abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 juni 2009 @ 16:09:32 #1
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_70449109

Van links naar rechts:
3de rij: Norbert Keulen, Vincent Lachambre, Boldiszar Bodor, Frank van Kouwen, Pa Madouh Kah, Sekou Cissé, Fatih Sonkaya, Bas Sibum, Elbakay Bouchiba & Rutger Sanders.
2de rij: Hans Wiltenburg, Willem Janssen, Jamaique Vandamme, Martin Koopman, Raymond Atteveld, Anton Scheutjens, Ger Senden, Roy Bejas & Mark Luypers.
1ste rij: Marcel Meeuwis, Davy de Fauw, Jan-Paul Saeijs, Bram Castro, Cliff Mardulier, Dieter van Tornhout, Andres Oper & Marcel de Jong.

Nieuwe spelers voor seizoen 2009-2010:
  • Mads Junker (gehuurd van Vitesse)
  • Rihairo Meulens (FC Dordrecht)
  • Guus Huppertz (eigen jeugd)
  • Kenneth Staelens (eigen jeugd)

Spelers die vertrokken na 2008-2009:
  • Marcel Meeuwis (Borussia Monchengladbach)
  • Wesley Schors (MVV)

DarkShine:
    West 7

TheGHunter:
    Theo Pickee Tribune, Vak 17

Schimpie:
    West, overal & nergens

planethugo:
    West 12

RD4:
    West 3

LeonH:
    Noord 11

Professional:
    West 12

Robjuhhh:
    West, overal & nergens

ZoneKill:
    Theo Pickee Tribune, Vak 18

Plato1980:
    Ergens op de Theo Pickée tribune

SuzukiSwift:
    Theo Pickee Tribune, Vak 13

[Roda JC | #30] Geel-Zwart lint richting de Kuip!
    [Roda JC | #29] Ut sjunste op de welt!
    [Roda JC | #28] Op naar de Kuip, beker halen!
    [Roda JC | #27] We are going for a European Tour!
    [Roda JC #26] We are Roda; Kaalheide is the place!
    [Roda JC #25] Wie wordt op Kaalhei vermoord?
    [Roda JC #24] VVV - Roda, Derby of streekduel?
    [Roda JC #23] Butcher is back in town
    [Centraal] Roda JC #22 Waar versterkingen noodzakelijk zijn
    [Centraal] Roda JC #21: Met Atte Europa in!
    [Centraal] Roda JC #20: Wij gaan Europa in!
    [Centraal] Roda JC #19 met De Fauw in de spits!
    [Centraal]Roda JC #18 Huub's Army on tour!
    [Centraal]Roda JC #17 KNVB weg ermee!
    [Centraal] Roda JC #16: Nieuw seizoen, nieuwe kansen!
    [Centraal] Roda JC #15 Huub's Yellow-Blacks Army!
    [Roda JC] Roda los mer joa [Deel 11]
    [Roda JC] Huuuuuuuuuuuuub! [Deel 10]
    [Roda JC] Op naar volgend seizoen! [Deel 9]
    [Roda JC]De Trots van het Zuiden[Deel 8]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden [Deel 7]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden [Deel 6]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden deeltje 5
    [Centraal] Roda JC [Topic 4]
    [Centraal] Trots van het Zuiden - Roda JC [Topic4]
    [Centraal]Trots van het Zuiden topic (Roda), # 3
    [Centraal] Trots van het Zuiden topic (Roda)
    Roda JC landskampioen 02/03, Deel II alweer
    Roda JC landskampioen 02/03

Ger Senden stopt ermee! [Roda JC: 1989 - 2008]
    Vriendin van Kah overleden in auto ongeval
    Dankbetuiging Roda JC
    Theo Pickée overleden

Roda JC
    West Side Ultras
    Roda World
    Koempel's Pleasure Dome
    Fanproject '98
    Rodafans Helden

• 31-07-2009 20:45 Heerenveen - Roda JC (Competitie)

• ...

De op vind je hier

[ Bericht 0% gewijzigd door LeonH op 28-06-2009 20:32:34 ]
  • 11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
      zondag 28 juni 2009 @ 16:10:14 #2
    60704 LeonH
    pi_70449128
    Toch maar eens de OP een keer aanpassen...
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
    pi_70450221
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 16:10 schreef LeonH het volgende:
    wordt idd weer eens tijd
    pi_70450556
    Juist
    Ik heb lekker geen signature :P
    pi_70453034
    http://fohlen-hautnah.de/(...)n_eine_tolle_truppe/

Interview with Meewis - in German

If you want more Infos about him - or not post it. Some supporters like some not.
      zondag 28 juni 2009 @ 20:08:16 #6
    154173 Schimpie
    RJC RJC RJC
    pi_70455254
    Ik heb de OP al geupdate in het vorige topic. Waarom gebruik je die niet?
    pi_70457974
    Eindelijke weer eens een fatsoenlijke kleur voor de uitshirtjes.
    pi_70464739
    ik heb ook een op gemaakt, die is paar topics gebruikt en toen stond de oude er opeens weer
    ach moet zowiezo weer geupdate worden voor het nieuwe seizoen

uitshirtjes zijn idd erg mooi. Strakke kleur blauw
    thuis zijn ook wel mooi strak maar zie liever de zwarte mouwen terugkomen of iig iets meer design erin
      maandag 29 juni 2009 @ 09:44:45 #9
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_70469636
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 16:10 schreef LeonH het volgende:
    Ik neem het me telkens voor, maar het komt er maar niet van
    Slechte tvp
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
      maandag 29 juni 2009 @ 10:54:20 #10
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_70471467
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 00:22 schreef planethugo het volgende:
    zie liever de zwarte mouwen terugkomen
    Dat vind ik juist niet 'des Roda's'. Roda hoort voor mijn gevoel in een volledig donkergeel shirt te spelen.
    Giallo e nero è il tuo colore,
    giallo e nero Roda nel cuore.
      maandag 29 juni 2009 @ 11:04:20 #11
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_70471752
    Wat betreft de shirts van Roda. Het liefst zie ik ze thuis volledig in het geel met zwarte opdruk en uit volledig in het zwart met gele opdruk spelen.
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
    pi_70473095
    quote:
    Eerste oefenduel Roda JC duurt maar acht minuten
    door Rob Sporken

NOODWEER Veld SVN onbespeelbaar

Het eerste oefenduel van Roda JC in de voorbereiding op het nieuwe seizoen duurde acht minuten. Het noodweer had het veld van SVN onbespeelbaar gemaakt.

Een oefenwedstrijd tegen profs in de aanloop naar het seizoen is voor amateurclubs vaak het hoogtepunt van het jaar. Op een zwoele zomeravond krijgen de sponsors een exclusieve VIP-behandeling, staan de toeschouwers rijen dik om het veld, trekt de geur van gebakken hamburgers over het complex en draait de tap overuren. Zo had SVN het zich tegen Roda JC ook voorgesteld, maar de jarige tweedeklasser uit Landgraaf (75 jaar) zag tot zijn grote teleurstelling de feestavond letterlijk in het water vallen.

Een half uur voor aanvang begon het zo te stortregenen, dat de scheidsrechter na een acht minuten durend waterballet besloot ermee te kappen. Bij elke pass smoorde de bal na enkele centimeters in één van de vele plassen en na een felle tackle op Jan Paul Saeijs dreigde het eerste opstootje. Na een kort spoedoverleg langs de zijlijn klonk het eindsignaal. „Je wilt best zo lang mogelijk doorvoetballen, ook voor het publiek”, aldus Roda-trainer Harm van Veldhoven. „Maar na vijf, zes minuten zag je al dat het geen zin had en de irritaties toenamen. Dan kan je beter stoppen. Het gebeurt wel eens dat een wedstrijd in de voorbereiding vanwege het onweer even moet worden stilgelegd, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.”

In eerste instantie werd omgeroepen dat een kwartier gewacht zou worden, maar al snel volgde het bericht van de definitieve afgelasting.

De regen bleef met bakken uit de lucht vallen en het veld had steeds meer weg van een zwembad. De toeschouwers kregen van de omroeper het advies de kaartjes te bewaren, want ‘Roda heeft beloofd terug te zullen keren’. Aangezien het programma in de voorbereiding vol zit, zullen SVN en Roda waarschijnlijk wel pas tijdens het seizoen op herhaling gaan.

SVN - Roda 0-0 gestaakt na 8 minuten.

Roda: Castro, Saeijs, De Fauw, Kah, Lachambre, Sutchuin, Linssen, Janssen, Staelens, Hadouir, Meulens.
    pi_70476327
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 11:04 schreef DarkShine het volgende:
    Wat betreft de shirts van Roda. Het liefst zie ik ze thuis volledig in het geel met zwarte opdruk en uit volledig in het zwart met gele opdruk spelen.
    Zwarte mouwen hebben ook nooit misstaan
      maandag 29 juni 2009 @ 15:20:51 #14
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_70480379
    Dacht ff dat Lorenzo Staelens weer de schoenen had aangedaan, maar het bleek toch een jeugdtalent te zijn.
    pi_70508559
    quote:
    Dat Sekou Cissé gaat vertrekken bij Roda JC, hebben de supporters zich allang bij neergelegd. Waarheen is nog steeds onduidelijk. BN-De Stem meldt dat de Ivoriaan nu zelf akkoord is met Feyenoord over een meerjarige verbintenis.

Eerder was Cissé al akkoord met Twente maar de deadline van het getekende voorcontract zou inmiddels verlopen zijn.

Vooralsnog is er zover bekend nog geen akkoord, door welke club dan ook, met Roda JC bereikt. Vorige week was de vraagprijs nog zes miljoen euro. FC Twente voorzitter Munsterman heeft herhaaldelijk gezegd dat hij verwacht dat Cissé alsnog naar Enschede zal verkassen. Nu de Arnoutovic-transfer nagenoeg rond is lijkt de club slagvaardiger te kunnen handelen. Wordt ongetwijfeld vervolgd....
    pi_70509784
    quote:
    Twente hikt nog steeds aan tegen transfersom
    door onze verslaggever

GELD Feyenoord heeft beste papieren

VOETBAL – FC Twente hikt nog steeds aan tegen de eisen van Roda JC, dat zes miljoen euro zou vragen voor Sekou Cissé (foto). Inmiddels lijkt Feyenoord weer de beste papieren te hebben. De aanvaller van Roda is nagenoeg akkoord met Feyenoord.

Die club heeft zelf geen geld, maar heeft externe geldschieters bereid gevonden om de transfersom op tafel te leggen. Twente schermt met een overeenkomst met de Ivoriaan, maar die is pas geldig als de clubs er ook met elkaar uitkomen. Twente-voorzitter Joop Munsterman ontkent dat de deadline met Cissé is verlopen, waardoor de speler weer met andere clubs zou mogen praten. Volgens Roda- directeur Martin van Geel heeft Roda weer gesproken met Twente én Feyenoord, maar komt er nauwelijks schot in de zaak, omdat de partijen nog steeds te ver uit elkaar liggen. Trainer Steve McClaren heeft altijd gezegd dat de aanvaller er ook moet komen als Eljero Elia en Marko Arnautovic blijven.

De onderhandelingen tussen FC Twente en Ajax over Elia leverden gisteren weer eens niets op. Een delegatie van Inter onder leiding van directeur Marco Branca is naar Twente gekomen om de vastgelopen transfer van Arnautovic vlot te trekken. En als dat niet lukt, wil de Oostenrijker graag zelf met Twente-voorzitter Joop Munsterman om de tafel. „Kom op zeg… niet De Graafschap heeft gebeld, maar Inter… Inter!! Dat is wel een stapje vooruit, toch?” In Mi- laan ligt een fonkelend vijfjarig contract voor hem klaar. Zijn zaakwaarnemer Rob Groener hoopt dat zijn pupil vandaag geen beroep op Munsterman hoeft te doen. „Ik ga er nog steeds vanuit dat Twente en Inter er in alle redelijkheid uitkomen”, zegt hij.

Wie zijn gewenste transfer nog niet te pakken heeft is Eljero Elia.

De aanvaller begrijpt dat Twente niet akkoord gaat met de voorwaarde van Ajax, dat de transfersom het liefst in termijnen wil betalen.

Daarmee wekt Ajax niet de indruk tot het uiterste te willen gaan, zo vindt ook Elia. „Als Ajax me graag wil hebben, moeten ze het hele bedrag maar in een keer betalen, daar heeft Twente gelijk in”, aldus Elia.

Waar hij geen begrip voor zegt te hebben is de houding van de club. „Als ik zou bijtekenen, zou Twente me in de zomer verkopen, zo is me verteld.

Dat was ook de red e n dat ik een nieuw contract heb getekend. Maar die beloftes komen ze nu niet na. Ze willen het onderste uit de kan en doen overal moeilijk over. Als ik dit allemaal van te voren had geweten, had ik nooit bijgetekend.”

Duitse media melden dat Elia nog deze week wordt gepresenteerd bij HSV. Ook die club wil echter niet aan de eisen van Twente voldoen.
    pi_70509821
    quote:
    Vrijspraak voor vijf supporters van Roda JC
    door Bjorn Thimister

ADVOCATEN ‘Geen sprake van openlijke geweldpleging’

VOETBAL – De politierechter in Maastricht heeft gisteren vijf fans van Roda JC vrijgesproken. De aanhangers van de Kerkraadse club werden verdacht op 2 november drie politieagenten bedreigd te hebben op het station in Heerlen, na afloop van de wedstrijd Roda-Feyenoord.

Het openbaar ministerie had werkstraffen variërend van veertig tot tachtig uur tegen de supporters geëist. De betrokken verbalisanten verklaarden tegenover de politierechter dat er die middag een flinke confrontatie dreigde tussen aanhangers van de Kerkraadse club en fans van Feyenoord. Hierbij zouden naar hen slaande en trappende bewegingen zijn gemaakt. Maar geraakt werden ze daarbij niet, zo lieten ze gedrieën weten. Een van de agenten noemde ontstane situatie ‘een explosie van geweld’. Officier van justitie Peute had voor deze vermeende gedragingen van de fans geen goed woord over. „In eerste instantie wilden zij de Feyenoord- fans aanvallen. Daarna hebben deze heren de politie belaagd en daarbij geschopt en geslagen.

Het kan niet de bedoeling zijn dat we dit soort handelingen gaan accepteren.”

De advocaten Björn Jegers en Stef Bergmans vroegen voor hun cliënten om vrijspraak ‘omdat er in deze zaak geen sprake is geweest van openlijke geweldpleging’.

,,Er is immers geen contact geweest.” De politierechter ging hierin mee. Voor de vijf fans vervalt hierdoor automatisch het door de club opgelegde stadionverbod.
      dinsdag 30 juni 2009 @ 12:06:22 #18
    154193 TheYoung1
    Lief zijn loont nog steeds!!
    pi_70510164
    -Tvpeetje-
    quote:
    * Twente probeert nog steeds heel voorzichtig Sekou Cissé los te weken bij Roda JC. Volgens Martin van Geel is het gat tussen vraag en aanbod nog steeds onoverbrugbaar. Twente lijkt geen haast te maken met de komst van de Ivoriaan, zeker nu zowel Elia als Arnautovic op papier nog altijd Twentespeler zijn. We zullen zien hoe graag Roda JC wil cashen en hoeveel geduld Munsterman heeft. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
    Van de Fc Twente online site..

[ Bericht 97% gewijzigd door TheYoung1 op 30-06-2009 14:40:35 ]
    ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
    Patat, dat is het!!
      dinsdag 30 juni 2009 @ 14:48:38 #19
    154193 TheYoung1
    pi_70514863
    quote:
    Sekou Cissé (foto, links) lijkt alsnog voor Feyenoord te kiezen in plaats van FC Twente. De aanvaller van Roda JC wordt al wekenlang met beide ploegen in verband gebracht, maar volgens de GPD-bladen is Cissé nu bijna akkoord met Feyenoord. FC Twente zou de door Roda JC gestelde deadline hebben laten verstrijken.

FC Twente zou de deadline moedwillig hebben genegeerd, omdat de tukkers niet aan de vraagprijs van Roda JC willen voldoen. De Limburgers zouden circa vijf miljoen euro willen hebben voor de Ivoriaanse aanvaller. Feyenoord kan dat bedrag niet betalen, maar de Rotterdammers hebben externe financiers gevonden, waardoor de transfer toch door zou kunnen gaan.

Cissé is sinds 2004 actief voor Roda JC. Vooral het afgelopen seizoen maakte de snelle aanvaller indruk. De Ivoriaan scoorde negen keer in 31 duels. (EvS)
    En dit van de site van Sportweek.nl
    Patat, dat is het!!
    pi_70514966
    ach die berichten zijn allemaal hetzelfde. één iemand weet te achterhalen dat ie met feyenoord rond is en dan maken ze er een verhaaltje omheen dat nergens op gebasseerd is.

Denk dat twente alsnog de beurs gaat trekken als blijk dat feyenoord de 5 miljoen kan betalen
      dinsdag 30 juni 2009 @ 14:54:40 #21
    154193 TheYoung1
    pi_70515031
    Lijkt er iig wel heel erg sterk op, dat Roda tóch een goeie prijs voor hem gaat vangen. Heeft van Geel toch strak gedaan.
    Patat, dat is het!!
    pi_70515614
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 14:54 schreef TheYoung1 het volgende:
    Lijkt er iig wel heel erg sterk op, dat Roda tóch een goeie prijs voor hem gaat vangen. Heeft van Geel toch strak gedaan.
    laten we het hopen dat ie de poot stijf houdt. Als ze het niet willen betalen dan blijft ie gewoon lekker minstens een half jaartje hier. Als ie dan zo speelt als het afgelopen half jaar dan kan je het dubbele voor 'm krijgen
      dinsdag 30 juni 2009 @ 15:30:51 #23
    154193 TheYoung1
    pi_70516132
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 15:14 schreef planethugo het volgende:

[..]

laten we het hopen dat ie de poot stijf houdt. Als ze het niet willen betalen dan blijft ie gewoon lekker minstens een half jaartje hier. Als ie dan zo speelt als het afgelopen half jaar dan kan je het dubbele voor 'm krijgen
    Moet Martin wel ff met ome Nol gaan bellen om zijn salaris te betalen...

Dat deze soap ook maar snel een bevredigend slot mag vinden
    Patat, dat is het!!
    pi_70516803
    salaris van cisse is wel te betalen, hij heeft nog gewoon een contract en door de verkoop van Meeuwis is het voor de korte termijn niet noodzakelijk om hem te verkopen. Wel wenselijk als je nog wat versterkingen wil halen.
      dinsdag 30 juni 2009 @ 17:04:55 #25
    154193 TheYoung1
    pi_70519103
    Wat is er toendertijd überhaupt betaald voor Cissé? Weet iemand dat nog?
    Patat, dat is het!!
      dinsdag 30 juni 2009 @ 22:31:34 #26
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_70529301
    Lees net dat Cisse voor 5.000.000 naar Feyenoord gaat. Lijkt me een goede zaak voor de club. Volgens mij leidt dit tot een schuldenvrije status (m.u.v. de hypotheek op het stadion) en daarnaast houden we nog wat geld over voor aankopen. Prima!
    pi_70529360
    Misschien wat uit dat werkelozen team .. Geen grap die willen natuurlijk allemaal een kans .
      dinsdag 30 juni 2009 @ 22:34:42 #28
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_70529423
    Ik hoop op een goede spits en mogelijk nog een rechtsback.
      dinsdag 30 juni 2009 @ 22:51:10 #29
    154173 Schimpie
    RJC RJC RJC
    pi_70530080
    3 miljoen zou echt te weinig zijn. Hopelijk is het inderdaad 5 miljoen en het liefst direct in het handje. Ik hoop ook dat ze al iemand hebben klaarstaan om hem te vervangen, niet dat ze nu nog eventjes gaan zoeken om vervolgens met Yulu 2.0 op de proppen te komen.
      dinsdag 30 juni 2009 @ 22:52:11 #30
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_70530117
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 22:51 schreef Schimpie het volgende:
    3 miljoen zou echt te weinig zijn. Hopelijk is het inderdaad 5 miljoen en het liefst direct in het handje. Ik hoop ook dat ze al iemand hebben klaarstaan om hem te vervangen, niet dat ze nu nog eventjes gaan zoeken om vervolgens met Yulu 2.0 op de proppen te komen.
    Ik denk dat het 3.000.000 per direct is en daarnaast nog een deel in termijnen en een percentage bij doorverkoop.
    pi_70532395
    Gaat het niet naar de schuld dan?
    pi_70536565
    Daar hebben we een goede prijs voor gekregen. Als je ziet wat zijn rendement over de afgelopen jaren is geweest...
    "You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
      woensdag 1 juli 2009 @ 08:36:28 #33
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_70536815
    Het is iig. meer dan hetgeen wat die club uit Alkmaar een jaar of 2 geleden bood...
    Planning:
    -
      woensdag 1 juli 2009 @ 08:45:23 #34
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_70536952
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 23:49 schreef DeVinger het volgende:
    Gaat het niet naar de schuld dan?
    Welke schuld? Zo groot is die schuld namelijk niet.
    pi_70540306
    quote:
    Cissé vier jaar naar Feyenoord
    door Rob Sporken

TRANSFER Rotterdammers betalen ruim drie miljoen aan Roda JC

Met de overgang van de Ivoriaan naar Rotterdam komt een einde aan een transfersoap die ruim twee maanden duurde.

FC Twente is de grote verliezer.

De Tukkers meldden zich eind april als eersten, wisten ook een handtekening van de speler zelf binnen te halen, maar slaagden er niet in overeenstemming te bereiken met Roda. Feyenoord was in eerste instantie kansloos, omdat het de financiële middelen voor deze aankoop miste. Nadat een aantal investeerders zich had gemeld, werd ook de club van trainer Mario Been een serieuze kanshebber. De Rotterdammers wisten dat de concurrent uit Enschede bij een verkoop van VOETBAL – Feyenoord heeft de slag om Roda-aanvaller Sekou Cissé gewonnen.

Arnautovic of Elia over voldoende geld zou beschikken en sloegen daarom deze week snel toe. Aangezien meerdere clubs (ook PSV wachtte op de achtergrond af ) hengelden naar de diensten van de Ivoriaanse international, kon Roda rustig afwachten.

Cissé gaf eerder al aan graag onder Been te willen werken. De Feyenoord- coach maakte zich op zijn beurt sterk voor de komst van de speler. De explosieve aanvaller kwam in 2004 naar Roda, zag in de zomer van 2006 een overgang naar AZ op het laatste moment afketsen en ziet nu na vijf seizoenen in Kerkraadse dienst dan toch zijn wens in vervulling gaan.

Over de transfersom bestaat op dit moment geen duidelijkheid, al lijkt de eerder genoemde vijf tot zes miljoen aan de hoge kant. Naar verluidt gaat het om een bedarg tussen de drie en vier miljoen. Roda zal het bedrag niet volledig kunnen gebruiken om zich te versterken.

De Kerkraadse club heeft bij de KNVB een begroting voor komend seizoen ingediend van 12,5 miljoen euro.

Een gedeelte van de transfersom zal waarschijnlijk nodig zijn om de begroting sluitend te krijgen.

Bij de zoektocht naar versterking voorin staan Sanharib Malki (Germinal Beerschot) en Stef Nijland (PSV) hoog op het verlanglijstje.

Malki heeft bij GB nog een contract tot 2011, terwijl in het geval van Nijland wordt gedacht aan huur.

Dieter van Tornhout en Jan Paul Saeijs hebben inmiddels van de Kerkraadse club te horen gekregen dat ze mogen uitzien naar een andere werkgever. In de winterstop van het afgelopen seizoen ontvingen Jamaïque Vandamme en Harrie Gommans dezelfde boodschap.
    pi_70547391
    vind het toch wat te weinig, zeker als je constant hebt lopen roepen dat ie voor minder dan 5 miljoen zeker niet weg gaat.

Maar dat zijn toch allemaal onbevestigde berichten. Laat van geel maareens zeggen hoeveel we ervoor krijgen
      woensdag 1 juli 2009 @ 17:20:52 #37
    154193 TheYoung1
    pi_70553024
    Neueueuhhhhhhhh, ik dacht dat we nou echt klaar waren met de laatste soap, maar nee hoor...

\"Cissé wil liever naar Twente\"
    Patat, dat is het!!
      woensdag 1 juli 2009 @ 17:40:03 #38
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_70553612
    Staat nergens dat er een contract bij Feyenoord is getekend, dus het kan nog veranderen.
    pi_70553942
    op de site van L1 staat dat van geel bevestigd dat roda rond is met feyenoord...
    Munsterman heeft gegokt en verloren en begint nu te piepen. Cissé verandert om de 5 minuten van mening dus wat zijn zaakwaarnemer(hij heeft er meerdere dus munsterman zal wel met de verkeerde gebeld hebben) zegt hoeft ook niets van te kloppen
      woensdag 1 juli 2009 @ 18:09:41 #40
    154193 TheYoung1
    pi_70554418
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 17:51 schreef planethugo het volgende:
    op de site van L1 staat dat van geel bevestigd dat roda rond is met feyenoord...
    Munsterman heeft gegokt en verloren en begint nu te piepen. Cissé verandert om de 5 minuten van mening dus wat zijn zaakwaarnemer(hij heeft er meerdere dus munsterman zal wel met de verkeerde gebeld hebben) zegt hoeft ook niets van te kloppen
    Ik word er echt een beetje waus van hè!
    Fokking gejojo

Kunnen we alle berichtgevingen over cissé staken tot hij daadwerkelijk ergens zn poot onder een contract heeft gezet!?!

Ben ondertussen sowieso ook meer benieuwd naar hoe het nu met Vandamme, Bodor, van Tornhout en de Fauw staat.
    Patat, dat is het!!
    pi_70554581
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 22:32 schreef Chadi het volgende:
    Misschien wat uit dat werkelozen team .. Geen grap die willen natuurlijk allemaal een kans .
    Moet je doen, prima spelers daar
    pi_70575711
    quote:
    Keuze is aan Bodor
    door onze verslaggever

CONTRACT Roda wil uiterlijk zondag uitsluitsel

VOETBAL – Roda JC wil uiterlijk zondag van Boldizsar Bodor weten of hij in Kerkrade blijft. Directeur Martin van Geel sprak gisteren met de Hongaar, van wie het contract afgelopen dinsdag is afgelopen. Bodor ging eerder niet in op een nieuwe verbintenis, in de hoop als transfervrije speler een klapper te kunnen maken. Nu die is uitgebleven bestaat bestaat de kans dat hij alsnog verlengt bij Roda. „Hij heeft een positief gevoel bij Roda”, aldus Van Geel. „Maar het kan ook zijn dat hij niet op ons aanbod ingaat en het erop waagt dat hij toch nog een club vindt.” Zouden beide partijen tot overeenstemming komen, dan heeft Roda de linkerkant ingevuld en zal de nadruk komen te liggen op het vinden van een spits als vervanger van Sekou Cissé.
    pi_70576065
    ik denk dat ie vertrekt en binnen 2 jaar in de anonimiteit eindigt zoals vicelich maar van mij mag ie, tegen een flink gereduceerd salaris, wel bijtekenen
      donderdag 2 juli 2009 @ 12:16:19 #44
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_70576157
    Als Cissé naar Feijenoord gaat onder de constructie die ik gister hoorde lach ik me dood! Die constructie bevestigt enkel dat Feijenoord een luchtkasteel is dat op instorten staat...

Planning:
    -
    pi_70576187
    quote:
    Op donderdag 2 juli 2009 12:16 schreef DarkShine het volgende:
    Als Cissé naar Feijenoord gaat onder de constructie die ik gister hoorde lach ik me dood! Die constructie bevestigt enkel dat Feijenoord een luchtkasteel is dat op instorten staat...

lekker duidelijk DS
    wat heb je gehoord?
      donderdag 2 juli 2009 @ 12:20:35 #46
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_70576266
    quote:
    Op donderdag 2 juli 2009 12:17 schreef planethugo het volgende:

[..]

lekker duidelijk DS
    wat heb je gehoord?
    Ik stuur je wel ff een bericht
    Planning:
    -
    pi_70576320
    quote:
    Op donderdag 2 juli 2009 12:20 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Ik stuur je wel ff een bericht
    owjee spannend
      donderdag 2 juli 2009 @ 12:23:25 #48
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_70576341
    quote:
    Op donderdag 2 juli 2009 12:22 schreef planethugo het volgende:

[..]

owjee spannend
    Sjek maar.

Of het klopt? Zoals vermeld geen id, maar ifso lach ik me rot
    Planning:
    -
      donderdag 2 juli 2009 @ 17:19:13 #49
    154193 TheYoung1
    pi_70585222
    Euhhhh, mogen wij het dan ook weten aub? Wil ook nog wel wat te lachen hebben!!
    Patat, dat is het!!
      donderdag 2 juli 2009 @ 18:06:11 #50
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_70586245
    Idd, stuur dan ff naar iedereen door.
    pi_70587752
    top classified
      vrijdag 3 juli 2009 @ 10:55:26 #52
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_70605207
    hej darkshine, het is wel te merken dat je niet meer bij rodajcfans het nieuws verzorgd. Ze posten nu geregeld nieuws van een paar dagen oud of zelfs een week geleden
      vrijdag 3 juli 2009 @ 11:00:15 #53
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_70605385
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 10:55 schreef planethugo het volgende:
    hej darkshine, het is wel te merken dat je niet meer bij rodajcfans het nieuws verzorgd. Ze posten nu geregeld nieuws van een paar dagen oud of zelfs een week geleden
    Op het FP toernooi werd gevraagd wanneer ik terug kwam...
    Niet dus
    Planning:
    -
      vrijdag 3 juli 2009 @ 11:06:55 #54
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_70605622
    hehe
    pi_70609429
    quote:
    'Ajax grijpt naast Sekou Cissé'
    Uitgegeven: 3 juli 2009 09:58
    Laatst gewijzigd: 3 juli 2009 10:29
    AMSTERDAM - Nog nadat zowel Roda JC als Feyenoord dinsdag bekendmaakte dat Sekou Cissé verhuist naar Rotterdam, meldde Ajax zich aan de poorten van het Parkstad Limburg Stadion voor de Ivoriaanse aanvaller. Dat bericht De Telegraaf.

De Amsterdammers vingen bot: Roda JC houdt vast aan de met Feyenoord afgesproken deal, waarbij Cissé voor 3,5 miljoen euro wordt getransfereerd, aldus de krant.

De late interesse van Ajax voor Cissé is waarschijnlijk het gevolg van de moeizame onderhandelingen tussen de Amsterdamse club en Eljero Elia van FC Twente. Zijn komst naar Ajax is allerminst zeker, waardoor de club bezig is met alternatieven.

Cissé signeert, als de medische keuring probleemloos verloopt, zondag een vierjarig contract bij zijn nieuwe werkgever. http://www.nu.nl/sport/2034811/ajax-grijpt-naast-sekou-cisse.html

[ Bericht 7% gewijzigd door ZoneKill op 03-07-2009 13:14:59 ]
      vrijdag 3 juli 2009 @ 13:09:55 #56
    60704 LeonH
    pi_70609544
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 13:06 schreef ZoneKill het volgende:

[..]
    Las het ook. Toch echt de laatste club waar je heen moet gaan als Roda-speler...
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
      vrijdag 3 juli 2009 @ 13:10:34 #57
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_70609561
    BIj Ajax zou die zowiezo op de bank terecht komen. Kan die beter naar Feyenoord gaan en veel spelen.
      vrijdag 3 juli 2009 @ 13:19:23 #58
    60704 LeonH
    pi_70609868
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 13:10 schreef Professional het volgende:
    BIj Ajax zou die zowiezo op de bank terecht komen. Kan die beter naar Feyenoord gaan en veel spelen.
    En daar moet je maar net afwachten of hij de druk van het legioen aan kan. Ik zou eerder voor een goed draaiende ploeg als Twente hebben gekozen. Maar met iemand als Been als trainer zal ie vast en zeker goed gecoacht worden bij Feyenoord
    pi_70610559
    Het is nog vroeg natuurlijk, maar wat vinden jullie van Meulens?

Bij Vitesse geen echte kans gekregen. Ik ben altijd wel fan van dat soort spelers. Kijk naar Riga, van vitesse naar Sparta, naar Levanta, promoveren en topscorer in de PD (clubtopscorer dan). En nu dik cashen in bij Bolton dacht ik.
      vrijdag 3 juli 2009 @ 20:01:33 #60
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_70623618
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 13:39 schreef DeVinger het volgende:
    Het is nog vroeg natuurlijk, maar wat vinden jullie van Meulens?

Bij Vitesse geen echte kans gekregen. Ik ben altijd wel fan van dat soort spelers. Kijk naar Riga, van vitesse naar Sparta, naar Levanta, promoveren en topscorer in de PD (clubtopscorer dan). En nu dik cashen in bij Bolton dacht ik.
    geen idee. Heb 'm succes gewenst toen ie langs kwam bij de open dag
    Mij is ie niet echt opgevallen in de play-offs maar hoor wel van degene die toen op 'm gelet hebben dat ie toen wel indruk maakte. Ach hij is nog jong, een gokje natuurlijk maar kwa uiterlijk heeft ie wel wat weg van regi blinker. Als ie ook zo speelt is het goed
    pi_70639482
    quote:
    Bodor twijfelt sterk over zijn toekomst
    door onze verslaggever

RODA JC Junker scoort viermaal in één helft

VOETBAL – Boldizsar Bodor weet nog steeds niet of hij zijn contract bij Roda zal verlengen. De Hongaar moet de club morgen uitsluitsel geven, maar geeft aan er nog niet uit te zijn. ,,Mijn hoofd zit helemaal vol”, verzuchtte hij gisteren na de zege van Roda op nieuwbakken eersteklasser LHC: 0-12.

Volgens Bodor is er interesse van clubs uit (vooral) Frankrijk en Spanje.

,,Het is alleen nog niet concreet.

Ik weet echt niet of ik moet wachten.

Het moet in elk geval niet te lang duren. Uiterlijk volgende week hak ik de knoop door.”

Bodor speelde gisteren één helft in Roda’s eerste oefenduel tegen LHC. De amateurs werden na een stroef begin van de profs een speelbal van de bezoekers die na een ruststand van 0-5 uitliepen naar 0-12.

Aanwinst Mads Junker nam vier treffers voor zijn rekening voordat hij halverwege naar de kant werd gehaald.

Trainer Harm van Veldhoven liet alleen Pa Modou Kah, Edwin Linssen en Anouar Hadouir staan en gaf een aantal jeugdspelers in de tweede helft speelminuten. Hoewel de selectie ‘s morgens nog een training had afgewerkt op het trainingskamp in Duitsland, bleef de ploeg tot tevredenheid van Van Veldhoven tot de laatste minuut jagen op doelpunten.

LHC - RODA JC 0-12 (0-5). 15. Meulens 0-1, 31., 42., 44., 45. Junker 0-2, 0-3, 0-4, 0-5, 48. Yulu-Matondo 0-6, 58. Hadouir 0-7, 65., 73. G. Hupperts 0-8, 0-9, 82., 85. Janssen 0-10, 0-11, 90. Hadouir 0-12.

Roda: Castro (46. Mardulier), D. Hupperts (46. Faessen), De Fauw (46. Saeijs), Kah, Lachambre (46. Knops), Sutchuin (46. Janssen), Linssen, Hadouir, Bodor (46. Staelens), Meulens (46. G.

Hupperts), Junker (46. Yulu-Matondo).
    pi_70641676
    Junker, wat doe je...
      zaterdag 4 juli 2009 @ 16:33:33 #63
    154193 TheYoung1
    pi_70644043
    quote:
    Op zaterdag 4 juli 2009 14:54 schreef DeVinger het volgende:
    Junker, wat doe je...
    4 x scoren tegen amateurs!
    Als hij daar, in mindere mate, ook aan toe komt in de aankomende competitie.....
    Patat, dat is het!!
    pi_70650953
    In mindere mate zeker hoor, dat kan ik je wel beloven.
      zaterdag 4 juli 2009 @ 21:07:47 #65
    154193 TheYoung1
    pi_70651098
    quote:
    Op zaterdag 4 juli 2009 20:59 schreef DeVinger het volgende:
    In mindere mate zeker hoor, dat kan ik je wel beloven.
    Dat bedoel ik, of hij het tegen profs ook kan..We'll see..
    Patat, dat is het!!
      zondag 5 juli 2009 @ 17:27:41 #66
    154193 TheYoung1
    pi_70672757
    Hij is weg hij is weg hij is weg!!! Hij is weg hij is weg hij is weeeeeeeeeegggg!!!!!
    Chotsammefokeindelijk hè
    Patat, dat is het!!
    pi_70686849
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 17:27 schreef TheYoung1 het volgende:
    Hij is weg hij is weg hij is weg!!! Hij is weg hij is weg hij is weeeeeeeeeegggg!!!!!
    Chotsammefokeindelijk hè
    Wie?
      maandag 6 juli 2009 @ 06:58:35 #68
    154193 TheYoung1
    pi_70689565
    Cissé!!
    Patat, dat is het!!
      maandag 6 juli 2009 @ 10:52:08 #69
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_70692866
    quote:
    Stuurgroep: Geen vertrouwen in onderzoek provincie naar voetbalfusie

De Stuurgroep Topvoetbal heeft geen vertrouwen in het onderzoek van de provinciale auditcommissie naar het mislukken van de voetbalfusie. Dat laat de Stuurgroep vandaag in een verklaring weten, nadat leden van de Stuurgroep op 1 juli gehoord zijn door de auditcommissie. Het onderzoek zou veel te beperkt zijn in opzet.

Daardoor biedt het onderzoek onvoldoende openheid naar de voetballiefhebber, aldus woordvoerder Arie de Zeeuw.
    De Stuurgroep werd in oktober 2008 door de provincie ingesteld om de toekomst van het topvoetbal in Limburg te onderzoeken. Een voorgestelde fusie tussen Roda en Fortuna mislukte begin april. De Stuurgroep doet een concreet voorstel voor een nieuw, breder onderzoek. Komende vrijdag 10 juli spreekt het Limburgs Parlement over het mislukken van de fusie.

Stuurgroepleden Erkens, Vergoossen en Van Eijndhoven wezen de Provincie Limburg aan als hoofdverantwoordelijke voor het mislukken van de fusie. Het provinciale bestuur zou 6 miljoen euro hebben toegezegd, die uiteindelijk niet werden toegekend. Gouverneur Leon Frissen wees dat verwijt van de hand.

Het Limburgs parlement besloot in april om de interne audit commissie onderzoek te laten doen naar de rol van de provincie in het mislukken van de fusie.

Bron: L1

De Stuurgroep doet een concreet voorstel voor een nieuw, breder onderzoek.
    Planning:
    -
      maandag 6 juli 2009 @ 10:55:44 #70
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_70692989
    Hoe is het met onze Goulash? Zou de termijn gisteren niet zijn afgelopen?
    Hij beweert dat er interesse is uit Frankrijk en Spanje, maar ik merk er niks van.
      maandag 6 juli 2009 @ 11:03:38 #71
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_70693224
    de stuurgroep? Ik dacht die zichzelf opgeheven hadden
    Ik wil ook wel een breder onderzoek en dan niet alleen naar de provincie maar ook naar de smerige leugens die de stuurgroep verspreid heeft....

idd uiterlijk gisteren zou bodor het door moeten geven. in de krant staat dat ie het nog steeds niet weet... tja graag of niet he kerel
    pi_70695199
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 06:58 schreef TheYoung1 het volgende:
    Cissé!!
    quote:
    Transfer Cissé definitief
    ANP

FEYENOORD

VOETBAL – De overgang van Sekou Cissé van Roda JC naar Feyenoord is definitief afgerond. De 24-jarige Ivoriaan tekende een contract voor vijf jaar. De transfersom bedraagt naar verluidt 3,5 miljoen euro, waarbij Roda ook nog eens een percentage heeft bedongen bij een doorverkoop. Tijdens het trainingskamp komende week in Limburg test Feyenoord de Slowaakse doelman Kamil Contofalsky.
      maandag 6 juli 2009 @ 14:18:08 #73
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_70699995
    nu wil ik ook wel weten welk percentage dat is. Wat het ook mag zijn: het is een gok die we ons eigenlijk niet kunnen veroorloven. Twente, Ajax of PSV had uiteindelijk wel die 5 miljoen betaalt. Wie garandeert dat we hiermee alsnog een klapper maken? Als ie er dit seizoen 15 inschiet dan gebeurt dat wel maar anders eindigt ie als een soort 2de El Ahmadi
      maandag 6 juli 2009 @ 16:01:01 #74
    154193 TheYoung1
    pi_70703992
    quote:
    Mario Been heeft vandaag in Rotterdam Sekou Cissé de hand geschud en verwelkomd als Feyenoorder. In de loop van de (zon)dag zal de 24-jarige aanvaller nog medisch worden gekeurd. Er van uitgaande dat Cissé deze keuring goed doorstaat, gaat hij morgen al mee met de selectie naar Limburg waar Feyenoord komende week een trainingskamp afwerkt en twee oefenwedstrijden speelt.

Cissé, die overkomt van Roda JC en waarmee Feyenoord een contract voor vijf jaar is overeengekomen, is na de verdedigers Dani Fernandez en Aleksandar Ignjatovic, de derde nieuwe aanwinst die de stadionclub heeft kunnen aantrekken dankzij externe financiers.

Mario Been is uiteraard zeer tevreden met de komst van de aanvaller. ´Cissé had meerdere opties. Ik ben blij dat hij uiteindelijk voor ons heeft gekozen. We krijgen er met Sekou een speler bij op meerdere posities in de aanval inzetbaar is. Hij is snel, heeft lengte, is krachtig en tweebenig en daarmee precies het type speler dat wij nog zochten voor de aanval. Bovendien is hij nog jong, dus hij kan nog beter worden. Je kan hem een ruwe diamant noemen.´ Ook de speler zelf toonde zich zeer verheugd over de transfer. Cissé: ´Ik ben blij dat het nu rond is. Het is altijd mijn grote wens geweest om bij een echte topclub te voetballen. Die droom komt nu uit.´

Sekou Cissé wordt na de gebroeders Kalou de derde Ivoriaan in dienst van Feyenoord. De aanvaller werd geboren in Dabou en debuteerde als prof bij JMG Abidjan. Daar werd hij al op 18-jarige leeftijd weggeplukt door Roda JC, de club waar hij de afgelopen vijf seizoenen onder contract stond. In Kerkrade speelde hij in totaal 133 competitieduels, waarin hij 24 keer wist te scoren. Ook speelde hij inmiddels acht keer voor het nationale elftal van Ivoorkust, waarvoor hij vijf keer scoorde.
    Van de Feyenoord.nl site.
    Patat, dat is het!!
      maandag 6 juli 2009 @ 16:02:51 #75
    154193 TheYoung1
    pi_70704075
    En ditte ook nog...
    quote:
    Feyenoord verblijft deze week in Tegelen, een plaatsje onder de rook van Venlo. In totaal staan er acht trainingen op het programma, die worden afgewerkt op de velden van SC Irene. Maandag om 14:00 betreedt de selectie voor de eerste maal het veld bij de derdeklasser. Cissé zal dan waarschijnlijk nog niet met de groep in actie komen. Been verwacht dat de aanvaller later deze week zal instromen.
    Van dezelfde site.
    Patat, dat is het!!
      dinsdag 7 juli 2009 @ 11:33:11 #76
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_70733054
    boeie, hij is weg dus niet al te veel aandacht meer aan besteden

Bodor lijkt alsnog bij te tekenenen, opzich prima.
    Wedstrijd tegen genk gaat niet door, was wel te verwachten maar toch jammer. Had er wel heen gewild
      dinsdag 7 juli 2009 @ 12:31:37 #77
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_70734938
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 11:33 schreef planethugo het volgende:
    Wedstrijd tegen genk gaat niet door, was wel te verwachten maar toch jammer.
    Inderdaad, vraag me af waarom die wedstrijd überhaupt gepland is, want dit zat er (helaas) dik in.
      dinsdag 7 juli 2009 @ 13:43:46 #78
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_70737312
    Het is toch jaarlijkse prik dat onze oefenduels in België verboden worden...
    Planning:
    -
      dinsdag 7 juli 2009 @ 21:25:55 #79
    154173 Schimpie
    RJC RJC RJC
    pi_70758177
    Junker was een beetje ongelukkig maar zijn goal was heel fijn aangenomen en afgerond, na zijn goal lukte ook wat meer dingen bij zowel hem als het team.

Verder vond ik nr. 28 indrukwekkend invallen, volgens mij was dat Staelens?

Yulu deed aardig mee maar faalde hard in het afronden.
      dinsdag 7 juli 2009 @ 21:35:58 #80
    60704 LeonH
    pi_70758732
    Net terug van Roda - Volendam. Redelijke pot. En Yulu, 3 kansen achter elkaar mis
    Maar was niet echt anders van 'm gewend
    pi_70774996
    quote:
    Roda JC wijzigt tactiek
    door Rob Sporken

Roda JC wijzigt tactiek MET TWEE SPITSEN Kerkraadse ploeg in tweede helft maatje te groot voor Volendam

VOETBAL – Roda JC heeft de eerste serieuze test in de voorbereiding succesvol afgesloten. Op het veld van UOW’02 werd degradant FC Volendam met 2-0 geklopt.

De eerste twee oefenduels hebben duidelijk gemaakt met welke strategie trainer Harm van Veldhoven op jacht hoopt te gaan naar een minder zorgwekkend seizoen. Voorin kiest de coach voor twee spitsen, een tactiek die het beste past bij het beschikbare spelersmateriaal.

Het spel van Roda kenmerkte zich gisteren door veel beweging op het middenveld en voorin. De spitsen moeten constant op weg zijn en door zich geregeld te laten inzakken ruimte creëren voor diepgaande middenvelders. Een voor de opponent lastig te bespelen speelwijze, als het goed wordt uitgevoerd tenminste.

Tegen Volendam was dat aanvankelijk niet het geval. De eerstedivisionist was in de eerste helft minstens gelijkwaardig en ging mee in het hoge tempo dat Roda hanteerde.

Daarvoor betaalde het na rust de tol. Roda, dat al snel op 1-0 was gekomen via een rake kopbal van Pa Modou Kah, heerste in de tweede helft. Na de 2-0 door Mads Junker liet met name Jeanvion Yulu- Matondo het na de Noord-Hollanders met een hogere nederlaag terug te sturen naar Vaals. Alleen in de slotfase kwam Volendam een paar keer dicht bij de eretreffer.

,,We hebben het in de eerste helft even moeilijk gehad en tegen het einde een paar kansen weggegeven”, aldus Van Veldhoven. „Maar het tempo en de omschakeling waren zeker na rust goed.”

Enige minpunt was het geblesseerd uitvallen van Anouar Hadouir.

De aanvallende middenvelder kreeg na amper zes minuten een vervelende tik van Bernard Hofstede en liet zich tien minuten voor rust vervangen. „Hij heeft een kniestoot gehad, maar het lijkt niet ernstig”, gaf Van Veldhoven aan.

De coach hoopt over enkele dagen te vernemen of Boldizsar Bodor zijn verblijf in Kerkrade verlengt. „Ik verwacht dat het wel goed komt.” Roda heeft de Hongaar een tweejarig contract aangeboden en wil uiterlijk eind deze week weten of hij ingaat op de nieuwe aanbieding. „Aan de ene kant biedt Roda je zekerheid en zegt je verstand gewoon bij te tekenen”, aldus Bodor. „Anderzijds is er interesse en moet ik daar misschien op wachten.”

RODA JC - FC VOLENDAM 2-0 (1-0). 6.

Kah 1-0, 58. Junker 2-0.

Roda: Castro (46. Mardulier), Saeijs (46. Knops), De Fauw, Kah, Lachambre, Janssen, Linssen (65. Vormer), Hadouir (36. Sutchuin), Bodor (65. Staelens), Meulens (46. Yulu-Matondo), Junker (78. Hupperts).

Rihairo Meulens, een van de aanwinsten van Roda, in actie tegen FC Volendam. foto Marcel van Hoorn
    pi_70777695
    Kjell 2de helft gespeeld zo te zien, hoe was ie?
      woensdag 8 juli 2009 @ 14:59:27 #83
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_70780191
    Zijn wel gewend van Yulu dat afronden voor leeg doel moeilijk is.
    pi_70781516
    ASWH, de trots van de regio
    www.thuisuiteten.nl
      woensdag 8 juli 2009 @ 15:36:04 #85
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_70781596
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 15:33 schreef methodmich het volgende:
    VBL-Kwis # 238 Wie weet met een zomerquiz op komst

Wie lost hem op?
    Ik .
    pi_70781693
    Tot hoelang ligt yulu nog onder contract?
      woensdag 8 juli 2009 @ 15:41:40 #87
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_70781778
    Damjanic, Delwarte en Kaesmann, wat een helden waren dat. Keepen konden ze alledrie niet, maar het zijn toch cultfiguren!
      woensdag 8 juli 2009 @ 15:44:14 #88
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_70781892
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 15:41 schreef Professional het volgende:
    Damjanic, Delwarte en Kaesmann, wat een helden waren dat. Keepen konden ze alledrie niet, maar het zijn toch cultfiguren!
    Kaessmann kon er inderdaad helemaal niks van en Delwarte was niet veel beter. Damjanac kon op zich wel redelijk keepen, heeft een paar heel behoorlijke wedstrijden gespeeld, maar al met al was hij veel te wisselvallig en maakte hij veel te veel blunders.
    pi_70781923
    quote:
    Hendriks komt niet terug bij Roda JC
    Nol Hendriks zal niet terugkeren bij Roda JC. Hij wil geen formele rol gaan vervullen bij de Limburgse club en ziet tevens af van een functie als adviseur. Dat zei hij na het oefenduel met FC Volendam (2-0) tegen L1.

Hendrinks wenst niet samen te werken met technisch directeur Martin van Geel. De investeerder had een aantal talentvolle spelers op het oog, maar zat daarmee niet op een lijn met Roda JC.

Hendriks was 25 jaar lang betrokken bij de Kerkradenaren. Tijdens het bewind van Huub Stevens in het Parkstad Limburg Stadion trok hij zich terug uit zijn formele functies.
    pi_70787279
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 15:44 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Ontzettend jammer.
      woensdag 8 juli 2009 @ 19:57:29 #91
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_70790262
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 18:24 schreef ZoneKill het volgende:

[..]

Ontzettend jammer.
    Helemaal niet. Hendriks wilde de macht weer in handen krijgen, hij wilde geen genoegen nemen met een rol op de achtergrond en daarom zit een terugkeer er niet in.
    pi_70794380
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 19:57 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Helemaal niet. Hendriks wilde de macht weer in handen krijgen, hij wilde geen genoegen nemen met een rol op de achtergrond en daarom zit een terugkeer er niet in.
    Ik vind het vrij logisch dat je wat te zeggen wilt hebben als je veel geld investeert en ook nog een neusje voor talenten hebt.
      woensdag 8 juli 2009 @ 22:12:26 #93
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_70795079
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 21:54 schreef ZoneKill het volgende:

[..]

Ik vind het vrij logisch dat je wat te zeggen wilt hebben als je veel geld investeert en ook nog een neusje voor talenten hebt.
    Er is een verschil tussen wat te zeggen willen hebben en de hele club naar je hand willen zetten en niet naar andere capabele mensen willen luisteren.
    pi_70796400
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 22:12 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen wat te zeggen willen hebben en de hele club naar je hand willen zetten en niet naar andere capabele mensen willen luisteren.
    Ja, nu komen we op een punt dat we het naadje van de kous niet weten van de relatie tussen Roda en Hendriks. Het kan ook zo zijn dat bepaalde mensen bij Roda niet willen dat Hendriks inspraak heeft.
    Aan de andere kant begrijp ik ook dat Hendriks niet alle macht kan hebben.
    Maar toch begrijp ik dan niet helemaal waarom ze er niet samen uitkomen, Hendriks heeft Roda in het verleden toch geen kwaad gedaan.

Wie betaalt, bepaalt. blijft het gezegde.
    pi_70796532
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 22:12 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Zoals daar zijn?
    "You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
      woensdag 8 juli 2009 @ 23:10:01 #96
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_70797471
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 22:45 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Zoals daar zijn?
    Ja dat is een goede vraag .

Maar hoe dan ook zou het niet goed zijn om Hendriks alle macht te geven, al was het maar omdat hij Kijer in zijn kielzog meeneemt en die Fortunees wil ik nooit meer bij Roda zien.
    pi_70802774
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 23:10 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ja dat is een goede vraag .

Maar hoe dan ook zou het niet goed zijn om Hendriks alle macht te geven, al was het maar omdat hij Kijer in zijn kielzog meeneemt en die Fortunees wil ik nooit meer bij Roda zien.
    We hebben nu the worst of both worlds. Een nieuw baasje die het oude baasje de laan uit schopt en er zelf niets van bakt. Dan zag ik liever die string puppets van Nolchen of zie ik liever een nieuw baasje die er wat van bakt.
    pi_70806899
    alhoewel het verre van indrukwekkend is wat van geel heeft laten zien tot nu toe met zijn 'immense netwerk en connecties' weet ik niet of we nog zoveel vertrouwen in hendriks moeten hebben. Hij roep te pas en onpas maar wat en spreekt zichzelf voortdurend tegen. Dat hij niet goed is in samenwerken is allang bekend dus opzich niet verwonderlijk dat het zo afloopt.

Ook kinderachtig, hij heeft een goede spits zegt ie maar zolang niet alles en iedereen naar zijn poppen danst gaat hij hem niet halen. Nee dat is echt in het belang van roda denken...
    pi_70807728
    quote:
    VANDAMME VERGEET FOTOPERSDAG RODA

Aanwinst Mads Junker toont op Roda’s traditionele fotopersdag aan klaar te zijn voor het WMC. Een aantal spelers (Tyton, De Jong en Urdinov) ontbrak gisteren met opgave van reden. Dat Jamaïque Vandamme niet op de elftalfoto werd vastgelegd was daarentegen niet de bedoeling. De van een meniscusoperatie herstellende aanvaller was de fotopersdag vergeten en kan volgens trainer Harm van Veldhoven een boete tegemoetzien. In augustus wordt mogelijk een nieuwe, actuelere elftalfoto gemaakt en kan Vandamme alsnog aanschuiven. foto Ermindo Armino
      donderdag 9 juli 2009 @ 12:21:57 #100
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_70808619
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 11:56 schreef ZoneKill het volgende:

[..]
    Hij was de beruchte sok zeker kwijt...
    Planning:
    -
      donderdag 9 juli 2009 @ 12:35:31 #101
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_70809045
    dat is een echte professional.... sjonge jonge wat een kneus
      donderdag 9 juli 2009 @ 18:53:21 #102
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_70822536
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 12:35 schreef planethugo het volgende:
    dat is een echte professional.... sjonge jonge wat een kneus
    Er is ook maar één echte Professional
      donderdag 9 juli 2009 @ 20:37:29 #103
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_70826177
    quote:
    Malki voor Roda JC te duur

Spits Sanharib Malki verhuist niet van Germinal Beerschot naar Roda JC. De Limburgers vinden de door de Belgen gevraagde transfersom veel te hoog.

Trainer Van Veldhoven zag Malki als opvolger van Sekou Cissé.

Bron: AD Sportwereld
    quote:
    Boldizsar Bodor blijft bij Roda JC

Boldizsar Bodor heeft zijn contract bij Roda JC met twee jaar verlengd tot de zomer van 2011.

De 27-jarige Hongaar hoopte zich als transfervrije speler financieel te kunnen verbeteren door een stap te maken naar een buitenlandse club. De interesse vanuit Frankrijk en Spanje werd niet concreet waarop de middenvelder besloot alsnog in te gaan op de aanbieding van Roda. De international begint aan zijn zesde seizoen in Kerkrade.

Volgens directeur Martin van Geel zijn met het aanblijven van Bodor de verdediging en het middenveld op sterkte. ,,We richten ons nu alleen nog op een spits."

Bron: Lachblad de Limburger
    quote:
    Roda-fan wijst verlaging stadionverbod KNVB af

Een supporter van Roda JC heeft donderdag voor de rechtbank in Maastricht een schikkingsvoorstel van de KNVB afgewezen. Zij zag niks in een verlaging van het stadionverbod naar zes jaar.

De 19-jarige vrouw had de voorzieningenrechter in een kort geding verzocht een door de voetbalbond opgelegd stadionverbod van negen jaar per direct op te heffen. De Kerkraadse zou betrokken zijn geweest bij het bekladden van het huis van scheidsrechter Pol van Boekel in Venray in april 2008. Voor dit vergrijp werd zij echter niet vervolgd door het openbaar ministerie (OM) in Roermond. Zes andere aanhangers van Roda JC kregen op 16 april wel een werkstraf van 56 uur opgelegd door de Roermondse rechtbank.

De voorzieningenrechter doet over twee weken uitspraak.

quote:
    Joost Meijs hoofd projecten bij Roda JC

Joost Meijs treedt met onmiddellijke ingang in dienst van Roda JC als hoofd projecten.

De Kerkradenaar komt over van TV Limburg, waar hij verantwoordelijk was voor de commerciële activiteiten. Meijs heeft onder andere als taak het aantal sponsors bij Roda te laten groeien.

Planning:
    -
      vrijdag 10 juli 2009 @ 12:34:15 #104
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_70844854
    wat een verrassing van Malki....
      vrijdag 10 juli 2009 @ 14:26:52 #105
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_70848677
    Was wel te verwachten, selectie is compleet zeggen ze ook.
    Mijn god, er moet gewoon wat bij komen want met de huidige selectie red je het gewoon niet.

Vind het gewoon lachwekkend dat we 3 spitsen hebben die nog geen bal kunnen raken. Een normaal team heeft misschien 1 zo`n spits. Nee wij hebben er 3!!
      vrijdag 10 juli 2009 @ 14:36:31 #106
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_70848964
    Drie spitsen die geen bal kunnen raken? Ik kom er op vier: Gommans, Vandamme, van Tornhout & Matondo...

Junker en Meulens kan ik moeilijk iets over zeggen momenteel
    Planning:
    -
      vrijdag 10 juli 2009 @ 14:40:42 #107
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_70849093
    over Junker én Meulens heb ik opzich wel een goed gevoel. Waar dat op gebaseerd is weet ik ook niet

Maar van geel zegt NIET dat de selectie rond is, hij zegt alleen dat het middenveld en verdediging rond is. Daar loopt idd opzich genoeg rond maar een centrale verdediger zou niet verkeerd zijn, dan kan de fauw weer op rechts gaan spelen. Ook zou ik naast een spits nog een nieuwe nr 10 zien, zéker als Hadouir alsnog vertrekt. Klok van Vitesse bijv.
      vrijdag 10 juli 2009 @ 14:40:47 #108
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_70849100
    Nog eentje extra dan, 4 zelfs! En met die 4 schiet je gewoon helemaal niks mee op. Meulens krijgt het voordeel van de twijfel maar moet nog laten zien of hij uberhaupt iets kan. Stap van Dordrecht naar Roda kan ook een te grote zijn.
    Junker gaat denk ik wel een aanwinst worden.
      vrijdag 10 juli 2009 @ 14:43:04 #109
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_70849154
    quote:
    Op vrijdag 10 juli 2009 14:40 schreef planethugo het volgende:
    Ook zou ik naast een spits nog een nieuwe nr 10 zien, zéker als Hadouir alsnog vertrekt.
    Aldus het LD/DDL blijft Hadouir, hij zou zijn bijgetrokken in de voorbereiding.
    Planning:
    -
      vrijdag 10 juli 2009 @ 14:50:20 #110
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_70849370
    quote:
    Op vrijdag 10 juli 2009 14:43 schreef DarkShine het volgende:

[..]

ik weet
    pi_70852948
    quote:
    Op vrijdag 10 juli 2009 14:43 schreef DarkShine het volgende:

[..]

pi_70853019
    quote:
    Op vrijdag 10 juli 2009 14:36 schreef DarkShine het volgende:
    Drie spitsen die geen bal kunnen raken? Ik kom er op vier: Gommans, Vandamme, van Tornhout & Matondo...

Junker en Meulens kan ik moeilijk iets over zeggen momenteel
    Ik hoop toch dat Junker het gaat maken anders wordt een echt een drama voorin.
    pi_70853059
    Tsjah, Gommans, Junker, Meulens, Tornhout, Matondo, 3 ex-vitesse...
      vrijdag 10 juli 2009 @ 20:24:08 #114
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_70860168
    quote:
    Extra oefenduel Roda JC

Roda JC speelt op 18 juli een oefenduel tegen de Belgische tweedeklasser Beveren, de ploeg van trainer Johan Boskamp. De wedstrijd op het veld van UOW'02 begint om 19.00 uur.

Het duel komt in de plaats van de afgelaste ontmoeting tegen Racing Genk. De eerste oefenwedstrijd van de voorbereiding tegen SVN, die wegens de regen na acht minuten werd gestaakt, wordt ingehaald op dinsdag 1 september (19.00 uur).

Planning:
    -
      zondag 12 juli 2009 @ 12:23:50 #115
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_70897040
    Gold Cup

Marcel de Jong scoort de 2-1 voor Canada (Canada 2-2 Costa Rica).

Planning:
    -
    pi_70907861
    Lekker verdedigt en dito gekeept
      maandag 13 juli 2009 @ 11:29:30 #117
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_70928400
    oh my god can you believe that!

stelt ook geen fuck voor die gold cup, ik had er iig nog nooit van gehoord tot een paar weken geleden
    pi_70935981
    quote:
    Half dozijn treffers voor Hadouir tegen Merefeldia
    door Jos Op ‘t Eijnde

BLESSUREVRIJ Delorge en Van Tornhout hervatten groepstraining

VOETBAL – Roda JC heeft zaterdagavond in Nederweert vierdeklasser Merefeldia met dubbele cijfers verslagen (0-14). Opvallendste speler aan Kerkraadse zijde was Anouar Hadouir (foto). Als tweede spits scoorde hij niet alleen zes doelpunten, maar zorgde hij ook voor vier assists. Daarnaast was hij negentig minuten lang in beweging en zorgde voortdurend voor dreiging.

Tot grote tevredenheid van trainer Harm van Veldhoven. „Iedereen in de ploeg wil op dit moment in wedstrijden en trainingen een stapje extra zetten, de ploeg speelt fris en er is veel enthousiasme.

Anouar Hadouir is daar een goed voorbeeld van, zaak is nu dat zijn spel constant op dit niveau blijft.”

Hadouir zelf was na afloop dan ook het middelpunt voor de aanwezige supporters, maar de uitblinker heeft een vertrek bij Roda nog steeds niet uit zijn hoofd gezet. „Ik heb weer plezier in het voetbal, dat is het belangrijkste om te kunnen presteren. Alles is nog mogelijk, ik heb mij zelf ook geen termijn gesteld om een beslissing over mijn voetbaltoekomst te nemen, maar zolang ik bij Roda JC speel zal ik optimaal presteren. Het is lang geleden dat ik zo rustig ben geweest in mijn hoofd, het beste bewijs dat ik lekker in mijn vel zit.”

Na een 0-6 ruststand zette Roda JC in de slotfase de amateurs op dubbele cijfers, waarbij nieuwkomer Rihairo Meulens drie keer scoorde. Bij Roda JC ontbrak Jeanvion Yulu-Matondo wegens een lichte enkelblessure en moest Jean-Paul Saeijs al na twintig minuten met een oude heupblessure naar de kant. Wel zijn de langdurig geblesseerde Laurent Delorge en Dieter van Tornhout fit verklaard, zij hervatten vandaag de groepstraining.

MEREFELDIA - RODA JC 0-14 (0-6). 12.

Vormer 0-1, 15. en 24. Hadouir 0-2 en 0-3, 28. Bodor 0-4, 33. Junker 0-5, 34.

Hadouir 0-6, 52. Sutchuin 0-7, 55. Hadouir 0-8, 61. De Fauw 0-9, 64. Hadouir 0-10, 81. en 82. Meulens 0-11 en 0-12, 85. Hadouir 0-13, 86. Meulens 0-14. Opstelling Roda JC: Castro (46. Mardulier), Saeijs (20. Addo), Kah (46. Knops), De Fauw, Lachambre (46. Staelens), Vormer, Linssen (46.

Sutchuin), Janssen (64. Hupperts), Bodor, Hadouir, Junker (46. Meulens).
      maandag 13 juli 2009 @ 15:51:58 #119
    154193 TheYoung1
    pi_70936163
    Saeijs vroeg vervangen.. Blessure mss?
    Patat, dat is het!!
    pi_70936359
    Denk dat hij eruit werd gelopen door aanvallers van MEREFELDIA.
      maandag 13 juli 2009 @ 15:59:03 #121
    154193 TheYoung1
    pi_70936395
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 15:57 schreef ZoneKill het volgende:
    Denk dat hij eruit werd gelopen door aanvallers van MEREFELDIA.
    Patat, dat is het!!
      maandag 13 juli 2009 @ 17:34:21 #122
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_70939414
    Planning:
    -
    pi_70939468
    och ja.. maar nog eens gaan volgen dan
      maandag 13 juli 2009 @ 20:46:42 #124
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_70945206
    Wat een afschuwelijke t-shirts!
      dinsdag 14 juli 2009 @ 10:26:30 #125
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_70959063
    wat speelt dat vise eigenlijk?
      dinsdag 14 juli 2009 @ 12:25:11 #126
    154193 TheYoung1
    pi_70962578
    Nationale divisie 3 b.

Iemand overigens wat inside info over wat er nu met Oper gebeurt? Vind het maar vreemd stil rond hem...
    Patat, dat is het!!
      dinsdag 14 juli 2009 @ 13:00:39 #127
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_70963705
    De eerste 2 duels van Roda mis ik omdat ik dan in Kroatië ben, zie net dat de competitie daar dan ook begint. Kijken of ik daar geen wedstrijdje kan meepakken
    Planning:
    -
      dinsdag 14 juli 2009 @ 14:09:46 #128
    154193 TheYoung1
    pi_70966036
    Veel vakantieplezier in Kroatië!!

Maar wat is nou met Oper?
    Patat, dat is het!!
      dinsdag 14 juli 2009 @ 14:49:27 #129
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_70967508
    niks is met Oper, die is gewoon definitief weg. Junker is zijn vervanger en daarmee is voor Roda de zaak af. Hij was een grootverdiener in de selectie en met zijn blessuregevoeligheid was het risico waarschijnlijk te groot voor van geel.

Had het ook graag anders gezien maar wel begrijpelijk
      dinsdag 14 juli 2009 @ 14:53:10 #130
    154193 TheYoung1
    pi_70967651
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 14:49 schreef planethugo het volgende:
    niks is met Oper, die is gewoon definitief weg. Junker is zijn vervanger en daarmee is voor Roda de zaak af. Hij was een grootverdiener in de selectie en met zijn blessuregevoeligheid was het risico waarschijnlijk te groot voor van geel.

Was ik al bang voor.
    Had eigenlijk een beetje de hoop dat hij, net als Bodor, toch zou blijven. Maar dan wel tegen een aangepast jaarsalaris.
    Betekent dus wel, dat hij nu clubloos is?
    Patat, dat is het!!
    pi_70968377
    Was het dan gewoon een toffe gast of wat, want zoveel heeft hij toch ook niet gescoord.
      dinsdag 14 juli 2009 @ 15:25:49 #132
    154193 TheYoung1
    pi_70968893
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 15:13 schreef DeVinger het volgende:
    Was het dan gewoon een toffe gast of wat, want zoveel heeft hij toch ook niet gescoord.
    Hij trok wel altijd een man of 2 met zich mee. Daar hadden we veel meer gebruik van moeten maken.
    En tja, zn blessuregevoeligheid...Schijnen alle spitsen overal tegenwoordig last van te hebben.
    Patat, dat is het!!
      dinsdag 14 juli 2009 @ 20:14:02 #133
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_70978820
    quote:
    Oper is gewoon een goede, slimme spits. Hij scoorde niet overdreven veel maar was ook meestal maar net fit genoeg om te spelen. Een fitte Oper zou voor de meeste eredivisieclubs een aanwinst zijn
      dinsdag 14 juli 2009 @ 20:51:02 #134
    218159 Tripless
    Roda JC Kerkrade
    pi_70980286
    Volgens mij is het 0-1 geworden in Visé, geen slecht resultaat.
    We should not be moved!
      dinsdag 14 juli 2009 @ 21:08:05 #135
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_70980840
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 20:51 schreef Tripless het volgende:
    net stond er nog heel iets anders
      dinsdag 14 juli 2009 @ 21:26:33 #136
    218159 Tripless
    Roda JC Kerkrade
    pi_70981437
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 21:08 schreef planethugo het volgende:

[..]

net stond er nog heel iets anders
    Klopt. Het is ook in 1-1 geïndigd. Wat verwarrend!

Na zeker 100 minuten gespeeld te hebben is het 1-1 gebleven in Visé tegen de plaatselijke FC. Het doelpunt aan Roda-zijde werd gemaakt door Davy de Fauw. De verdediger schoot een vrije trap van Hadouir achter de doelman. Roda JC had in de eerste helft de beter kansen, maar had minder geluk. Visé kwam in de vijftigste minuut op gelijke hoogte. 1-1. Lachambre kreeg niet veel later zijn tweede gele kaart, tot grote verbazing van iedereen. "Zwaar overdreven", zo werd direct gezegd. In de slotminuut wist Knops nog een vrije trap op de lat te werken.
    We should not be moved!
      dinsdag 14 juli 2009 @ 21:29:50 #137
    154193 TheYoung1
    pi_70981549
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 20:51 schreef Tripless het volgende:
    1-1 is in mijn ogen ook geen goed resultaat...
    Patat, dat is het!!
      dinsdag 14 juli 2009 @ 21:48:10 #138
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_70982115
    Kreeg net te horen dat zowat iedere Roda speler geel heeft gekregen...
    Planning:
    -
    pi_70982581
    quote:
    Onze enige spits met een IQ>80. Dat merkte je ook wel in het veld.
      dinsdag 14 juli 2009 @ 22:09:48 #140
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_70982877
    quote:
    Ik hoop niet dat onze spelers 'TOF' zijn, beter hebben ze 'Hart voor Roda'.
    Planning:
    -
      dinsdag 14 juli 2009 @ 22:52:40 #141
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_70984275
    Knops vrije trap op de lat, hij krijgt tenminste speelminuten!
      dinsdag 14 juli 2009 @ 22:57:20 #142
    218159 Tripless
    Roda JC Kerkrade
    pi_70984422
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 22:52 schreef Professional het volgende:
    Meer jeugdspelers zouden een kans moeten krijgen. Top dat ook Urinov mocht invallen. Deze jongens kunnen ons weer op niveau tillen. Niet alleen sportief, maar zeker ook op financieel gebied zijn jeugdspelers uiterst aantrekkelijk. En dat het deze keer iets minder gaat, ach.. Nu blijven ze met beide beentjes op de grond. Dat is ook heel wat waard. Vooral nu niet gaan zweven.
    We should not be moved!
      dinsdag 14 juli 2009 @ 23:08:51 #143
    60704 LeonH
    pi_70984768
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 22:52 schreef Professional het volgende:
    Inderdaad. Nu nog in de competitie. Zo vreemd kijk ik er trouwens niet van op. Hij heeft gewoon een hele goede pass/schot in de voeten met links!
      dinsdag 14 juli 2009 @ 23:13:06 #144
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_70984910
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 14:49 schreef planethugo het volgende:

is ie via de achterdeur vertrokken? Beetje jammer dat ie zo afgeserveerd word, heeft toch heel wat belangrijke doelpunten gemaakt.
      dinsdag 14 juli 2009 @ 23:15:43 #145
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_70985012
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 22:01 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Onze enige spits met een IQ>80. Dat merkte je ook wel in het veld.
    Ach AZ heeft nu ee trainer met een IQ van ver onder de tachtig, dat is veel erger.
      dinsdag 14 juli 2009 @ 23:16:40 #146
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_70985049
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 23:15 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ach AZ heeft nu ee trainer met een IQ van ver onder de tachtig, dat is veel erger.
    Het zal hoger liggen dan Danny Schreurs. Weet die gast trouwens al dat Maastricht - Zwolle een stukje verder is dan Maastricht - Sittard?
    Planning:
    -
      dinsdag 14 juli 2009 @ 23:22:19 #147
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_70985276
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 23:16 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Het zal hoger liggen dan Danny Schreurs. Weet die gast trouwens al dat Maastricht - Zwolle een stukje verder is dan Maastricht - Sittard?
    Schreurs is dan ook een voetballer die voor het ID-team van Oranje uitkomt....(sporters met leerproblemen en een IQ-waarde van minder dan 75)
      dinsdag 14 juli 2009 @ 23:29:40 #148
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_70985593
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 23:22 schreef RD4 het volgende:

[..]

Schreurs is dan ook een voetballer die voor het ID-team van Oranje uitkomt....(sporters met leerproblemen en een IQ-waarde van minder dan 75)
    Ik dacht dat dat voor alle spelers was die voor Oranje uitkwamen...
    Planning:
    -
      woensdag 15 juli 2009 @ 11:04:38 #149
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_70994514
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 23:13 schreef RD4 het volgende:

[..]

is ie via de achterdeur vertrokken? Beetje jammer dat ie zo afgeserveerd word, heeft toch heel wat belangrijke doelpunten gemaakt.
    een afscheid na de wedstrijd tegen Cambuur thuis was niet zo een goede optie Hij zal nog wel officieel uitgezwaaid worden tijdens de competitie maar ik denk niet dat ie nog terugkomt als speler. Of hij moet geen club vinden en in augustus ergens genoegen nemen met een flinke daling van zijn salaris. Maar van geel heeft bij het aantrekken van Junker iig gezegd dat hij de vervanger van Oper is.

maar wtf, bij het typen van dit bericht is er een adverentie op fok over daten in shittard
      woensdag 15 juli 2009 @ 11:11:10 #150
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_70994699
    Geile sjit
      woensdag 15 juli 2009 @ 11:22:48 #151
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_70995035
    idd, check die plaatjes, wow ik ben verkocht YES KEAL
      donderdag 16 juli 2009 @ 11:36:46 #152
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_71028418
    quote:
    Valckx haalt Oper naar China

Andres Oper (31) zet zijn loopbaan voort in China. De aanvaller van Roda JC was transfervrij en zette gisteren zijn handtekening onder een contract bij Shanghai Shenhua. De club van technisch directeur Stan Valckx wist de Est voor een half jaar te binden met een optie voor één seizoen.

"Andres vertrekt vandaag naar China en moet alleen nog medisch worden gekeurd", zegt zijn zaakwaarnemer Chiel Dekker. "In augustus begint de tweede seizoenshelft." Oper was de laatste vier seizoenen in Kerkrade goed voor 32 competitietreffers en speelde daarvoor bij Torpedo Moskou, Aalborg BK en FC Flora Tallinn.

Bron: De Telegraaf
    Planning:
    -
      donderdag 16 juli 2009 @ 11:38:09 #153
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_71028462
    quote:
    Verkoop seizoenkaarten Roda JC loopt uitstekend
    De verkoop van seizoenkaarten bij Roda JC loopt erg goed. Op dit moment heeft Roda JC al meer seizoenkaarten verkocht dan bij de start van het afgelopen seizoen.

Commercieel directeur Marc Jetten over deze ontwikkeling: “Drie weken voor het begin van de competitie staat de teller al beduidend hoger dan afgelopen jaar omstreeks deze periode. We danken dit succes vooral aan de positieve afsluiting van afgelopen seizoen. We hebben ons op miraculeuze wijze gehandhaafd in de eredivisie. Het euforische gevoel dat hierdoor is ontstaan werkt door op de verkoop van de seizoenkaarten. De laatste weken van de competitie heeft ons zeer bewust gemaakt van het belang van de twaalfde man. De sfeer in de thuiswedstrijden tegen FC Dordrecht en SC Cambuur was fantastisch en een nagenoeg vol huis doet wonderen voor de spelersgroep.

De eerste thuiswedstrijd van Roda JC is zaterdag 8 augustus thuis tegen FC Groningen. De komende weken hopen we nog verder door te kunnen groeien.”

Bron: Roda JC
    Planning:
    -
    pi_71028965
    quote:
    Roda JC-geldschieter Hendriks in gesprek met andere club
    Arnold Hendriks keert definitief niet meer terug bij Roda JC. De 72-jarige geldschieter heeft te horen gekregen dat technisch directeur Martin van Geel geen prijs stelt op zijn betrokkenheid.

Dat Van Geel Hendriks er niet bij wil hebben hoorde de geldschieter via medewerkers binnen de club. "En dus komt er een einde aan een tijdperk", zo zegt Hendriks tegenover Voetbal International.

Hendriks bood onlangs nog vier spelers aan bij de club uit Kerkrade. "Maar daar wensten ze geen gebruik van te maken. En dus ben ik bezig met een andere Nederlandse club, waar wel waardering van komt. Nee, de naam daarvan maak ik nog niet bekend."

Van Geel liet niet lang geleden weten dat hij het idee heeft dat Hendriks niet binnen een moderne voetbalclub kan werken. "Het gaat niet om mij, maar om Roda JC. Ik heb mijn best gedaan en altijd uit liefde voor die club gehandeld. Maar als Martin van Geel het niet wil, dan moet hij het zelf proberen. Ik hoor altijd dat hij zo'n groot netwerk over de hele wereld heeft. Nou, ik hoop de komende jaren veel grote namen te kunnen zien", aldus Hendriks.
      donderdag 16 juli 2009 @ 11:59:54 #155
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_71029043
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 11:56 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]
    Hij heeft de 4 talentjes die hij Roda wou aanbieden in Venlo gestald (om ze daarna naar Kerkrade te halen als ze voldoen), big deal...
    Planning:
    -
    pi_71029225
    Dus hij wordt nu geldschieter bij VVV?
    pi_71029265
    quote:
    Afrikaanse testspelers VVV afkomstig van Nol Hendriks
    door Rob Sporken

RODA Kerkraadse club toonde geen intesesse

VOETBAL – De twee testspelers die momenteel met VVV op trainingskamp in Delden verblijven zijn afkomstig van Nol Hendriks. De voormalig technisch directeur en geldschieter van Roda bevestigt dat hij Alex Nkume en Michael Babatunde voor een proefperiode heeft gestald in Venlo. VVV-voorzitter Hai Berden wil niet ingaan op de vraag of Hendriks een rol speelt in de proefperiode van de verdediger en de aanvaller.

Het koppel maakt deel uit van de Nigeriaanse nationale ploeg onder twintig jaar. Hendriks kwam het duo op het spoor via een tipgever.

Aangezien Roda geen interesse toonde in de twee Afrikanen, klopte Hendriks aan bij VVV. Met succes, want de naar versterking speurende promovendus was bereid beiden op proef te laten komen.

Aangezien de relatie met Roda- directeur Martin van Geel vertroebeld is, zoekt Hendriks ook naar andere clubs om testspelers onder te brengen. Roda heeft onlangs aangekondigd te willen starten met een investeringsfonds, dat financiële middelen moet genereren om spelers te kunnen kopen.

Geïnteresseerden kunnen participeren, participeren, maar hebben geen beslissingsbevoegdheid bij het aantrekken van spelers. Ook Hendriks is benaderd, maar hij had geen trek om mee te doen zonder een stem te hebben op het moment waarop beslist wordt een speler vast te leggen.

Het heeft er nu alle schijn van dat Hendriks zelf bezig is met een soort investeringsfonds en in trek is bij tal van andere clubs.

,,Een week of zes geleden heeft MVV me gepolst”, zegt Hendriks, een uitspraak die de Maastrichtse club bij monde van Nico Jongen overigens ontkent. ,,En ook Fortuna heeft zich bij me gemeld. Maar als ik jonge spelers heb, richt ik me altijd in eerste instantie tot Roda.

Daar ligt nog steeds mijn hart. Pas als daar geen behoefte bestaat aan de spelers die ik aanbied, ga ik op zoek naar clubs die hen wel willen testen. Op dit moment ben ik bezig met VVV.”

Nol Hendriks.
    pi_71029301
    Heeft VVV met Hendriks niet meer toekomst dan Roda zonder Hendriks?
    pi_71029336
    Alsie zn geld kwijt moet dan weet ik ook nog wel een leuk cluppie
      donderdag 16 juli 2009 @ 12:11:45 #160
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_71029421
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 12:07 schreef EvanderSno het volgende:
    Heeft VVV met Hendriks niet meer toekomst dan Roda zonder Hendriks?
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 12:08 schreef TerroRobbie het volgende:
    Alsie zn geld kwijt moet dan weet ik ook nog wel een leuk cluppie
    Babangida en Sibon (om maar eens 2 spelers te noemen) zijn ook eerst bij VVV 'gestald' en vervolgens naar Roda gehaald.

Wat er nu gebeurd is niks nieuws. VVV is enkel een Eredivisieclub ipv. een Eerste Divisieclub in de marge.
    Planning:
    -
      donderdag 16 juli 2009 @ 12:28:22 #161
    248754 HairyArsedIrishman
    I just raped your sheep...
    pi_71029904
    Van mij mogen ze zo terug naar Roda. We hebben hier al Afrikanen zat in het team.
    Messin' with the Kid.
    Alt en gries durf ge werre, bloos neej vrèk...
    Celtic FC | VVV Venlo | Nijmegen Devils | Edmonton Oilers | FC Nordsjælland
    pi_71030390
    quote:
    Oper vindt via Valckx onderdak in Shanghai

16/07/2009 08:40

Stan Valckx heeft Andres Oper een nieuwe uitdaging geboden. De technisch directeur haalde de aanvaller van Roda JC naar Shanghai Shenhua.

Oper vertrekt donderdag naar China voor het afronden van de overgang. 'Andres moet alleen nog medisch worden gekeurd', zei zijn zaakwaarnemer Chiel Dekker in De Telegraaf. De 31-jarige Est tekent voor een half jaar met een optie voor een tweede seizoen.

Roda JC had een optie Oper in Kerkrade te houden, maar kon die vanwege de onzekerheid over de toekomst niet lichten. De Estse spits was dicht bij een overgang naar Iraklis Saloniki. Op het laatste moment ketste de transfer af. Bij Shanghai Shenhua is Valckx sinds eind januari actief als technisch directeur.www.vi.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door ZoneKill op 16-07-2009 13:03:16 ]
      donderdag 16 juli 2009 @ 12:53:47 #163
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_71030660
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 12:28 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
    Van mij mogen ze zo terug naar Roda. We hebben hier al Afrikanen zat in het team.
    "De negerhut van Ome Nol"
    Planning:
    -
      donderdag 16 juli 2009 @ 13:06:20 #164
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_71031042
    Van Oper weet je nu al dat hij niet vol gaat houden daar. Zijn blessuregevoeligheid zal daar ook aan licht komen. Had die beter bij Roda kunnen blijven voor minder salaris, maar hij zou nog wel eens willen cashen. Welke voetballer niet tegenwoordig?

Ik moest ook meteen aan Nol denken toen ik gisteren las van de twee testers bij VVV. Babangida deja vu?
      donderdag 16 juli 2009 @ 14:46:00 #165
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_71034344
    quote:
    [b]Op donderdag 16 juli 2009 13:06 schreef maar hij zou nog wel eens willen cashen.
    En daar heeft hij groot gelijk in. Hij weet zelf ook wel dat hij door zijn blessures en ook gezien zijn leeftijd niet nog jaren zal kunnen spelen en als je dan de kans krijgt om nog even flink wat geld op te halen dan doe je dat.
    pi_71034391
    een speler die in estland, zweden, rusland en nederland gespeeld heeft is zowiezo een broodvoetballer. Maakt ook verder niets uit, hij heeft groot gelijk. Maar wel jammer dat ie nu echt definitief weg is, hopelijk wordt er nog een fatsoenlijk afscheid voor 'm geregeld.
      vrijdag 17 juli 2009 @ 11:20:41 #167
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_71059987
    Wat een gejank op prikbord over Nol nu. De PLS generatie weet dus niet hoe vaak Nol al spelers bij een andere club heeft 'gestalt' om ze daarna naar Roda te halen...
    Planning:
    -
      vrijdag 17 juli 2009 @ 11:29:09 #168
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_71060255
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 11:20 schreef DarkShine het volgende:
    Wat een gejank op prikbord over Nol nu. De PLS generatie weet dus niet hoe vaak Nol al spelers bij een andere club heeft 'gestalt' om ze daarna naar Roda te halen...
    Het probleem is dat Nol de spelers wilde halen met het transfergeld van Cisse, toen heeft Roda nee gezegd en heeft ie ze zelf bekostigd en bij VVV gestald. (Wat zijn goed recht is, maar beetje jammer van hem dat ie altijd zegt dat ie een Roda man is en niks voor andere clubs wil doen).

Wat die PLS triangeljosti's ook niet snappen is dat die gasten van buiten de EU komen en die zouden meteen een zak geld kosten aan salaris. Geld wat Roda niet heeft.
    pi_71060974
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 11:29 schreef RD4 het volgende:
    Wat die PLS triangeljosti's ook niet snappen is dat die gasten van buiten de EU komen en die zouden meteen een zak geld kosten aan salaris. Geld wat Roda niet heeft.
    Voor voetballers onder de 20 jaar zijn de salariseisen een stuk lager, meer ik.
      vrijdag 17 juli 2009 @ 11:53:09 #170
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_71061158
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 11:29 schreef RD4 het volgende:

[..]

Het probleem is dat Nol de spelers wilde halen met het transfergeld van Cisse, toen heeft Roda nee gezegd en heeft ie ze zelf bekostigd en bij VVV gestald. (Wat zijn goed recht is, maar beetje jammer van hem dat ie altijd zegt dat ie een Roda man is en niks voor andere clubs wil doen).
    VVV betaalt als ze ze na de proefperiode willen behouden.
    quote:
    Neem die josti die telkens over Team VVCS begint
    Planning:
    -
      vrijdag 17 juli 2009 @ 12:01:24 #171
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_71061453
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 11:53 schreef DarkShine het volgende:

[..]

VVV betaalt als ze ze na de proefperiode willen behouden.
    [..]

je hebt het over stallen, maar als vvv die spelers wil hebben dan staan ze toch gewoon dáár onder contract en dus niet bij ons. Nol lult gewoon maar wat. Hij is te oud om zich nog veel ermee bezig te houden. Roda is zijn club. Hij wil samenwerken blablabla. Ondertussen is ie bezig met spelers verhandelen, wil hij absoluut niet samenwerken en gaat ie gewoon gezellig bij vvv babbelen.

Al heeft van geel hier natuurlijk ook wel een aandeel in, Nol is de hoofschuldige
      vrijdag 17 juli 2009 @ 12:14:17 #172
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_71061903
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 11:53 schreef DarkShine het volgende:

Daar loopt toch echt niks voor ons rond, die jongens zijn of ex-volgevreten vedettes of absolute mislukkelingen. Te slecht voor Roda.
      vrijdag 17 juli 2009 @ 12:28:12 #173
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_71062373
    toch heb ik Nordin Wooter altijd een goede spelert gevonden. Ook toen ie bij RBC was maar die zal nu wel niks meer voorstellen
      vrijdag 17 juli 2009 @ 12:32:06 #174
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_71062513
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 12:28 schreef planethugo het volgende:
    toch heb ik Nordin Wooter altijd een goede spelert gevonden. Ook toen ie bij RBC was maar die zal nu wel niks meer voorstellen
    Is nu alleen nog maar een naam. Wie kent Thomas Litjens nog?

En wat de neuk doet Edwin Linssen voor VVCS? Sjef Blatter werkt er btw ook!
      vrijdag 17 juli 2009 @ 12:47:25 #175
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_71063011
    Litjens komt toch uit de jeugd van roda ofniet? Heeft iig nooit het eerste elftal gehaald volgens mij. Echt zo een speler die het nergens gemaakt heeft maar toch meestal bij een 3de divisieclub terecht komt. Kan je beter een echte baan gaan zoeken.

Maaruh Linssen bij team vvcs? of heeft ie daar een bijbaantje

Als je gratis wil shoppen kan je ook op http://www.transfervrijevoetballers.nl/ kijken
    pi_71066634
    Erwin Koen zou misschien nog niet eens een slechte zijn, maar de meeste spelers die in Team VVCS speelden op het toernooi in Frankrijk waren niet echt toppers.

Dit waren ze: Barry Ditewig, Maarten Woudenberg, Robin Faber, Thomas Litjens, Lion Axwijk, Christy Bonevacia, Pascal Heije, Kiki Musampa, Rocky Siberie, Nordin Wooter, Erwin Koen, Roy Ouwerkerk, Howard Nedd, Geoffrey Verweij, Henk Baum, Yassine Assa, Marcio Junqueira, Urgel Wijnaldum en Jamal Dibi.
    www.thuisuiteten.nl
      vrijdag 17 juli 2009 @ 14:30:47 #177
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_71067045
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 14:19 schreef methodmich het volgende:
    Erwin Koen zou misschien nog niet eens een slechte zijn, maar de meeste spelers die in Team VVCS speelden op het toernooi in Frankrijk waren niet echt toppers.

Dit waren ze: Barry Ditewig, Maarten Woudenberg, Robin Faber, Thomas Litjens, Lion Axwijk, Christy Bonevacia, Pascal Heije, Kiki Musampa, Rocky Siberie, Nordin Wooter, Erwin Koen, Roy Ouwerkerk, Howard Nedd, Geoffrey Verweij, Henk Baum, Yassine Assa, Marcio Junqueira, Urgel Wijnaldum en Jamal Dibi.
    Thomas Litjens is zelfs ex-Roda 2, die is toendertijd zijn geluk gaan beproeven in Engeland en Schotland. Heeft nog bij Falkirk gebald
      vrijdag 17 juli 2009 @ 14:45:48 #178
    pi_71067520
    http://www.venlonaren.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=2904&Itemid=1

Komop zeg. Moet Roda echt in Midden Limburg gaan vissen naar publiek?
    Messin' with the Kid.
      vrijdag 17 juli 2009 @ 14:55:36 #179
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_71067842
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 14:45 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
    http://www.venlonaren.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=2904&Itemid=1

Komop zeg. Moet Roda echt in Midden Limburg gaan vissen naar publiek?
    Als je je wil profileren als de club van Limburg wel. En alle respect voor VVV, maar wat hebben die de laatste 15 jaar bereikt? Kampioen worden in de Jupiler League wil niet zeggen dat je je mag meten met de grote jongens, blijf eerst maar eens een paar jaar in de Eredivisie, dan kunnen jullie je misschien meten met Heracles...
      vrijdag 17 juli 2009 @ 15:02:24 #180
    pi_71068072
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 14:55 schreef RD4 het volgende:

[..]

Als je je wil profileren als de club van Limburg wel. En alle respect voor VVV, maar wat hebben die de laatste 15 jaar bereikt? Kampioen worden in de Jupiler League wil niet zeggen dat je je mag meten met de grote jongens, blijf eerst maar eens een paar jaar in de Eredivisie, dan kunnen jullie je misschien meten met Heracles...
    Ik zie het nut er gewoon totaal niet van in. De afgelopen decennia zijn jullie het succesvolst van Limburg geweest, maar waarom zou je dan nou ineens fans gaan krijgen in Midden Limburg? Voor VVV heeft het zin om zich daar bekend te maken. VVV is de laatste tijd aan een groei bezig en Weert en Roermond liggen zowel topografisch als cultureel gezien dichter bij Venlo dan bij Kerkrade.

Waarom zou men in Midden Limburg ineens massaal voor Roda warmlopen?
    Messin' with the Kid.
      vrijdag 17 juli 2009 @ 15:08:13 #181
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_71068273
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 15:02 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Waarom zou men in Midden Limburg ineens massaal voor VVV warmlopen?
    Kan men in Venlo wel iets zonder naar Roda te wijzen?
    Planning:
    -
      vrijdag 17 juli 2009 @ 15:08:53 #182
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_71068300
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 12:47 schreef planethugo het volgende:
    Litjens komt toch uit de jeugd van roda ofniet? Heeft iig nooit het eerste elftal gehaald volgens mij. Echt zo een speler die het nergens gemaakt heeft maar toch meestal bij een 3de divisieclub terecht komt. Kan je beter een echte baan gaan zoeken.

Maaruh Linssen bij team vvcs? of heeft ie daar een bijbaantje

Als je gratis wil shoppen kan je ook op http://www.transfervrijevoetballers.nl/ kijken
    Die Litjens heeft toch eens stage gelopen bij Chelsea...
    Meen me vaag te herinneren dat hij dat zelf betaald heeft
    Planning:
    -
      vrijdag 17 juli 2009 @ 15:10:37 #183
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_71068356
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 15:02 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Ik zie het nut er gewoon totaal niet van in. De afgelopen decennia zijn jullie het succesvolst van Limburg geweest, maar waarom zou je dan nou ineens fans gaan krijgen in Midden Limburg? Voor VVV heeft het zin om zich daar bekend te maken. VVV is de laatste tijd aan een groei bezig en Weert en Roermond liggen zowel topografisch als cultureel gezien dichter bij Venlo dan bij Kerkrade.

Massaal niet maar het is het proberen wel waard. Het is simpelweg een zogenaamd 'grijs' gebied waar veel te winnen valt. Van Roermond naar het PLS is nog geen half uurtje over de snelweg. Naar Venlo zal dat niet veel sneller zijn gok ik even snel.

Moet wel lachen om die schrijfstijl in dat bericht op die site. Net zo een arrogante stijl als op fortunahome waar ze denken dat fortuna jaren achter elkaar de CL gewonnen heeft. En dan noemen ze roda altijd arrogant
      vrijdag 17 juli 2009 @ 16:06:09 #184
    pi_71070380
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 15:08 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Waarom zou men in Midden Limburg ineens massaal voor VVV warmlopen?
    Omdat VVV de laatste jaren sportief alleen maar groeit, ook al zijn wij nog niet zo groot als jullie, we hebben wel een stijgende lijn. En Roda is ten opzichte van een aantal jaren terug alleen maar slechter geworden. En zeker met de Sporting Limburg ellende van afgelopen seizoen trek je geen nieuw publiek.

Aangezien VVV de afgelopen paar jaar veel goed nieuws heeft gekend (iets waar vroeg of laat ook wel weer een einde aan zal komen) zullen mensen eerder geneigd zijn naar Venlo te gaan dan naar Kerkrade.
    quote:
    In dit geval lijkt het me juist andersom. Kan Roda niet tegen hun tegenvallende toeschouwersaantallen en gaan ze daarom in het achterland van VVV zoeken?
    Messin' with the Kid.
      vrijdag 17 juli 2009 @ 16:07:58 #185
    pi_71070448
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 15:10 schreef planethugo het volgende:

[..]

Massaal niet maar het is het proberen wel waard. Het is simpelweg een zogenaamd 'grijs' gebied waar veel te winnen valt. Van Roermond naar het PLS is nog geen half uurtje over de snelweg. Naar Venlo zal dat niet veel sneller zijn gok ik even snel.
    Qua afstand is Roermond-Venlo iets van 30 km. Roermond-Kerkrade is ruim 2 keer zo ver. Ik weet niet hoe het qua tijd zit.
    quote:
    Moet wel lachen om die schrijfstijl in dat bericht op die site. Net zo een arrogante stijl als op fortunahome waar ze denken dat fortuna jaren achter elkaar de CL gewonnen heeft. En dan noemen ze roda altijd arrogant
    Leg uit...
    Messin' with the Kid.
      vrijdag 17 juli 2009 @ 16:17:01 #186
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_71070845
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 16:07 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Qua afstand is Roermond-Venlo iets van 30 km. Roermond-Kerkrade is ruim 2 keer zo ver. Ik weet niet hoe het qua tijd zit.
    [..]

Leg uit...
    teksten als 'Men wordt zenuwachtig in Kerkrade...', 'Het tekent het verval van Roda JC', 'stroomde Midden-Limburg massaal richting Venlo', ' is het logisch dat de Midden-Limburgse voetballiefhebber weer voor VVV gaat kiezen'

Zo een toontje alsof vvv het beloofde land is en massa's mensen uit midden limburg trekt. Nergens op gebaseerd en het komt mij een tikkeltje hooghartig over.

Maar verder heb ik nog niets tegen VVV, alleen dat ze steeds Roda opzoeken als vijand begint langzamerhand ook wederzijds te worden
      vrijdag 17 juli 2009 @ 16:23:45 #187
    pi_71071107
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 16:17 schreef planethugo het volgende:

[..]

teksten als 'Men wordt zenuwachtig in Kerkrade...', 'Het tekent het verval van Roda JC', 'stroomde Midden-Limburg massaal richting Venlo', ' is het logisch dat de Midden-Limburgse voetballiefhebber weer voor VVV gaat kiezen'

Zo een toontje alsof VVV het beloofde land is en massa's mensen uit midden limburg trekt. Nergens op gebaseerd en het komt mij een tikkeltje hooghartig over.

Maar verder heb ik nog niets tegen VVV, alleen dat ze steeds Roda opzoeken als vijand begint langzamerhand ook wederzijds te worden
    Ikzelf ben daar niet zo fanatiek in. Maar bij VVV hebben bij gebrek aan echte rivalen MVV en Roda als rivalen benoemd. Maar vijanden is erg veel gezegd. Heel erg veel. Er lopen wel wat idioten rond hier, maar de afkeer tegen Roda is echt niet zo extreem.

En ja. De mensen van venlonaren.nl kunnen nogal fanatiek zijn. Vergeef het ze. Feit is wel dat Midden Limburg al sinds jaar en dag achterland is van Fortuna en VVV. Dus ze zijn er niet blij mee dat Roda daar nou ook gaat zitten wroeten.

Maar neem dat 'anti' geluid nou maar niet te serieus. Het grootste kabaal wordt altijd tegen MVV gemaakt en zelfs dat kan je nog niet eens als een rivaliteit bestempelen.
    Messin' with the Kid.
      vrijdag 17 juli 2009 @ 16:57:50 #188
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_71072237
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 16:06 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Omdat VVV de laatste jaren sportief alleen maar groeit, ook al zijn wij nog niet zo groot als jullie, we hebben wel een stijgende lijn. En Roda is ten opzichte van een aantal jaren terug alleen maar slechter geworden. En zeker met de Sporting Limburg ellende van afgelopen seizoen trek je geen nieuw publiek.

Aangezien VVV de afgelopen paar jaar veel goed nieuws heeft gekend (iets waar vroeg of laat ook wel weer een einde aan zal komen) zullen mensen eerder geneigd zijn naar Venlo te gaan dan naar Kerkrade.
    [..]

In dit geval lijkt het me juist andersom. Kan Roda niet tegen hun tegenvallende toeschouwersaantallen en gaan ze daarom in het achterland van VVV zoeken?
    Juist na al die shit zat het PLS vorig jaar voller dan 'ooit', er zat 3x zoveel volk als in de Koel past. Roda wilt haar achterland uitbreiden. De grens over is geen optie (Aachen, Gladbach, S04 en de andere kant is Racing Genk), en dan ga je dus eigenlijk automatisch 'naar boven' kijken.

Wat is er nu eigenlijk mis met de update op Koempel.nl (een website van iemand uit Midden/Noord Limburg trouwens) dat Roda juist dergelijk initiatieven moet tonen ipv. VVV?

Neem bv. de huldiging van jullie promotie. Aldus de media was dat voor zowel jullie fans als sponsoren een 'Roda's degradatie' feestje terwijl je zelf net kampioen van de Jupiler League geworden bent.
    Planning:
    -
      vrijdag 17 juli 2009 @ 17:18:23 #189
    pi_71072818
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 16:57 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Juist na al die shit zat het PLS vorig jaar voller dan 'ooit', er zat 3x zoveel volk als in de Koel past. Roda wilt haar achterland uitbreiden. De grens over is geen optie (Aachen, Gladbach, S04 en de andere kant is Racing Genk), en dan ga je dus eigenlijk automatisch 'naar boven' kijken.
    Je komt terecht in achterland waar je vrij weinig te zoeken hebt. Toegegeven, die regio heeft zelf geen professionele voetbalclub, maar zit ingeklemd tussen Eindhoven, Venlo en Sittard. En dat is al te merken aan de voetballiefhebbers daar. Roda heeft daar gewoon niks te zoeken. Het heuvelland zou veel meer voor de hand liggen.
    quote:
    Wat is er nu eigenlijk mis met de update op Koempel.nl (een website van iemand uit Midden/Noord Limburg trouwens) dat Roda juist dergelijk initiatieven moet tonen ipv. VVV?
    Helemaal niks. Jij stelt alleen dat:
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 15:08 schreef DarkShine het volgende:
    En daarop zei ik dat daar hier geen sprake van was. VVV begint met 'klantenwinning' in de omgeving Weert/Roermond en Roda wil in aller ijl hetzelfde.
    quote:
    Neem bv. de huldiging van jullie promotie. Aldus de media was dat voor zowel jullie fans als sponsoren een 'Roda's degradatie' feestje terwijl je zelf net kampioen van de Jupiler League geworden bent.
    'Aldus de media' en daar ga je al gigantisch in de fout. Spreek eens met een VVV'er in plaats van blind op L1 of (nog erger) de NOS te vertrouwen.
    Er was helemaal geen sprake van een Roda degradatie feestje. Het enige stekende wat er hier te horen was, was 'Alle sjengen zijn homo' en 'Helemaal niks voor MVV'.

De media en Hai Berden noemen VVV - Fortuna een derby. Dat laat toch al zien wat voor gigantische oogkleppen ze op hebben.
    Messin' with the Kid.
      vrijdag 17 juli 2009 @ 17:53:04 #190
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_71073643
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 16:06 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat je beter je huiswerk moet doen. Al 3 of 4 jaar achter elkaar worden de gemiddelde toeschouwersaantallen bij Roda hoger met als uitschieter dit jaar. Ondanks de tegenvallende prestaties. Tevens zijn we sinds 1997 pas 3x buiten de top 10 geeindigd. Met dit seizoen als negatief dieptepunt.

Als ik dan het pendelen tussen de ere- en 1e divisie van VVV succes moet noemen....zoals eerder door mij gezegd, probeer eerst maar eens erin te blijven, buiten de clubkleuren en de Limburgse afkomst kun je VVV niet spiegelen aan Roda.

PS: ik heb niks tegen VVV kots er alleen een beetje van dat de gloryhunters daar opeens Roda als boze grote broer zien terwijl er jarenlang niks gespeeld heeft tussen Roda en VVV.
      vrijdag 17 juli 2009 @ 21:08:24 #191
    pi_71078458
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 17:53 schreef RD4 het volgende:

[..]

Ik denk dat je beter je huiswerk moet doen. Al 3 of 4 jaar achter elkaar worden de gemiddelde toeschouwersaantallen bij Roda hoger met als uitschieter dit jaar. Ondanks de tegenvallende prestaties. Tevens zijn we sinds 1997 pas 3x buiten de top 10 geeindigd. Met dit seizoen als negatief dieptepunt.

Als ik dan het pendelen tussen de ere- en 1e divisie van VVV succes moet noemen....zoals eerder door mij gezegd, probeer eerst maar eens erin te blijven, buiten de clubkleuren en de Limburgse afkomst kun je VVV niet spiegelen aan Roda.
    Dat zei ik ook. Over de afgelopen decennia genomen kan geen enkele Limburgse club zich met Roda meten. Maar je moet toegeven dat Roda de laatste aantal jaren toch steeds meer negatief in het nieuws (toeschouwersaantallen bij jullie ben ik inderdaad niet van op de hoogte). Wat dat betreft zit er in VVV een meer stijgende lijn dan in Roda. Wij zitten op veel gebieden nog niet op het niveau van Roda, maar zijn wel op de goede weg.
    quote:
    PS: ik heb niks tegen VVV kots er alleen een beetje van dat de gloryhunters daar opeens Roda als boze grote broer zien terwijl er jarenlang niks gespeeld heeft tussen Roda en VVV.
    Nog steeds niet. Dat gezeik op Roda valt allemaal best mee. Er zit wat azijnzeikers tussen, maar de media weet het allemaal goed op te blazen.
    Messin' with the Kid.
      vrijdag 17 juli 2009 @ 21:22:57 #192
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_71078869
    Vanuit Roda is er geen rivaliteit richting VVV. Andersom is dat er wel.
    Maar dat zegt meer over VVV dan over Roda.
      zaterdag 18 juli 2009 @ 01:19:57 #193
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_71085713
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 21:08 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Dat zei ik ook. Over de afgelopen decennia genomen kan geen enkele Limburgse club zich met Roda meten. Maar je moet toegeven dat Roda de laatste aantal jaren toch steeds meer negatief in het nieuws (toeschouwersaantallen bij jullie ben ik inderdaad niet van op de hoogte). Wat dat betreft zit er in VVV een meer stijgende lijn dan in Roda. Wij zitten op veel gebieden nog niet op het niveau van Roda, maar zijn wel op de goede weg.
    Als Eredivisieclub ben je inderdaad vaker in het nieuws en met de huidige pers is het meer negatief dan positief. Maar negatief nieuws is ook nieuws.
      zaterdag 18 juli 2009 @ 01:22:00 #194
    231865 Gabbylicious
    Fuck my nickname
    pi_71085760
    degraderen
    WOS'ser for life.
      zaterdag 18 juli 2009 @ 10:11:40 #195
    pi_71088804
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 21:22 schreef Ixnay het volgende:
    Lezen...
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 01:19 schreef RD4 het volgende:

[..]

Als Eredivisieclub ben je inderdaad vaker in het nieuws en met de huidige pers is het meer negatief dan positief. Maar negatief nieuws is ook nieuws.
    Dus je hebt liever slechte publiciteit dan geen?
    Die gouden regel gaat niet altijd op.
    Messin' with the Kid.
      zaterdag 18 juli 2009 @ 11:07:11 #196
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_71089572
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 21:22 schreef Ixnay het volgende:
    De gemiddelde Venlose reacties op de Roda fansites zijn toch van het kaliber:

Ze halen de van hun gehuurde spelers terug boe-hoe
    Ze halen spelers transfervrij weg die hier niet meer willen bijtekenen boe-hoe
    Planning:
    -
      zaterdag 18 juli 2009 @ 12:17:51 #197
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_71090855
    Als Proto gehuurd zou worden is het moeilijk wie er op goal moet komen...

Proto:

Castro:
    Planning:
    -
      zaterdag 18 juli 2009 @ 13:05:29 #198
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_71091771
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 10:11 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Dus je hebt liever slechte publiciteit dan geen?
    Die gouden regel gaat niet altijd op.
    toch werkt die CPM matrix, waarmee imago e.d. gemeten wordt, wel zo. Ze nemen alles op en kijken gewoon hoevaak een club op tv, radio, kranten etc te zien is. Positief of negatief dat maakt niet uit
    pi_71094912
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 11:07 schreef DarkShine het volgende:

[..]

De gemiddelde Venlose reacties op de Roda fansites zijn toch van het kaliber:

Ze halen de van hun gehuurde spelers terug boe-hoe
    Ze halen spelers transfervrij weg die hier niet meer willen bijtekenen boe-hoe
    Je kunt dat ook als een compliment opvatten. Roda is de grote broer uit het zuiden die jaren sportief succes heeft gehad en ook wel eens een speler uit Venlo weg heeft gehaald. Als underdog is het nogal makkelijk om dan tegen zo'n club te zijn. Net zoiets als dat een groot deel van Nederland een hekel heeft aan Ajax, maar dan op kleine schaal gereflecteerd naar Limburg. Maar om maar een einde aan de discussie te maken; de toename van de concurrentie kan voor beide clubs positief zijn en daarom moeten we maar blij zijn dat er komend seizoen weer twee Limburgse Eredivisieclubs zijn!
    pi_71111583
    quote:
    Roda JC verslaat KSK Beveren: 3-0
    Roda Jc heeft het oefenduel tegen SK Beveren met 3-0 gewonnen. Het was de avond van Willem Janssen die met twee doelpunten en een assist op Mads Junker een zeer groot aandeel in de overwinning had. Bij de wedstrijd, die op het veld van UOW werd gespeeld, vielen alle doeplunten in de eerste helft. Beveren had in de tweede helft wel nog enkele goede kansen op een treffer maar zag het houtwerk meerdere malen in de weg staan.
    Scoreverloop:
    1-0 Janssen
    2-0 Janssen
    3-0 Junker

18-07-2009 http://www.rodajc.nl/nieuws/?newsID=1719
      zondag 19 juli 2009 @ 12:39:06 #201
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_71114646
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 09:45 schreef ZoneKill het volgende:

[..]

Wat een prutsers bij de Roda JC site, Junker scoorde in de 2e helft...
      zondag 19 juli 2009 @ 14:52:00 #202
    pi_71118817
    Ik denk niet dat we het gauw eens zullen worden, dus laten we het hier maar bij laten.
    Maar het tegen Roda aanschoppen wordt sterk overdreven. Tuurlijk heb je wat internethelden op de fora en weet de media het ook weer geweldig op te blazen (let maar op wat L1 komend seizoen weer uit de kast haalt). Maar het valt in werkelijkheid allemaal wel mee.
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 15:30 schreef JLSB het volgende:
    Maar om maar een einde aan de discussie te maken; de toename van de concurrentie kan voor beide clubs positief zijn en daarom moeten we maar blij zijn dat er komend seizoen weer twee Limburgse Eredivisieclubs zijn!
    Messin' with the Kid.
      maandag 20 juli 2009 @ 12:27:15 #203
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_71145338
    quote:
    Willem Janssen bloeit op bij Roda

OPVALLEND Twee treffers en een assist

De voorbereiding van Roda JC toont aan datWillem Janssen (foto) op revanche uit is voor zijn uiterst moeizaam verlopen vorig seizoen.

Willem Janssen (foto) was zaterdag in Landgraaf de opvallendste speler tijdens het oefenduel tussen Roda JC en Beveren (3-0). De Noord-Limburger scoorde tweemaal voor rust en gaf de assist voor de 3-0 van Mads Junker.

Het afgelopen seizoen was niet bepaald het meest gelukkige van Janssen. De talentvolle kilometervreter leek op een gegeven moment zelfs zonder een greintje vertrouwen over het veld te lopen. Trainer Harm van Veldhoven is dan ook blij dat zijn pupil momenteel zo’n sterke indruk maakt. ,,Willem is een liefhebber. Vorig seizoen werd hij te snel beoordeeld op de zaken die misgingen. Toen het minder draaide, ging hij forceren. Maar hij blijft wel altijd werken voor de ploeg. Het is goed voor zijn zelfvertrouwen dat hij vandaag tweemaal scoort.”

De speelwijze met twee in plaats van drie aanvallers is op het lijf geschreven geschreven van Janssen. Anouar Hadouir en (in mindere mate) Mads Junker lieten zich tegen Beveren geregeld zakken waardoor voorin veel ruimte lag voor Janssen. De Belgische tweedeklasser moet bijna gek zijn geworden van de aanvallende middenvelder van Roda die onophoudelijk die ruimte zocht en daarmee continue voor gevaar zorgde.

Ondanks of misschien wel dankzij de korte zomerstop van drie weken oogt Janssen superfit, iets dat van de hele ploeg gezegd kan worden.

,,Ik heb een heerlijke vakantie gehad en daarin enkele doelstellingen op papier gezet”, aldus de hoofdrolspeler. ,,Ik moet vertrouwen in mezelf blijven houden en meer gaan scoren. Met Anouar en Mads heb ik twee intelligente spelers voor me die goed aanvoelen wanneer ze voor mij ruimte moeten creëren en die in staat zijn op het juiste moment de bal te geven.

Dat is heerlijk voetballen. Vorig seizoen had je voorin andere types.

We waren op een gegeven moment erg afhankelijk van de individuele acties van Sekou Cissé. Nu spelen we meer als collectief.”

Roda hoefde niet eens fantastisch te voetballen om Beveren via enkele goed uitgevoerde aanvallen simpel op de knieën te krijgen. Op zich logisch, want de tegenstander startte de voorbereiding bijna twee weken later en opent de competitie pas eind augustus. De Kerkraadse ploeg was fitter en combineerde makkelijker. De Belgen hadden in de tweede helft pech met drie ballen op de lat, maar mochten blij zijn dat invaller Rihairo Meulens en Edwin Linssen in de slotfase grote kansen onbenut lieten.

Roda JC - Beveren 3-0 (2-0). 18. Janssen 1-0, 41. Janssen 2-0, 55. Junker 3-0.

Roda: Castro, De Fauw, Addo, Kah, Lachambre, Sutchuin (46. Delorge), Linssen, Janssen (75. Meulens), Bodor, Hadouir, Junker (77. Vormer).
      maandag 20 juli 2009 @ 12:30:58 #204
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_71145457
    quote:
    Marcel De Jong terug naar Roda

Canadees international Marcel de Jong meldt zich komende week weer bij Roda JC. Canada werd in de kwartfinales van de Gold Cup uitgeschakeld door Honduras: 1-0.

De Verenigde Staten plaatsten zich wel voor de halve finale, al was er een verlenging voor nodig om te winnen van Panama: 2-1.
    pi_71151263
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 12:30 schreef planethugo het volgende:

[..]
    Tenminste geen blessure in het vervolg van het toernooi.
      maandag 20 juli 2009 @ 17:43:19 #206
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_71155439
    voor mij had ie verder mogen komen en geblesseerd raken. wordt tijd dat knops eens een kans krijgt
      maandag 20 juli 2009 @ 18:13:39 #207
    227143 Kopbal
    Bal met de kop.
    pi_71156030
    quote:
    Roda JC geeft minima korting op seizoenskaarten

Roda JC geeft een korting van 30 euro aan personen met een minimum inkomen op de goedkoopste seizoenkaart. Dit doet de Kerkraadse club in samenwerking met de gemeenten Kerkrade, Voerendaal, Simpelveld en Nuth, zo meldt de omroep L1 . Uitkeringsgerechtigden en werkenden met een minimum inkomen komen bij deze gemeenten in aanmerking voor een bijdrage van ongeveer 100 euro per jaar. Het geld is bedoeld voor sociale- of culturele activiteiten. Roda JC legt dan 30 euro bij.

De goedkoopste seizoenkaart kost 130 euro. De Kerkraadse club wil met deze actie haar maatschappelijke betrokkenheid in Limburg tonen. Roda JC ontsnapte vorig seizoen via de Jupiler Play-Offs ternauwernood aan degradatie uit de Eredivisie.
    Goed initiatief.
      maandag 20 juli 2009 @ 20:30:55 #208
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_71159476
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 18:13 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Goed initiatief.
    Dat komt al een aantal jaren telkens, aan het begin van de competitie, opnieuw in het nieuws.
    Planning:
    -
      maandag 20 juli 2009 @ 20:33:12 #209
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_71159541
    quote:
    Gladbach verrast door schorsing Meeuwis

De Duitse voetbalbond (DFB) heeft Borussia Mönchengladbach maandag verrast. De bond liet de club weten dat Marcel Meeuwis nog een schorsing van twee wedstrijden heeft openstaan.

Meeuwis kreeg een rode kaart in de play-offs tegen sc Cambuur. Het eerste duel van de schorsing zat hij uit in de derde en laatste ontmoeting. Meeuwis dacht zo van de schorsing af te zijn, omdat deze alleen telde voor competities die onder toezicht staan van de KNVB.

De DFB liet echter weten dat de schorsing overdraagbaar is in andere landen en dat de Nederlander daarom alsnog twee duels schorsing moet uitzitten. "Dat houdt in dat Marcel in de beker tegen FSV Frankfurt en in het eerste competitieduel met VfL Bochum niet mag spelen", stelt technisch directeur Max Eberl op de clubsite.

Bron: Elfvoetbal.nl
    Planning:
    -
      dinsdag 21 juli 2009 @ 08:26:42 #210
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_71170176
    quote:
    Ook Roda JC in Categorie 1

Net als Feyenoord is Roda JC ingedeeld in licentiecategorie 1. Dat houdt in dat de club bij de licentiecommissie van de voetbalbond een plan van aanpak moet indienen over hoe het op termijn weer financieel gezond kan worden.

"We hebben inmiddels een plan van aanpak naar de bond gestuurd", reageerde technisch directeur Martin van Geel tegenover het AD. Roda verkocht deze zomer Marcel Meeuwis en Sekou Cissé, maar dat was niet voldoende om uit categorie 1 weg te blijven.

"De transferopbrengst die we voor Cissé en Meeuwis binnenkregen is gebruikt om oude schulden te betalen en de begroting sluitend te krijgen. Daarmee is de neerwaartse spiraal doorbroken en kunnen we weer omhoog kijken. Vanaf nu zullen we gedisciplineerd leven om weer een financieel gezonde club te worden."

Bron: Elfvoetbal.nl
    quote:
    Roda JC ondanks transfers in Categorie 1

De KNVB heeft Roda JC twee weken geleden laten weten dat de club voorlopig ingedeeld is in Categorie 1. De Limburgse club heeft de voetbalbond inmiddels via een plan van aanpak laten weten hoe ze in de komende jaren financieel weer gezond hoopt te worden.

'En op zich is dat niets nieuws voor ons, we zijn er ook niet van geschrokken, maar het is wel een situatie om rekening mee te houden', reageert algemeen directeur Martin van Geel tegenover Voetbal International. 'Ons plan is goedgekeurd en dus hebben we een kompas voor de toekomst.'

'Ik ben blij dat we de negatieve spiraal inmiddels hebben weten te keren met twee goede transfers (Sekou Cissé en Marcel Meeuwis, red). Die hebben ons toch zo'n vijf miljoen euro opgeleverd. Alleen is het zuur om te beseffen dat we daarvan niets opnieuw kunnen investeren. Dat is nu eenmaal de situatie, daar moeten we mee leren leven.'

Bron: VI
    quote:
    Roda wil Losada voor iets meer stootkracht

Na het aantrekken van Mads Junker en Rihairo Meulens hoopt Roda JC-trainer Harm van Veldhoven alleen nog een spits aan te trekken. Voor die plek is Hernan Losada in beeld.

Losada is een 27-jarige Argentijn die de afgelopen drie seizoenen actief was in België. Vorige zomer maakte hij de overstap van Germinal Beerschot naar Anderlecht. In Brussel slaagde Losada er niet in uit te groeien tot een vaste waarde.

'Met nog een aanvaller hebben we net iets meer stootkracht', aldus Van Veldhoven tegen Voetbal International. 'We moeten niet te hoog van de toren blazen, maar met deze selectie én een spits vind ik dat we goed genoeg zijn om ons simpel veilig te spelen.'

Bron: VI
    Planning:
    -
    pi_71175737
    Dat zou volgens mij best een goede aankoop zijn, bij GBA waren ze daar altijd lovend over. Op de één of andere manier is het hem bij Anderlecht niet echt gelukt, maar kan voor Roda best eens een zeer bruikbare speler worden!
    www.thuisuiteten.nl
      dinsdag 21 juli 2009 @ 17:48:05 #212
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_71187362
    quote:
    OM in beroep tegen vrijgesproken Roda-fans

Het Openbaar Ministerie in Maastricht gaat in beroep tegen de vrijspraak voor vijf Roda-fans. De supporters zouden in november vorig jaar na afloop van de wedstrijd Roda-Feyenoord drie politieagenten hebben bedreigd op het station in Heerlen.

Volgens de agenten dreigde die middag een confrontatie tussen fans van Roda en Feyenoord. Roda-fans zouden daarbij slaande en trappende bewegingen hebben gemaakt naar de agenten, zonder dat ze werden geraakt.

De rechter sprak de Roda-supporters vrij, maar het OM gaat daartegen in beroep.

Bron: L1
    Planning:
    -
      woensdag 22 juli 2009 @ 09:59:07 #213
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_71206146
    Losada zegt mij helemaal niks, maar ik volg het Belgische voetbal dan ook niet echt.
    Maar weer een ex GBA speler, valt wel op dat ze vooral kijken naar die spelers waarmee Harm al eens gewerkt heeft.
    pi_71210891
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 09:59 schreef Professional het volgende:
    Losada zegt mij helemaal niks, maar ik volg het Belgische voetbal dan ook niet echt.
    Maar weer een ex GBA speler, valt wel op dat ze vooral kijken naar die spelers waarmee Harm al eens gewerkt heeft.
    Ik vind het een prima voetballer. Heeft wel een actie en is aanvallend echt een aanwinst.
    Daarnaast vind ik het ook niet onlogisch dat Harm naar dat soort spelers kijkt. Zo'n jongen hoeft in ieder geval niet meer te wennen aan de werkwijze van een coach en de coach weet wat hij in huis haalt.
      woensdag 22 juli 2009 @ 12:53:04 #215
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_71211336
    heb weleens van die Losada gehoord, lijkt me wel een prima aanwinst. Een beetje zuid-amerikaans temperament mag wel in de selectie komen

Maar idd wat the prof zegt klopt helemaal, heb het hier ook al vaker gezegd. Van Geel is niet bepaald een talentenjager. Dat was ie bij AZ en Ajax ook al niet. Alleen maar spelers halen die iedereen wel kent (Junker), waar je toevallig tegen gespeeld hebt (Meulens) of die de trainer/TD kennen van hun verleden (De Wree, Delorge). Alleen Sutchuin is 'gescout' maar die zullen ze wel door Anderlecht aangeboden gekregen hebben.
      woensdag 22 juli 2009 @ 12:56:08 #216
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_71211432
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 12:53 schreef planethugo het volgende:
    Van Geel is niet bepaald een talentenjager.
    Dat klopt op zich wel, maar dat is eigenlijk ook niet zijn taak. Wat wel zijn taak is, is het zorgdragen voor een goed scoutingsapparaat, die vervolgens de talenten weten op te sporen. Dat schiet bij Roda de laatste jaren denk ik tekort, ook al voordat van Geel kwam, en het is zaak dat hij dat weet te veranderen.
      woensdag 22 juli 2009 @ 13:12:55 #217
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_71211948
    Als je Rick Plum in je scoutingsapparaat heb mag je ook niet anders verwachten dat het minder is.

We wachten maar weer eens af. Worden altijd zoveel namen geroepen en dan komen ze toch niet.
      woensdag 22 juli 2009 @ 14:24:07 #218
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_71214508
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 12:56 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat klopt op zich wel, maar dat is eigenlijk ook niet zijn taak. Wat wel zijn taak is, is het zorgdragen voor een goed scoutingsapparaat, die vervolgens de talenten weten op te sporen. Dat schiet bij Roda de laatste jaren denk ik tekort, ook al voordat van Geel kwam, en het is zaak dat hij dat weet te veranderen.
    hij heeft toch zo een groot netwerk wat cruciaal is in deze positie. Als je dan steeds komt met spelers die jij en ik ook hadden kunnen bedenken dan vraag je je af wat hij eigenlijk toevoegt.

Overigens lees ik in de vi dat Hendriks die 2 talenten die nu bij vvv meetrainen zelf nog nooit aan het werk gezien heeft maar dat hij getipt is door een.... zaakwaarnemer . Dan bekruipt me toch het gevoel dat Nol beter in zijn skybox kan blijven en zich beter niet meer met de selectie kan bemoeien
      woensdag 22 juli 2009 @ 17:39:24 #219
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_71221706
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 17:48 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Vandaag bereikt me het bericht dat enkele mensen een sepot hebben ontvangen n.a.v. Roda - Ajax en die mogen dus ook weer naar binnen, justice has served!
      vrijdag 24 juli 2009 @ 00:45:08 #220
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_71271641
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 17:39 schreef RD4 het volgende:

[..]

Vandaag bereikt me het bericht dat enkele mensen een sepot hebben ontvangen n.a.v. Roda - Ajax en die mogen dus ook weer naar binnen, justice has served!
    Een van de personen met een PvB SV heeft een verdubbeling van 9 naar 18 jaar gekregen.
    Planning:
    -
      vrijdag 24 juli 2009 @ 12:05:10 #221
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_71280763
    quote:
    Op vrijdag 24 juli 2009 00:45 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Een van de personen met een PvB SV heeft een verdubbeling van 9 naar 18 jaar gekregen.
    hoezo
    pi_71281064
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 17:39 schreef RD4 het volgende:

[..]

goed nieuws, helaas geldt dat dus niet voor iedereen, straks maar eredivisielive eens gaan aanvragen
      maandag 27 juli 2009 @ 14:26:53 #223
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_71365194
    quote:
    In een duel waarin Roda JC voetballend gezien beduidend beter was dan het Belgische Roeselare en dan ook met 2-1 won, werd eens te meer duidelijk dat het hoog tijd wordt voor aanvallende versterking voor de Kerkradenaren.

Het was vlak voor rust toen aanwinst Mads Junker in de rechterhoek van het veld even uitgleed.

De spits werd meteen onder handen genomen door verzorger Norbert Keulen, maar keerde in de tweede helft niet meer terug op het veld. Een lichtelijk verdraaide knie, luidde de eerste diagnose. Strompelend meldde de Deen zich kort na rust in trainingspak bij de dug-out van zijn ploeg.

Weer een geblesseerde speler voor trainer Harm van Veldhoven, die op de bank geen adequate vervanger had zitten. Aan aanvallers is, mede door de blessures van Yulu- Matondo, Gommans en Vandamme, immers een groot gebrek in Kerkrade. Uit pure nood schoof de Belg middenvelderWillem Janssen een linie door en posteerde hij Ruud Vormer op de positie van de voormalig VVV’er.

In vrijwel het gehele oefenduel was Roda JC heer en meester over het zwakke Roeselare van de Nederlandse trainer Dennis vanWijk. De Kerkraadse club had het meeste balbezit, maar miste in de frontlinie de benodigde afmaker en een portie creativiteit. Voor dat laatste moet Anouar Hadouir normaliter zorgen, maar hij kreeg rust van Van Veldhoven.

Een man die Roda JC van doelpunten moet gaan voorzien, kan deze week zomaar aansluiten bij de selectie van de geel zwarten. „Het is goed mogelijk dat ik er vrijdag tegen Heerenveen een nieuwe speler bij heb”, zei Van Veldhoven, die vooral tevreden was met het vertoonde spel van zijn ploeg. Toch waren er zeker twee momenten die zijn voorhoofd hadden doen fronsen.

De eerste keer was na nauwelijks een kwartier spelen. De uit zijn doel komende Bram Castro pakte de bal niet in zijn handen, maar probeerde het leer met zijn voeten weg te werken. Roeselare-aanvaller Mahamadou Dissa liep echter in de weg. Hij profiteerde van deze knullige fout en tekende de openingstreffer aan. De andere onzorgvuldigheid die Van Veldhoven had geconstateerd, was een te korte terugspeelbal van Eric Addo. Davy de Fauw kon met een sliding ternauwernood erger voorkomen. „Dat soort dingen kunnen wij ons echt niet permitteren tegen tegenstanders als Heerenveen of FC Groningen”, concludeerde Van Veldhoven na afloop. „Dan zul je verdedigend gezien streng moeten zijn voor jezelf.” De Roda-trainer had ook gezien dat Dieter van Tornhout met een knappe kopbal de gelijkmaker op het scorebord had gezet en dat Arnoud Sutchuin, na een afgemeten pass van Ruud Vormer, de winnende treffer liet noteren.

Tussendoor had Edwin Linssen nog een penalty gemist. Komende vrijdag start Roda de competitie in en tegen Heerenveen.

STATISTIEKEN
    Roeselare-Roda JC 1-2 (1-1) Opstelling Roda JC: Castro, Delorge, De Fauw, Addo, Lachambre (46. De Jong), Linssen, Janssen, Bodor, Junker (46. Vormer), Van Tornhout (82. Hupperts).
    LD
    quote:
    Roda heeft afgelopen weekend met Anderlecht gesproken over het huren van enkele overbodige spelers. Daarbij zou een akkoord bereikt zijn over aanvaller Hernan Losada en verdediger Arnold Kruiswijk.

Beide spelers kwamen afgelopen seizoen in Brussel weinig aan spelen toe en moesten in de voorbereiding ook genoegen nemen met een plaats op de bank.

Volgens website anderlecht-online.be had Roda ook interesse om keeper Silvio Proto en Cheikh Kouyaté tijdelijk over te nemen maar daar dat was voor Anderlecht geen optie.

Nu is het woord aan de betreffende spelers om akkoord te gaan met de deal zodat ex-Groninger Kruiswijk en de Argentijn Losada zich kunnen gaan voorbereiden op het duel tegen Heerenveen aanstaande vrijdag. Vooral een extra aanvaller is wenselijk aangezien het onzeker is of aankopen Mads Junker en Rihairo Meulens tijdig herstelt zijn van blessures.
    fanproject98.nl
      maandag 27 juli 2009 @ 14:46:59 #224
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_71365830
    Als Kruiswijk daadwerkelijk komt zou dat heel mooi zijn. Dan kan hij samen met Kah in het centrum spelen en De Fauw kan dan weer rechtsachter spelen, waar ik hem beter vindt dan als centrumverdediger.
      maandag 27 juli 2009 @ 16:26:00 #225
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_71368839
    Er moet gewoon echt een aanvaller bij. Stel je voor dat Junker dadelijk echt geblesseerd raakt, dan moet je het met een Yulu, Gommans of Van Tornhout doen. Niet echt spitsen waar je bang van gaat worden.

Maar al met al heb ik toch het gevoel dat het dit jaar echt niet zo slecht zal gaan als vorig jaar.
    pi_71389109
    quote:
    Spits Malki blijft optie voor Roda
    door Bjorn Thimister

SYRIË Germinal slaat eerste bod af

VOETBAL – Roda JC heeft de hoop op een overgang van Germinal Beerschot-spits Sanharib Malki (25) naar Kerkrade nog steeds niet opgegeven.

De Kerkradenaren hebben inmiddels een eerste bod gedaan op de Syrische spits, maar dit werd door de Belgische eersteklasser afgeslagen.

Malki werkte in het verleden samen met huidig Roda JC-trainer Harm van Veldhoven bij club uit Antwerpen.

Technisch directeur Martin van Geel geeft aan dat Malki ‘ondanks het afgeslagen bod zeker nog een optie is’. Hij wil niet zeggen of zijn club al een nieuw bod heeft gedaan op de aanvaller. Van Geel sprak afgelopen vrijdag ook met een afvaardiging van Anderlecht over de mogelijkheid spelers van de Belgische topclub bij Roda te stallen. „Vier of vijf spelers zijn besproken. We zijn nu aan het bekijken wat we precies willen en wat er mogelijk is. In eerste instantie denken we aan het huren van een aanvaller, maar kopen zou ook kunnen omdat het investeringsfonds steeds meer gestalte krijgt”, aldus Van Geel.

Het is niet helemaal duidelijk hoe het is gesteld met de bovenbeenblessure van Anouar Hadouir.

De creatieve middenvelder heeft daarom gisteravond een echo laten maken van zijn bovenbeen in het ziekenhuis van Genk. Hadouir speelde door deze blessure afgelopen zaterdag niet mee in het oefenduel tegen het Belgische Roeselare.

Trainer Harm van Veldhoven verwacht vanmorgen uitsluitsel te krijgen over de ernst van de blessure van de creatieve middenvelder.

De coach krijgt vandaag ook de uitslag van de mri-scans van Rihairo Meulens (meniscus) en Jan Paul Saeijs (heup).
      dinsdag 28 juli 2009 @ 12:02:35 #227
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_71390691
    Malki, Losada, beide.... als er maar iemand bijkomt voor vrijdag!
      dinsdag 28 juli 2009 @ 20:29:37 #228
    218159 Tripless
    Roda JC Kerkrade
    pi_71407087
    quote:
    Roda JC zegt "Danke, Bitte" vaarwel!
    Na zeer nuttig overleg met diverse sponsorgeledingen, het sponsorplatform en de drie supportersverenigingen heeft Roda JC het besluit genomen om zich in de toekomst meer te profileren als een Limburgse club. Daarmee komt er een definitief einde aan het "Danke, Bitte" na elk doelpunt.

De Club Positioning Matrix (CPM) die jaarlijks onder andere het imago van elke club meet, toont aan dat Roda JC op dit gebied onvoldoende scoort. Uit dit onderzoek komt voort dat onze club een weinig sympathiek Duits imago kent. Het gevolg hiervan is dat Roda JC diverse plaatsen op deze ranglijst moet prijsgeven en hierdoor een belangrijk deel van de televisiegelden misloopt. Een aanzienlijk deel van de televisiegelden wordt namelijk verdeeld aan de hand van deze matrix.

Vanaf komend seizoen wil Roda JC samen met haar sponsoren en haar supporters gaan werken aan een imagoverbetering waarbij de Duitse inbreng definitief vaarwel wordt gezegd.

Bron: Rodajc.nl
    Prima zaak wat mij betreft. Ook ik heb altijd vrolijk meegedaan, met volle overgave zelfs. Heb ook niet bijzonder veel met Duitsland, dus wat dat betreft zal ik het niet missen. Alemannia Aachen is geen slechte club, maar ben er gewoon geen supporter van. In mijn hart is maar plaats voor één club: Roda JC. Ik heb zeker sympathie voor Alemannia, maar dan hoef ik nog niet direct geassocieerd te worden met Duitser. Kortom: klasse dat Roda JC zo'n beslissing durft te nemen. Toont aan dat onze club op eigen poten wil staan, op een eigen identiteit wil leunen en een eigen achterban wil creëren. Forza Roda!
    We should not be moved!
    pi_71409804
    Wat een flauwekul. Kerkrade heeft Duitse roots, of je het nu leuk vindt of niet. Het Kerkraadse dialect is veel verwanter met het Duits dan met het Nederlands. Altijd maar dat marketing technisch geneuzel. Mensen die in de marketing werken mogen van mij collectief zelfmoord plegen:

dinsdag 28 juli 2009 @ 21:51:02 #230
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_71409910
    12.517 seizoenskaarten? wtf!?
      dinsdag 28 juli 2009 @ 23:46:23 #231
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_71413720
    Klinkt goed.
      woensdag 29 juli 2009 @ 00:20:49 #232
    154173 Schimpie
    RJC RJC RJC
    pi_71414834
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 21:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    Wat een flauwekul. Kerkrade heeft Duitse roots, of je het nu leuk vindt of niet. Het Kerkraadse dialect is veel verwanter met het Duits dan met het Nederlands. Altijd maar dat marketing technisch geneuzel. Mensen die in de marketing werken mogen van mij collectief zelfmoord plegen:

Geen zin om volgend seizoen vrolijk mee te zingen met Big Benny, Leen Towers en "Bloed zweet en tranen"?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      woensdag 29 juli 2009 @ 11:19:38 #233
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_71422033
    Moet me seizoenskaart nog altijd gaan verlengen, zeg je daarvan.
      woensdag 29 juli 2009 @ 11:54:46 #234
    218159 Tripless
    Roda JC Kerkrade
    pi_71423106
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 11:19 schreef Professional het volgende:
    Moet me seizoenskaart nog altijd gaan verlengen, zeg je daarvan.
    Ga dat snel eens doen!
    We should not be moved!
      woensdag 29 juli 2009 @ 12:24:48 #235
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_71423911
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 21:51 schreef RD4 het volgende:
    12.517 seizoenskaarten? wtf!?
    bron

zou wel geweldig zijn natuurlijk of ze tellen voortaan Noord erbij op

moet seizoenskaart ook nog betalen, toevallig net een brief van open gemaakt als herinnering
      woensdag 29 juli 2009 @ 12:43:05 #236
    218159 Tripless
    Roda JC Kerkrade
    pi_71424469
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 12:24 schreef planethugo het volgende:

[..]

bron

zou wel geweldig zijn natuurlijk of ze tellen voortaan Noord erbij op

moet seizoenskaart ook nog betalen, toevallig net een brief van open gemaakt als herinnering
    Helaas:
    quote:
    Het aantal verkochte seizoenkaarten is op dit moment: 7160. (overigens werd dit aantal vorig jaar pas in september gehaald)

Men wacht op dit moment nog bij Roda op 1.100 tot 1.200 scc-houders die deze week hun seizoenkaart contant komen verlengen! Mochten deze late betalers deze week alsnog komen betalen, dan mag Roda een stijging van +15% calculeren!
    Aldus E.V.D.W. op koempel.nl (gastenboek). Oftewel: Roda JC schetst ons weer een prachtig en (voorlopig) onrealistisch plaatje. We mogen dus blij zijn als we er 9.000 verkopen zodat we elke wedstrijd 15.000/16.000 supporters op de tribune hebben zitten.
    We should not be moved!
      woensdag 29 juli 2009 @ 13:06:55 #237
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_71425347
    ow koempel.nl had dat gemeld zo te zien. De vraag is dan waar hij dit vandaan haalt
    pi_71430255
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 20:29 schreef Tripless het volgende:

[..]

Prima zaak wat mij betreft. Ook ik heb altijd vrolijk meegedaan, met volle overgave zelfs. Heb ook niet bijzonder veel met Duitsland, dus wat dat betreft zal ik het niet missen. Alemannia Aachen is geen slechte club, maar ben er gewoon geen supporter van. In mijn hart is maar plaats voor één club: Roda JC. Ik heb zeker sympathie voor Alemannia, maar dan hoef ik nog niet direct geassocieerd te worden met Duitser. Kortom: klasse dat Roda JC zo'n beslissing durft te nemen. Toont aan dat onze club op eigen poten wil staan, op een eigen identiteit wil leunen en een eigen achterban wil creëren. Forza Roda!
    Eindelijk, heb mij altijd geërgerd aan dat duist.
    pi_71432180
    quote:
    Roda-aanvaller Meulens voorlopig uitgeschakeld
    door onze correspondent

BLESSURES Zorgen voor trainer Van Veldhoven

VOETBAL – Roda JC-aanvaller Rihairo Meulens is voorlopig uit de roulatie door een blessure aan zijn (buiten)meniscus. Dat is gebleken na een echografie in het ziekenhuis van Genk. De van FC Dordrecht overgenomen spits zit daarom niet bij de selectie van de Kerkradenaren voor de eerste competitiewedstrijd van zijn club, vrijdag in Heerenveen.

Roda-trainer Harm van Veldhoven krijgt morgen definitief te horen hoelang het herstel van Meulens gaat duren, wanneer de al eerder geplande mri-scan alsnog zal worden uitgevoerd. De aanvaller mag op dit moment alleen maar looptraining doen en een beetje schieten met de bal.

Collega-spits Mads Junker en aanvallende middenvelder Anouar Hadouir sluiten hoogstwaarschijnlijk pas morgen bij de groep aan.

Zij kampen met blessures aan knie en bovenbeen. Het is nog onzeker of zij tegen Heerenveen kunnen meedoen. Jeanvion Yulu-Matondo heeft gisteren wel weer meegetraind met de selectie.

Van Veldhoven baalt van de grote personele problemen in aanvallend opzicht. De coach kan sowieso al langere tijd niet beschikken over de van ernstige knieblessures revaliderende aanvallers Harry Gommans en Jamaïque Vandamme. „Natuurlijk maak ik me nu zorgen, want in de voorhoede heb ik nu alleen maar de beschikking over Van Tornhout en Yulu-Matondo.

Dat is vervelend.”
      woensdag 29 juli 2009 @ 16:23:27 #240
    218159 Tripless
    Roda JC Kerkrade
    pi_71432227
    Er moet nu versterking komen, dat kan haast niet meer anders. Vanavond/morgen duidelijkheid?
    We should not be moved!
      woensdag 29 juli 2009 @ 18:08:49 #241
    154193 TheYoung1
    pi_71435077
    Ik blijf het roepen; zet Kah in de spits!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Patat, dat is het!!
      woensdag 29 juli 2009 @ 18:10:29 #242
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_71435115
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 16:23 schreef Tripless het volgende:
    Er moet nu versterking komen, dat kan haast niet meer anders. Vanavond/morgen duidelijkheid?
    ze moeten nu eens gaan opschieten ja. Niet wachten tot 31 augustus als je met 2 punten ergens onderaan bungelt en de druk alweer voelbaar wordt.

Nee, cruciaal dit seizoen worden de eerste 2 maanden. Win je daarin een paar keer dan sta je zomaar minstens op de 10de plek en kan je je wat misstappen veroorloven. Zie Willem II vorig jaar die super startte maar daarna weinig meer uithaalde en eigenlijk helemaal niet in nood kwam het hele seizoen
      woensdag 29 juli 2009 @ 21:03:38 #243
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_71439979
    Ja, er moet inderdaad snel een spits bij, maar anderzijds is kopen om te kopen ook niets. Hopelijk lukt het voor vrijdag, maar als het echt niet kan dan moet het dan maar met Dieter en Yulu, hoe vervelend dat ook is.
      woensdag 29 juli 2009 @ 21:26:01 #244
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_71440602
    quote:
    Skoubo op huurbasis naar Roda

Roda JC heeft in Morten Skoubo de gewenste aanvallende versterking gevonden. De spits wordt komend seizoen gehuurd van FC Utrecht, waar hij niet langer op speelminuten kon rekenen. Skoubo meldt zich donderdag in Kerkrade voor de medische keuring en zal aansluitend een contract tekenen. Het is niet bekend of Roda een optie tot koop heeft weten te bedingen.

“Ik ben enorm blij met het werk dat Karsten Aalbrink voor mij gedaan heeft”, zei Skoubo op firstartist.dk, de website voor Deense contractspelers. “Ik heb bij Roda JC gesproken met de technisch directeur en de trainer, en die geloven in mij. Het is geweldig om bij een club te komen waar je wordt gewaardeerd.”

De 29-jarige Deen heeft er pas één jaar bij Utrecht opzitten. De spits kwam mede door blessures in slechts dertien competitieduels in actie en wist in deze wedstrijden nooit te imponeren. Hij scoorde slechts één keer, maar bij Roda heeft men er vertrouwen in dat hij wel degelijk een neusje voor de goal heeft.

Met de komst van Skoubo is de selectie van Roda voor komend seizoen rond. Harm van Veldhoven liet onlangs weten dat hij enkel nog een spits aan zijn selectie wilde toevoegen en deze heeft hij nu gekregen. Skoubo speelde eerder in zijn loopbaan onder andere voor Real Sociedad, Brøndby IF en Borussia Mönchengladbach.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_71440663
    Ik had van Geel toch wel hoger ingeschat
    Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
      woensdag 29 juli 2009 @ 21:30:23 #246
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_71440738
    Ah, Oper heeft een opvolger qua blessuregevoeligheid.

Overigens kan die gast op zich wel voetballen, maar daar heb je niet zo veel aan als hij de halve competitie niet kan spelen.
      woensdag 29 juli 2009 @ 21:31:01 #247
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_71440757
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 21:28 schreef Strooper het volgende:
    Ik had van Geel toch wel hoger ingeschat
    Dit is niet echt een doelpunten machine inderdaad.
    Beetje vage versterking imo..
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_71440879
    Daar ging mijn cola. Had dan van Tornhout in de spits gezet.
      woensdag 29 juli 2009 @ 21:39:37 #249
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_71441034
    Ik vermoed dat hij Roda niet veel zal kosten en dat hij door de blessures van Junker en Hadouir een soort van panekaankoop is. Maar ik blijf erbij dat hij op zich geen slechte speler is.
      woensdag 29 juli 2009 @ 21:44:09 #250
    218159 Tripless
    Roda JC Kerkrade
    pi_71441194
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 21:39 schreef Plato1980 het volgende:
    Ik vermoed dat hij Roda niet veel zal kosten en dat hij door de blessures van Junker en Hadouir een soort van panekaankoop is. Maar ik blijf erbij dat hij op zich geen slechte speler is.
    Absoluut geen slechte speler. Ik wil hem eens fatsoenlijk aan het werk zien. Bij Utrecht kwam hij zelden tot spelen toe en moest vaak genoegen nemen met invalbeurten. Voorin moet de communicatie dan toch wel grandioos zijn tussen Junker en Skobou. Dat is dan wel weer positief. Ik ken hem uit zijn eerdere tijd en toen heeft hij me wel kunnen overtuigen. In Duitsland heeft hij in ieder geval naar behoren gepresteerd.
    We should not be moved!
    pi_71441627
    Dat is ook een strategie: In plaats van twee goede ervaren spitsen en twee jonge talenten, kies je voor zeven aanvallers van glas (Gommans, Tornhout, Hadouir, Junker, Skoubo, Vandamme, Meulens) en een vollidiot (Jeanvionke). Kunnen we elke wedstrijd met een ander duo voorin spelen.

woensdag 29 juli 2009 @ 22:05:12 #252
    154173 Schimpie
    RJC RJC RJC
    pi_71441974
    Godverdomme.

Dit staat toch los van een eventuele huur van Losada en Kruiswijk? En hebben ze van het geld van Cisse en Meeuwis werkelijk geen enkel miljoentje over om een fatsoenlijke spits te halen?
    pi_71442926
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 21:31 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Dit is niet echt een doelpunten machine inderdaad.
    Beetje vage versterking imo..
    Van Geel is vaag.

Maar kortom het seizoen begint weer lekker zo...
    pi_71443657
    Van Geel is wel de man met de connecties he.
    pi_71444314
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 21:44 schreef Tripless het volgende:

[..]

Absoluut geen slechte speler. Ik wil hem eens fatsoenlijk aan het werk zien. Bij Utrecht kwam hij zelden tot spelen toe en moest vaak genoegen nemen met invalbeurten. Voorin moet de communicatie dan toch wel grandioos zijn tussen Junker en Skobou. Dat is dan wel weer positief. Ik ken hem uit zijn eerdere tijd en toen heeft hij me wel kunnen overtuigen. In Duitsland heeft hij in ieder geval naar behoren gepresteerd.
    Hij kwam zelden aan spelen toe omdat ie altijd geblesseerd was of niet wedstrijdfit.

Toch denk ik ook dat mits fit, hij weldegelijk een aanwinst voor Roda moet zijn.
    Let's drop some acid and go to a titty bar.
    pi_71444945
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 21:56 schreef iehlaak het volgende:
    Dat is ook een strategie: In plaats van twee goede ervaren spitsen en twee jonge talenten, kies je voor zeven aanvallers van glas (Gommans, Tornhout, Hadouir, Junker, Skoubo, Vandamme, Meulens) en een vollidiot (Jeanvionke). Kunnen we elke wedstrijd met een ander duo voorin spelen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
    Nou, ergens had ik verwacht dat ze iemand als Edwin Vurens hadden opgegraven. Dan valt dit alleszins nog mee.
      woensdag 29 juli 2009 @ 23:33:31 #257
    60704 LeonH
    pi_71445232
    Misschien kunnen ze volgend weekend wat beter opletten tijdens het internationale A-jeugdtoernooi. Lopen ook vaak hele leuke spelertjes rond.
    pi_71447745
    niet de spits waar ik op hoopte maar als je even doordenkt, en hij fit blijft, kán het wel een versterking zijn. Ervaring in de bundesliga en primera division is meer dan wat elke roda speler heeft. Alleen dateert dat alweer van 2006. Afwachten maar het liefst dan nog die Losada, is dat niet een soort nr 10? Dan heb je ook een creatieve speler erbij.
      donderdag 30 juli 2009 @ 09:00:20 #259
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_71449575
    Ik maak de krant vanmorgen open en zie daar de nieuwe competitiespecial. Opeens zie ik de naam van Skoubo staan en ik wist meteen wat ik gisteravond gemist heb.
    Maar of dit nu de spits is die Roda verder gaat brengen? Ik kan er niet echt over oordelen, want van 13 wedstrijden bij Utrecht kun je niet echt een goed beeld krijgen. Al zullen de Utrecht supporters zeggen dat hij helemaal niks kan.

Feit is wel dat Roda nu wel 2 spitsen met de nodige ervaring heeft. En dat is ook eens anders geweest.
      donderdag 30 juli 2009 @ 09:06:08 #260
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_71449691
    [quote]Op donderdag 30 juli 2009 09:00 schreef Professional het volgende:
    Al zullen de Utrecht supporters zeggen dat hij helemaal niks kan.
    [/quote

Dat zeggen de meeste Utrecht-supporters dus niet, men vindt hem zeker geen slechte speler.]
      donderdag 30 juli 2009 @ 09:25:30 #261
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_71450127
    quote:
    Roda JC wil af van 'Duits' imago
    KERKRADE - Roda JC wil zo snel mogelijk af van het 'Duitse' imago dat de club met zich meedraagt. De eredivisieclub uit Kerkrade heeft besloten zich meer te gaan profileren als een Limburgse club. Dat liet Roda JC weten in een verklaring op de website.

Op de jaarlijkse Club Positioning Matrix - die het imago van elke voetbalclub meet - scoort Roda een onvoldoende. Uit dit onderzoek komt naar voren dat de Limburgers een weinig sympathiek Duits imago hebben. De ploeg uit Kerkrade, dicht bij de grens met Duitsland, werkte de afgelopen jaren zelf ook mee aan de totstandkoming van dit beeld. In het Parkstad Limburg Stadion werden doelpunten van de thuisclub altijd op een traditionele Duitse manier gevierd, met de speaker die 'danke!' riep en het publiek dat vervolgens reageerde met 'bitte!'. Roda laat weten dat dit ritueel komend seizoen niet meer te horen zal zijn.
    Dat imago raken jullie niet meer kwijt.
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
      donderdag 30 juli 2009 @ 11:23:17 #262
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_71453116
    Nou als ik de reactie zo lees zijn de Utrechtsupporters blij dat hij weg is. Maar hun zitten ook nog met Kevin Vandebergh, ook ooit een Roda doelwit.
    pi_71453318
    Malki was te duur en verder heeft van geel blijkbaar geen spits uit zijn geweldige netwerk.
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 00:20 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Op zich wel relaxt om scout te zijn bij Van Geel.

Het enige wat je hoeft te doen is zondagavond Studio Sport kijken en alle namen opschrijven die je hoort.
    treffende reactie in het Bevestigde transfer topic
      donderdag 30 juli 2009 @ 11:43:32 #264
    60704 LeonH
    pi_71453748
    Ene kant trouwens wel terecht dat het Danke Bitte wordt afgeschaft. Kunnen ze er misschien Dankje, Graag gedaan! van maken

Hoop alleen niet dat het voor en achternaam roepen wordt afgeschaft aangezien we dat pas hebben ingevoerd nadat Schalke was geweest voor de UEFA cup
      donderdag 30 juli 2009 @ 11:47:39 #265
    26251 Eilanden
    Bright Mirror Still Water
    pi_71453854
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 09:06 schreef Plato1980 het volgende:
    [quote]
    Dat zeggen de meeste Utrecht-supporters dus niet, men vindt hem zeker geen slechte speler.]
    Als Skoubo fit blijft (en daar zit de bottleneck), dan is het absoluut een aanwinst voor Roda JC. Aan het einde van het afgelopen seizoen was hij weer echt fit en toen speelde hij goede wedstrijden ... maakt goed gebruik van zijn lengte, combineert goed en ziet openingen en is voor zijn lengte toch nog redelijk snel.

Wat mij betreft had hij niet weg hoeven te gaan, want de wedstrijden die hij speelde toen hij echt weer fit was, zagen er veelbelovend uit. Maar de technische stad van de FC heeft klaarblijkelijk een andere mening.

Alleen zijn blessuregevoeligheid .. ik hoop voor Roda dat hij wat minder van porcelein is dan in zijn voorgaande periode
    pi_71454693
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 11:47 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Als Skoubo fit blijft (en daar zit de bottleneck), dan is het absoluut een aanwinst voor Roda JC. Aan het einde van het afgelopen seizoen was hij weer echt fit en toen speelde hij goede wedstrijden ... maakt goed gebruik van zijn lengte, combineert goed en ziet openingen en is voor zijn lengte toch nog redelijk snel.

Wat mij betreft had hij niet weg hoeven te gaan, want de wedstrijden die hij speelde toen hij echt weer fit was, zagen er veelbelovend uit. Maar de technische stad van de FC heeft klaarblijkelijk een andere mening.

Alleen zijn blessuregevoeligheid .. ik hoop voor Roda dat hij wat minder van porcelein is dan in zijn voorgaande periode
    kijk met zo een reacties kunnen we wat mee

zou mooi zijn als ie er vrijdag meteen eentje inlegt
      donderdag 30 juli 2009 @ 12:18:53 #267
    227143 Kopbal
    Bal met de kop.
    pi_71454847
    Geen Danke, Bitte! meer volgend seizoen
    pi_71454958
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 11:47 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Volgens mij is het niet eens de technische staf, maar Frans van Seumeren die Skoubo percé weg wilde hebben, drukte te zwaar op de begroting met zijn salaris.

Aan de andere kant vraag ik me af hoeveel Roda kan betalen, jullie hebben toch amper tot geen geld ?

Verder ben ik benieuwd naar de reacties van het publiek, Skoubo oogt nml. heel flegmatiek, loopt geen meter teveel.
    Let's drop some acid and go to a titty bar.
    pi_71455361
    quote:
    Roda JC moet vanaf NULPUNT gaan bouwen
    door Rob Sporken

ANALYSE Controle KNVB niet eens nadelig

Van bekerfinalist en deelnemer aan de play-offs voor Europees voetbal in 2008 tot degradatiekandidaat en nacompetitiedeelnemer in 2009. Na een jaar boordevol ellende moet Roda JC weer beginnen vanaf het nulpunt.

Het moest er een keer van komen, de degradatie van Roda JC. Althans de degradatie naar het rechterrijtje van de eredivisie. Maar dat de voormalige subtopper zo ongenadig hard door het ijs zou zakken had niemand verwacht. Als gevolg van het gapende gat naar provincieclubs die wel groeien, hebben de Limburgers het predicaat van subtopper al lang moeten inleveren.

Vorig seizoen kreeg Roda zelfs het stempel van degradatiekandidaat opgeplakt. Door de grote financiële problemen heeft de KNVB Roda naar categorie 1 verwezen. De afdeling met de zorgenkindjes, zoals directeur betaald voetbal Henk Kesler deze groep omschrijft. Natuurlijk hebben de mislukte fusiebesprekingen met Fortuna de ellende vergroot.

Maar dat proces was niet de oorzaak van de financiële wanorde, het heeft haar enkel in een stroomversnelling gebracht.

Als een grommende waakhond houdt de voetbalbond de financiële activiteiten in Kerkrade nu met een vergrootglas in de gaten om bij onverantwoorde handelingen meteen vervaarlijk te blaffen.

Het is misschien niet eens zo verkeerd, die extra controle. Het voorkomt in elk geval dat Roda Russisch roulette blijft spelen met zijn centjes en straks daadwerkelijk omvalt.

Kortom, de bekerfinalist van 2008 moet opnieuw gaan bouwen vanaf het nulpunt.

Normaal gesproken zou een club met een bescheiden begroting (de dertiende van de eredivisie met 12,5 miljoen) bij een transferopbrengst in de zomer van 5,2 miljoen euro uit de problemen moeten zijn. Aangezien Roda in het verleden noodgedwongen moest bedelen bij externe geldschieters om te overleven, is een gedeelte van die opbrengst meteen verdampt. De krabbel van Meeuwis en Cissé was nauwelijks opgedroogd of de factuur van gulle gevers lag al op de mat van het Parkstad Limburg Stadion.

Wat resteerde werd meteen naar de begroting doorgeschoven om het tekort te beperken. Daarmee waren alle euro’s op en was er geen geld om te herinvesteren.

Het gevolg is een selectie die er met het vertrek van belangrijke pionnen als Meeuwis, Cissé en Oper op papier niet sterker op geworden is. Maar papier wint geen wedstrijden. Roda bestond vorig seizoen door alle misère vooral uit individuen. Pas toen het erom ging, stond er een hecht team. Zoals in de beslissende wedstrijd in Leeuwarden waar meer dan de helft van de basisspelers ontbrak.

Een sterk collectief was door de jaren heen de kracht van de Koempelclub.

En het zal ook komend seizoen de kurk moeten zijn waarop deze ploeg het hoofd boven water dient te houden.

Harm van Veldhoven realiseert zich dat als geen ander. Een coach die tussentijds het roer overneemt, kan bij tegenvallende resultaten altijd het excuus aanvoeren te worden geconfronteerd met de chaos uit het verleden. Het virus dat de selectie vorig seizoen in zijn greep had was volgens de trainer zo hardnekkig dat hij enkel kon pappen en nathouden. Ook Van Veldhoven, die verklaarde het gevoel te hebben nu pas te kunnen starten in Kerkrade, begint vanaf het nulpunt. De Belg is gezien de zware omstandigheden de bijna-degradatie nauwelijks aan te rekenen. Maar nu zal hij moeten aantonen de juiste man op de juiste plek te zijn. In tegenstelling tot een jaar geleden was de voorbereiding beduidend hoopgevender.

Hoewel de Belgische degradatiekandidaat Roeselare de zwaarste opponent was, bleef Roda ongeslagen.

Belangrijker is het plezier waarmee jongens, die vorig seizoen volledig blokkeerden, zich presenteren.

Of het genoeg is om de doelstelling te bereiken (wegblijven uit de gevarenzone) moet blijken. De eerste weken kunnen bepalend zijn hoe een seizoen gaat verlopen.

Wat dat betreft is de loodzware competitiestart een kopie van een jaar geleden. Voor de geelzwarte aanhang is het te hopen dat het bij die ene overeenkomst blijft.
    quote:
    Mads Junker: SPITS zonder oogkleppen
    door Roel Wiche

Met een ex-student sociologie en voormalig tv-analyticus in de frontlinie hoopt Roda JC de weg omhoog terug te vinden. Inderdaad, Mads Junker is bepaald geen doorsnee voetballer. Over FC Hollywood, de liefde voor de Hollandse School en de les van een bizarre pokeraffaire.

Als Jack van Gelder een keer omhoog zit, mag hij best eens met Mads Junker bellen.

De Deense spits spreekt niet alleen akelig perfect Nederlands, maar verstaat ook de kunst om de huiskamers bij te praten over de grootste bijzaak ter wereld, voetbal dus.

Toen hij nog onder de rook van Kopenhagen balde, schoof Junker tweewekelijks aan bij de Deense variant van Studio Voetbal. En ook nu nog schrijft hij regelmatig een column in een prominent voetbalblad.

,,Niet alleen over techniek en tactiek, maar ook over zaken eromheen.

Ik ben een voetballiefhebber en kan het blijkbaar goed overbrengen.”

Nee, met Mads Junker (28) heeft Roda JC bepaald geen domme jongen binnengehaald.Waar de meeste voetballers zweren bij een comfortabel leven als fullprof koos hij als jonge, talentvolle speler een andere weg. Toen hij op 21-jarige leeftijd door de Deense topclub Bröndby werd ingelijfd, schreef de aanvaller zich in bij de aanvaller zich in bij de universiteit van Kopenhagen om sociologie te gaan studeren. Het blokken in de collegebanken beperkte zich tot slechts een jaar, maar hij zou het zó weer overdoen. „Eerder had ik al op het gymnasium gezeten.

School helpt je om de zaken heel goed te relativeren.

Als ik niet lekker in de wedstrijd had gezeten, kon ik achter de boeken m’n zinnen verzetten. En andersom kon ik op het veld mijn energie kwijt. Heel gezond. Bovendien besef je in de studentenwereld hoe goed je het als voetbalprof hebt. Je verdient tien keer zoveel en je hoeft er maar anderhalf uur per dag voor te werken.”

Dat hij nu niet aan zijn doctoraalscriptie werkt maar zijn voeten laat spreken, had hij zelf ook niet durven voorspellen.

Na mislukte pogingen om in de Deense Superligaen (Lyngby, Brondby) furore te maken, kreeg hij bij FC Nordsjaelland een laatste kans. Die greep hij met beide handen. Junker voerde maandenlang de topscorerslijst aan en zinennzijn lekker zinnen Bovendien studentenwereld zijn zinennzijn verdiende begin 2006 een lucratieve transfer naar Vitesse. Ofwel een overgang van het ene FC Hollywood naar het andere FC Hollywood.

,,Bij Nordsjaelland kon alles.

De burgemeester schonk alle gepensioneerden van de gemeente zomaar een vakantie naar Spanje. De club kreeg een gloednieuw stadion met een hoop business-seats. Ja, vergelijk het maar met de tijd van Karel Aalbers bij Vitesse. Maar goed, de man zit nu in de gevangenis.”

In Arnhem keek hij ook z’n ogen uit. De start bij Vitesse, niet bepaald de meest harmonieuze club van Nederland, was goed. Maar onder Aad de Mos en HansWesterhof kwam de eenmalig international (Denemarken-Polen, 2006) op de bank terecht. Toen Theo Bos het afgelopen winter overnam, kreeg hij weer meer speeltijd. Maar toen al was de drang om te vertrekken niet meer in te tomen. „In de winterstop had ik alle boeken en dvd’s al in m’n koffers gestopt. Ik was veel van m’n motivatie kwijt. Ik was in de pers als eerste spits van Vitesse naar voren geschoven en even later zat ik vijftien wedstrijden achter elkaar op de bank of tribune.

Daar heb ik wel een tikje van gehad.”

De interesse van Roda JC kwam dan ook als geroepen. Al beseft Junker dat hij wederom niet naar een paradijselijk rusthuis gaat. De hilarische fusiesoap, de financiële rampenfilm, de krankzinnige Houdini- act aan het einde van de competitie: ook in Arnhem was alles in geuren en kleuren te volgen. ,,Roda eindigde eerder altijd boven Vitesse.

Bekerfinalist, sterke middenmoter.

Ik heb altijd gedacht dat het de volgende club zou zijn die het spoor van Heerenveen en Groningen zou volgen. Maar als je als zestiende eindigt, heb je een slecht seizoen gedraaid. Het is een klein mirakel dat ze zich hebben gered.”

Zelf weet hij als geen ander hoe het is om onder grote druk te staan. In zijn topjaar bij FC Nordsjaelland haalde hij de voorpagina’s van alle Deense kranten omdat hij was betrapt op valsspelen bij het pokeren met zijn ploegmakkers. Een schandaal was geboren en Junker betuigde publiekelijk spijt. Jaren later en rijper van geest beschouwt hij het als een cruciaal ‘leermoment’ in zijn carrière. ,,Ik was enorm gefocust op winnen, winnen, winnen.

Het is niet prettig om erop terug te kijken, maar achteraf ben ik blij dat ik die ervaring heb meegemaakt.

Het gaf me inzicht in het leven en deed me beseffen dat het niet normaal is om met alle middelen iets af te dwingen. Zaken als winnen en presteren hebben een enorme invloed op jonge mensen, ze hebben met vele verleidingen te maken.

Iedereen maakt fouten, ook ik, daar heb ik van geleerd.”

In Limburg, land van toepen en stökske rape, hoeft hij alleen zijn pokerface op het veld te tonen. Junker moet Roda eindelijk de stootkracht geven die de ploeg zó hard nodig heeft. De Deen houdt van de Hollandse school, die drijft op aanval, creativiteit en techniek. ,,In eigen land was ik een luie spits. Onzichtbaar, zoals Inzaghi, en dan toeslaan.

Als Denen me nu zien spelen, weten ze niet wat ze meemaken.

In Nederland zijn de aanvallers de eerste verdedigers, mijn werklust is hier ongekend. Ik ben nu een type Kuijt. Daardoor maak ik minder goals, maar m’n waarde voor de ploeg is groter.”

Dat hij ooit nog een keer een avontuur ‘ in een mooi land’ wil beleven, wil hij niet verbloemen. Maar met het pendelen tussen het Parkstad Limburg Stadion (werkplek) en het trendy Ceramique-kwartier in Maastricht (woonplaats) is Mads Junker voorlopig meer dan tevreden.

,,Weet je, Nederlanders zijn als Denen. Ze nemen zichzelf niet zo serieus. In landen als Frankrijk en Spanje is de mentaliteit strakker, hier niet. Je moet toch af en toe om jezelf kunnen lachen, niet?”

Mads Junker, geen doctor in de sociologie, maar Roda-spits. foto Marcel van Hoorn
    quote:
    De trainer over de nieuwelingen:

HARM VAN VELDHOVEN

Naam: Rihairo Meulens Leeftijd: 21 Positie: aanval Vorige clubs: Vitesse, Dordrecht „Rihairo is een hele snelle speler met het nodige talent die een actie kan maken. Mede door die kwaliteiten vult hij een leemte op in onze selectie. Hij moet wel nog wennen aan het regime dat bij een eredivisionist hoort.”

Naam: Morten Skoubo Leeftijd: 29 Positie: aanval Vorige clubs: Borussia Mönchengladbach, West Bromwich, Brondby, Real Sociedad en FC Utrecht „We wisten dat we aanvallend iets extra’s nodig hadden. Eén van de opties was Skoubo. Hij heeft lengte, snelheid en is balvast. Hij heeft een vervelend seizoen bij Utrecht achter de rug, vandaar dat we hem konden halen.”

Naam: Mads Junker Leeftijd: 28 Positie: aanval Vorige clubs: Lyngby, Brøndby, Ölstykke, Nordsjælland, Vitesse „Hij is de spits met de meeste ervaring.

Hij heeft voetbalvernuft en een neusje voor de goal. Mads is de meest rijpe speler, die meteen klaar is voor het grote werk.”

Naam: Kenneth Staelens Leeftijd: 18 Positie: middenveld Vorige clubs: KRC Genk „Heeft een goede voorbereiding gehad.

Als linkermiddenvelder heeft hij zich goed ontwikkeld. Hij is een fysiek sterke speler met een goede traptechniek, die nog even de tijd nodig heeft.”

Rihairo Meulens

Morten Skoubo

Mads Junker

Kenneth Staelens
    quote:
    CIJFERS

RODA JC KORT

Roda JC werkt met een begroting van 12,5 miljoen euro, anderhalf miljoen (aan uitgavenkant) minder dan het afgelopen seizoen. Door de financiële problemen van de afgelopen jaren heeft de KNVB de club ingedeeld in categorie 1, waardoor ze onder curatele staat van de voetbalbond.

Het aantal verkochte publieksseizoenkaarten is momenteel 7200. Dat aantal ligt hoger dan het aantal verkochte publiekskaarten vorig seizoen (7160). Op het aantal sponsorkaarten heeft Roda nog geen zicht, aldus marketing manager Patrick Vrijman.
    pi_71455616
    Het aantal verkochte seizoenkaarten ligt inderdaad veel hoger dan vorig jaar.

Als 'we' het gemiddeld aantal toeschouwers halen van het afgelopen seizoen mag je tevreden zijn, denk ik.
      donderdag 30 juli 2009 @ 13:05:51 #271
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_71456175
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 12:44 schreef ZoneKill het volgende:
    Het aantal verkochte seizoenkaarten ligt inderdaad veel hoger dan vorig jaar.
    Dat verschil is inderdaad nihil, maar het cijfer van vorig jaar was de eindstand, dat van dit jaar een tussenstand.
    pi_71456702
    als er een groei van 10 % inzit is dat toch redelijk, zeker met zo een bagger seizoen achter de rug. Ik had er wat meer van verwacht maar dat het vanaf nu vol zou zitten was natuurlijk onrealistisch
    pi_71456848
    quote:
    30 juli 2009 - SC Heerenveen lijkt de beste papieren te hebben om Hernan Losada over te nemen van Anderlecht, zo meldt Sporza. Aanvankelijk leek Roda JC er met de Argentijnse spelers vandoor te gaan totdat SC Heerenveen contract met Anderlecht zocht.

De 27-jarige Losada speelde de afgelopen drie jaar in de Belgische competitie, waarvan het afgelopen jaar voor Anderlecht. In tegenstelling tot zijn twee jaar bij Germinal Beerschot wist Losada bij Anderlecht geen vaste basisplaats te verkrijgen. De speler kwam voornamelijk als invaller in actie. Losada zou volgens Sporza momenteel een medische keuring ondergaan bij SC Heerenveen.
    pi_71457417
    pi_71459441
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 13:30 schreef Biertjuhhhh het volgende:

[..]

Iets met pot en pissen...
      donderdag 30 juli 2009 @ 15:07:47 #276
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_71459981
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 14:50 schreef ZoneKill het volgende:

[..]

Iets met pot en pissen...
    Nee, iets met verschil in budget en financiële reserves.
      donderdag 30 juli 2009 @ 17:14:59 #277
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_71463588
    Zou Roda hem hebben willen huren of kopen? Ik vind het van onze kant ook wel opvallend. Met Elm, Svec, Grindheim, Roorda, Väyrynen, Smarason en nog wat jonge talenten hebben we op zich genoeg middenvelders. Okee, er zijn nu wat blessures (Roorda, Väyrynen, Smarason), maar nu moet je straks een aantal ervan op de tribune zetten.. Dat is ook bepaald niet optimaal. Dan hadden we beter nog een sterke keeper (zeker nu Steppe minimaal 6 weken out is) en een linksbuiten aangetrokken..

Nog Roda-fans die morgen de oversteek naar het Friese Haagje gaan maken?
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
    pi_71481378
    Wat zou Harmke vanavond uit de hoed toveren: Geen Skoubo, Hadouir en Kah. En Delorge is er waarschijnlijk ook niet bij. Dit lijkt me wel een lekker stugge opstelling:

Castro
    De Fauw - Addo - Lachambre - De Jong
    Sutchuin - Linssen - Vormer - Bodor
    Junker - Janssen

Misschien dat van Tornhout voor Vormer nog een goede optie is.
      vrijdag 31 juli 2009 @ 09:22:19 #279
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_71481616
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 09:09 schreef iehlaak het volgende:
    Wat zou Harmke vanavond uit de hoed toveren: Geen Skoubo, Hadouir en Kah. En Delorge is er waarschijnlijk ook niet bij. Dit lijkt me wel een lekker stugge opstelling:

Castro
    De Fauw - Addo - Lachambre - De Jong
    Sutchuin - Linssen - Vormer - Bodor
    Junker - Janssen

Misschien dat van Tornhout voor Vormer nog een goede optie is.
    Lachambre centraal zie ik niet zitten, zet hem maar linksback. Dan kan De Fauw centraal spelen, maar dan hebben we rechtsachter een probleem. Misschien Linssen daar maar opstellen, hoewel dat ook een noodgreep is, Janssen op het middenveld en dan Van Tornhout inderdaad in de spits. Toch zonde dat je meteen al vier basisspelers mist.
    pi_71481986
    Onder Atteveld speelde Lachambre ook regelmatig centraal achterin -weliswaar in een 352- en dat ging vrij aardig. Ik vrees dat Linssen geen linksbuiten kan houden en je daarom wel met de Fauw als rechtsback moet gaan spelen.

Ik vraag me overigens af of wel we vier basisspelers missen. Zou van Veldhoven spelen met Skoubo, Junker en Hadouir? Dat betekent dat je Janssen rechtshalf of op de bank moet zetten.
      vrijdag 31 juli 2009 @ 09:44:44 #281
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_71482131
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 09:39 schreef iehlaak het volgende:
    Onder Atteveld speelde Lachambre ook regelmatig centraal achterin -weliswaar in een 352- en dat ging vrij aardig. Ik vrees dat Linssen geen linksbuiten kan houden en je daarom wel met de Fauw als rechtsback moet gaan spelen.

Ik vraag me overigens af of wel we vier basisspelers missen. Zou van Veldhoven spelen met Skoubo, Junker en Hadouir? Dat betekent dat je Janssen rechtshalf of op de bank moet zetten.
    Vier potentiële basisspelers, laat ik het zo zeggen. Op zich kun je trouwens prima met Skoubo, Junker en Hadouir spelen denk ik. Janssen zou dan rechtshalf kunnen spelen, met zijn loopvermogen kan hij die positie prima invullen.
      vrijdag 31 juli 2009 @ 11:51:29 #282
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_71485524
    Janssen zie ik als ideale 12de man. Als iedereen fit is hoeft hij van mij niet in de basis.

Castro
    Linssen -De Fauw - Addo - Lachambre
    Sutchuin - Vormer - Bodor
    Janssen
    Junker - Van Tornhout

dat mag het van mij zijn
    pi_71496564
    saeijs als rechtsback anders proberen?
      vrijdag 31 juli 2009 @ 22:43:20 #284
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_71503353
    .

Het eerste punt is binnen. Heerenveen was sterker en als er iemand verdiend had om te winnen was het natuurlijk Heerenveen. Daarentegen werd Roda ook niet weggespeeld, het was duidelijk dat de missie een punt was en dat is, soms met een beetje geluk, gelukt. Vorig seizoen zouden we een dergelijke wedstrijd waarschijnlijk net verloren hebben, nu is dat niet gebeurd .
    pi_71503427
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 22:43 schreef Plato1980 het volgende:
    .

Het eerste punt is binnen. Heerenveen was sterker en als er iemand verdiend had om te winnen was het natuurlijk Heerenveen. Daarentegen werd Roda ook niet weggespeeld, het was duidelijk dat de missie een punt was en dat is, soms met een beetje geluk, gelukt. Vorig seizoen zouden we een dergelijke wedstrijd waarschijnlijk net verloren hebben, nu is dat niet gebeurd .
    eens
      vrijdag 31 juli 2009 @ 22:49:03 #286
    25957 Reddiablo
    Football Manager Researcher NL
    pi_71503528
    Wat een bagger wedstrijd. Knap punt van Roda JC -- enige lichtpuntje was Bodór
    Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
    www.3voor12denhaag.nl
    http://www.last.fm/user/Reddiablo
      vrijdag 31 juli 2009 @ 22:54:49 #287
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_71503746
    Ik vond Bodor ook goed spelen, ook aan het eind van vorig seizoen viel hij me positief op. Er is heel veel kritiek op hem geweest, maar hij is toch uitgegroeid tot 1 van onze betere (en rustigere!) spelers.
    pi_71503861

[ Bericht 100% gewijzigd door lighted op 31-07-2009 22:59:04 ]
    pi_71503866
    Roda = Anti-voetbal

Geluk dat Bodor nog bij jullie zit, anders was het gegarandeerd degradatie dit seizoen. Jammer dat ik jullie bij de voorspelling hoger heb ingeschat, want op deze manier wordt een 17e plek nog lastig en is het ook niet verdient om in de EREdivisie te spelen. .
      vrijdag 31 juli 2009 @ 22:59:01 #290
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_71503868
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 22:58 schreef lighted het volgende:
    Roda = Anti-voetbal

Geluk dat Bodor nog bij jullie zit, anders was het gegarandeerd degradatie dit seizoen. Jammer dat ik jullie bij de voorspelling hoger heb ingeschat, want op deze manier wordt een 17e plek nog lastig .
    Jij snapt echt niks van voetbal he .
    pi_71503930
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 22:59 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Jij snapt echt niks van voetbal he .
    Bij Roda gelukkig wel . Lekkere instelling na 1 slecht seizoen, "overleven".
    Had AZ vorig jaar na dat slechte jaar moeten hebben "hopen op het rechterrijtje". Nee die wilden ook van iedereen winnen.
      vrijdag 31 juli 2009 @ 23:02:44 #292
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_71503971
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 23:01 schreef lighted het volgende:

[..]

Bij Roda gelukkig wel . Lekkere instelling na 1 slecht seizoen, "overleven".
    Had AZ vorig jaar na dat slechte jaar moeten hebben "hopen op het rechterrijtje". Nee die wilden ook van iedereen winnen.
    En dus moet je uit in Heerenveen, terwijl je een stuk of vier basisspelers mist, maar even lekker op de aanval gaan spelen en Heerenveen alle ruimte geven om te voetballen?
    pi_71504056
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 23:02 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

En dus moet je uit in Heerenveen, terwijl je een stuk of vier basisspelers mist, maar even lekker op de aanval gaan spelen en Heerenveen alle ruimte geven om te voetballen?
    Wat probeer je me nou uit te lokken met allerlei suggestief geouwehoer? Waar de fuck zeg ik dat Roda op de aanval moet, ruimte moet weggeven, Henrique zich niet moet laten uitlokken.
    Willen winnen is bij voorbaat niet aanvallen, willen winnen is mentaliteit, en niet tevreden zijn met 1 punt in je eerste wedstrijd als er gewoon meer te halen is.
      vrijdag 31 juli 2009 @ 23:08:43 #294
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_71504127
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 23:05 schreef lighted het volgende:

[..]

Wat probeer je me nou uit te lokken met allerlei suggestief geouwehoer? Waar de fuck zeg ik dat Roda op de aanval moet, ruimte moet weggeven, Henrique zich niet moet laten uitlokken.
    Willen winnen is bij voorbaat niet aanvallen, willen winnen is mentaliteit, en niet tevreden zijn met 1 punt in je eerste wedstrijd als er gewoon meer te halen is.
    Natuurlijk wilde Roda niet echt winnen ten koste van alles, gelukkig niet zeg, dat zou een totaal gebrek aan realiteitszin zijn. Roda kwam voor een punt en dat is gelukt, prima dus! Dat dat misschien jiet leuk is voor het Heerenveenpubliek doet verder niet ter zake, als de mensen vermaakt willen worden dan gaan ze maar naar het circus.
      vrijdag 31 juli 2009 @ 23:09:45 #295
    60704 LeonH
    pi_71504163
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 22:58 schreef lighted het volgende:
    Roda = Anti-voetbal

Geluk dat Bodor nog bij jullie zit, anders was het gegarandeerd degradatie dit seizoen. Jammer dat ik jullie bij de voorspelling hoger heb ingeschat, want op deze manier wordt een 17e plek nog lastig en is het ook niet verdient om in de EREdivisie te spelen. .
    Gast echt waar

Bedank de KNVB trouwens maar eventjes... Die "schouderduw" van Lachambre kwam ook van de speler van Heerenveen. Paulo Henrique had rood moeten krijgen wegens het opzettelijk aanvallen van Castro, en daarbij was er nog een handssituatie in de 16 van Heerenveen. Even later geeft ie 'm wel tegen Janssen

Verder ben ik zeeeeeer tevreden met een punt hier! Meer zat er denkelijk ook niet in vandaag, en je moet op dit soort punten weer je vertrouwen gaan terugwinnen en uit gaan bouwen!
      vrijdag 31 juli 2009 @ 23:10:01 #296
    154193 TheYoung1
    pi_71504172
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 23:05 schreef lighted het volgende:

[..]

En daar nemen we een biertje op

OT: Netjes gedaan, mooie 2de helft, terecht gelijkspel. Amen
    Patat, dat is het!!
      vrijdag 31 juli 2009 @ 23:11:09 #297
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_71504204
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 23:09 schreef LeonH het volgende:
    Paulo Henrique had rood moeten krijgen wegens het opzettelijk aanvallen van Castro,
    Nu moet je niet gaan overdrijven .
    pi_71504270
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 23:11 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

LeonH:

Kijk, ik snap jullie als Roda supporters echt wel. Maar ik baal al bijna als niet-Roda supporter dat er gewoon niet voor de winst is gegaan. Want dat was gewoon mogelijk! En dat is vorig seizoen wel anders geweest.
      vrijdag 31 juli 2009 @ 23:14:40 #299
    60704 LeonH
    pi_71504308
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 23:11 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Doe ik niet. In de herhaling zag je dondersgoed dat hij al zag dat Castro de bal al oppakt. En nog gaat ie even een beuk uitdelen...

Maargoed... het is gebeurd, punt is binnen, op naar de volgende wedstrijd!
      vrijdag 31 juli 2009 @ 23:15:42 #300
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_71504330
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 23:13 schreef lighted het volgende:

En dat is vorig seizoen wel anders geweest.
    Vorig seizoen hadden we een dergelijke wedstrijd hoogstwaarschijnlijk net verloren. Toen werden we ook niet weggetikt in Heerenveen, maar verloren we wel. Het ount van vandaag is pure winst en een goede start en dat is precies wat we nu nodig hebben.
    pi_71504350
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 23:14 schreef LeonH het volgende:

[..]

Doe ik niet. In de herhaling zag je dondersgoed dat hij al zag dat Castro de bal al oppakt. En nog gaat ie even een beuk uitdelen...

Maargoed... het is gebeurd, punt is binnen, op naar de volgende wedstrijd!
    Ja en in de herhaling zag je ook echt goed dat Castro enorm last van z'n enkel had!
    Ker
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')