abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72802614
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:03 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Ik zou wel een lijstje willen zien van de usernames van huizenmarktpropagandisten op Fok die begin 2008 nog schreeuwden dat de huizenprijzen alleen maar omhoog konden, maar inmiddels doodstil zijn..

Misschien een leuk klusje voor de huizenbezitters die werkloos thuiszitten?
Dank dat dat lijstje een stukje langer is
pi_72802776
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:32 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het forfait treft elke huizenbezitter, en de HRA gaat boven de 1 miljoen aangepakt worden, dus daar zal de gemiddelde Nederlander geen last van hebben, alleen de hogere inkomens..
HRA afschaffen boven de 1 miljoen is een wassen neus!
Zal die mensen werkelijk een bout hachelen.

Verder gaat HRA niet afgeschaft worden....het blijft Nederland uiteraard......de pamper-staat bij uitstek.
pi_72802836
Wekelijkse hypotheekaanvragen VS dalen met 8,6%
quote:
De hypotheekaanvragen in de Verenigde Staten zijn vorige week gedaald ten opzichte van een week eerder, blijkt woensdag uit gegevens van de Mortgage Bankers Association (MBA).

De index voor het aantal hypotheekaanvragen daalde in de week eindigend op 9 september met 8,6% tot een niveau van 592,8 tegenover 648,3 vorige week.

De index voor herfinancieringen namen af met 7,4% tot 2.454,5 tegenover 2.651,2 een week eerder. Tegelijkertijd daalde het aantal aanvragen voor nieuwe hypotheken, om huizen mee te kopen, met 10,3% naar 272,9 ten opzichte van 304,1 in de week ervoor.

De gegevens van de Mortgage Bankers Association (MBA) worden sinds 1990 gepubliceerd. Het onderzoek beslaat ongeveer de helft van de Amerikaanse particuliere markt voor woonhypotheken.
Vorige week met hoeveel gestegen?
pi_72802878
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:32 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het forfait treft elke huizenbezitter, en de HRA gaat boven de 1 miljoen aangepakt worden, dus daar zal de gemiddelde Nederlander geen last van hebben, alleen de hogere inkomens..
Die leugenaar van het CDA beweerde (daarstraks) dat het de middeninkomens niet zou treffen, enkel de hogere.

VWB de HRA klopt dat, maar dat is idd een wassen neus. Is enkel een kleine beperking, geen afschaffing.
  woensdag 16 september 2009 @ 14:44:09 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72803048
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:55 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik vrees eerlijk gezegd geen. Geen wonder dat het er naar uit ziet dat we een krimp van in totaal 25% gaan krijgen.
We gaan vooralsnog uit van een groei van 2% p/j.
The End Times are wild
pi_72803072
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Fase 2
pi_72803116
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:01 schreef thedarkpoet het volgende:

[..]
Patience my tinsel angel....patience my perfumed child
Gold dat niet meer voor de huizenbezitters die zeker wisten dat de prijzen alleen maar omhoog konden gaan?

...
they were only dreaming...
Goud kan je niet bijdrukken
pi_72803119
quote:

[..]

Natuurlijk gaan we daar van uit. De recessie in Amerika heeft ons immers niet geraakt...

Of....

Wacht ff....
pi_72803121
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:37 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Die leugenaar van het CDA beweerde (daarstraks) dat het de middeninkomens niet zou treffen, enkel de hogere.

VWB de HRA klopt dat, maar dat is idd een wassen neus. Is enkel een kleine beperking, geen afschaffing.
Dus naast het feit dat er aan de onderkant van de markt geen starter het in z'n hoofd haalt om in te stromen (lees: z'n hoofd in een strop te steken), stroomt er ook niemand meer door van midden naar topsegment. Ze kunnen Wassenaar wel opdoeken straks.
pi_72803249
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:46 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Dus naast het feit dat er aan de onderkant van de markt geen starter het in z'n hoofd haalt om in te stromen (lees: z'n hoofd in een strop te steken), stroomt er ook niemand meer door van midden naar topsegment. Ze kunnen Wassenaar wel opdoeken straks.
De startersmarkt is dus het enige deel van de markt dat niet in prijs daalt. Dus er zijn nog genoeg mensen die instappen. Zelf denkt er geen haar op mijn hoofd erover om de komende 10 jaar een huis te kopen in Nederland.
pi_72803303
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:50 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Zelf denkt er geen haar op mijn hoofd erover om de komende 10 jaar een huis te kopen in Nederland.
Same here. Ik denk aan emigreren. Hoogopgeleid, jonger dan dertig, vrouw-, -kinder -en koophuisloos. Waarom zou ik blijven?
pi_72804089
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:51 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Same here. Ik denk aan emigreren. Hoogopgeleid, jonger dan dertig, vrouw-, -kinder -en koophuisloos. Waarom zou ik blijven?
Omdat we zulke mooie natuur en een lekker klimaat hebben.....
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_72804865
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:46 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Gold dat niet meer voor de huizenbezitters die zeker wisten dat de prijzen alleen maar omhoog konden gaan?

...
they were only dreaming...
Klassiek........Chelsea Monday......
pi_72805278
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:36 schreef thedarkpoet het volgende:

[..]

Klassiek........Chelsea Monday......
De laatste maandagen gaat de huizenprijs er wel aardig onderuit. O, wacht, de allerlaatste weer behoorlijk omhoog, nou ja... Geen Detroit toestanden, maar wel een stuk meer dan in NL. Ook idioot hoge gemiddelde huizenprijs daar natuurlijk. Ze dromen voorlopig nog even door daar, zo te zien...

http://news.bbc.co.uk/2/s(...)e_prices/html/aw.stm
pi_72805562
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:46 schreef Poekieman het volgende:

[..]

De laatste maandagen gaat de huizenprijs er wel aardig onderuit. O, wacht, de allerlaatste weer behoorlijk omhoog, nou ja... Geen Detroit toestanden, maar wel een stuk meer dan in NL. Ook idioot hoge gemiddelde huizenprijs daar natuurlijk. Ze dromen voorlopig nog even door daar, zo te zien...

http://news.bbc.co.uk/2/s(...)e_prices/html/aw.stm
Vreemd dat die cijfers niet overeenkomen met de cijfers op forexfactory... Daar stijgen de prijzen slechts 0.9%.
pi_72806126
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:34 schreef thedarkpoet het volgende:

[..]

HRA afschaffen boven de 1 miljoen is een wassen neus!
Zal die mensen werkelijk een bout hachelen.

Verder gaat HRA niet afgeschaft worden....het blijft Nederland uiteraard......de pamper-staat bij uitstek.
Gelukkig kunnen wij de hypotheek ook zonder HRA wel betalen Maar liever nog even mét uiteraard.. Ik denk dat ze met 1 miljoen beginnen, en dan over een paar jaar weer wat lager gaan zitten, dan valt het wat minder op..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_72806219
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:06 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Gelukkig kunnen wij de hypotheek ook zonder HRA wel betalen Maar liever nog even mét uiteraard.. Ik denk dat ze met 1 miljoen beginnen, en dan over een paar jaar weer wat lager gaan zitten, dan valt het wat minder op..
Lijkt me handig om de HRA gewoon elk jaar met 4%-punt te verminderen. Zo ben je in 25 jaar van alle HRA af.

Dus
Jaar 0: 100% aftrek
Jaar 1: 96% aftrek van jaar 0
Jaar 2: 92% aftrek van jaar 0 etc.
pi_72809443
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:06 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Er zijn lijkt me veel te weinig huizen van > 1.000.000, dus de HRA daarop - of op het excedent, dat lijkt me redelijker - afschaffen levert veel te weinig op. Moet toch wel minstens om te beginnen 4 miljard zijn, anders loont het de moeite niet.
HRA beperken tot 42% treft al meer HRA profiteurs en raakt ook alleen de iets minder pauperigen. En dan elk jaar 4% eraf, 38%, 34%, 30%... duurt dan nog steeds wel lang voor je op 0 zit eigenlijk...
pi_72809725
Als je een huis van 5 ton kunt kopen is hra niet zo heel erg nodig toch? waarom dan de grens op 1 miljoen
pi_72810931
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:17 schreef Poekieman het volgende:

Er zijn lijkt me veel te weinig huizen van > 1.000.000, dus de HRA daarop - of op het excedent, dat lijkt me redelijker - afschaffen levert veel te weinig op. Moet toch wel minstens om te beginnen 4 miljard zijn, anders loont het de moeite niet.
Ik verwacht dat ze allereerst de aftrek zullen beperken tot het percentage van de tweede belastingschijf, zodat niemand nog meer dan 42% van zijn rente kan aftrekken. Mogelijk zelfs tot de eerste schijf (33,5%). Dat is te verkopen omdat daarmee de (onder-)modale huizenbezitter niet of weinig getroffen wordt terwijl het toch een bom duiten oplevert. Maar dat de HRA op termijn volledig verdwijnt en dat er dus ook een soort afbouwregime zal komen staat denk ik wel vast, volgens mij is daarover allang concensus bij politici.
pi_72811983
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:32 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Moeite met lezen?
[..]

Nee
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72812107
quote:

[..]

Wie is we?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72812329
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wie is we?
Groei verwachten is inderdaad niet heel erg realistisch.
For great justice!
pi_72812377
Als je uitgaat van de meeste grote economieen wel, alleen geen 2%
pi_72813711
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:50 schreef dvr het volgende:

[..]

Ik verwacht dat ze allereerst de aftrek zullen beperken tot het percentage van de tweede belastingschijf, zodat niemand nog meer dan 42% van zijn rente kan aftrekken. Mogelijk zelfs tot de eerste schijf (33,5%). Dat is te verkopen omdat daarmee de (onder-)modale huizenbezitter niet of weinig getroffen wordt terwijl het toch een bom duiten oplevert. Maar dat de HRA op termijn volledig verdwijnt en dat er dus ook een soort afbouwregime zal komen staat denk ik wel vast, volgens mij is daarover allang concensus bij politici.
Enorm onrechtvaardig dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')