abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juli 2009 @ 12:39:06 #201
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_71114646
quote:
Op zondag 19 juli 2009 09:45 schreef ZoneKill het volgende:

[..]

Wat een prutsers bij de Roda JC site, Junker scoorde in de 2e helft...
  zondag 19 juli 2009 @ 14:52:00 #202
248754 HairyArsedIrishman
I just raped your sheep...
pi_71118817
Ik denk niet dat we het gauw eens zullen worden, dus laten we het hier maar bij laten.
Maar het tegen Roda aanschoppen wordt sterk overdreven. Tuurlijk heb je wat internethelden op de fora en weet de media het ook weer geweldig op te blazen (let maar op wat L1 komend seizoen weer uit de kast haalt). Maar het valt in werkelijkheid allemaal wel mee.
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:30 schreef JLSB het volgende:
Maar om maar een einde aan de discussie te maken; de toename van de concurrentie kan voor beide clubs positief zijn en daarom moeten we maar blij zijn dat er komend seizoen weer twee Limburgse Eredivisieclubs zijn!
Messin' with the Kid.
Alt en gries durf ge werre, bloos neej vrèk...
Celtic FC | VVV Venlo | Nijmegen Devils | Edmonton Oilers | FC Nordsjælland
  maandag 20 juli 2009 @ 12:27:15 #203
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_71145338
quote:
Willem Janssen bloeit op bij Roda

OPVALLEND Twee treffers en een assist

De voorbereiding van Roda JC toont aan datWillem Janssen (foto) op revanche uit is voor zijn uiterst moeizaam verlopen vorig seizoen.

Willem Janssen (foto) was zaterdag in Landgraaf de opvallendste speler tijdens het oefenduel tussen Roda JC en Beveren (3-0). De Noord-Limburger scoorde tweemaal voor rust en gaf de assist voor de 3-0 van Mads Junker.

Het afgelopen seizoen was niet bepaald het meest gelukkige van Janssen. De talentvolle kilometervreter leek op een gegeven moment zelfs zonder een greintje vertrouwen over het veld te lopen. Trainer Harm van Veldhoven is dan ook blij dat zijn pupil momenteel zo’n sterke indruk maakt. ,,Willem is een liefhebber. Vorig seizoen werd hij te snel beoordeeld op de zaken die misgingen. Toen het minder draaide, ging hij forceren. Maar hij blijft wel altijd werken voor de ploeg. Het is goed voor zijn zelfvertrouwen dat hij vandaag tweemaal scoort.”

De speelwijze met twee in plaats van drie aanvallers is op het lijf geschreven geschreven van Janssen. Anouar Hadouir en (in mindere mate) Mads Junker lieten zich tegen Beveren geregeld zakken waardoor voorin veel ruimte lag voor Janssen. De Belgische tweedeklasser moet bijna gek zijn geworden van de aanvallende middenvelder van Roda die onophoudelijk die ruimte zocht en daarmee continue voor gevaar zorgde.

Ondanks of misschien wel dankzij de korte zomerstop van drie weken oogt Janssen superfit, iets dat van de hele ploeg gezegd kan worden.

,,Ik heb een heerlijke vakantie gehad en daarin enkele doelstellingen op papier gezet”, aldus de hoofdrolspeler. ,,Ik moet vertrouwen in mezelf blijven houden en meer gaan scoren. Met Anouar en Mads heb ik twee intelligente spelers voor me die goed aanvoelen wanneer ze voor mij ruimte moeten creëren en die in staat zijn op het juiste moment de bal te geven.

Dat is heerlijk voetballen. Vorig seizoen had je voorin andere types.

We waren op een gegeven moment erg afhankelijk van de individuele acties van Sekou Cissé. Nu spelen we meer als collectief.”

Roda hoefde niet eens fantastisch te voetballen om Beveren via enkele goed uitgevoerde aanvallen simpel op de knieën te krijgen. Op zich logisch, want de tegenstander startte de voorbereiding bijna twee weken later en opent de competitie pas eind augustus. De Kerkraadse ploeg was fitter en combineerde makkelijker. De Belgen hadden in de tweede helft pech met drie ballen op de lat, maar mochten blij zijn dat invaller Rihairo Meulens en Edwin Linssen in de slotfase grote kansen onbenut lieten.

Roda JC - Beveren 3-0 (2-0). 18. Janssen 1-0, 41. Janssen 2-0, 55. Junker 3-0.

Roda: Castro, De Fauw, Addo, Kah, Lachambre, Sutchuin (46. Delorge), Linssen, Janssen (75. Meulens), Bodor, Hadouir, Junker (77. Vormer).
  maandag 20 juli 2009 @ 12:30:58 #204
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_71145457
quote:
Marcel De Jong terug naar Roda

Canadees international Marcel de Jong meldt zich komende week weer bij Roda JC. Canada werd in de kwartfinales van de Gold Cup uitgeschakeld door Honduras: 1-0.

De Verenigde Staten plaatsten zich wel voor de halve finale, al was er een verlenging voor nodig om te winnen van Panama: 2-1.
pi_71151263
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:30 schreef planethugo het volgende:

[..]
Tenminste geen blessure in het vervolg van het toernooi.
  maandag 20 juli 2009 @ 17:43:19 #206
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_71155439
voor mij had ie verder mogen komen en geblesseerd raken. wordt tijd dat knops eens een kans krijgt
  maandag 20 juli 2009 @ 18:13:39 #207
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_71156030
quote:
Roda JC geeft minima korting op seizoenskaarten

Roda JC geeft een korting van 30 euro aan personen met een minimum inkomen op de goedkoopste seizoenkaart. Dit doet de Kerkraadse club in samenwerking met de gemeenten Kerkrade, Voerendaal, Simpelveld en Nuth, zo meldt de omroep L1 . Uitkeringsgerechtigden en werkenden met een minimum inkomen komen bij deze gemeenten in aanmerking voor een bijdrage van ongeveer 100 euro per jaar. Het geld is bedoeld voor sociale- of culturele activiteiten. Roda JC legt dan 30 euro bij.

De goedkoopste seizoenkaart kost 130 euro. De Kerkraadse club wil met deze actie haar maatschappelijke betrokkenheid in Limburg tonen. Roda JC ontsnapte vorig seizoen via de Jupiler Play-Offs ternauwernood aan degradatie uit de Eredivisie.
Goed initiatief.
  maandag 20 juli 2009 @ 20:30:55 #208
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_71159476
quote:
Op maandag 20 juli 2009 18:13 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Goed initiatief.
Dat komt al een aantal jaren telkens, aan het begin van de competitie, opnieuw in het nieuws.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  maandag 20 juli 2009 @ 20:33:12 #209
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_71159541
quote:
Gladbach verrast door schorsing Meeuwis

De Duitse voetbalbond (DFB) heeft Borussia Mönchengladbach maandag verrast. De bond liet de club weten dat Marcel Meeuwis nog een schorsing van twee wedstrijden heeft openstaan.

Meeuwis kreeg een rode kaart in de play-offs tegen sc Cambuur. Het eerste duel van de schorsing zat hij uit in de derde en laatste ontmoeting. Meeuwis dacht zo van de schorsing af te zijn, omdat deze alleen telde voor competities die onder toezicht staan van de KNVB.

De DFB liet echter weten dat de schorsing overdraagbaar is in andere landen en dat de Nederlander daarom alsnog twee duels schorsing moet uitzitten. "Dat houdt in dat Marcel in de beker tegen FSV Frankfurt en in het eerste competitieduel met VfL Bochum niet mag spelen", stelt technisch directeur Max Eberl op de clubsite.

Bron: Elfvoetbal.nl
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  dinsdag 21 juli 2009 @ 08:26:42 #210
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_71170176
quote:
Ook Roda JC in Categorie 1

Net als Feyenoord is Roda JC ingedeeld in licentiecategorie 1. Dat houdt in dat de club bij de licentiecommissie van de voetbalbond een plan van aanpak moet indienen over hoe het op termijn weer financieel gezond kan worden.

"We hebben inmiddels een plan van aanpak naar de bond gestuurd", reageerde technisch directeur Martin van Geel tegenover het AD. Roda verkocht deze zomer Marcel Meeuwis en Sekou Cissé, maar dat was niet voldoende om uit categorie 1 weg te blijven.

"De transferopbrengst die we voor Cissé en Meeuwis binnenkregen is gebruikt om oude schulden te betalen en de begroting sluitend te krijgen. Daarmee is de neerwaartse spiraal doorbroken en kunnen we weer omhoog kijken. Vanaf nu zullen we gedisciplineerd leven om weer een financieel gezonde club te worden."

Bron: Elfvoetbal.nl
quote:
Roda JC ondanks transfers in Categorie 1

De KNVB heeft Roda JC twee weken geleden laten weten dat de club voorlopig ingedeeld is in Categorie 1. De Limburgse club heeft de voetbalbond inmiddels via een plan van aanpak laten weten hoe ze in de komende jaren financieel weer gezond hoopt te worden.

'En op zich is dat niets nieuws voor ons, we zijn er ook niet van geschrokken, maar het is wel een situatie om rekening mee te houden', reageert algemeen directeur Martin van Geel tegenover Voetbal International. 'Ons plan is goedgekeurd en dus hebben we een kompas voor de toekomst.'

'Ik ben blij dat we de negatieve spiraal inmiddels hebben weten te keren met twee goede transfers (Sekou Cissé en Marcel Meeuwis, red). Die hebben ons toch zo'n vijf miljoen euro opgeleverd. Alleen is het zuur om te beseffen dat we daarvan niets opnieuw kunnen investeren. Dat is nu eenmaal de situatie, daar moeten we mee leren leven.'

Bron: VI
quote:
Roda wil Losada voor iets meer stootkracht

Na het aantrekken van Mads Junker en Rihairo Meulens hoopt Roda JC-trainer Harm van Veldhoven alleen nog een spits aan te trekken. Voor die plek is Hernan Losada in beeld.

Losada is een 27-jarige Argentijn die de afgelopen drie seizoenen actief was in België. Vorige zomer maakte hij de overstap van Germinal Beerschot naar Anderlecht. In Brussel slaagde Losada er niet in uit te groeien tot een vaste waarde.

'Met nog een aanvaller hebben we net iets meer stootkracht', aldus Van Veldhoven tegen Voetbal International. 'We moeten niet te hoog van de toren blazen, maar met deze selectie én een spits vind ik dat we goed genoeg zijn om ons simpel veilig te spelen.'

Bron: VI
Planning:
-
pi_71175737
Dat zou volgens mij best een goede aankoop zijn, bij GBA waren ze daar altijd lovend over. Op de één of andere manier is het hem bij Anderlecht niet echt gelukt, maar kan voor Roda best eens een zeer bruikbare speler worden!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:48:05 #212
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_71187362
quote:
OM in beroep tegen vrijgesproken Roda-fans

Het Openbaar Ministerie in Maastricht gaat in beroep tegen de vrijspraak voor vijf Roda-fans. De supporters zouden in november vorig jaar na afloop van de wedstrijd Roda-Feyenoord drie politieagenten hebben bedreigd op het station in Heerlen.

Volgens de agenten dreigde die middag een confrontatie tussen fans van Roda en Feyenoord. Roda-fans zouden daarbij slaande en trappende bewegingen hebben gemaakt naar de agenten, zonder dat ze werden geraakt.

De rechter sprak de Roda-supporters vrij, maar het OM gaat daartegen in beroep.

Bron: L1
Planning:
-
  woensdag 22 juli 2009 @ 09:59:07 #213
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_71206146
Losada zegt mij helemaal niks, maar ik volg het Belgische voetbal dan ook niet echt.
Maar weer een ex GBA speler, valt wel op dat ze vooral kijken naar die spelers waarmee Harm al eens gewerkt heeft.
pi_71210891
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 09:59 schreef Professional het volgende:
Losada zegt mij helemaal niks, maar ik volg het Belgische voetbal dan ook niet echt.
Maar weer een ex GBA speler, valt wel op dat ze vooral kijken naar die spelers waarmee Harm al eens gewerkt heeft.
Ik vind het een prima voetballer. Heeft wel een actie en is aanvallend echt een aanwinst.
Daarnaast vind ik het ook niet onlogisch dat Harm naar dat soort spelers kijkt. Zo'n jongen hoeft in ieder geval niet meer te wennen aan de werkwijze van een coach en de coach weet wat hij in huis haalt.
Ik heb lekker geen signature :P
  woensdag 22 juli 2009 @ 12:53:04 #215
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_71211336
heb weleens van die Losada gehoord, lijkt me wel een prima aanwinst. Een beetje zuid-amerikaans temperament mag wel in de selectie komen

Maar idd wat the prof zegt klopt helemaal, heb het hier ook al vaker gezegd. Van Geel is niet bepaald een talentenjager. Dat was ie bij AZ en Ajax ook al niet. Alleen maar spelers halen die iedereen wel kent (Junker), waar je toevallig tegen gespeeld hebt (Meulens) of die de trainer/TD kennen van hun verleden (De Wree, Delorge). Alleen Sutchuin is 'gescout' maar die zullen ze wel door Anderlecht aangeboden gekregen hebben.
  woensdag 22 juli 2009 @ 12:56:08 #216
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71211432
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:53 schreef planethugo het volgende:
Van Geel is niet bepaald een talentenjager.
Dat klopt op zich wel, maar dat is eigenlijk ook niet zijn taak. Wat wel zijn taak is, is het zorgdragen voor een goed scoutingsapparaat, die vervolgens de talenten weten op te sporen. Dat schiet bij Roda de laatste jaren denk ik tekort, ook al voordat van Geel kwam, en het is zaak dat hij dat weet te veranderen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  woensdag 22 juli 2009 @ 13:12:55 #217
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_71211948
Als je Rick Plum in je scoutingsapparaat heb mag je ook niet anders verwachten dat het minder is.

We wachten maar weer eens af. Worden altijd zoveel namen geroepen en dan komen ze toch niet.
  woensdag 22 juli 2009 @ 14:24:07 #218
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_71214508
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:56 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat klopt op zich wel, maar dat is eigenlijk ook niet zijn taak. Wat wel zijn taak is, is het zorgdragen voor een goed scoutingsapparaat, die vervolgens de talenten weten op te sporen. Dat schiet bij Roda de laatste jaren denk ik tekort, ook al voordat van Geel kwam, en het is zaak dat hij dat weet te veranderen.
hij heeft toch zo een groot netwerk wat cruciaal is in deze positie. Als je dan steeds komt met spelers die jij en ik ook hadden kunnen bedenken dan vraag je je af wat hij eigenlijk toevoegt.

Overigens lees ik in de vi dat Hendriks die 2 talenten die nu bij vvv meetrainen zelf nog nooit aan het werk gezien heeft maar dat hij getipt is door een.... zaakwaarnemer . Dan bekruipt me toch het gevoel dat Nol beter in zijn skybox kan blijven en zich beter niet meer met de selectie kan bemoeien
  woensdag 22 juli 2009 @ 17:39:24 #219
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_71221706
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:48 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Vandaag bereikt me het bericht dat enkele mensen een sepot hebben ontvangen n.a.v. Roda - Ajax en die mogen dus ook weer naar binnen, justice has served!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 00:45:08 #220
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_71271641
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:39 schreef RD4 het volgende:

[..]

Vandaag bereikt me het bericht dat enkele mensen een sepot hebben ontvangen n.a.v. Roda - Ajax en die mogen dus ook weer naar binnen, justice has served!
Een van de personen met een PvB SV heeft een verdubbeling van 9 naar 18 jaar gekregen.
Planning:
-
  vrijdag 24 juli 2009 @ 12:05:10 #221
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_71280763
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 00:45 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Een van de personen met een PvB SV heeft een verdubbeling van 9 naar 18 jaar gekregen.
hoezo
pi_71281064
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:39 schreef RD4 het volgende:

[..]

goed nieuws, helaas geldt dat dus niet voor iedereen, straks maar eredivisielive eens gaan aanvragen
  maandag 27 juli 2009 @ 14:26:53 #223
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_71365194
quote:
In een duel waarin Roda JC voetballend gezien beduidend beter was dan het Belgische Roeselare en dan ook met 2-1 won, werd eens te meer duidelijk dat het hoog tijd wordt voor aanvallende versterking voor de Kerkradenaren.

Het was vlak voor rust toen aanwinst Mads Junker in de rechterhoek van het veld even uitgleed.

De spits werd meteen onder handen genomen door verzorger Norbert Keulen, maar keerde in de tweede helft niet meer terug op het veld. Een lichtelijk verdraaide knie, luidde de eerste diagnose. Strompelend meldde de Deen zich kort na rust in trainingspak bij de dug-out van zijn ploeg.

Weer een geblesseerde speler voor trainer Harm van Veldhoven, die op de bank geen adequate vervanger had zitten. Aan aanvallers is, mede door de blessures van Yulu- Matondo, Gommans en Vandamme, immers een groot gebrek in Kerkrade. Uit pure nood schoof de Belg middenvelderWillem Janssen een linie door en posteerde hij Ruud Vormer op de positie van de voormalig VVV’er.

In vrijwel het gehele oefenduel was Roda JC heer en meester over het zwakke Roeselare van de Nederlandse trainer Dennis vanWijk. De Kerkraadse club had het meeste balbezit, maar miste in de frontlinie de benodigde afmaker en een portie creativiteit. Voor dat laatste moet Anouar Hadouir normaliter zorgen, maar hij kreeg rust van Van Veldhoven.

Een man die Roda JC van doelpunten moet gaan voorzien, kan deze week zomaar aansluiten bij de selectie van de geel zwarten. „Het is goed mogelijk dat ik er vrijdag tegen Heerenveen een nieuwe speler bij heb”, zei Van Veldhoven, die vooral tevreden was met het vertoonde spel van zijn ploeg. Toch waren er zeker twee momenten die zijn voorhoofd hadden doen fronsen.

De eerste keer was na nauwelijks een kwartier spelen. De uit zijn doel komende Bram Castro pakte de bal niet in zijn handen, maar probeerde het leer met zijn voeten weg te werken. Roeselare-aanvaller Mahamadou Dissa liep echter in de weg. Hij profiteerde van deze knullige fout en tekende de openingstreffer aan. De andere onzorgvuldigheid die Van Veldhoven had geconstateerd, was een te korte terugspeelbal van Eric Addo. Davy de Fauw kon met een sliding ternauwernood erger voorkomen. „Dat soort dingen kunnen wij ons echt niet permitteren tegen tegenstanders als Heerenveen of FC Groningen”, concludeerde Van Veldhoven na afloop. „Dan zul je verdedigend gezien streng moeten zijn voor jezelf.” De Roda-trainer had ook gezien dat Dieter van Tornhout met een knappe kopbal de gelijkmaker op het scorebord had gezet en dat Arnoud Sutchuin, na een afgemeten pass van Ruud Vormer, de winnende treffer liet noteren.

Tussendoor had Edwin Linssen nog een penalty gemist. Komende vrijdag start Roda de competitie in en tegen Heerenveen.

STATISTIEKEN
Roeselare-Roda JC 1-2 (1-1) Opstelling Roda JC: Castro, Delorge, De Fauw, Addo, Lachambre (46. De Jong), Linssen, Janssen, Bodor, Junker (46. Vormer), Van Tornhout (82. Hupperts).
LD
quote:
Roda heeft afgelopen weekend met Anderlecht gesproken over het huren van enkele overbodige spelers. Daarbij zou een akkoord bereikt zijn over aanvaller Hernan Losada en verdediger Arnold Kruiswijk.

Beide spelers kwamen afgelopen seizoen in Brussel weinig aan spelen toe en moesten in de voorbereiding ook genoegen nemen met een plaats op de bank.

Volgens website anderlecht-online.be had Roda ook interesse om keeper Silvio Proto en Cheikh Kouyaté tijdelijk over te nemen maar daar dat was voor Anderlecht geen optie.

Nu is het woord aan de betreffende spelers om akkoord te gaan met de deal zodat ex-Groninger Kruiswijk en de Argentijn Losada zich kunnen gaan voorbereiden op het duel tegen Heerenveen aanstaande vrijdag. Vooral een extra aanvaller is wenselijk aangezien het onzeker is of aankopen Mads Junker en Rihairo Meulens tijdig herstelt zijn van blessures.
fanproject98.nl
  maandag 27 juli 2009 @ 14:46:59 #224
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71365830
Als Kruiswijk daadwerkelijk komt zou dat heel mooi zijn. Dan kan hij samen met Kah in het centrum spelen en De Fauw kan dan weer rechtsachter spelen, waar ik hem beter vindt dan als centrumverdediger.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  maandag 27 juli 2009 @ 16:26:00 #225
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_71368839
Er moet gewoon echt een aanvaller bij. Stel je voor dat Junker dadelijk echt geblesseerd raakt, dan moet je het met een Yulu, Gommans of Van Tornhout doen. Niet echt spitsen waar je bang van gaat worden.

Maar al met al heb ik toch het gevoel dat het dit jaar echt niet zo slecht zal gaan als vorig jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')