forum
Kwam dit nog tegen, de spoorbrug van Zutphen heeft gewoon een vaste bovenleiding.quote:
Dat dacht ik ook al inderdaad, ook niet zo gek. Aangezien het station vlakbij de brug ligt.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:56 schreef sander89 het volgende:
[..]
Kwam dit nog tegen, de spoorbrug van Zutphen heeft gewoon een vaste bovenleiding.
[ afbeelding ]
Wat een irritant KUTverhaal.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:10 schreef dennistd het volgende:
Interessante presentatie over DDAR/DDZ: http://www.nsprocurement.(...)rnization.080901.ppt
Dat zal wel de huisstijl van NedTrain zijnquote:Op woensdag 2 december 2009 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een irritant KUTverhaal.
het begint al met dia 1, die opgeleukt wordt met een plaatje van een VIRM terwijl het verhaal over DDAR gaat.
Europese aanbestedingquote:Ten tweede leven we hier nog steeds in NEDERLANDSTALIG gebied. Wat is dit voor kolderieke quasi-interessant-doenerij?
Nogal.quote:Op donderdag 3 december 2009 07:19 schreef Peterselieman het volgende:
heftig
Kon je wel een uitcheckpaaltje vinden op je bestemming en hoeveel bussen heb je daardoor gemist?quote:Op donderdag 3 december 2009 09:07 schreef James1988 het volgende:
Zojuist mijn eerste OV-chipkaartreis met NS gehad... ging goed.
Aanvankelijk nam de conducteur genoegen met het zien van mijn chipkaart, pas toen hij verderliep dacht hij "Ohja, even checken"... dat duurde ook nog even. Of 't controleren nou sneller gaat door de OV-chipkaart durf ik te betwijfelen, hij was er iig niet al te snel mee
bron en meerquote:NS splitst herrie en stilte in trein
In dubbeldekkers van de NS moeten mensen voor een rustige plek binnenkort boven zijn en voor gezelligheid beneden. De NS gaat de treinen zo inrichten dat het onderscheid tussen stiltecoupés en plekken voor gesprekken en ontmoetingen duidelijk zichtbaar wordt.
Ik zou het dan andersom doen, als het toch moet. Boven herrie en rust onder. Kinderen die een dagje met de trein willen, vinden het machtig interessant om bovenin te zitten. Die kun je maar moeilijk verplichten om stil te zijn.quote:Op donderdag 3 december 2009 09:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
bron en meer
Lijkt me een voordehandliggend moment om dat bij de renovatie van de DDARs te beginnen
Jep, die stonden in Rotterdam keurig in de loop. Verder geen aansluitende bussen gemist, ik ging toch verder met de metroquote:Op donderdag 3 december 2009 09:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kon je wel een uitcheckpaaltje vinden op je bestemming en hoeveel bussen heb je daardoor gemist?
http://www.brabantsdagbla(...)r-Tilburg--Breda.ecequote:Lobby voor derde spoor Tilburg - Breda
BREDA - Tussen Tilburg en Breda moet een derde spoorlijn komen. De huidige spoorcapaciteit is ontoereikend en daarom zijn de Brabantse spoorgemeenten een lobby begonnen bij minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat.
Een nieuwe lijn moet ervoor zorgen dat er meer personentreinen kunnen rijden en het goederenvervoer beter afgewikkeld kan worden.
Uitbreiding van de spoorcapaciteit tussen Breda en Tilburg is al langer een wens van de Brabantse gemeenten. De capaciteit van de lijn heeft nagenoeg het maximum bereikt. „Het is een drukke corridor”, vindt wethouder Wilbert Willems van Breda. „Wij hebben een eerder plan voor capaciteitsuitbreiding ook al omarmd. Aanleiding toen was meer personenvervoer. Het plan is echter wegens bezuinigingen naar een later stadium verhuisd.”
Ik zie dit dan ook eerder als een verkapte lobby om die verschrikkelijke goederentreinen zoveel mogelijk tegen te werken. En ja, als je die dingen met een slakkengangetje laat rijden kan ik me voorstellen dat het andere verkeer hier last van heeft.quote:Op donderdag 3 december 2009 09:42 schreef dennistd het volgende:
Hoe druk is het eigenlijk daar, je hebt de:
- 13600 ST Ht-Bd
- 1900 IC Gvc-Vl
- 3600 IC Zl-Rsd
- 5200 ST Tbw-Ehv
Vier treinen per halfuur dus, waarvan één maar op een heel kort stukje.
Het hele traject is pak 'm beet 15-20km lang, op dat stukje hoeven de IC's, ST's en GO's elkaar toch nog niet in de weg te zitten? Als je het vergelijkt met Hengelo-Almelo, dat is ongeveer dezelfde afstand, en daar gaat het ook goed met elk halfuur een goederenpad (en daar zitten 2 stopper ipv 1).
Bij een ongeluk of zelfdoding maakt het echt niet uit of er nou 1 of 2 of 3 of tachtig sporen liggen, dan gaat gewoon alles eruit, simpel zat. Dus daarvoor hoef je dat extra spoor niet aan te leggenquote:Op donderdag 3 december 2009 09:58 schreef James1988 het volgende:
Gisteren een wisselstoring bij Gilze-Rijen, en meteen liggen 2 drukke lijnen eruit (Den Haag - Venlo en Roosendaal - Zwolle). Ook bij een ongeluk danwel zelfdoding (een paar keer per jaar) ligt er urenlang een hoop uit.
Een derde spoor zou daar zeker wel wenselijk zijn, maar of er plek is pal naast de bestaande twee is zeer de vraag: bij Gilze-Rijen heeft men pasgeleden het oude 3e spoor wat er lag opgebroken...
Dat is een goed idee. En als we die boog nou een beetje ruim nemen, om alle bewoning heen, dan hebben al die steden helemaal geen last van het goederenvervoer. Misschien kunnen we die lijn zelfs zo rechtstreeks mogelijk van Rotterdam naar Duitsland aanleggen, is dat een idee?quote:Op donderdag 3 december 2009 10:10 schreef James1988 het volgende:
Ja, is ook zo... daarom kan dat derde spoor misschien met een boog eromheen worden aangelegd zodat er iig nog iets kan rijden van Breda naar Tilburg
Naah kan niet. Daar ligt al een spoordijk met eoa hip testbaantje eropquote:Op donderdag 3 december 2009 10:13 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is een goed idee. En als we die boog nou een beetje ruim nemen, om alle bewoning heen, dan hebben al die steden helemaal geen last van het goederenvervoer. Misschien kunnen we die lijn zelfs zo rechtstreeks mogelijk van Rotterdam naar Duitsland aanleggen, is dat een idee?
He jammer, het klonk zo mooi. Nederland ligt ook veel te vol met proefprojecten.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Naah kan niet. Daar ligt al een spoordijk met eoa hip testbaantje erop
4 personentreinen per halfuur en praktisch altijd dezelfde hoeveelheid goederentreinen. Verder komen de 1900 of 3600 bij slechts 5 minuten vertraging al achter de 13600 te zitten en die eerste mag richting Venlo ook regelmatig wachten omdat de 3600 en 5200 tegelijk vanuit Tilburg naar Tbw rijden en daar dus alle sporen bezetten. 't Is er serieus gewoon te drukquote:Op donderdag 3 december 2009 09:42 schreef dennistd het volgende:
Hoe druk is het eigenlijk daar, je hebt de:
[..]
Vier treinen per halfuur dus, waarvan één maar op een heel kort stukje.
Zoals hierboven al gezegd wordt zoiets echt niet opgelost met een derde spoor. Sterker, ik denk dat daar alleen maar meer wissels voor nodig zijn om dat in te passen, met dus ook meer kans op storingen.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
4 personentreinen per halfuur en praktisch altijd dezelfde hoeveelheid goederentreinen. Verder komen de 1900 of 3600 bij slechts 5 minuten vertraging al achter de 13600 te zitten en die eerste mag richting Venlo ook regelmatig wachten omdat de 3600 en 5200 tegelijk vanuit Tilburg naar Tbw rijden en daar dus alle sporen bezetten. 't Is er serieus gewoon te druk.
Verder heb je het gisteren misschien gemist, maar bij een simpele wisselstoring zit je dus al met zo'n situatie en 't komt nou niet bepaald zelden voor dat zo heel Brabant plat komt te liggen..
Ik weet niet of dat dak echt helemaal donkerblauw gaat blijven, lijkt me niet echt praktisch. Verder heeft het wel wat ja. Al houdt het totaal geen rekening met de lijnen van de trein zelfquote:Tenslotte, uit die presentatie eerder haal ik dus dat dit het definitieve uiterlijk van de DDZ wordt?
[ afbeelding ]
'k Vind het zowaar wel wat hebben
Dat gebeurt in Almelo ook met de 1600/1700quote:Op donderdag 3 december 2009 10:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
4 personentreinen per halfuur en praktisch altijd dezelfde hoeveelheid goederentreinen. Verder komen de 1900 of 3600 bij slechts 5 minuten vertraging al achter de 13600 te zitten
Alleen Tb-Tbw een derde spoor lijkt me een stuk goedkoper danquote:die eerste mag richting Venlo ook regelmatig wachten omdat de 3600 en 5200 tegelijk vanuit Tilburg naar Tbw rijden en daar dus alle sporen bezetten. 't Is er serieus gewoon te druk.
Ook met drie sporen heb je de boel dan plat liggen...quote:Verder heb je het gisteren misschien gemist, maar bij een simpele wisselstoring zit je dus al met zo'n situatie en 't komt nou niet bepaald zelden voor dat zo heel Brabant plat komt te liggen..
Oeh, me likes.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
4 personentreinen per halfuur en praktisch altijd dezelfde hoeveelheid goederentreinen. Verder komen de 1900 of 3600 bij slechts 5 minuten vertraging al achter de 13600 te zitten en die eerste mag richting Venlo ook regelmatig wachten omdat de 3600 en 5200 tegelijk vanuit Tilburg naar Tbw rijden en daar dus alle sporen bezetten. 't Is er serieus gewoon te druk.
Verder heb je het gisteren misschien gemist, maar bij een simpele wisselstoring zit je dus al met zo'n situatie en 't komt nou niet bepaald zelden voor dat zo heel Brabant plat komt te liggen..
Wat ik dan weer niet snap, wat is er gebeurd met de plannen voor Viersporigheid? De bruggen bij Tilburg aan de Ht/Ehv kant zijn er al voor gemaakt en vanuit Breda liggen er ook al zo'n 400 meter lang 4 sporen waarvan er 2 gewoon doodlopen
Tenslotte, uit die presentatie eerder haal ik dus dat dit het definitieve uiterlijk van de DDZ wordt?
[ afbeelding ]
'k Vind het zowaar wel wat hebben
Huh? Juist wel. De blauwe banden over de ramen. Net als bij VIRM, met als bij ICM, net als bij Mat'54, net als al honderd jaar gebeurt ongeveerquote:Op donderdag 3 december 2009 10:32 schreef De_Hertog het volgende:
Ik weet niet of dat dak echt helemaal donkerblauw gaat blijven, lijkt me niet echt praktisch. Verder heeft het wel wat ja. Al houdt het totaal geen rekening met de lijnen van de trein zelf
Ik bedoelde het voorste deel, het gaat zo half langs de cabineramen op en net wel/net niet over de deur heen. Het past wel in de huisstijl hoor, maar die kop is nou eenmaal nogal 'blokkig' en die vloeiende lijnen passen daar, vind ik, niet echt bij.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Huh? Juist wel. De blauwe banden over de ramen. Net als bij VIRM, met als bij ICM, net als bij Mat'54, net als al honderd jaar gebeurt ongeveer
Dat zijn keer/opstelsporenquote:Op donderdag 3 december 2009 10:28 schreef Ireyon het volgende:
vanuit Breda liggen er ook al zo'n 400 meter lang 4 sporen waarvan er 2 gewoon doodlopen
Zie ook http://www.sporenplan.nl/quote:Op donderdag 3 december 2009 11:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zijn keer/opstelsporen
Vroeger waren dat de doorgaande sporen, maar toen men begon met het heraanleggen van station Breda werd er besloten dat de buitenste sporen de doorgaande sporen moesten worden, en dat de binnensporen zouden worden gebruikt "om de toekomstige HSL-shuttle op te laten keren".
I kid you not, zo zei iemand bij het projectbureau het tijdens een bewonersbijeenkomst...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |