tevens: zou iedereen weer eens een lijstje kunnen maken met de wedstrijden waar jullie je voor opgegeven hebben en wat voor streeftijden jullie hebben? Dan zal ik de OP na dit weekend (met de resultaten van de dam tot dam verwerkt) updatenquote:Op vrijdag 18 september 2009 21:08 schreef beertenderrr het volgende:
[..]ik heb net een aantal weken blessureleed gehad en heb veel moeite gedaan om een startbewijs te verkrijgen. Het laatste wat ik nu wil is een blessure oplopen 2 dagen voor de wedstrijd, is dat zo gek?
Grappig..moest ik net aan denken toen ik de OP door keek...lijstjes stammen al uit 2007...quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:12 schreef beertenderrr het volgende:
Laatste post uit het vorige topic:
[..]
tevens: zou iedereen weer eens een lijstje kunnen maken met de wedstrijden waar jullie je voor opgegeven hebben en wat voor streeftijden jullie hebben? Dan zal ik de OP na dit weekend (met de resultaten van de dam tot dam verwerkt) updaten
Ja, dat kan ik me wel voorstellen, maar dan 16 km voluit gaan lijkt me een beetje onverantwoord...quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:12 schreef beertenderrr het volgende:
Laatste post uit het vorige topic:
[..]
tevens: zou iedereen weer eens een lijstje kunnen maken met de wedstrijden waar jullie je voor opgegeven hebben en wat voor streeftijden jullie hebben? Dan zal ik de OP na dit weekend (met de resultaten van de dam tot dam verwerkt) updaten
meteen in de OP 3 minuten van de streeftijd afgesnoept? Ik houd toch 1.30 aanquote:Op zaterdag 19 september 2009 09:52 schreef beertenderrr het volgende:
OP aangepast, thnx voor het lijstje DeeBee![]()
Zoals jullie zien heb ik het ietsje aangepast. Ik heb nu een lijst met waar we aan mee gaan doen en aan meegedaan hebben. Hierdoor kunnen de resultaten gewoon doorvloeien en dat we niet meer met uitslagen voor de tweede wereldoorlog zitten.
Ook heb ik bij het lijstje waar we nog gaan lopen alleen de "grote" evenementen geplaatst waar meer users aan mee gaan doen. Het is wel leuk om alles te noteren waar iedereen aan meedoet, maar dan krijg je een enorme OP en per evenement doet er bijvoorbeeld dan maar 1 mee. Zelf vond ik dat niet een heel goed idee, maar het kan natuurlijk altijd als de rest dit wel leuk vindt
Ook vraag ik jullie dan om de streeftijden even te posten/pm'en, dan vul ik ze in.
Nog meer aanbevelingen om de OP te verbeteren zijn ook welkom, dan verander ik het meteen (macht van de TS).
Helemaal geen, het enige wat opvalt is het stukje witte opdruk.quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:46 schreef beertenderrr het volgende:
die shirts geven niet echt veel licht alleen volgens mij, evenement is wel echt gezellig zo te zien
Pff...hier m'n uitslag (die je al supersnel gemaild kreegquote:2,5 km 10:16
5 km 20:53
7,5 km 31:57
10 km 43:33
12,5 km 55:38
15 km 1:08:18
Netto tijd 1:13:33
Snelheid 13,128 km/uur
Afstand 10 Engelse Mijl by night trimloop
Plaats 361e Mrecr
bron: RTV-NHquote:ZAANDAM In Zaandam is een deelnemer aan de 25ste Dam tot Damloop overleden. Dit heeft de organisatie bevestigd. De identiteit van de man is nog niet bekendgemaakt.
39 is wel erg jong, op zich is het wel te verwachten dat er onder die enorme hoeveelheden lopers iemand is met (potentiele) hartproblemen, maar dan denk je toch eerder aan een oude knakkerquote:
quote:Haile Gebreselassie wint voor vierde keer marathon van Berlijn
De Ethiopiër Haile Gebrselassie heeft de 36e editie van de marathon van Berlijn gewonnen. Gebrselassie (36) legde de 42,195 km af in 2u06:08 en pakte zo zijn vierde opeenvolgende zege in Berlijn. Vorig jaar liep de Ethiopiër nog een wereldrecord in de Duitse hoofdstad (2u03:59). De dichtste ereplaatsen achter de tweevoudige olympische kampioen 10 km waren voor de Keniaan Francis Kiprop en Gebre's landgenoot Negari Terfa.
Tot de 30e kilometer lag hij ook op schema. Maar na het afhaken van zijn laatste haas moest Gbreselassie vertragen. Met 2u06'08" bleef hij meer dan twee minuten boven zijn wereldrecord.
'Het was te warm en ik was moe', zei de winnaar. 'Mijn start was nochtans goed. Misschien had ik dan wat meer moeten geven. Maar ik ben toch tevreden met mijn zege.'
Mannen:
1. Haile Gebreselassie (Eth) 2 u06:08.
2. Francis Kiprop (Ken) 2 u07:04.
3. Negari Terfa (Eth) 2 u07:41.
4. Dereje Debele Tulu (Eth) 2 u09:41.
5. Alfred Kering (Ken) 2 u09:52.
6. Girma Assefa (Eth) 2 u09:58.
7. Eshetu Wondimu (Eth) 2 u12:28.
8. Atsushi Fujita (Jap) 2 u12:54.
9. Kensuke Takahashi (Jap) 2 u13:00.
10. Cuthbert Nyasango (Zim) 2 u13:19.
Vrouwen
1. Atsede Habtamu Besuye (Eth) 2 u24:47.
2. Silvia Skvortsova (Rus) 2 u26:24.
3. Mamitu Daska (Eth) 2 u26:38.
4. Rosaria Console (Ita) 2 u26:45.
5. Genet Getaneh (Eth) 2 u27:09.
bron: De standaard
Respectquote:Op zondag 20 september 2009 22:59 schreef mouzzer het volgende:
Vandaag dus tweede Dam tot Dam in twee dagen gelopen en deze keer in 1:36:36, zo'n tien minuten langzamer dan gister. Het was wel zwaar en benen waren redelijk leeg na 10 km maar toch redelijk gelijkmatig tempo kunnen lopen en het was eigenlijk best gaafVooral laatste kilometers met het besef dat je hem weer gaat uitlopen en nog met redelijke tijd ook.
Deze week maar eens inschrijven voor de halve marathon van Amsterdam.
Jammer, maar het was ook een stuk warmer dan de rest van de week ms had je daar ook last van?quote:Op maandag 21 september 2009 09:03 schreef knnth het volgende:
Waaaaaaaaaaardeloos
Inzet: 1:15 maar dat had ik al wijselijk bijgesteld naar 1:20 ... vervolgens tijdens de loop last van mijn maag gekregen en gefinisht in een dramatisch 1:30:49 ... nouja, het was een leerzame dag zal ik maar zeggen. Op naar drie 10k-wedstrijden in okt/nov en dan hard, heel hard trainen voor Egmond.
quote:2,5 km12:57
5 km26:15
7,5 km40:43
10 km55:37
12,5 km1:11:52
15 km1:28:18
Netto tijd1:35:37
Snelheid10,098 km/uur
http://www.polar.fi/en/su(...)02EE703?OpenDocumentquote:Op maandag 21 september 2009 10:53 schreef ForrestX het volgende:
Weet iemand overigens hoe je goed de Footpod van Polar kan calibreren? Ik had aan het eind zelfs meer dan 17km op de teller staan...Ik heb een Polar RS200 SD...
Bij de grotere evenementen is dat gebruikelijk ja (DtD, 4mijl, 7heuvelen, Egmond,...). Vaak kun je nog wel aan een startnummer komen door in het gastenboek van de betreffende loop te kijken of iemand zijn startnummer kwijtwil ivm blessure oid, de laatste paar weken voor een loop lukt dat vaak nog wel.quote:Op maandag 21 september 2009 13:47 schreef dyna18 het volgende:
Ik zat net even te kijken naar die 4mijl, maar zag dat de inschrijvingen al maanden geleden vol zaten.
Is dat normaal bij hardloopwedstrijden dat als je niet op tijd bent, dat het dan vol zit en je niet meer mee kan doen?
Ik ben benieuwd, mijn bedoeling was om onder de 43'00 te duiken dit najaar maar gezien mijn erbarmelijke start van het najaarsseizoen wacht ik maar eerst Breda af ...quote:Waar topatleten regelmatig worden ondersteund door tempomakers kunnen tijdens de Parnassia Laan van Meerdervoort Loop op zondag 1 november de recreatieve lopers optimaal profiteren van het snelle, vlakke parcours.
Namens de organisatie zullen tempomakers worden ingezet om deelnemers te begeleiden naar eindtijden van 40, 45, 50, 55 en 60 minuten op de 10 kilometer. Per finishtijd zullen minimaal twee ‘hazen’ duidelijk herkenbaar staan opgesteld in het startvak. Meteen vanaf de start zullen zij het juiste tempo aangeven, waardoor de deelnemers slechts hoeven te volgen op jacht naar de gewenste eindtijd.
Deelnemers hoeven zich niet vooraf aan te melden voor de verschillende groepen. De eindtijden en bijbehorende 'hazen' zullen duidelijk herkenbaar worden aangegeven in de startvakken.
Die ga ik ook lopenquote:Op maandag 21 september 2009 14:08 schreef knnth het volgende:
Goed geregeld
Hazen op de LvM-loop:
[..]
Ik ben benieuwd, mijn bedoeling was om onder de 43'00 te duiken dit najaar maar gezien mijn erbarmelijke start van het najaarsseizoen wacht ik maar eerst Breda af ...
Thanks. Aangezien de tijd op mijn Polar en de officiele DtD tijd nagoeg overeen komen (binnen 30 sec..) en de DtD officieel en naar ik dus aanneem precies 16.1km kan ik daarmij dus nauwkeurig handmatig mijn Polar instellen...quote:Op maandag 21 september 2009 13:15 schreef dyna18 het volgende:
[..]
http://www.polar.fi/en/su(...)02EE703?OpenDocument
Misschien valt het wel mee met je polar Forrest.quote:Op maandag 21 september 2009 15:29 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Thanks. Aangezien de tijd op mijn Polar en de officiele DtD tijd nagoeg overeen komen (binnen 30 sec..) en de DtD officieel en naar ik dus aanneem precies 16.1km kan ik daarmij dus nauwkeurig handmatig mijn Polar instellen...
Daar hadden we bij onze vrachtwagen ook eentje van, kwam nog even snel een tas afgevenquote:Op maandag 21 september 2009 13:32 schreef Grollie het volgende:
Heb gewoon 45 minuten moeten wachten in Zaandam voor ik de bus inkon, er stond werkelijk een rij waar je U tegen zegt... Uiteindelijk kwam ik om 18:40 pas in Amsterdam.
Mijn Polar zegt: 17.35 Km..lijkt me dat ik dan erg veel heb omgelopen...en dan is 1.35 nog best aardig...quote:Op maandag 21 september 2009 18:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
Misschien valt het wel mee met je polar Forrest.
De officiele parkoersberekening gaat volgens strenge regels. De parkoursmeting gebeurt op een leeg parkours en ze meten de kortste afstand die de snelste loper kan lopen zonder gehinderd te worden door meedelopers. Elke bocht wordt afgesneden bijvoorbeeld en uiteraard wordt er niet geslalomd om langzame lopers heen en uitwijken voor drinkenposten etc gebeurt bij de officiele meting ook niet.
Dat zou op een afstand van 16 km echt wel een paar honderd meter kunnen schelen.
Dat is idd wel een grote afwijiking, maar je kan er voor het calibreren dus ook niet vanuit gaan dat jij precies 16.1 k gelopen hebt bij de DtD.quote:Op maandag 21 september 2009 19:19 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Mijn Polar zegt: 17.35 Km..lijkt me dat ik dan erg veel heb omgelopen...en dan is 1.35 nog best aardig...
1 2 3 4 5 6 7 8 | 2.50 12:57 2.63 0:12:56 0.950570342 5.00 26:15:00 7.50 40:43:0 7.95 0:40:44 0.943396226 10.00 55:37:00 10.61 0:55:37 0.942507069 12.50 1:11:52 13.35 1:11:53 0.936329588 15.00 1:28:18 16.13 1:28:18 0.929944203 16.10 1:35:37 17.34 1:35:39 0.928489043 |
Ze hebben in ieder geval een jaarlijkse uitgave voor beginnende lopers. Geen idee of het wat is, maar online moet je dat vast wel kunnen bestellen.quote:Op maandag 21 september 2009 18:48 schreef Daph_ het volgende:
Leest iemand van jullie de het blad van Runners World? Is dat wat? Ik zocht het net bij de lokale tijdschriften en maandbladenboer hier, maar daar hadden ze het niet (wellicht alleen online?)
Lijkt mij inderdaad ook niet echt fijn om zo in de drukte te moeten lopen.quote:Op maandag 21 september 2009 22:48 schreef mouzzer het volgende:
Mijn GPS gaf het volgende aan:
Zaterdag: 16.19km
Zondag: 16.21km
Had gedacht dat ik zaterdag meer meters had gemaakt door het vele inhalen.
Hier een leuke video van de Dam tot Dam night run met de kerstman en de nike tunnel:
http://www.noordhollandsd(...)+stromen+over+finish
Zojuist ingeschreven voor de halve marathon van Amsterdam
Aan een groot evenement doe je inderdaad niet mee om een PR te lopen. Het is vooral de sfeer eromheen: ervaringen uitwisselen met mede-lopers, het publiek langs het parcours, het erover kunnen hebben op een forum zoals ditquote:Op dinsdag 22 september 2009 01:22 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Lijkt mij inderdaad ook niet echt fijn om zo in de drukte te moeten lopen.
Is het eigenlijk wel leuk om aan oz'n evenement mee te doen? (gekke vraag misschien)
De 2e serie van start to run heeft om de drie lessen een les met versnellingen/sprintjes volgens mij, dat is om je conditie te verbeteren & daarmee je snelheid te verhogen.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:24 schreef yozd het volgende:
Het schema Start to Run deel 2 (van 5km naar 10km) verhoogt het aantal minuten p/keer ook, maar doet er ook stukjes met versnellingen in.
Waarom is dat? Is dat beter? Of is het gewoon een andere weg die naar Rome leidt?
als mijn huidige schoenen echt niet meer te krijgen zijn (verouderd model) dan denk ik erover om daar ook naar toe te gaan, winkel heeft een erg goede reputatie.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:37 schreef PteV het volgende:
Zo, vanmiddag naar PK in Dodewaard geweest, wat een geniale winkel!Werd zeer deskundig geholpen en ben uiteindelijk met de Brooks Defyance 2 de deur uitgewandeld.
[ afbeelding ]
Kwam er via de video-analyse wel achter dat ik m'n rechtervoet extreem raar neerzet, hopen dat dat in de toekomst geen problemen gaat opleveren
Ah, dan ga ik maar eens beginnen aan die 2e serie. Mijn loopsnelheid kan wel wat omhoog (loop nu tussen de 10.5 en 11 km/uur). Is dit het goede schema?quote:Op woensdag 23 september 2009 21:02 schreef computergirl het volgende:
De 2e serie van start to run heeft om de drie lessen een les met versnellingen/sprintjes volgens mij, dat is om je conditie te verbeteren & daarmee je snelheid te verhogen.
Ik denk dat dat zeker de beste keuze is, dat joggen is meer een soort uitlopen, en in principe goed vervangbaar door rust en/of andere bezigheden. Om meer snelheid te krijgen zal je vooral die versnellingen-training nodig hebben, dus doe die in ieder geval.quote:Op woensdag 23 september 2009 22:51 schreef yozd het volgende:
[..]
Ah, dan ga ik maar eens beginnen aan die 2e serie. Mijn loopsnelheid kan wel wat omhoog (loop nu tussen de 10.5 en 11 km/uur). Is dit het goede schema?
Oja, nog een vraag. Ik wil niet te veel lopen (3x p/week trek ik niet echt), dus ik ga 2x p/week lopen. Kan het kwaad als ik de dagen dat je 30 minuten joggt weglaat (steeds de 1e dag van de week)? Dan loop ik dus elke week die les waarbij er elke keer een stukje langer gelopen wordt + 1x die les met versnellingen. Is dat goed?
zit er misschien een blaar onder je teennagel?quote:Op woensdag 23 september 2009 23:17 schreef beertenderrr het volgende:
tip voor alle lopers, knip voor een wedstrijd je nagels zo kort mogelijk!
ik loop nu te strompelen van de pijn, terwijl ik wil trainen voor mn halve marathon zondag,![]()
en nog eens
Heb zelf ook last gehad van mijn teennagels bij het lopen, en korthouden is inderdaad de beste remedie! Tot bloedblaren aan toe onder de nagel, erg pijnlijkquote:Op donderdag 24 september 2009 09:37 schreef computergirl het volgende:
[..]
zit er misschien een blaar onder je teennagel?
Als je het vocht achter de nagel laat weglopen ben je in een keer van de pijn af, nagel gaat dan later wel loslaten. (ben ervaringsdeskundige)
heb idd ook gekeken voor een blaar op mijn teen, maar denk niet dat die daar nog zit. Alles is wegquote:Op donderdag 24 september 2009 09:37 schreef computergirl het volgende:
[..]
zit er misschien een blaar onder je teennagel?
Als je het vocht achter de nagel laat weglopen ben je in een keer van de pijn af, nagel gaat dan later wel loslaten. (ben ervaringsdeskundige)
bllar op de teen...bekend verhaal na zondag...aan 2 kanten...Ik had het idee dat het juist door te krote teennagels kwam...quote:Op donderdag 24 september 2009 16:50 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
heb idd ook gekeken voor een blaar op mijn teen, maar denk niet dat die daar nog zit. Alles is wegvoor de liefhebber wil ik best een foto maken
![]()
ik had wel een blaar net aan de voorkant van mn teen, zegmaar waar de teennagel eindigt bij de punt van de schoen, daaronder. Die heb ik dus ook weggekniptkom er net wel achter dat er aan de zijkanten nog wat randjes van de nagel aanwezig waren. Deze prikken dan in het "nieuwe vlees" wat ervoor zorgt dat ik niet zo lekker liep. Heb dat nu vrijwel allemaal weggehaald en de pijn is stukken minder. Echter blijft dit "nieuwe vlees" wel prikken bij oppervlaktecontact, maar dat trekt vanzelf weg.
* beertenderrr de chirurg![]()
Nee, ze maken eerst een profiel aan de hand van een kleine vragenlijst (hoeveel kilometers per week, vorm van training, oude blessures e.d.). Vervolgens maken ze een analyse van je oude schoenen op basis van slijtage, zo kunnen ze zien hoe je je schoenen belast. Dan moet je op een soort voetspiegel gaan staan waarna ze kunnen analyseren waar je drukpunten zich bevinden. Op basis hiervan kijken ze of je neutraal loopt, suplinatie of overpronatie hebt. Aan de hand van videobeelden wordt dit nog eens bevestigd en zoeken ze de juiste schoen erbij. Echt een geweldige service, ben ook bijna anderhalf uur binnen geweestquote:Op woensdag 23 september 2009 21:03 schreef computergirl het volgende:
[..]
als mijn huidige schoenen echt niet meer te krijgen zijn (verouderd model) dan denk ik erover om daar ook naar toe te gaan, winkel heeft een erg goede reputatie.
Hebben ze je alleen maar opgenomen als je een stukje door de winkel rent of doen ze meer testen?
Men waarschuwd wel dat je niet normaal op wedstrijdschoenen moet lopen omdat die toch te weinig demping hebben. Wel zijn ze lichter (wat dan voor tijdswinst zou moeten zorgen).quote:Op zaterdag 26 september 2009 12:30 schreef ShadyLane het volgende:
Ik las in een of ander hardloopblad dat veel lopers meerdere paren schoenen hebben. Ze zouden minder snel slijten als je ze afwisselt, omdat in de paar dagen dat ze niet worden gebruikt de demping zich dan kan herstellen. Ik ben absoluut a-technisch, dus ik heb geen idee of dit een fabeltje is of niet.
Verder zouden er ook mensen zijn die een trainingspaar en een wedstrijdpaar hebben en het wedstrijdpaar is dan lichter. Mij lijkt het raar om de wedstrijd ineens op heel andere schoenen te lopen dan waarop je hebt getraind, maar het schijnt ergens goed voor te zijn.
Ik heb zelf maar 1 paar. Steeds als de demping minder wordt koop ik nieuwe, van exact hetzelfde type. Maar ik wil best nog een paar kopen, als dat betekent dat beide paren langer meegaan.
Hoe zit dat bij jullie?
Kleurt dat wel bij je outfitquote:Op zaterdag 26 september 2009 12:42 schreef DeeBee het volgende:
Deze wedstrijdschoenen zou ik misschien wel willen, twijfel nog of ik ze erbij zal kopen binnenkort.
Zit in Brazilië dus ik liep om 11 uur s'avondsquote:Op zaterdag 26 september 2009 09:26 schreef beertenderrr het volgende:
loop jij om 4 uur 's nachts?wel lekker tempo
Je hoeft ook niet constant keihard te lopenquote:Op zaterdag 26 september 2009 13:19 schreef djayzz het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk een beetje tegenvallenIk heb vorige week thuis de coopertest gelopen, 2900m
Maar misschien is de copacabana gewoon niet het beste terrein.
link?quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
Kleurt dat wel bij je outfit
Zit wat in, ach ik ga straks rond de middag ook nog eventjes een stukje doenquote:Op zaterdag 26 september 2009 15:38 schreef bananablues het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet constant keihard te lopenRustige trainingen zijn volgens mij net zo belangrijk.
Net een intervaltraining achter de rug.. 2 sets van 6x400m met 400m dribbelen ertussen. Tempo 400 rond de 1:44min. Tweede set was het gemiddeld echter 1:40min...
Overigens heb ik gewoon nog 1 paar hardloopschoenen, vorig jaar gekocht en vind dat ze het nog goed genoeg doen...
Ga je van de kleur harder lopen?quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:06 schreef knnth het volgende:
Ik wil zwarte wedstrijdschoenen. Past goed bij mijn zwarte kleding en sokken. Nu heb ik van die lichtgevende standaard Asics ...
Ik heb ook Asics racers, maar die zijn wit met rood, zeker niet "lichtgevend". Dus vallen ze niet extra op (en dat vind ik wel prima)quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:06 schreef knnth het volgende:
Ik wil zwarte wedstrijdschoenen. Past goed bij mijn zwarte kleding en sokken. Nu heb ik van die lichtgevende standaard Asics ...
dat is een mooie tijd!quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:49 schreef Grollie het volgende:
Heb vanavond een 10km wedstrijd gelopen, voor het eerst op mijn Asics Racers.
En inderdaad, gelijk een minuut van mijn PR af, die staat nu op 38:51.
Ligt vast niet alleen aan de schoenen, maar ze liepen erg lekker!
Vorige week bij de DtD by night zat ik op 43:00 op het 10km punt, wat een verschil in een week tijd...
Het was dan ook wel benauwd vorige week.
Ik denk dat het vooral een alternatief is als je lekker luchtig wil lopen, maar liever niet in zo'n heren vlinderbroekje.quote:Op zondag 27 september 2009 14:52 schreef Jojogirl het volgende:
Wel een mooi initiatief. Loopt ie dan ook elke woensdag zelf mee?
En die rokjes had ik ook al eens in de Runners World zien staan, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd. Het lijkt me wel grappig voor bij een Ladies Run, maar of het nou echt heel lekker zit betwijfel ik. Misschien iets voor als ik eens geld over heb
Dit klinkt echt heerlijk. Gefeliciteerd!quote:Op zondag 27 september 2009 18:08 schreef beertenderrr het volgende:
Tot mijn verbazing ging het hierdoor een hele lange tijd echt super goed! Heb een split van iets van 46 minuten op de 10km en 1:15:00 op de 16km, dus deze waren sneller dan beide wedstrijden over deze specifieke afstanden de afgelopen weken! Oftewel, mijn benen waren vandaag super! Uiteindelijk heb ik mijn pr met wel 2 minuten weten te verbeteren tot 1:41:33, iets wat ik niet had verwacht dat dit nu al mogelijk was!
Goed zoquote:Op zondag 27 september 2009 18:40 schreef computergirl het volgende:
![]()
![]()
Posbankloop
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Posbankloop
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Posbankloop
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Posbankloop
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
1:22:45
![]()
![]()
Heb lekker gelopen vandaag, is het te merken?
quote:Op zondag 27 september 2009 18:40 schreef computergirl het volgende:![]()
![]()
Posbankloop
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Posbankloop
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Posbankloop
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Posbankloop
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
1:22:45
![]()
![]()
Heb lekker gelopen vandaag, is het te merken?
De heuvels van de posbankloop zijn stijler van die van de 7heuvelen hoorde ik van iedereen, maar voordeel is dan ook weer dat je hele stukken ook weer vrij stijl naar beneden gaat waarbij je weer op adem kan komen.quote:Op zondag 27 september 2009 18:42 schreef ShadyLane het volgende:
Haha, mooi zo! Ik heb de 15 daar nooit gedaan, maar begreep van veel mensen dat ie nogal zwaar is, veel zwaarder dan de Zevenheuvelen. En dan was het ook nog eens warm vandaag. Als je dan toch nog lekker loopt, ben je goed bezig.
De Montferlandloop schijnt nog zwaarder te zijn.quote:De Muur van Aalbers, zo heet het stukje parcours dat begint bij de ingang van camping Beekhuizen en loopt tot direct na de S-bochten boven op de Emmapiramide. Een afstand van slechts 500 meter met een hoogteverschil van liefst 30 meter.
Lol... goed gedaan dus. En jij draagt een rokje tijdens het lopen?quote:Op zondag 27 september 2009 19:12 schreef computergirl het volgende:
Niet zo goed getraind, maar toch nergens gewandeld dus echt boven verwachting. Er waren zelfds twee mensen die na afloop tegen mij riepen 'He, jij was onze haas'![]()
En ik was vandaag niet de enige in een hardlooprokje trouwens
quote:Op zondag 27 september 2009 19:29 schreef dyna18 het volgende:
Lol... goed gedaan dus. En jij draagt een rokje tijdens het lopen?
In de Start to Run deel 2 lessen bouw je van 5km naar 10km op en eens in de week heb je lessen met versnellingen erin. Volgens mij is dat bedoeld om je "normale" snelheid te verhogen. Misschien moet je daar eens naar kijken?quote:Op maandag 28 september 2009 13:56 schreef Blabla007 het volgende:
Ik loop nu een paar weken en kan 5 km achter elkaar doorlopen, maar wil wel wat snelheid opbouwen. Vandaag heb ik 5 km in 30 min. gedaan, maar dan ben ik wel kapot en kan ik ook echt geen km erbij op doen, dus dat hou ik niet langer vol. Of moet ik eerst opbouwen naar 10 km en dan gaan versnellen? Hoe doen jullie dat?
17 oktober ga ik zelf meedoen aan de Teutolauf in Duitsland (www.teutolauf.de). Die is 29,7km met een hoogteverschil van 600m dwars door de bossen...quote:Op zondag 27 september 2009 19:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
De heuvels van de posbankloop zijn stijler van die van de 7heuvelen hoorde ik van iedereen, maar voordeel is dan ook weer dat je hele stukken ook weer vrij stijl naar beneden gaat waarbij je weer op adem kan komen.
[..]
De Montferlandloop schijnt nog zwaarder te zijn.
De oorzaak is vaak niet goed uitademen (hoeft niet altijd, maar dat is de meest voorkomende oorzaak). Oplossing is om goed op je adem te letten, vooral uitademen. Ook wil het wel helpen om je vuisten te ballen. Verder even wat rustiger aan doen tot het weer over is.quote:Op maandag 28 september 2009 16:03 schreef Blabla007 het volgende:
Oh en wat doen jullie bij steek in de buik? Ik heb het zo heel af en toe, maar de pijn is echt ondragelijk. Ik bijt dan door en blijf gewoon rennen, of is het beter om te gaan lopen?
Ja, het is ook best zwaar. Ook nog omdat je 3 keer in een rondje een stempel moet zetten op een stempelkaart (tis echt een dorpsloopquote:Op maandag 28 september 2009 22:24 schreef Jojogirl het volgende:
Klinkt heftig djayzz, 3 uur. Heb je een streefaantal rondjes in je hoofd?
Mijn looprondje net ging erg lekker, net geen 6 km gelopen
quote:Gymnastiekvereniging Inion houdt zaterdag 3 oktober voor de 27e keer de Wallenloop, een recreatieve loop over de wallen rond Heusden.
Er is tot 11.00 uur gelegenheid om in te schrijven. Deelnemers kunnen meedoen in diverse categorieën. Starten bij de Wijkse Poort tussen 9.00 en 12.00 uur.
Bedankt! Ik was al eens eerder aan start to run begonnen tot 5 km, maar dat ging mij veel te langzaam, ben op een gegeven moment van les 11 naar gewoon 5 km achter elkaar gegaan, maar dan begin ik nu van 5-10 km!quote:Op maandag 28 september 2009 20:34 schreef Jojogirl het volgende:
Ik zou uitbreiden en versnellen tegelijk blabla en dat kan met de Start 2 run lessen heel handig. Daar zitten lange lessen zonder versnellingen in die goed zijn voor je duurvermogen en kortere lessen met versnellingen die aan je tempo werken.
Bij steken probeer ik altijd even extra diep in en uit te ademen tijdens het lopen. Als dat niet helpt, loop ik wat langzamer en probeer ik het nogmaals en anders inderdaad maar even wandelen.
Ik heb me trouwens net opgegeven voor het A-team van Runner's World:
http://www.runnersweb.nl/RunnersWorld/AteamInschrijving.htm
Lijkt me erg tof, maar de kans om uitgekozen te worden is vast erg klein.
Zo en nu even omkleden en lopen. Zou eigenlijk met collega's gaan maar ging niet lukken, dus nu maar gewoon alleen vanuit huis.
Zou ik doen jaquote:Op maandag 28 september 2009 22:44 schreef Blabla007 het volgende:
[..]
Bedankt! Ik was al eens eerder aan start to run begonnen tot 5 km, maar dat ging mij veel te langzaam, ben op een gegeven moment van les 11 naar gewoon 5 km achter elkaar gegaan, maar dan begin ik nu van 5-10 km!
straks loopt ie nog 100km per dagquote:Op maandag 28 september 2009 22:46 schreef djayzz het volgende:
[..]
Zou ik doen jaOf probeer gewoon elke keer dat je loopt (hoe vaak loop je) een halve kilometer er aan te plakken ofzo
Daar is toch niks mis meequote:Op maandag 28 september 2009 23:54 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
straks loopt ie nog 100km per dag
hmm ja, zit wat in.quote:Op dinsdag 29 september 2009 07:26 schreef Jojogirl het volgende:
Met meer dan 10% per week opbouwen wordt afgeraden trouwens omdat je spieren en gewrichten niet de tijd hebben om zich aan te passen, dus let hier even op.
En 3x stempelen per rondje klinkt wat omslachtig, maar wel grappig. Ik zie een soort Elfstedentocht taferelen voor me
doorlopen moet jequote:Op dinsdag 29 september 2009 16:43 schreef knnth het volgende:
Ik heb het allereerste startnummer voor de Bredase Singelloop 10k as zondag
Jammer dat m'n tijd waarschijnlijk niet onder de 45' gaat komen
uitlopen geen probleem,maar onder de 45 minuten kom ik ook niet hoorquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:31 schreef Jojogirl het volgende:
Hehe, ik zou willen dat ik 10k kon uitlopen zonder pauze en dat m'n tijd maar in de buurt van de 45' zou komen
die marathon doen ze waarschijnlijk tussen ontbijt en lunchquote:Op dinsdag 29 september 2009 20:22 schreef beertenderrr het volgende:
jarenlang 2x per dag trainen en het moet lukken
overigens wel ongelofelijk dat die profs echt 200km per week lopen. Dat is dus 7km meer dan een halve marathon per dag, gemiddeld. Het scheelt voor hun natuurlijk wel dat ze heel hard kunnen lopen, dus relatief weinig tijd kwijt zijn om die afstanden te maken.
Ik was al blij dat ik 8km in 40 minuten gehaald hadquote:Op dinsdag 29 september 2009 20:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
uitlopen geen probleem,maar onder de 45 minuten kom ik ook niet hoor
nou, dan is minder haasten dan voor de inschrijving van de DtD danquote:Op woensdag 30 september 2009 14:55 schreef ShadyLane het volgende:
Is goed te doen hoor, en heel gezellig, en een mooi parcours, dus zeker meedoen! Maar: wacht niet te lang met inschrijven, het zit vaak lang van tevoren vol en vorig jaar was dat -meen ik- in september al het geval.
Ik had eerst ook pauzes nodig / even 5 minuten gewoon lopen zo halverwege.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:31 schreef Jojogirl het volgende:
Hehe, ik zou willen dat ik 10k kon uitlopen zonder pauze en dat m'n tijd maar in de buurt van de 45' zou komen
Als ik even ga wandelen tussendoor heb ik alleen maar meer moeite om het uit te lopen. Nou moet ik zeggen dat mijn ademhaling verre van ideaal is..quote:Op woensdag 30 september 2009 15:29 schreef Sartana09 het volgende:
[..]
Ik had eerst ook pauzes nodig / even 5 minuten gewoon lopen zo halverwege.
Nog vaker per week gaan en dan zul je zien dat je ze niet meer nodig hebt
Dat herken ik wel, je voelt gewoon dat je echt moet stoppen met hardlopen en even rustig moet gaan lopen omdat je voeten niet meer willen bijvoorbeeld, maar daarna kost het weer moeite om weer over te gaan in hardloop tempo.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:38 schreef djayzz het volgende:
[..]
Als ik even ga wandelen tussendoor heb ik alleen maar meer moeite om het uit te lopen. Nou moet ik zeggen dat mijn ademhaling verre van ideaal is..
Ja dat helpt wel inderdaadquote:Op woensdag 30 september 2009 15:45 schreef Sartana09 het volgende:
[..]
Dat herken ik wel, je voelt gewoon dat je echt moet stoppen met hardlopen en even rustig moet gaan lopen omdat je voeten niet meer willen bijvoorbeeld, maar daarna kost het weer moeite om weer over te gaan in hardloop tempo.
Vaak kan ik zodra dat gevoel opkomt beter even een tandje terugschakelen maar wel blijven joggen, dan gaat dat gevoel ook weg maar kan ik hem makkelijker uitlopen.
quote:Op zondag 27 september 2009 19:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
De heuvels van de posbankloop zijn stijler van die van de 7heuvelen hoorde ik van iedereen, maar voordeel is dan ook weer dat je hele stukken ook weer vrij stijl naar beneden gaat waarbij je weer op adem kan komen.
[..]
De Montferlandloop schijnt nog zwaarder te zijn.
Niet zo goed getraind, maar toch nergens gewandeld dus echt boven verwachting. Er waren zelfds twee mensen die na afloop tegen mij riepen 'He, jij was onze haas'![]()
En ik was vandaag niet de enige in een hardlooprokje trouwens
Ik doe mee aan de 10 km.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:38 schreef PteV het volgende:
Doen er nog mensen mee aan de Huttenkloasloop () in Oldenzaal komende zondag?
Ik ookquote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:34 schreef SuperSiem het volgende:
[..]
Ik doe mee aan de 10 km.En jij?
Ik heb de Zeeuwse Kustmarathon verleden jaar gelopen. Ik kan je aanraden heel goed te sparen in het eerste gedeelte. Vorig jaar hadden we windkracht 5 vanuit zuid-west tegen. Was aardig pittig destijds. Hopelijk is het dit jaar gunstiger voor jie.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:27 schreef Sjobber het volgende:
Persoonlijk vond ik de zevenheuvelen toch wel pittig... Maar mijn laatste training was toen ook op 4 oktober en toen voor de lol dat ding gedaan. Toch nog een voor mij zeer nette 1:15 ongeveer.
Maar bij het eerste stuk vals plat begon ik het al aardig te voelen; en die vlak voor de laatste drinkpost is ook wel een stevige kluit.
Van het laatste stuk is inderdaad een heel lang stuk vals plat naar beneden. Dat loopt wel erg lekker door, maar zat toen echt aan de max van mijn kunnen en dan is dat laatste stuk nog wel verrekte verMaar dan gaat het zo lekker, dat je stiekem toch iets teveel geeft.
Zaterdag overigens de marathon van Zeeland! Eens kijken of ik onder de 4u kan duiken. Laatste lange afstandstraining viel een beetje tegen door de hongerklop. En dan is het van 19 naar 26km nog akelig ver
Maar we gaan ervoor! En anders de week erop in de herkansing in Eindhoven
dit vond ik hierover:quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 07:45 schreef beertenderrr het volgende:
Zat deze keer duidelijk een blaar onder, iemand enig idee wat hier tegen te doen is of waar het vandaan komt? Als het zo door gaat, hou ik geen teennagels meer over
bij mij heeft het geholpen om dezelfde schoen net in 1 maat groter te kopenquote:Een voor de hand liggende oorzaak is natuurlijk te kleine schoenen of schoenen die niet strak genoeg vastgebonden zijn. Steeds weer komen uw nagels tegen de voorkant van de schoen. Zorg voor ongeveer een halve centimeter ruimte voor in de schoen als u staande uw schoenen past. Bij het afwikkelen van de voet schuift de voet in de schoen namelijk iets naar voren. Klik hier voor meer informatie over het kopen van schoenen.
Een tweede oorzaak kan zijn dat u klauwt met uw tenen. Hierdoor kan er te weinig doorbloeding plaatsvinden en aldus kunnen nagels afsterven. Dit kan met name bij holvoeten optreden. Doordat holvoeten minder stabiel zijn, zoekt de voet stabiliteit door te klauwen. Een individueel voetbed biedt meestal een goede oplossing
Hoe had je dat aangepakt dan? Gewoon ingeschreven of rechtstreeks contact opgenomen met de organisatie?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:54 schreef beertenderrr het volgende:
ahh ok, thnx! Volgende keer iig mijn schoenen echt strak vastbinden dan. Kijken of het helpt, en anders voor de volgende keer een iets grotere maat kopen, alhoewel deze wel goed zit.
Overigens net een berichtje gehad van de londen marathon organisatie. Helaas heeft dit niet geresulteerd in een startbewijsDus nu maar even kijken voor die van Berlijn over een jaar, die van Amsterdam en Rotterdam lijken me toch minder leuk
.
Had me ingeschreven voor de loterij via de site. Helaas deed de rest van de wereld dat ook, waardoor mijn kans verkeken isquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:43 schreef PteV het volgende:
[..]
Hoe had je dat aangepakt dan? Gewoon ingeschreven of rechtstreeks contact opgenomen met de organisatie?
Misschien dat je vlak van te voren nog een startticket kan overnemen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:53 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Had me ingeschreven voor de loterij via de site. Helaas deed de rest van de wereld dat ook, waardoor mijn kans verkeken isKans is ook niet hoog dat het lukt, maar ja, het is gratis inschrijven en niet zo duur als zo'n pakketreis. Die krijgen overigens wel veel tickets en daar zou ik me alsnog in kunnen schrijven. Maar ja, dan ben ik 300 euro duurder uit, zit ik niet op te wachten. Dus volgend jaar weer proberen en hopelijk mag ik wel naar Berlijn, die lijkt me net zo mooi!
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:57 schreef djayzz het volgende:
3e geworden met 26.2 km
Boven verwachting
quote:
Volgens mij waren deze niet overdraagbaar, als ik het goed herinner. Maar een paar dagen van te voren is wel heel chaotisch met het zoeken naar overnachting en een vlucht. Dus ik ben liever ruim van te voren zeker voor een dergelijke wedstrijdquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:41 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Misschien dat je vlak van te voren nog een startticket kan overnemen?
Maar het is wel een afstand die ik niet afleg (ook niet als ik er 3 uur over mag doen)quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:16 schreef djayzz het volgende:
[..]![]()
heb er wel drie uur over mogen doen hoor
gewoon doen, daarna voel je je goedquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:28 schreef computergirl het volgende:
[..]
Maar het is wel een afstand die ik niet afleg (ook niet als ik er 3 uur over mag doen)
Moet ook rennen vandaag....maar heb geen zin
quote:
Goed zoquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:36 schreef computergirl het volgende:
[..]
![]()
Heb mezelf een schop onder het achterwerk gegeven -> 16 km door A'dam gelopen (in de stad heb je iets minder last van de wind)
Was eigenlijk prima weer!
Had hem vorig jaar ook uitgelopenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 01:08 schreef Zenschaatser het volgende:
[..]
Ik heb de Zeeuwse Kustmarathon verleden jaar gelopen. Ik kan je aanraden heel goed te sparen in het eerste gedeelte. Vorig jaar hadden we windkracht 5 vanuit zuid-west tegen. Was aardig pittig destijds. Hopelijk is het dit jaar gunstiger voor jie.
heldquote:Op zondag 4 oktober 2009 11:56 schreef Sjobber het volgende:
[..]
Had hem vorig jaar ook uitgelopen
Maar dit jaar sloeg echt alles... Eerst bij de start al motregen en tot het eerste stukje strand begon het steeds wat harder te gaan regenen... maar ben er niet echt doorweekt van geworden. Toch raken je spieren koud... Op de pijlerdam al de wind schuin van voren, dus de eerste 15km waren al aardig ploeteren. Maar eigenlijk el gewoon rustig aan doen en gem. zo'n 10.5km/u lopen. Over de veersegatdam was het dan weer te doen, even 4km bijkomen. Daarna het strand, maar het was opkomend water, dus het strand was zo nu en dan loodzwaar en daar brak ik dan ook. Maar niet alleen het strand was loodzwaar, ook de wind die toen bijna loodrecht op je kop kwam te staan met windkracht 8. Na die 6/7km strand loop je dan weer het bos in. Dat ging weer kei lekker eigenlijk. En ook nog wat bizons in de natuur gezien!
Maar dan he... dan loop je die duinen op bij Domburg... en de zeedijk. Op de duinen eerst gewoon windkracht 9 vol op de kop, kon je haast niet meer hardlopen. En de zeedijk was al helemaal erg. Wind kwam van de zijkant, iedereen liep schuin en haast niemand liep meer hard.
Gelukkig vanaf de Tank was het ongeveer windje mee, dus daar weer vaart kunnen maken.
Slechts 830 zijn er over de eindstreep gekomen en ik dacht dat er iets van 1050 gestart waren.
Heb er zelf 4:55.33 over gedaan... mooi shirt gekregen en natuurlijk de medaille!
Maar damn, deze editie was echt rete zwaar.
Toch goed dat je weer aan het proberen bentquote:Op maandag 5 oktober 2009 08:45 schreef Paracelsus het volgende:
Gisteren de Singelloop in Breda gelopen. Ik ben sinds kort weer begonnen met lopen dus eerst maar eens rustig aan beginnen met 5 km. Tijd was voor mij van ondergeschikt belang, maar laat ik het zo zeggen: op 3,5 km keek ik op mijn horloge en was toen 19 minuten aan het lopen. Vroeger was ik op dat moment al binnen! Nou ja, het begin is er. Nu doorzetten!
O ruk, ik ben die van de Dam tot Dam vergeten op tijd terug te sturenquote:Op zondag 4 oktober 2009 00:48 schreef dyna18 het volgende:
Wat ik me net afvraag. Waarom is het zelfs bij een recreatieloop verplicht om een championchip te huren? Een recreant hoeft toch niet zo nodig zijn tijd op de honderste van een seconde te weten?
je hebt altijd een periode waarin je hem nog op kan sturen, misschien nog niet voorbij?quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:42 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
O ruk, ik ben die van de Dam tot Dam vergeten op tijd terug te sturenNouja, dan heb ik er voortaan zelf ééntje.
Ja, wel al dus, was tot 27 september.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
je hebt altijd een periode waarin je hem nog op kan sturen, misschien nog niet voorbij?
Ik weet nog uit mijn vorige loopleven dat dat altijd een gehannes was met die chip om je veters te rijgen, en was net zo blij dat ze nu die chipjes op startnummers hebben (zoals afgelopen week bij de Singelloop waar ik voor het eerst aan deelnam) maar ik begrijp dus dat er ook nog steeds wordt gewerkt met die chipjes op je schoen?quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:42 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
O ruk, ik ben die van de Dam tot Dam vergeten op tijd terug te sturenNouja, dan heb ik er voortaan zelf ééntje.
Je kan die chip ook om een bandje doen om je enkel, dan heb je geen gehannes met veters. Of gewoon op je schoen laten zitten als het je eigen chip is (zo doe ik ook, alhoewel ik tegenwoordig wel af en toe moet wisselen omdat ik sinds kort lichte wedstrijdschoenen heb voor de kortere afstanden).quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:06 schreef Paracelsus het volgende:
[..]
Ik weet nog uit mijn vorige loopleven dat dat altijd een gehannes was met die chip om je veters te rijgen, en was net zo blij dat ze nu die chipjes op startnummers hebben (zoals afgelopen week bij de Singelloop waar ik voor het eerst aan deelnam) maar ik begrijp dus dat er ook nog steeds wordt gewerkt met die chipjes op je schoen?
Uit de nieuwsbrief van vandaag:quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:42 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Oldenzaal en pittige klimmetjes? Ben duidelijk al lang niet meer in Twente geweest...quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:31 schreef PteV het volgende:
Het parcours was wel echt leuk, met hier en daar een pittig klimmetje. Uiteindelijk samen met m'n broertje in een leuke tijd gefinished: 47:41.
Haha, het is uiteraard niet te vergelijken met bv. Limburg, maar er zaten stukjes in die meer dan vals plat warenquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
Oldenzaal en pittige klimmetjes? Ben duidelijk al lang niet meer in Twente geweest...
Over 2 weken ga ik het proberen in Duitsland bij de Teutolauf, 29,7km en 600m hoogteverschil... Denk dat zelfs Limburg daarbij weinig voorstelt.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:58 schreef PteV het volgende:
[..]
Haha, het is uiteraard niet te vergelijken met bv. Limburg, maar er zaten stukjes in die meer dan vals plat waren
Zit er aan te denken maar twijfel nog even. Zou op zich Evy wel weer op kunnen pakken. 1 min afwisselend lopen/rennen zou moeten kunnen. Belangrijkste vraag is straks hoe m'n enkels zich houden. Daar had ik na m'n operatie al wel vaker last van, alsof het vlies daar niet helemaal was doorgesneden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:25 schreef beertenderrr het volgende:
goed om te horen!Maar nu moet je het nog wel testen in de vorm van hardlopen, of heb je dat al gedaan?
Haha, dat was ik inderdaad.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:31 schreef PteV het volgende:
Zo, gister mijn eerste 10KM gelopen in Oldenszaal...en tevreden!Was vorige week nog ziek geweest en had 2 weken nauwelijks getrained. Vlak voor de start begon het alweer te regenen (ik roep het over me af op de een of andere manier
). De eerste anderhalve kilometer was weer slalommen to the max, wegen waren behoorlijk smal en d'r gaan altijd van die dikke zeugen (pardon me) vooraan staan terwijl ze daar niks hebben te zoeken. Het parcours was wel echt leuk, met hier en daar een pittig klimmetje. Uiteindelijk samen met m'n broertje in een leuke tijd gefinished: 47:41.
Zag wel dat de opbouw wat beter kan, eerste ronde ging in 24:31, tweede ronde in 23:10. Supersiem, ben jij de Siem die het in 37:42 deed? Zoja, mad respect!
Dan heb je echt hard gelopenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:44 schreef SuperSiem het volgende:
[..]
Haha, dat was ik inderdaad.Ik vond het parcours ook best lastig, met dat klimmetje in het bos en wat van die gladde klinkerstraten. En dan natuurlijk nog dat stuk zand in de opengebroken straat.
Ik raakte mijn groepje in de eerste ronde kwijt bij die klim, twee gingen harder en twee zakten in. Daarna dus zeven kilometer alleen gelopen en dan vind ik het altijd lastig om mijn tempo vast te houden, zeker bij zo'n afwisselend parcours. Mijn tweede ronde ging dan ook meer dan een minuut langzamer dan de eerste, wat dat betreft had ik liever de opbouw van PteV gehad.
Ik ga de komende weken dus nog flink trainen, want vorig jaar kwam ik bij de Zevenheuvelenloop na 10 km door in 37:04 en ik wil dit jaar natuurlijk wel sneller.
Ik heb de envelop vandaag binnen gehad!quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:11 schreef mouzzer het volgende:
Gister laatste lange duurloop voor de halve marathon van Amsterdam gelopen.
Ik kan wel pijnvrij hardlopen, maar de dagen daarna voel ik wel wat "steekjes" in mijn knie/onderbeen. Niet heel pijnlijk, maar wel vervelend. Heb m'n schoenen al aangepast (filmpje laten maken), ben bij de fysio geweest (doe om de zoveel dagen wat oefeningen voor kracht en stabiliteit), heb rust gehouden, maar ik kom er maar niet vanaf. Ik kijk inderdaad ook een beetje jaloers naar anderen die zonder problemen kunnen hardlopen...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:51 schreef FJD het volgende:
Ach ja, was wel weer gaaf![]()
Toch kan iedereen zich gezegend voelen die pijnvrij kan sporten, ik kan t gelukkig met fietsen wel maar dat is dan toch wel een verademing zeg. Dan ben je tenminste op een leuke manier tegen je lichaam aant vechten.
Ik heb dan geen last van benen e.d. wel van blarenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:51 schreef yozd het volgende:
[..]
Ik kan wel pijnvrij hardlopen, maar de dagen daarna voel ik wel wat "steekjes" in mijn knie/onderbeen. Niet heel pijnlijk, maar wel vervelend. Heb m'n schoenen al aangepast (filmpje laten maken), ben bij de fysio geweest (doe om de zoveel dagen wat oefeningen voor kracht en stabiliteit), heb rust gehouden, maar ik kom er maar niet vanaf. Ik kijk inderdaad ook een beetje jaloers naar anderen die zonder problemen kunnen hardlopen...
Goed bezig!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 00:42 schreef Labjas het volgende:
*Meldt*
Ik kan na 5 maanden oefenen 40 minuten hardlopen.
And counting...
Ik heb vandaag 5 km in 31 en een halve minuut gelopen, en dat vond ik best knap van mezelfquote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:30 schreef beertenderrr het volgende:
Zo ook weer even gelopen, 8km in 39 minuten, langzamer dan verwacht.
Ik denk dat ie de 4 mijl bedoelt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:43 schreef ShadyLane het volgende:
Oei nee ForrestX, ik heb totaal geen verstand van blessures. Ik ben een van die mazzelaars die er nog nooit een heeft gehad. Dat zal er ook wel mee te maken hebben dat ik meestal niet zo hard train.
Ik weet ook niks van gewrichten enz.
Hoorde wel op de training iets waar ik nooit bij had stilgestaan maar wat wel aannemelijk klinkt: bij het rekken heb je vaak dingen die je op 1 been doet en vaak pak je dan een muur, lantaarnpaal of trainingsmaat vast. Als je het los doet, helpt dat voor je evenwichtsgevoel. Dat had ik nog wel bedacht. Maar nu zei iemand dat je je enkels daar ook sterk mee maakt en dat klinkt inderdaad wel logisch. Lopen op oneffen bosgrond helpt daar trouwens ook voor.
dyna18, wat is te hoog gegrepen?
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:13 schreef ForrestX het volgende:
na mijn laatste keer lopen afgelopen zaterdag (15km) over heide en zand en bos heb ik ontzettend last in het 'zachte' gebied tussen hiel, achilles en enkel...net boven of zelfs op de hiel (als je je achillespees vasthoudt tussen duim en wijsvinger en naar beneden glijdt, het eerste harde deel dat je tegemkomt).
Iemand een idee over oorzaak en oplossing?
check deze site: Blessure aanwijzer-voetquote:Diagnose
Pijn achter en onder de buitenenkel. Deze pijn kan uitstralen naar de
voetzool en de buitenzijde van de voet.
De voet naar buiten bewegen tegen een weerstand in doet de pijn
toenemen.
Oorzaak
Overbelasting of irritatie van de spieren die aan de buitenzijde van het
onderbeen lopen en die de voet naar buiten en naar beneden
bewegen. Dit kan voorkomen na een verrekte enkel of een te zwaar
belaste buitenste voetrand.
Thanks. Goeie site.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 08:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
[..]
check deze site: Blessure aanwijzer-voet
Dan zou ik morgen ook maar een rustdag nemenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:12 schreef Dendrietje het volgende:
Gisteren voor het eerst een half uur gelopen. Vandaag rustdag, morgen wil ik proberen dus 4 mijl te doen, aangezien ik dat zondag ook moet. Ben veel te laat begonnen met trainen, plus dat ik nog nooit eerder zoiets gedaan heb.. erg stom. Maar ik zie wel zondag! Als ik 'm uitloop zonder tussendoor te hoeven wandelen dan ben ik echt super, superblij.
Koelen werkt beter dan geduld.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:25 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Thanks. Goeie site.
Omschreven diagnoise en oorzaak komen iet geheel overeen met mijn klacht. Ik voel het eerder aan de binnen zijde van ijn voet en kan makkelijk mijn voet naar buiten bewegen...
denk dat het gewoon een kwestie van geduld is...
volgens mij is het helemaal niet goed om altijd helemaal tot het maximum te gaan, zeker niet als beginner. Alleen bij wedstrijden loop je op je max (althans, als je bezig bent met PR's en winnen en zoquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:13 schreef beertenderrr het volgende:
En yavanna, naar mijn idee als je je hartslag zo hoog mogelijk houdt, haal je het maximale uit je work-out. Al is het echter enorm verschillend of je een duur- of een intervaltraining doet en ook hoelang je hier mee bezig bent.
Inderdaad, het is niet verstandig om in je voorbereiding altijd met een hoge hartslag te lopen. Duurvermogen (=lang aan 1 stuk kunnen lopen) krijg je juist door rustiger (70-80%) te lopen waarbij je hartslag dus ook lager is dan maximaal.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:37 schreef computergirl het volgende:
[..]
volgens mij is het helemaal niet goed om altijd helemaal tot het maximum te gaan, zeker niet als beginner. Alleen bij wedstrijden loop je op je max (althans, als je bezig bent met PR's en winnen en zo)
Om je conditie te verbeteren is interval training (of heuveltraining) wel de beste methode, maar daar heb je altijd pauzes tussen het lopen. Niet per se wandelen maar ook 'dribbelen' zoals ze dat noemen, heeeel rustig hardlopen totdat je hartslag weer gedaald is.
Zover ik weet ik het niet verkeerd om tussendoor af en toe eens wat te wandelen. Zelfs doe ik dat ook wel eens in een lange duurloop. Om even wat te drinken of te eten of gewoon eens ergens naar te kijken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:37 schreef yavanna het volgende:
Nu ik vandaag 55 minuten ben wezen hardlopen en daarbij 8.45 km heb afgelegd ( voor mij heel behoorlijk en mijn record, so far ) 'durf' ik mij ook eens in dit topic te vertonen.Daarbij dan meteen een vraag, vandaag liep ik 55 minuten, maar met een korte stop tussendoor, bij de 30 minuten. Even afgezien van hoe het geestelijk voelt ( niet aan 1 stuk lopen ), in hoeverre maakt het lichamelijk uit wanneer je tussendoor kort stopt. Is dit negatief ( zo leert je lichaam 'nooit' doorlopen ) of is het, zoals ik eens las, helemaal niet verkeerd om je lichaam tussendoor een korte 'bijkom' pauze te geven? Iemand die hier meer over weet?
Ben ik het ook niet mee eensquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:15 schreef Labjas het volgende:
Ik zei ook niet je maximale hartslag, maar lange tijd zo hoog mogelijk waarbij je je prettig voelt...
Ik zou trouwens niet tussendoor strekken. Kun je beter alleen aan het einde doen. Sommige strekken ook van te voren, maar ook daar is wat commentaar op.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:16 schreef yavanna het volgende:
Met stoppen bedoel ik niet stilstaan, maar inderdaad (door)wandelen en strekken of iets. De hartslag zal dan ongetwijfeld lager zijn dan met hardlopen. Waarom gaat het erom je hartslag zo hoog mogelijk te houden? vroeg de leek
Als ik 'echt niet meer kan' zal even wat wandelen sowieso wel beter zijn dan koste wat het kost door blijven rennen, maar ik vraag mij dus af of het anders niet ''beter' is om niet te wandelen tussendoor.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 10:05 schreef dyna18 het volgende:
Trouwens vraagje. Heet 5km in een rustig tempo lopen met 3x een pauze ook een duurtraining? Of is dat toch meer een interval?
quote:Rustige trainingen
Toptrainers en wetenschappers zijn van mening dat atleten tachtig tot negentig procent van hun wekelijkse trainingen rustig zouden moeten uitvoeren (dat geldt ook voor uw lange duurlopen, die u in hetzelfde tempo kunt lopen).
Deze rustige training is goed voor uw aërobe vermogen, uw spierstelsel en het maakt uw botten sterker. Daarnaast helpen ze u meer calorieën te verbranden en te herstellen van een zware training.
Tempotrainingen
Deze trainingen helpen u efficiënter te lopen en brengen u in vorm. Ze worden vaak omschreven als een 'snelle maar gecontroleerde' trainingsvorm, en ze zijn een goede voorbereiding voor wedstrijden van 10.000 meter tot en met de marathon. Deze tempotrainingen worden meestal in twee categorieën ingedeeld: tempolopen van drie tot tien kilometer, of lange intervallen met korte rustpauzes.
Hier is een voorbeeld van zo'n intervaltraining: viermaal twee kilometer met een rustpauze van twee minuten rustig joggen.
Doe deze trainingsvorm niet vaker dan een keer in de week. Snelheidstrainingen mogen niet meer dan tien tot vijftien procent van uw totale training uitmaken.
Anaërobe trainingen
Anaëroob trainen is trainen met zuurstofschuld. Het voornaamste effect van anaërobe trainingen is dat u in wedstrijdvorm komt. U loopt met zuurstofschuld wanneer u harde tempo's of intervallen traint. In de trainingscyclus worden anaërobe trainingen bij voorkeur afgewerkt in de laatste voorbereidingsfase op een 5000-meterwedstrijd of een halve marathon. Grofweg overschrijdt u de anaërobe drempel (van aërobe naar anaërobe training), wanneer u tijdens het lopen niet meer kunt converseren zonder naar adem te snakken.
Een voorbeeld van een anaërobe training: zesmaal 800 meter in een tempo waarin u verzuurt en zuurstofschuld opbouwt. Om te herstellen kunt u - tussen de herhalingen door - minstens vier tot zes minuten joggen.
Deze zware trainingsvorm kunt u beter niet meer dan een keer per week toepassen. Anders gezegd: deze mag niet meer dan zes tot tien procent van uw
totale training uitmaken.
Snelheidstrainingen
Deze trainingen helpen u in vorm te komen en maken u uiteraard sneller. Dit zijn vaak ook intervaltrainingen gemaakt om u voor te bereiden op wedstrijden van 800 meter tot 5000 meter.
Hier is een voorbeeld van een goede snelheidstraining: achtmaal 400 meter in uw snelheidstempo, met drie tot vier minuten jogging als herstelpauze.
Doe deze trainingsvorm niet meer dan een keer in de week. Snelheidstraining mag niet meer dan vier tot acht procent uitmaken van uw totale training.
Lange duurlopen
Zij vormen de basis voor ieder marathontrainingsprogramma. Lange duurlopen zijn niet alleen de basis voor een puike conditie, maar versterken tevens het vertrouwen in uw eigen kunnen, vergroten uw discipline en zorgen voor een goede vetverbranding. Zelfs als u niet in training bent voor een marathon, is het toch aan te bevelen om minstens een lange duurloop in de week in uw trainingsprogramma op te nemen.
U kunt deze duurlopen het beste in een ontspannen tempo lopen. Langzamer is beter dan sneller in dit geval! Uw lange duurloop kan een langzame training zijn, zodat u de spieren spaart voor andere dagen waarop u misschien tempolopen of snelheidstrainingen gepland heeft. Er zijn vele theorieën over hoe snel of langzaam u een duurloop zou moeten lopen, maar belangrijk is vooral dat u de afstand langzaam uitbouwt en uw lichaam laat wennen aan een training van drie, vier of misschien wel vijf uur.
Een andere interessante visie gaat er vanuit dat je zou moeten trainen om de snelheid die je 20 minuten vol kunt zo hoog mogelijk te krijgen. Het idee erachter is dat je op 70% van je max langer door kunt lopen als op 80% van je max, als je dus de max verhoogt dan haal je een hogere snelheid in je duurlopen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:12 schreef Grollie het volgende:
Duurvermogen (=lang aan 1 stuk kunnen lopen) krijg je juist door rustiger (70-80%) te lopen waarbij je hartslag dus ook lager is dan maximaal.
Dit heb ik dus ook, ik loop voor mijn plezier, en als ik meer/harder/beter/anders ga trainen dan nu heb ik er minder plezier in (heb ik gemerkt bij de vorige keren dat ik het geprobeerd heb) dus ik loop wanneer ik zin heb, en hoe ver ik zin heb.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:32 schreef FJD het volgende:
Wat waarheid is weet ik niet, eerlijk gezegd kan het me ook geen reet schelen. Ik heb een hekel aan intervaltrainingen en bij een duurloop van langer dan een uur kwam ik mentaal ook goed tot rust. Dan kan ik wel heel blij gaan intervallen maar het blijft een hobby die ik zo fanatiek mogelijk wil beoefenen zonder er het plezier in te verliezen.
quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:23 schreef ShadyLane het volgende:
Ik lees net een verslag van de bosloop die hier vanochtend werd gehouden:
"Er was een heus startvak voor de wedstrijdlopers gemaakt, maar omdat iedereen te bescheiden was om er in te gaan staan werd dit vak verwijderd"
Ik ga dan ook niet hardquote:Op zondag 11 oktober 2009 18:15 schreef FJD het volgende:
Max hartslag van nog geen 170 damn, ik zit altijd rond de 190 en als het echt hard gaat rond de 195![]()
Twintig minuten vol lopen is erg belastend en dat kun je dan ook niet te vaak doen. Ik geloof wel dat je door regelmatig op je max te lopen sneller zal worden, maar dan afgewisseld met rustige duurlopen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:32 schreef FJD het volgende:
[..]
Een andere interessante visie gaat er vanuit dat je zou moeten trainen om de snelheid die je 20 minuten vol kunt zo hoog mogelijk te krijgen. Het idee erachter is dat je op 70% van je max langer door kunt lopen als op 80% van je max, als je dus de max verhoogt dan haal je een hogere snelheid in je duurlopen.
Er zit wel wat in. Twee maanden terug heb ik na een jaar niets doen even 110km meegefietst en dat was een makkie. Reden daarvan was dat de snelheid verder onder m'n max lag.
Wat waarheid is weet ik niet, eerlijk gezegd kan het me ook geen reet schelen. Ik heb een hekel aan intervaltrainingen en bij een duurloop van langer dan een uur kwam ik mentaal ook goed tot rust. Dan kan ik wel heel blij gaan intervallen maar het blijft een hobby die ik zo fanatiek mogelijk wil beoefenen zonder er het plezier in te verliezen.
Same here. Ik kan mijn hartslag ook niet omlaag krijgen. Zelfs toen ik nog een goede conditie had.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:15 schreef FJD het volgende:
Max hartslag van nog geen 170 damn, ik zit altijd rond de 190 en als het echt hard gaat rond de 195
Ben jij nooit gevraagd om naar Kenia te gaan voor hoogtestage met dat soort tijden op een coopertestquote:Op maandag 12 oktober 2009 12:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Same here. Ik kan mijn hartslag ook niet omlaag krijgen. Zelfs toen ik nog een goede conditie had.
Ik weet nog dat ik in het jaar dat ik op de middelbare school 15 piepjes had op de piepjestest en 4,1km op de coopertest ik een sportschool binnenliep en een test moest doen op de hometrainer om mijn conditie 'te bepalen'.. Kwam eruit dat ik op trap 1 al op 160 slagen per minuut zat en dat was te hoog. Dus moest ik van die man conditie opbouwen. Terwijl ik hem toen liet zien ook op de hoogste trap makkelijk vol te houden zei hij. 'Maar dat kan niet'.
![]()
Inmiddels weinig zin in sporten door astma dat steeds meer de kop begon op te steken.
Ik heb geen idee wat me te wachten staat en heb voorzichtig 1.25 ingevuld...D-t-D viel me erg tegen en 7H is nog met heuvels (duh) ook...quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:22 schreef beertenderrr het volgende:
ok danwat voor streeftijd?
* beertenderrr zit overigens te twijfelen om zich in te schrijven voor de marathon van Wenen, aangezien ik niet in Londen mee mag doenIemand ervaring of verhalen over deze marathon?
Ow voor ik het vergeet, zullen we deze OP aanhouden of weer terug naar de originele van het vorige topique?
Voor zover ik weet was jij altijd wel sneller dan dat ik liep, dus ga niet raar kijken als je makkelijk 1:05:00 haaltquote:Op maandag 12 oktober 2009 17:01 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat me te wachten staat en heb voorzichtig 1.25 ingevuld...D-t-D viel me erg tegen en 7H is nog met heuvels (duh) ook...
Van de astma had ik destijds weinig last bij duurloop. Althans ik had dagen dat ik er helemaal geen last van had en kon doorlopen als een gek. tenzij ik begon te sprinten, dan kwam het niet goed. Tegenwoordig tsja is het ruk. Ik ben niet snel moe ofzo. maar gewoon pijn op mijn borst.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:30 schreef DeeBee het volgende:
Lijkt me nogal ver inderdaad.
Want het junioren record op de 5 kilometer is 14 minuten (en 3 seconden) van Koen Raymaekers en die zou ongeveer 11:30 gelopen hebben dan over 4.1 kilometer (als je dat terug rekent). En dat deed hij toen hij 19 was...
Oftewel als je 4.1 kilometer op de coopertest loopt op de middelbare school dan zou je tot de top van de Nederlandse atletiek behoren en nationale records benaderd hebben zo'n beetje...en dat met astma.
Dan weet ik er nog wel 1 voor het nieuwe topic:quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:37 schreef dyna18 het volgende:
Hier nog een link voor het nieuwe topic.
www.afstandmeten.nl
Erg handig om vooraf een route uit te stippelen (of achteraf te meten).
Deze link staat er al wel, maar niet erg duidelijk:quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:37 schreef dyna18 het volgende:
Hier nog een link voor het nieuwe topic.
www.afstandmeten.nl
De blessure aanwijzer in de op, is dat wat?quote:En nog een site, op de 'googlemaps' methode, gebruiksvriendelijk en erg handig!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |