abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73220536
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:31 schreef Jojogirl het volgende:
Hehe, ik zou willen dat ik 10k kon uitlopen zonder pauze en dat m'n tijd maar in de buurt van de 45' zou komen
uitlopen geen probleem,maar onder de 45 minuten kom ik ook niet hoor
  dinsdag 29 september 2009 @ 20:22:58 #152
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73220781
jarenlang 2x per dag trainen en het moet lukken

overigens wel ongelofelijk dat die profs echt 200km per week lopen. Dat is dus 7km meer dan een halve marathon per dag, gemiddeld. Het scheelt voor hun natuurlijk wel dat ze heel hard kunnen lopen, dus relatief weinig tijd kwijt zijn om die afstanden te maken.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:26:49 #153
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_73223107
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:22 schreef beertenderrr het volgende:
jarenlang 2x per dag trainen en het moet lukken

overigens wel ongelofelijk dat die profs echt 200km per week lopen. Dat is dus 7km meer dan een halve marathon per dag, gemiddeld. Het scheelt voor hun natuurlijk wel dat ze heel hard kunnen lopen, dus relatief weinig tijd kwijt zijn om die afstanden te maken.
die marathon doen ze waarschijnlijk tussen ontbijt en lunch
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

uitlopen geen probleem,maar onder de 45 minuten kom ik ook niet hoor
Ik was al blij dat ik 8km in 40 minuten gehaald had

Over een maand doe ik trouwens mee aan de Run for the Hunger via mijn werk lijkt me ook wel leuk!
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
pi_73240359
Ik heb vrijdag voor het laatst gelopen en daarna niet meer door zware verkoudheid, koorts, etc. Dacht dat het wel snel over zou gaan (dat gaat het bij mij altijd) maar inmiddels geloof ik dat ik hier nog wel even zoet mee ga zijn. Zal wel een griep zijn. Ik prijs mezelf gelukkig dat ie nu komt en niet kort voor de Zevenheuvelen .
pi_73242730
Ik overweeg ook de Zevenheuvelen te gaan lopen. Issie nou veel zwaarder dan gewoon 15 kilometer hardlopen? En trainen jullie er nog op een aparte manier voor?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gilead op 30-09-2009 15:05:44 ]
Smile, it confuses people.
  woensdag 30 september 2009 @ 14:54:48 #156
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_73243225
Hij is niet veel zwaarder dan een gewone 15km, sterker nog, hij is zelfs iets makkelijker omdat de laatste 3 km (meestal de km die op tandvlees gaan) vals plat naar beneden lopen en dus vrij makkelijk een hoog tempo volgehouden kan worden. Niet voor niets is het WR op de 15 km daar gelopen. Probeer als voorbereiding even een brug een paar keer op en neer te lopen, waarbij je even leert dat je in de afdaling je hartslag omlaag te krijgen en in het stijgen kleinere stappen maar zelfde snelheid aan probeert te houden (ofzoiets, vast ergens te vinden). De heuvels zijn nooit echt heel lang, dus zoveel invloed hebben ze niet.
pi_73243269
Nee, ik vind hem niet speciaal zwaar. De naam 'zevenheuvelen' schrikt veel mensen af, maar het zijn er geen 7, en het zijn nauwelijks heuvels .
De eerste 5 km gaan wel over vals plat, en tussen de 5 en de 12 km zitten af en toe wel korte hellinkjes, en rond 11 km een iets langere, maar daarna, vanaf 12 km ofzo, ga je vrijwel alleen maar omlaag.

Is goed te doen hoor, en heel gezellig, en een mooi parcours, dus zeker meedoen! Maar: wacht niet te lang met inschrijven, het zit vaak lang van tevoren vol en vorig jaar was dat -meen ik- in september al het geval.

Ik train niet op een bijzondere manier, gewoon meedoen aan een paar 10 km-wedstrijdjes in de periode voor de wedstrijd, en tijdens de training af en toe wat langer lopen. Dan loop je 'm zo uit. Als je echt snel wilt worden moet je misschien de training wat professioneler aanpakken dan bij mij het geval is
  woensdag 30 september 2009 @ 15:08:55 #158
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_73243711
Ik heb een paar jaar geleden meegedaan aan de zevenheuvelenloop, viel me eigenlijk best mee

Nu trouwens spierpijn
pi_73243831
Thanks voor de tips Grumpey en SL. Ik weet nog niet zeker of ik die dag wel kan, dus vandaar dat ik me nog niet ingeschreven heb, maar wil hem zeker een keer gaan lopen. Ik ben overigens ook maar gewoon een amateurhardloper, voorin eindigen zou leuk zijn, maar is dus zeker geen must.
Smile, it confuses people.
pi_73244032
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:55 schreef ShadyLane het volgende:
Is goed te doen hoor, en heel gezellig, en een mooi parcours, dus zeker meedoen! Maar: wacht niet te lang met inschrijven, het zit vaak lang van tevoren vol en vorig jaar was dat -meen ik- in september al het geval.
nou, dan is minder haasten dan voor de inschrijving van de DtD dan

Ik hoorde gisteren dat ik eventueel met het bedrijventeam mee kan doen, dus wie weet
pi_73244384
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:31 schreef Jojogirl het volgende:
Hehe, ik zou willen dat ik 10k kon uitlopen zonder pauze en dat m'n tijd maar in de buurt van de 45' zou komen
Ik had eerst ook pauzes nodig / even 5 minuten gewoon lopen zo halverwege.
Nog vaker per week gaan en dan zul je zien dat je ze niet meer nodig hebt
  woensdag 30 september 2009 @ 15:38:40 #162
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_73244696
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:29 schreef Sartana09 het volgende:

[..]

Ik had eerst ook pauzes nodig / even 5 minuten gewoon lopen zo halverwege.
Nog vaker per week gaan en dan zul je zien dat je ze niet meer nodig hebt
Als ik even ga wandelen tussendoor heb ik alleen maar meer moeite om het uit te lopen. Nou moet ik zeggen dat mijn ademhaling verre van ideaal is..
  woensdag 30 september 2009 @ 15:42:30 #163
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_73244832
http://runforthp.web-log.nl/

Hier ga ik dus aan mee doen Ingeschreven voor de 10km
pi_73244952
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:38 schreef djayzz het volgende:

[..]

Als ik even ga wandelen tussendoor heb ik alleen maar meer moeite om het uit te lopen. Nou moet ik zeggen dat mijn ademhaling verre van ideaal is..
Dat herken ik wel, je voelt gewoon dat je echt moet stoppen met hardlopen en even rustig moet gaan lopen omdat je voeten niet meer willen bijvoorbeeld, maar daarna kost het weer moeite om weer over te gaan in hardloop tempo.

Vaak kan ik zodra dat gevoel opkomt beter even een tandje terugschakelen maar wel blijven joggen, dan gaat dat gevoel ook weg maar kan ik hem makkelijker uitlopen.
  woensdag 30 september 2009 @ 15:55:17 #165
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_73245328
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:45 schreef Sartana09 het volgende:

[..]

Dat herken ik wel, je voelt gewoon dat je echt moet stoppen met hardlopen en even rustig moet gaan lopen omdat je voeten niet meer willen bijvoorbeeld, maar daarna kost het weer moeite om weer over te gaan in hardloop tempo.

Vaak kan ik zodra dat gevoel opkomt beter even een tandje terugschakelen maar wel blijven joggen, dan gaat dat gevoel ook weg maar kan ik hem makkelijker uitlopen.
Ja dat helpt wel inderdaad En naarmate ik langer aan het trainen ben, hoe minder ik dat gevoel heb.
pi_73246920
Doen er nog mensen mee aan de Huttenkloasloop ( ) in Oldenzaal komende zondag?
pi_73253175
Vandaag een "hersteltraining" gedaan van 45minuten (7.3km ongeveer). Had de afgelopen 5 dagen elke dag wel gezwommen, gefietst of hardgelopen..

Morgen zit er ook niet echt een rustdag in aangezien ik met mijn eerste baan begin en ik elke dag er naartoe zou fietsen (23km tochtje). Maar rustig aandoen want mijn kuiten zijn een beetje stijf nu .

25 oktober ga ik weer meedoen met een lokaal 5km loopje om m'n PR te verbreken . Op 1 of andere manier spreken die hele grote evenementen mij nooit aan omdat er dan veel te veel mensen zijn .

Trouwens, zijn er mensen die speciaal op ademhaling letten? En hoe doen jullie dat dan? Normaal adem ik in mijn loopritme (mits ik niet te hard ga) waarbij ik elke 2 passen inadem en elke 2 passen ook uitadem. Maar ik heb vandaag eens gevarieerd met 2 passen inademen en dan 2-5 passen uitademen. 5 was wel een beetje veel maar 3 a 4 beviel ook wel met een rustig tempo. Reden dat ik probeerde langer uit te ademen is omdat ik met zwemmen nogal snel naar adem snak . Ik ga langer uitademen denk ik wel vaker proberen bij het sporten, misschien wordt het zo makkelijker...
pi_73269788
De zevenheulenloop heuvels zijn nauwelijks heuvels te noemen. Qua heuvels is de zwaarste wedstrijd van Nederland de Mescherbergloop gevolgd door de Enci-Bergloop. Daarnaast is er een Limburg nog een zooitje lopen die allen een stuk zwaarder zijn dan de Montferlandrun.
quote:
Op zondag 27 september 2009 19:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

De heuvels van de posbankloop zijn stijler van die van de 7heuvelen hoorde ik van iedereen, maar voordeel is dan ook weer dat je hele stukken ook weer vrij stijl naar beneden gaat waarbij je weer op adem kan komen.
[..]

De Montferlandloop schijnt nog zwaarder te zijn.

Niet zo goed getraind, maar toch nergens gewandeld dus echt boven verwachting. Er waren zelfds twee mensen die na afloop tegen mij riepen 'He, jij was onze haas'

En ik was vandaag niet de enige in een hardlooprokje trouwens
pi_73269829
tvp.
Ik ben net begonnen, vandaag les 3.
pi_73274558
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:38 schreef PteV het volgende:
Doen er nog mensen mee aan de Huttenkloasloop ( ) in Oldenzaal komende zondag?
Ik doe mee aan de 10 km. En jij?
And there was much rejoicing.
pi_73291955
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:34 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

Ik doe mee aan de 10 km. En jij?
Ik ook afgelopen week ziek geweest dus verwacht er niet al te veel van, maar we zien wel
pi_73292702
Persoonlijk vond ik de zevenheuvelen toch wel pittig... Maar mijn laatste training was toen ook op 4 oktober en toen voor de lol dat ding gedaan. Toch nog een voor mij zeer nette 1:15 ongeveer.
Maar bij het eerste stuk vals plat begon ik het al aardig te voelen; en die vlak voor de laatste drinkpost is ook wel een stevige kluit.
Van het laatste stuk is inderdaad een heel lang stuk vals plat naar beneden. Dat loopt wel erg lekker door, maar zat toen echt aan de max van mijn kunnen en dan is dat laatste stuk nog wel verrekte ver Maar dan gaat het zo lekker, dat je stiekem toch iets teveel geeft.

Zaterdag overigens de marathon van Zeeland! Eens kijken of ik onder de 4u kan duiken. Laatste lange afstandstraining viel een beetje tegen door de hongerklop. En dan is het van 19 naar 26km nog akelig ver
Maar we gaan ervoor! En anders de week erop in de herkansing in Eindhoven
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_73294804
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:27 schreef Sjobber het volgende:
Persoonlijk vond ik de zevenheuvelen toch wel pittig... Maar mijn laatste training was toen ook op 4 oktober en toen voor de lol dat ding gedaan. Toch nog een voor mij zeer nette 1:15 ongeveer.
Maar bij het eerste stuk vals plat begon ik het al aardig te voelen; en die vlak voor de laatste drinkpost is ook wel een stevige kluit.
Van het laatste stuk is inderdaad een heel lang stuk vals plat naar beneden. Dat loopt wel erg lekker door, maar zat toen echt aan de max van mijn kunnen en dan is dat laatste stuk nog wel verrekte ver Maar dan gaat het zo lekker, dat je stiekem toch iets teveel geeft.

Zaterdag overigens de marathon van Zeeland! Eens kijken of ik onder de 4u kan duiken. Laatste lange afstandstraining viel een beetje tegen door de hongerklop. En dan is het van 19 naar 26km nog akelig ver
Maar we gaan ervoor! En anders de week erop in de herkansing in Eindhoven
Ik heb de Zeeuwse Kustmarathon verleden jaar gelopen. Ik kan je aanraden heel goed te sparen in het eerste gedeelte. Vorig jaar hadden we windkracht 5 vanuit zuid-west tegen. Was aardig pittig destijds. Hopelijk is het dit jaar gunstiger voor jie.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 07:45:39 #174
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73296168
alvast succes met de marathon Sjobber

* beertenderrr heeft gister weer een teennagel weg moeten knippen

Zat deze keer duidelijk een blaar onder, iemand enig idee wat hier tegen te doen is of waar het vandaan komt? Als het zo door gaat, hou ik geen teennagels meer over
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_73296426
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 07:45 schreef beertenderrr het volgende:
Zat deze keer duidelijk een blaar onder, iemand enig idee wat hier tegen te doen is of waar het vandaan komt? Als het zo door gaat, hou ik geen teennagels meer over
dit vond ik hierover:
quote:
Een voor de hand liggende oorzaak is natuurlijk te kleine schoenen of schoenen die niet strak genoeg vastgebonden zijn. Steeds weer komen uw nagels tegen de voorkant van de schoen. Zorg voor ongeveer een halve centimeter ruimte voor in de schoen als u staande uw schoenen past. Bij het afwikkelen van de voet schuift de voet in de schoen namelijk iets naar voren. Klik hier voor meer informatie over het kopen van schoenen.
Een tweede oorzaak kan zijn dat u klauwt met uw tenen. Hierdoor kan er te weinig doorbloeding plaatsvinden en aldus kunnen nagels afsterven. Dit kan met name bij holvoeten optreden. Doordat holvoeten minder stabiel zijn, zoekt de voet stabiliteit door te klauwen. Een individueel voetbed biedt meestal een goede oplossing
bij mij heeft het geholpen om dezelfde schoen net in 1 maat groter te kopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')