En weer verderquote:Op maandag 14 september 2009 18:18 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Punt is dat een groot deel van de mensen die 10 jaar geleden heeft gekocht inmiddels aan de vierde hypotheek toe is voor die nieuwe auto en dat gaat nu even niet
quote:Op maandag 14 september 2009 14:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
Staatssecretaris De Jager bindt in op hypotheekrenteaftrek
De komende twee decennia ofzo groeit deze nog, heel marginaal. Daarna zet de krimp in, doordat al die babyboomers hun laatste adem uitblazen.quote:Op maandag 14 september 2009 22:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe flink gaat de bevolking krimpen in de komende decennia?
Ik denk eerder dat de meesten van hen in omgebouwde varkensstallen terechtkomen, als het zo doorgaat.quote:Op maandag 14 september 2009 22:51 schreef Q. het volgende:
En al die bejaard wordende babyboomers blijven echt niet in hun te grote huizen wonen maar zullen sneller gelijkvloerse woningen en appartementen gaan betrekken. Meer aanbod aan overige woningen = lagere prijzen.
Serves them right voor wat ze met dit land hebben gedaan.quote:Op maandag 14 september 2009 22:54 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de meesten van hen in omgebouwde varkensstallen terechtkomen, als het zo doorgaat.
Zeker!quote:Op maandag 14 september 2009 22:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Serves them right voor wat ze met dit land hebben gedaan.
En juist die mensen roepen het hardst om overheidsingrijpen... Creperen mogen zequote:Op maandag 14 september 2009 18:18 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Punt is dat een groot deel van de mensen die 10 jaar geleden heeft gekocht inmiddels aan de vierde hypotheek toe is voor die nieuwe auto en dat gaat nu even niet
Onze importburgers vullen dit gat makkelijk weer op.quote:Op maandag 14 september 2009 22:50 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
De komende twee decennia ofzo groeit deze nog, heel marginaal. Daarna zet de krimp in, doordat al die babyboomers hun laatste adem uitblazen.
Nee helaas, dat zit er al in verwerkt.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:14 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Onze importburgers vullen dit gat makkelijk weer op.
Maar wel in bevolkingsproductiequote:Op dinsdag 15 september 2009 14:23 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Nee helaas, dat zit er al in verwerkt.
Overigens hoef je van die importburgers sowieso weinig te verwachten als het op het kopen van huizen aankomt.
Daar heb je weinig aan zonder halal-hypotheken. En als ze al een huis kopen dan doen ze dat niet hier.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:26 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Maar wel in bevolkingsproductie
Dat vroeg ik nietquote:Op maandag 14 september 2009 22:50 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
De komende twee decennia ofzo groeit deze nog, heel marginaal. Daarna zet de krimp in, doordat al die babyboomers hun laatste adem uitblazen.
Ja, dat staat er wel. Je hebt een brilletje nodig, al betwijfel ik of dat veel gaat helpen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee dat staat er niet, maar dat was te verwachten want je hebt geen flauw benul waar je het over hebt
"HRA houdt de lasten laag"quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Probeer het eens met argumenten want met smilies kom je niet bepaald sterk over
De lasten van eigen huis bezitters ten faveure van anderen bedoelt hij.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:12 schreef pberends het volgende:
Wat een giller:
http://www.rtl.nl/compone(...)_rutte.avi_plain.xml
Rutte: "De HRA is een FANTASTISCH MIDDEL om de lasten in Nederland nog een beetje laag te houden"
Rutte: "Het zorgt voor bezitsvorming"
(3 minuut 50)![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik kan geen stats vinden, maar vroeger heb ik die wel eens gezien. Bezit NL was niet bijzonder meen ik te herinneren. Ja, erg vaag idd, maar als iemand stats heeft, graagquote:Op dinsdag 15 september 2009 17:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar is het huizenbezit dan hoger?
Huurtoeslag is 'slechts' 2,5 miljard euro, terwijl de HRA dik 15 miljard euro is. Deze vergelijking is dan ook krommer dan krom. Alhoewel ik vind dat huurtoeslag ook weg moetquote:Op dinsdag 15 september 2009 17:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gelukkig betalen de meeste huurders wel het volle pond en hebben ze bovendien een grote meerwaarde voor de staatskas
Fijn dat je nu duidelijk maakt dat je niet weet waar je het over hebt en dus maar wat blaatquote:Op dinsdag 15 september 2009 17:46 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik kan geen stats vinden, maar vroeger heb ik die wel eens gezien. Bezit NL was niet bijzonder meen ik te herinneren. Ja, erg vaag idd, maar als iemand stats heeft, graag.
Ho ho ho, bewijs het tegendeel maarquote:Op dinsdag 15 september 2009 17:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Fijn dat je nu duidelijk maakt dat je niet weet waar je het over hebt en dus maar wat blaat
Zoek het zelf uit.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
1: Hoeveel mensen maken gebruik van huurtoeslag en HRA?
2: Hoeveel moet je toevoegen aan de Nederlandse staatskas voordat je gebruik kan maken van HRA?
Je hebt het over jezelf?quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Fijn dat je nu duidelijk maakt dat je niet weet waar je het over hebt en dus maar wat blaat
Gelukkig komt DiegoArmandoMaradona altijd met prachtige feitelijke cijfers op de proppen.quote:
Fase 2 was toch ontkenning?quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:17 schreef JodyBernal het volgende:
Volgens mij zit DArM er vuistdiep in!
Als ik iets beweer wel ja, maar het is duidelijk dat jij niet serieus te nemen bentquote:Op dinsdag 15 september 2009 18:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Gelukkig komt DiegoArmandoMaradona altijd met prachtige feitelijke cijfers op de proppen.
Gelukkig ben ik geen nieuwsposter.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als ik iets beweer wel ja, maar het is duidelijk dat jij niet serieus te nemen bent
Thanksquote:Op maandag 14 september 2009 23:34 schreef Prutzenberg het volgende:
Mooie OP! Dat zouden ze vaker moeten doen.![]()
(tvp)
De gemiddelde huizenbezitter zou eerder 'grootschuldbezitter' genoemd mogen worden. Want aflossen is er niet bij.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar is het huizenbezit dan hoger?
Nu ben ik overtuigdquote:Op dinsdag 15 september 2009 20:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De gemiddelde huizenbezitter zou eerder 'grootschuldbezitter' genoemd mogen worden. Want aflossen is er niet bij.
Overduidelijk fase 2quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nu ben ik overtuigd
Schuld is negatief bezit, dus als je je bezittingen gaat balansen en de waarde van je huis daalt onder de waarde van je hypotheekschuld dan heb je een negatief bezit.quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja want je schuldpositie heeft inderdaad veel te maken met bezit
Wordt steeds grappiger Fok
En dat is van belang voor bezit omdat.....?quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Schuld is negatief bezit, dus als je je bezittingen gaat balansen en de waarde van je huis daalt onder de waarde van je hypotheekschuld dan heb je een negatief bezit.
Omdat je niet meer kunt verhuizen, omdat je geen vijfde hypotheek meer kunt nemen voor consumptiedoeleinden, omdat de bank die negatieve waarde direct kan opeisen, omdat gedwongen verkoop een faillissement betekend, enzovoorts.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En dat is van belang voor bezit omdat.....?
Vooral die veren in de kont van de regering waren mooiquote:Op dinsdag 15 september 2009 22:56 schreef xenobinol het volgende:
Zag net Bas Millenaar van 'de hypotheker' op Nova. Nou die heeft wel door hoe slecht de zaken er voor staan maar durft het nog niet heel hard op te zeggen
Je gaat naar de DSB-bank, tekent een contractje en een dag later heb je 20 mille om te consumeren.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe kan je een 5e hypotheek nemen voor consumtie doeleinden?
En die krijg je ook als je al 4 hypotheken hebt?quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:18 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je gaat naar de DSB-bank, tekent een contractje en een dag later heb je 20 mille om te consumeren.
Wel als er overwaarde is. Punt is dat dit dus niet meer kan dus hebben dit soort mensen ineens een groot probleem.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En die krijg je ook als je al 4 hypotheken hebt?
Heeft du_ke je account gekraakt ofzo?quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom hebben ze nu een groot probleem?
Ik heb er nog wel één voor je in de aanbieding.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ga denk ik maar alvast een doos kopen om in te wonen
Die mensen die hun vijfde hypotheek niet meer rond krijgen omdat er geen overwaarde is hebben eigenlijk helemaal niet zo'n groot probleem.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom hebben ze nu een groot probleem?
Precies!quote:Op woensdag 16 september 2009 00:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die mensen die hun vijfde hypotheek niet meer rond krijgen omdat er geen overwaarde is hebben eigenlijk helemaal niet zo'n groot probleem.
De Nederlandse economie, waarvan de groei enkel veroorzaakt werd door mensen die hun overwaarde opconsumeerden, heeft een probleem. Want zonder stijgende huizenprijzen gaan wij die 2% groei per jaar écht niet halen. En daar is vandaag toch zo'n beetje de hele troonrede op gebaseerd.
Mmmm.... of ze snappen het niet zo goed. Als er minder 'geleend' geld in de economie terecht komt betekend dit minder groei of zelfs krimp. Is dat erg? Ja dat is erg.... omdat veel van die opgeblazen tweeverdieners met hun superlening volledig afhankelijk zijn van inkomen uit een economie die opgeblazen word m.b.v. geleend geld. Nu dat geld niet meer beschikbaar is betekend dat heel veel ontslagen voor al die nutteloos geworden medewerkers. Die kunnen vervolgens hun superlening niet meer afbetalen en krijgen dus grote problemen. Het dubbeltje op zijn kant is nog wel te overleven, maar als je straks zelfs geen dubbeltje meer hebt.... wat dan?quote:Op woensdag 16 september 2009 02:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
4% lager in een jaar, ik denk inderdaad dat ze al zitten te beven
Hoe kunnen ze afhankelijk zijn van geleend geld?quote:Op woensdag 16 september 2009 07:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mmmm.... of ze snappen het niet zo goed. Als er minder 'geleend' geld in de economie terecht komt betekend dit minder groei of zelfs krimp. Is dat erg? Ja dat is erg.... omdat veel van die opgeblazen tweeverdieners met hun superlening volledig afhankelijk zijn van inkomen uit een economie die opgeblazen word m.b.v. geleend geld. Nu dat geld niet meer beschikbaar is betekend dat heel veel ontslagen voor al die nutteloos geworden medewerkers. Die kunnen vervolgens hun superlening niet meer afbetalen en krijgen dus grote problemen. Het dubbeltje op zijn kant is nog wel te overleven, maar als je straks zelfs geen dubbeltje meer hebt.... wat dan?
Indirect. Economie werd tot voor kort opgeblazen met geld dat o.b.v. stijgende 'waarde' van huis geleend en uitgegeven werd.quote:Op woensdag 16 september 2009 07:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze afhankelijk zijn van geleend geld?
Ja, en dat is dus een deel van het probleem.quote:Op woensdag 16 september 2009 09:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoef je die flappen die je getapt hebt niet meer terug te betalen?
In NL was dat echt extreem, er werd elk jaar voor 50 miljard euro (10% BBP) aan hypotheekgelden de economie ingepompt. Hoeveel economische groei had men zonder die extra hypotheekschulden?quote:Op woensdag 16 september 2009 09:31 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Indirect. Economie werd tot voor kort opgeblazen met geld dat o.b.v. stijgende 'waarde' van huis geleend en uitgegeven werd.
Kwestie van goed lezen, en wellicht even nadenken dus:
"omdat veel van die opgeblazen tweeverdieners met hun superlening (= de hypotheek dus) volledig afhankelijk zijn van inkomen uit een economie die opgeblazen wordt (tsja, werd...) m.b.v. geleend geld (= huis als ATM / flappentapper)"
quote:Op woensdag 16 september 2009 09:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe komt het dat ze dat geld niet hebben?
Moeite met lezen?quote:Op woensdag 16 september 2009 09:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe komt het dat ze dat geld niet hebben?
quote:Op woensdag 16 september 2009 09:31 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Indirect. Economie werd tot voor kort opgeblazen met geld dat o.b.v. stijgende 'waarde' van huis geleend en uitgegeven werd.
Kwestie van goed lezen, en wellicht even nadenken dus:
"omdat veel van die opgeblazen tweeverdieners met hun superlening (= de hypotheek dus) volledig afhankelijk zijn van inkomen uit een economie die opgeblazen wordt (tsja, werd...) m.b.v. geleend geld (= huis als ATM / flappentapper)"
Now the politicians buy goldquote:Op woensdag 16 september 2009 10:35 schreef thedarkpoet het volgende:
We watched the tragedy unfold
We did as we were told
We bought and sold
It was the greatest show on earth
Erg herkenbaar inderdaad. Al die spullen, dure auto's, keukens, boten en badkamers, zijn nu geen reet meer waard. Je kunt je geld maar één keer uitgeven.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:35 schreef thedarkpoet het volgende:
En ik hoor ze nog pochen en patsen op de feestjes:
“ och als ik wil koop ik morgen een nieuwe BMW “
“ Heb ruim een ton overwaarde op mijn huis dus de bank leent me die 35.000 echt wel “
“ Kijk eens, hoe vind je mijn nieuwe BMW? “
“ Tjee ik kan niet geloven dat jij nog steeds in dat Corsaatje rond aan het rijden bent “
“ Gebruik toch de overwaarde op je huis man “
“ Prijzen gaan alleen nog maar omhoog joh “
Nieuwe auto's, nieuwe keukens die 15.000 – 25.000 euro mogen kosten!!!!!!!
Nieuwe badkamers, het kon niet op allemaal.
Nog zo iets wat in een keer de complete gekte verklaard:
Keukens die men kocht met “ geleend “ geld van 15.000 – 25.000 euro............een keuken van een halve ton!!!!!
Je moet dan toch echt wel minder hersencellen bezitten dan een bord brinta!
Het is allemaal heel erg simpel als je goed gekeken hebt de afgelopen jaren, observeren, luisteren...
De totale waanzin......huizen, auto's, meubels, vakanties, electronica en zelfs in de lokale Appie...........op Zaterdag drukker dan de A2...........winkelwagentjes afgeladen vol en allemaal een chagrijnig smoelwerk........
Inderdaad. De mensen die nu zitten te miepen over de AOW verhoging hebben alles mooi mee kunnen pakken. In hun tiener/twintiger jaren veel studiefinanciering, daarna goedkope woningen (premie A en nog meer overheidsbemoeienis) en later proberen ze die betreffende huizen voor het 4-voudige te verpatsen. Onderwijl zijn ze met pre-pre pensioen gegaan waardoor ze op hun 45ste al aan het afbouwen waren.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:35 schreef thedarkpoet het volgende:
En ik hoor ze nog pochen en patsen op de feestjes:
“ och als ik wil koop ik morgen een nieuwe BMW “
“ Heb ruim een ton overwaarde op mijn huis dus de bank leent me die 35.000 echt wel “
“ Kijk eens, hoe vind je mijn nieuwe BMW? “
“ Tjee ik kan niet geloven dat jij nog steeds in dat Corsaatje rond aan het rijden bent “
“ Gebruik toch de overwaarde op je huis man “
“ Prijzen gaan alleen nog maar omhoog joh “
Nieuwe auto's, nieuwe keukens die 15.000 – 25.000 euro mogen kosten!!!!!!!
Nieuwe badkamers, het kon niet op allemaal.
Nog zo iets wat in een keer de complete gekte verklaard:
Keukens die men kocht met “ geleend “ geld van 15.000 – 25.000 euro............een keuken van een halve ton!!!!!
Je moet dan toch echt wel minder hersencellen bezitten dan een bord brinta!
Het is allemaal heel erg simpel als je goed gekeken hebt de afgelopen jaren, observeren, luisteren...
De totale waanzin......huizen, auto's, meubels, vakanties, electronica en zelfs in de lokale Appie...........op Zaterdag drukker dan de A2...........winkelwagentjes afgeladen vol en allemaal een chagrijnig smoelwerk........
Amused To Death.......
This Species Has Amused Itself To Death.........
by the mighty Lord Rog:
We watched the tragedy unfold
We did as we were told
We bought and sold
It was the greatest show on earth
Hahahaha ja en ook dat herken ik.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:19 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Erg herkenbaar inderdaad. Al die spullen, dure auto's, keukens, boten en badkamers, zijn nu geen reet meer waard. Je kunt je geld maar één keer uitgeven.
Mijn buren hebben destijds de inrichting van hun huis helemaal laten ontwerpen door een heuse binnenhuisarchiterct, hetgeen natuurlijk ook weer bakken met geld gekost heeft. Hun huis staat nu al meer dan een jaar te koop en men denkt 40k extra te kunnen vangen omdat er destijds zo'n mannetje langs is geweest. Aantal kijkers tot nu toe: exact 0,0!
Exact!quote:Op woensdag 16 september 2009 11:38 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Inderdaad. De mensen die nu zitten te miepen over de AOW verhoging hebben alles mooi mee kunnen pakken. In hun tiener/twintiger jaren veel studiefinanciering, daarna goedkope woningen (premie A en nog meer overheidsbemoeienis) en later proberen ze die betreffende huizen voor het 4-voudige te verpatsen. Onderwijl zijn ze met pre-pre pensioen gegaan waardoor ze op hun 45ste al aan het afbouwen waren.
Dat betekend dat je volgens het kabinet meer zou kunnen verdienen als je je woning nu zou verhuren dan een jaar geleden.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:08 schreef RvLaak het volgende:
Hoor net, tijdens het debat, dat er een verhoging komt van het eigen woning forfait. Iemand een idee wat dit specifiek inhoudt?
Het eigenwoningforfait is een fictief inkomen dat je als belastingplichtige moet optellen bij je inkomen in box 1, het forfait is een percentage van de WOZ-waarde van een woning. Ze gaan er van uit dat je als bezitter van een huis inkomsten kan genereren uit verhuur, en of je dat nou ook hebt of niet, ze belasten het al vast.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:08 schreef RvLaak het volgende:
Hoor net, tijdens het debat, dat er een verhoging komt van het eigen woning forfait. Iemand een idee wat dit specifiek inhoudt?
quote:Op woensdag 16 september 2009 12:19 schreef andlikethathesgone het volgende:
"In Western countries people thought that raising the price tag of housing would create permanent wealth. They were wrong."
dank beiden.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:18 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het eigenwoningforfait is een fictief inkomen dat je als belastingplichtige moet optellen bij je inkomen in box 1, het forfait is een percentage van de WOZ-waarde van een woning. Ze gaan er van uit dat je als bezitter van een huis inkomsten kan genereren uit verhuur, en of je dat nou ook hebt of niet, ze belasten het al vast.
Die studiefinanciering is pas van veel later, daar hebben babyboomers niet van meegeprofiteerd. Maar verder heb je wel een punt.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:38 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Inderdaad. De mensen die nu zitten te miepen over de AOW verhoging hebben alles mooi mee kunnen pakken. In hun tiener/twintiger jaren veel studiefinanciering, daarna goedkope woningen (premie A en nog meer overheidsbemoeienis) en later proberen ze die betreffende huizen voor het 4-voudige te verpatsen. Onderwijl zijn ze met pre-pre pensioen gegaan waardoor ze op hun 45ste al aan het afbouwen waren.
Ik vrees eerlijk gezegd geen. Geen wonder dat het er naar uit ziet dat we een krimp van in totaal 25% gaan krijgen.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:19 schreef pberends het volgende:
[..]
In NL was dat echt extreem, er werd elk jaar voor 50 miljard euro (10% BBP) aan hypotheekgelden de economie ingepompt. Hoeveel economische groei had men zonder die extra hypotheekschulden?
Met 35 miljard aan structurele bezuinigen voor de boeg denk ik dat we nog niet bij het dieptepunt zijnquote:Op woensdag 16 september 2009 13:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
Over een dikke maand bestaat deze reeks een jaar. Zoveel zijn we nog niet gedaald, terwijl we 't economische dieptepunt misschien wel gehad hebben, ben benieuwd
.
Onzin natuurlijk. Zonder dat geleende geld, was er wel een andere manier gevonden om geld te verdienen. Als je enkel het geleende geld uit het plaatje haalt, is het een oneerlijke berekening.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:55 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik vrees eerlijk gezegd geen. Geen wonder dat het er naar uit ziet dat we een krimp van in totaal 25% gaan krijgen.
Oneerlijke berekening? Punt is dat het systeem in Nederland instort en dat de groei veroorzaakt door die leningen gewoon letterlijk verdampt.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Zonder dat geleende geld, was er wel een andere manier gevonden om geld te verdienen. Als je enkel het geleende geld uit het plaatje haalt, is het een oneerlijke berekening.
Had het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De gemiddelde huizenbezitter zou eerder 'grootschuldbezitter' genoemd mogen worden. Want aflossen is er niet bij.
Het forfait treft elke huizenbezitter, en de HRA gaat boven de 1 miljoen aangepakt worden, dus daar zal de gemiddelde Nederlander geen last van hebben, alleen de hogere inkomens..quote:Op woensdag 16 september 2009 12:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
dank beiden.
Maar was het niet geloofwaardiger als ze daadwerkelijk de HRA hadden aangepakt voor de groep welke dit nu treft? Nu krijg ik enkel het gevoel dat het kabinet te laf is om eerlijk te zijn over de belastingdruk voor deze mensen en het geld met een omweg denken te moeten krijgen...
Welke groep treft het eigenlijk?
1,5 jaarquote:Op woensdag 16 september 2009 13:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
Over een dikke maand bestaat deze reeks een jaar. Zoveel zijn we nog niet gedaald, terwijl we 't economische dieptepunt misschien wel gehad hebben, ben benieuwd
.
All good things to those who wait.............quote:Op woensdag 16 september 2009 13:55 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
1,5 jaar
vanaf begin 2008 wordt er al melding gemaakt over de komende klap hier op Fok door pberends en consorten.
Ik zou wel een lijstje willen zien van de usernames van huizenmarktpropagandisten op Fok die begin 2008 nog schreeuwden dat de huizenprijzen alleen maar omhoog konden, maar inmiddels doodstil zijn..quote:Op woensdag 16 september 2009 14:01 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
All good things to those who wait.............
Patience my tinsel angel....patience my perfumed child
Dank dat dat lijstje een stukje langer isquote:Op woensdag 16 september 2009 14:03 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Ik zou wel een lijstje willen zien van de usernames van huizenmarktpropagandisten op Fok die begin 2008 nog schreeuwden dat de huizenprijzen alleen maar omhoog konden, maar inmiddels doodstil zijn..
Misschien een leuk klusje voor de huizenbezitters die werkloos thuiszitten?
HRA afschaffen boven de 1 miljoen is een wassen neus!quote:Op woensdag 16 september 2009 13:32 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het forfait treft elke huizenbezitter, en de HRA gaat boven de 1 miljoen aangepakt worden, dus daar zal de gemiddelde Nederlander geen last van hebben, alleen de hogere inkomens..
Vorige week met hoeveel gestegen?quote:De hypotheekaanvragen in de Verenigde Staten zijn vorige week gedaald ten opzichte van een week eerder, blijkt woensdag uit gegevens van de Mortgage Bankers Association (MBA).
De index voor het aantal hypotheekaanvragen daalde in de week eindigend op 9 september met 8,6% tot een niveau van 592,8 tegenover 648,3 vorige week.
De index voor herfinancieringen namen af met 7,4% tot 2.454,5 tegenover 2.651,2 een week eerder. Tegelijkertijd daalde het aantal aanvragen voor nieuwe hypotheken, om huizen mee te kopen, met 10,3% naar 272,9 ten opzichte van 304,1 in de week ervoor.
De gegevens van de Mortgage Bankers Association (MBA) worden sinds 1990 gepubliceerd. Het onderzoek beslaat ongeveer de helft van de Amerikaanse particuliere markt voor woonhypotheken.
Die leugenaar van het CDA beweerde (daarstraks) dat het de middeninkomens niet zou treffen, enkel de hogere.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:32 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het forfait treft elke huizenbezitter, en de HRA gaat boven de 1 miljoen aangepakt worden, dus daar zal de gemiddelde Nederlander geen last van hebben, alleen de hogere inkomens..
We gaan vooralsnog uit van een groei van 2% p/j.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:55 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik vrees eerlijk gezegd geen. Geen wonder dat het er naar uit ziet dat we een krimp van in totaal 25% gaan krijgen.
Fase 2quote:Op woensdag 16 september 2009 14:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
We gaan vooralsnog uit van een groei van 2% p/j.
Gold dat niet meer voor de huizenbezitters die zeker wisten dat de prijzen alleen maar omhoog konden gaan?quote:Op woensdag 16 september 2009 14:01 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Patience my tinsel angel....patience my perfumed child
Natuurlijk gaan we daar van uit. De recessie in Amerika heeft ons immers niet geraakt...quote:Op woensdag 16 september 2009 14:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dus naast het feit dat er aan de onderkant van de markt geen starter het in z'n hoofd haalt om in te stromen (lees: z'n hoofd in een strop te steken), stroomt er ook niemand meer door van midden naar topsegment. Ze kunnen Wassenaar wel opdoeken straks.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:37 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Die leugenaar van het CDA beweerde (daarstraks) dat het de middeninkomens niet zou treffen, enkel de hogere.
VWB de HRA klopt dat, maar dat is idd een wassen neus. Is enkel een kleine beperking, geen afschaffing.
De startersmarkt is dus het enige deel van de markt dat niet in prijs daalt. Dus er zijn nog genoeg mensen die instappen. Zelf denkt er geen haar op mijn hoofd erover om de komende 10 jaar een huis te kopen in Nederland.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:46 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Dus naast het feit dat er aan de onderkant van de markt geen starter het in z'n hoofd haalt om in te stromen (lees: z'n hoofd in een strop te steken), stroomt er ook niemand meer door van midden naar topsegment. Ze kunnen Wassenaar wel opdoeken straks.
Same here. Ik denk aan emigreren. Hoogopgeleid, jonger dan dertig, vrouw-, -kinder -en koophuisloos. Waarom zou ik blijven?quote:Op woensdag 16 september 2009 14:50 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Zelf denkt er geen haar op mijn hoofd erover om de komende 10 jaar een huis te kopen in Nederland.
Omdat we zulke mooie natuur en een lekker klimaat hebben.....quote:Op woensdag 16 september 2009 14:51 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Same here. Ik denk aan emigreren. Hoogopgeleid, jonger dan dertig, vrouw-, -kinder -en koophuisloos. Waarom zou ik blijven?
Klassiek........Chelsea Monday......quote:Op woensdag 16 september 2009 14:46 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Gold dat niet meer voor de huizenbezitters die zeker wisten dat de prijzen alleen maar omhoog konden gaan?
...
they were only dreaming...
De laatste maandagen gaat de huizenprijs er wel aardig onderuit. O, wacht, de allerlaatste weer behoorlijk omhoog, nou ja... Geen Detroit toestanden, maar wel een stuk meer dan in NL. Ook idioot hoge gemiddelde huizenprijs daar natuurlijk. Ze dromen voorlopig nog even door daar, zo te zien...quote:Op woensdag 16 september 2009 15:36 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Klassiek........Chelsea Monday......
Vreemd dat die cijfers niet overeenkomen met de cijfers op forexfactory... Daar stijgen de prijzen slechts 0.9%.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:46 schreef Poekieman het volgende:
[..]
De laatste maandagen gaat de huizenprijs er wel aardig onderuit. O, wacht, de allerlaatste weer behoorlijk omhoog, nou ja... Geen Detroit toestanden, maar wel een stuk meer dan in NL. Ook idioot hoge gemiddelde huizenprijs daar natuurlijk. Ze dromen voorlopig nog even door daar, zo te zien...
http://news.bbc.co.uk/2/s(...)e_prices/html/aw.stm
Gelukkig kunnen wij de hypotheek ook zonder HRA wel betalenquote:Op woensdag 16 september 2009 14:34 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
HRA afschaffen boven de 1 miljoen is een wassen neus!
Zal die mensen werkelijk een bout hachelen.
Verder gaat HRA niet afgeschaft worden....het blijft Nederland uiteraard......de pamper-staat bij uitstek.
Lijkt me handig om de HRA gewoon elk jaar met 4%-punt te verminderen. Zo ben je in 25 jaar van alle HRA af.quote:Op woensdag 16 september 2009 16:06 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen wij de hypotheek ook zonder HRA wel betalenMaar liever nog even mét uiteraard.. Ik denk dat ze met 1 miljoen beginnen, en dan over een paar jaar weer wat lager gaan zitten, dan valt het wat minder op..
Er zijn lijkt me veel te weinig huizen van > 1.000.000, dus de HRA daarop - of op het excedent, dat lijkt me redelijker - afschaffen levert veel te weinig op. Moet toch wel minstens om te beginnen 4 miljard zijn, anders loont het de moeite niet.quote:Op woensdag 16 september 2009 16:06 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen wij de hypotheek ook zonder HRA wel betalenMaar liever nog even mét uiteraard.. Ik denk dat ze met 1 miljoen beginnen, en dan over een paar jaar weer wat lager gaan zitten, dan valt het wat minder op..
Ik verwacht dat ze allereerst de aftrek zullen beperken tot het percentage van de tweede belastingschijf, zodat niemand nog meer dan 42% van zijn rente kan aftrekken. Mogelijk zelfs tot de eerste schijf (33,5%). Dat is te verkopen omdat daarmee de (onder-)modale huizenbezitter niet of weinig getroffen wordt terwijl het toch een bom duiten oplevert. Maar dat de HRA op termijn volledig verdwijnt en dat er dus ook een soort afbouwregime zal komen staat denk ik wel vast, volgens mij is daarover allang concensus bij politici.quote:Op woensdag 16 september 2009 17:17 schreef Poekieman het volgende:
Er zijn lijkt me veel te weinig huizen van > 1.000.000, dus de HRA daarop - of op het excedent, dat lijkt me redelijker - afschaffen levert veel te weinig op. Moet toch wel minstens om te beginnen 4 miljard zijn, anders loont het de moeite niet.
Neequote:
Wie is we?quote:Op woensdag 16 september 2009 14:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Enorm onrechtvaardig dus.quote:Op woensdag 16 september 2009 17:50 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik verwacht dat ze allereerst de aftrek zullen beperken tot het percentage van de tweede belastingschijf, zodat niemand nog meer dan 42% van zijn rente kan aftrekken. Mogelijk zelfs tot de eerste schijf (33,5%). Dat is te verkopen omdat daarmee de (onder-)modale huizenbezitter niet of weinig getroffen wordt terwijl het toch een bom duiten oplevert. Maar dat de HRA op termijn volledig verdwijnt en dat er dus ook een soort afbouwregime zal komen staat denk ik wel vast, volgens mij is daarover allang concensus bij politici.
Natuurlijk wil je wonen in een huis, maar een huis 'kopen' is niet altijd slim. Het ligt er namelijk aan wat het huis moet kosten en of je het kan betalen.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een huis kopen is altijd slim, je hebt het namelijk nodig om te wonen
Slim. Maar hij kan beter nog langer wachten. Een jaar of vijf ofzo.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:13 schreef RacerDKB het volgende:
Wat zijn de prognoses volgens respectievelijke bronnen?
Mijn pa wilt namelijk wachten met een nieuw huis kopen, hij wilt nu pas over een half jaar een huis gaan kopen. Slim of overbodig?
Als je het niet kan betalen kan je het niet kopenquote:Op woensdag 16 september 2009 19:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Natuurlijk wil je wonen in een huis, maar een huis 'kopen' is niet altijd slim. Het ligt er namelijk aan wat het huis moet kosten en of je het kan betalen.
Die tijd gaat komen, zodra NL leegloopt en vergrijst zullen gemeenten gaan vechten om de hard werkende en/of goed opgeleide burgers.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon wachten tot de grond vrijwel gratis is
Tot vorig jaar kon vrijwel iedereen een belachelijk bedrag lenen zonder een cent te bezitten en zonder enige vaste bron van inkomen. Of je het kon betalen interesseerde niemand een reet, want als het huis in de executie zou komen zou de bank zijn geld toch wel terug krijgen en een eventuele restschuld (wat toen nog ondenkbaar was) zou de bank ook nog wel kunnen lijden. Nu de druk van de ketel af is zitten de banken niet te wachten op het verstrekken van risicovolle hypotheken.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je het niet kan betalen kan je het niet kopen
Ja.... gewoon wachten, want die tijd gaat komen ja.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon wachten, want de tijd gaat komen
Sociale woningbouw, (anti)-kraak, doos, ouders, mogelijkheden te over inderdaad. Ikzelf woon momenteel in een doos.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En in de tussentijd blijf je bij je ouders wonen of ga je in een doos wonen?
In een doos wonen? Welnee ik woon gewoon in kippenhok, lekker iedere morgen verse eierenquote:Op woensdag 16 september 2009 19:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En in de tussentijd blijf je bij je ouders wonen of ga je in een doos wonen?
Fijne boodschap aan mensen die groter willen gaan wonen ivm kinderen, of kleiner ivm ouderdom, of uit hun studentenkamertje omdat ze werken etc.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon wachten, want de tijd gaat komen
Tijden veranderen, vroeger zat je ook met je gezinnetje bij je ouders op zolder.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:40 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Fijne boodschap aan mensen die groter willen gaan wonen ivm kinderen, of kleiner ivm ouderdom, of uit hun studentenkamertje omdat ze werken etc.
o? Hoe dan? Door dat mensen daadwerkelijk zelf moeten betalen voor de zaken die ze zelf aanschaffen?quote:
Of gewoon particulier wonen huren, met een wat minder duur huis genoegen nemen, hopen dat het goed komt als je je droomhuis gevonden hebt.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:34 schreef JernyBodal het volgende:
[..]
Sociale woningbouw, (anti)-kraak, doos, ouders, mogelijkheden te over inderdaad. Ikzelf woon momenteel in een doos.
Wegwezen dan, als hier niet genoeg voor je te halen valt?quote:Op woensdag 16 september 2009 14:51 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Same here. Ik denk aan emigreren. Hoogopgeleid, jonger dan dertig, vrouw-, -kinder -en koophuisloos. Waarom zou ik blijven?
Samen?quote:Op woensdag 16 september 2009 20:30 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Wegwezen dan, als hier niet genoeg voor je te halen valt?
Misschien ook wel een reden om te blijven om je energie op een positieve manier in het land te steken, om er samen iets van maken.
Nee, mensen die zo denken heeft NL niet nodig...
Solidariteit. Klinkt lekker communistisch hè? Ga maar lekker naar de US of A toe, genoeg huizen met grote tuinen daar voor 1000 euro. Met gratis foreclosure-borden er bij. Zoveel je wil. Voor de prijs van hier een huis koop je daar een hele wijk.quote:Op woensdag 16 september 2009 20:38 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Samen?
Je wordt direct weer kaalgeplukt als je iets bereikt hebt
Dus kan je niet kopen, maar wat is je punt nu?quote:Op woensdag 16 september 2009 19:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tot vorig jaar kon vrijwel iedereen een belachelijk bedrag lenen zonder een cent te bezitten en zonder enige vaste bron van inkomen. Of je het kon betalen interesseerde niemand een reet, want als het huis in de executie zou komen zou de bank zijn geld toch wel terug krijgen en een eventuele restschuld (wat toen nog ondenkbaar was) zou de bank ook nog wel kunnen lijden. Nu de druk van de ketel af is zitten de banken niet te wachten op het verstrekken van risicovolle hypotheken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |