quote:Spits Malki blijft optie voor Roda
door Bjorn Thimister
SYRIË Germinal slaat eerste bod af
VOETBAL – Roda JC heeft de hoop op een overgang van Germinal Beerschot-spits Sanharib Malki (25) naar Kerkrade nog steeds niet opgegeven.
De Kerkradenaren hebben inmiddels een eerste bod gedaan op de Syrische spits, maar dit werd door de Belgische eersteklasser afgeslagen.
Malki werkte in het verleden samen met huidig Roda JC-trainer Harm van Veldhoven bij club uit Antwerpen.
Technisch directeur Martin van Geel geeft aan dat Malki ‘ondanks het afgeslagen bod zeker nog een optie is’. Hij wil niet zeggen of zijn club al een nieuw bod heeft gedaan op de aanvaller. Van Geel sprak afgelopen vrijdag ook met een afvaardiging van Anderlecht over de mogelijkheid spelers van de Belgische topclub bij Roda te stallen. „Vier of vijf spelers zijn besproken. We zijn nu aan het bekijken wat we precies willen en wat er mogelijk is. In eerste instantie denken we aan het huren van een aanvaller, maar kopen zou ook kunnen omdat het investeringsfonds steeds meer gestalte krijgt”, aldus Van Geel.
Het is niet helemaal duidelijk hoe het is gesteld met de bovenbeenblessure van Anouar Hadouir.
De creatieve middenvelder heeft daarom gisteravond een echo laten maken van zijn bovenbeen in het ziekenhuis van Genk. Hadouir speelde door deze blessure afgelopen zaterdag niet mee in het oefenduel tegen het Belgische Roeselare.
Trainer Harm van Veldhoven verwacht vanmorgen uitsluitsel te krijgen over de ernst van de blessure van de creatieve middenvelder.
De coach krijgt vandaag ook de uitslag van de mri-scans van Rihairo Meulens (meniscus) en Jan Paul Saeijs (heup).
Prima zaak wat mij betreft. Ook ik heb altijd vrolijk meegedaan, met volle overgave zelfs. Heb ook niet bijzonder veel met Duitsland, dus wat dat betreft zal ik het niet missen. Alemannia Aachen is geen slechte club, maar ben er gewoon geen supporter van. In mijn hart is maar plaats voor één club: Roda JC. Ik heb zeker sympathie voor Alemannia, maar dan hoef ik nog niet direct geassocieerd te worden met Duitser. Kortom: klasse dat Roda JC zo'n beslissing durft te nemen. Toont aan dat onze club op eigen poten wil staan, op een eigen identiteit wil leunen en een eigen achterban wil creëren. Forza Roda!quote:Roda JC zegt "Danke, Bitte" vaarwel!
Na zeer nuttig overleg met diverse sponsorgeledingen, het sponsorplatform en de drie supportersverenigingen heeft Roda JC het besluit genomen om zich in de toekomst meer te profileren als een Limburgse club. Daarmee komt er een definitief einde aan het "Danke, Bitte" na elk doelpunt.
De Club Positioning Matrix (CPM) die jaarlijks onder andere het imago van elke club meet, toont aan dat Roda JC op dit gebied onvoldoende scoort. Uit dit onderzoek komt voort dat onze club een weinig sympathiek Duits imago kent. Het gevolg hiervan is dat Roda JC diverse plaatsen op deze ranglijst moet prijsgeven en hierdoor een belangrijk deel van de televisiegelden misloopt. Een aanzienlijk deel van de televisiegelden wordt namelijk verdeeld aan de hand van deze matrix.
Vanaf komend seizoen wil Roda JC samen met haar sponsoren en haar supporters gaan werken aan een imagoverbetering waarbij de Duitse inbreng definitief vaarwel wordt gezegd.
Bron: Rodajc.nl
Geen zin om volgend seizoen vrolijk mee te zingen met Big Benny, Leen Towers en "Bloed zweet en tranen"?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat een flauwekul. Kerkrade heeft Duitse roots, of je het nu leuk vindt of niet. Het Kerkraadse dialect is veel verwanter met het Duits dan met het Nederlands. Altijd maar dat marketing technisch geneuzel. Mensen die in de marketing werken mogen van mij collectief zelfmoord plegen:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ga dat snel eens doen!quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:19 schreef Professional het volgende:
Moet me seizoenskaart nog altijd gaan verlengen, zeg je daarvan.
bronquote:
Helaas:quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:24 schreef planethugo het volgende:
[..]
bron
zou wel geweldig zijn natuurlijkof ze tellen voortaan Noord erbij op
moet seizoenskaart ook nog betalen, toevallig net een brief van open gemaakt als herinnering![]()
Aldus E.V.D.W. op koempel.nl (gastenboek). Oftewel: Roda JC schetst ons weer een prachtig en (voorlopig) onrealistisch plaatje. We mogen dus blij zijn als we er 9.000 verkopen zodat we elke wedstrijd 15.000/16.000 supporters op de tribune hebben zitten.quote:Het aantal verkochte seizoenkaarten is op dit moment: 7160. (overigens werd dit aantal vorig jaar pas in september gehaald)
Men wacht op dit moment nog bij Roda op 1.100 tot 1.200 scc-houders die deze week hun seizoenkaart contant komen verlengen! Mochten deze late betalers deze week alsnog komen betalen, dan mag Roda een stijging van +15% calculeren!
Eindelijk, heb mij altijd geërgerd aan dat duist.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:29 schreef Tripless het volgende:
[..]
Prima zaak wat mij betreft. Ook ik heb altijd vrolijk meegedaan, met volle overgave zelfs. Heb ook niet bijzonder veel met Duitsland, dus wat dat betreft zal ik het niet missen. Alemannia Aachen is geen slechte club, maar ben er gewoon geen supporter van. In mijn hart is maar plaats voor één club: Roda JC. Ik heb zeker sympathie voor Alemannia, maar dan hoef ik nog niet direct geassocieerd te worden met Duitser. Kortom: klasse dat Roda JC zo'n beslissing durft te nemen. Toont aan dat onze club op eigen poten wil staan, op een eigen identiteit wil leunen en een eigen achterban wil creëren. Forza Roda!
quote:Roda-aanvaller Meulens voorlopig uitgeschakeld
door onze correspondent
BLESSURES Zorgen voor trainer Van Veldhoven
VOETBAL – Roda JC-aanvaller Rihairo Meulens is voorlopig uit de roulatie door een blessure aan zijn (buiten)meniscus. Dat is gebleken na een echografie in het ziekenhuis van Genk. De van FC Dordrecht overgenomen spits zit daarom niet bij de selectie van de Kerkradenaren voor de eerste competitiewedstrijd van zijn club, vrijdag in Heerenveen.
Roda-trainer Harm van Veldhoven krijgt morgen definitief te horen hoelang het herstel van Meulens gaat duren, wanneer de al eerder geplande mri-scan alsnog zal worden uitgevoerd. De aanvaller mag op dit moment alleen maar looptraining doen en een beetje schieten met de bal.
Collega-spits Mads Junker en aanvallende middenvelder Anouar Hadouir sluiten hoogstwaarschijnlijk pas morgen bij de groep aan.
Zij kampen met blessures aan knie en bovenbeen. Het is nog onzeker of zij tegen Heerenveen kunnen meedoen. Jeanvion Yulu-Matondo heeft gisteren wel weer meegetraind met de selectie.
Van Veldhoven baalt van de grote personele problemen in aanvallend opzicht. De coach kan sowieso al langere tijd niet beschikken over de van ernstige knieblessures revaliderende aanvallers Harry Gommans en Jamaïque Vandamme. „Natuurlijk maak ik me nu zorgen, want in de voorhoede heb ik nu alleen maar de beschikking over Van Tornhout en Yulu-Matondo.
Dat is vervelend.”
ze moeten nu eens gaan opschieten ja. Niet wachten tot 31 augustus als je met 2 punten ergens onderaan bungelt en de druk alweer voelbaar wordt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:23 schreef Tripless het volgende:
Er moet nu versterking komen, dat kan haast niet meer anders. Vanavond/morgen duidelijkheid?
quote:Skoubo op huurbasis naar Roda
Roda JC heeft in Morten Skoubo de gewenste aanvallende versterking gevonden. De spits wordt komend seizoen gehuurd van FC Utrecht, waar hij niet langer op speelminuten kon rekenen. Skoubo meldt zich donderdag in Kerkrade voor de medische keuring en zal aansluitend een contract tekenen. Het is niet bekend of Roda een optie tot koop heeft weten te bedingen.
“Ik ben enorm blij met het werk dat Karsten Aalbrink voor mij gedaan heeft”, zei Skoubo op firstartist.dk, de website voor Deense contractspelers. “Ik heb bij Roda JC gesproken met de technisch directeur en de trainer, en die geloven in mij. Het is geweldig om bij een club te komen waar je wordt gewaardeerd.”
De 29-jarige Deen heeft er pas één jaar bij Utrecht opzitten. De spits kwam mede door blessures in slechts dertien competitieduels in actie en wist in deze wedstrijden nooit te imponeren. Hij scoorde slechts één keer, maar bij Roda heeft men er vertrouwen in dat hij wel degelijk een neusje voor de goal heeft.
Met de komst van Skoubo is de selectie van Roda voor komend seizoen rond. Harm van Veldhoven liet onlangs weten dat hij enkel nog een spits aan zijn selectie wilde toevoegen en deze heeft hij nu gekregen. Skoubo speelde eerder in zijn loopbaan onder andere voor Real Sociedad, Brøndby IF en Borussia Mönchengladbach.
Dit is niet echt een doelpunten machine inderdaad.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:28 schreef Strooper het volgende:
Ik had van Geel toch wel hoger ingeschat
Absoluut geen slechte speler. Ik wil hem eens fatsoenlijk aan het werk zien. Bij Utrecht kwam hij zelden tot spelen toe en moest vaak genoegen nemen met invalbeurten. Voorin moet de communicatie dan toch wel grandioos zijn tussen Junker en Skobou. Dat is dan wel weer positief. Ik ken hem uit zijn eerdere tijd en toen heeft hij me wel kunnen overtuigen. In Duitsland heeft hij in ieder geval naar behoren gepresteerd.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:39 schreef Plato1980 het volgende:
Ik vermoed dat hij Roda niet veel zal kosten en dat hij door de blessures van Junker en Hadouir een soort van panekaankoop is. Maar ik blijf erbij dat hij op zich geen slechte speler is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |