abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juli 2009 @ 12:39:06 #201
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_71114646
quote:
Op zondag 19 juli 2009 09:45 schreef ZoneKill het volgende:

[..]

Wat een prutsers bij de Roda JC site, Junker scoorde in de 2e helft...
  zondag 19 juli 2009 @ 14:52:00 #202
248754 HairyArsedIrishman
I just raped your sheep...
pi_71118817
Ik denk niet dat we het gauw eens zullen worden, dus laten we het hier maar bij laten.
Maar het tegen Roda aanschoppen wordt sterk overdreven. Tuurlijk heb je wat internethelden op de fora en weet de media het ook weer geweldig op te blazen (let maar op wat L1 komend seizoen weer uit de kast haalt). Maar het valt in werkelijkheid allemaal wel mee.
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:30 schreef JLSB het volgende:
Maar om maar een einde aan de discussie te maken; de toename van de concurrentie kan voor beide clubs positief zijn en daarom moeten we maar blij zijn dat er komend seizoen weer twee Limburgse Eredivisieclubs zijn!
Messin' with the Kid.
Alt en gries durf ge werre, bloos neej vrèk...
Celtic FC | VVV Venlo | Nijmegen Devils | Edmonton Oilers | FC Nordsjælland
  maandag 20 juli 2009 @ 12:27:15 #203
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_71145338
quote:
Willem Janssen bloeit op bij Roda

OPVALLEND Twee treffers en een assist

De voorbereiding van Roda JC toont aan datWillem Janssen (foto) op revanche uit is voor zijn uiterst moeizaam verlopen vorig seizoen.

Willem Janssen (foto) was zaterdag in Landgraaf de opvallendste speler tijdens het oefenduel tussen Roda JC en Beveren (3-0). De Noord-Limburger scoorde tweemaal voor rust en gaf de assist voor de 3-0 van Mads Junker.

Het afgelopen seizoen was niet bepaald het meest gelukkige van Janssen. De talentvolle kilometervreter leek op een gegeven moment zelfs zonder een greintje vertrouwen over het veld te lopen. Trainer Harm van Veldhoven is dan ook blij dat zijn pupil momenteel zo’n sterke indruk maakt. ,,Willem is een liefhebber. Vorig seizoen werd hij te snel beoordeeld op de zaken die misgingen. Toen het minder draaide, ging hij forceren. Maar hij blijft wel altijd werken voor de ploeg. Het is goed voor zijn zelfvertrouwen dat hij vandaag tweemaal scoort.”

De speelwijze met twee in plaats van drie aanvallers is op het lijf geschreven geschreven van Janssen. Anouar Hadouir en (in mindere mate) Mads Junker lieten zich tegen Beveren geregeld zakken waardoor voorin veel ruimte lag voor Janssen. De Belgische tweedeklasser moet bijna gek zijn geworden van de aanvallende middenvelder van Roda die onophoudelijk die ruimte zocht en daarmee continue voor gevaar zorgde.

Ondanks of misschien wel dankzij de korte zomerstop van drie weken oogt Janssen superfit, iets dat van de hele ploeg gezegd kan worden.

,,Ik heb een heerlijke vakantie gehad en daarin enkele doelstellingen op papier gezet”, aldus de hoofdrolspeler. ,,Ik moet vertrouwen in mezelf blijven houden en meer gaan scoren. Met Anouar en Mads heb ik twee intelligente spelers voor me die goed aanvoelen wanneer ze voor mij ruimte moeten creëren en die in staat zijn op het juiste moment de bal te geven.

Dat is heerlijk voetballen. Vorig seizoen had je voorin andere types.

We waren op een gegeven moment erg afhankelijk van de individuele acties van Sekou Cissé. Nu spelen we meer als collectief.”

Roda hoefde niet eens fantastisch te voetballen om Beveren via enkele goed uitgevoerde aanvallen simpel op de knieën te krijgen. Op zich logisch, want de tegenstander startte de voorbereiding bijna twee weken later en opent de competitie pas eind augustus. De Kerkraadse ploeg was fitter en combineerde makkelijker. De Belgen hadden in de tweede helft pech met drie ballen op de lat, maar mochten blij zijn dat invaller Rihairo Meulens en Edwin Linssen in de slotfase grote kansen onbenut lieten.

Roda JC - Beveren 3-0 (2-0). 18. Janssen 1-0, 41. Janssen 2-0, 55. Junker 3-0.

Roda: Castro, De Fauw, Addo, Kah, Lachambre, Sutchuin (46. Delorge), Linssen, Janssen (75. Meulens), Bodor, Hadouir, Junker (77. Vormer).
  maandag 20 juli 2009 @ 12:30:58 #204
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_71145457
quote:
Marcel De Jong terug naar Roda

Canadees international Marcel de Jong meldt zich komende week weer bij Roda JC. Canada werd in de kwartfinales van de Gold Cup uitgeschakeld door Honduras: 1-0.

De Verenigde Staten plaatsten zich wel voor de halve finale, al was er een verlenging voor nodig om te winnen van Panama: 2-1.
pi_71151263
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:30 schreef planethugo het volgende:

[..]
Tenminste geen blessure in het vervolg van het toernooi.
  maandag 20 juli 2009 @ 17:43:19 #206
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_71155439
voor mij had ie verder mogen komen en geblesseerd raken. wordt tijd dat knops eens een kans krijgt
  maandag 20 juli 2009 @ 18:13:39 #207
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_71156030
quote:
Roda JC geeft minima korting op seizoenskaarten

Roda JC geeft een korting van 30 euro aan personen met een minimum inkomen op de goedkoopste seizoenkaart. Dit doet de Kerkraadse club in samenwerking met de gemeenten Kerkrade, Voerendaal, Simpelveld en Nuth, zo meldt de omroep L1 . Uitkeringsgerechtigden en werkenden met een minimum inkomen komen bij deze gemeenten in aanmerking voor een bijdrage van ongeveer 100 euro per jaar. Het geld is bedoeld voor sociale- of culturele activiteiten. Roda JC legt dan 30 euro bij.

De goedkoopste seizoenkaart kost 130 euro. De Kerkraadse club wil met deze actie haar maatschappelijke betrokkenheid in Limburg tonen. Roda JC ontsnapte vorig seizoen via de Jupiler Play-Offs ternauwernood aan degradatie uit de Eredivisie.
Goed initiatief.
  maandag 20 juli 2009 @ 20:30:55 #208
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_71159476
quote:
Op maandag 20 juli 2009 18:13 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Goed initiatief.
Dat komt al een aantal jaren telkens, aan het begin van de competitie, opnieuw in het nieuws.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  maandag 20 juli 2009 @ 20:33:12 #209
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_71159541
quote:
Gladbach verrast door schorsing Meeuwis

De Duitse voetbalbond (DFB) heeft Borussia Mönchengladbach maandag verrast. De bond liet de club weten dat Marcel Meeuwis nog een schorsing van twee wedstrijden heeft openstaan.

Meeuwis kreeg een rode kaart in de play-offs tegen sc Cambuur. Het eerste duel van de schorsing zat hij uit in de derde en laatste ontmoeting. Meeuwis dacht zo van de schorsing af te zijn, omdat deze alleen telde voor competities die onder toezicht staan van de KNVB.

De DFB liet echter weten dat de schorsing overdraagbaar is in andere landen en dat de Nederlander daarom alsnog twee duels schorsing moet uitzitten. "Dat houdt in dat Marcel in de beker tegen FSV Frankfurt en in het eerste competitieduel met VfL Bochum niet mag spelen", stelt technisch directeur Max Eberl op de clubsite.

Bron: Elfvoetbal.nl
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  dinsdag 21 juli 2009 @ 08:26:42 #210
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_71170176
quote:
Ook Roda JC in Categorie 1

Net als Feyenoord is Roda JC ingedeeld in licentiecategorie 1. Dat houdt in dat de club bij de licentiecommissie van de voetbalbond een plan van aanpak moet indienen over hoe het op termijn weer financieel gezond kan worden.

"We hebben inmiddels een plan van aanpak naar de bond gestuurd", reageerde technisch directeur Martin van Geel tegenover het AD. Roda verkocht deze zomer Marcel Meeuwis en Sekou Cissé, maar dat was niet voldoende om uit categorie 1 weg te blijven.

"De transferopbrengst die we voor Cissé en Meeuwis binnenkregen is gebruikt om oude schulden te betalen en de begroting sluitend te krijgen. Daarmee is de neerwaartse spiraal doorbroken en kunnen we weer omhoog kijken. Vanaf nu zullen we gedisciplineerd leven om weer een financieel gezonde club te worden."

Bron: Elfvoetbal.nl
quote:
Roda JC ondanks transfers in Categorie 1

De KNVB heeft Roda JC twee weken geleden laten weten dat de club voorlopig ingedeeld is in Categorie 1. De Limburgse club heeft de voetbalbond inmiddels via een plan van aanpak laten weten hoe ze in de komende jaren financieel weer gezond hoopt te worden.

'En op zich is dat niets nieuws voor ons, we zijn er ook niet van geschrokken, maar het is wel een situatie om rekening mee te houden', reageert algemeen directeur Martin van Geel tegenover Voetbal International. 'Ons plan is goedgekeurd en dus hebben we een kompas voor de toekomst.'

'Ik ben blij dat we de negatieve spiraal inmiddels hebben weten te keren met twee goede transfers (Sekou Cissé en Marcel Meeuwis, red). Die hebben ons toch zo'n vijf miljoen euro opgeleverd. Alleen is het zuur om te beseffen dat we daarvan niets opnieuw kunnen investeren. Dat is nu eenmaal de situatie, daar moeten we mee leren leven.'

Bron: VI
quote:
Roda wil Losada voor iets meer stootkracht

Na het aantrekken van Mads Junker en Rihairo Meulens hoopt Roda JC-trainer Harm van Veldhoven alleen nog een spits aan te trekken. Voor die plek is Hernan Losada in beeld.

Losada is een 27-jarige Argentijn die de afgelopen drie seizoenen actief was in België. Vorige zomer maakte hij de overstap van Germinal Beerschot naar Anderlecht. In Brussel slaagde Losada er niet in uit te groeien tot een vaste waarde.

'Met nog een aanvaller hebben we net iets meer stootkracht', aldus Van Veldhoven tegen Voetbal International. 'We moeten niet te hoog van de toren blazen, maar met deze selectie én een spits vind ik dat we goed genoeg zijn om ons simpel veilig te spelen.'

Bron: VI
Planning:
-
pi_71175737
Dat zou volgens mij best een goede aankoop zijn, bij GBA waren ze daar altijd lovend over. Op de één of andere manier is het hem bij Anderlecht niet echt gelukt, maar kan voor Roda best eens een zeer bruikbare speler worden!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:48:05 #212
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_71187362
quote:
OM in beroep tegen vrijgesproken Roda-fans

Het Openbaar Ministerie in Maastricht gaat in beroep tegen de vrijspraak voor vijf Roda-fans. De supporters zouden in november vorig jaar na afloop van de wedstrijd Roda-Feyenoord drie politieagenten hebben bedreigd op het station in Heerlen.

Volgens de agenten dreigde die middag een confrontatie tussen fans van Roda en Feyenoord. Roda-fans zouden daarbij slaande en trappende bewegingen hebben gemaakt naar de agenten, zonder dat ze werden geraakt.

De rechter sprak de Roda-supporters vrij, maar het OM gaat daartegen in beroep.

Bron: L1
Planning:
-
  woensdag 22 juli 2009 @ 09:59:07 #213
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_71206146
Losada zegt mij helemaal niks, maar ik volg het Belgische voetbal dan ook niet echt.
Maar weer een ex GBA speler, valt wel op dat ze vooral kijken naar die spelers waarmee Harm al eens gewerkt heeft.
pi_71210891
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 09:59 schreef Professional het volgende:
Losada zegt mij helemaal niks, maar ik volg het Belgische voetbal dan ook niet echt.
Maar weer een ex GBA speler, valt wel op dat ze vooral kijken naar die spelers waarmee Harm al eens gewerkt heeft.
Ik vind het een prima voetballer. Heeft wel een actie en is aanvallend echt een aanwinst.
Daarnaast vind ik het ook niet onlogisch dat Harm naar dat soort spelers kijkt. Zo'n jongen hoeft in ieder geval niet meer te wennen aan de werkwijze van een coach en de coach weet wat hij in huis haalt.
Ik heb lekker geen signature :P
  woensdag 22 juli 2009 @ 12:53:04 #215
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_71211336
heb weleens van die Losada gehoord, lijkt me wel een prima aanwinst. Een beetje zuid-amerikaans temperament mag wel in de selectie komen

Maar idd wat the prof zegt klopt helemaal, heb het hier ook al vaker gezegd. Van Geel is niet bepaald een talentenjager. Dat was ie bij AZ en Ajax ook al niet. Alleen maar spelers halen die iedereen wel kent (Junker), waar je toevallig tegen gespeeld hebt (Meulens) of die de trainer/TD kennen van hun verleden (De Wree, Delorge). Alleen Sutchuin is 'gescout' maar die zullen ze wel door Anderlecht aangeboden gekregen hebben.
  woensdag 22 juli 2009 @ 12:56:08 #216
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71211432
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:53 schreef planethugo het volgende:
Van Geel is niet bepaald een talentenjager.
Dat klopt op zich wel, maar dat is eigenlijk ook niet zijn taak. Wat wel zijn taak is, is het zorgdragen voor een goed scoutingsapparaat, die vervolgens de talenten weten op te sporen. Dat schiet bij Roda de laatste jaren denk ik tekort, ook al voordat van Geel kwam, en het is zaak dat hij dat weet te veranderen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  woensdag 22 juli 2009 @ 13:12:55 #217
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_71211948
Als je Rick Plum in je scoutingsapparaat heb mag je ook niet anders verwachten dat het minder is.

We wachten maar weer eens af. Worden altijd zoveel namen geroepen en dan komen ze toch niet.
  woensdag 22 juli 2009 @ 14:24:07 #218
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_71214508
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:56 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat klopt op zich wel, maar dat is eigenlijk ook niet zijn taak. Wat wel zijn taak is, is het zorgdragen voor een goed scoutingsapparaat, die vervolgens de talenten weten op te sporen. Dat schiet bij Roda de laatste jaren denk ik tekort, ook al voordat van Geel kwam, en het is zaak dat hij dat weet te veranderen.
hij heeft toch zo een groot netwerk wat cruciaal is in deze positie. Als je dan steeds komt met spelers die jij en ik ook hadden kunnen bedenken dan vraag je je af wat hij eigenlijk toevoegt.

Overigens lees ik in de vi dat Hendriks die 2 talenten die nu bij vvv meetrainen zelf nog nooit aan het werk gezien heeft maar dat hij getipt is door een.... zaakwaarnemer . Dan bekruipt me toch het gevoel dat Nol beter in zijn skybox kan blijven en zich beter niet meer met de selectie kan bemoeien
  woensdag 22 juli 2009 @ 17:39:24 #219
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_71221706
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:48 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Vandaag bereikt me het bericht dat enkele mensen een sepot hebben ontvangen n.a.v. Roda - Ajax en die mogen dus ook weer naar binnen, justice has served!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 00:45:08 #220
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_71271641
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:39 schreef RD4 het volgende:

[..]

Vandaag bereikt me het bericht dat enkele mensen een sepot hebben ontvangen n.a.v. Roda - Ajax en die mogen dus ook weer naar binnen, justice has served!
Een van de personen met een PvB SV heeft een verdubbeling van 9 naar 18 jaar gekregen.
Planning:
-
  vrijdag 24 juli 2009 @ 12:05:10 #221
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_71280763
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 00:45 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Een van de personen met een PvB SV heeft een verdubbeling van 9 naar 18 jaar gekregen.
hoezo
pi_71281064
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:39 schreef RD4 het volgende:

[..]

goed nieuws, helaas geldt dat dus niet voor iedereen, straks maar eredivisielive eens gaan aanvragen
  maandag 27 juli 2009 @ 14:26:53 #223
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_71365194
quote:
In een duel waarin Roda JC voetballend gezien beduidend beter was dan het Belgische Roeselare en dan ook met 2-1 won, werd eens te meer duidelijk dat het hoog tijd wordt voor aanvallende versterking voor de Kerkradenaren.

Het was vlak voor rust toen aanwinst Mads Junker in de rechterhoek van het veld even uitgleed.

De spits werd meteen onder handen genomen door verzorger Norbert Keulen, maar keerde in de tweede helft niet meer terug op het veld. Een lichtelijk verdraaide knie, luidde de eerste diagnose. Strompelend meldde de Deen zich kort na rust in trainingspak bij de dug-out van zijn ploeg.

Weer een geblesseerde speler voor trainer Harm van Veldhoven, die op de bank geen adequate vervanger had zitten. Aan aanvallers is, mede door de blessures van Yulu- Matondo, Gommans en Vandamme, immers een groot gebrek in Kerkrade. Uit pure nood schoof de Belg middenvelderWillem Janssen een linie door en posteerde hij Ruud Vormer op de positie van de voormalig VVV’er.

In vrijwel het gehele oefenduel was Roda JC heer en meester over het zwakke Roeselare van de Nederlandse trainer Dennis vanWijk. De Kerkraadse club had het meeste balbezit, maar miste in de frontlinie de benodigde afmaker en een portie creativiteit. Voor dat laatste moet Anouar Hadouir normaliter zorgen, maar hij kreeg rust van Van Veldhoven.

Een man die Roda JC van doelpunten moet gaan voorzien, kan deze week zomaar aansluiten bij de selectie van de geel zwarten. „Het is goed mogelijk dat ik er vrijdag tegen Heerenveen een nieuwe speler bij heb”, zei Van Veldhoven, die vooral tevreden was met het vertoonde spel van zijn ploeg. Toch waren er zeker twee momenten die zijn voorhoofd hadden doen fronsen.

De eerste keer was na nauwelijks een kwartier spelen. De uit zijn doel komende Bram Castro pakte de bal niet in zijn handen, maar probeerde het leer met zijn voeten weg te werken. Roeselare-aanvaller Mahamadou Dissa liep echter in de weg. Hij profiteerde van deze knullige fout en tekende de openingstreffer aan. De andere onzorgvuldigheid die Van Veldhoven had geconstateerd, was een te korte terugspeelbal van Eric Addo. Davy de Fauw kon met een sliding ternauwernood erger voorkomen. „Dat soort dingen kunnen wij ons echt niet permitteren tegen tegenstanders als Heerenveen of FC Groningen”, concludeerde Van Veldhoven na afloop. „Dan zul je verdedigend gezien streng moeten zijn voor jezelf.” De Roda-trainer had ook gezien dat Dieter van Tornhout met een knappe kopbal de gelijkmaker op het scorebord had gezet en dat Arnoud Sutchuin, na een afgemeten pass van Ruud Vormer, de winnende treffer liet noteren.

Tussendoor had Edwin Linssen nog een penalty gemist. Komende vrijdag start Roda de competitie in en tegen Heerenveen.

STATISTIEKEN
Roeselare-Roda JC 1-2 (1-1) Opstelling Roda JC: Castro, Delorge, De Fauw, Addo, Lachambre (46. De Jong), Linssen, Janssen, Bodor, Junker (46. Vormer), Van Tornhout (82. Hupperts).
LD
quote:
Roda heeft afgelopen weekend met Anderlecht gesproken over het huren van enkele overbodige spelers. Daarbij zou een akkoord bereikt zijn over aanvaller Hernan Losada en verdediger Arnold Kruiswijk.

Beide spelers kwamen afgelopen seizoen in Brussel weinig aan spelen toe en moesten in de voorbereiding ook genoegen nemen met een plaats op de bank.

Volgens website anderlecht-online.be had Roda ook interesse om keeper Silvio Proto en Cheikh Kouyaté tijdelijk over te nemen maar daar dat was voor Anderlecht geen optie.

Nu is het woord aan de betreffende spelers om akkoord te gaan met de deal zodat ex-Groninger Kruiswijk en de Argentijn Losada zich kunnen gaan voorbereiden op het duel tegen Heerenveen aanstaande vrijdag. Vooral een extra aanvaller is wenselijk aangezien het onzeker is of aankopen Mads Junker en Rihairo Meulens tijdig herstelt zijn van blessures.
fanproject98.nl
  maandag 27 juli 2009 @ 14:46:59 #224
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71365830
Als Kruiswijk daadwerkelijk komt zou dat heel mooi zijn. Dan kan hij samen met Kah in het centrum spelen en De Fauw kan dan weer rechtsachter spelen, waar ik hem beter vindt dan als centrumverdediger.
  maandag 27 juli 2009 @ 16:26:00 #225
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_71368839
Er moet gewoon echt een aanvaller bij. Stel je voor dat Junker dadelijk echt geblesseerd raakt, dan moet je het met een Yulu, Gommans of Van Tornhout doen. Niet echt spitsen waar je bang van gaat worden.

Maar al met al heb ik toch het gevoel dat het dit jaar echt niet zo slecht zal gaan als vorig jaar.
pi_71389109
quote:
Spits Malki blijft optie voor Roda
door Bjorn Thimister

SYRIË Germinal slaat eerste bod af

VOETBAL – Roda JC heeft de hoop op een overgang van Germinal Beerschot-spits Sanharib Malki (25) naar Kerkrade nog steeds niet opgegeven.

De Kerkradenaren hebben inmiddels een eerste bod gedaan op de Syrische spits, maar dit werd door de Belgische eersteklasser afgeslagen.

Malki werkte in het verleden samen met huidig Roda JC-trainer Harm van Veldhoven bij club uit Antwerpen.

Technisch directeur Martin van Geel geeft aan dat Malki ‘ondanks het afgeslagen bod zeker nog een optie is’. Hij wil niet zeggen of zijn club al een nieuw bod heeft gedaan op de aanvaller. Van Geel sprak afgelopen vrijdag ook met een afvaardiging van Anderlecht over de mogelijkheid spelers van de Belgische topclub bij Roda te stallen. „Vier of vijf spelers zijn besproken. We zijn nu aan het bekijken wat we precies willen en wat er mogelijk is. In eerste instantie denken we aan het huren van een aanvaller, maar kopen zou ook kunnen omdat het investeringsfonds steeds meer gestalte krijgt”, aldus Van Geel.

Het is niet helemaal duidelijk hoe het is gesteld met de bovenbeenblessure van Anouar Hadouir.

De creatieve middenvelder heeft daarom gisteravond een echo laten maken van zijn bovenbeen in het ziekenhuis van Genk. Hadouir speelde door deze blessure afgelopen zaterdag niet mee in het oefenduel tegen het Belgische Roeselare.

Trainer Harm van Veldhoven verwacht vanmorgen uitsluitsel te krijgen over de ernst van de blessure van de creatieve middenvelder.

De coach krijgt vandaag ook de uitslag van de mri-scans van Rihairo Meulens (meniscus) en Jan Paul Saeijs (heup).
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:02:35 #227
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_71390691
Malki, Losada, beide.... als er maar iemand bijkomt voor vrijdag!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:29:37 #228
218159 Tripless
Roda JC Kerkrade
pi_71407087
quote:
Roda JC zegt "Danke, Bitte" vaarwel!
Na zeer nuttig overleg met diverse sponsorgeledingen, het sponsorplatform en de drie supportersverenigingen heeft Roda JC het besluit genomen om zich in de toekomst meer te profileren als een Limburgse club. Daarmee komt er een definitief einde aan het "Danke, Bitte" na elk doelpunt.

De Club Positioning Matrix (CPM) die jaarlijks onder andere het imago van elke club meet, toont aan dat Roda JC op dit gebied onvoldoende scoort. Uit dit onderzoek komt voort dat onze club een weinig sympathiek Duits imago kent. Het gevolg hiervan is dat Roda JC diverse plaatsen op deze ranglijst moet prijsgeven en hierdoor een belangrijk deel van de televisiegelden misloopt. Een aanzienlijk deel van de televisiegelden wordt namelijk verdeeld aan de hand van deze matrix.

Vanaf komend seizoen wil Roda JC samen met haar sponsoren en haar supporters gaan werken aan een imagoverbetering waarbij de Duitse inbreng definitief vaarwel wordt gezegd.

Bron: Rodajc.nl
Prima zaak wat mij betreft. Ook ik heb altijd vrolijk meegedaan, met volle overgave zelfs. Heb ook niet bijzonder veel met Duitsland, dus wat dat betreft zal ik het niet missen. Alemannia Aachen is geen slechte club, maar ben er gewoon geen supporter van. In mijn hart is maar plaats voor één club: Roda JC. Ik heb zeker sympathie voor Alemannia, maar dan hoef ik nog niet direct geassocieerd te worden met Duitser. Kortom: klasse dat Roda JC zo'n beslissing durft te nemen. Toont aan dat onze club op eigen poten wil staan, op een eigen identiteit wil leunen en een eigen achterban wil creëren. Forza Roda!
We should not be moved!
pi_71409804
Wat een flauwekul. Kerkrade heeft Duitse roots, of je het nu leuk vindt of niet. Het Kerkraadse dialect is veel verwanter met het Duits dan met het Nederlands. Altijd maar dat marketing technisch geneuzel. Mensen die in de marketing werken mogen van mij collectief zelfmoord plegen:

dinsdag 28 juli 2009 @ 21:51:02 #230
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_71409910
12.517 seizoenskaarten? wtf!?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:46:23 #231
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_71413720
Klinkt goed.
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:20:49 #232
154173 Schimpie
RJC RJC RJC
pi_71414834
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat een flauwekul. Kerkrade heeft Duitse roots, of je het nu leuk vindt of niet. Het Kerkraadse dialect is veel verwanter met het Duits dan met het Nederlands. Altijd maar dat marketing technisch geneuzel. Mensen die in de marketing werken mogen van mij collectief zelfmoord plegen:

Geen zin om volgend seizoen vrolijk mee te zingen met Big Benny, Leen Towers en "Bloed zweet en tranen"?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:19:38 #233
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_71422033
Moet me seizoenskaart nog altijd gaan verlengen, zeg je daarvan.
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:54:46 #234
218159 Tripless
Roda JC Kerkrade
pi_71423106
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:19 schreef Professional het volgende:
Moet me seizoenskaart nog altijd gaan verlengen, zeg je daarvan.
Ga dat snel eens doen!
We should not be moved!
  woensdag 29 juli 2009 @ 12:24:48 #235
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_71423911
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:51 schreef RD4 het volgende:
12.517 seizoenskaarten? wtf!?
bron

zou wel geweldig zijn natuurlijk of ze tellen voortaan Noord erbij op

moet seizoenskaart ook nog betalen, toevallig net een brief van open gemaakt als herinnering
  woensdag 29 juli 2009 @ 12:43:05 #236
218159 Tripless
Roda JC Kerkrade
pi_71424469
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 12:24 schreef planethugo het volgende:

[..]

bron

zou wel geweldig zijn natuurlijk of ze tellen voortaan Noord erbij op

moet seizoenskaart ook nog betalen, toevallig net een brief van open gemaakt als herinnering
Helaas:
quote:
Het aantal verkochte seizoenkaarten is op dit moment: 7160. (overigens werd dit aantal vorig jaar pas in september gehaald)

Men wacht op dit moment nog bij Roda op 1.100 tot 1.200 scc-houders die deze week hun seizoenkaart contant komen verlengen! Mochten deze late betalers deze week alsnog komen betalen, dan mag Roda een stijging van +15% calculeren!
Aldus E.V.D.W. op koempel.nl (gastenboek). Oftewel: Roda JC schetst ons weer een prachtig en (voorlopig) onrealistisch plaatje. We mogen dus blij zijn als we er 9.000 verkopen zodat we elke wedstrijd 15.000/16.000 supporters op de tribune hebben zitten.
We should not be moved!
  woensdag 29 juli 2009 @ 13:06:55 #237
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_71425347
ow koempel.nl had dat gemeld zo te zien. De vraag is dan waar hij dit vandaan haalt
pi_71430255
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:29 schreef Tripless het volgende:

[..]

Prima zaak wat mij betreft. Ook ik heb altijd vrolijk meegedaan, met volle overgave zelfs. Heb ook niet bijzonder veel met Duitsland, dus wat dat betreft zal ik het niet missen. Alemannia Aachen is geen slechte club, maar ben er gewoon geen supporter van. In mijn hart is maar plaats voor één club: Roda JC. Ik heb zeker sympathie voor Alemannia, maar dan hoef ik nog niet direct geassocieerd te worden met Duitser. Kortom: klasse dat Roda JC zo'n beslissing durft te nemen. Toont aan dat onze club op eigen poten wil staan, op een eigen identiteit wil leunen en een eigen achterban wil creëren. Forza Roda!
Eindelijk, heb mij altijd geërgerd aan dat duist.
pi_71432180
quote:
Roda-aanvaller Meulens voorlopig uitgeschakeld
door onze correspondent

BLESSURES Zorgen voor trainer Van Veldhoven

VOETBAL – Roda JC-aanvaller Rihairo Meulens is voorlopig uit de roulatie door een blessure aan zijn (buiten)meniscus. Dat is gebleken na een echografie in het ziekenhuis van Genk. De van FC Dordrecht overgenomen spits zit daarom niet bij de selectie van de Kerkradenaren voor de eerste competitiewedstrijd van zijn club, vrijdag in Heerenveen.

Roda-trainer Harm van Veldhoven krijgt morgen definitief te horen hoelang het herstel van Meulens gaat duren, wanneer de al eerder geplande mri-scan alsnog zal worden uitgevoerd. De aanvaller mag op dit moment alleen maar looptraining doen en een beetje schieten met de bal.

Collega-spits Mads Junker en aanvallende middenvelder Anouar Hadouir sluiten hoogstwaarschijnlijk pas morgen bij de groep aan.

Zij kampen met blessures aan knie en bovenbeen. Het is nog onzeker of zij tegen Heerenveen kunnen meedoen. Jeanvion Yulu-Matondo heeft gisteren wel weer meegetraind met de selectie.

Van Veldhoven baalt van de grote personele problemen in aanvallend opzicht. De coach kan sowieso al langere tijd niet beschikken over de van ernstige knieblessures revaliderende aanvallers Harry Gommans en Jamaïque Vandamme. „Natuurlijk maak ik me nu zorgen, want in de voorhoede heb ik nu alleen maar de beschikking over Van Tornhout en Yulu-Matondo.

Dat is vervelend.”
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:23:27 #240
218159 Tripless
Roda JC Kerkrade
pi_71432227
Er moet nu versterking komen, dat kan haast niet meer anders. Vanavond/morgen duidelijkheid?
We should not be moved!
  woensdag 29 juli 2009 @ 18:08:49 #241
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_71435077
Ik blijf het roepen; zet Kah in de spits!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  woensdag 29 juli 2009 @ 18:10:29 #242
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_71435115
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:23 schreef Tripless het volgende:
Er moet nu versterking komen, dat kan haast niet meer anders. Vanavond/morgen duidelijkheid?
ze moeten nu eens gaan opschieten ja. Niet wachten tot 31 augustus als je met 2 punten ergens onderaan bungelt en de druk alweer voelbaar wordt.

Nee, cruciaal dit seizoen worden de eerste 2 maanden. Win je daarin een paar keer dan sta je zomaar minstens op de 10de plek en kan je je wat misstappen veroorloven. Zie Willem II vorig jaar die super startte maar daarna weinig meer uithaalde en eigenlijk helemaal niet in nood kwam het hele seizoen
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:03:38 #243
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71439979
Ja, er moet inderdaad snel een spits bij, maar anderzijds is kopen om te kopen ook niets. Hopelijk lukt het voor vrijdag, maar als het echt niet kan dan moet het dan maar met Dieter en Yulu, hoe vervelend dat ook is.
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:26:01 #244
121310 venomsnake
El Saltador
pi_71440602
quote:
Skoubo op huurbasis naar Roda

Roda JC heeft in Morten Skoubo de gewenste aanvallende versterking gevonden. De spits wordt komend seizoen gehuurd van FC Utrecht, waar hij niet langer op speelminuten kon rekenen. Skoubo meldt zich donderdag in Kerkrade voor de medische keuring en zal aansluitend een contract tekenen. Het is niet bekend of Roda een optie tot koop heeft weten te bedingen.

“Ik ben enorm blij met het werk dat Karsten Aalbrink voor mij gedaan heeft”, zei Skoubo op firstartist.dk, de website voor Deense contractspelers. “Ik heb bij Roda JC gesproken met de technisch directeur en de trainer, en die geloven in mij. Het is geweldig om bij een club te komen waar je wordt gewaardeerd.”

De 29-jarige Deen heeft er pas één jaar bij Utrecht opzitten. De spits kwam mede door blessures in slechts dertien competitieduels in actie en wist in deze wedstrijden nooit te imponeren. Hij scoorde slechts één keer, maar bij Roda heeft men er vertrouwen in dat hij wel degelijk een neusje voor de goal heeft.

Met de komst van Skoubo is de selectie van Roda voor komend seizoen rond. Harm van Veldhoven liet onlangs weten dat hij enkel nog een spits aan zijn selectie wilde toevoegen en deze heeft hij nu gekregen. Skoubo speelde eerder in zijn loopbaan onder andere voor Real Sociedad, Brøndby IF en Borussia Mönchengladbach.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_71440663
Ik had van Geel toch wel hoger ingeschat
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:30:23 #246
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71440738
Ah, Oper heeft een opvolger qua blessuregevoeligheid.

Overigens kan die gast op zich wel voetballen, maar daar heb je niet zo veel aan als hij de halve competitie niet kan spelen.
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:31:01 #247
121310 venomsnake
El Saltador
pi_71440757
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:28 schreef Strooper het volgende:
Ik had van Geel toch wel hoger ingeschat
Dit is niet echt een doelpunten machine inderdaad.
Beetje vage versterking imo..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_71440879
Daar ging mijn cola. Had dan van Tornhout in de spits gezet.
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:39:37 #249
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71441034
Ik vermoed dat hij Roda niet veel zal kosten en dat hij door de blessures van Junker en Hadouir een soort van panekaankoop is. Maar ik blijf erbij dat hij op zich geen slechte speler is.
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:44:09 #250
218159 Tripless
Roda JC Kerkrade
pi_71441194
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:39 schreef Plato1980 het volgende:
Ik vermoed dat hij Roda niet veel zal kosten en dat hij door de blessures van Junker en Hadouir een soort van panekaankoop is. Maar ik blijf erbij dat hij op zich geen slechte speler is.
Absoluut geen slechte speler. Ik wil hem eens fatsoenlijk aan het werk zien. Bij Utrecht kwam hij zelden tot spelen toe en moest vaak genoegen nemen met invalbeurten. Voorin moet de communicatie dan toch wel grandioos zijn tussen Junker en Skobou. Dat is dan wel weer positief. Ik ken hem uit zijn eerdere tijd en toen heeft hij me wel kunnen overtuigen. In Duitsland heeft hij in ieder geval naar behoren gepresteerd.
We should not be moved!
pi_71441627
Dat is ook een strategie: In plaats van twee goede ervaren spitsen en twee jonge talenten, kies je voor zeven aanvallers van glas (Gommans, Tornhout, Hadouir, Junker, Skoubo, Vandamme, Meulens) en een vollidiot (Jeanvionke). Kunnen we elke wedstrijd met een ander duo voorin spelen.

"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:05:12 #252
154173 Schimpie
RJC RJC RJC
pi_71441974
Godverdomme.

Dit staat toch los van een eventuele huur van Losada en Kruiswijk? En hebben ze van het geld van Cisse en Meeuwis werkelijk geen enkel miljoentje over om een fatsoenlijke spits te halen?
pi_71442926
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:31 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Dit is niet echt een doelpunten machine inderdaad.
Beetje vage versterking imo..
Van Geel is vaag.

Maar kortom het seizoen begint weer lekker zo...
pi_71443657
Van Geel is wel de man met de connecties he.
pi_71444314
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:44 schreef Tripless het volgende:

[..]

Absoluut geen slechte speler. Ik wil hem eens fatsoenlijk aan het werk zien. Bij Utrecht kwam hij zelden tot spelen toe en moest vaak genoegen nemen met invalbeurten. Voorin moet de communicatie dan toch wel grandioos zijn tussen Junker en Skobou. Dat is dan wel weer positief. Ik ken hem uit zijn eerdere tijd en toen heeft hij me wel kunnen overtuigen. In Duitsland heeft hij in ieder geval naar behoren gepresteerd.
Hij kwam zelden aan spelen toe omdat ie altijd geblesseerd was of niet wedstrijdfit.

Toch denk ik ook dat mits fit, hij weldegelijk een aanwinst voor Roda moet zijn.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_71444945
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:56 schreef iehlaak het volgende:
Dat is ook een strategie: In plaats van twee goede ervaren spitsen en twee jonge talenten, kies je voor zeven aanvallers van glas (Gommans, Tornhout, Hadouir, Junker, Skoubo, Vandamme, Meulens) en een vollidiot (Jeanvionke). Kunnen we elke wedstrijd met een ander duo voorin spelen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nou, ergens had ik verwacht dat ze iemand als Edwin Vurens hadden opgegraven. Dan valt dit alleszins nog mee.
  woensdag 29 juli 2009 @ 23:33:31 #257
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_71445232
Misschien kunnen ze volgend weekend wat beter opletten tijdens het internationale A-jeugdtoernooi. Lopen ook vaak hele leuke spelertjes rond.
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_71447745
niet de spits waar ik op hoopte maar als je even doordenkt, en hij fit blijft, kán het wel een versterking zijn. Ervaring in de bundesliga en primera division is meer dan wat elke roda speler heeft. Alleen dateert dat alweer van 2006. Afwachten maar het liefst dan nog die Losada, is dat niet een soort nr 10? Dan heb je ook een creatieve speler erbij.
  donderdag 30 juli 2009 @ 09:00:20 #259
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_71449575
Ik maak de krant vanmorgen open en zie daar de nieuwe competitiespecial. Opeens zie ik de naam van Skoubo staan en ik wist meteen wat ik gisteravond gemist heb.
Maar of dit nu de spits is die Roda verder gaat brengen? Ik kan er niet echt over oordelen, want van 13 wedstrijden bij Utrecht kun je niet echt een goed beeld krijgen. Al zullen de Utrecht supporters zeggen dat hij helemaal niks kan.

Feit is wel dat Roda nu wel 2 spitsen met de nodige ervaring heeft. En dat is ook eens anders geweest.
  donderdag 30 juli 2009 @ 09:06:08 #260
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71449691
[quote]Op donderdag 30 juli 2009 09:00 schreef Professional het volgende:
Al zullen de Utrecht supporters zeggen dat hij helemaal niks kan.
[/quote

Dat zeggen de meeste Utrecht-supporters dus niet, men vindt hem zeker geen slechte speler.]
  donderdag 30 juli 2009 @ 09:25:30 #261
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_71450127
quote:
Roda JC wil af van 'Duits' imago
KERKRADE - Roda JC wil zo snel mogelijk af van het 'Duitse' imago dat de club met zich meedraagt. De eredivisieclub uit Kerkrade heeft besloten zich meer te gaan profileren als een Limburgse club. Dat liet Roda JC weten in een verklaring op de website.

Op de jaarlijkse Club Positioning Matrix - die het imago van elke voetbalclub meet - scoort Roda een onvoldoende. Uit dit onderzoek komt naar voren dat de Limburgers een weinig sympathiek Duits imago hebben. De ploeg uit Kerkrade, dicht bij de grens met Duitsland, werkte de afgelopen jaren zelf ook mee aan de totstandkoming van dit beeld. In het Parkstad Limburg Stadion werden doelpunten van de thuisclub altijd op een traditionele Duitse manier gevierd, met de speaker die 'danke!' riep en het publiek dat vervolgens reageerde met 'bitte!'. Roda laat weten dat dit ritueel komend seizoen niet meer te horen zal zijn.
Dat imago raken jullie niet meer kwijt.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:23:17 #262
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_71453116
Nou als ik de reactie zo lees zijn de Utrechtsupporters blij dat hij weg is. Maar hun zitten ook nog met Kevin Vandebergh, ook ooit een Roda doelwit.
pi_71453318
Malki was te duur en verder heeft van geel blijkbaar geen spits uit zijn geweldige netwerk.
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 00:20 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Op zich wel relaxt om scout te zijn bij Van Geel.

Het enige wat je hoeft te doen is zondagavond Studio Sport kijken en alle namen opschrijven die je hoort.
treffende reactie in het Bevestigde transfer topic
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:43:32 #264
60704 LeonH
pi_71453748
Ene kant trouwens wel terecht dat het Danke Bitte wordt afgeschaft. Kunnen ze er misschien Dankje, Graag gedaan! van maken

Hoop alleen niet dat het voor en achternaam roepen wordt afgeschaft aangezien we dat pas hebben ingevoerd nadat Schalke was geweest voor de UEFA cup
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:47:39 #265
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_71453854
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:06 schreef Plato1980 het volgende:
[quote]
Dat zeggen de meeste Utrecht-supporters dus niet, men vindt hem zeker geen slechte speler.]
Als Skoubo fit blijft (en daar zit de bottleneck), dan is het absoluut een aanwinst voor Roda JC. Aan het einde van het afgelopen seizoen was hij weer echt fit en toen speelde hij goede wedstrijden ... maakt goed gebruik van zijn lengte, combineert goed en ziet openingen en is voor zijn lengte toch nog redelijk snel.

Wat mij betreft had hij niet weg hoeven te gaan, want de wedstrijden die hij speelde toen hij echt weer fit was, zagen er veelbelovend uit. Maar de technische stad van de FC heeft klaarblijkelijk een andere mening.

Alleen zijn blessuregevoeligheid .. ik hoop voor Roda dat hij wat minder van porcelein is dan in zijn voorgaande periode
pi_71454693
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:47 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Als Skoubo fit blijft (en daar zit de bottleneck), dan is het absoluut een aanwinst voor Roda JC. Aan het einde van het afgelopen seizoen was hij weer echt fit en toen speelde hij goede wedstrijden ... maakt goed gebruik van zijn lengte, combineert goed en ziet openingen en is voor zijn lengte toch nog redelijk snel.

Wat mij betreft had hij niet weg hoeven te gaan, want de wedstrijden die hij speelde toen hij echt weer fit was, zagen er veelbelovend uit. Maar de technische stad van de FC heeft klaarblijkelijk een andere mening.

Alleen zijn blessuregevoeligheid .. ik hoop voor Roda dat hij wat minder van porcelein is dan in zijn voorgaande periode
kijk met zo een reacties kunnen we wat mee

zou mooi zijn als ie er vrijdag meteen eentje inlegt
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:18:53 #267
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_71454847
Geen Danke, Bitte! meer volgend seizoen
pi_71454958
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:47 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Volgens mij is het niet eens de technische staf, maar Frans van Seumeren die Skoubo percé weg wilde hebben, drukte te zwaar op de begroting met zijn salaris.

Aan de andere kant vraag ik me af hoeveel Roda kan betalen, jullie hebben toch amper tot geen geld ?

Verder ben ik benieuwd naar de reacties van het publiek, Skoubo oogt nml. heel flegmatiek, loopt geen meter teveel.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_71455361
quote:
Roda JC moet vanaf NULPUNT gaan bouwen
door Rob Sporken

ANALYSE Controle KNVB niet eens nadelig

Van bekerfinalist en deelnemer aan de play-offs voor Europees voetbal in 2008 tot degradatiekandidaat en nacompetitiedeelnemer in 2009. Na een jaar boordevol ellende moet Roda JC weer beginnen vanaf het nulpunt.

Het moest er een keer van komen, de degradatie van Roda JC. Althans de degradatie naar het rechterrijtje van de eredivisie. Maar dat de voormalige subtopper zo ongenadig hard door het ijs zou zakken had niemand verwacht. Als gevolg van het gapende gat naar provincieclubs die wel groeien, hebben de Limburgers het predicaat van subtopper al lang moeten inleveren.

Vorig seizoen kreeg Roda zelfs het stempel van degradatiekandidaat opgeplakt. Door de grote financiële problemen heeft de KNVB Roda naar categorie 1 verwezen. De afdeling met de zorgenkindjes, zoals directeur betaald voetbal Henk Kesler deze groep omschrijft. Natuurlijk hebben de mislukte fusiebesprekingen met Fortuna de ellende vergroot.

Maar dat proces was niet de oorzaak van de financiële wanorde, het heeft haar enkel in een stroomversnelling gebracht.

Als een grommende waakhond houdt de voetbalbond de financiële activiteiten in Kerkrade nu met een vergrootglas in de gaten om bij onverantwoorde handelingen meteen vervaarlijk te blaffen.

Het is misschien niet eens zo verkeerd, die extra controle. Het voorkomt in elk geval dat Roda Russisch roulette blijft spelen met zijn centjes en straks daadwerkelijk omvalt.

Kortom, de bekerfinalist van 2008 moet opnieuw gaan bouwen vanaf het nulpunt.

Normaal gesproken zou een club met een bescheiden begroting (de dertiende van de eredivisie met 12,5 miljoen) bij een transferopbrengst in de zomer van 5,2 miljoen euro uit de problemen moeten zijn. Aangezien Roda in het verleden noodgedwongen moest bedelen bij externe geldschieters om te overleven, is een gedeelte van die opbrengst meteen verdampt. De krabbel van Meeuwis en Cissé was nauwelijks opgedroogd of de factuur van gulle gevers lag al op de mat van het Parkstad Limburg Stadion.

Wat resteerde werd meteen naar de begroting doorgeschoven om het tekort te beperken. Daarmee waren alle euro’s op en was er geen geld om te herinvesteren.

Het gevolg is een selectie die er met het vertrek van belangrijke pionnen als Meeuwis, Cissé en Oper op papier niet sterker op geworden is. Maar papier wint geen wedstrijden. Roda bestond vorig seizoen door alle misère vooral uit individuen. Pas toen het erom ging, stond er een hecht team. Zoals in de beslissende wedstrijd in Leeuwarden waar meer dan de helft van de basisspelers ontbrak.

Een sterk collectief was door de jaren heen de kracht van de Koempelclub.

En het zal ook komend seizoen de kurk moeten zijn waarop deze ploeg het hoofd boven water dient te houden.

Harm van Veldhoven realiseert zich dat als geen ander. Een coach die tussentijds het roer overneemt, kan bij tegenvallende resultaten altijd het excuus aanvoeren te worden geconfronteerd met de chaos uit het verleden. Het virus dat de selectie vorig seizoen in zijn greep had was volgens de trainer zo hardnekkig dat hij enkel kon pappen en nathouden. Ook Van Veldhoven, die verklaarde het gevoel te hebben nu pas te kunnen starten in Kerkrade, begint vanaf het nulpunt. De Belg is gezien de zware omstandigheden de bijna-degradatie nauwelijks aan te rekenen. Maar nu zal hij moeten aantonen de juiste man op de juiste plek te zijn. In tegenstelling tot een jaar geleden was de voorbereiding beduidend hoopgevender.

Hoewel de Belgische degradatiekandidaat Roeselare de zwaarste opponent was, bleef Roda ongeslagen.

Belangrijker is het plezier waarmee jongens, die vorig seizoen volledig blokkeerden, zich presenteren.

Of het genoeg is om de doelstelling te bereiken (wegblijven uit de gevarenzone) moet blijken. De eerste weken kunnen bepalend zijn hoe een seizoen gaat verlopen.

Wat dat betreft is de loodzware competitiestart een kopie van een jaar geleden. Voor de geelzwarte aanhang is het te hopen dat het bij die ene overeenkomst blijft.
quote:
Mads Junker: SPITS zonder oogkleppen
door Roel Wiche

Met een ex-student sociologie en voormalig tv-analyticus in de frontlinie hoopt Roda JC de weg omhoog terug te vinden. Inderdaad, Mads Junker is bepaald geen doorsnee voetballer. Over FC Hollywood, de liefde voor de Hollandse School en de les van een bizarre pokeraffaire.

Als Jack van Gelder een keer omhoog zit, mag hij best eens met Mads Junker bellen.

De Deense spits spreekt niet alleen akelig perfect Nederlands, maar verstaat ook de kunst om de huiskamers bij te praten over de grootste bijzaak ter wereld, voetbal dus.

Toen hij nog onder de rook van Kopenhagen balde, schoof Junker tweewekelijks aan bij de Deense variant van Studio Voetbal. En ook nu nog schrijft hij regelmatig een column in een prominent voetbalblad.

,,Niet alleen over techniek en tactiek, maar ook over zaken eromheen.

Ik ben een voetballiefhebber en kan het blijkbaar goed overbrengen.”

Nee, met Mads Junker (28) heeft Roda JC bepaald geen domme jongen binnengehaald.Waar de meeste voetballers zweren bij een comfortabel leven als fullprof koos hij als jonge, talentvolle speler een andere weg. Toen hij op 21-jarige leeftijd door de Deense topclub Bröndby werd ingelijfd, schreef de aanvaller zich in bij de aanvaller zich in bij de universiteit van Kopenhagen om sociologie te gaan studeren. Het blokken in de collegebanken beperkte zich tot slechts een jaar, maar hij zou het zó weer overdoen. „Eerder had ik al op het gymnasium gezeten.

School helpt je om de zaken heel goed te relativeren.

Als ik niet lekker in de wedstrijd had gezeten, kon ik achter de boeken m’n zinnen verzetten. En andersom kon ik op het veld mijn energie kwijt. Heel gezond. Bovendien besef je in de studentenwereld hoe goed je het als voetbalprof hebt. Je verdient tien keer zoveel en je hoeft er maar anderhalf uur per dag voor te werken.”

Dat hij nu niet aan zijn doctoraalscriptie werkt maar zijn voeten laat spreken, had hij zelf ook niet durven voorspellen.

Na mislukte pogingen om in de Deense Superligaen (Lyngby, Brondby) furore te maken, kreeg hij bij FC Nordsjaelland een laatste kans. Die greep hij met beide handen. Junker voerde maandenlang de topscorerslijst aan en zinennzijn lekker zinnen Bovendien studentenwereld zijn zinennzijn verdiende begin 2006 een lucratieve transfer naar Vitesse. Ofwel een overgang van het ene FC Hollywood naar het andere FC Hollywood.

,,Bij Nordsjaelland kon alles.

De burgemeester schonk alle gepensioneerden van de gemeente zomaar een vakantie naar Spanje. De club kreeg een gloednieuw stadion met een hoop business-seats. Ja, vergelijk het maar met de tijd van Karel Aalbers bij Vitesse. Maar goed, de man zit nu in de gevangenis.”

In Arnhem keek hij ook z’n ogen uit. De start bij Vitesse, niet bepaald de meest harmonieuze club van Nederland, was goed. Maar onder Aad de Mos en HansWesterhof kwam de eenmalig international (Denemarken-Polen, 2006) op de bank terecht. Toen Theo Bos het afgelopen winter overnam, kreeg hij weer meer speeltijd. Maar toen al was de drang om te vertrekken niet meer in te tomen. „In de winterstop had ik alle boeken en dvd’s al in m’n koffers gestopt. Ik was veel van m’n motivatie kwijt. Ik was in de pers als eerste spits van Vitesse naar voren geschoven en even later zat ik vijftien wedstrijden achter elkaar op de bank of tribune.

Daar heb ik wel een tikje van gehad.”

De interesse van Roda JC kwam dan ook als geroepen. Al beseft Junker dat hij wederom niet naar een paradijselijk rusthuis gaat. De hilarische fusiesoap, de financiële rampenfilm, de krankzinnige Houdini- act aan het einde van de competitie: ook in Arnhem was alles in geuren en kleuren te volgen. ,,Roda eindigde eerder altijd boven Vitesse.

Bekerfinalist, sterke middenmoter.

Ik heb altijd gedacht dat het de volgende club zou zijn die het spoor van Heerenveen en Groningen zou volgen. Maar als je als zestiende eindigt, heb je een slecht seizoen gedraaid. Het is een klein mirakel dat ze zich hebben gered.”

Zelf weet hij als geen ander hoe het is om onder grote druk te staan. In zijn topjaar bij FC Nordsjaelland haalde hij de voorpagina’s van alle Deense kranten omdat hij was betrapt op valsspelen bij het pokeren met zijn ploegmakkers. Een schandaal was geboren en Junker betuigde publiekelijk spijt. Jaren later en rijper van geest beschouwt hij het als een cruciaal ‘leermoment’ in zijn carrière. ,,Ik was enorm gefocust op winnen, winnen, winnen.

Het is niet prettig om erop terug te kijken, maar achteraf ben ik blij dat ik die ervaring heb meegemaakt.

Het gaf me inzicht in het leven en deed me beseffen dat het niet normaal is om met alle middelen iets af te dwingen. Zaken als winnen en presteren hebben een enorme invloed op jonge mensen, ze hebben met vele verleidingen te maken.

Iedereen maakt fouten, ook ik, daar heb ik van geleerd.”

In Limburg, land van toepen en stökske rape, hoeft hij alleen zijn pokerface op het veld te tonen. Junker moet Roda eindelijk de stootkracht geven die de ploeg zó hard nodig heeft. De Deen houdt van de Hollandse school, die drijft op aanval, creativiteit en techniek. ,,In eigen land was ik een luie spits. Onzichtbaar, zoals Inzaghi, en dan toeslaan.

Als Denen me nu zien spelen, weten ze niet wat ze meemaken.

In Nederland zijn de aanvallers de eerste verdedigers, mijn werklust is hier ongekend. Ik ben nu een type Kuijt. Daardoor maak ik minder goals, maar m’n waarde voor de ploeg is groter.”

Dat hij ooit nog een keer een avontuur ‘ in een mooi land’ wil beleven, wil hij niet verbloemen. Maar met het pendelen tussen het Parkstad Limburg Stadion (werkplek) en het trendy Ceramique-kwartier in Maastricht (woonplaats) is Mads Junker voorlopig meer dan tevreden.

,,Weet je, Nederlanders zijn als Denen. Ze nemen zichzelf niet zo serieus. In landen als Frankrijk en Spanje is de mentaliteit strakker, hier niet. Je moet toch af en toe om jezelf kunnen lachen, niet?”

Mads Junker, geen doctor in de sociologie, maar Roda-spits. foto Marcel van Hoorn
quote:
De trainer over de nieuwelingen:

HARM VAN VELDHOVEN

Naam: Rihairo Meulens Leeftijd: 21 Positie: aanval Vorige clubs: Vitesse, Dordrecht „Rihairo is een hele snelle speler met het nodige talent die een actie kan maken. Mede door die kwaliteiten vult hij een leemte op in onze selectie. Hij moet wel nog wennen aan het regime dat bij een eredivisionist hoort.”

Naam: Morten Skoubo Leeftijd: 29 Positie: aanval Vorige clubs: Borussia Mönchengladbach, West Bromwich, Brondby, Real Sociedad en FC Utrecht „We wisten dat we aanvallend iets extra’s nodig hadden. Eén van de opties was Skoubo. Hij heeft lengte, snelheid en is balvast. Hij heeft een vervelend seizoen bij Utrecht achter de rug, vandaar dat we hem konden halen.”

Naam: Mads Junker Leeftijd: 28 Positie: aanval Vorige clubs: Lyngby, Brøndby, Ölstykke, Nordsjælland, Vitesse „Hij is de spits met de meeste ervaring.

Hij heeft voetbalvernuft en een neusje voor de goal. Mads is de meest rijpe speler, die meteen klaar is voor het grote werk.”

Naam: Kenneth Staelens Leeftijd: 18 Positie: middenveld Vorige clubs: KRC Genk „Heeft een goede voorbereiding gehad.

Als linkermiddenvelder heeft hij zich goed ontwikkeld. Hij is een fysiek sterke speler met een goede traptechniek, die nog even de tijd nodig heeft.”

Rihairo Meulens

Morten Skoubo

Mads Junker

Kenneth Staelens
quote:
CIJFERS

RODA JC KORT

Roda JC werkt met een begroting van 12,5 miljoen euro, anderhalf miljoen (aan uitgavenkant) minder dan het afgelopen seizoen. Door de financiële problemen van de afgelopen jaren heeft de KNVB de club ingedeeld in categorie 1, waardoor ze onder curatele staat van de voetbalbond.

Het aantal verkochte publieksseizoenkaarten is momenteel 7200. Dat aantal ligt hoger dan het aantal verkochte publiekskaarten vorig seizoen (7160). Op het aantal sponsorkaarten heeft Roda nog geen zicht, aldus marketing manager Patrick Vrijman.
pi_71455616
Het aantal verkochte seizoenkaarten ligt inderdaad veel hoger dan vorig jaar.

Als 'we' het gemiddeld aantal toeschouwers halen van het afgelopen seizoen mag je tevreden zijn, denk ik.
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:05:51 #271
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71456175
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 12:44 schreef ZoneKill het volgende:
Het aantal verkochte seizoenkaarten ligt inderdaad veel hoger dan vorig jaar.
Dat verschil is inderdaad nihil, maar het cijfer van vorig jaar was de eindstand, dat van dit jaar een tussenstand.
pi_71456702
als er een groei van 10 % inzit is dat toch redelijk, zeker met zo een bagger seizoen achter de rug. Ik had er wat meer van verwacht maar dat het vanaf nu vol zou zitten was natuurlijk onrealistisch
pi_71456848
quote:
30 juli 2009 - SC Heerenveen lijkt de beste papieren te hebben om Hernan Losada over te nemen van Anderlecht, zo meldt Sporza. Aanvankelijk leek Roda JC er met de Argentijnse spelers vandoor te gaan totdat SC Heerenveen contract met Anderlecht zocht.

De 27-jarige Losada speelde de afgelopen drie jaar in de Belgische competitie, waarvan het afgelopen jaar voor Anderlecht. In tegenstelling tot zijn twee jaar bij Germinal Beerschot wist Losada bij Anderlecht geen vaste basisplaats te verkrijgen. De speler kwam voornamelijk als invaller in actie. Losada zou volgens Sporza momenteel een medische keuring ondergaan bij SC Heerenveen.
pi_71457417
pi_71459441
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:30 schreef Biertjuhhhh het volgende:

[..]

Iets met pot en pissen...
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:07:47 #276
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71459981
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:50 schreef ZoneKill het volgende:

[..]

Iets met pot en pissen...
Nee, iets met verschil in budget en financiële reserves.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:14:59 #277
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_71463588
Zou Roda hem hebben willen huren of kopen? Ik vind het van onze kant ook wel opvallend. Met Elm, Svec, Grindheim, Roorda, Väyrynen, Smarason en nog wat jonge talenten hebben we op zich genoeg middenvelders. Okee, er zijn nu wat blessures (Roorda, Väyrynen, Smarason), maar nu moet je straks een aantal ervan op de tribune zetten.. Dat is ook bepaald niet optimaal. Dan hadden we beter nog een sterke keeper (zeker nu Steppe minimaal 6 weken out is) en een linksbuiten aangetrokken..

Nog Roda-fans die morgen de oversteek naar het Friese Haagje gaan maken?
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_71481378
Wat zou Harmke vanavond uit de hoed toveren: Geen Skoubo, Hadouir en Kah. En Delorge is er waarschijnlijk ook niet bij. Dit lijkt me wel een lekker stugge opstelling:

Castro
De Fauw - Addo - Lachambre - De Jong
Sutchuin - Linssen - Vormer - Bodor
Junker - Janssen

Misschien dat van Tornhout voor Vormer nog een goede optie is.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  vrijdag 31 juli 2009 @ 09:22:19 #279
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71481616
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 09:09 schreef iehlaak het volgende:
Wat zou Harmke vanavond uit de hoed toveren: Geen Skoubo, Hadouir en Kah. En Delorge is er waarschijnlijk ook niet bij. Dit lijkt me wel een lekker stugge opstelling:

Castro
De Fauw - Addo - Lachambre - De Jong
Sutchuin - Linssen - Vormer - Bodor
Junker - Janssen

Misschien dat van Tornhout voor Vormer nog een goede optie is.
Lachambre centraal zie ik niet zitten, zet hem maar linksback. Dan kan De Fauw centraal spelen, maar dan hebben we rechtsachter een probleem. Misschien Linssen daar maar opstellen, hoewel dat ook een noodgreep is, Janssen op het middenveld en dan Van Tornhout inderdaad in de spits. Toch zonde dat je meteen al vier basisspelers mist.
pi_71481986
Onder Atteveld speelde Lachambre ook regelmatig centraal achterin -weliswaar in een 352- en dat ging vrij aardig. Ik vrees dat Linssen geen linksbuiten kan houden en je daarom wel met de Fauw als rechtsback moet gaan spelen.

Ik vraag me overigens af of wel we vier basisspelers missen. Zou van Veldhoven spelen met Skoubo, Junker en Hadouir? Dat betekent dat je Janssen rechtshalf of op de bank moet zetten.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 09:44:44 #281
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71482131
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 09:39 schreef iehlaak het volgende:
Onder Atteveld speelde Lachambre ook regelmatig centraal achterin -weliswaar in een 352- en dat ging vrij aardig. Ik vrees dat Linssen geen linksbuiten kan houden en je daarom wel met de Fauw als rechtsback moet gaan spelen.

Ik vraag me overigens af of wel we vier basisspelers missen. Zou van Veldhoven spelen met Skoubo, Junker en Hadouir? Dat betekent dat je Janssen rechtshalf of op de bank moet zetten.
Vier potentiële basisspelers, laat ik het zo zeggen. Op zich kun je trouwens prima met Skoubo, Junker en Hadouir spelen denk ik. Janssen zou dan rechtshalf kunnen spelen, met zijn loopvermogen kan hij die positie prima invullen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:51:29 #282
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_71485524
Janssen zie ik als ideale 12de man. Als iedereen fit is hoeft hij van mij niet in de basis.

Castro
Linssen -De Fauw - Addo - Lachambre
Sutchuin - Vormer - Bodor
Janssen
Junker - Van Tornhout

dat mag het van mij zijn
pi_71496564
saeijs als rechtsback anders proberen?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:43:20 #284
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71503353
.

Het eerste punt is binnen. Heerenveen was sterker en als er iemand verdiend had om te winnen was het natuurlijk Heerenveen. Daarentegen werd Roda ook niet weggespeeld, het was duidelijk dat de missie een punt was en dat is, soms met een beetje geluk, gelukt. Vorig seizoen zouden we een dergelijke wedstrijd waarschijnlijk net verloren hebben, nu is dat niet gebeurd .
pi_71503427
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:43 schreef Plato1980 het volgende:
.

Het eerste punt is binnen. Heerenveen was sterker en als er iemand verdiend had om te winnen was het natuurlijk Heerenveen. Daarentegen werd Roda ook niet weggespeeld, het was duidelijk dat de missie een punt was en dat is, soms met een beetje geluk, gelukt. Vorig seizoen zouden we een dergelijke wedstrijd waarschijnlijk net verloren hebben, nu is dat niet gebeurd .
eens
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:49:03 #286
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_71503528
Wat een bagger wedstrijd. Knap punt van Roda JC -- enige lichtpuntje was Bodór
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:54:49 #287
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71503746
Ik vond Bodor ook goed spelen, ook aan het eind van vorig seizoen viel hij me positief op. Er is heel veel kritiek op hem geweest, maar hij is toch uitgegroeid tot 1 van onze betere (en rustigere!) spelers.
pi_71503861

[ Bericht 100% gewijzigd door lighted op 31-07-2009 22:59:04 ]
pi_71503866
Roda = Anti-voetbal

Geluk dat Bodor nog bij jullie zit, anders was het gegarandeerd degradatie dit seizoen. Jammer dat ik jullie bij de voorspelling hoger heb ingeschat, want op deze manier wordt een 17e plek nog lastig en is het ook niet verdient om in de EREdivisie te spelen. .
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:59:01 #290
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71503868
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:58 schreef lighted het volgende:
Roda = Anti-voetbal

Geluk dat Bodor nog bij jullie zit, anders was het gegarandeerd degradatie dit seizoen. Jammer dat ik jullie bij de voorspelling hoger heb ingeschat, want op deze manier wordt een 17e plek nog lastig .
Jij snapt echt niks van voetbal he .
pi_71503930
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:59 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Jij snapt echt niks van voetbal he .
Bij Roda gelukkig wel . Lekkere instelling na 1 slecht seizoen, "overleven".
Had AZ vorig jaar na dat slechte jaar moeten hebben "hopen op het rechterrijtje". Nee die wilden ook van iedereen winnen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:02:44 #292
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71503971
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:01 schreef lighted het volgende:

[..]

Bij Roda gelukkig wel . Lekkere instelling na 1 slecht seizoen, "overleven".
Had AZ vorig jaar na dat slechte jaar moeten hebben "hopen op het rechterrijtje". Nee die wilden ook van iedereen winnen.
En dus moet je uit in Heerenveen, terwijl je een stuk of vier basisspelers mist, maar even lekker op de aanval gaan spelen en Heerenveen alle ruimte geven om te voetballen?
pi_71504056
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:02 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

En dus moet je uit in Heerenveen, terwijl je een stuk of vier basisspelers mist, maar even lekker op de aanval gaan spelen en Heerenveen alle ruimte geven om te voetballen?
Wat probeer je me nou uit te lokken met allerlei suggestief geouwehoer? Waar de fuck zeg ik dat Roda op de aanval moet, ruimte moet weggeven, Henrique zich niet moet laten uitlokken.
Willen winnen is bij voorbaat niet aanvallen, willen winnen is mentaliteit, en niet tevreden zijn met 1 punt in je eerste wedstrijd als er gewoon meer te halen is.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:08:43 #294
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71504127
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:05 schreef lighted het volgende:

[..]

Wat probeer je me nou uit te lokken met allerlei suggestief geouwehoer? Waar de fuck zeg ik dat Roda op de aanval moet, ruimte moet weggeven, Henrique zich niet moet laten uitlokken.
Willen winnen is bij voorbaat niet aanvallen, willen winnen is mentaliteit, en niet tevreden zijn met 1 punt in je eerste wedstrijd als er gewoon meer te halen is.
Natuurlijk wilde Roda niet echt winnen ten koste van alles, gelukkig niet zeg, dat zou een totaal gebrek aan realiteitszin zijn. Roda kwam voor een punt en dat is gelukt, prima dus! Dat dat misschien jiet leuk is voor het Heerenveenpubliek doet verder niet ter zake, als de mensen vermaakt willen worden dan gaan ze maar naar het circus.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:09:45 #295
60704 LeonH
pi_71504163
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:58 schreef lighted het volgende:
Roda = Anti-voetbal

Geluk dat Bodor nog bij jullie zit, anders was het gegarandeerd degradatie dit seizoen. Jammer dat ik jullie bij de voorspelling hoger heb ingeschat, want op deze manier wordt een 17e plek nog lastig en is het ook niet verdient om in de EREdivisie te spelen. .
Gast echt waar

Bedank de KNVB trouwens maar eventjes... Die "schouderduw" van Lachambre kwam ook van de speler van Heerenveen. Paulo Henrique had rood moeten krijgen wegens het opzettelijk aanvallen van Castro, en daarbij was er nog een handssituatie in de 16 van Heerenveen. Even later geeft ie 'm wel tegen Janssen

Verder ben ik zeeeeeer tevreden met een punt hier! Meer zat er denkelijk ook niet in vandaag, en je moet op dit soort punten weer je vertrouwen gaan terugwinnen en uit gaan bouwen!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:10:01 #296
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_71504172
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:05 schreef lighted het volgende:

[..]

En daar nemen we een biertje op

OT: Netjes gedaan, mooie 2de helft, terecht gelijkspel. Amen
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:11:09 #297
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71504204
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:09 schreef LeonH het volgende:
Paulo Henrique had rood moeten krijgen wegens het opzettelijk aanvallen van Castro,
Nu moet je niet gaan overdrijven .
pi_71504270
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:11 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

LeonH:

Kijk, ik snap jullie als Roda supporters echt wel. Maar ik baal al bijna als niet-Roda supporter dat er gewoon niet voor de winst is gegaan. Want dat was gewoon mogelijk! En dat is vorig seizoen wel anders geweest.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:14:40 #299
60704 LeonH
pi_71504308
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:11 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Doe ik niet. In de herhaling zag je dondersgoed dat hij al zag dat Castro de bal al oppakt. En nog gaat ie even een beuk uitdelen...

Maargoed... het is gebeurd, punt is binnen, op naar de volgende wedstrijd!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:15:42 #300
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71504330
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:13 schreef lighted het volgende:

En dat is vorig seizoen wel anders geweest.
Vorig seizoen hadden we een dergelijke wedstrijd hoogstwaarschijnlijk net verloren. Toen werden we ook niet weggetikt in Heerenveen, maar verloren we wel. Het ount van vandaag is pure winst en een goede start en dat is precies wat we nu nodig hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')