Je hebt gelijk, laten we de Canadezen erop afsturenquote:Op donderdag 24 september 2009 22:34 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Die zeehond pedofileert Wicky :/
Heel herkenbaarquote:- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;
Ik vind het sowieso nogal een niet-voor-tere-kinderzieltjes-scenequote:Op donderdag 24 september 2009 22:34 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Die zeehond pedofileert Wicky :/
quote:Op donderdag 24 september 2009 22:58 schreef PiRANiA het volgende:
Het wil me niet lukken hier een onverkapte tvp neer te zetten, waarvoor mijn oprechte excuses
Total loss wil toch zeggen dat de reparatie duurder is dan dat de auto waard is? Dus dan kan een deuk in de motorkap best totalloss zijn...quote:Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef twiFight het volgende:
met risico van herpost, give multi topic search!
Ikzelf weet het toevallig wel, maar de media en mensen gebruiken het woord compleet fout:
totalloss is niet een nederlands woord, het is gewoon engels voor een auto die niet meer te repareren valt.
Hoevaak ze op SBShet wel niet over totalloss hebben bij een ongeluk terwijl er alleen maar een deuk in de moterkap zit
subklacht: waarom zeggen ze dat een auto totalloss raakt. Een auto is een total loss.
Totalloss is inderdaad geen woord. Total loss mag wel, en in het Nederlands betekent dat gewoon 'onherstelbaar beschadigd'. Dus dan is/raakt een auto wel total loss.quote:Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef twiFight het volgende:
Ikzelf weet het toevallig wel, maar de media en mensen gebruiken het woord compleet fout:
totalloss is niet een nederlands woord, het is gewoon engels voor een auto die niet meer te repareren valt.
Hoevaak ze op SBShet wel niet over totalloss hebben bij een ongeluk terwijl er alleen maar een deuk in de moterkap zit
subklacht: waarom zeggen ze dat een auto totalloss raakt. Een auto is een total loss.
Je hebt twee soorten van total loss, economisch en technisch. Technisch is als de auto niet meer te repareren valt en economisch als de reparatie kosten hoger dan de dagwaarde zijn.quote:Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef twiFight het volgende:
Nog zoiets: aquaplanningquote:Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef twiFight het volgende:
Het aanleggen van kunstmatige meren, kanalen en stuwmeren bijvoorbeeld heet toch Aquaplanning?quote:Op donderdag 24 september 2009 23:24 schreef Crutch het volgende:
[..]
Nog zoiets: aquaplanningHallo! Alsof er ergens een plas water bewust wordt neergekwakt, onder het motto: "Zo, plannen we hier nog effe een zooitje gevaarlijk water"
Het is aquaplaning. 'Planing' is een ander woord voor zeilen.
Dit was mijn verkapte tvp.
Pippi Langkous werd ingesproken door een oudere vrouwquote:Op vrijdag 25 september 2009 10:34 schreef Niara het volgende:
Na het zien van het beruchte Wicky filmpje: zijn stem wordt ingesproken door het meisje (toch?) dat ook Pippi Langkous inspreekt.
??quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:19 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Waarom er aan de gevels van sommige kroegen een regenboogvlag hangt
Deze heb ik een kleine week geleden gepost >.<quote:Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef twiFight het volgende:
quote:
Stilletjes had ik gehoopt dat iemand gewoon bij zo'n bar naar binnen zou lopen om het uit te vindenquote:
Kan best lachen zijn hoor.quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:46 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[..]
Stilletjes had ik gehoopt dat iemand gewoon bij zo'n bar naar binnen zou lopen om het uit te vinden
ja, stel je voor. allemaal enge mannen, straks heb jij het ookquote:Op vrijdag 25 september 2009 18:46 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[..]
Stilletjes had ik gehoopt dat iemand gewoon bij zo'n bar naar binnen zou lopen om het uit te vinden
Nog eentje: YMCA staat voor Young Men's Christian Association en heeft dus niks met homo's te makenquote:Op vrijdag 25 september 2009 18:34 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik denk dat je het nu snapt??
Groetjes YMCA!
Het was mij zelfs nooit opgevallen, totdat ik uit de kast kwamquote:Op vrijdag 25 september 2009 17:19 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Waarom er aan de gevels van sommige kroegen een regenboogvlag hangt
Ah, ok. Ik had het ook maar ergens gehoordquote:Op vrijdag 25 september 2009 10:34 schreef Niara het volgende:
Na het zien van het beruchte Wicky filmpje: zijn stem wordt ingesproken door het meisje (toch?) dat ook Pippi Langkous inspreekt.
Verder is het Disney logo niet de handtekening van Walt Disney
[ afbeelding ]
Was wel leuk geweest![]()
edit: met een beetje fantasie toch wel een beetje, gewoon minderk rullen![]()
Die is net zo nieuw voor me als Q8 wasquote:Op zaterdag 26 september 2009 19:15 schreef Leso_Varen het volgende:
Dat 'esso' gewoon de uitspraak is van S-O, wat weer staat voor Standard Oil...
Oh, en ik heb lang gedacht dat BP voor BenzinePomp stond.
Hmmm ja, dat soort uitspraakfouten hou je altijd als je jonger bentquote:Op zaterdag 26 september 2009 19:44 schreef -.- het volgende:
Dat Oom Dagobert niet in klondieke goud ging zoeken maar in de klondaik
Occasions zijn toch gewoon 2e hands auto's?quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:04 schreef Maraca het volgende:
Ik kom er net achter dat een occasion geen automerk isAlleen snap ik nog niet helemaal wat het nu wel precies is
* Maraca auton00b is![]()
Oh en de bonusvraag: wat is een plv in een organisatie?
Dank uquote:Op zaterdag 26 september 2009 21:05 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Occasions zijn toch gewoon 2e hands auto's?
plv = plaatsvervangend.
Dat lijkt me toch niet zo moeilijk? Familienamen evolueren over een paar honderd jaar nog wel eens, die zullen oorspronkelijk zijn ingevoerd voor administratieve doeleinden, en voor het gemak meestal door het beroep of iets dergelijks van de persoon als achternaam in te voeren. ''Piet Timmermans'', wat voor beroep had zijn voorouder denk je?quote:Op zondag 27 september 2009 21:02 schreef Cumshooter het volgende:
de meeste dingen begrijp ik pas jaren later
maar ik snap nog steeds niet waar je familie namen van daan komen:S
Lees deze maar eens door....quote:Op zondag 27 september 2009 21:02 schreef Cumshooter het volgende:
Achternamen zijn nog niet zo heel oud, enkele honderden jaren.. Door Napoleon ingevoerd.. Is bedacht om mensen uit elkaar te houden, vroeger mocht je gewoon je eigen naam bedenken, mensen gebruikten dan hun beroep of plaatsnaam etc.quote:Op zondag 27 september 2009 21:02 schreef Cumshooter het volgende:
Volgens mij is de kast ook de meest onverstaanbare band van NLquote:Op maandag 28 september 2009 22:25 schreef Bellatrix het volgende:
Ik dacht altijd dat in dat liedje van De Kast, Woorden zonder Woorden, dat hij
We hebben woorden zonder woorden
en we lezen elkaars erfenissen
zong, maar het is dus ergernissen. Ik vond het al zo raar, je bent lang bij elkaar dus dan mag je ineens iemands erfenis lezen?
quote:Op dinsdag 29 september 2009 00:38 schreef cemeteryslut het volgende:
het is niet persimistisch, maar pessimistisch
werdt net en publique verbeterd.
Dat is nog niet heel lang zo. De Jong: “Op 1 februari vorig jaar zijn we daarmee begonnen. Tot 1 februari 2003 is het plaatsen van deze duplicaatcode optioneel, daarna wordt het wettelijk verplicht. De bedoeling van dit brandmerk is zorgen dat een kwaadwillende geen overtreding kan begaan met de oorspronkelijke kentekenplaten waarvan de eigenaar de dupe wordt. Door de duidelijk zichtbare duplicaatcode – ook te zien bij fotocontroles – kan de rechtmatige eigenaar aantonen dat hij of zij daarvoor zelf niet aansprakelijk is.”quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:57 schreef Han-Pekel het volgende:
Ben er laatst achtergekomen dat het kleine 1'tje op een nummerbord betekend dat het niet het oorspronkelijke nummerbord is maar een duplicaat..
Nu ik dit aan het lezen ben hebben Koen en Sander het erover op 3FM!quote:Op zaterdag 26 september 2009 18:28 schreef mmascha het volgende:
Dat er ook Tjolk halfvolle melk was!
Maarja, de koe is toch wel het minst leuke plaatje naast de aap(banaan), beer(chocolade) en haas(aarbei).
Het is Coenquote:Op dinsdag 29 september 2009 16:38 schreef Coolfool het volgende:
[..]
Nu ik dit aan het lezen ben hebben Koen en Sander het erover op 3FM!
Ik dacht altijd dat als er een 1 op de plaat staat, dat de andere plaat gestolen was.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:57 schreef Han-Pekel het volgende:
Ben er laatst achtergekomen dat het kleine 1'tje op een nummerbord betekend dat het niet het oorspronkelijke nummerbord is maar een duplicaat..
Dat er een duplicaat van het duplicaat gemaakt isquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:53 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat als er een 1 op de plaat staat, dat de andere plaat gestolen was.![]()
Wat betekend die 2 dan?
quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:18 schreef M.rak het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat Mein Kampf van Hitler mijn kamp betekende. Later kwam ik er achter dat het mijn strijd was...
Dat Darth Vader zijn stem werd ingesproken door James Earl Jones kwam ik pas 2 maanden geleden achter. Heb nog nooit de link gelegdquote:
Waarom???quote:Op woensdag 30 september 2009 05:53 schreef Koekz het volgende:
[..]
Dat Darth Vader zijn stem werd ingesproken door James Earl Jones kwam ik pas 2 maanden geleden achter. Heb nog nooit de link gelegdIk dacht altijd dat er een blanke man was met zo'n diepe negerstem
quote:
Lead schrijf je met een a.quote:Op woensdag 30 september 2009 09:39 schreef NekoKoneko het volgende:
Kwam net opeens tot de conclusie dat Led Zeppelin gewoon Loden Zeppelin betekent
Tenzij je een trein in je oog krijgt.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:13 schreef OeJ het volgende:
Ik was vandaag met de hond aan het wandelen, toen keek ik in de verte naar een auto, en bedacht: goh, wat een mini-autootje. Dat is natuurlijk bedrog van je ogen, maar omdat je altijd iets van een afstandje bekijkt -zelfs als het heel dichtbij is - zie je dus eigenlijk nooit iets op ware grootte.
Ook eens kijken wat er gebeurd als King Jaffe Joffer bij het appartement van Semmi aanklopt (1a). En wat er anders is als Semmi dan de 2de keer opendoet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 02:52 schreef Paul.Kersey het volgende:
In de film met Eddie Murphy "Trading Places" uit 1983.
verhaallijn De rijke Randolph (Ralph Bellamy) en Mortimer Duke (Don Ameche) discussiëren over de vraag of de klasse van een mens in hem zit of dat enkel zijn omstandigheden daarvoor zorgen. Bij wijze van weddenschap (voor één dollar) besluiten ze de proef op de som te nemen en de levens van zwerver Billy Ray Valentine (Eddie Murphy) en arrogante yup Louis Winthorpe III (Dan Aykroyd) compleet overhoop te gooien. Wanneer de twee er na een tijd achterkomen hoe de vork in de steel zit, willen ze wraak. Ze willen de Dukes een lesje leren dat mensenlevens geen speelgoed zijn waar ze naar hartenlust mee kunnen sollen.
Uit eindelijk zijn Randolph (Ralph Bellamy) en Mortimer Duke (Don Ameche) failliet.
Wat me op voel in de film "Coming to America" (1988 ook Eddie Murphy). Op een gegevens moment deelt Eddie Murphy (prince Akeem) een zak geld uit aan twee zwervers .... mag je raden wie dat waren .... juist ja
Randolph (Ralph Bellamy) en Mortimer Duke (Don Ameche)...waarvan er een nog zegt .."we are back in business....
Gewoon iets voor de oplettende filmfan.
Maar Paul de Leeuw wil dat we het met z'n allen massaal een voklabalkje gaan noemen (volgende klant)quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:58 schreef AskMe het volgende:
Dat dit (zo'n balkje voor tussen de boodschappen):
[ afbeelding ]
een "Beurtbalkje heet" .
Wat?quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:14 schreef MarkyB het volgende:
Na de marathon van afgelopen weekend van Villa Achterwerk ben ik er misschien achter wat de naam betekent
Villa, een opgeleukt voor je bankstel
Villa Achterwerk, je bankstel... Dat ding waar je op zit als je naar het programma op tv kijkt..quote:
als je daar een s in ziet ben je wel een hele grote mongool.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:39 schreef Wootism het volgende:
Ik had vroeger altijd FILS schoenen!
Kwam er echt veel te laat achter dat het FILA was ......
Dom logo...
[ afbeelding ]
Komt meer door de aan-elkaar-schrijf letter die we allemaal op de basisschool hebben geleerd denk ik...quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:39 schreef Wootism het volgende:
Ik had vroeger altijd FILS schoenen!
Kwam er echt veel te laat achter dat het FILA was ......
Dom logo...
[ afbeelding ]
Nooit aan elkaar leren schrijven?quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:41 schreef GhostfaceKillah het volgende:
[..]
als je daar een s in ziet ben je wel een hele grote mongool.
Dat dus.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:43 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Komt meer door de aan-elkaar-schrijf letter die we allemaal op de basisschool hebben geleerd denk ik...
edit:
zoals deze S, van Naomi's:
[ afbeelding ]
Ja, zover was ik... maar die laatste zin van jou zal je toch even toe moeten lichten....quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:37 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Villa Achterwerk, je bankstel... Dat ding waar je op zit als je naar het programma op tv kijkt..
Was een 'woord' vergetenquote:Op maandag 5 oktober 2009 11:52 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Ja, zover was ik... maar die laatste zin van jou zal je toch even toe moeten lichten....
ik snap em nietquote:Ik dacht altijd dat co-schappen lopen was, dat je in de supermarkt als vakkenvuller bepaalde schappen bij moest vullen, de zogenaamde co-schappen
Co-schappen is zeg maar een 'stage' voor geneeskundestudenten. Hij dacht dus dat een term voor vakkenvullers wasquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:21 schreef Lano het volgende:
dit kwam ik tegen in een vorig deel
[..]
ik snap em nietiemand die het mij uit wil leggen of moet ik over een paar jaar terugkomen
Toch klopt wat je zegt wel (volgens wikipedia, althans: )quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:31 schreef NekoKoneko het volgende:
[..]
CrapEn dan heb ik nog wel Engels gestudeerd
Nou ja, foutje bedankt
quote:Vervolgens gaat de groep van 15 oktober tot 20 december 1968 onder de naam Led Zeppelin, genoemd naar Keith Moon's manier om een slecht optreden te beschrijven (Goin' down like a lead zeppelin)
De 'grote' Maraca heeft het denk ik ook niet begrepen, want guus bedoelt dat hij die treinreis al zo vaak heeft gemaakt, dat de conducteur hem herkent.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:39 schreef Maraca het volgende:
Vroeger snapte ik het volgende stukje uit het nummer 'per spoor' van Guus Meeuwis niet:
k zit in een coupé niet roken tweede klas.
Heb de hele bank voor mij alleen.
De conducteur komt langs: "Jongen voeten van de bank"
Hij vraagt mijn kaart waar ga je heen.
Nou ik ga naar mijn lief toen is dit de goede trein.
Hij zegt: het staat niet op je kaart maar ik weet waar jij moet zijn.
Ik snapte er als kleine Maraca niks van. Hoe kan je nu een treinkaartje hebben zonder bestemming?![]()
Pas later besefte ik me dat hij toen waarschijnlijk een student was met een OV-jaarkaart
Sjongejonge, zo moeilijk is het nietquote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:45 schreef OeJ het volgende:
[..]
De 'grote' Maraca heeft het denk ik ook niet begrepen, want guus bedoelt dat hij die treinreis al zo vaak heeft gemaakt, dat de conducteur hem herkent.
Hoewel...
Ik denk dat jij gelijk hebt, maar ik heb het tot een paar minuten geleden altijd uitgelegd zoals hierboven beschreven.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:04 schreef Maraca het volgende:
Misschien een combinatie ervan?
Dan moet die conducteur geen domme vragen stellen, als hij het kan lezen op het kaartje.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:07 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Sjongejonge, zo moeilijk is het niet
Het staat niet op zijn kaart dat het de trein naar zijn lieffie is, maar hij weet waar die moet zijn omdat dat wel op zijn kaart staat
whut?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:07 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Sjongejonge, zo moeilijk is het niet
Het staat niet op zijn kaart dat het de trein naar zijn lieffie is, maar hij weet waar die moet zijn omdat dat wel op zijn kaart staat
OV-jaarkaart? Wat een verklaring allemala wel niet. Ik zie het gewoon als kleine smalltalk met een knipoog, een sympathieke conducteur, een meningloos gesprekje wat je goed doet voelen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:39 schreef Maraca het volgende:
Vroeger snapte ik het volgende stukje uit het nummer 'per spoor' van Guus Meeuwis niet:
Ik snapte er als kleine Maraca niks van. Hoe kan je nu een treinkaartje hebben zonder bestemming?![]()
Pas later besefte ik me dat hij toen waarschijnlijk een student was met een OV-jaarkaart
Ik dacht altijd dat mensen die een 2tje or een 3tje hadden echte brokken piloten waren omdat ze al 2 of 3 nummerplaten in de kreukels hadden gereden. Blijkt dus dat ze vaak enkel hun kentekenbewijs kwijt zijn geraakt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:57 schreef Han-Pekel het volgende:
Sorryquote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:59 schreef verleiding het volgende:
Nu ga ik ook over die lyrics peinzen. Dat heb ik eigenlijk ook nooit begrepen..
Pas hoorde ik de tekst ook eens goed en toen hoorde ik het volgendequote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:39 schreef Maraca het volgende:
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:47 schreef Daywalk3r het volgende:
Toen dacht ik van hey.. Dat zal niet alleen maar zo zijn omdat ze bij het spoor woont
Wat?quote:
Held!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:47 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Pas hoorde ik de tekst ook eens goed en toen hoorde ik het volgende
En ik blijf bij jouw slapen.
Want jij woont bij het spoor.
En snacht, oelalah, gaat het ritme door.
Kedeng kedeng.
Toen dacht ik van hey.. Dat zal niet alleen maar zo zijn omdat ze bij het spoor woont
quote:
Topic #40quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:36 schreef Smallish het volgende:
Wat een leuk topic is dit. Ik zie het nu pas.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:17 schreef Holy_Goat het volgende:
dat liedje met : ahhhhh freak out!
Dacht altijd dat ze zeiden: aaaaaaa-frica! Maar door een of andere megool op tv met heel andere uitspraak hoorde ik ineens 'freak out' wel heel duidelijk.
Dat hoor je toch ook wel aan het Le freak, c'est chic dat erop volgt?quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:17 schreef Holy_Goat het volgende:
Dacht altijd dat ze zeiden: aaaaaaa-frica! Maar door een of andere megool op tv met heel andere uitspraak hoorde ik ineens 'freak out' wel heel duidelijk.
Haha, weer een voor het mama appelsap topic.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:17 schreef Holy_Goat het volgende:
Of als ze toch in het Frans beginnen: L'afrique, c'est chic.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:49 schreef Marble het volgende:
[..]
Dat hoor je toch ook wel aan het Le freak, c'est chic dat erop volgt?
Dat vroeg ik me dus ook af..quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:13 schreef kleinetrom het volgende:
zou de dsb bank dan toch gewoon de dirk scheringa bank heten???
quote:DSB Bank NV (DSB: Dirk Scheringa Beheer) is een Nederlandse financiële dienstverlener en verzekeraar. Het bedrijf is ook actief in België, Duitsland en Slovenië, zij het op kleinere schaal.
De geschiedenis van DSB gaat terug tot 1975, toen eigenaar Dirk Scheringa samen met zijn vrouw het financieel adviesbureau Buro Frisia oprichtte. In de jaren erna groeide het bedrijf door uitbreidingen en overnames. Buro Frisia ging eind 1998 op in de nieuw opgerichte DSB Groep. In 2005 kreeg DSB Groep van De Nederlandsche Bank een bankvergunning en werd het bedrijf hernoemd tot DSB Bank N.V
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/DSB_Bank
Wat dacht je van VVV Venlo?quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:34 schreef kleinetrom het volgende:
en van de frisia!
kan die van zichzelf lenen, duh..
ik ben aan het zoeken, maar er zijn wel meer bedrijven die dan eigenlijk een dubbele naam krijgen zoals de dsb, kan er helaas even niet opkomen.
Voetbal Vereniging Venlo.quote:
DSB heet volgens de inschrijving KVK en volgens de bedrijfsgegevens gewoon DSB. Geen afkorting, gewoon een naam. Waar het vroeger voor gestaan heeft is dus niet belangrijk meer.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:26 schreef blckbb het volgende:
Als DSB voor Dirk Scheringa Bank stond zou 't in feite de Dirk Scheringa Bank Bank heten:p
zoiets bedoelde ik dus jaquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:38 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Voetbal Vereniging Venlo.
Het is dus best dubbel als men Venlo erachter plaatst.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:37 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Villa Achterwerk, je bankstel... Dat ding waar je op zit als je naar het programma op tv kijkt..
Ik had dat met het nummer "follow de leader".quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:17 schreef Holy_Goat het volgende:
Jatuurrrrquote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:53 schreef de_boswachter het volgende:
Hey wat grappig dat ik dit topic net zie.
Toevallig luisterde ik zondag even Timur op 3FM.... en die gaat iets soortgelijks doen komende zondagmiddag
Swarzkopf = Zwartkopquote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:55 schreef Skonk het volgende:
Dat Swarzenegger geen Zwarte-neger betekend.
Ik heb een nieuwe voor je: "megool" bestaat nietquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:17 schreef Holy_Goat het volgende:
En dat het vertaald "tweelingbedden" betekent.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:33 schreef mista het volgende:
ik zat me te bedenken dat "lizzymo" eigenlijk "lits-jumeaux" moet zijn
volgens mij zingen ze toch echt "hot dense state"quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:55 schreef Marble het volgende:
Dat ze in de themesong van The Big Bang Theory niet "the whole universe was in a hot damn state" zingen, maar "hot damp state". Ik vond het al zo grof voor zo'n onschuldig deuntje, dat hot damn.
Surprise!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 03:31 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Dat een horzel helemaal niet die ontiegelijk hard-bijtende vlieg is die ik bedoel!
Dat is namelijk een daas. Een horzel kan niet bijten of steken.
wiki:quote:Op donderdag 15 oktober 2009 03:31 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Dat een horzel helemaal niet die ontiegelijk hard-bijtende vlieg is die ik bedoel!
Dat is namelijk een daas. Een horzel kan niet bijten of steken.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:17 schreef Holy_Goat het volgende:
En Jojo, hoelang gaat het duren voordat je erachterkomt dat dit liedje niet door de Village People maar door Ottawan gezongen is?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:42 schreef Jojogirl het volgende:In diezelfde categorie kwam ik er pas 2 weken geleden achter dat ze in het liedje van the Village People D-I-S-C-O zingen en niet "Dieaiessio" wat dat ook moge zijn
Wiki-hoer.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:34 schreef mista het volgende:
[..]
wiki:
Horzels (Oestridae) zijn een familie van insecten behorende tot de orde tweevleugeligen (Diptera).
De bloedzuigende dazen (steekvliegen) en de stekende hoornaars (de grootste Nederlandse wespensoort) worden in de volksmond ook vaak horzels genoemd. Horzels kunnen echter niet bijten of steken, ze hebben geen bewegende monddelen en geen angel.
ik dacht juist dat hommels niet konden steken...
En lupper is lunch+supper. Of dinch kan ook.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:55 schreef annoh het volgende:
Is deze al voorbij gekomen?: Ik bedacht me drie weken gelden pas dat brunch een samentrekking van breakfast en lunch is. Ik dacht echt dat het een opzichzelfstaand woord was...
Ja kwam ik een paar jaar geleden ineens ook achterquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:55 schreef annoh het volgende:
Is deze al voorbij gekomen?: Ik bedacht me drie weken gelden pas dat brunch een samentrekking van breakfast en lunch is. Ik dacht echt dat het een opzichzelfstaand woord was...
maak gebruik van de mogelijkheden, zeiden ze mij altijdquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:49 schreef miaeak het volgende:
[..]
Wiki-hoer.
Ik wist het uit mijn hoofd
Kennis is macht zeiden ze mij altijdquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:12 schreef mista het volgende:
[..]
maak gebruik van de mogelijkheden, zeiden ze mij altijd
Precies hetzelfde met YMCAquote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:42 schreef Jojogirl het volgende:
[..]In diezelfde categorie kwam ik er pas 2 weken geleden achter dat ze in het liedje van the Village People D-I-S-C-O zingen en niet "Dieaiessio" wat dat ook moge zijn
Bedoel je het TV programma of de instantie?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:44 schreef Daywalk3r het volgende:
Kwam er net achter via de weblog dat het niet
Keuringsdienst van waren is
maar
Keuringsdienst van waarde
Maar doordat google 3100.900 resultaten geeft weet ik dat ik niet de enige ben die dat dacht.
Ah, weer wat geleerd!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:34 schreef mista het volgende:
Horzels (Oestridae) zijn een familie van insecten behorende tot de orde tweevleugeligen (Diptera).
De bloedzuigende dazen (steekvliegen) en de stekende hoornaars (de grootste Nederlandse wespensoort) worden in de volksmond ook vaak horzels genoemd. Horzels kunnen echter niet bijten of steken, ze hebben geen bewegende monddelen en geen angel.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:41 schreef kasper het volgende:
[..]
En Jojo, hoelang gaat het duren voordat je erachterkomt dat dit liedje niet door de Village People maar door Ottawan gezongen is?
Over water gesproken; ik bedacht me ooit dat 'Bar le Duc' best wel 's zou kunnen staan voor Baarle Hertog. Alleen kan ik dat dan weer niet rijmen met het feit dat het water van de Utrechtse Heuvelrug komt. Dus misschien is dit helemaal geen weetje maar een foutje...quote:Op zondag 18 oktober 2009 10:40 schreef miaeak het volgende:
Dat Demi water natuurlijk staat voor Dé Mineral.
's-Hertogenbosch heet anders ook Bois le Ducquote:Op maandag 19 oktober 2009 10:15 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Over water gesproken; ik bedacht me ooit dat 'Bar le Duc' best wel 's zou kunnen staan voor Baarle Hertog. Alleen kan ik dat dan weer niet rijmen met het feit dat het water van de Utrechtse Heuvelrug komt. Dus misschien is dit helemaal geen weetje maar een foutje...
En heb je het dan begrepen of is het een truc die jou is geleerd?quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:45 schreef blckbb het volgende:
Als je cola schuimt moet je je vinger erin houden, dan gaat 't schuim sneller weg
Nou jarenlang zat ik te wachten tot 't schuim wegzakte en een week geleden heb ik ontdekt dat kan. nu voel ik me best wel gangster.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:24 schreef Balgehakt het volgende:
[..]
En heb je het dan begrepen of is het een truc die jou is geleerd?
Zeker een paar lesjes rekenen overgeslagen op de lagere schoolquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 01:59 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik begreep nooit hoe je in hemelsnaam weer op het bedrag uit kon komen dat je zojuist had uitgegeven. Tegenwoordig hoor ik het eigenlijk nooit meer maar een paar jaar geleden telde de vrouw of man achter de kassa het wisselgeld op. Dus als je 6 euro moest betalen en je gaf een briefje van 20 euro dan noemde de medewerker de bedragen op net zolang je weer bij 20 euro uitkwam. In bovenstaand voorbeeld kan de medewerker dan zeggen: "dat is dan 8, 10, 15, 20 euro". Door het wisselgeld dus op te tellen bij het bedrag dat je moet betalen kom je weer uit op het bedrag dat je zojuist hebt uitgegeven.
Ik kon/kan aardig rekenen maar op de een of andere manier begreep ik dit dus niet.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 02:40 schreef glasbak het volgende:
[..]
Zeker een paar lesjes rekenen overgeslagen op de lagere school
Klopt, zie ik ook heel vaak op de markt. Dat het altijd 'iets' meer isquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:13 schreef mista het volgende:
ik begreep ook nooit dat als je dan gehakt ging halen bij de slager en je vroeg bijvoorbeeld 500 gram, ze dan vroegen: mag het ietsje meer zijn?
dan dacht ik: natuurlijk mag het meer zijn! dat hoef je toch niet te vragen? nooit bij stilgestaan dat je die paar gram meer ook moest betalen, dat kwam pas toen ik wat groter werd![]()
(bedenk me nu opeens dat het eigenlijk wel slim is van de slager, die verkoopt lekker steeds een beetje meer, hij zal nooit vragen of het iets minder mag zijn)
Bij ons is de kaasboer altijd heel preciesquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:34 schreef Maraca het volgende:
[..]
Klopt, zie ik ook heel vaak op de markt. Dat het altijd 'iets' meer isBeste is om gewoon 450/475 gram te vragen als je 500 wilt
Zul je zien dat ze opeens wel 500 gram kunnen pakken
quote:Op dinsdag 29 september 2009 00:38 schreef cemeteryslut het volgende:
het is niet persimistisch, maar pessimistisch
werdt net en publique verbeterd.
Misschien omdat Schiphol geen stad is?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:06 schreef seatsniffer het volgende:Maar het schijnt dus dat FYRA in het Zweeds gewoon 'vier' (4) betekent en staat voor Brussel, Antwerpen, R'dam en A'dam, de 4 steden die verbonden worden.
Waarom het per sé in het Zweeds moest, dat wist meneer de conducteur ook niet, en waarom Schiphol er ook uitgelaten was bleef ook een raadsel. Naja, weer iets geleerd in ieder geval.
Er waren mensen die dachten als die fransen weer weg zijn wordt dat weer afgeschaft, en maakte er een lolletje van en tot op de dag van vandaag lopen er dus mensen met de achternamen als Binnebroek (onderbroek) Naaktgeboren, Braakendsiek en geruchtewijze in zuidholland een familie poepluierquote:Op zondag 27 september 2009 22:21 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Achternamen zijn nog niet zo heel oud, enkele honderden jaren.. Door Napoleon ingevoerd.. Is bedacht om mensen uit elkaar te houden, vroeger mocht je gewoon je eigen naam bedenken, mensen gebruikten dan hun beroep of plaatsnaam etc.
Noem ze altijd afzettertjes (een woordgrap, een woordgrap, hoe kostelijk, hoe kostelijk)quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:58 schreef AskMe het volgende:
Dat dit (zo'n balkje voor tussen de boodschappen):
[ afbeelding ]
een "Beurtbalkje heet" .
Het betekend zoiets als zwarte eg, zo een ding dat na het ploegen de kluiten fijn maaktquote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:55 schreef Skonk het volgende:
Dat Swarzenegger geen Zwarte-neger betekend.
quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:16 schreef Chapulin het volgende:
Ik vroeg me vroeger altijd af hoe je een telefoonnummer als 0900-BELSNEL nou kon bellen? Een telefoonummer is toch alleen cijfers? Bleek dus dat het alfabet is onderverdeeld over de cijfers en je dus zo de cijfer combinatie kon krijgen met het volgen van de letters..
Ik was gelukkig niet de enigste die deze niet snapte.quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:16 schreef Chapulin het volgende:
Ik vroeg me vroeger altijd af hoe je een telefoonnummer als 0900-BELSNEL nou kon bellen? Een telefoonummer is toch alleen cijfers? Bleek dus dat het alfabet is onderverdeeld over de cijfers en je dus zo de cijfer combinatie kon krijgen met het volgen van de letters..
En ook zeker niet de enige!quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:14 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ik was gelukkig niet de enigste die deze niet snapte.
Heb ik ook heel lang niet gesnapt. En ik durfde het nooit te vragen, want mijn moeder vond het altijd heel normaal. Heb lange tijd gedacht dat amerikaanse telefoons (want ik zag het vaak op tv) ook letters op de toestellen hadden :$quote:
Nou, dan een verrassing voor je:quote:Op zondag 25 oktober 2009 01:46 schreef twiFight het volgende:
[..]
Heb ik ook heel lang niet gesnapt. En ik durfde het nooit te vragen, want mijn moeder vond het altijd heel normaal. Heb lange tijd gedacht dat amerikaanse telefoons (want ik zag het vaak op tv) ook letters op de toestellen hadden :$
Nou, vooruit. Verzin eens een woord wat de lading dekt.quote:Op zondag 25 oktober 2009 01:57 schreef Marble het volgende:
Ik vind kiesschijf op de een of andere manier heel vies klinken, net of er net iemand sex heeft gehad met je knieholte.
Hmm, ik typ vaak enigste maar dat schijnt volgens Fok! toch niet dezelfde betekenis te hebben als enige. Weer iets waar ik nu pas achter ben gekomen.quote:
Ehm, dat is toch ook zo?quote:Op zondag 25 oktober 2009 02:29 schreef Isabeau het volgende:
ik dacht dat je als volwassen vrouw dus ook door mannen beplast zou worden![]()
quote:
Wordt het zo langzamerhand eens niet tijd dan?quote:Op zondag 25 oktober 2009 02:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]ben al een tijdje volwassen maar ben toch nog nooit beplast
Geen probleem, dan heb je dus MEER dan een halve liter.quote:Op zondag 25 oktober 2009 02:36 schreef Posergoth6667 het volgende:
dat als je een pint bier besteld, je niet een halve liter krijgt, maar een glas met een inhoud van 568ml.
Ik denk dat het toeval is (de naam fyra) en dat het niets met het zweedse 4 te maken heeft. Breda, schiphol, het klopt niet echt namelijk.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:18 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Misschien omdat Schiphol geen stad is?
Of als iemand een email wil beantwoorden: 'die mail replay ik wel even'. Hoor ik vaak op m'n werk...quote:Op zondag 25 oktober 2009 02:01 schreef arucard het volgende:
Bij games retry uitspreken als 'retrie'
Of sommige mensen die cancel uitspreken als kankelquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:27 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Of als iemand een email wil beantwoorden: 'die mail replay ik wel even'. Hoor ik vaak op m'n werk...
ehhhh zo spreek je dat toch uit? wrieplai / replay.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:27 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Of als iemand een email wil beantwoorden: 'die mail replay ik wel even'. Hoor ik vaak op m'n werk...
Rieplai ja.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:24 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
ehhhh zo spreek je dat toch uit? wrieplai / replay.
of bedoel je 'rieplee'?
Ja, rieplee dus.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:24 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
ehhhh zo spreek je dat toch uit? wrieplai / replay.
of bedoel je 'rieplee'?
Ik dacht altijd voor een aansteker tbf.quote:Op zondag 25 oktober 2009 18:54 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[ afbeelding ]
Waar dat zakje voor is.
Kankel heb ik nog nooit gehoord.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:31 schreef shayolo het volgende:
[..]
Of sommige mensen die cancel uitspreken als kankel
Uiteindelijk klopt het wel, generatie op generatie is de kleur donkerder gewordenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:18 schreef cemeteryslut het volgende:
ik dacht vroeger (jaar of 4) dat mensen met een donkere huidskleur allemaal blank geboren waren, en hun kleurtje kregen van de zon, want in afrika en midden-oosten is het altijd warm en zonnig![]()
mijn buurmeisje/beste vriendinnetje toen was heel donker van huidskleur, bijna zwart, en ik vertelde mijn 'theorie' aan haar, en toen is ze het aan haar vader gaan vragen
Unietet status tegen germanniequote:Op zondag 25 oktober 2009 02:01 schreef arucard het volgende:
Bij games retry uitspreken als 'retrie'
Och, ING staat voor 'Internationale Nederlanden Groep'...quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:26 schreef blckbb het volgende:
Als DSB voor Dirk Scheringa Bank stond zou 't in feite de Dirk Scheringa Bank Bank heten:p
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:33 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Met al die verkeerde uitspraken moest ik aan het volgende filmpje denken...
Heel SBS6 draait ook om statistiek, in de zin van kijkcijfers. Dus potayto potahto.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:44 schreef KreKkeR het volgende:
Niet jaren laten begrepen, maar een college later: docent had het de hele tijd over SPSS en ik verstond de hele tijd SBS6 en ik snapte maar niet wat SBS6 nu met statistiek te maken had![]()
herkenbaarquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:44 schreef KreKkeR het volgende:
Niet jaren laten begrepen, maar een college later: docent had het de hele tijd over SPSS en ik verstond de hele tijd SBS6 en ik snapte maar niet wat SBS6 nu met statistiek te maken had![]()
Ik ken dat als een sleutelzakje.quote:Op zondag 25 oktober 2009 18:54 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[ afbeelding ]
Waar dat zakje voor is.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kinder_Buenoquote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:36 schreef jna het volgende:
Dat kinder ( van kinder bueno) de fabrikant is. Ik dacht dat het kinder sloeg op het feit dat het voor kinderen was. Toen zag ik opeens dat de Italiaanse volleybalploeg wordt gesponsord door kinder
quote:In 2007, Kinder Bueno was relaunched aimed at an adolescent market with a new series of adverts "a little bit of what you fancy" aired in the UK and Ireland. On the 20th of August 2008 Kinder released a new sort of Kinder Bueno, Kinder Bueno White.
Kinder is the German word for "children". Bueno is the Spanish word for "good".
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:35 schreef mista het volgende:
[..]
verklaar je nader....?
omdat zijn ogen er bijna uitvallen??
http://en.wikipedia.org/wiki/Popeyequote:Popeye is generally depicted as having only one blue eye, his left. In at least one Fleischer cartoon, Bluto refers to Popeye as a "one-eyed runt." It has never been revealed specifically how Popeye lost his right eye, although he claims it was in "the mos' arful battle" of his life. Later versions of the character had both eyes, with one of them merely being squinty, or "squinky" as he put it.
Ik kijkt redelijk mee in het 'domme mensen" topic maar deze heb ik nog niet (vaak) gezien.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat Rinse Appelstroop nomineer ik voor de OP, die is al bijna net zo vaak langsgekomen als de baron van bassie en adriaan
Je hebt gelijk, het was alleen in deel 7quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 02:27 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik kijkt redelijk mee in het 'domme mensen" topic maar deze heb ik nog niet (vaak) gezien.
In België moet je goed de kaart lezen voordat je een frikandel besteld, je kan overal iets anders krijgen...quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:25 schreef miaeak het volgende:
Kwam ik serieus gisteren pas achter:
Dat je frika(n)del niet als frikadel en als frikandel kan spellen, omdat het niet hetzelfde is.
Een frikadel is een ronde compacte gehaktbal met bepaalde kruiden.
Een frikaNdel is die snack in de snackbar
Ik was laatst in een snackbar en daar hadden ze alleen frikadel op de kaart staan, dus ik vroeg om een frikandel maar ze zeiden dat dat verkeerd was.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:25 schreef miaeak het volgende:
Kwam ik serieus gisteren pas achter:
Dat je frika(n)del niet als frikadel en als frikandel kan spellen, omdat het niet hetzelfde is.
Een frikadel is een ronde compacte gehaktbal met bepaalde kruiden.
Een frikaNdel is die snack in de snackbar
Weer wat geleerd.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:36 schreef jna het volgende:
Dat kinder ( van kinder bueno) de fabrikant is. Ik dacht dat het kinder sloeg op het feit dat het voor kinderen was. Toen zag ik opeens dat de Italiaanse volleybalploeg wordt gesponsord door kinder
Zal Bobbejaan Schoepen ook nog wel ergens in de lijst hangen? Volgens mij was hij internationaal ook erg bekend..quote:Op maandag 2 november 2009 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat Adamo belg was, en bovendien de best verkopende Belgische artiest allertijden...
Hoorde ik net in Belpop.
Geweldig artiest btw.
Laat ik nu altijd gedacht hebben dat dat Brel zou zijn, maar die staat op nummer 3 na Frédéric François, waar ik nog nooit van gehoord heb.
Plaats 21quote:Op maandag 2 november 2009 23:06 schreef blckbb het volgende:
[..]
Zal Bobbejaan Schoepen ook nog wel ergens in de lijst hangen? Volgens mij was hij internationaal ook erg bekend..
Zou dat bewust zijn of een toevallige bijkomstigheid? Ik bedoel, het logo is nu eenmaal zo opgebouwd en het pijltje valt totaal niet op.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:52 schreef Leso_Varen het volgende:
Dat er een pijltje zit in het FedEx logo:
[ afbeelding ]
Daar tussen de E en de x, is me nog nooit opgevallen. Via de weblog gevonden!
deze mag inmiddels ook wel in de OP. Dat Viper logo is wel briljant.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:52 schreef Leso_Varen het volgende:
Dat er een pijltje zit in het FedEx logo:
[ afbeelding ]
Daar tussen de E en de x, is me nog nooit opgevallen. Via de weblog gevonden!
Ontwerpers kennende, bewustquote:Op woensdag 4 november 2009 16:07 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Zou dat bewust zijn of een toevallige bijkomstigheid? Ik bedoel, het logo is nu eenmaal zo opgebouwd en het pijltje valt totaal niet op.
FedEx express is trouwens ook dubbel op natuurlijk
Ik las laatst dat een bobbejaan een ander woord is voor baviaan.quote:Op maandag 2 november 2009 23:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Plaats 21
http://wapedia.mobi/nl/Li(...)_Belgische_artiesten
Kloptquote:Op woensdag 4 november 2009 20:57 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik las laatst dat een bobbejaan een ander woord is voor baviaan.
Dus ik hoop niet dat hij echt zo heet.
En nou weet ik niet meer wat ik hier eigenlijk wilde komen posten.
Wat dacht jij dan?quote:Op donderdag 5 november 2009 23:03 schreef blckbb het volgende:
Dat de aanduiding Unplugged die sommige albums hebben letterlijk unplugged is, geheel akoestisch. Unplugged dus van geen jacksnoeren in de gitaren en versterkers
Wat is 't dan?quote:Op donderdag 5 november 2009 23:09 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Dat je dat spul wat in die koelblokken (voor in een koeltas) zit dus geen water is. Nadat ik op me 12e/13e jaar dat heb zitten opdrinken aan een meertje toen ik op vakantie was met me ouders, maar die even een paar uur aan het fietsen waren. Ik ging voor mijn gevoel dood van de dorst en dacht dat er water zat in die blokken en heb toen twee van die koelelementen leeggedronken.
quote:Op donderdag 5 november 2009 23:09 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Dat je dat spul wat in die koelblokken (voor in een koeltas) zit dus geen water is. Nadat ik op me 12e/13e jaar dat heb zitten opdrinken aan een meertje toen ik op vakantie was met me ouders, maar die even een paar uur aan het fietsen waren. Ik ging voor mijn gevoel dood van de dorst en dacht dat er water zat in die blokken en heb toen twee van die koelelementen leeggedronken.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Koelelementquote:Met een koelelement kan ook een kleine plastic container gevuld met vloeistof (meestal een zoutoplossing) worden bedoeld. Na sterke koeling in een vriezer kan het element in een koelbox worden geplaatst om zo de hierin geplaatste etenswaren, drinkwaren of organen gekoeld te houden.
Me ouders kwamen een paar uur daarna aan en toen heb ik verplicht flink wat water moeten drinken om het te verdunnen, heb er verder niets meer van gemerkt.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:12 schreef Maikuuul het volgende:
[..]is die rotzooi niet giftif wat daarin zit ?
Schijnbaar niet anders kon je nu niet dit bericht typen
Gewoon als water, omdat ik ook dacht dat het water was.quote:
En nu weet ik 'm weer.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:57 schreef Gwywen het volgende:
En nou weet ik niet meer wat ik hier eigenlijk wilde komen posten.
Dat bestaat ook echtquote:Op vrijdag 6 november 2009 10:51 schreef tesssssssss het volgende:
De badmeester zei tegen mij dat als ik in water zou plassen mijn plas, blauw zou worden en iedereen het zou zien, door een stofje in het water....ik was klein maar ik heb dat heel lang geloofd hoor.....![]()
Missie geslaagd dus.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:35 schreef tesssssssss het volgende:
owkeeeeeeeeeeej........ik durfde in ieder geval in geen enkel zwembad meer in het water te plassen........ging altijd netjes naar het toilet......hoe koud het daar ook was........mjah nou mag je ook niet in het water plassen,maar ik was klein hè?
iddquote:
Is heel effectief, want dit hebben ze mij ook altijd verteld. Ik geloofde het ookquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:35 schreef tesssssssss het volgende:
owkeeeeeeeeeeej........ik durfde in ieder geval in geen enkel zwembad meer in het water te plassen........ging altijd netjes naar het toilet......hoe koud het daar ook was........mjah nou mag je ook niet in het water plassen,maar ik was klein hè?
Mij is het nooit verteld en heb dan ook heel vaak in het water geplast.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:35 schreef tesssssssss het volgende:
doppelgängerquote:Op vrijdag 6 november 2009 12:30 schreef doppelgänger het volgende:
Dat het niet "schanier" is, maar "scharnier" dus met een extra r..
Dat zongen wij ook altijd op de basisschool.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:19 schreef Gwywen het volgende:
[..]
En nu weet ik 'm weer.
Wij zongen dus vroeger op de lagere school met muziekles een liedje: "Kom Ivanovitsj, speel de balalalalaika"
Ik geloof dat ik 21 of zo was toen ik erachter kwam dat zo'n instrument geen balalalalaika heet.
Heb het al die jaren zo genoemd.
Komt natuurlijk van het duitse 'muschi'quote:Op zondag 25 oktober 2009 18:41 schreef Lano het volgende:
Dat musti een poes is ipv een konijn
http://www.musti.be/
Dat wist ik al toen ik amper 4 was, ik durfde niet meer naar school omdat sinterklaas kwam met zijn pietenquote:Op vrijdag 6 november 2009 13:58 schreef JarnoF het volgende:
Ook het feit dat Sinterklaas niet bestaat, kwam voor mij als 9 jarige als ware schok.
Dat ouders hun kinderen zolang kunnen voorliegen zeg.
Last van een slecht geweten...?quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:16 schreef Lano het volgende:
Dat wist ik al toen ik amper 4 was, ik durfde niet meer naar school omdat sinterklaas kwam met zijn pieten
Ik ben wel eens bij een Duits zwembad geweest waar dat ook daadwerkelijk gebeurde (en er dus echt zo'n stofje in het water zat).quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:51 schreef tesssssssss het volgende:
De badmeester zei tegen mij dat als ik in water zou plassen mijn plas, blauw zou worden en iedereen het zou zien, door een stofje in het water....ik was klein maar ik heb dat heel lang geloofd hoor.....![]()
Hoe weet je dat zeker, heb je geplast. Of zag je iemand plassen.quote:Op zondag 8 november 2009 00:58 schreef joepie91 het volgende:
Ik ben wel eens bij een Duits zwembad geweest waar dat ook daadwerkelijk gebeurde (en er dus echt zo'n stofje in het water zat).
Eerst verteld door iemand anders, en een uurtje later zelf gezienquote:Op zondag 8 november 2009 05:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe weet je dat zeker, heb je geplast. Of zag je iemand plassen.
...of had iemand anders je dit wijs gemaakt.
Een kattebel een memo is. Ik vond een kattenbel als zo vaagquote:Vandaag uit Praag een kattebel, want
er is zoveel te doen
Engels?quote:Op zondag 8 november 2009 22:28 schreef blckbb het volgende:
Dat Keulen in het Engels ''Cologne'' heet.
dat "Eau de Cologne" eigenlijk gewoon water uit Keulen is?quote:Op zondag 8 november 2009 22:28 schreef blckbb het volgende:
Dat Keulen in het Engels ''Cologne'' heet.
En 4711het huisnummer van de fabrikant was?quote:Op maandag 9 november 2009 06:03 schreef mista het volgende:
[..]
dat "Eau de Cologne" eigenlijk gewoon water uit Keulen is?
Ik dacht dat het de temperatuur in graden Celcius was. Van jou, als je een flesje EdC leegdrinkt....quote:Op maandag 9 november 2009 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En 4711het huisnummer van de fabrikant was?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |