MissHobje start to run deel 1, doel: fitter worden en wellicht wat kilo's dumpen.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:47 schreef vrolijke-frits het volgende:
Voor aanpassingen in de OP: ik kan tot 48 uur na de eerste post nog dingen aanpassen. Dat kun je hier aangeven en dan verander ik het. Ik voer dan overmorgen die wijzigingen wel door.
Zet er ook even bij welke les je bent, dan is het zo compleet mogelijk. Kun je meteen zien hoe ver je bent opgeschoten als het volgende deel startquote:Op zondag 3 mei 2009 13:07 schreef MissHobje het volgende:
[..]
MissHobje start to run deel 1, doel: fitter worden en wellicht wat kilo's dumpen.
Ik heb het, vind het wel handigquote:Op zondag 3 mei 2009 13:27 schreef BaggerUser het volgende:
hey tof!
zijn er ook nog mensen van jullie die zo'n nike ding hebben of is dat niks?
Nog steeds bij les 1quote:Op zondag 3 mei 2009 13:08 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Zet er ook even bij welke les je bent, dan is het zo compleet mogelijk. Kun je meteen zien hoe ver je bent opgeschoten als het volgende deel start
Zet die van mij even op 22.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:47 schreef vrolijke-frits het volgende:
Voor aanpassingen in de OP: ik kan tot 48 uur na de eerste post nog dingen aanpassen. Dat kun je hier aangeven en dan verander ik het. Ik voer dan overmorgen die wijzigingen wel door.
Dan pas ik 'm morgen wel aan naar les 23 als je 'm dan gelopen hebt natuurlijk.quote:Op zondag 3 mei 2009 13:52 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Zet die van mij even op 22.
Morgen #23 lopen
Ja, ikke.quote:Op zondag 3 mei 2009 13:27 schreef BaggerUser het volgende:
hey tof!
zijn er ook nog mensen van jullie die zo'n nike ding hebben of is dat niks?
Correctie: hij doet het dus nietquote:Op zondag 3 mei 2009 20:25 schreef Marurk het volgende:
Nou mensen, ik heb mijn Nike+-sensor opengezaagd () en weer in elkaar gezet, en hij doet het weer. Batterij was niks mis mee. Het was waarschijnlijk een of ander kontaktje.
Heb ook meteen een paar vette Nike+-schoenen gekocht (waarbij die sensor zo in de zool past).Hopelijk is dat wat motivatie om weer volop te gaan rennen!
Niet morgen dus, maar overmorgen.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:10 schreef Marurk het volgende:
[..]
Correctie: hij doet het dus niet![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Morgen dus een nieuwe halen en dan maar hopen dat het wel werkt. Anders wordt het een dure grap.
Zet hem op!quote:Op zondag 3 mei 2009 23:42 schreef Woodpecker het volgende:
Heb gister les 6 met Evy gedaan. Ging goed(verkapte tvp)
Warming up? Alleen opletten dat je bij de warming up het rustig aan doet en niet te veel overstrekt.quote:Op maandag 4 mei 2009 00:19 schreef mjan het volgende:
Stom lichaam. Ik heb last van de binnenkant van mn onderbeen aan de rechterkantEn ik dacht nog wel zo voorzichtig te zijn en langzaam op te bouwen, enz, enz... Probeer maar even een week niet te rennen en dan te kijken of het weer gaat.
Iemand nog tips hoe ik dit een volgende keer kan voorkomen?
Hoelang loop je aan één stuk?quote:Op maandag 4 mei 2009 08:28 schreef mjan het volgende:
Vannacht ook nog maar even rondgelezen op teh interwebs en je wordt niet vrolijk van die scheenbeen blessure-verhalen zeg. Vanmiddag maar eens een icepack kopen.
Warming-up deed ik natuurlijk altijd al braafIk denk nu eigenlijk dat het is ontstaan doordat ik op een te harde ondergrond loop.
Hmm. Ik zelf ren nooit op zachte ondergrond omdat deze vaak (hier althans) niet goed vlak is, en dat is wel belangrijk volgens mij. Er is niks zo irritant als 30-45 (of straks zelfs langer) rennen op een hobbelige, ongelijke ondergrond. Rennen op een ongelijke ondergrond is ook veel vermoeiender dacht ik, en de kans op blessures kan door de vermoeidheid of de ongelijke ondergrond (denk aan vallen of omzwikken) ook toenemen. Ik zou het echt niet lang op bijvoorbeeld gras als ondergrond kunnen volhouden, en een dergelijke ondergrond biedt ook totaal geen stevigheid mijns inziens.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:04 schreef mjan het volgende:
Ja hé, zo raak ik in de war
Ik was bij les 11 van serie 1, dus ik ren nog bepaald niet lang achter elkaar, maar wel altijd op asfalt. Wat is er slecht aan een zachte ondergrond?
Ik had mijn idee over de ondergrond trouwens (oa) hier vandaan.
Graag gedaan hoorquote:Op maandag 4 mei 2009 10:54 schreef mjan het volgende:
Ik heb natürlich wel voor goede schoenen (bij runnersworld) gezorgd voordat ik begon met hardlopen. Juist omdat ik dus dit soort stomme pijntjes wilde voorkomen.
Ik ga gewoon inderdaad eens afwisselen met de ondergrond en kijken of dat invloed heeft. Nu maar duimen dat de pijn snel weg trekt.
Dankjewel voor het meedenken iig!
Goed zo!quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:55 schreef Augustus_Thijs het volgende:
ah, leuk topic![]()
vorig jaar start 2 run ook al gedaan.. maar van de winter helemaal niet wezen hardlopen, wel andere sporten..
deze week maar weer eens beginnen.. pak er zomaar even een les uit, heb nu les 19 gekozen. Eens kijken hoe dat gaat, en afhankelijk daarvan maar besluiten of ik lager of hoger weer met de lessen verder ga. Heb er weer zin in
Bij mij viel het reuze mee. Gelukkig kon ik na een lange tijd niet meer gelopen te hebben gewoon doorgaan met de les waar ik gebleven was, toen les 20/21 o.i.d.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:58 schreef Marurk het volgende:
[..]
Goed zo!
Ik heb in de winter ook amper gelopen.Meteen een halve serie teruggevallen.
Maar heb er nu wel weer lol in!
Het is maar een gokje hoor... maar voel je de pijn in je onderbenen aan de binnenkant, tegen de rand van je scheenbeen aan? Dan zouden het shin splints kunnen zijn.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:55 schreef zesje het volgende:
Vorige week 4x gelopen, maandag les 4, dinsdag met de fysio, donderdag les 2 met een vriend en zondag was de bedoeling les 3 met diezelfde vriend maar mp3 speler deed 't niet meer en we hebben geimproviseerd.
Ik had donderdag met de warming up ineens last van mijn kuit. Wel de les uitgelopen maar de rest van koninginnedag liep ik mankZondag met hardlopen geen last van mijn kuit ondanks dat ik 'm nog goed voel. Ik denk dat ik wel ontdekt heb hoe het komt dat het steeds in mijn kuit schiet, namelijk als ik op mijn tenen loop, bijv. bij de warming up een beetje springen. Niet meer doen dus!
Verder zijn mijn onderbenen sinds ik begonnen ben met hardlopen wat stijf, pijnlijk en opgezet. Is dat normaal/bekend en na hoeveel tijd gaat dat over, of gaat het niet over omdat het schema opbouwt?
Knap van je!quote:Op woensdag 6 mei 2009 08:41 schreef Daph_ het volgende:
Ik heb gisteren voor het eerst 10 km gelopen! Gemiddelde snelheid was vrij laag, maar men wat was (en ben!) ik trots dat ik de 10 uitgelopen heb
Mijn hele onderbenen zijn stijf en het is gevoelig als ik op die plekken op miijn scheen druk. Maar dat geldt ook voor mijn kuiten en enkels. Ik moet maar heel erg voorzichtig zijn en goed opwarmen en rekken. Of misschien is Chi Running wel iets voor mij. Zijn er hier mensen die aan chi running doen?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:26 schreef Adurothiel het volgende:
Het is maar een gokje hoor... maar voel je de pijn in je onderbenen aan de binnenkant, tegen de rand van je scheenbeen aan? Dan zouden het shin splints kunnen zijn.
quote:Wat is ChiRunning®?
In ChiRunning® zijn de grondbeginselen van Tai Chi geïntegreerd in het hardlopen. Maar wat betekent dit nu concreet?
Bij ChiRunning® combineer je de concentratie, de focus en de flow van TaiChi met het hardlopen. Je totale lichaamshouding tijdens het lopen is erg belangrijk evenals het besef dat je de zwaartekracht maximaal kunt benutten. De looptechniek bij ChiRunning® zorgt ervoor dat je blessurevrij, frequent en langdurig kunt lopen. Het gaat niet uit van power, van kracht, maar van flow en samenwerken met de zwaartekracht. En het wonderlijke is, dat het ook op mentaal gebied balans, helderheid en concentratie biedt.
Net geweest, gewoon in T-shirt.quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:26 schreef Poezebeest het volgende:
Zo, weer terug van les 13, ging erg goed. Vind het toch enorm knap van mezelf dat ik al drie keer 5 min kan lopen.
Ik weet alleen nooit zo goed wat ik aan moet doen, steeds als ik ging lopen was het mooi weer en liep ik in een t-shirt en lange sportbroek. Vandaag is het zo'n 11 graden, miezelt het een beetje en had ik een dun katoenen vest aan maar dat was eigenlijk wel een beetje te warm. Maar om in mijn t-shirt te rennen vond ik te koud. Als je dan moet wandelen koel ik te snel af. Wat hebben jullie aan?
t-shirt en sweatvest. Als ik het te warm krijg trek ik het uit en als ik teveel af dreig te koelen trek ik het weer aan.quote:
Ik heb meestal zo;n sportshirtje aan.. of met een shirtje eronder of zonder dat shirtje.. ligt aan hoe koud, en heb een windjackje waarvan de mouwen eraf kunnen.. das heerlijk rennen, van dat dry/fit spul allemaal.quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:26 schreef Poezebeest het volgende:
Zo, weer terug van les 13, ging erg goed. Vind het toch enorm knap van mezelf dat ik al drie keer 5 min kan lopen.
Ik weet alleen nooit zo goed wat ik aan moet doen, steeds als ik ging lopen was het mooi weer en liep ik in een t-shirt en lange sportbroek. Vandaag is het zo'n 11 graden, miezelt het een beetje en had ik een dun katoenen vest aan maar dat was eigenlijk wel een beetje te warm. Maar om in mijn t-shirt te rennen vond ik te koud. Als je dan moet wandelen koel ik te snel af. Wat hebben jullie aan?
Ik HEB niet eens een windjack..maar dat moet er heel snel komen. Kan iemand een merk/type aanraden?quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:23 schreef MissHobje het volgende:
Ik heb meestal zo;n sportshirtje aan.. of met een shirtje eronder of zonder dat shirtje.. ligt aan hoe koud, en heb een windjackje waarvan de mouwen eraf kunnen.. das heerlijk rennen, van dat dry/fit spul allemaal.
En een lange strakke running broek.
Wil trouwens weer rennen maar moet nog even relaxed doen met die knie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |