abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68615181

Deel hier je hardloopervaringen, schema's, tips en stel je vragen! Of je nou mét of zonder MP3 speler loopt.

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 |

http://www.runinfo.nl (schema's, voeding, blessures, kledingtips enz.)
http://www.gmap-pedometer.com (afstand meten)
http://www.prorun.nl/
http://bongercorp.com/start2run (start2run (evy's) schema)

Abbadon Start To Run Serie 1 - Les 18 Doel: tja...eerst maar eens die 30 minuten achter elkaar lopen
Augustus_Thijs Start To Run Serie 1 - Les 19
BaggerUser Start To Run Serie 1 - Les 1 Doel: Beginnen met hardlopen en het ook echt doen
BlaatschaaP Start To Run Serie 1 - Les 20 Doel: Marikenloop 5km
blessed19 Start To Run Serie 1 Les 2 Doel: 5 km
Blik Start to Run Serie 2 - Les 26 Doel: 10 km Fortis Singelloop Utrecht onder het u
borisz Start to Run Serie 1 - Les 14
Brandwacht Start To Run Serie 1 Les 19 Doel: Conditie verbeteren en uiteindelijk 10 km lopen
Californium Start To Run Serie 1 Les 3 Doel: Net zo kunnen rennen als eer-ik en frits
Computergirl
eer-ik Start To Run Serie 1 - les 23 Doel: eerst maar eens die 5km.
FJD Start To Run Serie 1 - les 1 Doel: Rotterdam Marathon 2011
glimworm - Start To Run Serie 1 - les 1 Doel: Rotterdam Ladiesrun 14-06-09, 5km
Houniet
ImHungryLetsGetATaco
jakkop Start To Run Serie 1 - Les 2 Doel: Fortis Singelloop Utrecht 10 km
Jojogirl Doel: De 5k is bereikt dus nu op weg naar de 4EM en de 10k.
jojomen4
Klooney Start To Run Serie 1 - Les 12 Doel: Vooral mijn conditie verbeteren
Ludootje Start To Run Serie 1 - Les 3 Doel: Eerst de 5km, en binnen 6 maanden de 10 km
Marurk Start To Run Serie 2 - Les 1 Doel: Op naar de 10 km.
MissHobje Start To run Serie 1 - Les 1 Doel: Fitter worden en wellicht wat kilo's dumpen.
mjan Start To Run Serie 1 - Les 11
Motorbloempje/Faithy Start To Run Serie 2 - les 9 Doel: Zeven Heuvelen Loop op 17 November
Poezebeest Start To Run Serie 1 - Les 12 Doel: 5 km rennen
Principessa.Farfallus Start To Run Serie 1 Les 7 Doel: 31 december 5 km in 30 minuten rennen!
Psychonikeo
Sport_Life - Doel: 10 km in 40 minuten, 21,1km in 1,5 uur.
vrolijke-frits Start To Run Serie 2 Doel: Volgend jaar de 20 van Alphen.
Woodpecker Start To Run Serie 1 Les 6
Ymke Start To Run Serie 1 - Les 7 Doel: Hardlopen zonder te hobbelen
zesje Start To Run Serie 1 - Les 4 Doel: een half uur achter elkaar kunnen hardlopen

Om te kijken hoe je Start To Run (serie 1) les er uit ziet, kun je hier kijken.

De OP is hier te vinden.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ambrosius op 05-05-2009 19:26:07 ]
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_68615224
Voor aanpassingen in de OP: ik kan tot 48 uur na de eerste post nog dingen aanpassen. Dat kun je hier aangeven en dan verander ik het. Ik voer dan overmorgen die wijzigingen wel door.
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_68615413
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 mei 2009 @ 13:04:32 #4
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_68615704
les 13 van gister voel ik vandaag in de benen .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 3 mei 2009 @ 13:07:22 #5
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_68615771
quote:
Op zondag 3 mei 2009 12:47 schreef vrolijke-frits het volgende:
Voor aanpassingen in de OP: ik kan tot 48 uur na de eerste post nog dingen aanpassen. Dat kun je hier aangeven en dan verander ik het. Ik voer dan overmorgen die wijzigingen wel door.
MissHobje start to run deel 1, doel: fitter worden en wellicht wat kilo's dumpen.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_68615798
quote:
Op zondag 3 mei 2009 13:07 schreef MissHobje het volgende:

[..]

MissHobje start to run deel 1, doel: fitter worden en wellicht wat kilo's dumpen.
Zet er ook even bij welke les je bent, dan is het zo compleet mogelijk. Kun je meteen zien hoe ver je bent opgeschoten als het volgende deel start
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  zondag 3 mei 2009 @ 13:27:11 #7
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_68616324
hey tof!

zijn er ook nog mensen van jullie die zo'n nike ding hebben of is dat niks?
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_68616422
quote:
Op zondag 3 mei 2009 13:27 schreef BaggerUser het volgende:
hey tof!

Ik heb het, vind het wel handig Alleen vind ik de grafiek van Nike+ zelf slecht, maar www.slowgeek.com leest het wel goed uit (van de nike+ site zelf nota bene)
  zondag 3 mei 2009 @ 13:39:09 #9
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_68616671
quote:
Op zondag 3 mei 2009 13:08 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Zet er ook even bij welke les je bent, dan is het zo compleet mogelijk. Kun je meteen zien hoe ver je bent opgeschoten als het volgende deel start
Nog steeds bij les 1 die houdt ik nog wel een week of 2 vol denk ik
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 3 mei 2009 @ 13:39:52 #10
164459 Klooney
Too good to be true
pi_68616696
Klooney, start to run deel 1. Net vanmorgen les 12 gedaan. Doel is om vooral mijn conditie te verbeteren. Hopelijk aan het eind die 5 kilometer lopen!
  zondag 3 mei 2009 @ 13:52:22 #11
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_68617125
quote:
Op zondag 3 mei 2009 12:47 schreef vrolijke-frits het volgende:
Zet die van mij even op 22.
Morgen #23 lopen
Signature.
pi_68617605
quote:
Op zondag 3 mei 2009 13:52 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Zet die van mij even op 22.
Morgen #23 lopen
Dan pas ik 'm morgen wel aan naar les 23 als je 'm dan gelopen hebt natuurlijk.
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 mei 2009 @ 14:07:36 #13
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_68617634
Oh ja ik zit bij les14
  zondag 3 mei 2009 @ 14:19:21 #14
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_68617954
Ludootje is bij les 3 van Start to Run 1, doel is eerst de 5km, en binnen 6 maanden de 10 km

Edit: doelstelling toegevoegd.

[ Bericht 26% gewijzigd door Ludootje op 03-05-2009 15:23:11 ]
  zondag 3 mei 2009 @ 14:23:45 #15
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_68618104
Start To Run Serie 1 - Les 1 Doel: Beginnen met hardlopen en het ook echt doen
Riemen
fiets kopen
pi_68620231
Ik wil ook in de openingspost!
Start to run serie 1 - Les 12 Doel: 5 km rennen
  zondag 3 mei 2009 @ 16:18:06 #17
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_68623034
* BaggerUser heeft net zijn eerste les er opzitten

http://www.trailguru.com/wiki/index.php/Track:60XF
Riemen
fiets kopen
pi_68631684
Teeveepee
pi_68632313
Ik heb bij het vorige topic ook al diverse keren gepost, maar ik sta er niet tussen.
Kan je mij er nog tussen zetten ?
Ik ben nu bij les 19 en doel is om conditie te verbeteren en uiteindelijk 10 km achter elkaar te kunnen hardlopen.
  zondag 3 mei 2009 @ 20:25:36 #20
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68632557
Nou mensen, ik heb mijn Nike+-sensor opengezaagd ( ) en weer in elkaar gezet, en hij doet het weer. Batterij was niks mis mee. Het was waarschijnlijk een of ander kontaktje.
Heb ook meteen een paar vette Nike+-schoenen gekocht (waarbij die sensor zo in de zool past). Hopelijk is dat wat motivatie om weer volop te gaan rennen!
  zondag 3 mei 2009 @ 20:29:44 #21
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68632719
quote:
Op zondag 3 mei 2009 13:27 schreef BaggerUser het volgende:
hey tof!

Ja, ikke.
Het geeft mij wel wat extra stimulans. Kan precies zien hoe hard ik ga, hoeveel km ik heb afgelegd, hoelang ik daarover gedaan heb, en hoeveel calorieën er zijn verbrand.
Het grafiekje is wel een beetje bagger, maar het is toch wel leuk om de stats te zien. Ook leuk is om zogenaamde "Challenges" te doen. Ben nu ingeschreven bij een "Netherlands: Men vs. Women challenge" waarbij de mannen tegen de vrouwen rennen. Ook handig is dat je jezelf doelen kan stellen, bijv. "ik wil minimaal 8 x in de maand rennen" of "ik wil harder rennen" of "ik wil een bepaalde afstand afleggen in een bepaalde tijd".
  zondag 3 mei 2009 @ 23:10:15 #22
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68639048
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:25 schreef Marurk het volgende:
Nou mensen, ik heb mijn Nike+-sensor opengezaagd ( ) en weer in elkaar gezet, en hij doet het weer. Batterij was niks mis mee. Het was waarschijnlijk een of ander kontaktje.
Heb ook meteen een paar vette Nike+-schoenen gekocht (waarbij die sensor zo in de zool past). Hopelijk is dat wat motivatie om weer volop te gaan rennen!
Correctie: hij doet het dus niet
Morgen dus een nieuwe halen en dan maar hopen dat het wel werkt. Anders wordt het een dure grap.
  zondag 3 mei 2009 @ 23:42:34 #23
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_68640364
Heb gister les 6 met Evy gedaan. Ging goed (verkapte tvp)
  zondag 3 mei 2009 @ 23:45:50 #24
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68640483
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:10 schreef Marurk het volgende:

[..]

Correctie: hij doet het dus niet
Morgen dus een nieuwe halen en dan maar hopen dat het wel werkt. Anders wordt het een dure grap.
Niet morgen dus, maar overmorgen. Enige zaak in Limburg waar ze die dingen LOS verkopen, is morgen dicht.
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:42 schreef Woodpecker het volgende:
Heb gister les 6 met Evy gedaan. Ging goed (verkapte tvp)
Zet hem op!
pi_68641826
Stom lichaam. Ik heb last van de binnenkant van mn onderbeen aan de rechterkant En ik dacht nog wel zo voorzichtig te zijn en langzaam op te bouwen, enz, enz... Probeer maar even een week niet te rennen en dan te kijken of het weer gaat.
Iemand nog tips hoe ik dit een volgende keer kan voorkomen?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  maandag 4 mei 2009 @ 01:22:31 #26
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_68643425
quote:
Op maandag 4 mei 2009 00:19 schreef mjan het volgende:
Stom lichaam. Ik heb last van de binnenkant van mn onderbeen aan de rechterkant En ik dacht nog wel zo voorzichtig te zijn en langzaam op te bouwen, enz, enz... Probeer maar even een week niet te rennen en dan te kijken of het weer gaat.
Iemand nog tips hoe ik dit een volgende keer kan voorkomen?
Warming up? Alleen opletten dat je bij de warming up het rustig aan doet en niet te veel overstrekt.

Pas op de plaats werd geloof ik in het vorige topic genoemd, bijvoorbeeld.
pi_68645214
Vannacht ook nog maar even rondgelezen op teh interwebs en je wordt niet vrolijk van die scheenbeen blessure-verhalen zeg. Vanmiddag maar eens een icepack kopen.
Warming-up deed ik natuurlijk altijd al braaf Ik denk nu eigenlijk dat het is ontstaan doordat ik op een te harde ondergrond loop.
  maandag 4 mei 2009 @ 09:14:08 #28
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68645816
quote:
Op maandag 4 mei 2009 08:28 schreef mjan het volgende:
Vannacht ook nog maar even rondgelezen op teh interwebs en je wordt niet vrolijk van die scheenbeen blessure-verhalen zeg. Vanmiddag maar eens een icepack kopen.
Warming-up deed ik natuurlijk altijd al braaf Ik denk nu eigenlijk dat het is ontstaan doordat ik op een te harde ondergrond loop.
Hoelang loop je aan één stuk?
Weet niet of het kan komen door de ondergrond. Ik loop zelf ALTIJD op asfalt, en nog nooit last van iets dergelijks. Het kan wel helpen om soms van ondergrond te wisselen (bijv. van straat -> stoep -> straat -> bospaadje (kort stukje) -> ...). Maar op een zachte ondergrond lopen is ook helemaal niet goed voor je benen.
pi_68646764
Ja hé, zo raak ik in de war
Ik was bij les 11 van serie 1, dus ik ren nog bepaald niet lang achter elkaar, maar wel altijd op asfalt. Wat is er slecht aan een zachte ondergrond?

Ik had mijn idee over de ondergrond trouwens (oa) hier vandaan.
  maandag 4 mei 2009 @ 10:19:23 #30
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68647075
quote:
Op maandag 4 mei 2009 10:04 schreef mjan het volgende:
Ja hé, zo raak ik in de war
Ik was bij les 11 van serie 1, dus ik ren nog bepaald niet lang achter elkaar, maar wel altijd op asfalt. Wat is er slecht aan een zachte ondergrond?

Ik had mijn idee over de ondergrond trouwens (oa) hier vandaan.
Hmm. Ik zelf ren nooit op zachte ondergrond omdat deze vaak (hier althans) niet goed vlak is, en dat is wel belangrijk volgens mij. Er is niks zo irritant als 30-45 (of straks zelfs langer) rennen op een hobbelige, ongelijke ondergrond. Rennen op een ongelijke ondergrond is ook veel vermoeiender dacht ik, en de kans op blessures kan door de vermoeidheid of de ongelijke ondergrond (denk aan vallen of omzwikken) ook toenemen. Ik zou het echt niet lang op bijvoorbeeld gras als ondergrond kunnen volhouden, en een dergelijke ondergrond biedt ook totaal geen stevigheid mijns inziens.
Wellicht dat bospaadjes die goed vlak zijn maar niet zo hard zijn als asfalt wel beter zijn om op te rennen, omdat je dan goed vlak loopt en de belasting tegelijkertijd minder is. Je zou het eens kunnen proberen, maar zoek dan wel een VLAKKE, goede ondergrond.
Wat ik al zei: afwisselen van ondergrond wil ook nog wel eens helpen. Je kunt ook asfalt lopen, afgewisseld met stukjes op de stoep of korte stukjes op een zachte ondergrond. Je moet zelf maar kijken wat het fijnste is.

Misschien dat het ook aan je schoenen ligt? Ik weet niet wat voor schoenen je hebt? Want als je echt fanatiek wilt gaan hardlopen (5 km, 10 km of langer), dan zijn goede schoenen toch wel een must-have.
pi_68648125
Ik heb natürlich wel voor goede schoenen (bij runnersworld) gezorgd voordat ik begon met hardlopen. Juist omdat ik dus dit soort stomme pijntjes wilde voorkomen.
Ik ga gewoon inderdaad eens afwisselen met de ondergrond en kijken of dat invloed heeft. Nu maar duimen dat de pijn snel weg trekt.
Dankjewel voor het meedenken iig!
  maandag 4 mei 2009 @ 10:58:37 #32
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68648267
quote:
Op maandag 4 mei 2009 10:54 schreef mjan het volgende:
Ik heb natürlich wel voor goede schoenen (bij runnersworld) gezorgd voordat ik begon met hardlopen. Juist omdat ik dus dit soort stomme pijntjes wilde voorkomen.
Ik ga gewoon inderdaad eens afwisselen met de ondergrond en kijken of dat invloed heeft. Nu maar duimen dat de pijn snel weg trekt.
Dankjewel voor het meedenken iig!
Graag gedaan hoor
Doe het wel een beetje rustig aan, ook al ben je enthousiast
pi_68650333
Vorige week 4x gelopen, maandag les 4, dinsdag met de fysio, donderdag les 2 met een vriend en zondag was de bedoeling les 3 met diezelfde vriend maar mp3 speler deed 't niet meer en we hebben geimproviseerd.

Ik had donderdag met de warming up ineens last van mijn kuit. Wel de les uitgelopen maar de rest van koninginnedag liep ik mank Zondag met hardlopen geen last van mijn kuit ondanks dat ik 'm nog goed voel. Ik denk dat ik wel ontdekt heb hoe het komt dat het steeds in mijn kuit schiet, namelijk als ik op mijn tenen loop, bijv. bij de warming up een beetje springen. Niet meer doen dus!

Verder zijn mijn onderbenen sinds ik begonnen ben met hardlopen wat stijf, pijnlijk en opgezet. Is dat normaal/bekend en na hoeveel tijd gaat dat over, of gaat het niet over omdat het schema opbouwt?
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
  Redactie Games maandag 4 mei 2009 @ 12:40:07 #34
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_68651892
Ik ga vandaag weer een stukje proberen te lopen tussen de regenbuitjes door...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_68688876
ah, leuk topic

vorig jaar start 2 run ook al gedaan.. maar van de winter helemaal niet wezen hardlopen, wel andere sporten..
deze week maar weer eens beginnen.. pak er zomaar even een les uit, heb nu les 19 gekozen. Eens kijken hoe dat gaat, en afhankelijk daarvan maar besluiten of ik lager of hoger weer met de lessen verder ga. Heb er weer zin in
..non est vivere sed valere vita est ..
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:58:46 #36
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68688986
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 12:55 schreef Augustus_Thijs het volgende:
ah, leuk topic

vorig jaar start 2 run ook al gedaan.. maar van de winter helemaal niet wezen hardlopen, wel andere sporten..
deze week maar weer eens beginnen.. pak er zomaar even een les uit, heb nu les 19 gekozen. Eens kijken hoe dat gaat, en afhankelijk daarvan maar besluiten of ik lager of hoger weer met de lessen verder ga. Heb er weer zin in
Goed zo!
Ik heb in de winter ook amper gelopen. Meteen een halve serie teruggevallen. Maar heb er nu wel weer lol in!
pi_68702287
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 12:58 schreef Marurk het volgende:

[..]

Goed zo!
Ik heb in de winter ook amper gelopen. Meteen een halve serie teruggevallen. Maar heb er nu wel weer lol in!
Bij mij viel het reuze mee. Gelukkig kon ik na een lange tijd niet meer gelopen te hebben gewoon doorgaan met de les waar ik gebleven was, toen les 20/21 o.i.d.
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_68707667
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:55 schreef zesje het volgende:
Vorige week 4x gelopen, maandag les 4, dinsdag met de fysio, donderdag les 2 met een vriend en zondag was de bedoeling les 3 met diezelfde vriend maar mp3 speler deed 't niet meer en we hebben geimproviseerd.

Ik had donderdag met de warming up ineens last van mijn kuit. Wel de les uitgelopen maar de rest van koninginnedag liep ik mank Zondag met hardlopen geen last van mijn kuit ondanks dat ik 'm nog goed voel. Ik denk dat ik wel ontdekt heb hoe het komt dat het steeds in mijn kuit schiet, namelijk als ik op mijn tenen loop, bijv. bij de warming up een beetje springen. Niet meer doen dus!

Verder zijn mijn onderbenen sinds ik begonnen ben met hardlopen wat stijf, pijnlijk en opgezet. Is dat normaal/bekend en na hoeveel tijd gaat dat over, of gaat het niet over omdat het schema opbouwt?
Het is maar een gokje hoor... maar voel je de pijn in je onderbenen aan de binnenkant, tegen de rand van je scheenbeen aan? Dan zouden het shin splints kunnen zijn.

Meestal komt dit door overbelasting (te veel te snel willen), maar het kan ook komen door overpronatie (dan heb je misschien andere schoenen nodig) of, zoals in mijn geval, te zwakke voetspieren / doorgezakte voeten.
Het is nogal lastig om vanaf te komen als je het eenmaal hebt, dus als het inderdaad shin splints zijn is het zaak om een stuk rustiger aan te doen... ik heb hierdoor een hele tijd maximaal 2x per week kunnen hardlopen iig, en heb spierversterkende oefeningen gekregen van de fysiotherapeut.
pi_68707733
Morgen alweer les 13, heb er best zin in hoewel ik denk dat het toch wel pittig gaat worden!
pi_68711401
Ook sinds een paar weken bezig met Start to Run deel 1. Inmiddels ben ik bij les 12.
Mijn doel is om een half uur achter elkaar te kunnen rennen. Ik kan me er nu nog niks bij voorstellen, maar het lijkt me fantastisch. Daarna wil ik wel verder naar de 10 km.
Ik had aan het begin ook erg last van verkrampte kuiten tijdens het lopen en wat spierpijn de volgende dag, maar na vier of vijf lessen was dat helemaal over. Het gaat nu eigenlijk wel erg goed. En ik had hiervoor dus drie jaar niet meer gesport. Ik hou nooit iets vol, maar dit vind ik gelukkig echt leuk.
pi_68718980
Ik heb gisteren voor het eerst 10 km gelopen! Gemiddelde snelheid was vrij laag, maar men wat was (en ben!) ik trots dat ik de 10 uitgelopen heb
  woensdag 6 mei 2009 @ 09:38:52 #42
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68720092
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 08:41 schreef Daph_ het volgende:
Ik heb gisteren voor het eerst 10 km gelopen! Gemiddelde snelheid was vrij laag, maar men wat was (en ben!) ik trots dat ik de 10 uitgelopen heb
Knap van je!
Ik ga zo/straks ook weer lopen. Heb nieuwe schoenen gekocht, dat stimuleert ook. Kreeg bij die andere schoenen nog wel eens last van m'n enkels...
Les 18 van serie 1 voor mij dus. (Had serie 1 wel al een keer afgerond maar goed. ) En dan kan ik over 3 weken ongeveer eindelijk verder met serie 2 -> op naar de 10k!
pi_68721154
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 21:26 schreef Adurothiel het volgende:
Het is maar een gokje hoor... maar voel je de pijn in je onderbenen aan de binnenkant, tegen de rand van je scheenbeen aan? Dan zouden het shin splints kunnen zijn.
Mijn hele onderbenen zijn stijf en het is gevoelig als ik op die plekken op miijn scheen druk. Maar dat geldt ook voor mijn kuiten en enkels. Ik moet maar heel erg voorzichtig zijn en goed opwarmen en rekken. Of misschien is Chi Running wel iets voor mij. Zijn er hier mensen die aan chi running doen?
quote:
Wat is ChiRunning®?
In ChiRunning® zijn de grondbeginselen van Tai Chi geïntegreerd in het hardlopen. Maar wat betekent dit nu concreet?

Bij ChiRunning® combineer je de concentratie, de focus en de flow van TaiChi met het hardlopen. Je totale lichaamshouding tijdens het lopen is erg belangrijk evenals het besef dat je de zwaartekracht maximaal kunt benutten. De looptechniek bij ChiRunning® zorgt ervoor dat je blessurevrij, frequent en langdurig kunt lopen. Het gaat niet uit van power, van kracht, maar van flow en samenwerken met de zwaartekracht. En het wonderlijke is, dat het ook op mentaal gebied balans, helderheid en concentratie biedt.
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_68725335
Zo, weer terug van les 13, ging erg goed. Vind het toch enorm knap van mezelf dat ik al drie keer 5 min kan lopen.

Ik weet alleen nooit zo goed wat ik aan moet doen, steeds als ik ging lopen was het mooi weer en liep ik in een t-shirt en lange sportbroek. Vandaag is het zo'n 11 graden, miezelt het een beetje en had ik een dun katoenen vest aan maar dat was eigenlijk wel een beetje te warm. Maar om in mijn t-shirt te rennen vond ik te koud. Als je dan moet wandelen koel ik te snel af. Wat hebben jullie aan?
  woensdag 6 mei 2009 @ 16:09:46 #45
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_68734262
Zojuist lesje 4 gelopen. Ging weer perfect! Ik had echt nog zat over aan het einde, had zo nog 3' kunnen lopen!

En dat voor een verstokte roker (pakje per dag...)!
  woensdag 6 mei 2009 @ 16:14:33 #46
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68734494
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 12:26 schreef Poezebeest het volgende:
Zo, weer terug van les 13, ging erg goed. Vind het toch enorm knap van mezelf dat ik al drie keer 5 min kan lopen.

Ik weet alleen nooit zo goed wat ik aan moet doen, steeds als ik ging lopen was het mooi weer en liep ik in een t-shirt en lange sportbroek. Vandaag is het zo'n 11 graden, miezelt het een beetje en had ik een dun katoenen vest aan maar dat was eigenlijk wel een beetje te warm. Maar om in mijn t-shirt te rennen vond ik te koud. Als je dan moet wandelen koel ik te snel af. Wat hebben jullie aan?
Net geweest, gewoon in T-shirt.
Anders wordt het mij echt te warm.
pi_68735720
quote:
Wat hebben jullie aan?
t-shirt en sweatvest. Als ik het te warm krijg trek ik het uit en als ik teveel af dreig te koelen trek ik het weer aan.
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:23:19 #48
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_68744599
quote:

Ik heb meestal zo;n sportshirtje aan.. of met een shirtje eronder of zonder dat shirtje.. ligt aan hoe koud, en heb een windjackje waarvan de mouwen eraf kunnen.. das heerlijk rennen, van dat dry/fit spul allemaal.
En een lange strakke running broek.
Wil trouwens weer rennen maar moet nog even relaxed doen met die knie
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_68752253
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:23 schreef MissHobje het volgende:
Ik heb meestal zo;n sportshirtje aan.. of met een shirtje eronder of zonder dat shirtje.. ligt aan hoe koud, en heb een windjackje waarvan de mouwen eraf kunnen.. das heerlijk rennen, van dat dry/fit spul allemaal.
En een lange strakke running broek.
Wil trouwens weer rennen maar moet nog even relaxed doen met die knie
Ik HEB niet eens een windjack..maar dat moet er heel snel komen. Kan iemand een merk/type aanraden?
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:57:22 #50
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_68753033
Ik heb hem van nike.. in het paarsig roze en dat van die mouwen afritsbaar is wel heel handig
Nu best wel opruiming enzo.. dus je kunt je slag slaan
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Redactie Games woensdag 6 mei 2009 @ 23:49:03 #51
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_68755583
Heeft iemand trouwens ook die Nike+ sportkit +sensor? Volgens mij doet mijn sensor raar. Als ik probeer te kalibreren doet ie het volgende: bij normaal lopen, 11/12 paces/km en bij hardlopen 8/9 paces/km. Dat klopt toch niet

Uberhaupt zie ik me nog niet in 8 stappen één Km lopen of denk ik nou gewoon raar..
  woensdag 6 mei 2009 @ 23:51:26 #52
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68755690
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 23:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
Heeft iemand trouwens ook die Nike+ sportkit +sensor? Volgens mij doet mijn sensor raar. Als ik probeer te kalibreren doet ie het volgende: bij normaal lopen, 11/12 paces/km en bij hardlopen 8/9 paces/km. Dat klopt toch niet

Uberhaupt zie ik me nog niet in 8 stappen één Km lopen of denk ik nou gewoon raar..
Als er bij pace 8'32'' staat bijvoorbeeld, dan betekent dat dat je 8 minuten en 32 seconden doet over 1 km. Het heeft niks met aantal gelopen passen te maken.
  Redactie Games donderdag 7 mei 2009 @ 00:04:08 #53
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_68756288
Ah ok, ik snapte het al niet. Maar na calibratie klopt het dus voor geen meter. Ik had vandaag een afstand van 5km gelopen volgens een route uitgestippeld op de website www.afstandmeten.nl en krijg 4,1Km op het scherm, dat scheelt toch wel 900 meter..

Dat is slechter dan voor calibratie..
  donderdag 7 mei 2009 @ 00:07:01 #54
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68756423
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 00:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ah ok, ik snapte het al niet. Maar na calibratie klopt het dus voor geen meter. Ik had vandaag een afstand van 5km gelopen volgens een route uitgestippeld op die ene website (waar ik even niet zo snel meer op de naam kom) en krijg 4,1Km op het scherm, dat scheelt toch wel 900 meter..

Dat is slechter dan voor calibratie..
Je hoeft hem niet per se te calibreren. Heb ik ook niet gedaan. Hij klopt dan toch erg goed in mijn geval. Kalibreren zou ik alleen doen als je de afstand EXACT weet (bijv. atletiekbaan).
Verder is het wel een leuk speeltje. Ik zou echt niet meer zonder kunnen/willen rennen.
  Redactie Games donderdag 7 mei 2009 @ 00:08:22 #55
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_68756480
Kan ik dat ding nog resetten? zeg maar van voor calibratie, heb het idee dat ik nu het meten vernaggeld heb..
Overigens heeft http://www.runnersworldroutes.nl/ ook wel een leuke app om je route en lengte te bepalen..
  donderdag 7 mei 2009 @ 00:13:25 #56
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68756658
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 00:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
Kan ik dat ding nog resetten? zeg maar van voor calibratie, heb het idee dat ik nu het meten vernaggeld heb..
Overigens heeft http://www.runnersworldroutes.nl/ ook wel een leuke app om je route en lengte te bepalen..
Volgens mij moet je dat met de computer doen.
Ergens is er een button om alles te RESETTEN naar factory settings. Moet je even zoeken.
  Redactie Games donderdag 7 mei 2009 @ 00:19:12 #57
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_68756847
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 00:13 schreef Marurk het volgende:

[..]

Volgens mij moet je dat met de computer doen.
Ergens is er een button om alles te RESETTEN naar factory settings. Moet je even zoeken.
Mjah, maar ik heb geen zin om heel m'n iPod naar factory default settings te brengen, al m'n instellingen van m'n Apps, mail en WiFi ben ik dan kwijt..

Maar goed, ik kijk wel even wat er nog voor een oplossing is..
  donderdag 7 mei 2009 @ 00:21:49 #58
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68756909
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 00:19 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Mjah, maar ik heb geen zin om heel m'n iPod naar factory default settings te brengen, al m'n instellingen van m'n Apps, mail en WiFi ben ik dan kwijt..

Maar goed, ik kijk wel even wat er nog voor een oplossing is..
Is het niet mogelijk alleen je Nike+ instellingen te resetten?
Ik gebruik zelf de Nike+ zonder iPod (heb een Nike+ SportBand). Dus met dit kan ik je verder ook niet helpen.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 02:09:13 #59
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_68796411
Evy's les 8 gedaan. Viel nog niet mee...
pi_68800231
Vandaag les 14 gedaan, was best pittig, vooral de laatste 6 minuten. Vind het trouwens wel nu vervelend dat ik niet weet hoe ver ik ben, heb met de mp3 in mijn handen gerend om te kijken hoe lang ik ik nog moest. Misschien toch maar eens voor een horloge kijken.
De muzieksmaak van Evy is ook niet je van het, de eerste 6 min was hele eentonige muziek, de laatste 6 waren dan wel weer leuk, maar het is niet helemaal mijn smaak.
pi_68801689
Ik vind de muziek ook niet veel aan. Erg saai en helemaal niet opzwepend. Terwijl ik dat juist wel nodig heb om de langere stukken vol te houden. Morgen les 13!
  zaterdag 9 mei 2009 @ 13:10:31 #62
164459 Klooney
Too good to be true
pi_68839687
Ik ga me vandaag wagen aan les 14, ik vond les 13 al zo zwaar, hoop dat ik het volhou.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:19:39 #63
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68845695
Mijn run van vandaag (StR 1 les 20): http://nikeplus.nike.com/(...)2043,runID,471479579
Ging lekker . Gemiddelde snelheid van 4'50'' (4 minuten, 50 seconden) per km. Aan het einde deed de sensor een beetje gaar, waardoor hij aangeeft dat ik wat langzamer ging.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:20:19 #64
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68845706
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:10 schreef Klooney het volgende:
Ik ga me vandaag wagen aan les 14, ik vond les 13 al zo zwaar, hoop dat ik het volhou.
Enne? Hoe is het gegaan?
Als je nog niet bent geweest: Succes! Je kan het. Gewoon volhouden.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:45:41 #65
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_68849815
Ik laat voorlopig dit allemaal ff gaan.. heb een aardige tik in mijn knieeen gehad en gaat nog steeds niet goed
(kan door gewrichtsziekte ook komen.. de combi zal niet lekker zijn voor me ofzo)
Heb erg voorzichtig gedaan maar dat werkte schijnbaar ook niet zo, Jammer!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_68863359
He verdorie MissHobje... balen zeg. En als je nu over een week nog eens gaat? Of misschien is chirunning iets voor je. Zou zo zonde zijn als je nu al definitief moet afhaken.
Maar ik heb een beetje hetzelfde, ik heb donderdag voor het laatst gelopen (les 6) en ben halverwege afgehaakt wegens pijnlijke kuiten en ik kan nu nog niet normaal en zonder pijn een trap af lopen... Dus ik vrees ook met grote vreze... En ik wil verdorie zoooo graag gaan!!!
  zondag 10 mei 2009 @ 04:01:41 #67
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_68863513
Ja zat ik ook al aan te denken idd..
Is gewoon balen omdat ik nu eenmaal die gewrichten aandoening heb, en mijn herstel duurt gewoon langer... maar het was te proberen.. de schoenen kan ik ook prima mee wandelen of mee op vakantie enzo.. kleding gebruik ik tijdens skaten ook dus dat is allemaal geen probleem, en er zijn zat andere sporten die ik wel kan doen hoor, komt wel goed maar net wat je zegt.. maar ik geef het binnenkort weer een poging hoor
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 mei 2009 @ 09:00:45 #68
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_68864286
Les 14 ging prima .

Muziek wordt ook wel beter deze lessen , iets meer dance platen dan bij les 9t/m 12.
pi_68871095
Gisteren les 13 gedaan. Ik ben deze keer 's middags gaan lopen ipv 's ochtends en kreeg voor het eerst wat steken in m'n middenrif. Blijkbaar bevalt het me toch beter om te rennen met een lege maag. Na een tijdje gingen de steken weer weg en ging het verder vrij goed. Morgen les 14. Drie keer 6 min, ben benieuwd hoe dat gaat.
pi_68871255
quote:
Op zondag 10 mei 2009 03:35 schreef zesje het volgende:
Maar ik heb een beetje hetzelfde, ik heb donderdag voor het laatst gelopen (les 6) en ben halverwege afgehaakt wegens pijnlijke kuiten en ik kan nu nog niet normaal en zonder pijn een trap af lopen... Dus ik vrees ook met grote vreze... En ik wil verdorie zoooo graag gaan!!!
Ik had dit aan het begin ook, maar wordt echt steeds minder hoor! Bij mij hielp het om voordat je gaat rennen een paar minuten in te wandelen en aan het eind van de les nog iets langer door te wandelen dan Evie van je vraagt. Dan koelen je spieren beter af. En juist niet stretchen (grote kans dat je je spieren overrekt), gewoon lekker uitlopen!
pi_68874359
Ik ga me zo wagen aan les 1 van het tweede deel van de Start To Run serie. Alleen jammer dat ik het niet als podcast krijg, soit. Ik ga 'm lopen
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_68874658
Straks les 15 lopen, ben benieuwd!
  zondag 10 mei 2009 @ 16:09:00 #73
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68874666
quote:
Op zondag 10 mei 2009 16:03 schreef vrolijke-frits het volgende:
Ik ga me zo wagen aan les 1 van het tweede deel van de Start To Run serie. Alleen jammer dat ik het niet als podcast krijg, soit. Ik ga 'm lopen
Succes!
Ik ga ook over 2 weken beginnen met StR2 .
pi_68877102
quote:
Op zondag 10 mei 2009 16:09 schreef Marurk het volgende:

[..]

Succes!
Ik ga ook over 2 weken beginnen met StR2 .
Dank je, ik ben wel wat te snel van start gegaan en doordat ik al thuis was niet de hele les afgemaakt. Maar dat vormt normaliter geen probleem. Ik heb al een tijdje zonder Evy II gelopen en weet wel dat ik langer dan een half uur kan volhouden. Maar Marurk, heb jij toevallig die serie gewoon als podcast in je iTunes staan? Zoja, zou je die dan ergens kunnen stallen, want ik krijg 'm met geen mogelijkheid als podcast ingesteld en vind dat wel zo handig in verband met die lessen.

Hier is mijn run terug te zien.
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  zondag 10 mei 2009 @ 17:17:32 #75
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68877273

Staat hij niet hier dan?
http://bongercorp.com/start2run/
pi_68877444
quote:
Op zondag 10 mei 2009 17:17 schreef Marurk het volgende:

Staat hij niet hier dan?
http://bongercorp.com/start2run/
Zeker en vast (Vlaams ) maar mijn ervaring met iTunes is dat wanneer je een map hebt gemaakt en daar eigenschappen aan hebt verbonden, dat het dan automatisch wordt overgenomen door een andere versie van iTunes. Maar goed, ik heb een Mac, dus zal het wel even vogelen worden. Thanks anyway!
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_68878072
Hier weer terug van les 15, ging weer goed! Merk wel dat ik altijd veel te hard start en dan terugval naar het tempo wat ik goed vol kan houden. Na de eerste 2 minuten was ik helemaal buiten adem, volgende keer toch maar wat rustiger starten.
pi_68888234
Paar weken bezig met StR, kon echt nog geen 2 minuten lopen in het begin (en dat voor iemand die 6 dagen per week op de sportschool bezig is ). Net vanmiddag les 24 gelopen, en het ging heerlijk. Eerst die 5 km aan 1 stuk lopen, en daarna voor de 10!
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  maandag 11 mei 2009 @ 10:32:46 #79
164459 Klooney
Too good to be true
pi_68897139
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:20 schreef Marurk het volgende:

[..]

Enne? Hoe is het gegaan?
Als je nog niet bent geweest: Succes! Je kan het. Gewoon volhouden.
Heb hem gister gelopen. De 1e zes minuten gingen goed, de 2e zes minuten net niet volgehouden, de 3e daarna echter weer wel. Vraag me soms echt af hoe het komt dat het de ene keer wel gaat en de andere keer niet.

Heeft natuurlijk met doorzettingsvermogen te maken. Maar soms denk ik in het begin van de 6 minuten dat ik het echt niet trek, en kom ik daarna in een soort ritme ofzo waardoor het ineens prima gaat. Maar ook wel eens andersom helaas.

Morgen les 15, die moet en zal ik helemaal uitlopen!
pi_68899576
quote:
Op zondag 10 mei 2009 22:48 schreef josja het volgende:
Paar weken bezig met StR, kon echt nog geen 2 minuten lopen in het begin (en dat voor iemand die 6 dagen per week op de sportschool bezig is ). Net vanmiddag les 24 gelopen, en het ging heerlijk. Eerst die 5 km aan 1 stuk lopen, en daarna voor de 10!
Kijk, dat geeft de burger moed, goed hoor
Hiero na een mislukte les 6 nog steeds aan 't wachten totdat mijn kuiten minder pijnlijk worden Doe voorlopig wat oefeningen als door mijn knieen/op tenen staan en uitstappen en daarnaast kuiten rekken en masseren. Meer kan ik niet doen lijkt me. Pas als ik ze niet meer voel met gewoon lopen wil ik weer voorzichtig hardlopen proberen.
pi_68900397
Vanochtend les 14 gelopen. Ik dacht die 3 x zes minuten worden zwaar, maar het viel me erg mee..
Ik sta toch echt te kijken hoe snel je conditie vooruit kan gaan. Als ik er aan denk dat aan het begin m'n ademhaling helemaal op hol sloeg bij 3 min. rennen..

Merken jullie trouwens inmiddels wat aan jullie lichaan? Ik merk dat m'n benen wat gespierder worden en m'n buik iets platter, maar geen kilo eraf. Daar doe ik het ook niet per se voor, maar het zal mooi meegenomen zijn!
pi_68900442
quote:
Op zondag 10 mei 2009 22:48 schreef josja het volgende:
Paar weken bezig met StR, kon echt nog geen 2 minuten lopen in het begin (en dat voor iemand die 6 dagen per week op de sportschool bezig is ). Net vanmiddag les 24 gelopen, en het ging heerlijk.
Dat doe je snel, les 24 in een paar weken! Hoe vaak loop je in de week?
Wel erg knap! Het lijkt me echt geweldig om straks een half uur te kunnen rennen!
  maandag 11 mei 2009 @ 19:17:14 #83
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68914621
quote:
Op maandag 11 mei 2009 12:14 schreef Ceehaa het volgende:
Vanochtend les 14 gelopen. Ik dacht die 3 x zes minuten worden zwaar, maar het viel me erg mee..
Ik sta toch echt te kijken hoe snel je conditie vooruit kan gaan. Als ik er aan denk dat aan het begin m'n ademhaling helemaal op hol sloeg bij 3 min. rennen..

Merken jullie trouwens inmiddels wat aan jullie lichaan? Ik merk dat m'n benen wat gespierder worden en m'n buik iets platter, maar geen kilo eraf. Daar doe ik het ook niet per se voor, maar het zal mooi meegenomen zijn!
Kilo's zullen er niet zo snel afgaan denk ik omdat je spiermassa toeneemt?
  maandag 11 mei 2009 @ 19:44:18 #84
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_68915563
quote:
Op maandag 11 mei 2009 12:14 schreef Ceehaa het volgende:

Mijn benen worden ook gespierder maar dat wil ik juist niet, mijn bovenlichaam moest juist wat breder worden. Maar ik vind beensporten zoals hardlopen en fietsen gewoon het leukste
  maandag 11 mei 2009 @ 20:43:40 #85
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_68917899
Na een weekje pauze weer verder gegaan met les 5. Ik merkte wel dat ik een week niet had gelopen, maar al met al ging het toch prima!

Hoe belangrijk is het eigenlijk om het schema van 3x per week aan te houden? Ik kan me voorstellen dat het op den duur iets minder effectief is als je een paar dagen overslaat.... Of heeft het ook nog andere consequenties?
pi_68921680
quote:
Op maandag 11 mei 2009 12:15 schreef Ceehaa het volgende:

[..]

Dat doe je snel, les 24 in een paar weken! Hoe vaak loop je in de week?
Wel erg knap! Het lijkt me echt geweldig om straks een half uur te kunnen rennen!
Ik loop zo'n 4 keer in de week, maar heb ook wel een beetje gesmokkeld hoor, paar van de dubbele lessen overgeslagen
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_68941678
vandaag les 24. Gaat allemaal prima hoewel ik de dag erna toch telkens spierpijn blijf houden in mijn kuiten. Zal wel me de opbouw te maken hebben.
De gelopen afstand kun je trouwens ook met Googlemaps bepalen. Ik loop nu telkens ruim 5 km in de lessen van ons Evy.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 17:16:06 #88
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_68946042
Ik loop sinds enige weken ook, waarbij ik het schema van www.myasics.nl volg. Ik heb een beginnersschema gepakt waarbij ik heb gezegd dat ik geen conditie had en met 3x per week trainen uiteindelijk 5km hard wil kunnen lopen. Nu heb ik het idee dat "jullie" schema veel sneller oploopt. Ik zit op training 12 en loop (pas) 3x3 minuten met 2 minuten wandelen tussendoor. Jullie schema is al 1/2/4/4/5. Dat kan ik voor mijn gevoel echt nog niet. Bovendien duurt mijn schema 17 weken, in vergelijking met de 10 weken van jullie schema.

Voor de niet getrainden: loopt het schema niet veel te snel op?
Kennen jullie myAsics ook en wat vinden "kenners" van het verschil?
  Redactie Games dinsdag 12 mei 2009 @ 17:29:54 #89
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_68946565
Ik vind het Evy-schema eigenlijk vrij makkelijk te doen. Ben nu 3 weken bezig, maar kan de 5km nu gewoon lopen zonder te stoppen en binnen 30 minuten. En dat is 3x lopen per week. (Ik volg nu gewoon 2x het Evy schema en 1x loop ik op eigen muziek de 5 km, zonder te stoppen) Terwijl ik eigenlijk al 3 jaar niet meer gesport hebt. Het ligt er denk ik maar net aan wat je lekker vindt, kan me voorstellen dat sommigen er wat meer moeite mee hebben en een rustiger opbouw nodig hebben.

Maar goed, ik doe het meer voor m'n conditie opbouw en ik zou graag de 5 km binnen 25min. willen uitlopen..
Als je voor "afvallen" traint werkt het toch weer net iets anders, dan is snelheid in mindere mate een factor..
pi_68949599
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik vind het Evy-schema eigenlijk vrij makkelijk te doen. Ben nu 3 weken bezig, maar kan de 5km nu gewoon lopen zonder te stoppen en binnen 30 minuten.
Nou ja da's mooi! Maar jij bent waarschijnlijk twintiger, man, nooit gerookt en geen overgewicht
  Redactie Games dinsdag 12 mei 2009 @ 19:01:56 #91
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_68949726
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:58 schreef zesje het volgende:

[..]

Nou ja da's mooi! Maar jij bent waarschijnlijk twintiger, man, nooit gerookt en geen overgewicht
Twintiger af , maar idd nooit gerookt en geen overgewicht. Maar dat roken gaat niet zo goed gepaard met astmatische bronchitis, dus ik vind het al moeilijk zat verbaasde me wel een beetje dat het zo snel ging. Maar goed, als je je lekker voelt loop je gewoon door en stop je niet...

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Noodle op 12-05-2009 19:11:49 ]
pi_68954996
Zooo vandaag begonnen met hardlopen, met Nike+!

Ik was benieuwd naar de nauwkeurigheid van Nike+ dus heb ook m'n telefoon meegenomen met GPS.(daarmee kun je je Nike+ sensor ook heel goed kalibreren omdat je exact een afstand kan meten)

- Nike+ run
- GPS 'rapport'

Zoals je aan de afstand en tijd kunt zien komt het goed overeen, valt me niet tegen

Leuk al die techniek tegenwoordig

[ Bericht 4% gewijzigd door NickyvN op 12-05-2009 21:39:12 ]
pi_68960934
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:16 schreef Coelho het volgende:

Voor de niet getrainden: loopt het schema niet veel te snel op?
Kennen jullie myAsics ook en wat vinden "kenners" van het verschil?
Ik vind het niet te snel gaan, eerder te langzaam. Vooral toen opeens drie lessen herhaald werden.
Maar braaf als ik ben, sla ik er geen één over. Ik ben nu bij les 15 en het loopt nu wel steeds sneller op volgens mij. Ben benieuwd hoe dat gaat!

Ik heb trouwens nog nooit van MyAsics gehoord.
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:51:48 #94
251893 WD.40
Multispray
pi_68997726
Ha, dus hier is het hardlooptopic met Evy; net les 10 van serie 2 gelopen. Gemiddeld net boven de 12 km/u (en dat met de nodige alcohol van gisterenavond in de benen )
Even spuiten...zo gepiept!
pi_69026304
Hallo Hardlopers!

Ik loop incidenteel hard en heb dus wel een klein beetje conditie. Ik kan ongeveer 7 á 30 minuten achtereenvolgens hardlopen. (Lekker verschil)

Weet iemand misschien bij welke MP3 ik het beste kan beginnen, want ik voel er eigenlijk weinig voor om te beginnen bij één minuut hardlopen.

Alvast oneindig veel dank!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Einde bericht
  donderdag 14 mei 2009 @ 19:38:34 #96
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_69026884
7 a 30 is nogal een verschil ja.. Ik denk dat les 20 dan wel een goede is om mee te beginnen.
pi_69027197
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:38 schreef Sanderrrr het volgende:
7 a 30 is nogal een verschil ja.. Ik denk dat les 20 dan wel een goede is om mee te beginnen.
Bedankt!
Les 20 van de reeks tot 5 km neem ik aan? Ik ga eens even kijken (lees: luisteren)
Einde bericht
pi_69027535
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:45 schreef Negentien het volgende:

[..]

Bedankt!
Les 20 van de reeks tot 5 km neem ik aan? Ik ga eens even kijken (lees: luisteren)
Les 19 of 20 van de 5 km-reeks inderdaad.
Les 19: 5' - 1' - 6' - 2' - 7' - 2' - 8' - 1'
Les 20: 8' - 1' - 8' - 2' - 8' - 1' - 8' - 1'
(vet gedrukt = hardlopen, niet-vetgedrukt = wandelen)
Zelf vind ik les 19 wel een mooie om mee te beginnen (eerste les van de week).
pi_69027642
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:53 schreef Marurk het volgende:

[..]

Les 19 of 20 van de 5 km-reeks inderdaad.
Les 19: 5' - 1' - 6' - 2' - 7' - 2' - 8' - 1'
Les 20: 8' - 1' - 8' - 2' - 8' - 1' - 8' - 1'
(vet gedrukt = hardlopen, niet-vetgedrukt = wandelen)
Zelf vind ik les 19 wel een mooie om mee te beginnen (eerste les van de week).
Held!

Morgenvroeg ga ik (bij de opkomende zon) beginnen met les 19.

Kudo's voor degene die die podcasts host btw!

[ Bericht 9% gewijzigd door Negentien op 14-05-2009 20:21:26 ]
Einde bericht
pi_69030551
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:55 schreef Negentien het volgende:

[..]

Held!

Morgenvroeg ga ik (bij de opkomende zon) beginnen met les 19.

Kudo's voor degene die die podcasts host btw!
Kodu's delen we hier niet uit, maar je mag wel gewoon bedanken!
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_69044973
Ik ben van de week gestart bij les 12

IIs wel beter om op die manier te lopen, als ik zonder schema loop valt het nogal gauw tegen (ik wil dan teveel )
pi_69047884
Net terug van de laatste les, overmorgen 30 minuten achter elkaar lopen. Zie er best tegenop, maar aan de andere kant wel lekker mijn eigen playlist, nooit meer World hold on en Love generation
  zaterdag 16 mei 2009 @ 11:25:53 #103
175950 Marurk
Baggeraar
pi_69082029
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 10:32 schreef josja het volgende:
Net terug van de laatste les, overmorgen 30 minuten achter elkaar lopen. Zie er best tegenop, maar aan de andere kant wel lekker mijn eigen playlist, nooit meer World hold on en Love generation
Irritante muziek is dat ja.

Ik ben zo weer hardlopen.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 13:47:57 #104
251893 WD.40
Multispray
pi_69085626
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 10:32 schreef josja het volgende:
In de tweede serie is de variatie al helemaal ver te zoeken
pi_69117669
Ik denk er nog steeds over een nieuwe mp3 speler aan te schaffen omdat de iaudio die ik nu heb na 24 uur lege batterij heeft en de knopjes nooit goed hebben gewerkt. Ik wil graag dat Nike+ dus zal een Ipod Nano moeten worden alleen moet ik dan ook itunes gebruiken helaas. Ik heb de podcast van Evy eindelijk in itunes gekregen maar nu heeft itunes de namen verandert, ipv les 1 etc heet ie nu Vlaanderen Sportland - Start To Run 12-07-2006. Hoe hebben jullie dat gedaan? En nog een vraagje, kan je een andere willekeurige koptelefoon met de ipod nano gebruiken? Koptelefoon schijnt niet goed te zijn en ik heb wel 2 goede nu.
  maandag 18 mei 2009 @ 19:58:30 #106
251893 WD.40
Multispray
pi_69162012
Vandaag les 11 serie 2 gelopen. Iets meer dan 9km in ca. drie kwartier. En het ging me eigenlijk vrij gemakkelijk af, getuigt ook de lichte versnelling aan het einde van de les. Aangezien mijn gemiddelde snelheid meestal zo rond de 12 km/u ligt, lijkt dat (op dit moment) mijn ideale snelheid (als je die al kunt hebben), maar misschien moet ik mij tot maar als doel gaan stellen de 10 km binnen 45 min te rennen.
  maandag 18 mei 2009 @ 20:22:03 #107
175950 Marurk
Baggeraar
pi_69163106
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:58 schreef WD.40 het volgende:
Vandaag les 11 serie 2 gelopen. Iets meer dan 9km in ca. drie kwartier. En het ging me eigenlijk vrij gemakkelijk af, getuigt ook de lichte versnelling aan het einde van de les. Aangezien mijn gemiddelde snelheid meestal zo rond de 12 km/u ligt, lijkt dat (op dit moment) mijn ideale snelheid (als je die al kunt hebben), maar misschien moet ik mij tot maar als doel gaan stellen de 10 km binnen 45 min te rennen.
Ik ben ook net terug. Les 23 van StR serie 1 gelopen: 7,32 km gelopen in 32 minuten 40 seconden (snelheid: 4'27'' per km). Ben zeer tevreden.
  maandag 18 mei 2009 @ 20:39:36 #108
251893 WD.40
Multispray
pi_69164125
quote:
Op maandag 18 mei 2009 20:22 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ik ben ook net terug. Les 23 van StR serie 1 gelopen: 7,32 km gelopen in 32 minuten 40 seconden (snelheid: 4'27'' per km). Ben zeer tevreden.
Netjes, dat zou mijn streefsnelheid moeten zijn, wil ik die 10 km binnen 45 min kunnen lopen.
  maandag 18 mei 2009 @ 21:14:47 #109
175950 Marurk
Baggeraar
pi_69166107
quote:
Op maandag 18 mei 2009 20:39 schreef WD.40 het volgende:

[..]

Netjes, dat zou mijn streefsnelheid moeten zijn, wil ik die 10 km binnen 45 min kunnen lopen.
Ja, ik moet ook nog oefenen op de 10 km. Was wel echt moe na die run.
pi_69232306
Ik kom net terug van -mijn uitgestelde- les 19. Ging best goed en bovendien heb ik een gratis maaltijd* gehad!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Einde bericht
pi_69232780
Wil het binnenkort ook maar eens gaan doen, nou zoek ik alleen nog een (goedkope) fatsoenlijke mp3 speler er voor ... Iemand een webshop oid voor goede mp3 spelers die ook hanteerbaar zijn met hardlopen?
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_69233706
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 17:46 schreef Superheld het volgende:
Wil het binnenkort ook maar eens gaan doen, nou zoek ik alleen nog een (goedkope) fatsoenlijke mp3 speler er voor ... Iemand een webshop oid voor goede mp3 spelers die ook hanteerbaar zijn met hardlopen?
iPod shuffle of Zen stone!
SPOILER
Einde bericht
pi_69234655
tvp
pi_69235572
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 18:43 schreef Rejected het volgende:
tvp
Hup, lopen jij!
Einde bericht
  woensdag 20 mei 2009 @ 20:24:17 #115
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_69238482
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 17:46 schreef Superheld het volgende:
Heb een Sport mp3 gekocht, ben er erg tevreden over. http://www.sportmp3.nl/
  woensdag 20 mei 2009 @ 20:35:21 #116
175950 Marurk
Baggeraar
pi_69238887
Ik ga zo ook maar weer eens rennen.
Ben wel beetje moe in mijn benen, maar ga toch maar denk ik.
pi_69258196
hey allemaal!

ik wilde ook weer gaan beginnen met de Evy lessen. heb het vorig jaar gedaan maar na 5 maanden op de kont zitten moet ik weer wat gaan doen. Helaas doet de itunes podcast het niet meer. De bonger site werkt bij mij niet - no permission to acess files. Zou iemand mij misschien de files kunnen sturen van serie 1 en 2...?

ik zou ze kunnen downloaden, maar mijn mac heeft er de brui aan gegeven wat betreft torrents... het lukt niet

bedankt!!!!
  donderdag 21 mei 2009 @ 13:44:47 #118
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_69258984
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 20:35 schreef Marurk het volgende:
Ben ik de enige die zich stoort aan het woord rennen in het dagelijks leven? Rennen doe ik als de trein bijna vertrekt en ik met wandelen te laat ga komen. Hardlopen is de sport die ik beoefen.

Niks persoonlijks overigens Marurk Gewoon een random irritatie van mij.
  Redactie Games donderdag 21 mei 2009 @ 14:37:46 #119
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_69260558
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 20:35 schreef Marurk het volgende:
Ben wel beetje moe in mijn benen, maar ga toch maar denk ik.
Ik ben net terug van het lopen, valt niet mee met 20 graden en die benauwdheid buiten. Redelijk kapot gegaan , maar niets wat een douche niet kan goedmaken..
pi_69261154
Ik ga ook nog een keertje vandaag! 3 x 8 minuten, dacht ik
Einde bericht
  donderdag 21 mei 2009 @ 15:00:08 #121
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_69261178
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 14:37 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ik ben net terug van het lopen, valt niet mee met 20 graden en die benauwdheid buiten. Redelijk kapot gegaan , maar niets wat een douche niet kan goedmaken..
Douche is idd heerlijk na het lopen, maar ik blijf altijd na het douchen zo lang nadampen. Tips om dat te voorkomen? Ik wacht al bijna een uur tussen lopen en douchen, en de douche gaat op lauw ipv warm.
  Redactie Games donderdag 21 mei 2009 @ 15:51:05 #122
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_69262576
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 15:00 schreef Coelho het volgende:

[..]

Douche is idd heerlijk na het lopen, maar ik blijf altijd na het douchen zo lang nadampen. Tips om dat te voorkomen? Ik wacht al bijna een uur tussen lopen en douchen, en de douche gaat op lauw ipv warm.
"Cooling down" doen voordat je gaat douchen. Het lichaam moet nog even de inspanning verwerken die je hebt gedaan, met een cooling down zorg je ervoor dat alle schadelijke stoffen in je lichaam nog even uit je ledematen gaan (zorgt voor minder verzuring en spierpijn dag later) het bloed in je lichaam moet dat allemaal nog transporteren en afvoeren.. en even goed water drinken of Isotone drank om het verloren vocht wat op te vangen.

Met andere woorden:
Eindig na het hardlopen nog even met een paar minuten wandelen en licht strekken, dan koelt je lichaam wat geleidelijker af. Anders sta je nog verhit onder de douche. Dat douche je met een half uur niet weg.
pi_69265220
Net les 20 gelopen

Ben nu wel dood

Ik ben benieuwd hoeveel teken ik vandaag heb
Einde bericht
  donderdag 21 mei 2009 @ 18:55:13 #124
175950 Marurk
Baggeraar
pi_69268393
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 13:44 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ben ik de enige die zich stoort aan het woord rennen in het dagelijks leven? Rennen doe ik als de trein bijna vertrekt en ik met wandelen te laat ga komen. Hardlopen is de sport die ik beoefen.

Eigenlijk heb je gelijk. Hardlopen zou beter zijn (maar in het Engels heet het gewoon "running" of "runnen" en daarom zeg ik wel eens rennen).
  donderdag 21 mei 2009 @ 20:15:34 #125
251893 WD.40
Multispray
pi_69270936
Net terug van les 11 serie 2. Ging het de vorige keer zo lekker, dit keer leek het een totale off-day te worden, te snel van start, stront in de benen, fikse tegenwind, steek in de zij......, en dat n.b. in een les met 7x een versnelling. Wellicht ik daardoor toch een gemiddelde snelheid 7.08km en 4'48"/km heb gehaald
  donderdag 21 mei 2009 @ 20:26:24 #126
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_69271258
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 13:44 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik heb dat juist met lopen. Lopen vind ik wandelen.
pi_69284574
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 20:15 schreef WD.40 het volgende:
Net terug van les 11 serie 2. Ging het de vorige keer zo lekker, dit keer leek het een totale off-day te worden, te snel van start, stront in de benen, fikse tegenwind, steek in de zij......, en dat n.b. in een les met 7x een versnelling. Wellicht ik daardoor toch een gemiddelde snelheid 7.08km en 4'48"/km heb gehaald
Dat is toch best netjes. Ik sta zelf aan de vooravond van de tweede serie, maar hoe zit dat met versnellen dan? Hoeveel versnel je daadwerkelijk?
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  vrijdag 22 mei 2009 @ 12:36:21 #128
251893 WD.40
Multispray
pi_69287798
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:52 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Dat is toch best netjes. Ik sta zelf aan de vooravond van de tweede serie, maar hoe zit dat met versnellen dan? Hoeveel versnel je daadwerkelijk?
Hoewel het gevoel tijdens de les (wilde lopen/rennen zeggen, maar dat is schijnbaar not done ) iets anders zei, was ik zelf gezien het resultaat achteraf ook erg tevreden.

Wat betreft die versnellingen; gedurende de les loop je zonder rustpauzes zoveel mogelijk op een constante snelheid, maar moet je een aantal keer een halve danwel een hele minuut je snelheid verhogen, waarna je weer je 'normale' snelheid moet aanhouden
pi_69289225
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:36 schreef WD.40 het volgende:

[..]

Hoewel het gevoel tijdens de les (wilde lopen/rennen zeggen, maar dat is schijnbaar not done ) iets anders zei, was ik zelf gezien het resultaat achteraf ook erg tevreden.

Wat betreft die versnellingen; gedurende de les loop je zonder rustpauzes zoveel mogelijk op een constante snelheid, maar moet je een aantal keer een halve danwel een hele minuut je snelheid verhogen, waarna je weer je 'normale' snelheid moet aanhouden
Okay, dat is prima te overzien dus. Ik ga er mee aan de slag, misschien wel vandaag.
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  vrijdag 22 mei 2009 @ 14:36:41 #130
171890 Chicolate
Chemicals
pi_69291997
Ik denk dat ik er ook aan moet gaan geloven , de eerste serie heb ik al gedownload en nu even wachten tot mn tentamens voorbij zijn ...
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  vrijdag 22 mei 2009 @ 16:10:12 #131
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_69295183
Ben waarschijnlijk weer eens aan het doorslaan , maar heb nu ik sinds een maand of 2 fanatiek ben gaan fietsen en lopen mijn zinnen gezet op een Garmin Forerunner 405. Meer mensen met dit wonderschone apparaat?
pi_69301130
Vandaag les 19 gehad, vind het toch wel erg knap van mezelf dat ik het volhoud. Ik vind het namelijk best zwaar. Overmorgen 4x 8 minuten. Ben heel benieuwd hoe dat gaat!
  Redactie Games vrijdag 22 mei 2009 @ 22:46:39 #133
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_69308801
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:10 schreef Coelho het volgende:
Ben waarschijnlijk weer eens aan het doorslaan , maar heb nu ik sinds een maand of 2 fanatiek ben gaan fietsen en lopen mijn zinnen gezet op een Garmin Forerunner 405. Meer mensen met dit wonderschone apparaat?
Ik heb gewoon Nike+, moet zeggen dat het de motivatie bevorderd, elke week zie ik die statistiekjes steeds beter worden van wat ik allemaal gelopen heb..
  zaterdag 23 mei 2009 @ 10:15:55 #134
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_69319022
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:46 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ik heb gewoon Nike+, moet zeggen dat het de motivatie bevorderd, elke week zie ik die statistiekjes steeds beter worden van wat ik allemaal gelopen heb..
Op zich lijkt Nike+ me ook wel wat, vanwege de community, maar ik heb én geen iPod (en ben niet van plan er een aan te schaffen), én ik lees overal dat Nike+ behoorlijk onnauwkeurig is. Weet niet of dat ook jullie ervaring is?
pi_69319379
Ik hou het bij een simpele mp3-speler met goede hartslagmeter
Einde bericht
pi_69320200
Heb even een review over de Ipod Nano en Nike+ zitten lezen maar mij bevalt dat Itunes en synchoniseren en dat de Ipod dan gewoon bestanden gaat hernoemen helemaaaal niet. Jammer want anders was het een leuk verjaardagskado geweest.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 11:27:10 #137
251893 WD.40
Multispray
pi_69320258
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 10:15 schreef Coelho het volgende:

[..]

Op zich lijkt Nike+ me ook wel wat, vanwege de community, maar ik heb én geen iPod (en ben niet van plan er een aan te schaffen), én ik lees overal dat Nike+ behoorlijk onnauwkeurig is. Weet niet of dat ook jullie ervaring is?
Weliswaar tijdelijk niet verkrijgbaar, maar Nike+ heeft ook een versie met Sportband. Hierbij heb je geen Ipod nodig. Het blijft echter een stappenteller en werkt niet op GPS, dus 100% nauwkeurig is het nooit. Alhoewel ik hem al een paar gekalibreerd heb, waarbij bleek dat de Nike+ op een paar kilometer er minder dan 10m. naast zat. Maar zoals Mr. Noodle al zegt is het bij mij ook vooral een stimulans/motivatie. Bovendien ben je voor een goede hartslagmeter (met GPS) al snel meer dan ¤100 kwijt, terwijl de NIke+ een stuk goedkoper is.
pi_69329516
Vandaag gestart met les 1 serie 1. Ik moest wel lachen om het aansporende commentaar van Evy, deze les is conditioneel eigenlijk veel te gemakkelijk voor me dus ik had geen aansporing nodig . Maar ik moet voorzichtig doen met mijn knie, dus voorlopig blijf ik het schema netjes volgen . Maandag les 2.
pi_69331779
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:21 schreef Chicolate het volgende:
Vandaag gestart met les 1 serie 1. Ik moest wel lachen om het aansporende commentaar van Evy, deze les is conditioneel eigenlijk veel te gemakkelijk voor me dus ik had geen aansporing nodig . Maar ik moet voorzichtig doen met mijn knie, dus voorlopig blijf ik het schema netjes volgen . Maandag les 2.
Goed bezig! (vooral met het weer vandaag ). Het commentaar van Evy vind ik ook altijd wel lachen. Ben je heel goed aan het lopen en dan hoor je opeens 'Kom op, niet afzwakken nou!'
Einde bericht
pi_69331963
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 19:41 schreef Negentien het volgende:

[..]

Goed bezig! (vooral met het weer vandaag ). Het commentaar van Evy vind ik ook altijd wel lachen. Ben je heel goed aan het lopen en dan hoor je opeens 'Kom op, niet afzwakken nou!'
Ik ben bewust in de felle zon gaan lopen: dan koel je niet zo snel af tijdens het wandelen (en krijg ik het warm, dus ga zweten, dan heb ik nog het gevoel dat ik iets gedaan heb ). Maandag wordt het 28 graden hoorde ik net, ga ik dan weer lekker in de zon lopen . Maar heb je net 3 stappen in je eerste les gezet "Je bent goed bezig!"
pi_69332046
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 19:46 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik ben bewust in de felle zon gaan lopen: dan koel je niet zo snel af tijdens het wandelen (en krijg ik het warm, dus ga zweten, dan heb ik nog het gevoel dat ik iets gedaan heb ). Maandag wordt het 28 graden hoorde ik net, ga ik dan weer lekker in de zon lopen . Maar heb je net 3 stappen in je eerste les gezet "Je bent goed bezig!"
Inderdaad, ik ga morgen weer eens. Al vond ik het laatst toch wel fijn dat ze even commentaar gaf. Ik was echt dood en dan zegt ze opeens iets van 'nog héél even' met zo'n mooi vlaams accent.
Einde bericht
pi_69332382
Ik heb vanmorgen les 19 van de eerste serie gelopen. Viel me niks tegen! Kon het gewoon prima uitlopen. Ik heb vorig jaar bijna het hele schema gelopen, ben tot ongeveer les 26 gekomen. Maar door vakantie en andere bezigheden is er toen de klad in gekomen. Wel gewoon doorgegaan met andere sporten, dus mn conditie was nog redelijk op peil. Maar vanmorgen dus voor het eerst sinds lange tijd weer met Evy gelopen
Vond het wel weer super leuk (die backstreet boys muziek ), ik wil ook graag de tweede serie gaan doen, dus nu weer vol zien te houden.
Ik had trouwens wel problemen om de lessen op de ipod te krijgen. Er wil maar 1 les tegelijk in itunes... Dus als ik weer verder wil moet de oude les verwijderd en de nieuwe les weer er op. Best irritant! Hebben daar meer mensen last van?
  Redactie Games zaterdag 23 mei 2009 @ 23:11:28 #143
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_69338091
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 19:59 schreef KellyPelly het volgende:
Ik heb vanmorgen les 19 van de eerste serie gelopen. Viel me niks tegen! Kon het gewoon prima uitlopen. Ik heb vorig jaar bijna het hele schema gelopen, ben tot ongeveer les 26 gekomen. Maar door vakantie en andere bezigheden is er toen de klad in gekomen. Wel gewoon doorgegaan met andere sporten, dus mn conditie was nog redelijk op peil. Maar vanmorgen dus voor het eerst sinds lange tijd weer met Evy gelopen
Vond het wel weer super leuk (die backstreet boys muziek ), ik wil ook graag de tweede serie gaan doen, dus nu weer vol zien te houden.
Ik had trouwens wel problemen om de lessen op de ipod te krijgen. Er wil maar 1 les tegelijk in itunes... Dus als ik weer verder wil moet de oude les verwijderd en de nieuwe les weer er op. Best irritant! Hebben daar meer mensen last van?
Even een aparte playlist van maken en die op je iPod zetten, bij mij werkt het wel..
  zondag 24 mei 2009 @ 11:58:15 #144
157502 Cyclonist
Ohh yeah..
pi_69346601
Ik volg het beginners schema van Runners World, waarbij je uiteindelijk ook 30 minuten aan één stuk kunt hardlopen. Inmiddels bij 4x 8 minuten, wat overeenkomt met les 20 hier zie ik

Wat mij enorm geholpen heeft de laatste keren was het verbeteren van mijn houding tijdens het rennen, ik merkte dat ik weken lang een beetje gebogen liep, keek ook altijd 3/4 meter voor me op de weg. Nu ik rechter op ben gaan lopen en naar een punt in de verte kijk gaat het allemaal veel makkelijker Mijn loopritme kan ik beter vasthouden en de ademhaling gaat een stuk constanter. Beter laat dan nooit he
pi_69346657
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:11 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Even een aparte playlist van maken en die op je iPod zetten, bij mij werkt het wel..
Dankje, zal het straks even proberen!
pi_69347111
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 19:49 schreef Negentien het volgende:

[..]

Inderdaad, ik ga morgen weer eens. Al vond ik het laatst toch wel fijn dat ze even commentaar gaf. Ik was echt dood en dan zegt ze opeens iets van 'nog héél even' met zo'n mooi vlaams accent.
Dat is zo lekker hè, als je aan het lopen bent
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  Redactie Games zondag 24 mei 2009 @ 13:17:04 #147
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_69348596
Pfff, wat warm was het net met lopen zeg..
pi_69348697
quote:
Op zondag 24 mei 2009 13:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
Woa, goed gedaan! Ik heb het mooi uitgesteld tot vanavond. (Het liefst zo laat mogelijk, bij zonsondergang)
Einde bericht
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 mei 2009 @ 13:21:23 #149
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_69348722
Vanmorgen om 7.30 les 15 gelopen, toen was het al warm .
  zondag 24 mei 2009 @ 13:33:41 #150
175950 Marurk
Baggeraar
pi_69349066
quote:
Op zondag 24 mei 2009 13:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ben gisterenavond geweest (rond 21.00 uur). En toen was het nog warm/benauwd.
  zondag 24 mei 2009 @ 14:45:25 #151
157502 Cyclonist
Ohh yeah..
pi_69351199
Ik wilde vandaag eigenlijk rond 4 uur gaan, maar zo tegen de avond is het waarschijnlijk wel een stuk beter te doen inderdaad. Van de andere kant, hoe moet dat straks in juli/augustus als we het nu al te heet hebben
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 mei 2009 @ 14:48:39 #152
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_69351295
quote:
Op zondag 24 mei 2009 14:45 schreef Cyclonist het volgende:
Ik wilde vandaag eigenlijk rond 4 uur gaan, maar zo tegen de avond is het waarschijnlijk wel een stuk beter te doen inderdaad. Van de andere kant, hoe moet dat straks in juli/augustus als we het nu al te heet hebben
Toen heb ik wel eens om 06.00 uur de hardloopschoenen aan gedaan.
  zondag 24 mei 2009 @ 15:17:24 #153
171890 Chicolate
Chemicals
pi_69352041
quote:
Op zondag 24 mei 2009 14:45 schreef Cyclonist het volgende:
Tegen een uur of 21/22 is het ook in de zomer goed te doen . Dan is de zon weg en is het een stuk koeler. Maar ik heb ook wel eens in Frankrijk overdag gelopen, in de brandende zon bergop . Daarna koud douchen, heerlijk.
pi_69352217
Om 13:00 uur les 11 gelopen 8x2 min. net als vorige week maar pfff wat scheelt dat veel zeg die warmte! Vorige week ging diezelfde les me veel makkelijker af. Ik moet trouwens ook een kniebroek met zak. Ik denk ik klem mijn mp3 speler wel tussen de band maar die lag binnen een paar min op straat. Gelukkig doet ie het nog.
  zondag 24 mei 2009 @ 18:57:28 #155
171890 Chicolate
Chemicals
pi_69358659
quote:
Op zondag 24 mei 2009 15:24 schreef zesje het volgende:
Om 13:00 uur les 11 gelopen 8x2 min. net als vorige week maar pfff wat scheelt dat veel zeg die warmte! Vorige week ging diezelfde les me veel makkelijker af. Ik moet trouwens ook een kniebroek met zak. Ik denk ik klem mijn mp3 speler wel tussen de band maar die lag binnen een paar min op straat. Gelukkig doet ie het nog.
Jij bent ook een vrouw toch? Mp3speler gewoon in je top/bh proppen, werkt prima
  zondag 24 mei 2009 @ 20:27:25 #156
28497 JedaiNait
lurker :)
pi_69361246
Ik ben vorig jaar ook al begonnen aan deze 'cursus', maar wegens vakantie, koud weer en andere zwakke excuses uiteindelijk afgehaakt. Vandaag weer met les 1 begonnen en dat voelde toch wel weer goed.

(Deze post is voornamelijk om mezelf extra te motiveren )
  zondag 24 mei 2009 @ 20:42:49 #157
207788 Kaasvla
"Lekker soppig"
pi_69361740
Ik wil ook beginnen met hardlopen, heb ook die start2run mp3's gedownload en ga
zo meteen nog even les 1 doen. Hoe gaat dit eigenlijk in zijn werking, om de dag een nieuwe les oid?
Ik had begrepen dat 3x per week hardlopen een goed ritme is, dus dan 3 lessen in een week, klopt dat?
  zondag 24 mei 2009 @ 20:45:12 #158
171890 Chicolate
Chemicals
pi_69361815
quote:
Op zondag 24 mei 2009 20:42 schreef Kaasvla het volgende:
Ik wil ook beginnen met hardlopen, heb ook die start2run mp3's gedownload en ga
zo meteen nog even les 1 doen. Hoe gaat dit eigenlijk in zijn werking, om de dag een nieuwe les oid?
Ik had begrepen dat 3x per week hardlopen een goed ritme is, dus dan 3 lessen in een week, klopt dat?
Het wordt ook tijdens de lessen zelf gezegd dat je de volgende dag een rustdag moet nemen. Je loopt in principe 3x per week. In de OP staat een linkje naar het loopschema, incl rustdagen.

@JedaiNait: Goed zo. We gaan gelijkop lopen .
  zondag 24 mei 2009 @ 22:18:41 #159
251893 WD.40
Multispray
pi_69365480
Les 11 hiervoor bleek al les 12 te zijn. Vanavond dus voor de tweede keer les 12 serie 2 gelopen. Met nagenoeg dezelfde snelheid; 4'51"/km. Temperatuur was prima te doen, maar 1 kleine tip; ga niet het zweet van je voorhoofd afvegen, als je vlak daarvoor pepers heb gesneden
pi_69380537
Flink gezweet tijdens Les 21
Einde bericht
pi_69380979
Ik ga les 1 nog eens een keer lopen, vorige keer was het te kort. Toen was ik al thuis voordat de les afgelopen was.
quote:
Op zondag 24 mei 2009 22:18 schreef WD.40 het volgende:
Les 11 hiervoor bleek al les 12 te zijn. Vanavond dus voor de tweede keer les 12 serie 2 gelopen. Met nagenoeg dezelfde snelheid; 4'51"/km. Temperatuur was prima te doen, maar 1 kleine tip; ga niet het zweet van je voorhoofd afvegen, als je vlak daarvoor pepers heb gesneden
Goeie tip wel!
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_69383465
Hups les 1 van de tweede serie is aangevangen
Het ging toch best lekker

5.38 km in 30'09" dus 5'38" min/km en 415 calorieën verbrand.
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_69388664
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:14 schreef vrolijke-frits het volgende:
Hups les 1 van de tweede serie is aangevangen
Het ging toch best lekker

5.38 km in 30'09" dus 5'38" min/km en 415 calorieën verbrand.
Frits, hoe werkt dat Nike+? Is dat dat je speciale Nikes moet hebben en een ipod?

Ik ben ook begonnen met start 2 run Morgen les 5. Vind het echt leuk om te doen!
pi_69389557
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:51 schreef sassa het volgende:

[..]

Frits, hoe werkt dat Nike+? Is dat dat je speciale Nikes moet hebben en een ipod?
Wat goed van je Sas!

Je hebt er in ieder geval een iPod voor nodig ja. Die Nikes hoeven niet persé, zijn alleen handig omdat er in de zool een uitsparing zit voor de sensor. Je kunt ook een clipje kopen waar je die sensor in doet en die je op je schoen vast maakt zodat 'ie ook gewoon registreert. Je moet wel op goede schoenen lopen hè, anders gaat het snel fout!
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_69389607
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:51 schreef sassa het volgende:
Ik ben ook begonnen met start 2 run Morgen les 5. Vind het echt leuk om te doen!
Het is echt heerlijk, en zo ontzettend vet als je steeds je grenzen verlegd!
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_69390279
Les 20 vandaag gehad, viel me alleszins mee. Hoewel de laatste keer 8 min wel de laatste 2 min zwaar waren. Ik kreeg zelfs kippenvel, was niet fijn. Maar mocht snel wandelen en toen was het zo over.
pi_69390642
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:33 schreef Poezebeest het volgende:
Les 20 vandaag gehad, viel me alleszins mee. Hoewel de laatste keer 8 min wel de laatste 2 min zwaar waren. Ik kreeg zelfs kippenvel, was niet fijn. Maar mocht snel wandelen en toen was het zo over.
Maar je zult zien dat de volgende les al beter gaat!
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_69395016
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:14 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Wat goed van je Sas!

Je hebt er in ieder geval een iPod voor nodig ja. Die Nikes hoeven niet persé, zijn alleen handig omdat er in de zool een uitsparing zit voor de sensor. Je kunt ook een clipje kopen waar je die sensor in doet en die je op je schoen vast maakt zodat 'ie ook gewoon registreert. Je moet wel op goede schoenen lopen hè, anders gaat het snel fout!
Ok nouja, het klinkt wel leuk. Misschien ga ik t nog wel een keer aanschaffen.

Ja ik heb asics gekocht. Gewoon een simpele hardloopschoen, en mocht ik het nou over een jaar nog doen (wat ik wel van plan ben) dan ga ik echt goede halen.
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:15 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Het is echt heerlijk, en zo ontzettend vet als je steeds je grenzen verlegd!
Ja, het geeft me echt een lekker gevoel als ik zo een les heb uitgelopen. Al stellen de eerste lessen nog niet zoveel voor natuurlijk. (Maar ik vind het met mijn conditie van -30 wel genoeg voor nu )
  maandag 25 mei 2009 @ 21:20:20 #169
171890 Chicolate
Chemicals
pi_69396858
Net les 2 gelopen, ging weer prima . Wel wat last van mn ademhaling, laatste minuut behoorlijke steken in mn zij, dat was wat minder prettig. Ademhaling is mn grote struikelblok. Maargoed, woensdag of donderdag hopelijk les 3.
  maandag 25 mei 2009 @ 21:47:10 #170
28497 JedaiNait
pi_69398146
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:20 schreef Chicolate het volgende:
Net les 2 gelopen, ging weer prima . Wel wat last van mn ademhaling, laatste minuut behoorlijke steken in mn zij, dat was wat minder prettig. Ademhaling is mn grote struikelblok. Maargoed, woensdag of donderdag hopelijk les 3.
Je loopt nu al op me uit!
  maandag 25 mei 2009 @ 21:48:24 #171
171890 Chicolate
Chemicals
pi_69398205
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:47 schreef JedaiNait het volgende:

[..]

Je loopt nu al op me uit!
Duh, ik ben ook een dag eerder begonnen . Ik zaterdag, jij zondag. Dus nu kan ik je iedere verslag brengen of de les leuk is .
pi_69399827
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:39 schreef sassa het volgende:

[..]

Ok nouja, het klinkt wel leuk. Misschien ga ik t nog wel een keer aanschaffen.

Ja ik heb asics gekocht. Gewoon een simpele hardloopschoen, en mocht ik het nou over een jaar nog doen (wat ik wel van plan ben) dan ga ik echt goede halen.
Dat is al een goed begin, genoeg mensen die gewoon op oude gympies gaan lopen hoor. Dat vinden je schenen en gewrichten niet zo leuk! Goed bezig dus!
quote:
Ja, het geeft me echt een lekker gevoel als ik zo een les heb uitgelopen. Al stellen de eerste lessen nog niet zoveel voor natuurlijk. (Maar ik vind het met mijn conditie van -30 wel genoeg voor nu )
Ja, ik heb zelfs een keer met mijn armen omhoog gestaan toen ik een zware les had uitgelopen
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_69417927
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:22 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Ja, ik heb zelfs een keer met mijn armen omhoog gestaan toen ik een zware les had uitgelopen
Ik ook

Gelukkig loop ik vaak in de bossen, waar je toch geen hond tegenkomt..
Einde bericht
pi_69418269
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 14:30 schreef Negentien het volgende:

[..]

Ik ook

Gelukkig loop ik vaak in de bossen, waar je toch geen hond tegenkomt..
Ik heb daarna ook wel even snel om me heen gekeken of iemand het gezien had
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_69433244
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:22 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Dat is al een goed begin, genoeg mensen die gewoon op oude gympies gaan lopen hoor. Dat vinden je schenen en gewrichten niet zo leuk! Goed bezig dus!
[..]

Ik begon gewoon op mijn oude sportschoenen, maar dat was ook al niet goede hoorde ik. Dus maar snel die andere gehaald.

Ja ik zie je al helemaal staan zo met je armen.

Ik heb net les 5 gelopen. Donderdag les 6. Lekker!
  dinsdag 26 mei 2009 @ 22:45:40 #176
28497 JedaiNait
pi_69436407
Les twee ging prima. Had een beetje heuvelachtige omgeving, dat is best leuk! Alleen had ik les twee een beetje overschat en keerde ik pas veel te laat om, waardoor ik na afloop nog veel te ver van huis was. Daarom nog maar een minuut of 3 extra gelopen (heuvel-op).

Helaas kan ik pas vrijdag weer verder
pi_69446949
Ik "moet" vanavond les 12 en dat betekent dat ik vanaf nu in elke les wel 5 min. of langer aan 't lopen ben en ik zie er als een berg tegenop Ik trek het conditioneel best redelijk alleen mijn onderbenen zijn pijnlijk en stijf na elke les. Ik kom soepel thuis, ga douchen en strompel vervolgens echt de trap af vanwege pijnlijke kuiten. Dat is eigenlijk pas over na een dag of 3/4. Zou ik nu beter 2x per week ipv 3x per week kunnen trainen denken jullie?
pi_69448351
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:37 schreef zesje het volgende:
Ik "moet" vanavond les 12 en dat betekent dat ik vanaf nu in elke les wel 5 min. of langer aan 't lopen ben en ik zie er als een berg tegenop Ik trek het conditioneel best redelijk alleen mijn onderbenen zijn pijnlijk en stijf na elke les. Ik kom soepel thuis, ga douchen en strompel vervolgens echt de trap af vanwege pijnlijke kuiten. Dat is eigenlijk pas over na een dag of 3/4. Zou ik nu beter 2x per week ipv 3x per week kunnen trainen denken jullie?
Misschien moet je eens goed stretchen nadat je terugkomt van het hardlopen, dat wil wel eens helpen
Einde bericht
pi_69451944
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:37 schreef zesje het volgende:
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:18 schreef Negentien het volgende:

[..]

Misschien moet je eens goed stretchen nadat je terugkomt van het hardlopen, dat wil wel eens helpen
Dat. Maar het is dan wellicht ook verstandig om je eerst even warm te lopen en dan even te stretchen, dan zijn je spieren warm en klaar voor een inspanning. Evy vertelde me dat je niet zomaar koud mag gaan stretchen, dus eerst een kleine warming up.
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_69451975
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:30 schreef sassa het volgende:

[..]

Ik begon gewoon op mijn oude sportschoenen, maar dat was ook al niet goed hoorde ik. Dus maar snel die andere gehaald.

Ja ik zie je al helemaal staan zo met je armen.

Ik heb net les 5 gelopen. Donderdag les 6. Lekker!
Hehe, jammer genoeg had ik mijn pompoms niet mee, anders had ik er echt zo bij gestaan

Succes met les 6
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_69452249
Gister deze gekocht:

Ben van plan om in Oktober de marathon van Amsterdam te lopen, ga vandaag me trainingsschema opstellen, heb paar jaar terug al keer marathon van Amsterdam gelopen, helaas toen door blessures niet kunnen trainen maar hem wel redelijk goed volbracht.

Dit keer streef ik naar tijd van 3:20
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Redactie Games donderdag 28 mei 2009 @ 13:45:26 #182
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_69489593
Gisterenavond nog in de regen gerend, ondanks het slechte weer, brengt het wel verkoeling
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:10:22 #183
251893 WD.40
Multispray
pi_69506902
Net terug van les 13 serie 2; lekker vlak gelopen (op een dip aan het begin, maar toen moest ik ff wachten bij het oversteken , gemiddeld zo'n 4'42"/km. Sinds ik mij heb voorgenomen de 10 km binnen een half uur te lopen heb ik dus ondertussen al bijna een halve minuut van mijn gemiddelde/ideale snelheid gehaald .
pi_69516540
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:10 schreef WD.40 het volgende:
Net terug van les 13 serie 2; lekker vlak gelopen (op een dip aan het begin, maar toen moest ik ff wachten bij het oversteken , gemiddeld zo'n 4'42"/km. Sinds ik mij heb voorgenomen de 10 km binnen een half uur te lopen heb ik dus ondertussen al bijna een halve minuut van mijn gemiddelde/ideale snelheid gehaald .
Dat zou 20 km/h zijn. Gezien het wereldrecord op zo'n 27 minuten staat, lijkt me dat nogal straf.. Maar het is een nobel streven.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:45:42 #185
251893 WD.40
Multispray
pi_69522997
Ik bedoelde natuurlijk de 10 km in 45 min. (ik was blijkbaar nog iets te enthousiast zo net na het rennen )
  Redactie Games vrijdag 29 mei 2009 @ 12:48:49 #186
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_69523085
Net terug, wederom weer warm in de zon, maar niet zo warm en benauwd als afgelopen zondag. Plus dat Lance Armstrong me even kwam feliciteren met m'n nieuw Personal Best van 7'00 per km met het Start2Run Programma..
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:48:18 #187
175950 Marurk
Baggeraar
pi_69528439
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:10 schreef WD.40 het volgende:
Dat moet je je gemiddelde terug gaan brengen naar 3'00''/km, en geloof me, dat is snel.
Dat houd je nooooooooooit een half uur lang vol.
5 km in 15 minuten moet nog wel te doen zijn (wereldrecord staat iets op 12 minuten).
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:56:53 #188
251893 WD.40
Multispray
pi_69528709
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 15:48 schreef Marurk het volgende:

[..]

Dat moet je je gemiddelde terug gaan brengen naar 3'00''/km, en geloof me, dat is snel.
Dat houd je nooooooooooit een half uur lang vol.
5 km in 15 minuten moet nog wel te doen zijn (wereldrecord staat iets op 12 minuten).
Of anders lees je mijn reactie twee berichten terug
  vrijdag 29 mei 2009 @ 16:11:33 #189
175950 Marurk
Baggeraar
pi_69529199
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 15:56 schreef WD.40 het volgende:

[..]

Of anders lees je mijn reactie twee berichten terug
Oeps
In 45 minuten is wel goed te doen. Dat haal je wel met dit tempo.
pi_69535240
quote:
Op zondag 24 mei 2009 18:57 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Jij bent ook een vrouw toch? Mp3speler gewoon in je top/bh proppen, werkt prima
dacht eerst dat mijn mp3 speler daar te groot voor was maar ging prima! Alleen hopen dat ie redelijk kan tegen vochtige omstandigheden
  vrijdag 29 mei 2009 @ 19:44:25 #191
157502 Cyclonist
Ohh yeah..
pi_69535377
Hmm ben net terug, maar het ging erg moeizaam zo aan het einde van de week
pi_69585368
Ik ben ook maar eens begonnen. En dat voor iemand die met gym nooit mee kon met Coopertest en shuttle run... Ik was ook helemaal kapot net. Eerste volgehouden, in een misschien zielig tempo, maar ik heb niks gesmokkeld.
  maandag 1 juni 2009 @ 20:07:05 #193
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_69612373
Vandaag ook begonnen met hardlopen met de vlaams sprekende prive coach op mijn mp3!
Dat ging de eerste les best goed. Heb wel vaker hardgelopen maar wel fijn om het nu gestructureerd op te bouwen!
Uurtje na ik terug was van lopen, heb ik met mams samen 3 uur gefiets dus ben nu helemaal brakjes!! (en lekker bruin)
Overmogen weer een lesje hardlopen!
It's all a blur!!!
pi_69615005
Ben ik de enige die de eerste les zwaar vond?!
  maandag 1 juni 2009 @ 21:25:48 #195
171890 Chicolate
Chemicals
pi_69615664
quote:
Op maandag 1 juni 2009 21:10 schreef _Arual_ het volgende:
Nee hoor, er zijn genoeg mensen die hem ook zwaar vonden . Als je nooit hebt hardgelopen of gesport is het zeker een prestatie om hem meteen zonder smokkelen uit te lopen.

Ik zit overigens alweer bijna een week stil, knie verdraaid dus hardlopen is weer te pijnlijk. Weekje rust en dan hoop ik dat ie het weer doet.
  maandag 1 juni 2009 @ 21:34:00 #196
175950 Marurk
Baggeraar
pi_69615974
Net terug.
Heerlijk gelopen. StR serie 1 les 26. 8,01 km met een gemiddelde snelheid van 4'25''/km.
pi_69616292
Tot 1 jaar terug heb ik wel jaren aan rpm gedaan. Dus ik zou iets van conditie moeten hebben. Morgen les 2 van evy- met spierpijn.
  maandag 1 juni 2009 @ 22:29:38 #198
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_69618399
quote:
Op maandag 1 juni 2009 21:10 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb wel een goeie conditie, dus die eerste les was een eitje conditioneel gezien. Ik merk wel dat ik andere spieren gebruik als met andere sporten als ik weer eens begin met lopen! Dus das vooral wennen!
It's all a blur!!!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 10:25:02 #199
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_69627643
Vandaag geen spierpijn, wel een blaartje!!
It's all a blur!!!
pi_69627740
Ik loop alsof ik ben wezen paardrijden. Vanavond toch les 2!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 14:54:11 #201
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_69634549
Tvp.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 19:49:40 #202
28497 JedaiNait
pi_69643704
quote:
Op maandag 1 juni 2009 21:25 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik zit overigens alweer bijna een week stil, knie verdraaid dus hardlopen is weer te pijnlijk. Weekje rust en dan hoop ik dat ie het weer doet.
En we zouden gelijk op lopen

Vervelend van die knie trouwens. Dat is wel het grootste nadeel van hardlopen. Het is vrij blessure gevoelig en met name met je knieen moet je ERG oppassen.

Ik ben net terug van les 5. Gaat nog prima allemaal. Vandaag de eerste les zonder stukjes van 1 minuut. Daar ben ik wel blij mee, want 1 minuut vond ik toch telkens wel te kort. Drie minuten vind ik nu een mooie afstand, maar dat zal vast snel oplopen.

En @_Arual_, zelfs al zou je de enige zijn die les 1 al zwaar vind, wat dan nog? Het doel is toch juist om je conditie te verbeteren? Bovendien zijn er vast een hoop mensen die thuis op de bank zitten en het nog veel zwaarder zouden vinden, maar die er niet eens aan beginnen .
pi_69644702
@jedainait: ik heb net ook een verschrikkelijke preek van mijn man gehad, dat ik me met dit soort dingen altijd vergelijk met anderen, en da'k eens zonder na te denken dingen moet doen. Rennen bijvoorbeeld.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:43:36 #204
171890 Chicolate
Chemicals
pi_69645823
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:49 schreef JedaiNait het volgende:
Vervelend van die knie trouwens. Dat is wel het grootste nadeel van hardlopen. Het is vrij blessure gevoelig en met name met je knieen moet je ERG oppassen.

Ik ben net terug van les 5. Gaat nog prima allemaal. Vandaag de eerste les zonder stukjes van 1 minuut. Daar ben ik wel blij mee, want 1 minuut vond ik toch telkens wel te kort. Drie minuten vind ik nu een mooie afstand, maar dat zal vast snel oplopen.
Ik ben 2 maanden geleden geopereerd aan mijn knie, oa meniscus gescheurd, die kan nog vrij weinig hebben . Het had nu ook niets met hardlopen te maken. Zat op mn hurken (staat dan veel druk op) en kreeg een duwtje in een winkel, toen ging ik weer door mn banden heen. Dus nu weer pijn.

En mooi te horen dat het bij jou goed gaat, daar ben ik over 2 weken misschien ook .
pi_69647645
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:17 schreef _Arual_ het volgende:
@jedainait: ik heb net ook een verschrikkelijke preek van mijn man gehad, dat ik me met dit soort dingen altijd vergelijk met anderen, en da'k eens zonder na te denken dingen moet doen. Rennen bijvoorbeeld.
Nou, kan je vertellen dat ik les 1 ook zwaar vond hoor! heb echt 0,0 conditie en ging echt half dood bij les 1. En dan Evy die vrolijk iets roept van zie je hoe makkelijk het is!

Gister les 7 gelopen in die warmte. Ging erg lekker! Morgen les 8
pi_69647898
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:21 schreef sassa het volgende:

[..]

Nou, kan je vertellen dat ik les 1 ook zwaar vond hoor! heb echt 0,0 conditie en ging echt half dood bij les 1. En dan Evy die vrolijk iets roept van zie je hoe makkelijk het is!

Gister les 7 gelopen in die warmte. Ging erg lekker! Morgen les 8
Haha! De meeste mensen die zo beginnen zullen het misschien niet de wereld in schreeuwen, misschien is mijn beeld van de startende Evy-loper daarom wat vertekend.

Ik heb net les 2 gelopen. Die viel me mee Het zou aan het mildere weer kunnen liggen. Ik heb zelfs per ongeluk een seconde of twintig (nou, POEHPOEH) te lang hardgelopen omdat de instrucites me niet duidelijk waren.

Ik stond midden op het fietspad te juichen toen ik klaar was.
pi_69649713
Haha, goed bezig Arual!!

Ik heb nu een week niet gerend. Door de steeds saaier wordende muziek en de nu toch beste lang ren-stukken had ik opeens geen zin meer. Morgen toch maar weer gaan, want ik wil echt m'n conditie verbeten en die 5 km uitlopen. Morgen dus gewoon les 18 (zeg ik streng tegen mezelf).

Zijn er meer mensen die rond les 17 opeens Evy-moe werden?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:40:20 #208
175950 Marurk
Baggeraar
pi_69650785
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:10 schreef Ceehaa het volgende:
Haha, goed bezig Arual!!

Ik heb nu een week niet gerend. Door de steeds saaier wordende muziek en de nu toch beste lang ren-stukken had ik opeens geen zin meer. Morgen toch maar weer gaan, want ik wil echt m'n conditie verbeten en die 5 km uitlopen. Morgen dus gewoon les 18 (zeg ik streng tegen mezelf).

Zijn er meer mensen die rond les 17 opeens Evy-moe werden?
Nog niet bij les 17. Ik had het meer vanaf les 22. Dan moet je best lang rennen, en dan wil je soms echt stoppen. Maar toch: blijf doorzetten!
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:23:58 #209
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_69657880
Vanochtend les 2 gelopen en was weer een eitje. Merk wel dat ik voorzichtig moet zijn met mijn knieen!
Mijn vriend zei gister dat hij ook wel mee wil gaan hardlopen . In de 5,5 jaar dat we samen zijn heb ik em weinig tot geen sport zien beoefenen tot twee maanden terug, toen zijn we gaan squashen omdat hij dat wel leuk vind.
Hij wil het dus wel proberen, eerst goede schoenen kopen en dan beginnen bij het begin. Ik verwacht dat ie er wel last van gaat krijgen in het begin!
Dus volgende week begin ik weer bij les 1 om het samen op te bouwen! Hihihi!
It's all a blur!!!
pi_69661004
Gezellig samen rennen!

Ik heb vanochtend les 18 gedaan en het ging goed! Vond het weer echt lekker en weet nu weer waarom ik het ook alweer zo leuk vond. Ik had wel een paar momentjes waarop ik even dacht "Ik wil NU dat het renstuk voorbij is", maar even later ging dat weer weg.

Als ik nu al soms verlang naar het einde van renstukjes, hoe moet dat dan als ik een half uur aan één stuk ga rennen??
Het is niet zo zeer dat ik op zo'n moment niet meer kan, ik begin het gewoon wat saai te vinden. Ik heb dan zin in afwisseling (even ander tempo lopen, andere muziek). Ik hoop dan maar dat het aan de muziek ligt en dat ik het straks met m'n eigen muziek niet meer heb.

Op naar les 19!
pi_69664239
Ik zou het echt vreselijk vinden om samen met mijn man te rennen. Hij heeft heel lange benen, ik heb korte pootjes.
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:17:55 #212
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_69664765
Gmfrs, kan al een week niet rennen omdat ik mijn linker middelteen (heet dat zo?) heb geblesseerd. de nagel ligt er nog maar net op en lopen op blote voeten doet al pijn, laat staan rennen in een sportschoen En ik had net les 13 achter de rug, zul je net zien...
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:58:16 #213
175950 Marurk
Baggeraar
pi_69670828
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:09 schreef Ceehaa het volgende:
Gezellig samen rennen!

Ik heb vanochtend les 18 gedaan en het ging goed! Vond het weer echt lekker en weet nu weer waarom ik het ook alweer zo leuk vond. Ik had wel een paar momentjes waarop ik even dacht "Ik wil NU dat het renstuk voorbij is", maar even later ging dat weer weg.

Als ik nu al soms verlang naar het einde van renstukjes, hoe moet dat dan als ik een half uur aan één stuk ga rennen??
Het is niet zo zeer dat ik op zo'n moment niet meer kan, ik begin het gewoon wat saai te vinden. Ik heb dan zin in afwisseling (even ander tempo lopen, andere muziek). Ik hoop dan maar dat het aan de muziek ligt en dat ik het straks met m'n eigen muziek niet meer heb.

Op naar les 19!
Had precies hetzelfde.
Ik had serie 1 afgerond om en nabij oktober/november. Toen begon het koud te worden en heb ik tot de lente niet tot nauwelijks meer gerend.
Soms is het gewoon kut als je aan het lopen bent. Dan zit je zo te denken "Ik moet nog ** minuten". Of "bah wat duurt dat lang". Als je de les uitloopt, heb je wel een lekker/fijn gevoel, maar soms is het echt kut tijdens het hardlopen. Hoe dat komt weet ik niet. Je bent in ieder geval niet de enige.
Vraag me inderdaad ook af hoe ik dit straks moet gaan doen tijdens de tweede serie (10 km). Dan ben je dus een dik uur aan het hardlopen op van die saaie muziek. Weet niet of ik dat ga volhouden. En al helemaal niet als je ook nog die versnellingen hebt tussendoor (je moet dan om de zoveel tijd een paar minuten met een hoger tempo gaan lopen).
  woensdag 3 juni 2009 @ 19:19:29 #214
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_69675075
Herkenbaar, met je eigen muziek is het al wat leuker maar soms heb ik ook wel eens de neiging om te gaan wandelen een stukje, alleen doe ik dat niet omdat ik dan boos word om mezelf later Laatste tijd heb ik alleen een stuk minder gelopen omdat ik steeds last krijg van m'n knie, als ik het dan weer eens een keer probeer is het wel weer heel leuk, in tegenstelling tot de periodes dat ik 3x per week liep
  zondag 7 juni 2009 @ 00:59:16 #215
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_69785231
Na ruim 2 maanden via MyAsics getraind te hebben, ben ik vandaag na mijn vakantie begonnen met les 12 van Start to Run. Leuk, die persoonlijke aanmoedigingen, maar ook zwaar vanwege de saaie muziek. Ik was gewend om te lopen met happy hardcore (....) vanwege de lekkere beat die ik als loopritme gebruikte. Nu krijg ik nummers voorgeschoteld waarbij je moeite moet doen om niet in slaap te vallen...

PS. Tref zojuist deze site aan, omdat ik me dus stoorde aan de belgische muziek: http://www.hardloopmuziek.com/

Iemand ervaringen?

[ Bericht 21% gewijzigd door Coelho op 07-06-2009 02:12:29 ]
pi_69789132
Ik ben alweer bijna een week niet geweest
Morgen moet ik ECHT.
pi_69789367
quote:
Op zondag 7 juni 2009 11:33 schreef Ceehaa het volgende:
Morgen moet ik ECHT.
Hup, schoenen aan en gaan jij!
Einde bericht
pi_69792497
Poehoee, vandaag was zwaar!

het lijkt mij overigens wel leuk om eens aan een wedstrijd (5km ) mee te doen na de lessen. Weet iemand een soort van hardloopkalender te vinden op internet?
Einde bericht
pi_69794654
Tvp.. Kga zo ff rennen denk ik
pi_69794682
De weekendmixen (eerst van Caz!, nu van Decibel FM) zijn trouwens ook super om op de rennen!

Hier kan je ze downloaden: http://www.radio-decibel.nl/podcast/weekendmix.xml
pi_69795627
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:43 schreef Negentien het volgende:
Poehoee, vandaag was zwaar!

het lijkt mij overigens wel leuk om eens aan een wedstrijd (5km ) mee te doen na de lessen. Weet iemand een soort van hardloopkalender te vinden op internet?
Op www.hardloopkalender.nl staat een groot aantal lopen, maar ik weet niet of alle lopen hierop genoemd staan
  zondag 7 juni 2009 @ 15:43:13 #222
28497 JedaiNait
pi_69796177
Die RSS feed is wel erg handig zeg!
quote:
Dat doe je zo:
Neem de volgende URI over en verander 3315 door de 4 cijfers van jouw postcode en vervang de 10 door de straal (in km) waarbinnen jij de loopjes op wilt nemen in de feed. Voila.

http://www.hardloopkalender.nl/rss-loopagenda-postcode.xml?postcode=3315&straal=10
Nouja, nu nog niet, maar als ik straks wat verder ben dan (vandaag les 7).
pi_69798317
Kanker hooikoorts! Net dus wezen rennen, maar had het na een paar honderd meter al fucking benauwd... Voor de rest ook geen lange afstanden aan een stuk kunnen lopen, moest elke keer na een paar honderd meter stoppen omdat ik geen adem meer kreeg!
  zondag 7 juni 2009 @ 16:51:58 #224
28497 JedaiNait
pi_69798688
quote:
Op zondag 7 juni 2009 15:43 schreef JedaiNait het volgende:
vandaag les 7
Dan moet het wel drastisch minder hard gaan regenen...
  zondag 7 juni 2009 @ 18:14:11 #225
157502 Cyclonist
Ohh yeah..
pi_69801045
quote:
Op zondag 7 juni 2009 11:33 schreef Ceehaa het volgende:
Ik ook, maar ben net terug! Was even doorzetten, maar ben weer helemaal fris getraind nu
  maandag 8 juni 2009 @ 01:27:03 #226
207788 Kaasvla
"Lekker soppig"
pi_69815120
Jeuzus wat is het dramatisch gesteld met mijn conditie, ik raak halverwege les 1 al helemaal uitgeput,
zo erg zelfs dat ik de les niet meer kan uitrennen Ik ga echt hevig naar adem ga snakken,
dit i.s.m. verkoudheid is niet echt relaxed Heb nu al 2x les 1 proberen uit te lopen, maar tevergeefs
pi_69818594
Ren je wel in een rustig tempo? Je hoeft niet te sprinten hè. Het helpt ook om in te ademen door je neus en uitademen door je mond, ook in een rusitg tempo. Ik had ook de neiging om vooral veel naar lucht te happen, maar ik vergat dat fatsoenlijk uit te ademen. Daar kreeg ik een hele onrustige ademhaling van waardoor ik niet lekker liep. Dit hielp bij mij.

Maar... ik ben zelf vandaag weer niet geweest. Ik weet het, sla me maar! Ik werd pas laat wakker. Ik woon midden in de stad en het is overal zo druk als je later op de dag gaat. 's Avonds kan eventueel nog, maar ik loop 's ochtens het beste met een lege maag en nog geen sigaretten achter de kiezen. Ja, ben een roker ook nog. Ik ga me nu kapot schamen in een hoekje..
  Redactie Games maandag 8 juni 2009 @ 11:25:26 #228
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_69820700
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:09 schreef Ceehaa het volgende:
Ren je wel in een rustig tempo? Je hoeft niet te sprinten hè. Het helpt ook om in te ademen door je neus en uitademen door je mond, ook in een rusitg tempo. Ik had ook de neiging om vooral veel naar lucht te happen, maar ik vergat dat fatsoenlijk uit te ademen. Daar kreeg ik een hele onrustige ademhaling van waardoor ik niet lekker liep. Dit hielp bij mij.

Maar... ik ben zelf vandaag weer niet geweest. Ik weet het, sla me maar! Ik werd pas laat wakker. Ik woon midden in de stad en het is overal zo druk als je later op de dag gaat. 's Avonds kan eventueel nog, maar ik loop 's ochtens het beste met een lege maag en nog geen sigaretten achter de kiezen. Ja, ben een roker ook nog. Ik ga me nu kapot schamen in een hoekje..
, ik ga vanavond weer lopen.. uur of 20:30, twee en een half uur na het avondeten.
pi_69821174
quote:
Ik woon midden in de stad en het is overal zo druk als je later op de dag gaat.
Wat een stom excuus
pi_69822389
Ik zou ook niet in een drukke stad willen rennen.
pi_69822747
quote:
Op maandag 8 juni 2009 12:22 schreef _Arual_ het volgende:
en waarom dan niet? We hebben hier in het grote, drukke Amsterdam ook gewoon trottoirs enzo hoor
pi_69822956
Ja tuurlijk, maar ook veel fietsers en auto's die je moet ontwijken, stoppen voor stoplichten enz. En met een i-pod op hoor je ook niks aankomen, dus moet je nog beter opletten. Ik vind het niet relaxed lopen, maar jij misschien wel. Prima.
  maandag 8 juni 2009 @ 14:49:16 #233
207788 Kaasvla
"Lekker soppig"
pi_69826227
quote:
Ik ga er eens op letten, bedankt voor de tip! Ik ga vanavond weer een poging doen
pi_69827165
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:58 schreef Marurk het volgende:

[..]

Had precies hetzelfde.
Ik had serie 1 afgerond om en nabij oktober/november. Toen begon het koud te worden en heb ik tot de lente niet tot nauwelijks meer gerend.
Soms is het gewoon kut als je aan het lopen bent. Dan zit je zo te denken "Ik moet nog ** minuten". Of "bah wat duurt dat lang". Als je de les uitloopt, heb je wel een lekker/fijn gevoel, maar soms is het echt kut tijdens het hardlopen. Hoe dat komt weet ik niet. Je bent in ieder geval niet de enige.
Vraag me inderdaad ook af hoe ik dit straks moet gaan doen tijdens de tweede serie (10 km). Dan ben je dus een dik uur aan het hardlopen op van die saaie muziek. Weet niet of ik dat ga volhouden. En al helemaal niet als je ook nog die versnellingen hebt tussendoor (je moet dan om de zoveel tijd een paar minuten met een hoger tempo gaan lopen).
Dat idee van die saaie muziek had ik dus ook, maar op de eoa manier luister ik er niet echt naar. T'is meer muzak en het helpt me te onstspannen.
pi_69827973
quote:
Op maandag 8 juni 2009 12:46 schreef Ceehaa het volgende:
Ja tuurlijk, maar ook veel fietsers en auto's die je moet ontwijken, stoppen voor stoplichten enz. En met een i-pod op hoor je ook niks aankomen, dus moet je nog beter opletten. Ik vind het niet relaxed lopen, maar jij misschien wel. Prima.
Ook in een drukke stad zijn er plekken waarbij je geen stoplichten tegen komt, als je op de stoep loopt (of in een park) hoef je geen fietsers te ontwijken. Je kan je Ipod natuurlijk ook iets zachter zetten zodat je je meer bewust bent van je omgeving.
pi_69828771
quote:
Op maandag 8 juni 2009 12:46 schreef Ceehaa het volgende:
Dit dus. Baal nu al als een fietser recht op me af komt rijden. En je zult vaker moeten stoppen ivm oversteken.
  maandag 8 juni 2009 @ 17:47:28 #237
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_69832051
Hoe starten jullie een programma van Start to Run? Gewoon deur uit en meteen beginnen met lopen, of warming up (inlopen en/of strekken)? Of is inlopen pas later in het programma van toepassing, als je eerste blok meteen 5 minuten of meer is?
pi_69832714
quote:
Op maandag 8 juni 2009 17:47 schreef Coelho het volgende:
Hoe starten jullie een programma van Start to Run? Gewoon deur uit en meteen beginnen met lopen, of warming up (inlopen en/of strekken)? Of is inlopen pas later in het programma van toepassing, als je eerste blok meteen 5 minuten of meer is?
Ik loop eerst altijd een paar minuutjes te klooien met mijn MP3-speler, dus dan kan ik altijd mooi inlopen. Soms pak ik ook de fiets en rij ik naar de bossen, heb je ook alvast een warming up gehad.
Einde bericht
  maandag 8 juni 2009 @ 19:22:05 #239
171890 Chicolate
Chemicals
pi_69835374
quote:
Op maandag 8 juni 2009 17:47 schreef Coelho het volgende:
Eerst 3 minuutjes inlopen (altijd naar hetzelfde bruggetje in de buurt van mn huis), rekken/strekken, mp3 aan, in top proppen, stukje richting park wandelen en gaan rennen zodra evy dat zegt . Aan die inloopminuten kan ik aanvoelen of het ok gaat met mn knieen of dat ik om moet draaien (want die loop ik zonder muziek, dus geen afleiding).
pi_69840032
quote:
Op maandag 8 juni 2009 12:22 schreef _Arual_ het volgende:
Toevoeging: een landelijke omgeving heeft ook zo zijn dingen.

Ik loop op een fietspad langs een meer. Daar zitten veel vogels. Ook zwanen met jonkies. Papa Zwaan zat links van het fietspad, Mama Zwaan rechts. Ik dacht al, link hoor. Dus ik er precies tussendoor.

Toen heb ik dus mijn minuutje pauze gemist omdat Papa Zwaan net op het moment dat ik rustig mocht gaan wandelen, plots klapwiekend en blazend achter me aan kwam.

De rest van de les ging adrenalinetechnisch erg goed.
pi_69840167
Haha, mooi verhaal!
pi_69840454
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:07 schreef Ceehaa het volgende:
Haha, mooi verhaal!
Ik maak steeds wat mee tijdens het hardlopen...

Ik ben al uitgelachen door al mijn buren en zaterdag was ik aan het rennen, en toen draaide Evy een liedje met daarin de tekst: "I've Got a Feeling, Somebody's Watching Me! ... And I got no privacy (ohh!)". Rijdt er plots een autootje voorbij, toeterend, zwaaiend (de bestuurder dan, niet de auto). Weet nog niet wie het was.

En ik draag een blauw shirtje met daarop RUN (zodat mensen weten wat ik aan het doen ben). Ik heb daarbij een roze iPod. Kwam ik een rennende mevrouw tegen met hetzelfde shirtje in het roze, en mijn iPod in het blauw. Mijn negatief zeg maar. Dus toen hebben we hoi gezegd.
pi_69857868
Nou, les 19 is gedaan vanochtend. Het ging best lekker. Ik had me ingesteld op een pittige les, maar daardoor viel het eigenlijk wel mee. Volgende keer 4 x 8 minuten, HORROR.

Ik zat te denken aan het leukste/gekste dat ik heb meegemaakt tijdens het rennen, maar ik kom niet zo ver. Het valt me wel op dat mannelijke joggers vaak gedag zeggen en bemoedigend lachen en vrouwelijke joggers die ik tegen kom altijd met zo'n schuine blik gluren en chagerijnig kijken. Je ziet ze echt vanalles denken. "Tss, kijk dat rode hoofd", "Is zij slanker dan ik?", "Ik heb lekker toch een kekker hardloop outfitje".
pi_69910306
Tsja, als ik nu niet door de regen ga lopen, wordt het in de herfst helemaal niks natuurlijk.

* _Arual_ trekt kort broekje en shirt aan. Ril.
pi_69912883
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:14 schreef _Arual_ het volgende:
Tsja, als ik nu niet door de regen ga lopen, wordt het in de herfst helemaal niks natuurlijk.

Way to go! Welke les zit je nu op?

Ik ben net ook geweest voor les 11. De les stopte alleen opeens ergens net na het midden dus maar gewoon doorgelopen met mijn horloge erbij.

Volgende week gewoon al 7 minuten rennen
pi_69913495
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:09 schreef sassa het volgende:

[..]

Way to go! Welke les zit je nu op?

Ik ben net ook geweest voor les 11. De les stopte alleen opeens ergens net na het midden dus maar gewoon doorgelopen met mijn horloge erbij.

Volgende week gewoon al 7 minuten rennen
Dit was de vijfde les. En het ging opeens echt heeeel hard regenen. Tot op mijn huid nat... Op zich vond ik het niet erg om in de regen te rennen, ik maakte me alleen zorgen om mijn iPod en (achteraf) om mijn schoenen <spons-alert>. En het naar huis lopen aan het einde was
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:24:47 #247
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_69913513
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:14 schreef _Arual_ het volgende:

Pics

Klopt het dat week 5 en 6 exact hetzelfde zijn of is dat een fout in het schema?
pi_69913644
Sjoemelt Evy trouwens niet? Ik ren tussen verschillende rotondes. Tussen die rotondes zit steeds dezelfde afstand.

* _Arual_ begint drie minuten te lopen.
Rotonde 1 --> rotonde 2: Je hoeft nog maar 1 minuut!

Dat zou betekenen dat ik 2 minuten gelopen heb en die ene minuut me halverwege het pad naar de volgende rotonde brengt. Daar reken ik dan ook op. Maar vervolgens sta ik twee rotondes verderop voordat ik mag wandelen!??!
pi_69913889
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:24 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Dit was de vijfde les. En het ging opeens echt heeeel hard regenen. Tot op mijn huid nat... Op zich vond ik het niet erg om in de regen te rennen, ik maakte me alleen zorgen om mijn iPod en (achteraf) om mijn schoenen <spons-alert>. En het naar huis lopen aan het einde was
Ja een beetje regen is niet erg, soms zelfs wel lekker afkoelend, maar een echte hoosbui vind ik niks hoor Heeft je ipod het wel overleefd?

Volgens mij sjoemelt Evy inderdaad! Soms dan ben ik voor mijn gevoel al aan het einde van de 3 minuten en dan roept ze vrolijk dat de eerste minuut er alweer op zit en je zo goed bezig bent haha! Maargoed, bij mij is het alleen gevoelsmatig. Misschien ren je het laatste stukje harder ofzo?
pi_69914056
Goed dat je toch gegaan bent ondanks de regen!

Ik heb ook weleens het idee gehad dat de tijden soms niet kloppen. Twee minuten die veel te lang duren. Maar ik heb het nooit echt gecheckt.

Morgen 4 x 8 minuten en daarna 10, 10, 12. Het wordt echt serieus nu!! Heb er wel weer zin in. Ik ben elke keer zo benieuwd hoe ik het er vanaf breng. Het begint nu wel als een overwinning te voelen, want ik was vroeger echt een gymkneusje.
pi_69914099
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:32 schreef sassa het volgende:

[..]

Ja een beetje regen is niet erg, soms zelfs wel lekker afkoelend, maar een echte hoosbui vind ik niks hoor Heeft je ipod het wel overleefd?

Volgens mij sjoemelt Evy inderdaad! Soms dan ben ik voor mijn gevoel al aan het einde van de 3 minuten en dan roept ze vrolijk dat de eerste minuut er alweer op zit en je zo goed bezig bent haha! Maargoed, bij mij is het alleen gevoelsmatig. Misschien ren je het laatste stukje harder ofzo?
Ik heb mijn iPod al rennend in mijn BH gefrot. Ik was echt charmant vandaag Hij doet t nog.

Ik ga eerder langzamer dan sneller rennen naar het einde toe.

En ik zie zooooo op tegen de lessen waarin ik vier vijf minuten moet rennen. Ik heb nu nog niet echt het idee dat ik de stukjes van 1-2-3 minuten veel soepeler loop dan tijdens de eerste les. Het kost me nog steeds moeite.
pi_69914156
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:36 schreef Ceehaa het volgende:
Goed dat je toch gegaan bent ondanks de regen!

Ik heb ook weleens het idee gehad dat de tijden soms niet kloppen. Twee minuten die veel te lang duren. Maar ik heb het nooit echt gecheckt.

Morgen 4 x 8 minuten en daarna 10, 10, 12. Het wordt echt serieus nu!! Heb er wel weer zin in. Ik ben elke keer zo benieuwd hoe ik het er vanaf breng. Het begint nu wel als een overwinning te voelen, want ik was vroeger echt een gymkneusje.
Ik wil het ook niet checken, denk ik. Ik heb een tijdje aan spinning/rpm gedaan, het deed me dan geen goed als ik een klok voor mijn neus had.
pi_69914219
Ik denk ook bij elke vermeerdering in minuten dat het me nooit lukt, maar op de één of andere manier lukt het toch steeds weer. En nu gaan 8 minuten rennen makkelijker dan de 3 minuten van een paar weken geleden. Je conditie gaat echt ongemerkt wel vooruit hoor!
pi_69914430
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:40 schreef Ceehaa het volgende:
Ik denk ook bij elke vermeerdering in minuten dat het me nooit lukt, maar op de één of andere manier lukt het toch steeds weer. En nu gaan 8 minuten rennen makkelijker dan de 3 minuten van een paar weken geleden. Je conditie gaat echt ongemerkt wel vooruit hoor!
Ik houd jullie hier op de hoogte. Als het me niet lukt verdwijn ik weer stilletjes uit dit topic.

Ik vind mezelf zo stoer dat ik vanavond tóch gegaan ben
pi_69914656
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:45 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik houd jullie hier op de hoogte. Als het me niet lukt verdwijn ik weer stilletjes uit dit topic.

Ik vind mezelf zo stoer dat ik vanavond tóch gegaan ben
Ja dat komt wel goed hoor! Ik ging bij les 1 echt dood. Lukte me ook niet in 1 keer. Kon die 3 minuten gewoon niet volhouden Vorige week de les gelopen met 4 en 5 minuten en heb gewoon tegen mezelf gezegd voor ik ging rennen dat het zou lukken! En het ging heel erg lekker! Had nou niet het idee dat die 5 minuten echt zoveel langer waren dan die 3 minuten.

Maar volgende week die 7 minuten zie ik wel even tegen op. Maargoed, gaat ook lukken!

Lekker gevoel he als je uiteindelijk toch bent gegaan. En het is ook stoer!
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:51:59 #256
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_69917509
binnenkort maar even opnieuw beginnen..
vorige keer 1e les actief begonnen maar toen geen tijd meer... straks wel dus geen excuus meer dan!
Riemen
fiets kopen
pi_69944249
Les 26 net gelopen.. nog 1 les
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_69953144
Ik baal, liep ik eindelijk dat half uur aan 1 stuk, kan ik al een week niet meer lopen, ontzettend last van mijn heup. Hoop dat ik het snel weer kan oppakken, ging net zo lekker
pi_69953530
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:59 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Les 26 net gelopen.. nog 1 les
We lopen gelijk..

Al ben ik al een halve week niet meer gegaan. Ofja, wel gesport, maar niet met m'n chick Evy.

Einde bericht
pi_69978021
Jeej! Ik kan me hier weer melden! Na ruim 5 weken stilzitten door m'n rechterscheenbeen kan ik nu weer voorzichtig lopen. Ik wilde vandaag les 10 lopen, maar na 3 minuten was de batterij van mn mp3speler leeg, dus ik heb maar wat aangeklungeld. Geef niks, belangrijkste is dat ik geen pijn meer heb
  Redactie Games vrijdag 12 juni 2009 @ 17:12:32 #261
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_69978580
Les 23 en ik kan niet meer lopen, net nu het een beetje interessant begint te worden. Ik krijg een ontzettende steek in m'n rechterknie zodra ik er nu een beetje druk achter zet. Geen idee hoe het gebeurd is, tijdens de vorige keer hardlopen niks raars gemerkt. Maar nu kan ik alleen maar wandelen. Eens kijken of een paar dagen langen rust houden de oplossing is..
pi_69985958
Ik raakte helemaal van slag door het begin van les 6: We gaan grenzen verleggen! We gaan deze keer voor het eerst 3 keer 3 minuten lopen. Maar in les 5 loop je toch ook al 3 keer 3 minuten?

Ik vond het al met al erg zwaar deze keer, terwijl het in theorie niet veel zwaarder dan les 5 zou moeten zijn. Maar alles doet nu pijn. Misschien ook omdat ik deze week 4 keer gelopen heb (wel steeds met 1 dag ertussen. moest week 1 waarin ik maar 2 keer kon lopen compenseren).
pi_69995671
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:16 schreef _Arual_ het volgende:
Ik raakte helemaal van slag door het begin van les 6: We gaan grenzen verleggen! We gaan deze keer voor het eerst 3 keer 3 minuten lopen. Maar in les 5 loop je toch ook al 3 keer 3 minuten?

Dat herinner ik me ook nog ja. Ik heb drie keer gecheckt of ik wel de goede les had gelopen.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 16:34:20 #264
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_70004132
W00t! Na drie weken blessureleed (teen gestoten vlak na les 13 ) de draad opgepikt met les 14. Was weer enorm inkomen (werd ook verrast door de twee minuten seksuele voorlichting van Lil' Kim ) en ik heb met de tong op de schoenen de drie keer zes minuten volgehouden, maar ik ben weer back on track!
pi_70006003
Ben gisteren ook weer begonnen na 2 weken gekneusde rib. Ik zou verder moeten met les 14 maar heb maar even een stapje terug gedaan naar les 11, de 8 x 2 minuten en ging erg lekker
Verder vandaag de Asics test gedaan waar ik me voor had opgegeven. Ik moest lopen op een loopband en dat werd gefilmd en werd gekeken hoe mijn techniek was. Nou die bleek niet verkeerd, lichtelijk proneren maar niet zodanig dat ik andere schoenen hoefde. Omdat ik dat ook weer uitspaarde heb ik mezelf maar verwend met wat loopkleding van Reebok alles in den uitverkoop
pi_70006251
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 17:58 schreef zesje het volgende:
Ben gisteren ook weer begonnen na 2 weken gekneusde rib. Ik zou verder moeten met les 14 maar heb maar even een stapje terug gedaan naar les 11, de 8 x 2 minuten en ging erg lekker
Verder vandaag de Asics test gedaan waar ik me voor had opgegeven. Ik moest lopen op een loopband en dat werd gefilmd en werd gekeken hoe mijn techniek was. Nou die bleek niet verkeerd, lichtelijk proneren maar niet zodanig dat ik andere schoenen hoefde. Omdat ik dat ook weer uitspaarde heb ik mezelf maar verwend met wat loopkleding van Reebok alles in den uitverkoop
Gekneusde ribben zijn zwaar klote!

Asics test? Waar kun je dat laten doen dan? Sportzaak, intersport?
Einde bericht
pi_70007293
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 18:12 schreef Negentien het volgende:
Gekneusde ribben zijn zwaar klote!

Asics test? Waar kun je dat laten doen dan? Sportzaak, intersport?
Extreem pijnlijk ja.. Je merkt het gewoon bij alles wat je doet, liggen, staan, lopen, tillen, bukken..auwa!

Verschillende winkels. Het heet Asics Tech Tour
  zondag 14 juni 2009 @ 23:31:53 #268
157502 Cyclonist
Ohh yeah..
pi_70010859
3x 12 minuten gedaan, kuiten spier-pijn! Ben net iets te fanatiek geweest(?) want ze zijn wat verzuurd nu..
pi_70019938
Jeetje, wat een blessures hier opeens. Ik heb net les 21 gedaan en het ging echt lekker. Op het laatst had ik zelfs nog kracht over om wat te versnellen. Heb nu wel een klein beetje last van m'n kuit, maar niks dat morgen niet over is.

Gek dat als je eenmaal 7 minuten kan rennen, 12 minuten net zo makkelijk gaat. Aan het begin was het echt puffen geblazen als er een renminuutje bij kwam!

Ik merk wel dat ik in een vroeger stadium veel bezig was met wanneer ik weer mocht wandelen. Zo hield ik het het beste vol. Maar nu duurt het zo lang voordat je weer mag wandelen, dat het niet motiverend meer is. Dus eigenlijk moet ik meer gaan genieten van het rennen zelf ipv bezig zijn met wanneer ik weer kan stoppen. Ik ren vaak zo geconcentreerd dat ik niet eens echt om me heen kijk of afdwaal in gedachten. Ik ben meer bezig met m'n ademhaling, een goede loophouding en mezelf motiverend toespreken. Hoe is dat bij jullie?
pi_70019968
O ja, en iedereen beterschap met de blessures natuurlijk!
  maandag 15 juni 2009 @ 11:29:17 #271
19242 yavanna
Results may vary.
pi_70020080
Na maanden van excuses verzinnen vandaag dan ein-de-lijk vandaag de eerste les van Evy gedaan, dat is toch heel wat anders dan thuis een uurtje Tae Bo'en. Wel prettig en ik hoop dat ik er nu eens mee door blijf gaan.

Eind september loopt 1 van mijn kinderen weer de 4EM van de Dam tot Damloop en ik hoop dat ik dan met hem mee kan, niet als toeschouwster maar als mede loper en als een mede loper die hem bij kan houden.

Evy is inderdaad erg prettig, geen gekijk op een horloge of iets, handige muziek enz. Ideaal.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_70021473
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:29 schreef yavanna het volgende:
Eind september loopt 1 van mijn kinderen weer de 4EM van de Dam tot Damloop en ik hoop dat ik dan met hem mee kan, niet als toeschouwster maar als mede loper en als een mede loper die hem bij kan houden.
Top Wel vind ik het prettig optimistisch van je dat je in 3 maanden tijd 4 mijl = een kleine 6,5 kilometer wil gaan lopen. Met Evy kan je als het allemaal meezit in 10 weken een half uur achter elkaar hardlopen en dan hoop je dat dat 5 km is want ik voor mezelf vind 10 km/uur best snel, denk eerder dat ik nu 8 km/uur loop. En dan is het dus nog ff een stukje verder en hoop je dat je tussentijds geen vertraging oploopt met blessures/ziekte.
pi_70021576
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:24 schreef Ceehaa het volgende:
Gek dat als je eenmaal 7 minuten kan rennen, 12 minuten net zo makkelijk gaat. Aan het begin was het echt puffen geblazen als er een renminuutje bij kwam!

Ik merk wel dat ik in een vroeger stadium veel bezig was met wanneer ik weer mocht wandelen. Zo hield ik het het beste vol. Maar nu duurt het zo lang voordat je weer mag wandelen, dat het niet motiverend meer is. Dus eigenlijk moet ik meer gaan genieten van het rennen zelf ipv bezig zijn met wanneer ik weer kan stoppen. Ik ren vaak zo geconcentreerd dat ik niet eens echt om me heen kijk of afdwaal in gedachten. Ik ben meer bezig met m'n ademhaling, een goede loophouding en mezelf motiverend toespreken. Hoe is dat bij jullie?
Vond jij dat het keerpunt, 7 minuten? Ik ben erg benieuwd, heb pas voor het eerst 5 minuten gelopen en dat ging wel maar op een of andere manier denk ik dat ik een keer tegen een muur aanloop ofzo

Ik ben ook nog steeds bezig met mezelf in het gareel brengen en alles checken en tellen en niet met genieten/afdwalen/omgeving. Misschien dat dat vanzelf komt?
  maandag 15 juni 2009 @ 14:28:22 #274
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_70024980
zijn er hier mensen die met hartslagmeter lopen? Ik heb afgelopen weekend les 15 gedaan, waarbij je op het eind 5/6/7 min. loopt. Voor mijn gevoel bereik ik in de laatste serie het meest gelijkmatige ritme, het gaat dan echt lekker, maar als ik naar mijn hartslag kijk, dan komt de max HR toch steeds hoger te liggen per sessie. Ik ben 30, volgens de basisregels zou mijn max moeten liggen op 220 - leeftijd = 190. De 7 min. run had ik een max van 181 en ik loop sowieso elke serie boven de 170 en heb niet het gevoel dat ik anaeroob loop terwijl ik wel >90% van max zit. Mag ik er dan van uit gaan dat mijn max een stukje hoger ligt?

(Sorry voor het technische gedoe, maar ik vind het zelf ook motiverend om grafiekjes en zo te bekijken na het lopen )
pi_70026470
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:28 schreef Coelho het volgende:
zijn er hier mensen die met hartslagmeter lopen? Ik heb afgelopen weekend les 15 gedaan, waarbij je op het eind 5/6/7 min. loopt. Voor mijn gevoel bereik ik in de laatste serie het meest gelijkmatige ritme, het gaat dan echt lekker, maar als ik naar mijn hartslag kijk, dan komt de max HR toch steeds hoger te liggen per sessie. Ik ben 30, volgens de basisregels zou mijn max moeten liggen op 220 - leeftijd = 190. De 7 min. run had ik een max van 181 en ik loop sowieso elke serie boven de 170 en heb niet het gevoel dat ik anaeroob loop terwijl ik wel >90% van max zit. Mag ik er dan van uit gaan dat mijn max een stukje hoger ligt?

(Sorry voor het technische gedoe, maar ik vind het zelf ook motiverend om grafiekjes en zo te bekijken na het lopen )
Ik heb precies hetzelfde. Ik loop ook altijd op een hoger hartslag dan eigenlijk zou moeten. Ik sluit me dus aan bij jou vraag

Je hartslag zal in principe steeds lager moeten worden, naarmate je een betere conditie krijgt?
Einde bericht
  maandag 15 juni 2009 @ 15:22:26 #276
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_70026852
TeeVeePee. Wil komende week ook beginnen met hardlopen. Doel is eigenlijk al de Dam Tot Dam, over 3 maanden. Ja, dat is ambitieus. Maar goed, ik heb een redelijk goede wielerconditie, en vroeger (15 jaar geleden) hardgelopen. Wil een paar weken kijken of ik het leuk vind en of het haalbaar is, en zo ja fanatiek gaan trainen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_70027122
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 18:58 schreef zesje het volgende:

[..]

Extreem pijnlijk ja.. Je merkt het gewoon bij alles wat je doet, liggen, staan, lopen, tillen, bukken..auwa!

Verschillende winkels. Het heet Asics Tech Tour
Bedankt! Ik ga het eens bekijken, klinkt wel tof.
Einde bericht
pi_70040891
Ik werd toen ik net les 7 rende ingehaald door een wandelaar van 2 meter 10.

En ik heb minder gelopen dan in de vorige (identieke) les.

Maar het ging wel soepeler.
  maandag 15 juni 2009 @ 22:38:33 #279
157502 Cyclonist
Ohh yeah..
pi_70043464
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:42 schreef _Arual_ het volgende:
pi_70050662
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:28 schreef zesje het volgende:

[..]

Vond jij dat het keerpunt, 7 minuten?
Ja, t/m 7 minuten dacht ik nog dat een minuutje erbij alleen maar lastiger zal worden, maar bij de 4 x 8 minuten merkte ik dat het nauwelijks verschil maakt lichamelijk. En dat heb ik bij 12 min. nog steeds.
pi_70050677
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:42 schreef _Arual_ het volgende:

En ik heb minder gelopen dan in de vorige (identieke) les.

Maar het ging wel soepeler.
Hahaha, zulke lange mensen zouden niet naar buiten mogen als jij moet rennen.
pi_70053409
Zaterdag Les 2 van Start To Run deel 2 gelopen. Ik ging iets te hard van start, maar het ging nog best lekker!
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_70054785
Les 8 deel 2 gelopen gisteren. Had net wat speciale kleding aangeschaft omdat een katoenen shirt wel erg nat en koud werd. Liep perfect 41 minuten lang.
En dan te bedenken dat ik 4 maanden geleden al buiten adem was als ik de trap op moest.
pi_70054964
Aah, ik ben alweer een week niet gegaan.

Niet stilgezeten, wel andere sporten, maar Evy in de steek gelaten..

Als het over een half uur niet regent, ga ik!
Einde bericht
pi_70055362
Yea, het regent

Einde bericht
pi_70059257
Heb al bijna 2 maanden niet hardgelopen Volgens het schema zou ik op mn verjaardag (donderdag) de 5 km van Evy lopen, ben nu toe aan les 10. Het begon met blessureleed, maar toen dat na 2 weken over was kon ik mezelf er niet toe zetten om weer te beginnen. Maar vrijdag ga ik weer!
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_70066566
Een collega is drie weken geleden begonnen met Evy en al zes kilo kwijt. Krijgt van iedereen complimenten. Ik hoopte die ook eens te krijgen. Zegt vandaag iemand tegen mij na haar gesproken te hebben: joh moet jij ook gaan doen. Hardlopen. Jij bent dikker geworden de laatste maand.

Zucht. Ik blijf altijd kogelrond.
pi_70084008
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:36 schreef _Arual_ het volgende:
Een collega is drie weken geleden begonnen met Evy en al zes kilo kwijt.
6 kilo? Dat is niet alleen van Evy denk ik, die paar minuten rennen 3x per week zetten nou ook weer niet zoveel zoden aan de dijk qua beweging
pi_70084061
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 07:48 schreef computergirl het volgende:

[..]

6 kilo? Dat is niet alleen van Evy denk ik, die paar minuten rennen 3x per week zetten nou ook weer niet zoveel zoden aan de dijk qua beweging
Ze beweert van wel...

Ik heb het idee dat je onbewust anders gaat eten. Na wraps met gehakt, kaas en bonen loop je toch minder soepel. Dus kies je iets anders. Misschien heeft zij dat ook.
pi_70084531
Hier geen kilootje kwijt hoor met Evy. Wel heb ik gespierdere benen gekregen, dus waarschijnlijk is er ook wel wat vet verdwenen, anders was ik nu zwaarder geweest dan voorheen. M'n figuur ziet er wel beter uit vind ik.
pi_70084537
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:10 schreef Ceehaa het volgende:
Ja, t/m 7 minuten dacht ik nog dat een minuutje erbij alleen maar lastiger zal worden, maar bij de 4 x 8 minuten merkte ik dat het nauwelijks verschil maakt lichamelijk. En dat heb ik bij 12 min. nog steeds.
Hmm dat klinkt bemoedigend na les 13 (2-3-5-5-5) waarbij ik toch wel een beetje kapot ging.

@Arual, het is niet eerlijk he, ik val ook niet af. Ik loop trouwens meestal wel voor het avondeten, als ik uit mijn werk kom pak ik wat fruit of een cracker en wat te drinken en ga dan lopen. Dan koken/eten in mijn sportkleren en na het eten ben ik wel afgekoeld, ff douchen en dan kan de avond beginnen maar heb ik wel lekker al gesport.
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:04:44 #292
19242 yavanna
Results may vary.
pi_70084929
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:23 schreef zesje het volgende:

[..]

Top Wel vind ik het prettig optimistisch van je dat je in 3 maanden tijd 4 mijl = een kleine 6,5 kilometer wil gaan lopen. Met Evy kan je als het allemaal meezit in 10 weken een half uur achter elkaar hardlopen en dan hoop je dat dat 5 km is want ik voor mezelf vind 10 km/uur best snel, denk eerder dat ik nu 8 km/uur loop. En dan is het dus nog ff een stukje verder en hoop je dat je tussentijds geen vertraging oploopt met blessures/ziekte.
Ik moet eerst maar zien of ik uberhaupt blijf hardlopen tot de DtDloop. Als ik blijf hardlopen heb ik er wel vertrouwen in dat het lukt, conditie zal dan stukken beter zijn en wilskracht/doorzettingsvermogen heb ik dan vast voldoende om de loop uit te lopen, tenzij blessure's of iets.
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:07:16 #293
19242 yavanna
Results may vary.
pi_70084993
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 07:55 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ze beweert van wel...

Ik heb het idee dat je onbewust anders gaat eten. Na wraps met gehakt, kaas en bonen loop je toch minder soepel. Dus kies je iets anders. Misschien heeft zij dat ook.
Vast sowieso al bezig met afvallen/gezonder leven en dus een ander, beter, eetpatroon? 6 kilo is wel veel zeg, in 3 weken.

Ik ga vandaag de tweede les doen en dat is niet omdat ik zo van sporten hou.
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:09:12 #294
19242 yavanna
Results may vary.
pi_70085034
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:45 schreef zesje het volgende:

[..]

Hmm dat klinkt bemoedigend na les 13 (2-3-5-5-5) waarbij ik toch wel een beetje kapot ging.

@Arual, het is niet eerlijk he, ik val ook niet af. Ik loop trouwens meestal wel voor het avondeten, als ik uit mijn werk kom pak ik wat fruit of een cracker en wat te drinken en ga dan lopen. Dan koken/eten in mijn sportkleren en na het eten ben ik wel afgekoeld, ff douchen en dan kan de avond beginnen maar heb ik wel lekker al gesport.
Je valt niet af, maar merk je wel verschil in cm's, dat je kleding b.v. beter zit?
pi_70086079
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:36 schreef _Arual_ het volgende:
Een collega is drie weken geleden begonnen met Evy en al zes kilo kwijt. Krijgt van iedereen complimenten. Ik hoopte die ook eens te krijgen. Zegt vandaag iemand tegen mij na haar gesproken te hebben: joh moet jij ook gaan doen. Hardlopen. Jij bent dikker geworden de laatste maand.

Zucht. Ik blijf altijd kogelrond.
Minder kilocalorieën per dag = afvallen. Zo 'simpel' is het.

Dat kan via sporten maar ook via gezonder / minder eten...
De combinatie van beide is natuurlijk goud!
Einde bericht
pi_70086157
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:09 schreef yavanna het volgende:

[..]

Je valt niet af, maar merk je wel verschil in cm's, dat je kleding b.v. beter zit?
Spieren wegen meer dan vet. Als je dus sport (vooral krachttraining) zal je in KG alleen maar aankomen, maar qua figuur wordt het allemaal één mooi geheel..

Nu is de spiergroei bij hardlopen niet te vergelijken als bij krachttraining.

Mijn advies: Kijk in de spiegel i.p.v. de weegschaal.
(Of maak foto's voordat je begint met evy, en foto's na de eerste serie (of week), wellicht werkt dat wel bemoedigend)
Einde bericht
pi_70086205
Wie wil mij even billenkoek geven als ik vandaag weer niet gegaan ben
Einde bericht
pi_70086206
loop nu serie 2 les 9 vandaag, maar wat afvallen betreft.... 3 kilo in al die tijd. Echter mijn broeken zitten een stuk losser, door sterkere spieren is mijn rugpijn die ik voor het lopen had volledig weg, miijn zwembanden worden langzaamaan kleiner en mijn buik schud een stuk minder dan in het begin
pi_70086247
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:50 schreef devlinmr het volgende:
loop nu serie 2 les 9 vandaag, maar wat afvallen betreft.... 3 kilo in al die tijd. Echter mijn broeken zitten een stuk losser, door sterkere spieren is mijn rugpijn die ik voor het lopen had volledig weg, miijn zwembanden worden langzaamaan kleiner en mijn buik schud een stuk minder dan in het begin
Dat zijn verhalen die we willen horen!

Klopt het trouwens dat je bij serie II ook intervallen gaat lopen, dat lijkt me nl wel tof
Einde bericht
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:54:23 #300
175950 Marurk
Baggeraar
pi_70086322
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:52 schreef Negentien het volgende:

[..]

Klopt het trouwens dat je bij serie II ook intervallen gaat lopen, dat lijkt me nl wel tof
Ja. Je moet dan soms eventjes versnellen voor een bepaalde tijd.
En ik merk ook wel dat ik ben afgevallen (alhoewel ik gewoon een normaal gewicht heb). Moest 2 x achter elkaar een nieuw gaatje laten bijprikken in mijn riem, en dat tewijl hij eerst gewoon paste.
pi_70087744
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:50 schreef Negentien het volgende:
Wie wil mij even billenkoek geven als ik vandaag weer niet gegaan ben
Hup, hup, hup 19 z.s.m. in de hardloopkleren en lopen met je donder Het is schitterend weer dus wat dat betreft geen smoezen vandaag. Wedden dat je na afloop een goed gevoel hebt?

Qua lichaam merk ik wel dat mijn spieren meer aanwezig zijn maar kan ook mede komen van 2x per week pilates. Maar een bmi van (net) boven de 25 blijft teveel, ook al is mijn lijf strakker. En dat vetlaagje op mijn buik blijft vrolijk zitten ondanks de stalen spieren eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')