abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75228717
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:57 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Ah oke, wist niet dat er een onderbreking tussen kon zitten?
Ja hoor, zijn meer van die plekken. Bij ALkmaar is ook een spanningsloze brug, in Friesland liggen er minstens 3, en bijvoorbeeld de spanningssluis bij Roosendaal. Kwestie van op tijd je panto laten zakken, zorgen dat je niet in het midden stil komt te staan, en aan de overkant weer omhoog doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75228779
Gaat daarvoor de panto omlaag, ja?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 december 2009 @ 21:59:55 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75228782
alleen al tussen Leeuwarden en Heerenveen liggen er 4
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75228808
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:57 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Ah oke, wist niet dat er een onderbreking tussen kon zitten?
Dat kan dus

Hier info:
http://www.nicospilt.com/bovenleiding-bijzonder.htm
pi_75228832
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:59 schreef Socios het volgende:
Gaat daarvoor de panto omlaag, ja?
Lijkt me handig voor de zekerheid he. Anders schietie omoog zodra de BL ophoudt en blijftie hangen aan de overkant
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75228882
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja hoor, zijn meer van die plekken. Bij ALkmaar is ook een spanningsloze brug, in Friesland liggen er minstens 3, en bijvoorbeeld de spanningssluis bij Roosendaal. Kwestie van op tijd je panto laten zakken, zorgen dat je niet in het midden stil komt te staan, en aan de overkant weer omhoog doen
Dus als hij niet genoeg snelheid heeft, en hij komt stil te staan heeft tie een probleem?
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lijkt me handig voor de zekerheid he. Anders schietie omoog zodra de BL ophoudt en blijftie hangen aan de overkant
BL houdt in?
pi_75228905
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
alleen al tussen Leeuwarden en Heerenveen liggen er 4
Ja dat traject doelde ik ook op. Alle bruggen tussen Lw en Harlingen en tussen Lw en Stavoren zijn trouwens ook spanningsloos
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75228967
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:

Dus als hij niet genoeg snelheid heeft, en hij komt stil te staan heeft tie een probleem?
Als er op een dusdanig moment aan de noodrem getrokken wordt dat het moment van stilstand dreigt samen te vallen met de passage van een spanningsloze brug, dan zou ik als mcn zeker een vulstoot proberen ja. Maar goed, wat weet ik er ook van he Misschien zijn er nog wel accu's of zo waarmee je de overkant kan halen in geval van nood, dat zou kunnen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 december 2009 @ 22:05:38 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75229041
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
BL houdt in?
Bovenleiding.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 december 2009 @ 22:08:53 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75229178
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als er op een dusdanig moment aan de noodrem getrokken wordt dat het moment van stilstand dreigt samen te vallen met de passage van een spanningsloze brug, dan zou ik als mcn zeker een vulstoot proberen ja. Maar goed, wat weet ik er ook van he Misschien zijn er nog wel accu's of zo waarmee je de overkant kan halen in geval van nood, dat zou kunnen
Met wat miezer is een vertrekkende trein van Akkrum richting Leeuwarden daarom leuk. Doorslippende wielen en een trein die maar net over de spanningsloze brug komt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75229440
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:59 schreef Socios het volgende:
Gaat daarvoor de panto omlaag, ja?
Nee normaal gesproken niet:
quote:
Nederlands materieel houdt gewoon de boel omhoog bij een stroomloze brug. Het uiteinde van de bovenleiding loopt iets naar boven zodat de stroomafnemer netjes weer tegen de draad wordt geleid. Wel moet de tractie er af om te voorkomen dat er vlambogen worden getrokken

ohih forum
............................
pi_75229513
Fraaie muurschildering in de lokettenzaal van....?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75230185
Bedankt voor de info allen
pi_75231182
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Bedankt voor de info allen
Kwam dit nog tegen, de spoorbrug van Zutphen heeft gewoon een vaste bovenleiding.

............................
pi_75231330
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:56 schreef sander89 het volgende:

[..]

Kwam dit nog tegen, de spoorbrug van Zutphen heeft gewoon een vaste bovenleiding.

[ afbeelding ]
Dat dacht ik ook al inderdaad, ook niet zo gek. Aangezien het station vlakbij de brug ligt.
  Redactie Sport woensdag 2 december 2009 @ 23:10:12 #266
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75231724
Interessante presentatie over DDAR/DDZ: http://www.nsprocurement.(...)rnization.080901.ppt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75231834
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:10 schreef dennistd het volgende:
Interessante presentatie over DDAR/DDZ: http://www.nsprocurement.(...)rnization.080901.ppt
Wat een irritant KUTverhaal.

het begint al met dia 1, die opgeleukt wordt met een plaatje van een VIRM terwijl het verhaal over DDAR gaat. Ten tweede leven we hier nog steeds in NEDERLANDSTALIG gebied. Wat is dit voor kolderieke quasi-interessant-doenerij?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 december 2009 @ 23:20:35 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75232116
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een irritant KUTverhaal.

het begint al met dia 1, die opgeleukt wordt met een plaatje van een VIRM terwijl het verhaal over DDAR gaat.
Dat zal wel de huisstijl van NedTrain zijn
quote:
Ten tweede leven we hier nog steeds in NEDERLANDSTALIG gebied. Wat is dit voor kolderieke quasi-interessant-doenerij?
Europese aanbesteding
  donderdag 3 december 2009 @ 00:04:20 #269
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75233620
Bijzondere treinrit meegemaakt van Delft naar Amsterdam Sloterdijk.

Sneltrein uit Dordrecht was een kwartier te laat en in Haarlem mocht ik overstappen op de IC uit Zandvoort (ja, ik moest weer eens rennen).
pi_75234257
Wat ook nog kan met de studenten-OV-chipkaart; ruilen met je huisgenoot. Stel: jij week, hij/zij weekend; wissel de chipkaart uit en stop hem ergens in je portemonnee en laat op momenten dat je eigen kaart gratis reizen geeft je kaart zien, op momenten dat je zou moeten betalen je gewone OV even wegstoppen en piepen met de OV-chip.
Ik heb mijn chip namelijk in mijn portemonnee achter een rits, al meerdere keren mee gereisd (okee, bus) en nog nooit is mij verzocht deze pas te laten zien om mijn pasfoto te controleren (maar dat zullen alleen de controleurs doen, die ik amper zie hier in Twente bij Connexxion...). In mijn geval is het weliswaar mijn eigen pas dus doe ik weinig verkeerds, maar in theorie is er nog een maandje fraude te gaan .
pi_75234859
Even wat buitenlandse treinnieuws:

Op de Oberalppas sleurde een lawine een RE trein van de Matterhorn Gotthard Bahn van het spoor.
Alle 4 wagons werden van het spoor geslagen, hierdoor raakte twee van de negen passagiers lichtgewond.
Dit was de laatste trein die maandag even na 14 uur over de Oberalppas reedt, ivm extreem sneeuwval die dag waardoor er lawine gevaar ontstond.


De loc bleef als enige in het spoor en kon later zelfstandig zijn weg vervolgen.






De sneeuwploeg die de passagiers heeft geëvacueerd.



De bergingswerkzaamheden van vandaag

Bron+meer info en foto's: 1, 2, 3 en 4
............................
pi_75235810
Sick.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 december 2009 @ 07:19:59 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75236341
heftig
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 december 2009 @ 08:12:22 #274
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_75236806
quote:
Op donderdag 3 december 2009 07:19 schreef Peterselieman het volgende:
heftig
Nogal.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_75237221
Zo! Dat is nogeens praat Komen wij aan met geneuzel over blaadjes
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 3 december 2009 @ 09:03:09 #276
155227 crew  Guppy
dus
pi_75237388
Twee lichtgewonden maar... Komen ze goed mee weg!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 3 december 2009 @ 09:07:09 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75237436
Zojuist mijn eerste OV-chipkaartreis met NS gehad... ging goed.

Aanvankelijk nam de conducteur genoegen met het zien van mijn chipkaart, pas toen hij verderliep dacht hij "Ohja, even checken"... dat duurde ook nog even. Of 't controleren nou sneller gaat door de OV-chipkaart durf ik te betwijfelen, hij was er iig niet al te snel mee
pi_75237477
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:07 schreef James1988 het volgende:
Zojuist mijn eerste OV-chipkaartreis met NS gehad... ging goed.

Aanvankelijk nam de conducteur genoegen met het zien van mijn chipkaart, pas toen hij verderliep dacht hij "Ohja, even checken"... dat duurde ook nog even. Of 't controleren nou sneller gaat door de OV-chipkaart durf ik te betwijfelen, hij was er iig niet al te snel mee
Kon je wel een uitcheckpaaltje vinden op je bestemming en hoeveel bussen heb je daardoor gemist?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75237563
quote:
NS splitst herrie en stilte in trein

In dubbeldekkers van de NS moeten mensen voor een rustige plek binnenkort boven zijn en voor gezelligheid beneden. De NS gaat de treinen zo inrichten dat het onderscheid tussen stiltecoupés en plekken voor gesprekken en ontmoetingen duidelijk zichtbaar wordt.
bron en meer

Lijkt me een voordehandliggend moment om dat bij de renovatie van de DDARs te beginnen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 3 december 2009 @ 09:19:35 #280
155227 crew  Guppy
dus
pi_75237682
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

bron en meer

Lijkt me een voordehandliggend moment om dat bij de renovatie van de DDARs te beginnen
Ik zou het dan andersom doen, als het toch moet. Boven herrie en rust onder. Kinderen die een dagje met de trein willen, vinden het machtig interessant om bovenin te zitten. Die kun je maar moeilijk verplichten om stil te zijn.

Dat mensen daar niet over nadenken...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 3 december 2009 @ 09:24:03 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75237789
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kon je wel een uitcheckpaaltje vinden op je bestemming en hoeveel bussen heb je daardoor gemist?
Jep, die stonden in Rotterdam keurig in de loop. Verder geen aansluitende bussen gemist, ik ging toch verder met de metro
  donderdag 3 december 2009 @ 09:31:27 #282
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75237934
quote:
Lobby voor derde spoor Tilburg - Breda

BREDA - Tussen Tilburg en Breda moet een derde spoorlijn komen. De huidige spoorcapaciteit is ontoereikend en daarom zijn de Brabantse spoorgemeenten een lobby begonnen bij minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat.

Een nieuwe lijn moet ervoor zorgen dat er meer personentreinen kunnen rijden en het goederenvervoer beter afgewikkeld kan worden.


Uitbreiding van de spoorcapaciteit tussen Breda en Tilburg is al langer een wens van de Brabantse gemeenten. De capaciteit van de lijn heeft nagenoeg het maximum bereikt. „Het is een drukke corridor”, vindt wethouder Wilbert Willems van Breda. „Wij hebben een eerder plan voor capaciteitsuitbreiding ook al omarmd. Aanleiding toen was meer personenvervoer. Het plan is echter wegens bezuinigingen naar een later stadium verhuisd.”
http://www.brabantsdagbla(...)r-Tilburg--Breda.ece

Wat niet online staat maar wel in de krant stond: de Brabantse lobby merkt dat veel ('gevaarlijke') goederentreinen nog altijd niet over de betuwelijn rijden en verwacht dat dit voorlopig ook niet zal gaan gebeuren. Ze willen deze treinen langzamer laten rijden en daar is dit derde spoor voor nodig.

Lijkt mij persoonlijk onhandig dit hieraan te koppelen, omdat nu een eventueel slagen van deze lobby gekoppeld zou kunnen worden aan een 'bekentenis' dat de betuwelijn niet geslaagd is. En dat lijkt me politiek gezien onhandig..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport donderdag 3 december 2009 @ 09:36:15 #283
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75238013
Ja, laat ze langzamer dan 40 rijden zodat de ATB niet ingrijpt bij een rood sein, geweldig idee
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 3 december 2009 @ 09:42:47 #284
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75238144
Hoe druk is het eigenlijk daar, je hebt de:
- 13600 ST Ht-Bd
- 1900 IC Gvc-Vl
- 3600 IC Zl-Rsd
- 5200 ST Tbw-Ehv

Vier treinen per halfuur dus, waarvan één maar op een heel kort stukje.
Het hele traject is pak 'm beet 15-20km lang, op dat stukje hoeven de IC's, ST's en GO's elkaar toch nog niet in de weg te zitten? Als je het vergelijkt met Hengelo-Almelo, dat is ongeveer dezelfde afstand, en daar gaat het ook goed met elk halfuur een goederenpad (en daar zitten 2 stopper ipv 1).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 3 december 2009 @ 09:49:55 #285
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75238303
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:42 schreef dennistd het volgende:
Hoe druk is het eigenlijk daar, je hebt de:
- 13600 ST Ht-Bd
- 1900 IC Gvc-Vl
- 3600 IC Zl-Rsd
- 5200 ST Tbw-Ehv

Vier treinen per halfuur dus, waarvan één maar op een heel kort stukje.
Het hele traject is pak 'm beet 15-20km lang, op dat stukje hoeven de IC's, ST's en GO's elkaar toch nog niet in de weg te zitten? Als je het vergelijkt met Hengelo-Almelo, dat is ongeveer dezelfde afstand, en daar gaat het ook goed met elk halfuur een goederenpad (en daar zitten 2 stopper ipv 1).
Ik zie dit dan ook eerder als een verkapte lobby om die verschrikkelijke goederentreinen zoveel mogelijk tegen te werken. En ja, als je die dingen met een slakkengangetje laat rijden kan ik me voorstellen dat het andere verkeer hier last van heeft.

Overigens, eerlijk is eerlijk, in de praktijk was het tot een jaar geleden inderdaad wel zo dat in Tilburg geregeld treinen op elkaar moesten wachten omdat ze niet netjes eens per kwartier langs komen. Ik weet niet of dat inmiddels al veranderd is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 3 december 2009 @ 09:58:24 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75238512
Gisteren een wisselstoring bij Gilze-Rijen, en meteen liggen 2 drukke lijnen eruit (Den Haag - Venlo en Roosendaal - Zwolle). Ook bij een ongeluk danwel zelfdoding (een paar keer per jaar) ligt er urenlang een hoop uit.

Een derde spoor zou daar zeker wel wenselijk zijn, maar of er plek is pal naast de bestaande twee is zeer de vraag: bij Gilze-Rijen heeft men pasgeleden het oude 3e spoor wat er lag opgebroken...
pi_75238619
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:58 schreef James1988 het volgende:
Gisteren een wisselstoring bij Gilze-Rijen, en meteen liggen 2 drukke lijnen eruit (Den Haag - Venlo en Roosendaal - Zwolle). Ook bij een ongeluk danwel zelfdoding (een paar keer per jaar) ligt er urenlang een hoop uit.

Een derde spoor zou daar zeker wel wenselijk zijn, maar of er plek is pal naast de bestaande twee is zeer de vraag: bij Gilze-Rijen heeft men pasgeleden het oude 3e spoor wat er lag opgebroken...
Bij een ongeluk of zelfdoding maakt het echt niet uit of er nou 1 of 2 of 3 of tachtig sporen liggen, dan gaat gewoon alles eruit, simpel zat. Dus daarvoor hoef je dat extra spoor niet aan te leggen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 3 december 2009 @ 10:10:57 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75238802
Ja, is ook zo... daarom kan dat derde spoor misschien met een boog eromheen worden aangelegd zodat er iig nog iets kan rijden van Breda naar Tilburg
  donderdag 3 december 2009 @ 10:13:35 #289
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75238854
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:10 schreef James1988 het volgende:
Ja, is ook zo... daarom kan dat derde spoor misschien met een boog eromheen worden aangelegd zodat er iig nog iets kan rijden van Breda naar Tilburg
Dat is een goed idee. En als we die boog nou een beetje ruim nemen, om alle bewoning heen, dan hebben al die steden helemaal geen last van het goederenvervoer. Misschien kunnen we die lijn zelfs zo rechtstreeks mogelijk van Rotterdam naar Duitsland aanleggen, is dat een idee?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_75238960
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:13 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat is een goed idee. En als we die boog nou een beetje ruim nemen, om alle bewoning heen, dan hebben al die steden helemaal geen last van het goederenvervoer. Misschien kunnen we die lijn zelfs zo rechtstreeks mogelijk van Rotterdam naar Duitsland aanleggen, is dat een idee?
Naah kan niet. Daar ligt al een spoordijk met eoa hip testbaantje erop
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 3 december 2009 @ 10:19:07 #291
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75239000
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Naah kan niet. Daar ligt al een spoordijk met eoa hip testbaantje erop
He jammer, het klonk zo mooi. Nederland ligt ook veel te vol met proefprojecten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_75239252
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:42 schreef dennistd het volgende:
Hoe druk is het eigenlijk daar, je hebt de:

[..]

Vier treinen per halfuur dus, waarvan één maar op een heel kort stukje.
4 personentreinen per halfuur en praktisch altijd dezelfde hoeveelheid goederentreinen. Verder komen de 1900 of 3600 bij slechts 5 minuten vertraging al achter de 13600 te zitten en die eerste mag richting Venlo ook regelmatig wachten omdat de 3600 en 5200 tegelijk vanuit Tilburg naar Tbw rijden en daar dus alle sporen bezetten. 't Is er serieus gewoon te druk .

Verder heb je het gisteren misschien gemist, maar bij een simpele wisselstoring zit je dus al met zo'n situatie en 't komt nou niet bepaald zelden voor dat zo heel Brabant plat komt te liggen..

Wat ik dan weer niet snap, wat is er gebeurd met de plannen voor Viersporigheid? De bruggen bij Tilburg aan de Ht/Ehv kant zijn er al voor gemaakt en vanuit Breda liggen er ook al zo'n 400 meter lang 4 sporen waarvan er 2 gewoon doodlopen


Tenslotte, uit die presentatie eerder haal ik dus dat dit het definitieve uiterlijk van de DDZ wordt?


'k Vind het zowaar wel wat hebben
  donderdag 3 december 2009 @ 10:32:23 #293
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75239334
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:28 schreef Ireyon het volgende:

[..]

4 personentreinen per halfuur en praktisch altijd dezelfde hoeveelheid goederentreinen. Verder komen de 1900 of 3600 bij slechts 5 minuten vertraging al achter de 13600 te zitten en die eerste mag richting Venlo ook regelmatig wachten omdat de 3600 en 5200 tegelijk vanuit Tilburg naar Tbw rijden en daar dus alle sporen bezetten. 't Is er serieus gewoon te druk .

Verder heb je het gisteren misschien gemist, maar bij een simpele wisselstoring zit je dus al met zo'n situatie en 't komt nou niet bepaald zelden voor dat zo heel Brabant plat komt te liggen..
Zoals hierboven al gezegd wordt zoiets echt niet opgelost met een derde spoor. Sterker, ik denk dat daar alleen maar meer wissels voor nodig zijn om dat in te passen, met dus ook meer kans op storingen.
quote:
Tenslotte, uit die presentatie eerder haal ik dus dat dit het definitieve uiterlijk van de DDZ wordt?
[ afbeelding ]

'k Vind het zowaar wel wat hebben
Ik weet niet of dat dak echt helemaal donkerblauw gaat blijven, lijkt me niet echt praktisch. Verder heeft het wel wat ja. Al houdt het totaal geen rekening met de lijnen van de trein zelf
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport donderdag 3 december 2009 @ 10:34:16 #294
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75239378
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:28 schreef Ireyon het volgende:

[..]

4 personentreinen per halfuur en praktisch altijd dezelfde hoeveelheid goederentreinen. Verder komen de 1900 of 3600 bij slechts 5 minuten vertraging al achter de 13600 te zitten
Dat gebeurt in Almelo ook met de 1600/1700
quote:
die eerste mag richting Venlo ook regelmatig wachten omdat de 3600 en 5200 tegelijk vanuit Tilburg naar Tbw rijden en daar dus alle sporen bezetten. 't Is er serieus gewoon te druk .
Alleen Tb-Tbw een derde spoor lijkt me een stuk goedkoper dan
quote:
Verder heb je het gisteren misschien gemist, maar bij een simpele wisselstoring zit je dus al met zo'n situatie en 't komt nou niet bepaald zelden voor dat zo heel Brabant plat komt te liggen..
Ook met drie sporen heb je de boel dan plat liggen...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75239559
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:28 schreef Ireyon het volgende:

[..]

4 personentreinen per halfuur en praktisch altijd dezelfde hoeveelheid goederentreinen. Verder komen de 1900 of 3600 bij slechts 5 minuten vertraging al achter de 13600 te zitten en die eerste mag richting Venlo ook regelmatig wachten omdat de 3600 en 5200 tegelijk vanuit Tilburg naar Tbw rijden en daar dus alle sporen bezetten. 't Is er serieus gewoon te druk .

Verder heb je het gisteren misschien gemist, maar bij een simpele wisselstoring zit je dus al met zo'n situatie en 't komt nou niet bepaald zelden voor dat zo heel Brabant plat komt te liggen..

Wat ik dan weer niet snap, wat is er gebeurd met de plannen voor Viersporigheid? De bruggen bij Tilburg aan de Ht/Ehv kant zijn er al voor gemaakt en vanuit Breda liggen er ook al zo'n 400 meter lang 4 sporen waarvan er 2 gewoon doodlopen


Tenslotte, uit die presentatie eerder haal ik dus dat dit het definitieve uiterlijk van de DDZ wordt?
[ afbeelding ]

'k Vind het zowaar wel wat hebben
Oeh, me likes.
  donderdag 3 december 2009 @ 10:42:22 #296
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75239609
Hoe gaat het er eigenlijk uitzien op het motorrijtuig?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_75239780
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:32 schreef De_Hertog het volgende:
Ik weet niet of dat dak echt helemaal donkerblauw gaat blijven, lijkt me niet echt praktisch. Verder heeft het wel wat ja. Al houdt het totaal geen rekening met de lijnen van de trein zelf
Huh? Juist wel. De blauwe banden over de ramen. Net als bij VIRM, met als bij ICM, net als bij Mat'54, net als al honderd jaar gebeurt ongeveer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 3 december 2009 @ 10:54:51 #298
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75239914
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Huh? Juist wel. De blauwe banden over de ramen. Net als bij VIRM, met als bij ICM, net als bij Mat'54, net als al honderd jaar gebeurt ongeveer
Ik bedoelde het voorste deel, het gaat zo half langs de cabineramen op en net wel/net niet over de deur heen. Het past wel in de huisstijl hoor, maar die kop is nou eenmaal nogal 'blokkig' en die vloeiende lijnen passen daar, vind ik, niet echt bij.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 3 december 2009 @ 11:00:13 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75240047
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:28 schreef Ireyon het volgende:
vanuit Breda liggen er ook al zo'n 400 meter lang 4 sporen waarvan er 2 gewoon doodlopen
Dat zijn keer/opstelsporen

Vroeger waren dat de doorgaande sporen, maar toen men begon met het heraanleggen van station Breda werd er besloten dat de buitenste sporen de doorgaande sporen moesten worden, en dat de binnensporen zouden worden gebruikt "om de toekomstige HSL-shuttle op te laten keren".

I kid you not, zo zei iemand bij het projectbureau het tijdens een bewonersbijeenkomst...
pi_75240290
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zijn keer/opstelsporen

Vroeger waren dat de doorgaande sporen, maar toen men begon met het heraanleggen van station Breda werd er besloten dat de buitenste sporen de doorgaande sporen moesten worden, en dat de binnensporen zouden worden gebruikt "om de toekomstige HSL-shuttle op te laten keren".

I kid you not, zo zei iemand bij het projectbureau het tijdens een bewonersbijeenkomst...
Zie ook http://www.sporenplan.nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')