abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:12:47 #226
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_73431249
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:11 schreef FJD het volgende:
Here goes nothing

Evy
Veel succes!
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
pi_73432300
T gaat maar pijnvrij is t niet. Soms komt de knie nog wat op om dan weer weg te zakken. Verder een zooi andere kleine pijntjes maar ach Belangrijkste blijft m'n onderbeen, op de een of andere manier blijft daar maar spanning op komen bij hardlopen

Ach ja, was wel weer gaaf Toch kan iedereen zich gezegend voelen die pijnvrij kan sporten, ik kan t gelukkig met fietsen wel maar dat is dan toch wel een verademing zeg. Dan ben je tenminste op een leuke manier tegen je lichaam aant vechten.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 7 oktober 2009 @ 20:51:33 #228
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_73468843
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:51 schreef FJD het volgende:

Ach ja, was wel weer gaaf Toch kan iedereen zich gezegend voelen die pijnvrij kan sporten, ik kan t gelukkig met fietsen wel maar dat is dan toch wel een verademing zeg. Dan ben je tenminste op een leuke manier tegen je lichaam aant vechten.
Ik kan wel pijnvrij hardlopen, maar de dagen daarna voel ik wel wat "steekjes" in mijn knie/onderbeen. Niet heel pijnlijk, maar wel vervelend. Heb m'n schoenen al aangepast (filmpje laten maken), ben bij de fysio geweest (doe om de zoveel dagen wat oefeningen voor kracht en stabiliteit), heb rust gehouden, maar ik kom er maar niet vanaf. Ik kijk inderdaad ook een beetje jaloers naar anderen die zonder problemen kunnen hardlopen...
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  woensdag 7 oktober 2009 @ 22:10:34 #229
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_73471815
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 20:51 schreef yozd het volgende:

[..]

Ik kan wel pijnvrij hardlopen, maar de dagen daarna voel ik wel wat "steekjes" in mijn knie/onderbeen. Niet heel pijnlijk, maar wel vervelend. Heb m'n schoenen al aangepast (filmpje laten maken), ben bij de fysio geweest (doe om de zoveel dagen wat oefeningen voor kracht en stabiliteit), heb rust gehouden, maar ik kom er maar niet vanaf. Ik kijk inderdaad ook een beetje jaloers naar anderen die zonder problemen kunnen hardlopen...
Ik heb dan geen last van benen e.d. wel van blaren
  donderdag 8 oktober 2009 @ 00:42:19 #230
273135 Labjas
symbol of science
pi_73475814
*Meldt*

Ik kan na 5 maanden oefenen 40 minuten hardlopen.
And counting...
  donderdag 8 oktober 2009 @ 07:23:08 #231
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_73476991
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 00:42 schreef Labjas het volgende:
*Meldt*

Ik kan na 5 maanden oefenen 40 minuten hardlopen.
And counting...
Goed bezig!
pi_73480475
Gisteravond rustige training van 10KM gedaan, was al na 3 minuten helemaal doorweekt
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:08:59 #233
48695 Grollie
Run Forrest, Run!
pi_73480780
De vooruitzichten voor a.s. zondag, de 4mijl van Groningen, zijn niet echt gunstig... Wind uit NW, kracht 4.
Dat wordt dus de hele route de wind schuin tegen, want het is een punt-punt loop van Haren naar Groningen! En droog houden we het waarschijnlijk ook niet, maar dat is niet zo erg.
Waarschijnlijk de verwachtingen voor een PR naar beneden bijstellen

Zijn er nog meer die meedoen aan de 4mijl?
Carpe Diem
  donderdag 8 oktober 2009 @ 18:30:39 #234
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73494546
Zo ook weer even gelopen, 8km in 39 minuten, langzamer dan verwacht. In het begin toch iets te hard van stapel gegaan en kwam niet echt in mn ritme. Wel blij dat ik gegaan ben, achteraf voelt het toch weer goed En nu lekker onder de douche. Een van de lekkerste douches die je kan nemen is er eentje na het hardlopen
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_73494657
Heh, ik ben ook net terug en ook hier ging het niet super, en ook hier ben ik toch blij dat ik gegaan ben. Ik ben pas dinsdag weer begonnen na anderhalve week 'griepstilte' en omdat ik zondag een 10 km heb wilde ik nog even een keertje verder hebben gelopen dan dat. Da's gelukt, maar ik zwijg maar over het tempo .
En dan nu inderdaad de after-hardlopendouche .
pi_73494905
Voor de tweede keer gelopen Qua pijntjes ietsje beter dan vorige keer maar helemaal weg ist nog niet. Ach ja, tis iig weer lekker
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 8 oktober 2009 @ 21:18:12 #237
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_73500956
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:30 schreef beertenderrr het volgende:
Zo ook weer even gelopen, 8km in 39 minuten, langzamer dan verwacht.
Ik heb vandaag 5 km in 31 en een halve minuut gelopen, en dat vond ik best knap van mezelf Maar ik zie nog ruimte voor verbetering
  donderdag 8 oktober 2009 @ 22:13:23 #238
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_73503536
na mijn laatste keer lopen afgelopen zaterdag (15km) over heide en zand en bos heb ik ontzettend last in het 'zachte' gebied tussen hiel, achilles en enkel...net boven of zelfs op de hiel (als je je achillespees vasthoudt tussen duim en wijsvinger en naar beneden glijdt, het eerste harde deel dat je tegemkomt).

Iemand een idee over oorzaak en oplossing?
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_73507709
Gisteren voor het eerst een half uur gelopen. Vandaag rustdag, morgen wil ik proberen dus 4 mijl te doen, aangezien ik dat zondag ook moet. Ben veel te laat begonnen met trainen, plus dat ik nog nooit eerder zoiets gedaan heb.. erg stom. Maar ik zie wel zondag! Als ik 'm uitloop zonder tussendoor te hoeven wandelen dan ben ik echt super, superblij.
pi_73508511
Succes allemaal.
Voor mij is het nog net te hoog gegrepen.
pi_73509327
Oei nee ForrestX, ik heb totaal geen verstand van blessures. Ik ben een van die mazzelaars die er nog nooit een heeft gehad. Dat zal er ook wel mee te maken hebben dat ik meestal niet zo hard train.
Ik weet ook niks van gewrichten enz.

Hoorde wel op de training iets waar ik nooit bij had stilgestaan maar wat wel aannemelijk klinkt: bij het rekken heb je vaak dingen die je op 1 been doet en vaak pak je dan een muur, lantaarnpaal of trainingsmaat vast. Als je het los doet, helpt dat voor je evenwichtsgevoel. Dat had ik nog wel bedacht. Maar nu zei iemand dat je je enkels daar ook sterk mee maakt en dat klinkt inderdaad wel logisch. Lopen op oneffen bosgrond helpt daar trouwens ook voor.

dyna18, wat is te hoog gegrepen?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 08:27:38 #242
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_73510835
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 01:43 schreef ShadyLane het volgende:
Oei nee ForrestX, ik heb totaal geen verstand van blessures. Ik ben een van die mazzelaars die er nog nooit een heeft gehad. Dat zal er ook wel mee te maken hebben dat ik meestal niet zo hard train.
Ik weet ook niks van gewrichten enz.

Hoorde wel op de training iets waar ik nooit bij had stilgestaan maar wat wel aannemelijk klinkt: bij het rekken heb je vaak dingen die je op 1 been doet en vaak pak je dan een muur, lantaarnpaal of trainingsmaat vast. Als je het los doet, helpt dat voor je evenwichtsgevoel. Dat had ik nog wel bedacht. Maar nu zei iemand dat je je enkels daar ook sterk mee maakt en dat klinkt inderdaad wel logisch. Lopen op oneffen bosgrond helpt daar trouwens ook voor.

dyna18, wat is te hoog gegrepen?
Ik denk dat ie de 4 mijl bedoelt.

en dat op 1 been klinkt inderdaad logisch, eens proberen
pi_73511143
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:13 schreef ForrestX het volgende:
na mijn laatste keer lopen afgelopen zaterdag (15km) over heide en zand en bos heb ik ontzettend last in het 'zachte' gebied tussen hiel, achilles en enkel...net boven of zelfs op de hiel (als je je achillespees vasthoudt tussen duim en wijsvinger en naar beneden glijdt, het eerste harde deel dat je tegemkomt).

Iemand een idee over oorzaak en oplossing?
quote:
Diagnose
Pijn achter en onder de buitenenkel. Deze pijn kan uitstralen naar de
voetzool en de buitenzijde van de voet.
De voet naar buiten bewegen tegen een weerstand in doet de pijn
toenemen.

Oorzaak
Overbelasting of irritatie van de spieren die aan de buitenzijde van het
onderbeen lopen en die de voet naar buiten en naar beneden
bewegen. Dit kan voorkomen na een verrekte enkel of een te zwaar
belaste buitenste voetrand.
check deze site: Blessure aanwijzer-voet
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:25:44 #244
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_73511726
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 08:52 schreef computergirl het volgende:

[..]

[..]

check deze site: Blessure aanwijzer-voet
Thanks. Goeie site.

Omschreven diagnoise en oorzaak komen iet geheel overeen met mijn klacht. Ik voel het eerder aan de binnen zijde van ijn voet en kan makkelijk mijn voet naar buiten bewegen...

denk dat het gewoon een kwestie van geduld is...
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_73514482
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:12 schreef Dendrietje het volgende:
Gisteren voor het eerst een half uur gelopen. Vandaag rustdag, morgen wil ik proberen dus 4 mijl te doen, aangezien ik dat zondag ook moet. Ben veel te laat begonnen met trainen, plus dat ik nog nooit eerder zoiets gedaan heb.. erg stom. Maar ik zie wel zondag! Als ik 'm uitloop zonder tussendoor te hoeven wandelen dan ben ik echt super, superblij.
Dan zou ik morgen ook maar een rustdag nemen Anders heb je kans dat je je benen teveel belast en zondag inderdaad tussendoor moet wandelen. Veel succes zondag
pi_73516942
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:25 schreef ForrestX het volgende:

[..]

Thanks. Goeie site.

Omschreven diagnoise en oorzaak komen iet geheel overeen met mijn klacht. Ik voel het eerder aan de binnen zijde van ijn voet en kan makkelijk mijn voet naar buiten bewegen...

denk dat het gewoon een kwestie van geduld is...
Koelen werkt beter dan geduld.
Aan de binnenkant zitten ook pezen, Google maar op 'foot anatomy ' of zo, kom je wel bij wiki met plaatjes en latijnse namen
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:59:11 #247
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:37:32 #248
19242 yavanna
Results may vary.
pi_73520378
Nu ik vandaag 55 minuten ben wezen hardlopen en daarbij 8.45 km heb afgelegd ( voor mij heel behoorlijk en mijn record, so far ) 'durf' ik mij ook eens in dit topic te vertonen. Daarbij dan meteen een vraag, vandaag liep ik 55 minuten, maar met een korte stop tussendoor, bij de 30 minuten. Even afgezien van hoe het geestelijk voelt ( niet aan 1 stuk lopen ), in hoeverre maakt het lichamelijk uit wanneer je tussendoor kort stopt. Is dit negatief ( zo leert je lichaam 'nooit' doorlopen ) of is het, zoals ik eens las, helemaal niet verkeerd om je lichaam tussendoor een korte 'bijkom' pauze te geven? Iemand die hier meer over weet?
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:44:49 #249
273135 Labjas
symbol of science
pi_73520618
Wat bedoel je met stoppen? Wandelen en strekken? Dat kan geen kwaad.
Het is volgens mij minder goed om op een bankje neer te ploffen.

Het gaat erom dat je zo lang mogelijk je hartslag zo hoog mogelijk houdt en zonder je daarbij minder prettig te voelen. Af en toe wat minder hard lopen is juist goed als je je daarbij prettiger voelt.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:16:50 #250
19242 yavanna
Results may vary.
pi_73523470
Met stoppen bedoel ik niet stilstaan, maar inderdaad (door)wandelen en strekken of iets. De hartslag zal dan ongetwijfeld lager zijn dan met hardlopen. Waarom gaat het erom je hartslag zo hoog mogelijk te houden? vroeg de leek

Als ik 'echt niet meer kan' zal even wat wandelen sowieso wel beter zijn dan koste wat het kost door blijven rennen, maar ik vraag mij dus af of het anders niet ''beter' is om niet te wandelen tussendoor.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')