Ook eens kijken wat er gebeurd als King Jaffe Joffer bij het appartement van Semmi aanklopt (1a). En wat er anders is als Semmi dan de 2de keer opendoet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 02:52 schreef Paul.Kersey het volgende:
In de film met Eddie Murphy "Trading Places" uit 1983.
verhaallijn De rijke Randolph (Ralph Bellamy) en Mortimer Duke (Don Ameche) discussiëren over de vraag of de klasse van een mens in hem zit of dat enkel zijn omstandigheden daarvoor zorgen. Bij wijze van weddenschap (voor één dollar) besluiten ze de proef op de som te nemen en de levens van zwerver Billy Ray Valentine (Eddie Murphy) en arrogante yup Louis Winthorpe III (Dan Aykroyd) compleet overhoop te gooien. Wanneer de twee er na een tijd achterkomen hoe de vork in de steel zit, willen ze wraak. Ze willen de Dukes een lesje leren dat mensenlevens geen speelgoed zijn waar ze naar hartenlust mee kunnen sollen.
Uit eindelijk zijn Randolph (Ralph Bellamy) en Mortimer Duke (Don Ameche) failliet.
Wat me op voel in de film "Coming to America" (1988 ook Eddie Murphy). Op een gegevens moment deelt Eddie Murphy (prince Akeem) een zak geld uit aan twee zwervers .... mag je raden wie dat waren .... juist ja
Randolph (Ralph Bellamy) en Mortimer Duke (Don Ameche)...waarvan er een nog zegt .."we are back in business....
Gewoon iets voor de oplettende filmfan.
Maar Paul de Leeuw wil dat we het met z'n allen massaal een voklabalkje gaan noemen (volgende klant)quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:58 schreef AskMe het volgende:
Dat dit (zo'n balkje voor tussen de boodschappen):
[ afbeelding ]
een "Beurtbalkje heet" .
Wat?quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:14 schreef MarkyB het volgende:
Na de marathon van afgelopen weekend van Villa Achterwerk ben ik er misschien achter wat de naam betekent
Villa, een opgeleukt voor je bankstel
Villa Achterwerk, je bankstel... Dat ding waar je op zit als je naar het programma op tv kijkt..quote:
als je daar een s in ziet ben je wel een hele grote mongool.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:39 schreef Wootism het volgende:
Ik had vroeger altijd FILS schoenen!
Kwam er echt veel te laat achter dat het FILA was ......
Dom logo...
[ afbeelding ]
Komt meer door de aan-elkaar-schrijf letter die we allemaal op de basisschool hebben geleerd denk ik...quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:39 schreef Wootism het volgende:
Ik had vroeger altijd FILS schoenen!
Kwam er echt veel te laat achter dat het FILA was ......
Dom logo...
[ afbeelding ]
Nooit aan elkaar leren schrijven?quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:41 schreef GhostfaceKillah het volgende:
[..]
als je daar een s in ziet ben je wel een hele grote mongool.
Dat dus.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:43 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Komt meer door de aan-elkaar-schrijf letter die we allemaal op de basisschool hebben geleerd denk ik...
edit:
zoals deze S, van Naomi's:
[ afbeelding ]
Ja, zover was ik... maar die laatste zin van jou zal je toch even toe moeten lichten....quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:37 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Villa Achterwerk, je bankstel... Dat ding waar je op zit als je naar het programma op tv kijkt..
Was een 'woord' vergetenquote:Op maandag 5 oktober 2009 11:52 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Ja, zover was ik... maar die laatste zin van jou zal je toch even toe moeten lichten....
ik snap em nietquote:Ik dacht altijd dat co-schappen lopen was, dat je in de supermarkt als vakkenvuller bepaalde schappen bij moest vullen, de zogenaamde co-schappen
Co-schappen is zeg maar een 'stage' voor geneeskundestudenten. Hij dacht dus dat een term voor vakkenvullers wasquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:21 schreef Lano het volgende:
dit kwam ik tegen in een vorig deel
[..]
ik snap em nietiemand die het mij uit wil leggen of moet ik over een paar jaar terugkomen
Toch klopt wat je zegt wel (volgens wikipedia, althans: )quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:31 schreef NekoKoneko het volgende:
[..]
CrapEn dan heb ik nog wel Engels gestudeerd
Nou ja, foutje bedankt
quote:Vervolgens gaat de groep van 15 oktober tot 20 december 1968 onder de naam Led Zeppelin, genoemd naar Keith Moon's manier om een slecht optreden te beschrijven (Goin' down like a lead zeppelin)
De 'grote' Maraca heeft het denk ik ook niet begrepen, want guus bedoelt dat hij die treinreis al zo vaak heeft gemaakt, dat de conducteur hem herkent.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:39 schreef Maraca het volgende:
Vroeger snapte ik het volgende stukje uit het nummer 'per spoor' van Guus Meeuwis niet:
k zit in een coupé niet roken tweede klas.
Heb de hele bank voor mij alleen.
De conducteur komt langs: "Jongen voeten van de bank"
Hij vraagt mijn kaart waar ga je heen.
Nou ik ga naar mijn lief toen is dit de goede trein.
Hij zegt: het staat niet op je kaart maar ik weet waar jij moet zijn.
Ik snapte er als kleine Maraca niks van. Hoe kan je nu een treinkaartje hebben zonder bestemming?![]()
Pas later besefte ik me dat hij toen waarschijnlijk een student was met een OV-jaarkaart
Sjongejonge, zo moeilijk is het nietquote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:45 schreef OeJ het volgende:
[..]
De 'grote' Maraca heeft het denk ik ook niet begrepen, want guus bedoelt dat hij die treinreis al zo vaak heeft gemaakt, dat de conducteur hem herkent.
Hoewel...
Ik denk dat jij gelijk hebt, maar ik heb het tot een paar minuten geleden altijd uitgelegd zoals hierboven beschreven.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:04 schreef Maraca het volgende:
Misschien een combinatie ervan?
Dan moet die conducteur geen domme vragen stellen, als hij het kan lezen op het kaartje.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:07 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Sjongejonge, zo moeilijk is het niet
Het staat niet op zijn kaart dat het de trein naar zijn lieffie is, maar hij weet waar die moet zijn omdat dat wel op zijn kaart staat
whut?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:07 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Sjongejonge, zo moeilijk is het niet
Het staat niet op zijn kaart dat het de trein naar zijn lieffie is, maar hij weet waar die moet zijn omdat dat wel op zijn kaart staat
OV-jaarkaart? Wat een verklaring allemala wel niet. Ik zie het gewoon als kleine smalltalk met een knipoog, een sympathieke conducteur, een meningloos gesprekje wat je goed doet voelen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:39 schreef Maraca het volgende:
Vroeger snapte ik het volgende stukje uit het nummer 'per spoor' van Guus Meeuwis niet:
Ik snapte er als kleine Maraca niks van. Hoe kan je nu een treinkaartje hebben zonder bestemming?![]()
Pas later besefte ik me dat hij toen waarschijnlijk een student was met een OV-jaarkaart
Ik dacht altijd dat mensen die een 2tje or een 3tje hadden echte brokken piloten waren omdat ze al 2 of 3 nummerplaten in de kreukels hadden gereden. Blijkt dus dat ze vaak enkel hun kentekenbewijs kwijt zijn geraakt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:57 schreef Han-Pekel het volgende:
Ben er laatst achtergekomen dat het kleine 1'tje op een nummerbord betekend dat het niet het oorspronkelijke nummerbord is maar een duplicaat..
Sorryquote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:59 schreef verleiding het volgende:
Nu ga ik ook over die lyrics peinzen. Dat heb ik eigenlijk ook nooit begrepen..
Pas hoorde ik de tekst ook eens goed en toen hoorde ik het volgendequote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:39 schreef Maraca het volgende:
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:47 schreef Daywalk3r het volgende:
Toen dacht ik van hey.. Dat zal niet alleen maar zo zijn omdat ze bij het spoor woont
Wat?quote:
Held!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:47 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Pas hoorde ik de tekst ook eens goed en toen hoorde ik het volgende
En ik blijf bij jouw slapen.
Want jij woont bij het spoor.
En snacht, oelalah, gaat het ritme door.
Kedeng kedeng.
Toen dacht ik van hey.. Dat zal niet alleen maar zo zijn omdat ze bij het spoor woont
quote:
Topic #40quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:36 schreef Smallish het volgende:
Wat een leuk topic is dit. Ik zie het nu pas.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:17 schreef Holy_Goat het volgende:
dat liedje met : ahhhhh freak out!
Dacht altijd dat ze zeiden: aaaaaaa-frica! Maar door een of andere megool op tv met heel andere uitspraak hoorde ik ineens 'freak out' wel heel duidelijk.
Dat hoor je toch ook wel aan het Le freak, c'est chic dat erop volgt?quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:17 schreef Holy_Goat het volgende:
Dacht altijd dat ze zeiden: aaaaaaa-frica! Maar door een of andere megool op tv met heel andere uitspraak hoorde ik ineens 'freak out' wel heel duidelijk.
Haha, weer een voor het mama appelsap topic.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:17 schreef Holy_Goat het volgende:
Of als ze toch in het Frans beginnen: L'afrique, c'est chic.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:49 schreef Marble het volgende:
[..]
Dat hoor je toch ook wel aan het Le freak, c'est chic dat erop volgt?
Dat vroeg ik me dus ook af..quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:13 schreef kleinetrom het volgende:
zou de dsb bank dan toch gewoon de dirk scheringa bank heten???
quote:DSB Bank NV (DSB: Dirk Scheringa Beheer) is een Nederlandse financiële dienstverlener en verzekeraar. Het bedrijf is ook actief in België, Duitsland en Slovenië, zij het op kleinere schaal.
De geschiedenis van DSB gaat terug tot 1975, toen eigenaar Dirk Scheringa samen met zijn vrouw het financieel adviesbureau Buro Frisia oprichtte. In de jaren erna groeide het bedrijf door uitbreidingen en overnames. Buro Frisia ging eind 1998 op in de nieuw opgerichte DSB Groep. In 2005 kreeg DSB Groep van De Nederlandsche Bank een bankvergunning en werd het bedrijf hernoemd tot DSB Bank N.V
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/DSB_Bank
Wat dacht je van VVV Venlo?quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:34 schreef kleinetrom het volgende:
en van de frisia!
kan die van zichzelf lenen, duh..
ik ben aan het zoeken, maar er zijn wel meer bedrijven die dan eigenlijk een dubbele naam krijgen zoals de dsb, kan er helaas even niet opkomen.
Voetbal Vereniging Venlo.quote:
DSB heet volgens de inschrijving KVK en volgens de bedrijfsgegevens gewoon DSB. Geen afkorting, gewoon een naam. Waar het vroeger voor gestaan heeft is dus niet belangrijk meer.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:26 schreef blckbb het volgende:
Als DSB voor Dirk Scheringa Bank stond zou 't in feite de Dirk Scheringa Bank Bank heten:p
zoiets bedoelde ik dus jaquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:38 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Voetbal Vereniging Venlo.
Het is dus best dubbel als men Venlo erachter plaatst.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:37 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Villa Achterwerk, je bankstel... Dat ding waar je op zit als je naar het programma op tv kijkt..
Ik had dat met het nummer "follow de leader".quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:17 schreef Holy_Goat het volgende:
Jatuurrrrquote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:53 schreef de_boswachter het volgende:
Hey wat grappig dat ik dit topic net zie.
Toevallig luisterde ik zondag even Timur op 3FM.... en die gaat iets soortgelijks doen komende zondagmiddag
Swarzkopf = Zwartkopquote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:55 schreef Skonk het volgende:
Dat Swarzenegger geen Zwarte-neger betekend.
Ik heb een nieuwe voor je: "megool" bestaat nietquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:17 schreef Holy_Goat het volgende:
En dat het vertaald "tweelingbedden" betekent.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:33 schreef mista het volgende:
ik zat me te bedenken dat "lizzymo" eigenlijk "lits-jumeaux" moet zijn
volgens mij zingen ze toch echt "hot dense state"quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:55 schreef Marble het volgende:
Dat ze in de themesong van The Big Bang Theory niet "the whole universe was in a hot damn state" zingen, maar "hot damp state". Ik vond het al zo grof voor zo'n onschuldig deuntje, dat hot damn.
Surprise!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 03:31 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Dat een horzel helemaal niet die ontiegelijk hard-bijtende vlieg is die ik bedoel!
Dat is namelijk een daas. Een horzel kan niet bijten of steken.
wiki:quote:Op donderdag 15 oktober 2009 03:31 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Dat een horzel helemaal niet die ontiegelijk hard-bijtende vlieg is die ik bedoel!
Dat is namelijk een daas. Een horzel kan niet bijten of steken.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:17 schreef Holy_Goat het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |