Ja kwam ik een paar jaar geleden ineens ook achterquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:55 schreef annoh het volgende:
Is deze al voorbij gekomen?: Ik bedacht me drie weken gelden pas dat brunch een samentrekking van breakfast en lunch is. Ik dacht echt dat het een opzichzelfstaand woord was...
maak gebruik van de mogelijkheden, zeiden ze mij altijdquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:49 schreef miaeak het volgende:
[..]
Wiki-hoer.
Ik wist het uit mijn hoofd
Kennis is macht zeiden ze mij altijdquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:12 schreef mista het volgende:
[..]
maak gebruik van de mogelijkheden, zeiden ze mij altijd
Precies hetzelfde met YMCAquote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:42 schreef Jojogirl het volgende:
[..]In diezelfde categorie kwam ik er pas 2 weken geleden achter dat ze in het liedje van the Village People D-I-S-C-O zingen en niet "Dieaiessio" wat dat ook moge zijn
Bedoel je het TV programma of de instantie?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:44 schreef Daywalk3r het volgende:
Kwam er net achter via de weblog dat het niet
Keuringsdienst van waren is
maar
Keuringsdienst van waarde
Maar doordat google 3100.900 resultaten geeft weet ik dat ik niet de enige ben die dat dacht.
Ah, weer wat geleerd!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:34 schreef mista het volgende:
Horzels (Oestridae) zijn een familie van insecten behorende tot de orde tweevleugeligen (Diptera).
De bloedzuigende dazen (steekvliegen) en de stekende hoornaars (de grootste Nederlandse wespensoort) worden in de volksmond ook vaak horzels genoemd. Horzels kunnen echter niet bijten of steken, ze hebben geen bewegende monddelen en geen angel.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:41 schreef kasper het volgende:
[..]
En Jojo, hoelang gaat het duren voordat je erachterkomt dat dit liedje niet door de Village People maar door Ottawan gezongen is?
Over water gesproken; ik bedacht me ooit dat 'Bar le Duc' best wel 's zou kunnen staan voor Baarle Hertog. Alleen kan ik dat dan weer niet rijmen met het feit dat het water van de Utrechtse Heuvelrug komt. Dus misschien is dit helemaal geen weetje maar een foutje...quote:Op zondag 18 oktober 2009 10:40 schreef miaeak het volgende:
Dat Demi water natuurlijk staat voor Dé Mineral.
's-Hertogenbosch heet anders ook Bois le Ducquote:Op maandag 19 oktober 2009 10:15 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Over water gesproken; ik bedacht me ooit dat 'Bar le Duc' best wel 's zou kunnen staan voor Baarle Hertog. Alleen kan ik dat dan weer niet rijmen met het feit dat het water van de Utrechtse Heuvelrug komt. Dus misschien is dit helemaal geen weetje maar een foutje...
En heb je het dan begrepen of is het een truc die jou is geleerd?quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:45 schreef blckbb het volgende:
Als je cola schuimt moet je je vinger erin houden, dan gaat 't schuim sneller weg
Nou jarenlang zat ik te wachten tot 't schuim wegzakte en een week geleden heb ik ontdekt dat kan. nu voel ik me best wel gangster.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:24 schreef Balgehakt het volgende:
[..]
En heb je het dan begrepen of is het een truc die jou is geleerd?
Zeker een paar lesjes rekenen overgeslagen op de lagere schoolquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 01:59 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik begreep nooit hoe je in hemelsnaam weer op het bedrag uit kon komen dat je zojuist had uitgegeven. Tegenwoordig hoor ik het eigenlijk nooit meer maar een paar jaar geleden telde de vrouw of man achter de kassa het wisselgeld op. Dus als je 6 euro moest betalen en je gaf een briefje van 20 euro dan noemde de medewerker de bedragen op net zolang je weer bij 20 euro uitkwam. In bovenstaand voorbeeld kan de medewerker dan zeggen: "dat is dan 8, 10, 15, 20 euro". Door het wisselgeld dus op te tellen bij het bedrag dat je moet betalen kom je weer uit op het bedrag dat je zojuist hebt uitgegeven.
Ik kon/kan aardig rekenen maar op de een of andere manier begreep ik dit dus niet.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 02:40 schreef glasbak het volgende:
[..]
Zeker een paar lesjes rekenen overgeslagen op de lagere school
Klopt, zie ik ook heel vaak op de markt. Dat het altijd 'iets' meer isquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:13 schreef mista het volgende:
ik begreep ook nooit dat als je dan gehakt ging halen bij de slager en je vroeg bijvoorbeeld 500 gram, ze dan vroegen: mag het ietsje meer zijn?
dan dacht ik: natuurlijk mag het meer zijn! dat hoef je toch niet te vragen? nooit bij stilgestaan dat je die paar gram meer ook moest betalen, dat kwam pas toen ik wat groter werd![]()
(bedenk me nu opeens dat het eigenlijk wel slim is van de slager, die verkoopt lekker steeds een beetje meer, hij zal nooit vragen of het iets minder mag zijn)
Bij ons is de kaasboer altijd heel preciesquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:34 schreef Maraca het volgende:
[..]
Klopt, zie ik ook heel vaak op de markt. Dat het altijd 'iets' meer isBeste is om gewoon 450/475 gram te vragen als je 500 wilt
Zul je zien dat ze opeens wel 500 gram kunnen pakken
quote:Op dinsdag 29 september 2009 00:38 schreef cemeteryslut het volgende:
het is niet persimistisch, maar pessimistisch
werdt net en publique verbeterd.
Misschien omdat Schiphol geen stad is?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:06 schreef seatsniffer het volgende:Maar het schijnt dus dat FYRA in het Zweeds gewoon 'vier' (4) betekent en staat voor Brussel, Antwerpen, R'dam en A'dam, de 4 steden die verbonden worden.
Waarom het per sé in het Zweeds moest, dat wist meneer de conducteur ook niet, en waarom Schiphol er ook uitgelaten was bleef ook een raadsel. Naja, weer iets geleerd in ieder geval.
Er waren mensen die dachten als die fransen weer weg zijn wordt dat weer afgeschaft, en maakte er een lolletje van en tot op de dag van vandaag lopen er dus mensen met de achternamen als Binnebroek (onderbroek) Naaktgeboren, Braakendsiek en geruchtewijze in zuidholland een familie poepluierquote:Op zondag 27 september 2009 22:21 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Achternamen zijn nog niet zo heel oud, enkele honderden jaren.. Door Napoleon ingevoerd.. Is bedacht om mensen uit elkaar te houden, vroeger mocht je gewoon je eigen naam bedenken, mensen gebruikten dan hun beroep of plaatsnaam etc.
Noem ze altijd afzettertjes (een woordgrap, een woordgrap, hoe kostelijk, hoe kostelijk)quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:58 schreef AskMe het volgende:
Dat dit (zo'n balkje voor tussen de boodschappen):
[ afbeelding ]
een "Beurtbalkje heet" .
Het betekend zoiets als zwarte eg, zo een ding dat na het ploegen de kluiten fijn maaktquote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:55 schreef Skonk het volgende:
Dat Swarzenegger geen Zwarte-neger betekend.
quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:16 schreef Chapulin het volgende:
Ik vroeg me vroeger altijd af hoe je een telefoonnummer als 0900-BELSNEL nou kon bellen? Een telefoonummer is toch alleen cijfers? Bleek dus dat het alfabet is onderverdeeld over de cijfers en je dus zo de cijfer combinatie kon krijgen met het volgen van de letters..
Ik was gelukkig niet de enigste die deze niet snapte.quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:16 schreef Chapulin het volgende:
Ik vroeg me vroeger altijd af hoe je een telefoonnummer als 0900-BELSNEL nou kon bellen? Een telefoonummer is toch alleen cijfers? Bleek dus dat het alfabet is onderverdeeld over de cijfers en je dus zo de cijfer combinatie kon krijgen met het volgen van de letters..
En ook zeker niet de enige!quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:14 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ik was gelukkig niet de enigste die deze niet snapte.
Heb ik ook heel lang niet gesnapt. En ik durfde het nooit te vragen, want mijn moeder vond het altijd heel normaal. Heb lange tijd gedacht dat amerikaanse telefoons (want ik zag het vaak op tv) ook letters op de toestellen hadden :$quote:
Nou, dan een verrassing voor je:quote:Op zondag 25 oktober 2009 01:46 schreef twiFight het volgende:
[..]
Heb ik ook heel lang niet gesnapt. En ik durfde het nooit te vragen, want mijn moeder vond het altijd heel normaal. Heb lange tijd gedacht dat amerikaanse telefoons (want ik zag het vaak op tv) ook letters op de toestellen hadden :$
Nou, vooruit. Verzin eens een woord wat de lading dekt.quote:Op zondag 25 oktober 2009 01:57 schreef Marble het volgende:
Ik vind kiesschijf op de een of andere manier heel vies klinken, net of er net iemand sex heeft gehad met je knieholte.
Hmm, ik typ vaak enigste maar dat schijnt volgens Fok! toch niet dezelfde betekenis te hebben als enige. Weer iets waar ik nu pas achter ben gekomen.quote:
Ehm, dat is toch ook zo?quote:Op zondag 25 oktober 2009 02:29 schreef Isabeau het volgende:
ik dacht dat je als volwassen vrouw dus ook door mannen beplast zou worden![]()
quote:
Wordt het zo langzamerhand eens niet tijd dan?quote:Op zondag 25 oktober 2009 02:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]ben al een tijdje volwassen maar ben toch nog nooit beplast
Geen probleem, dan heb je dus MEER dan een halve liter.quote:Op zondag 25 oktober 2009 02:36 schreef Posergoth6667 het volgende:
dat als je een pint bier besteld, je niet een halve liter krijgt, maar een glas met een inhoud van 568ml.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |