Zo, net terug van de zilveren kruis achmea loop in Haarlem, mijn 1 jarig hardloopjubileum

. Veruit de mooiste race van het jaar tot nu toe!

Heb meegedaan aan de halve marathon en eerlijk gezegd was het daar nou niet echt een dag voor. Het was warm, benauwd, windstil en we liepen door de duinen. Ideale omstandigheden dus om jezelf op te blazen en af te laten voeren. Nu had ik daar niet zo'n zin in, dus ben redelijk behouden gestart (voor de verandering). Tot mijn verbazing ging het hierdoor een hele lange tijd echt super goed! Heb een split van iets van 46 minuten op de 10km en 1:15:00 op de 16km, dus deze waren sneller dan beide wedstrijden over deze specifieke afstanden de afgelopen weken

! Oftewel, mijn benen waren vandaag super! Uiteindelijk heb ik mijn pr met wel 2 minuten weten te verbeteren tot 1:41:33, iets wat ik niet had verwacht dat dit nu al mogelijk was! Dit is tenslotte de eerste halve marathon van het seizoen en heb in aanloop tot dit evenement niet zo ver gelopen, verste training was 12km vorige week in voorbereiding van de dam tot dam. Ik ben erg benieuwd waar dit heen gaat, mogelijk in Amsterdam over 3 weken al onder de 1:40:00 lopen zou geweldig zijn, en voor volgend jaar onder de 1:30:00 zou echt schitterend zijn! Wel sta ik er van te kijken dat ik (in tegenstelling tot de meeste wedstrijden) nog 25% van de lopers voor me moet laten. Ben 195 van de 887 geworden in mijn klasse, waar ik uiteraard ook erg tevreden mee ben

Daarnaast had ik sinds vandaag eindelijk geen last meer van mijn teennagel en zoals het er nu naar uitziet heb ik de fysieke schade beperkt gehouden, maar verwacht ik wel een enorme spierpijn in mijn hamstrings morgen

Voor de mensen die de zevenheuvelenloop geweldig vinden, kan ik deze loop in ieder geval goed aanbevelen! Veel natuur, maar minder massaal (al kom je na een tijdje wel samen met de 10km, waardoor het wel drukker wordt (en kostbare minuten verliest

)). Voor de mensen die van een zware halve marathon houden, kan ik deze ook aanraden. Heb van een aantal mensen begrepen dat het in de zelfde categorie als schoorl en egmond valt, dus het is niet voor mietjes

En om even op de discussies van de afgelopen dagen terug te komen: Ik heb zelf 1 paar hardloopschoenen, zowel voor de race als training. Het is een paar mizuno waverider 11
waarschijnlijk als ik nieuwe nodig heb, koop ik deze weer. Hoe lang gaan schoenen over het algemeen eigenlijk mee, voordat je je gewrichten sloopt, wil ik toch wel weer nieuwe hebben.
En shadylane, moest je zelf niet meelopen vandaag? Of is het een grote trainingscampagne naar de zevenheuvelenloop? En grollie, mooi PR

!!
ow, nog even een kleine edit. Hier een filmpje van een kerel die zichzelf en de route heeft gefilmd tijdens deze tocht. Echt een Amsterdams accent

verder zie je ook nog wel het een en ander van de route.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me