MissHobje start to run deel 1, doel: fitter worden en wellicht wat kilo's dumpen.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:47 schreef vrolijke-frits het volgende:
Voor aanpassingen in de OP: ik kan tot 48 uur na de eerste post nog dingen aanpassen. Dat kun je hier aangeven en dan verander ik het. Ik voer dan overmorgen die wijzigingen wel door.
Zet er ook even bij welke les je bent, dan is het zo compleet mogelijk. Kun je meteen zien hoe ver je bent opgeschoten als het volgende deel startquote:Op zondag 3 mei 2009 13:07 schreef MissHobje het volgende:
[..]
MissHobje start to run deel 1, doel: fitter worden en wellicht wat kilo's dumpen.
Ik heb het, vind het wel handigquote:Op zondag 3 mei 2009 13:27 schreef BaggerUser het volgende:
hey tof!
zijn er ook nog mensen van jullie die zo'n nike ding hebben of is dat niks?
Nog steeds bij les 1quote:Op zondag 3 mei 2009 13:08 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Zet er ook even bij welke les je bent, dan is het zo compleet mogelijk. Kun je meteen zien hoe ver je bent opgeschoten als het volgende deel start
Zet die van mij even op 22.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:47 schreef vrolijke-frits het volgende:
Voor aanpassingen in de OP: ik kan tot 48 uur na de eerste post nog dingen aanpassen. Dat kun je hier aangeven en dan verander ik het. Ik voer dan overmorgen die wijzigingen wel door.
Dan pas ik 'm morgen wel aan naar les 23 als je 'm dan gelopen hebt natuurlijk.quote:Op zondag 3 mei 2009 13:52 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Zet die van mij even op 22.
Morgen #23 lopen
Ja, ikke.quote:Op zondag 3 mei 2009 13:27 schreef BaggerUser het volgende:
hey tof!
zijn er ook nog mensen van jullie die zo'n nike ding hebben of is dat niks?
Correctie: hij doet het dus nietquote:Op zondag 3 mei 2009 20:25 schreef Marurk het volgende:
Nou mensen, ik heb mijn Nike+-sensor opengezaagd () en weer in elkaar gezet, en hij doet het weer. Batterij was niks mis mee. Het was waarschijnlijk een of ander kontaktje.
Heb ook meteen een paar vette Nike+-schoenen gekocht (waarbij die sensor zo in de zool past).Hopelijk is dat wat motivatie om weer volop te gaan rennen!
Niet morgen dus, maar overmorgen.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:10 schreef Marurk het volgende:
[..]
Correctie: hij doet het dus niet![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Morgen dus een nieuwe halen en dan maar hopen dat het wel werkt. Anders wordt het een dure grap.
Zet hem op!quote:Op zondag 3 mei 2009 23:42 schreef Woodpecker het volgende:
Heb gister les 6 met Evy gedaan. Ging goed(verkapte tvp)
Warming up? Alleen opletten dat je bij de warming up het rustig aan doet en niet te veel overstrekt.quote:Op maandag 4 mei 2009 00:19 schreef mjan het volgende:
Stom lichaam. Ik heb last van de binnenkant van mn onderbeen aan de rechterkantEn ik dacht nog wel zo voorzichtig te zijn en langzaam op te bouwen, enz, enz... Probeer maar even een week niet te rennen en dan te kijken of het weer gaat.
Iemand nog tips hoe ik dit een volgende keer kan voorkomen?
Hoelang loop je aan één stuk?quote:Op maandag 4 mei 2009 08:28 schreef mjan het volgende:
Vannacht ook nog maar even rondgelezen op teh interwebs en je wordt niet vrolijk van die scheenbeen blessure-verhalen zeg. Vanmiddag maar eens een icepack kopen.
Warming-up deed ik natuurlijk altijd al braafIk denk nu eigenlijk dat het is ontstaan doordat ik op een te harde ondergrond loop.
Hmm. Ik zelf ren nooit op zachte ondergrond omdat deze vaak (hier althans) niet goed vlak is, en dat is wel belangrijk volgens mij. Er is niks zo irritant als 30-45 (of straks zelfs langer) rennen op een hobbelige, ongelijke ondergrond. Rennen op een ongelijke ondergrond is ook veel vermoeiender dacht ik, en de kans op blessures kan door de vermoeidheid of de ongelijke ondergrond (denk aan vallen of omzwikken) ook toenemen. Ik zou het echt niet lang op bijvoorbeeld gras als ondergrond kunnen volhouden, en een dergelijke ondergrond biedt ook totaal geen stevigheid mijns inziens.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:04 schreef mjan het volgende:
Ja hé, zo raak ik in de war
Ik was bij les 11 van serie 1, dus ik ren nog bepaald niet lang achter elkaar, maar wel altijd op asfalt. Wat is er slecht aan een zachte ondergrond?
Ik had mijn idee over de ondergrond trouwens (oa) hier vandaan.
Graag gedaan hoorquote:Op maandag 4 mei 2009 10:54 schreef mjan het volgende:
Ik heb natürlich wel voor goede schoenen (bij runnersworld) gezorgd voordat ik begon met hardlopen. Juist omdat ik dus dit soort stomme pijntjes wilde voorkomen.
Ik ga gewoon inderdaad eens afwisselen met de ondergrond en kijken of dat invloed heeft. Nu maar duimen dat de pijn snel weg trekt.
Dankjewel voor het meedenken iig!
Goed zo!quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:55 schreef Augustus_Thijs het volgende:
ah, leuk topic![]()
vorig jaar start 2 run ook al gedaan.. maar van de winter helemaal niet wezen hardlopen, wel andere sporten..
deze week maar weer eens beginnen.. pak er zomaar even een les uit, heb nu les 19 gekozen. Eens kijken hoe dat gaat, en afhankelijk daarvan maar besluiten of ik lager of hoger weer met de lessen verder ga. Heb er weer zin in
Bij mij viel het reuze mee. Gelukkig kon ik na een lange tijd niet meer gelopen te hebben gewoon doorgaan met de les waar ik gebleven was, toen les 20/21 o.i.d.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:58 schreef Marurk het volgende:
[..]
Goed zo!
Ik heb in de winter ook amper gelopen.Meteen een halve serie teruggevallen.
Maar heb er nu wel weer lol in!
Het is maar een gokje hoor... maar voel je de pijn in je onderbenen aan de binnenkant, tegen de rand van je scheenbeen aan? Dan zouden het shin splints kunnen zijn.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:55 schreef zesje het volgende:
Vorige week 4x gelopen, maandag les 4, dinsdag met de fysio, donderdag les 2 met een vriend en zondag was de bedoeling les 3 met diezelfde vriend maar mp3 speler deed 't niet meer en we hebben geimproviseerd.
Ik had donderdag met de warming up ineens last van mijn kuit. Wel de les uitgelopen maar de rest van koninginnedag liep ik mankZondag met hardlopen geen last van mijn kuit ondanks dat ik 'm nog goed voel. Ik denk dat ik wel ontdekt heb hoe het komt dat het steeds in mijn kuit schiet, namelijk als ik op mijn tenen loop, bijv. bij de warming up een beetje springen. Niet meer doen dus!
Verder zijn mijn onderbenen sinds ik begonnen ben met hardlopen wat stijf, pijnlijk en opgezet. Is dat normaal/bekend en na hoeveel tijd gaat dat over, of gaat het niet over omdat het schema opbouwt?
Knap van je!quote:Op woensdag 6 mei 2009 08:41 schreef Daph_ het volgende:
Ik heb gisteren voor het eerst 10 km gelopen! Gemiddelde snelheid was vrij laag, maar men wat was (en ben!) ik trots dat ik de 10 uitgelopen heb
Mijn hele onderbenen zijn stijf en het is gevoelig als ik op die plekken op miijn scheen druk. Maar dat geldt ook voor mijn kuiten en enkels. Ik moet maar heel erg voorzichtig zijn en goed opwarmen en rekken. Of misschien is Chi Running wel iets voor mij. Zijn er hier mensen die aan chi running doen?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:26 schreef Adurothiel het volgende:
Het is maar een gokje hoor... maar voel je de pijn in je onderbenen aan de binnenkant, tegen de rand van je scheenbeen aan? Dan zouden het shin splints kunnen zijn.
quote:Wat is ChiRunning®?
In ChiRunning® zijn de grondbeginselen van Tai Chi geïntegreerd in het hardlopen. Maar wat betekent dit nu concreet?
Bij ChiRunning® combineer je de concentratie, de focus en de flow van TaiChi met het hardlopen. Je totale lichaamshouding tijdens het lopen is erg belangrijk evenals het besef dat je de zwaartekracht maximaal kunt benutten. De looptechniek bij ChiRunning® zorgt ervoor dat je blessurevrij, frequent en langdurig kunt lopen. Het gaat niet uit van power, van kracht, maar van flow en samenwerken met de zwaartekracht. En het wonderlijke is, dat het ook op mentaal gebied balans, helderheid en concentratie biedt.
Net geweest, gewoon in T-shirt.quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:26 schreef Poezebeest het volgende:
Zo, weer terug van les 13, ging erg goed. Vind het toch enorm knap van mezelf dat ik al drie keer 5 min kan lopen.
Ik weet alleen nooit zo goed wat ik aan moet doen, steeds als ik ging lopen was het mooi weer en liep ik in een t-shirt en lange sportbroek. Vandaag is het zo'n 11 graden, miezelt het een beetje en had ik een dun katoenen vest aan maar dat was eigenlijk wel een beetje te warm. Maar om in mijn t-shirt te rennen vond ik te koud. Als je dan moet wandelen koel ik te snel af. Wat hebben jullie aan?
t-shirt en sweatvest. Als ik het te warm krijg trek ik het uit en als ik teveel af dreig te koelen trek ik het weer aan.quote:
Ik heb meestal zo;n sportshirtje aan.. of met een shirtje eronder of zonder dat shirtje.. ligt aan hoe koud, en heb een windjackje waarvan de mouwen eraf kunnen.. das heerlijk rennen, van dat dry/fit spul allemaal.quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:26 schreef Poezebeest het volgende:
Zo, weer terug van les 13, ging erg goed. Vind het toch enorm knap van mezelf dat ik al drie keer 5 min kan lopen.
Ik weet alleen nooit zo goed wat ik aan moet doen, steeds als ik ging lopen was het mooi weer en liep ik in een t-shirt en lange sportbroek. Vandaag is het zo'n 11 graden, miezelt het een beetje en had ik een dun katoenen vest aan maar dat was eigenlijk wel een beetje te warm. Maar om in mijn t-shirt te rennen vond ik te koud. Als je dan moet wandelen koel ik te snel af. Wat hebben jullie aan?
Ik HEB niet eens een windjack..maar dat moet er heel snel komen. Kan iemand een merk/type aanraden?quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:23 schreef MissHobje het volgende:
Ik heb meestal zo;n sportshirtje aan.. of met een shirtje eronder of zonder dat shirtje.. ligt aan hoe koud, en heb een windjackje waarvan de mouwen eraf kunnen.. das heerlijk rennen, van dat dry/fit spul allemaal.
En een lange strakke running broek.
Wil trouwens weer rennen maar moet nog even relaxed doen met die knie
Als er bij pace 8'32'' staat bijvoorbeeld, dan betekent dat dat je 8 minuten en 32 seconden doet over 1 km. Het heeft niks met aantal gelopen passen te maken.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
Heeft iemand trouwens ook die Nike+ sportkit +sensor? Volgens mij doet mijn sensor raar. Als ik probeer te kalibreren doet ie het volgende: bij normaal lopen, 11/12 paces/km en bij hardlopen 8/9 paces/km. Dat klopt toch niet
Uberhaupt zie ik me nog niet in 8 stappen één Km lopen of denk ik nou gewoon raar..
Je hoeft hem niet per se te calibreren. Heb ik ook niet gedaan. Hij klopt dan toch erg goed in mijn geval.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ah ok, ik snapte het al niet. Maar na calibratie klopt het dus voor geen meter. Ik had vandaag een afstand van 5km gelopen volgens een route uitgestippeld op die ene website (waar ik even niet zo snel meer op de naam kom) en krijg 4,1Km op het scherm, dat scheelt toch wel 900 meter..
Dat is slechter dan voor calibratie..
Volgens mij moet je dat met de computer doen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
Kan ik dat ding nog resetten? zeg maar van voor calibratie, heb het idee dat ik nu het meten vernaggeld heb..
Overigens heeft http://www.runnersworldroutes.nl/ ook wel een leuke app om je route en lengte te bepalen..
Mjah, maar ik heb geen zin om heel m'n iPod naar factory default settings te brengen, al m'n instellingen van m'n Apps, mail en WiFi ben ik dan kwijt..quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:13 schreef Marurk het volgende:
[..]
Volgens mij moet je dat met de computer doen.
Ergens is er een button om alles te RESETTEN naar factory settings. Moet je even zoeken.
Is het niet mogelijk alleen je Nike+ instellingen te resetten?quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Mjah, maar ik heb geen zin om heel m'n iPod naar factory default settings te brengen, al m'n instellingen van m'n Apps, mail en WiFi ben ik dan kwijt..
Maar goed, ik kijk wel even wat er nog voor een oplossing is..
Enne? Hoe is het gegaan?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:10 schreef Klooney het volgende:
Ik ga me vandaag wagen aan les 14, ik vond les 13 al zo zwaar, hoop dat ik het volhou.
Ik had dit aan het begin ook, maar wordt echt steeds minder hoor! Bij mij hielp het om voordat je gaat rennen een paar minuten in te wandelen en aan het eind van de les nog iets langer door te wandelen dan Evie van je vraagt. Dan koelen je spieren beter af. En juist niet stretchen (grote kans dat je je spieren overrekt), gewoon lekker uitlopen!quote:Op zondag 10 mei 2009 03:35 schreef zesje het volgende:
Maar ik heb een beetje hetzelfde, ik heb donderdag voor het laatst gelopen (les 6) en ben halverwege afgehaakt wegens pijnlijke kuiten en ik kan nu nog niet normaal en zonder pijn een trap af lopen... Dus ik vrees ook met grote vreze... En ik wil verdorie zoooo graag gaan!!!
Succes!quote:Op zondag 10 mei 2009 16:03 schreef vrolijke-frits het volgende:
Ik ga me zo wagen aan les 1 van het tweede deel van de Start To Run serie. Alleen jammer dat ik het niet als podcast krijg, soit. Ik ga 'm lopen
Dank je, ik ben wel wat te snel van start gegaan en doordat ik al thuis was niet de hele les afgemaakt. Maar dat vormt normaliter geen probleem. Ik heb al een tijdje zonder Evy II gelopen en weet wel dat ik langer dan een half uur kan volhouden. Maar Marurk, heb jij toevallig die serie gewoon als podcast in je iTunes staan? Zoja, zou je die dan ergens kunnen stallen, want ik krijg 'm met geen mogelijkheid als podcast ingesteld en vind dat wel zo handig in verband met die lessen.quote:Op zondag 10 mei 2009 16:09 schreef Marurk het volgende:
[..]
Succes!
Ik ga ook over 2 weken beginnen met StR2.
Zeker en vast (Vlaamsquote:Op zondag 10 mei 2009 17:17 schreef Marurk het volgende:
![]()
Staat hij niet hier dan?
http://bongercorp.com/start2run/
Heb hem gister gelopen. De 1e zes minuten gingen goed, de 2e zes minuten net niet volgehouden, de 3e daarna echter weer wel. Vraag me soms echt af hoe het komt dat het de ene keer wel gaat en de andere keer niet.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:20 schreef Marurk het volgende:
[..]
Enne? Hoe is het gegaan?
Als je nog niet bent geweest: Succes! Je kan het. Gewoon volhouden.
Kijk, dat geeft de burger moed, goed hoorquote:Op zondag 10 mei 2009 22:48 schreef josja het volgende:
Paar weken bezig met StR, kon echt nog geen 2 minuten lopen in het begin (en dat voor iemand die 6 dagen per week op de sportschool bezig is). Net vanmiddag les 24 gelopen, en het ging heerlijk. Eerst die 5 km aan 1 stuk lopen, en daarna voor de 10!
Dat doe je snel, les 24 in een paar weken! Hoe vaak loop je in de week?quote:Op zondag 10 mei 2009 22:48 schreef josja het volgende:
Paar weken bezig met StR, kon echt nog geen 2 minuten lopen in het begin (en dat voor iemand die 6 dagen per week op de sportschool bezig is). Net vanmiddag les 24 gelopen, en het ging heerlijk.
Kilo's zullen er niet zo snel afgaan denk ik omdat je spiermassa toeneemt?quote:Op maandag 11 mei 2009 12:14 schreef Ceehaa het volgende:
Vanochtend les 14 gelopen. Ik dacht die 3 x zes minuten worden zwaar, maar het viel me erg mee..
Ik sta toch echt te kijken hoe snel je conditie vooruit kan gaan. Als ik er aan denk dat aan het begin m'n ademhaling helemaal op hol sloeg bij 3 min. rennen..
Merken jullie trouwens inmiddels wat aan jullie lichaan? Ik merk dat m'n benen wat gespierder worden en m'n buik iets platter, maar geen kilo eraf. Daar doe ik het ook niet per se voor, maar het zal mooi meegenomen zijn!
Mijn benen worden ook gespierder maar dat wil ik juist niet, mijn bovenlichaam moest juist wat breder worden. Maar ik vind beensporten zoals hardlopen en fietsen gewoon het leukstequote:Op maandag 11 mei 2009 12:14 schreef Ceehaa het volgende:
Vanochtend les 14 gelopen. Ik dacht die 3 x zes minuten worden zwaar, maar het viel me erg mee..
Ik sta toch echt te kijken hoe snel je conditie vooruit kan gaan. Als ik er aan denk dat aan het begin m'n ademhaling helemaal op hol sloeg bij 3 min. rennen..
Merken jullie trouwens inmiddels wat aan jullie lichaan? Ik merk dat m'n benen wat gespierder worden en m'n buik iets platter, maar geen kilo eraf. Daar doe ik het ook niet per se voor, maar het zal mooi meegenomen zijn!
Ik loop zo'n 4 keer in de week, maar heb ook wel een beetje gesmokkeld hoor, paar van de dubbele lessen overgeslagenquote:Op maandag 11 mei 2009 12:15 schreef Ceehaa het volgende:
[..]
Dat doe je snel, les 24 in een paar weken! Hoe vaak loop je in de week?
Wel erg knap! Het lijkt me echt geweldig om straks een half uur te kunnen rennen!
Nou ja da's mooi!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik vind het Evy-schema eigenlijk vrij makkelijk te doen. Ben nu 3 weken bezig, maar kan de 5km nu gewoon lopen zonder te stoppen en binnen 30 minuten.
Twintiger afquote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:58 schreef zesje het volgende:
[..]
Nou ja da's mooi!Maar jij bent waarschijnlijk twintiger, man, nooit gerookt en geen overgewicht
Ik vind het niet te snel gaan, eerder te langzaam. Vooral toen opeens drie lessen herhaald werden.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:16 schreef Coelho het volgende:
Voor de niet getrainden: loopt het schema niet veel te snel op?
Kennen jullie myAsics ook en wat vinden "kenners" van het verschil?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Einde bericht
Bedankt!quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:38 schreef Sanderrrr het volgende:
7 a 30 is nogal een verschil ja.. Ik denk dat les 20 dan wel een goede is om mee te beginnen.
Les 19 of 20 van de 5 km-reeks inderdaad.quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:45 schreef Negentien het volgende:
[..]
Bedankt!![]()
Les 20 van de reeks tot 5 km neem ik aan? Ik ga eens even kijken (lees: luisteren)
Held!quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:53 schreef Marurk het volgende:
[..]
Les 19 of 20 van de 5 km-reeks inderdaad.
Les 19: 5' - 1' - 6' - 2' - 7' - 2' - 8' - 1'
Les 20: 8' - 1' - 8' - 2' - 8' - 1' - 8' - 1'
(vet gedrukt = hardlopen, niet-vetgedrukt = wandelen)
Zelf vind ik les 19 wel een mooie om mee te beginnen (eerste les van de week).
Kodu's delen we hier niet uit, maar je mag wel gewoon bedanken!quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:55 schreef Negentien het volgende:
[..]
Held!
Morgenvroeg ga ik (bij de opkomende zon) beginnen met les 19.
Kudo's voor degene die die podcasts host btw!![]()
Irritante muziek is dat ja.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:32 schreef josja het volgende:
Net terug van de laatste les, overmorgen 30 minuten achter elkaar lopen. Zie er best tegenop, maar aan de andere kant wel lekker mijn eigen playlist, nooit meer World hold on en Love generation
In de tweede serie is de variatie al helemaal ver te zoekenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:32 schreef josja het volgende:
Net terug van de laatste les, overmorgen 30 minuten achter elkaar lopen. Zie er best tegenop, maar aan de andere kant wel lekker mijn eigen playlist, nooit meer World hold on en Love generation
Topquote:Op maandag 18 mei 2009 19:58 schreef WD.40 het volgende:
Vandaag les 11 serie 2 gelopen. Iets meer dan 9km in ca. drie kwartier. En het ging me eigenlijk vrij gemakkelijk af, getuigt ook de lichte versnelling aan het einde van de les. Aangezien mijn gemiddelde snelheid meestal zo rond de 12 km/u ligt, lijkt dat (op dit moment) mijn ideale snelheid (als je die al kunt hebben), maar misschien moet ik mij tot maar als doel gaan stellen de 10 km binnen 45 min te rennen.
quote:Op maandag 18 mei 2009 20:22 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik ben ook net terug. Les 23 van StR serie 1 gelopen: 7,32 km gelopen in 32 minuten 40 seconden (snelheid: 4'27'' per km). Ben zeer tevreden.
Ja, ik moet ook nog oefenen op de 10 km. Was wel echt moe na die run.quote:Op maandag 18 mei 2009 20:39 schreef WD.40 het volgende:
[..]
Netjes, dat zou mijn streefsnelheid moeten zijn, wil ik die 10 km binnen 45 min kunnen lopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Einde bericht
iPod shuffle of Zen stone!quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:46 schreef Superheld het volgende:
Wil het binnenkort ook maar eens gaan doen, nou zoek ik alleen nog een (goedkope) fatsoenlijke mp3 speler er voor... Iemand een webshop oid voor goede mp3 spelers die ook hanteerbaar zijn met hardlopen?
Heb een Sport mp3 gekocht, ben er erg tevreden over. http://www.sportmp3.nl/quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:46 schreef Superheld het volgende:
Wil het binnenkort ook maar eens gaan doen, nou zoek ik alleen nog een (goedkope) fatsoenlijke mp3 speler er voor... Iemand een webshop oid voor goede mp3 spelers die ook hanteerbaar zijn met hardlopen?
Ben ik de enige die zich stoort aan het woord rennen in het dagelijks leven? Rennen doe ik als de trein bijna vertrekt en ik met wandelen te laat ga komen. Hardlopen is de sport die ik beoefen.quote:
Ik ben net terug van het lopen, valt niet mee met 20 graden en die benauwdheid buiten. Redelijk kapot gegaanquote:Op woensdag 20 mei 2009 20:35 schreef Marurk het volgende:
Ik ga zo ook maar weer eens rennen.
Ben wel beetje moe in mijn benen, maar ga toch maar denk ik.
Douche is idd heerlijk na het lopen, maar ik blijf altijd na het douchen zo lang nadampen. Tips om dat te voorkomen? Ik wacht al bijna een uur tussen lopen en douchen, en de douche gaat op lauw ipv warm.quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik ben net terug van het lopen, valt niet mee met 20 graden en die benauwdheid buiten. Redelijk kapot gegaan, maar niets wat een douche niet kan goedmaken..
"Cooling down" doen voordat je gaat douchen. Het lichaam moet nog even de inspanning verwerken die je hebt gedaan, met een cooling down zorg je ervoor dat alle schadelijke stoffen in je lichaam nog even uit je ledematen gaan (zorgt voor minder verzuring en spierpijn dag later) het bloed in je lichaam moet dat allemaal nog transporteren en afvoeren.. en even goed water drinken of Isotone drank om het verloren vocht wat op te vangen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:00 schreef Coelho het volgende:
[..]
Douche is idd heerlijk na het lopen, maar ik blijf altijd na het douchen zo lang nadampen. Tips om dat te voorkomen? Ik wacht al bijna een uur tussen lopen en douchen, en de douche gaat op lauw ipv warm.
Eigenlijk heb je gelijk.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:44 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ben ik de enige die zich stoort aan het woord rennen in het dagelijks leven? Rennen doe ik als de trein bijna vertrekt en ik met wandelen te laat ga komen. Hardlopen is de sport die ik beoefen.
Niks persoonlijks overigens MarurkGewoon een random irritatie van mij.
Ik heb dat juist met lopen. Lopen vind ik wandelen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:44 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ben ik de enige die zich stoort aan het woord rennen in het dagelijks leven? Rennen doe ik als de trein bijna vertrekt en ik met wandelen te laat ga komen. Hardlopen is de sport die ik beoefen.
Niks persoonlijks overigens MarurkGewoon een random irritatie van mij.
Dat is toch best netjes. Ik sta zelf aan de vooravond van de tweede serie, maar hoe zit dat met versnellen dan? Hoeveel versnel je daadwerkelijk?quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:15 schreef WD.40 het volgende:
Net terug van les 11 serie 2. Ging het de vorige keer zo lekker, dit keer leek het een totale off-day te worden, te snel van start, stront in de benen, fikse tegenwind, steek in de zij......, en dat n.b. in een les met 7x een versnelling. Wellicht ik daardoor toch een gemiddelde snelheid 7.08km en 4'48"/km heb gehaald
Hoewel het gevoel tijdens de les (wilde lopen/rennen zeggen, maar dat is schijnbaar not donequote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:52 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Dat is toch best netjes. Ik sta zelf aan de vooravond van de tweede serie, maar hoe zit dat met versnellen dan? Hoeveel versnel je daadwerkelijk?
Okay, dat is prima te overzien dus. Ik ga er mee aan de slag, misschien wel vandaag.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:36 schreef WD.40 het volgende:
[..]
Hoewel het gevoel tijdens de les (wilde lopen/rennen zeggen, maar dat is schijnbaar not done) iets anders zei, was ik zelf gezien het resultaat achteraf ook erg tevreden.
Wat betreft die versnellingen; gedurende de les loop je zonder rustpauzes zoveel mogelijk op een constante snelheid, maar moet je een aantal keer een halve danwel een hele minuut je snelheid verhogen, waarna je weer je 'normale' snelheid moet aanhouden
Ik heb gewoon Nike+, moet zeggen dat het de motivatie bevorderd, elke week zie ik die statistiekjes steeds beter worden van wat ik allemaal gelopen heb..quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:10 schreef Coelho het volgende:
Ben waarschijnlijk weer eens aan het doorslaan, maar heb nu ik sinds een maand of 2 fanatiek ben gaan fietsen en lopen mijn zinnen gezet op een Garmin Forerunner 405. Meer mensen met dit wonderschone apparaat?
Op zich lijkt Nike+ me ook wel wat, vanwege de community, maar ik heb én geen iPod (en ben niet van plan er een aan te schaffen), én ik lees overal dat Nike+ behoorlijk onnauwkeurig is. Weet niet of dat ook jullie ervaring is?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik heb gewoon Nike+, moet zeggen dat het de motivatie bevorderd, elke week zie ik die statistiekjes steeds beter worden van wat ik allemaal gelopen heb..
Weliswaar tijdelijk niet verkrijgbaar, maar Nike+ heeft ook een versie met Sportband. Hierbij heb je geen Ipod nodig. Het blijft echter een stappenteller en werkt niet op GPS, dus 100% nauwkeurig is het nooit. Alhoewel ik hem al een paar gekalibreerd heb, waarbij bleek dat de Nike+ op een paar kilometer er minder dan 10m. naast zat. Maar zoals Mr. Noodle al zegt is het bij mij ook vooral een stimulans/motivatie. Bovendien ben je voor een goede hartslagmeter (met GPS) al snel meer dan ¤100 kwijt, terwijl de NIke+ een stuk goedkoper is.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 10:15 schreef Coelho het volgende:
[..]
Op zich lijkt Nike+ me ook wel wat, vanwege de community, maar ik heb én geen iPod (en ben niet van plan er een aan te schaffen), én ik lees overal dat Nike+ behoorlijk onnauwkeurig is. Weet niet of dat ook jullie ervaring is?
Goed bezig! (vooral met het weer vandaagquote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:21 schreef Chicolate het volgende:
Vandaag gestart met les 1 serie 1. Ik moest wel lachen om het aansporende commentaar van Evy, deze les is conditioneel eigenlijk veel te gemakkelijk voor me dus ik had geen aansporing nodig. Maar ik moet voorzichtig doen met mijn knie, dus voorlopig blijf ik het schema netjes volgen
. Maandag les 2.
Ik ben bewust in de felle zon gaan lopen: dan koel je niet zo snel af tijdens het wandelen (en krijg ik het warm, dus ga zweten, dan heb ik nog het gevoel dat ik iets gedaan hebquote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:41 schreef Negentien het volgende:
[..]
Goed bezig! (vooral met het weer vandaag). Het commentaar van Evy vind ik ook altijd wel lachen. Ben je heel goed aan het lopen en dan hoor je opeens 'Kom op, niet afzwakken nou!'
Inderdaad, ik ga morgen weer eens. Al vond ik het laatst toch wel fijn dat ze even commentaar gaf. Ik was echt dood en dan zegt ze opeens iets van 'nog héél even' met zo'n mooi vlaams accent.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:46 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik ben bewust in de felle zon gaan lopen: dan koel je niet zo snel af tijdens het wandelen (en krijg ik het warm, dus ga zweten, dan heb ik nog het gevoel dat ik iets gedaan heb). Maandag wordt het 28 graden hoorde ik net, ga ik dan weer lekker in de zon lopen
. Maar heb je net 3 stappen in je eerste les gezet "Je bent goed bezig!"
Even een aparte playlist van maken en die op je iPod zetten, bij mij werkt het wel..quote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:59 schreef KellyPelly het volgende:
Ik heb vanmorgen les 19 van de eerste serie gelopen. Viel me niks tegen! Kon het gewoon prima uitlopen. Ik heb vorig jaar bijna het hele schema gelopen, ben tot ongeveer les 26 gekomen. Maar door vakantie en andere bezigheden is er toen de klad in gekomen. Wel gewoon doorgegaan met andere sporten, dus mn conditie was nog redelijk op peil. Maar vanmorgen dus voor het eerst sinds lange tijd weer met Evy gelopen
Vond het wel weer super leuk (die backstreet boys muziek), ik wil ook graag de tweede serie gaan doen, dus nu weer vol zien te houden.
Ik had trouwens wel problemen om de lessen op de ipod te krijgen. Er wil maar 1 les tegelijk in itunes... Dus als ik weer verder wil moet de oude les verwijderd en de nieuwe les weer er op. Best irritant! Hebben daar meer mensen last van?
Dankje, zal het straks even proberen!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Even een aparte playlist van maken en die op je iPod zetten, bij mij werkt het wel..
Dat is zo lekker hè, als je aan het lopen bentquote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:49 schreef Negentien het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ga morgen weer eens. Al vond ik het laatst toch wel fijn dat ze even commentaar gaf. Ik was echt dood en dan zegt ze opeens iets van 'nog héél even' met zo'n mooi vlaams accent.
Woa, goed gedaan! Ik heb het mooi uitgesteld tot vanavond. (Het liefst zo laat mogelijk, bij zonsondergang)quote:Op zondag 24 mei 2009 13:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
Pfff, wat warm was het net met lopen zeg..
Ben gisterenavond geweest (rond 21.00 uur). En toen was het nog warm/benauwd.quote:Op zondag 24 mei 2009 13:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
Pfff, wat warm was het net met lopen zeg..
Toen heb ik wel eens om 06.00 uur de hardloopschoenen aan gedaan.quote:Op zondag 24 mei 2009 14:45 schreef Cyclonist het volgende:
Ik wilde vandaag eigenlijk rond 4 uur gaan, maar zo tegen de avond is het waarschijnlijk wel een stuk beter te doen inderdaad. Van de andere kant, hoe moet dat straks in juli/augustus als we het nu al te heet hebben
Tegen een uur of 21/22 is het ook in de zomer goed te doenquote:Op zondag 24 mei 2009 14:45 schreef Cyclonist het volgende:
Ik wilde vandaag eigenlijk rond 4 uur gaan, maar zo tegen de avond is het waarschijnlijk wel een stuk beter te doen inderdaad. Van de andere kant, hoe moet dat straks in juli/augustus als we het nu al te heet hebben
Jij bent ook een vrouw toch? Mp3speler gewoon in je top/bh proppen, werkt primaquote:Op zondag 24 mei 2009 15:24 schreef zesje het volgende:
Om 13:00 uur les 11 gelopen 8x2 min. net als vorige week maar pfff wat scheelt dat veel zeg die warmte! Vorige week ging diezelfde les me veel makkelijker af. Ik moet trouwens ook een kniebroek met zak. Ik denk ik klem mijn mp3 speler wel tussen de band maar die lag binnen een paar min op straat. Gelukkig doet ie het nog.
Het wordt ook tijdens de lessen zelf gezegd dat je de volgende dag een rustdag moet nemen. Je loopt in principe 3x per week. In de OP staat een linkje naar het loopschema, incl rustdagen.quote:Op zondag 24 mei 2009 20:42 schreef Kaasvla het volgende:
Ik wil ook beginnen met hardlopen, heb ook die start2run mp3's gedownload en ga
zo meteen nog even les 1 doen. Hoe gaat dit eigenlijk in zijn werking, om de dag een nieuwe les oid?
Ik had begrepen dat 3x per week hardlopen een goed ritme is, dus dan 3 lessen in een week, klopt dat?
Goeie tip wel!quote:Op zondag 24 mei 2009 22:18 schreef WD.40 het volgende:
Les 11 hiervoor bleek al les 12 te zijn. Vanavond dus voor de tweede keer les 12 serie 2 gelopen. Met nagenoeg dezelfde snelheid; 4'51"/km. Temperatuur was prima te doen, maar 1 kleine tip; ga niet het zweet van je voorhoofd afvegen, als je vlak daarvoor pepers heb gesneden
Frits, hoe werkt dat Nike+? Is dat dat je speciale Nikes moet hebben en een ipod?quote:Op maandag 25 mei 2009 15:14 schreef vrolijke-frits het volgende:
Hups les 1 van de tweede serie is aangevangen![]()
Het ging toch best lekker
5.38 km in 30'09" dus 5'38" min/km en 415 calorieën verbrand.
Wat goed van je Sas!quote:Op maandag 25 mei 2009 17:51 schreef sassa het volgende:
[..]
Frits, hoe werkt dat Nike+? Is dat dat je speciale Nikes moet hebben en een ipod?
Het is echt heerlijk, en zo ontzettend vet als je steeds je grenzen verlegd!quote:Op maandag 25 mei 2009 17:51 schreef sassa het volgende:
Ik ben ook begonnen met start 2 runMorgen les 5. Vind het echt leuk om te doen!
Maar je zult zien dat de volgende les al beter gaat!quote:Op maandag 25 mei 2009 18:33 schreef Poezebeest het volgende:
Les 20 vandaag gehad, viel me alleszins mee. Hoewel de laatste keer 8 min wel de laatste 2 min zwaar waren. Ik kreeg zelfs kippenvel, was niet fijn. Maar mocht snel wandelen en toen was het zo over.
Ok nouja, het klinkt wel leuk. Misschien ga ik t nog wel een keer aanschaffen.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:14 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Wat goed van je Sas!
Je hebt er in ieder geval een iPod voor nodig ja. Die Nikes hoeven niet persé, zijn alleen handig omdat er in de zool een uitsparing zit voor de sensor. Je kunt ook een clipje kopen waar je die sensor in doet en die je op je schoen vast maakt zodat 'ie ook gewoon registreert. Je moet wel op goede schoenen lopen hè, anders gaat het snel fout!
Ja, het geeft me echt een lekker gevoel als ik zo een les heb uitgelopen. Al stellen de eerste lessen nog niet zoveel voor natuurlijk. (Maar ik vind het met mijn conditie van -30 wel genoeg voor nuquote:Op maandag 25 mei 2009 18:15 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Het is echt heerlijk, en zo ontzettend vet als je steeds je grenzen verlegd!
Je loopt nu al op me uit!quote:Op maandag 25 mei 2009 21:20 schreef Chicolate het volgende:
Net les 2 gelopen, ging weer prima. Wel wat last van mn ademhaling, laatste minuut behoorlijke steken in mn zij, dat was wat minder prettig. Ademhaling is mn grote struikelblok. Maargoed, woensdag of donderdag hopelijk les 3.
Duh, ik ben ook een dag eerder begonnenquote:
Dat is al een goed begin, genoeg mensen die gewoon op oude gympies gaan lopen hoor. Dat vinden je schenen en gewrichten niet zo leuk! Goed bezig dus!quote:Op maandag 25 mei 2009 20:39 schreef sassa het volgende:
[..]
Ok nouja, het klinkt wel leuk. Misschien ga ik t nog wel een keer aanschaffen.
Ja ik heb asics gekocht. Gewoon een simpele hardloopschoen, en mocht ik het nou over een jaar nog doen (wat ik wel van plan ben) dan ga ik echt goede halen.
Ja, ik heb zelfs een keer met mijn armen omhoog gestaan toen ik een zware les had uitgelopenquote:Ja, het geeft me echt een lekker gevoel als ik zo een les heb uitgelopen. Al stellen de eerste lessen nog niet zoveel voor natuurlijk. (Maar ik vind het met mijn conditie van -30 wel genoeg voor nu)
Ik ookquote:Op maandag 25 mei 2009 22:22 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ja, ik heb zelfs een keer met mijn armen omhoog gestaan toen ik een zware les had uitgelopen
Ik heb daarna ook wel even snel om me heen gekeken of iemand het gezien hadquote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:30 schreef Negentien het volgende:
[..]
Ik ook
Gelukkig loop ik vaak in de bossen, waar je toch geen hond tegenkomt..
Ik begon gewoon op mijn oude sportschoenen, maar dat was ook al niet goede hoorde ik. Dus maar snel die andere gehaald.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:22 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Dat is al een goed begin, genoeg mensen die gewoon op oude gympies gaan lopen hoor. Dat vinden je schenen en gewrichten niet zo leuk! Goed bezig dus!![]()
[..]
Ja, ik heb zelfs een keer met mijn armen omhoog gestaan toen ik een zware les had uitgelopen
Misschien moet je eens goed stretchen nadat je terugkomt van het hardlopen, dat wil wel eens helpenquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:37 schreef zesje het volgende:
Ik "moet" vanavond les 12 en dat betekent dat ik vanaf nu in elke les wel 5 min. of langer aan 't lopen ben en ik zie er als een berg tegenopIk trek het conditioneel best redelijk alleen mijn onderbenen zijn pijnlijk en stijf na elke les. Ik kom soepel thuis, ga douchen en strompel vervolgens echt de trap af vanwege pijnlijke kuiten. Dat is eigenlijk pas over na een dag of 3/4. Zou ik nu beter 2x per week ipv 3x per week kunnen trainen denken jullie?
quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:37 schreef zesje het volgende:
Ik "moet" vanavond les 12 en dat betekent dat ik vanaf nu in elke les wel 5 min. of langer aan 't lopen ben en ik zie er als een berg tegenopIk trek het conditioneel best redelijk alleen mijn onderbenen zijn pijnlijk en stijf na elke les. Ik kom soepel thuis, ga douchen en strompel vervolgens echt de trap af vanwege pijnlijke kuiten. Dat is eigenlijk pas over na een dag of 3/4. Zou ik nu beter 2x per week ipv 3x per week kunnen trainen denken jullie?
Dat. Maar het is dan wellicht ook verstandig om je eerst even warm te lopen en dan even te stretchen, dan zijn je spieren warm en klaar voor een inspanning. Evy vertelde me dat je niet zomaar koud mag gaan stretchen, dus eerst een kleine warming up.quote:Op woensdag 27 mei 2009 11:18 schreef Negentien het volgende:
[..]
Misschien moet je eens goed stretchen nadat je terugkomt van het hardlopen, dat wil wel eens helpen
Hehe, jammer genoeg had ik mijn pompoms niet mee, anders had ik er echt zoquote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:30 schreef sassa het volgende:
[..]
Ik begon gewoon op mijn oude sportschoenen, maar dat was ook al niet goed hoorde ik. Dus maar snel die andere gehaald.
Ja ik zie je al helemaal staan zo met je armen.![]()
![]()
Ik heb net les 5 gelopen. Donderdag les 6. Lekker!
Dat zou 20 km/h zijn. Gezien het wereldrecord op zo'n 27 minuten staat, lijkt me dat nogal straf.. Maar het is een nobel streven.quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:10 schreef WD.40 het volgende:
Net terug van les 13 serie 2; lekker vlak gelopen (op een dip aan het begin, maar toen moest ik ff wachten bij het oversteken, gemiddeld zo'n 4'42"/km. Sinds ik mij heb voorgenomen de 10 km binnen een half uur te lopen heb ik dus ondertussen al bijna een halve minuut van mijn gemiddelde/ideale snelheid gehaald
.
Dat moet je je gemiddelde terug gaan brengen naar 3'00''/km, en geloof me, dat is snel.quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:10 schreef WD.40 het volgende:
Net terug van les 13 serie 2; lekker vlak gelopen (op een dip aan het begin, maar toen moest ik ff wachten bij het oversteken, gemiddeld zo'n 4'42"/km. Sinds ik mij heb voorgenomen de 10 km binnen een half uur te lopen heb ik dus ondertussen al bijna een halve minuut van mijn gemiddelde/ideale snelheid gehaald
.
Of anders lees je mijn reactie twee berichten terugquote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:48 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dat moet je je gemiddelde terug gaan brengen naar 3'00''/km, en geloof me, dat is snel.
Dat houd je nooooooooooit een half uur lang vol.
5 km in 15 minuten moet nog wel te doen zijn (wereldrecord staat iets op 12 minuten).
Oepsquote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:56 schreef WD.40 het volgende:
[..]
Of anders lees je mijn reactie twee berichten terug
quote:Op zondag 24 mei 2009 18:57 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Jij bent ook een vrouw toch? Mp3speler gewoon in je top/bh proppen, werkt prima![]()
Nee hoor, er zijn genoeg mensen die hem ook zwaar vondenquote:Op maandag 1 juni 2009 21:10 schreef _Arual_ het volgende:
Ben ik de enige die de eerste les zwaar vond?!
Ik heb wel een goeie conditie, dus die eerste les was een eitje conditioneel gezien. Ik merk wel dat ik andere spieren gebruik als met andere sporten als ik weer eens begin met lopen! Dus das vooral wennen!quote:Op maandag 1 juni 2009 21:10 schreef _Arual_ het volgende:
Ben ik de enige die de eerste les zwaar vond?!
En we zouden gelijk op lopenquote:Op maandag 1 juni 2009 21:25 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik zit overigens alweer bijna een week stil, knie verdraaid dus hardlopen is weer te pijnlijk. Weekje rust en dan hoop ik dat ie het weer doet.
Ik ben 2 maanden geleden geopereerd aan mijn knie, oa meniscus gescheurd, die kan nog vrij weinig hebbenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:49 schreef JedaiNait het volgende:
Vervelend van die knie trouwens. Dat is wel het grootste nadeel van hardlopen. Het is vrij blessure gevoelig en met name met je knieen moet je ERG oppassen.
Ik ben net terug van les 5. Gaat nog prima allemaal. Vandaag de eerste les zonder stukjes van 1 minuut. Daar ben ik wel blij mee, want 1 minuut vond ik toch telkens wel te kort. Drie minuten vind ik nu een mooie afstand, maar dat zal vast snel oplopen.
Nou, kan je vertellen dat ik les 1 ook zwaar vond hoor! heb echt 0,0 conditie en ging echt half dood bij les 1. En dan Evy die vrolijk iets roept van zie je hoe makkelijk het is!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:17 schreef _Arual_ het volgende:
@jedainait: ik heb net ook een verschrikkelijke preek van mijn man gehad, dat ik me met dit soort dingen altijd vergelijk met anderen, en da'k eens zonder na te denken dingen moet doen. Rennen bijvoorbeeld.
Haha! De meeste mensen die zo beginnen zullen het misschien niet de wereld in schreeuwen, misschien is mijn beeld van de startende Evy-loper daarom wat vertekend.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:21 schreef sassa het volgende:
[..]
Nou, kan je vertellen dat ik les 1 ook zwaar vond hoor! heb echt 0,0 conditie en ging echt half dood bij les 1. En dan Evy die vrolijk iets roept van zie je hoe makkelijk het is!
Gister les 7 gelopen in die warmte. Ging erg lekker! Morgen les 8
Nog niet bij les 17. Ik had het meer vanaf les 22. Dan moet je best lang rennen, en dan wil je soms echt stoppen. Maar toch: blijf doorzetten!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:10 schreef Ceehaa het volgende:
Haha, goed bezig Arual!!
Ik heb nu een week niet gerend. Door de steeds saaier wordende muziek en de nu toch beste lang ren-stukken had ik opeens geen zin meer.Morgen toch maar weer gaan, want ik wil echt m'n conditie verbeten en die 5 km uitlopen. Morgen dus gewoon les 18 (zeg ik streng tegen mezelf).
Zijn er meer mensen die rond les 17 opeens Evy-moe werden?
Had precies hetzelfde.quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:09 schreef Ceehaa het volgende:
Gezellig samen rennen!
Ik heb vanochtend les 18 gedaan en het ging goed! Vond het weer echt lekker en weet nu weer waarom ik het ook alweer zo leuk vond. Ik had wel een paar momentjes waarop ik even dacht "Ik wil NU dat het renstuk voorbij is", maar even later ging dat weer weg.
Als ik nu al soms verlang naar het einde van renstukjes, hoe moet dat dan als ik een half uur aan één stuk ga rennen??![]()
Het is niet zo zeer dat ik op zo'n moment niet meer kan, ik begin het gewoon wat saai te vinden. Ik heb dan zin in afwisseling (even ander tempo lopen, andere muziek). Ik hoop dan maar dat het aan de muziek ligt en dat ik het straks met m'n eigen muziek niet meer heb.
Op naar les 19!
Hup, schoenen aan en gaan jij!quote:Op zondag 7 juni 2009 11:33 schreef Ceehaa het volgende:
Ik ben alweer bijna een week niet geweest![]()
Morgen moet ik ECHT.
Op www.hardloopkalender.nl staat een groot aantal lopen, maar ik weet niet of alle lopen hierop genoemd staanquote:Op zondag 7 juni 2009 13:43 schreef Negentien het volgende:
Poehoee, vandaag was zwaar!
het lijkt mij overigens wel leuk om eens aan een wedstrijd (5km) mee te doen na de lessen. Weet iemand een soort van hardloopkalender te vinden op internet?
Nouja, nu nog niet, maar als ik straks wat verder ben danquote:Dat doe je zo:
Neem de volgende URI over en verander 3315 door de 4 cijfers van jouw postcode en vervang de 10 door de straal (in km) waarbinnen jij de loopjes op wilt nemen in de feed. Voila.
http://www.hardloopkalender.nl/rss-loopagenda-postcode.xml?postcode=3315&straal=10
quote:Op maandag 8 juni 2009 10:09 schreef Ceehaa het volgende:
Ren je wel in een rustig tempo? Je hoeft niet te sprinten hè. Het helpt ook om in te ademen door je neus en uitademen door je mond, ook in een rusitg tempo. Ik had ook de neiging om vooral veel naar lucht te happen, maar ik vergat dat fatsoenlijk uit te ademen. Daar kreeg ik een hele onrustige ademhaling van waardoor ik niet lekker liep. Dit hielp bij mij.
Maar... ik ben zelf vandaag weer niet geweest. Ik weet het, sla me maar! Ik werd pas laat wakker. Ik woon midden in de stad en het is overal zo druk als je later op de dag gaat. 's Avonds kan eventueel nog, maar ik loop 's ochtens het beste met een lege maag en nog geen sigaretten achter de kiezen. Ja, ben een roker ook nog. Ik ga me nu kapot schamen in een hoekje..
Wat een stom excuusquote:Op maandag 8 juni 2009 10:09 schreef Ceehaa het volgende:
Ik woon midden in de stad en het is overal zo druk als je later op de dag gaat.
en waarom dan niet? We hebben hier in het grote, drukke Amsterdam ook gewoon trottoirs enzo hoorquote:Op maandag 8 juni 2009 12:22 schreef _Arual_ het volgende:
Ik zou ook niet in een drukke stad willen rennen.
Ik ga er eens op letten, bedankt voor de tip! Ik ga vanavond weer een poging doenquote:Op maandag 8 juni 2009 10:09 schreef Ceehaa het volgende:
Ren je wel in een rustig tempo? Je hoeft niet te sprinten hè. Het helpt ook om in te ademen door je neus en uitademen door je mond, ook in een rusitg tempo. Ik had ook de neiging om vooral veel naar lucht te happen, maar ik vergat dat fatsoenlijk uit te ademen. Daar kreeg ik een hele onrustige ademhaling van waardoor ik niet lekker liep. Dit hielp bij mij.
Dat idee van die saaie muziek had ik dus ook, maar op de eoa manier luister ik er niet echt naar. T'is meer muzak en het helpt me te onstspannen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:58 schreef Marurk het volgende:
[..]
Had precies hetzelfde.
Ik had serie 1 afgerond om en nabij oktober/november. Toen begon het koud te worden en heb ik tot de lente niet tot nauwelijks meer gerend.
Soms is het gewoon kut als je aan het lopen bent. Dan zit je zo te denken "Ik moet nog ** minuten". Of "bah wat duurt dat lang". Als je de les uitloopt, heb je wel een lekker/fijn gevoel, maar soms is het echt kut tijdens het hardlopen. Hoe dat komt weet ik niet. Je bent in ieder geval niet de enige.
Vraag me inderdaad ook af hoe ik dit straks moet gaan doen tijdens de tweede serie (10 km).Dan ben je dus een dik uur aan het hardlopen op van die saaie muziek. Weet niet of ik dat ga volhouden.
En al helemaal niet als je ook nog die versnellingen hebt tussendoor (je moet dan om de zoveel tijd een paar minuten met een hoger tempo gaan lopen).
Ook in een drukke stad zijn er plekken waarbij je geen stoplichten tegen komt, als je op de stoep loopt (of in een park) hoef je geen fietsers te ontwijken. Je kan je Ipod natuurlijk ook iets zachter zetten zodat je je meer bewust bent van je omgeving.quote:Op maandag 8 juni 2009 12:46 schreef Ceehaa het volgende:
Ja tuurlijk, maar ook veel fietsers en auto's die je moet ontwijken, stoppen voor stoplichten enz. En met een i-pod op hoor je ook niks aankomen, dus moet je nog beter opletten. Ik vind het niet relaxed lopen, maar jij misschien wel. Prima.
Dit dus. Baal nu al als een fietser recht op me af komt rijden. En je zult vaker moeten stoppen ivm oversteken.quote:Op maandag 8 juni 2009 12:46 schreef Ceehaa het volgende:
Ja tuurlijk, maar ook veel fietsers en auto's die je moet ontwijken, stoppen voor stoplichten enz. En met een i-pod op hoor je ook niks aankomen, dus moet je nog beter opletten. Ik vind het niet relaxed lopen, maar jij misschien wel. Prima.
Ik loop eerst altijd een paar minuutjes te klooien met mijn MP3-speler, dus dan kan ik altijd mooi inlopen. Soms pak ik ook de fiets en rij ik naar de bossen, heb je ook alvast een warming up gehad.quote:Op maandag 8 juni 2009 17:47 schreef Coelho het volgende:
Hoe starten jullie een programma van Start to Run? Gewoon deur uit en meteen beginnen met lopen, of warming up (inlopen en/of strekken)? Of is inlopen pas later in het programma van toepassing, als je eerste blok meteen 5 minuten of meer is?
Eerst 3 minuutjes inlopen (altijd naar hetzelfde bruggetje in de buurt van mn huis), rekken/strekken, mp3 aan, in top proppen, stukje richting park wandelen en gaan rennen zodra evy dat zegtquote:Op maandag 8 juni 2009 17:47 schreef Coelho het volgende:
Hoe starten jullie een programma van Start to Run? Gewoon deur uit en meteen beginnen met lopen, of warming up (inlopen en/of strekken)? Of is inlopen pas later in het programma van toepassing, als je eerste blok meteen 5 minuten of meer is?
Toevoeging: een landelijke omgeving heeft ook zo zijn dingen.quote:Op maandag 8 juni 2009 12:22 schreef _Arual_ het volgende:
Ik zou ook niet in een drukke stad willen rennen.
Ik maak steeds wat mee tijdens het hardlopen...quote:Op maandag 8 juni 2009 21:07 schreef Ceehaa het volgende:
Haha, mooi verhaal!
Way to go! Welke les zit je nu op?quote:Op woensdag 10 juni 2009 20:14 schreef _Arual_ het volgende:
Tsja, als ik nu niet door de regen ga lopen, wordt het in de herfst helemaal niks natuurlijk.
* _Arual_ trekt kort broekje en shirt aan. Ril.
Dit was de vijfde les. En het ging opeens echt heeeel hard regenen. Tot op mijn huid nat... Op zich vond ik het niet erg om in de regen te rennen, ik maakte me alleen zorgen om mijn iPod en (achteraf) om mijn schoenen <spons-alert>. En het naar huis lopen aan het einde wasquote:Op woensdag 10 juni 2009 21:09 schreef sassa het volgende:
[..]
Way to go! Welke les zit je nu op?
Ik ben net ook geweest voor les 11. De les stopte alleen opeens ergens net na het midden dus maar gewoon doorgelopen met mijn horloge erbij.
Volgende week gewoon al 7 minuten rennen
Picsquote:Op woensdag 10 juni 2009 20:14 schreef _Arual_ het volgende:
* _Arual_ trekt kort broekje en shirt aan. Ril.
Ja een beetje regen is niet erg, soms zelfs wel lekker afkoelend, maar een echte hoosbui vind ik niks hoorquote:Op woensdag 10 juni 2009 21:24 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dit was de vijfde les. En het ging opeens echt heeeel hard regenen. Tot op mijn huid nat... Op zich vond ik het niet erg om in de regen te rennen, ik maakte me alleen zorgen om mijn iPod en (achteraf) om mijn schoenen <spons-alert>. En het naar huis lopen aan het einde was
Ik heb mijn iPod al rennend in mijn BH gefrot. Ik was echt charmant vandaagquote:Op woensdag 10 juni 2009 21:32 schreef sassa het volgende:
[..]
Ja een beetje regen is niet erg, soms zelfs wel lekker afkoelend, maar een echte hoosbui vind ik niks hoorHeeft je ipod het wel overleefd?
Volgens mij sjoemelt Evy inderdaad! Soms dan ben ik voor mijn gevoel al aan het einde van de 3 minuten en dan roept ze vrolijk dat de eerste minuut er alweer op zit en je zo goed bezig bent haha! Maargoed, bij mij is het alleen gevoelsmatig. Misschien ren je het laatste stukje harder ofzo?
Ik wil het ook niet checken, denk ik. Ik heb een tijdje aan spinning/rpm gedaan, het deed me dan geen goed als ik een klok voor mijn neus had.quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:36 schreef Ceehaa het volgende:
Goed dat je toch gegaan bent ondanks de regen!
Ik heb ook weleens het idee gehad dat de tijden soms niet kloppen. Twee minuten die veel te lang duren. Maar ik heb het nooit echt gecheckt.
Morgen 4 x 8 minuten en daarna 10, 10, 12. Het wordt echt serieus nu!! Heb er wel weer zin in. Ik ben elke keer zo benieuwd hoe ik het er vanaf breng. Het begint nu wel als een overwinning te voelen, want ik was vroeger echt een gymkneusje.
Ik houd jullie hier op de hoogte. Als het me niet lukt verdwijn ik weer stilletjes uit dit topic.quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:40 schreef Ceehaa het volgende:
Ik denk ook bij elke vermeerdering in minuten dat het me nooit lukt, maar op de één of andere manier lukt het toch steeds weer. En nu gaan 8 minuten rennen makkelijker dan de 3 minuten van een paar weken geleden. Je conditie gaat echt ongemerkt wel vooruit hoor!
Ja dat komt wel goed hoor! Ik ging bij les 1 echt dood. Lukte me ook niet in 1 keer. Kon die 3 minuten gewoon niet volhoudenquote:Op woensdag 10 juni 2009 21:45 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik houd jullie hier op de hoogte. Als het me niet lukt verdwijn ik weer stilletjes uit dit topic.
Ik vind mezelf zo stoer dat ik vanavond tóch gegaan ben
We lopen gelijk..quote:
Dat herinner ik me ook nog ja. Ik heb drie keer gecheckt of ik wel de goede les had gelopen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:16 schreef _Arual_ het volgende:
Ik raakte helemaal van slag door het begin van les 6: We gaan grenzen verleggen! We gaan deze keer voor het eerst 3 keer 3 minuten lopen. Maar in les 5 loop je toch ook al 3 keer 3 minuten?
Gekneusde ribben zijn zwaar klote!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:58 schreef zesje het volgende:
Ben gisteren ook weer begonnen na 2 weken gekneusde rib. Ik zou verder moeten met les 14 maar heb maar even een stapje terug gedaan naar les 11, de 8 x 2 minuten en ging erg lekker![]()
Verder vandaag de Asics test gedaan waar ik me voor had opgegeven. Ik moest lopen op een loopband en dat werd gefilmd en werd gekeken hoe mijn techniek was. Nou die bleek niet verkeerd, lichtelijk proneren maar niet zodanig dat ik andere schoenen hoefde. Omdat ik dat ook weer uitspaarde heb ik mezelf maar verwend met wat loopkleding van Reebok alles in den uitverkoop
Extreem pijnlijk ja.. Je merkt het gewoon bij alles wat je doet, liggen, staan, lopen, tillen, bukken..auwa!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 18:12 schreef Negentien het volgende:
Gekneusde ribben zijn zwaar klote!
Asics test? Waar kun je dat laten doen dan? Sportzaak, intersport?
Topquote:Op maandag 15 juni 2009 11:29 schreef yavanna het volgende:
Eind september loopt 1 van mijn kinderen weer de 4EM van de Dam tot Damloop en ik hoop dat ik dan met hem mee kan, niet als toeschouwster maar als mede loper en als een mede loper die hem bij kan houden.
Vond jij dat het keerpunt, 7 minuten? Ik ben erg benieuwd, heb pas voor het eerst 5 minuten gelopen en dat ging wel maar op een of andere manier denk ik dat ik een keer tegen een muur aanloop ofzoquote:Op maandag 15 juni 2009 11:24 schreef Ceehaa het volgende:
Gek dat als je eenmaal 7 minuten kan rennen, 12 minuten net zo makkelijk gaat. Aan het begin was het echt puffen geblazen als er een renminuutje bij kwam!
Ik merk wel dat ik in een vroeger stadium veel bezig was met wanneer ik weer mocht wandelen. Zo hield ik het het beste vol. Maar nu duurt het zo lang voordat je weer mag wandelen, dat het niet motiverend meer is. Dus eigenlijk moet ik meer gaan genieten van het rennen zelf ipv bezig zijn met wanneer ik weer kan stoppen. Ik ren vaak zo geconcentreerd dat ik niet eens echt om me heen kijk of afdwaal in gedachten. Ik ben meer bezig met m'n ademhaling, een goede loophouding en mezelf motiverend toespreken. Hoe is dat bij jullie?
Ik heb precies hetzelfde. Ik loop ook altijd op een hoger hartslag dan eigenlijk zou moeten. Ik sluit me dus aan bij jou vraagquote:Op maandag 15 juni 2009 14:28 schreef Coelho het volgende:
zijn er hier mensen die met hartslagmeter lopen? Ik heb afgelopen weekend les 15 gedaan, waarbij je op het eind 5/6/7 min. loopt. Voor mijn gevoel bereik ik in de laatste serie het meest gelijkmatige ritme, het gaat dan echt lekker, maar als ik naar mijn hartslag kijk, dan komt de max HR toch steeds hoger te liggen per sessie. Ik ben 30, volgens de basisregels zou mijn max moeten liggen op 220 - leeftijd = 190. De 7 min. run had ik een max van 181 en ik loop sowieso elke serie boven de 170 en heb niet het gevoel dat ik anaeroob loop terwijl ik wel >90% van max zit. Mag ik er dan van uit gaan dat mijn max een stukje hoger ligt?
(Sorry voor het technische gedoe, maar ik vind het zelf ook motiverend om grafiekjes en zo te bekijken na het lopen)
Bedankt! Ik ga het eens bekijken, klinkt wel tof.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 18:58 schreef zesje het volgende:
[..]
Extreem pijnlijk ja.. Je merkt het gewoon bij alles wat je doet, liggen, staan, lopen, tillen, bukken..auwa!
Verschillende winkels. Het heet Asics Tech Tour
quote:Op maandag 15 juni 2009 21:42 schreef _Arual_ het volgende:
Ik werd toen ik net les 7 rende ingehaald door een wandelaar van 2 meter 10.![]()
Ja, t/m 7 minuten dacht ik nog dat een minuutje erbij alleen maar lastiger zal worden, maar bij de 4 x 8 minuten merkte ik dat het nauwelijks verschil maakt lichamelijk. En dat heb ik bij 12 min. nog steeds.quote:
Hahaha, zulke lange mensen zouden niet naar buiten mogen als jij moet rennen.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:42 schreef _Arual_ het volgende:
Ik werd toen ik net les 7 rende ingehaald door een wandelaar van 2 meter 10.![]()
En ik heb minder gelopen dan in de vorige (identieke) les.
Maar het ging wel soepeler.
6 kilo? Dat is niet alleen van Evy denk ik, die paar minuten rennen 3x per week zetten nou ook weer niet zoveel zoden aan de dijk qua bewegingquote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:36 schreef _Arual_ het volgende:
Een collega is drie weken geleden begonnen met Evy en al zes kilo kwijt.
Ze beweert van wel...quote:Op woensdag 17 juni 2009 07:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
6 kilo? Dat is niet alleen van Evy denk ik, die paar minuten rennen 3x per week zetten nou ook weer niet zoveel zoden aan de dijk qua beweging
Hmm dat klinkt bemoedigend na les 13 (2-3-5-5-5) waarbij ik toch wel een beetje kapot ging.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:10 schreef Ceehaa het volgende:
Ja, t/m 7 minuten dacht ik nog dat een minuutje erbij alleen maar lastiger zal worden, maar bij de 4 x 8 minuten merkte ik dat het nauwelijks verschil maakt lichamelijk. En dat heb ik bij 12 min. nog steeds.
Ik moet eerst maar zien of ik uberhaupt blijf hardlopen tot de DtDloop.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:23 schreef zesje het volgende:
[..]
TopWel vind ik het prettig optimistisch van je dat je in 3 maanden tijd 4 mijl = een kleine 6,5 kilometer wil gaan lopen. Met Evy kan je als het allemaal meezit in 10 weken een half uur achter elkaar hardlopen en dan hoop je dat dat 5 km is want ik voor mezelf vind 10 km/uur best snel, denk eerder dat ik nu 8 km/uur loop. En dan is het dus nog ff een stukje verder en hoop je dat je tussentijds geen vertraging oploopt met blessures/ziekte.
Vast sowieso al bezig met afvallen/gezonder leven en dus een ander, beter, eetpatroon? 6 kilo is wel veel zeg, in 3 weken.quote:Op woensdag 17 juni 2009 07:55 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ze beweert van wel...
Ik heb het idee dat je onbewust anders gaat eten. Na wraps met gehakt, kaas en bonen loop je toch minder soepel. Dus kies je iets anders. Misschien heeft zij dat ook.
Je valt niet af, maar merk je wel verschil in cm's, dat je kleding b.v. beter zit?quote:Op woensdag 17 juni 2009 08:45 schreef zesje het volgende:
[..]
Hmm dat klinkt bemoedigend na les 13 (2-3-5-5-5) waarbij ik toch wel een beetje kapot ging.
@Arual, het is niet eerlijk he, ik val ook niet af. Ik loop trouwens meestal wel voor het avondeten, als ik uit mijn werk kom pak ik wat fruit of een cracker en wat te drinken en ga dan lopen. Dan koken/eten in mijn sportkleren en na het eten ben ik wel afgekoeld, ff douchen en dan kan de avond beginnen maar heb ik wel lekker al gesport.
Minder kilocalorieën per dag = afvallen. Zo 'simpel' is het.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:36 schreef _Arual_ het volgende:
Een collega is drie weken geleden begonnen met Evy en al zes kilo kwijt. Krijgt van iedereen complimenten. Ik hoopte die ook eens te krijgen. Zegt vandaag iemand tegen mij na haar gesproken te hebben: joh moet jij ook gaan doen. Hardlopen. Jij bent dikker geworden de laatste maand.
Zucht. Ik blijf altijd kogelrond.
Spieren wegen meer dan vet. Als je dus sport (vooral krachttraining) zal je in KG alleen maar aankomen, maar qua figuur wordt het allemaal één mooi geheel..quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:09 schreef yavanna het volgende:
[..]
Je valt niet af, maar merk je wel verschil in cm's, dat je kleding b.v. beter zit?
Dat zijn verhalen die we willen horen!quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:50 schreef devlinmr het volgende:
loop nu serie 2 les 9 vandaag, maar wat afvallen betreft.... 3 kilo in al die tijd. Echter mijn broeken zitten een stuk losser, door sterkere spieren is mijn rugpijn die ik voor het lopen had volledig weg, miijn zwembanden worden langzaamaan kleiner en mijn buik schud een stuk minder dan in het begin![]()
Ja. Je moet dan soms eventjes versnellen voor een bepaalde tijd.quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:52 schreef Negentien het volgende:
[..]
Klopt het trouwens dat je bij serie II ook intervallen gaat lopen, dat lijkt me nl wel tof
Hup, hup, hup 19 z.s.m. in de hardloopkleren en lopen met je donderquote:Op woensdag 17 juni 2009 09:50 schreef Negentien het volgende:
Wie wil mij even billenkoek geven als ik vandaag weer niet gegaan ben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |