Ik kan wel pijnvrij hardlopen, maar de dagen daarna voel ik wel wat "steekjes" in mijn knie/onderbeen. Niet heel pijnlijk, maar wel vervelend. Heb m'n schoenen al aangepast (filmpje laten maken), ben bij de fysio geweest (doe om de zoveel dagen wat oefeningen voor kracht en stabiliteit), heb rust gehouden, maar ik kom er maar niet vanaf. Ik kijk inderdaad ook een beetje jaloers naar anderen die zonder problemen kunnen hardlopen...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:51 schreef FJD het volgende:
Ach ja, was wel weer gaaf![]()
Toch kan iedereen zich gezegend voelen die pijnvrij kan sporten, ik kan t gelukkig met fietsen wel maar dat is dan toch wel een verademing zeg. Dan ben je tenminste op een leuke manier tegen je lichaam aant vechten.
Ik heb dan geen last van benen e.d. wel van blarenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:51 schreef yozd het volgende:
[..]
Ik kan wel pijnvrij hardlopen, maar de dagen daarna voel ik wel wat "steekjes" in mijn knie/onderbeen. Niet heel pijnlijk, maar wel vervelend. Heb m'n schoenen al aangepast (filmpje laten maken), ben bij de fysio geweest (doe om de zoveel dagen wat oefeningen voor kracht en stabiliteit), heb rust gehouden, maar ik kom er maar niet vanaf. Ik kijk inderdaad ook een beetje jaloers naar anderen die zonder problemen kunnen hardlopen...
Goed bezig!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 00:42 schreef Labjas het volgende:
*Meldt*
Ik kan na 5 maanden oefenen 40 minuten hardlopen.
And counting...
Ik heb vandaag 5 km in 31 en een halve minuut gelopen, en dat vond ik best knap van mezelfquote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:30 schreef beertenderrr het volgende:
Zo ook weer even gelopen, 8km in 39 minuten, langzamer dan verwacht.
Ik denk dat ie de 4 mijl bedoelt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:43 schreef ShadyLane het volgende:
Oei nee ForrestX, ik heb totaal geen verstand van blessures. Ik ben een van die mazzelaars die er nog nooit een heeft gehad. Dat zal er ook wel mee te maken hebben dat ik meestal niet zo hard train.
Ik weet ook niks van gewrichten enz.
Hoorde wel op de training iets waar ik nooit bij had stilgestaan maar wat wel aannemelijk klinkt: bij het rekken heb je vaak dingen die je op 1 been doet en vaak pak je dan een muur, lantaarnpaal of trainingsmaat vast. Als je het los doet, helpt dat voor je evenwichtsgevoel. Dat had ik nog wel bedacht. Maar nu zei iemand dat je je enkels daar ook sterk mee maakt en dat klinkt inderdaad wel logisch. Lopen op oneffen bosgrond helpt daar trouwens ook voor.
dyna18, wat is te hoog gegrepen?
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:13 schreef ForrestX het volgende:
na mijn laatste keer lopen afgelopen zaterdag (15km) over heide en zand en bos heb ik ontzettend last in het 'zachte' gebied tussen hiel, achilles en enkel...net boven of zelfs op de hiel (als je je achillespees vasthoudt tussen duim en wijsvinger en naar beneden glijdt, het eerste harde deel dat je tegemkomt).
Iemand een idee over oorzaak en oplossing?
check deze site: Blessure aanwijzer-voetquote:Diagnose
Pijn achter en onder de buitenenkel. Deze pijn kan uitstralen naar de
voetzool en de buitenzijde van de voet.
De voet naar buiten bewegen tegen een weerstand in doet de pijn
toenemen.
Oorzaak
Overbelasting of irritatie van de spieren die aan de buitenzijde van het
onderbeen lopen en die de voet naar buiten en naar beneden
bewegen. Dit kan voorkomen na een verrekte enkel of een te zwaar
belaste buitenste voetrand.
Thanks. Goeie site.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 08:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
[..]
check deze site: Blessure aanwijzer-voet
Dan zou ik morgen ook maar een rustdag nemenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:12 schreef Dendrietje het volgende:
Gisteren voor het eerst een half uur gelopen. Vandaag rustdag, morgen wil ik proberen dus 4 mijl te doen, aangezien ik dat zondag ook moet. Ben veel te laat begonnen met trainen, plus dat ik nog nooit eerder zoiets gedaan heb.. erg stom. Maar ik zie wel zondag! Als ik 'm uitloop zonder tussendoor te hoeven wandelen dan ben ik echt super, superblij.
Koelen werkt beter dan geduld.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:25 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Thanks. Goeie site.
Omschreven diagnoise en oorzaak komen iet geheel overeen met mijn klacht. Ik voel het eerder aan de binnen zijde van ijn voet en kan makkelijk mijn voet naar buiten bewegen...
denk dat het gewoon een kwestie van geduld is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |