hahaquote:Op maandag 30 maart 2009 23:56 schreef MacorgaZ het volgende:
Waarom ze bij de slager altijd vroegen of het een beetje meer mocht zijn.
Ik dacht dat je gewoon betaalde wat je zei, en dat "het beetje meer" dus gratis was.
Ik heb het als klein kereltje eens geflikt om tegen de slager te zeggen dat ie het zonder plastic schaaltje moest wegen omdat ik vond dat ie m'n moeder afzette.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:56 schreef MacorgaZ het volgende:
Waarom ze bij de slager altijd vroegen of het een beetje meer mocht zijn.
Ik dacht dat je gewoon betaalde wat je zei, en dat "het beetje meer" dus gratis was.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:01 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik heb het als klein kereltje eens geflikt om tegen de slager te zeggen dat ie het zonder plastic schaaltje moest wegen omdat ik vond dat ie m'n moeder afzette.![]()
Tevens Thanks voor posten!!
Volgens Onze Taal is het toch echt 'IJS en weder dienende', hoor...quote:Op maandag 30 maart 2009 20:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat de uitdrukking "eis en weder dienende" niets met het weer te maken heeft, maar juridisch van oorsprong is, daar kwam ik vanmiddag pas achter..
quote:Wat is juist: eis en weder dienende of ijs en weder dienende?
IJs en weder dienende is juist. Het betekent namelijk: 'als ijs en weer dienen', oftewel 'als de (weers)omstandigheden meewerken'. In deze uitdrukking wordt dienen gebruikt in de betekenis 'geschikt, gunstig zijn (voor iets)'. Het Woordenboek der Nederlandsche Taal (WNT) schreef in 1911 het volgende over de uitdrukking: "IJs en weder dienende is het vaste voorbehoud waaronder men hardrijderijen op schaatsen enz. uitschrijft." De betekenis is sindsdien breder geworden: 'als alles goed is, meezit, blijft zoals het is', zoals in 'IJs en weder dienende zitten wij volgende week prinsheerlijk in Parijs.'
Sommigen vermoeden dat de uitdrukking een juridische achtergrond heeft, en denken daarom dat eis en weder dienende juist is; de betekenis zou dan iets zijn als 'als er geen hoor en wederhoor wordt toegepast'. Daar bestaat echter geen enkele aanwijzing voor. Een eis kan niet 'dienen' (een kort geding wel) en weder wordt nergens gebruikt als verkorting van wederhoor. IJs en weder dienende komt met een lange ij al eeuwenlang voor in het Nederlands.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:01 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik heb het als klein kereltje eens geflikt om tegen de slager te zeggen dat ie het zonder plastic schaaltje moest wegen omdat ik vond dat ie m'n moeder afzette.![]()
Ik zei jaren geleden in de supermarkt tegen mijn moeder dat we de groente en fruit eigenlijk zouden moeten wegen zonder zakje. En toen waren er ineens een aantal mensen oma's die zeiden dat ik wel een goede huisvrouw zou worden laterquote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:01 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik had altijd moeite met de extra velletjes tussen het rookvlees. Pas toen ik het (veel) later zelf ging eten snapte ik de noodzaak pas.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:01 schreef JJH het volgende:
[..]
Niet zoiets inderdaad.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 07:06 schreef Miesjel het volgende:
[..]
Ik had altijd moeite met de extra velletjes tussen het rookvlees. Pas toen ik het (veel) later zelf ging eten snapte ik de noodzaak pas.
quote:Op maandag 30 maart 2009 22:06 schreef -J-D- het volgende:
Ik deed vroeger aan judo. Daar werd me de wereldberoemde houtgreep geleerd.
Sinds een paar jaar snap ik dat het geen houtgreep is, maar houdgreep
Vond het al vreemd, want ik zag de link met "hout" niet.
Maar je "houd"t iemand in een greep
Ik dacht eerst dat het Topic Voor Prullenbak betekende..quote:Op maandag 30 maart 2009 23:50 schreef Sneijder5 het volgende:
tvp
Om meteen ff daar op verder te gaan: de eerste week ofzo op FOK! dacht ik dat tvp "thanks voor posten" betekende. Zeg maar in de zin van:"interessant/leuk topic".
Heeft er ook wel een beetje van weg...
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:09 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat het Topic Voor Prullenbak betekende..
*googled fedex en staart naar plaatje*quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:36 schreef Thijz het volgende:
tvp, tevens die pijl in het FedEx logo zie ik ook nu pas
Cool, ik moest heel lang zoeken voordat ik hem zag, maar hij is idd subtielquote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:36 schreef Thijz het volgende:
gaat ook googlen:quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:36 schreef Thijz het volgende:
Ik zie nog steeds geen pijlquote:
Ja zoiets ja, in ieder geval dus geen ' voesjee' wat ik altijd dachtquote:Op zaterdag 4 april 2009 20:28 schreef MacorgaZ het volgende:
Faut(s)jer is beter volgensmij.
quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:27 schreef bulbjes het volgende:
Dat je ' voucher' NIET uitspreekt als ' voe(r)sjee' maar als ' fausjer' (dus zoals het er staat, eigenlijk). Ik dacht altijd dat ' voucher' net als bijv. ' foyer' een Frans leenwoord was, en je het daarom ook op zn Frans uitsprak(dankzij reclames nu op TV eindelijk de juiste uitspraak gehoord, fausjer dus
)
Haha! Geniaal.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 07:06 schreef Miesjel het volgende:
[..]
Ik had altijd moeite met de extra velletjes tussen het rookvlees. Pas toen ik het (veel) later zelf ging eten snapte ik de noodzaak pas.
Mieters!quote:Op zondag 5 april 2009 10:19 schreef Philip10 het volgende:
Ik kwam er laatst achter dat in het Schalke 04 logo een grote 'G' van Gelsenkirchen zit verwerkt.
[ afbeelding ]
Dat hoorde ik gister bij een reisbureau. Dacht hetzelfde als jijquote:Op zaterdag 4 april 2009 20:27 schreef bulbjes het volgende:
Dat je ' voucher' NIET uitspreekt als ' voe(r)sjee' maar als ' fausjer' (dus zoals het er staat, eigenlijk). Ik dacht altijd dat ' voucher' net als bijv. ' foyer' een Frans leenwoord was, en je het daarom ook op zn Frans uitsprak(dankzij reclames nu op TV eindelijk de juiste uitspraak gehoord, fausjer dus
)
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:36 schreef Thijz het volgende:
thanks voor posting, in dit, topic voor prullenbakquote:Op dinsdag 31 maart 2009 07:40 schreef Tezz het volgende:
Ik heb eigenlijk niets leuks (meer) toe te voegen, maar ik wil wel weer meelezen!
Het is Cruella De Vil, dus gewoon Devil.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:32 schreef MacorgaZ het volgende:
Dat Cruella de Ville wel erg veel lijkt op Cruel(la) d'Evil.
Dat kan ook nog jaquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:15 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Het is Cruella De Vil, dus gewoon Devil.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:33 schreef Unhuman het volgende:
Noem mij maar heel dom, maar ik kwam er een paar weken geleden pas achter dat er een verband is tussen 'Jan met de korte achternaam' en 'Jan Lul'. Ik zei dat ik niet iets voor Jan Lul wilde doen, toen verbeterde iemand mij 'Uhh ja, Jan met de korte achternaam bedoel je?'...
En toen ging er na 21 jaar eindelijk een lampje branden
quote:
WTF?! Echt?quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:17 schreef Sneijder5 het volgende:
Ik had tot een paar jaar geleden niet door dat de halve cirkel aan het strafschopgebied een cirkel is met als middelpunt de penaltystip.
En jij dacht bij mental theo ook dat Mental zijn voornaam was?quote:Op woensdag 8 april 2009 19:05 schreef Susi het volgende:
Naar aanleiding van een bericht op de FP: Dat Lownoise gewoon een laaglawaai betekent. Ik dacht altijd dat het zijn echte achternaam was
Tja, er zijn legio bekende mensen die stiekem eigenlijk anders heten, ook met 'gewonere' namen.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:05 schreef Susi het volgende:
Ik dacht altijd dat het zijn echte achternaam was
Dan ben ik net zo dom als jij!quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:33 schreef Unhuman het volgende:
Noem mij maar heel dom, maar ik kwam er een paar weken geleden pas achter dat er een verband is tussen 'Jan met de korte achternaam' en 'Jan Lul'. Ik zei dat ik niet iets voor Jan Lul wilde doen, toen verbeterde iemand mij 'Uhh ja, Jan met de korte achternaam bedoel je?'...
En toen ging er na 21 jaar eindelijk een lampje branden
Dat er vroeger kleur was kan ik nu nog steeds soms moeilijk gelovenquote:Op woensdag 8 april 2009 15:40 schreef _Arual_ het volgende:
Ik geloofde wel dat er vroeger kleur was, maar minder fel of zo. Dat felle kleuren en neonkleuren pas iets van de jaren 80 waren.
Volgens mij klopt dat ook. Echt zeer heldere en felle pigmenten in neon-kleuren bestonden vroeger niet. Natuurlijk bestond de kleur zelf wel, maar de kleur maken was zeer lastig en werd dus ook niet vaak gedaan.quote:Op woensdag 8 april 2009 15:40 schreef _Arual_ het volgende:
Ik geloofde wel dat er vroeger kleur was, maar minder fel of zo. Dat felle kleuren en neonkleuren pas iets van de jaren 80 waren.
haha.. nooit geweten!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:36 schreef Thijz het volgende:
Nee, dat dan weer nietquote:Op woensdag 8 april 2009 19:16 schreef sjak het volgende:
[..]
En jij dacht bij mental theo ook dat Mental zijn voornaam was?
En je hebt er nog wel zo'n handig ezelsbruggetje voor, met je knokkelsquote:Op vrijdag 10 april 2009 02:45 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik kwam er vandaag pas achter dat het aantal dagen per maand (30 of 31) vooraf is bepaald en omstebeurt(tot augustus, geloof ik) is. Ik dacht dat dat per jaar verschilde, en wist dan ook nooit of de maand nou 30 of 31 dagen telde.
Ik dacht vroeger dat je buren alleen de mensen naast je waren, en je over- en achterburen alleen de mensen direct tegenover en achter je. Maar buren komt van buurt, dus de hele straat/omgeving zijn eigenlijk buren.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:50 schreef de_Druif het volgende:
Vroeger dacht ik dat je overburen de mensen zijn die naast je buren wonen. Dus niet de mensen naast je maar het huis daar weer naast. Waarschijnlijk komt dit van het begrip 'overmorgen' dat het niet de eerst komende dag is maar de dag daarna..
volgens mij komt hyves van hives en komt t woord krabbelen van de jeuk die je krijg van netelroos (hives). weet t niet zeker.quote:Op maandag 6 april 2009 23:16 schreef bulbjes het volgende:
Oja en nog één: dat 'hyves' bijenkorf(ven) betekent. Natuurlijk zou ik dat wel weten als ik het had vertaald, maar dat was simpelweg nooit in me opgekomen.
quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:33 schreef Sailmaker het volgende:
[..]
volgens mij komt hyves van hives en komt t woord krabbelen van de jeuk die je krijg van netelroos (hives). weet t niet zeker.
en, kwam er 2 weken geleden achter dat Monte Carlo en Monaco ook gewoon dezelfde plaatsen zijn...
quote:The name Hyves comes from the English Beehive - not from Hives, hereby comparing the users to bees in a hyve. Since the domain hives.nl was already registered, they chose to call their website Hyves.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Hyves
Tot 2 minuten geleden dacht ik dat ook (nog even nagezocht, ik kon het niet geloven)quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:00 schreef Infinti het volgende:
Ik heb jaren gedacht dat RVS stond voor Roest 'Vrij Staal' maar het staat voor 'Roest Vast Staal'.
Dat is niet zo volgens Wikipedia; Monte Carlo ligt in Monacoquote:Op vrijdag 10 april 2009 17:33 schreef Sailmaker het volgende:
[..]
en, kwam er 2 weken geleden achter dat Monte Carlo en Monaco ook gewoon dezelfde plaatsen zijn...
No shit...quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:16 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
Ik woon nu 19 jaar in rotterdam, maar verdomd, ik kwam er vandaag pas achter dat je de wijk Charlois uitspreekt als Sjaarloos. Ik dacht altijd dat je dat op zo'n bekakt Franse manier moest uitspreken
Dat wist ik ook nietquote:Op vrijdag 10 april 2009 23:00 schreef Infinti het volgende:
Ik heb jaren gedacht dat RVS stond voor Roest 'Vrij Staal' maar het staat voor 'Roest Vast Staal'.
ohhh haha, ik had t namelijk van een vriend van me gehoord. vond t zelf wel maf toen ie t vertelde maar wel geloofwaardig. volgende keer beter checken..quote:Op zaterdag 11 april 2009 07:39 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dat is niet zo volgens Wikipedia; Monte Carlo ligt in Monaco
http://en.wikipedia.org/wiki/Monte_Carlo
Mijn dank voor deze eye-openerquote:Op vrijdag 10 april 2009 23:00 schreef Infinti het volgende:
Ik zit me er nu al 10 minuten over te verbazen dat het echt zo is!quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:00 schreef Infinti het volgende:
Wist wel dat hij eigenlijk Dil heet, maar niet hoe het nu precies in elkaar zit. Weer wat geleerd!quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:27 schreef MrTorture het volgende:
Gullit, werkelijke naam Ruud Dil, werd geboren te Amsterdam als buitenechtelijk kind van de Surinamer George Gullit en de Amsterdamse Ria Dil. De vader was in 1958 met zijn vrouw en drie kinderen naar Nederland geëmigreerd. Hij zocht zijn buitenvrouw en zoontje wel regelmatig op, maar bleef bij zijn gezin wonen. De jonge Ruud werd door zijn moeder en haar vader opgevoed.
Klopt want RVS kan ook roesten, maar is alleen niet magnetischquote:Op vrijdag 10 april 2009 23:00 schreef Infinti het volgende:
Hier niet hoorquote:Op zondag 12 april 2009 21:00 schreef Bomil het volgende:
Dat alleen vrouwen achter de kassa's werken. Kwam ik na 16 jaar achter![]()
"Zie ginds komt de stoomboot uit spanje weer aan."quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:02 schreef Gwywen het volgende:
Dingen die je pas ontdekt als je kinderen hebt:
"Altijd is Kortjakje ziek", "Schaapje, schaapje, heb je witte wol" en "ABCDEFG, HIJKLMNOP" hebben gewoon dezelfde melodie!
Hoezo zou het niet magnetisch zijn?quote:Op zondag 12 april 2009 20:36 schreef draaijer het volgende:
[..]
Klopt want RVS kan ook roesten, maar is alleen niet magnetisch
quote:Roestvast staal, ook inox of RVS genoemd, en in de volksmond beter bekend als roestvrij staal, is een legering van hoofdzakelijk ijzer, chroom, nikkel en koolstof. Om van roestvast staal te kunnen spreken, is minimaal 10,5% chroom nodig en maximaal 1,2% koolstof.
quote:Op zondag 12 april 2009 20:34 schreef Agiath het volgende:
Ik kwam er gister achter dat Vin Diesel eigenlijk Mark Sinclair Vincent heet
Alleen als het hive was, eigenlijk beehive.quote:Op maandag 6 april 2009 23:16 schreef bulbjes het volgende:
Oja en nog één: dat 'hyves' bijenkorf(ven) betekent. Natuurlijk zou ik dat wel weten als ik het had vertaald, maar dat was simpelweg nooit in me opgekomen.
Al die jaren........quote:Op zondag 12 april 2009 18:14 schreef Agatio het volgende:
dat het playstation logo : [ afbeelding ]
een P(lay) en een S(tation) zijn
Ligt maar net aan de Legering die er gebruikt is. Er zijn staalsoorten die niet roesten maar wel degelijk magnetisch zijn.quote:Op zondag 12 april 2009 20:36 schreef draaijer het volgende:
[..]
Klopt want RVS kan ook roesten, maar is alleen niet magnetisch
Dat diesel vernoemd is naar de uitvinder van de motor, meneer Rudolf Diesel, en zijn naam aan de brandstof en de motor gaf, maar dat een motor die op benzine loopt geen benzinemotor heet, maar ottomotor, naar Nikolaus August Otto.quote:Op zondag 12 april 2009 20:34 schreef Agiath het volgende:
Ik kwam er gister achter dat Vin Diesel eigenlijk Mark Sinclair Vincent heet
Austenitisch RVS is niet magnetisch.. Alleen de duplex versies (vooral gebruikt voor de scheepsbouw) is wel magnetisch. Maar dat is maar een klein soort van de RVS reeks. En duurder dan "standaard" RVSquote:Op maandag 13 april 2009 10:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ligt maar net aan de Legering die er gebruikt is. Er zijn staalsoorten die niet roesten maar wel degelijk magnetisch zijn.
Dat eerste wist ik al lang, maar dat laatste heb ik nooit gewetenquote:Op maandag 13 april 2009 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat diesel vernoemd is naar de uitvinder van de motor, meneer Rudolf Diesel, en zijn naam aan de brandstof en de motor gaf, maar dat een motor die op benzine loopt geen benzinemotor heet, maar ottomotor, naar Nikolaus August Otto.
*kijkt eens even op google en staart naar het plaatje *quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:36 schreef Thijz het volgende:
Bij mij ookquote:Op maandag 13 april 2009 14:35 schreef Vinceee het volgende:
[..]
*kijkt eens even op google en staart naar het plaatje *
Potverdriedubbeltjes zeg!dat heeft me toch weer een minuut gekost!
quote:Op maandag 13 april 2009 14:57 schreef Pwoekie het volgende:
dat mijn ex een liegend sekreet is en een profiteur ....
neukte ze wel lekker?quote:Op maandag 13 april 2009 14:57 schreef Pwoekie het volgende:
Ik zie hem niet?quote:Op maandag 13 april 2009 14:35 schreef Vinceee het volgende:
[..]
*kijkt eens even op google en staart naar het plaatje *
Potverdriedubbeltjes zeg!dat heeft me toch weer een minuut gekost!
quote:Op woensdag 8 april 2009 19:05 schreef Susi het volgende:
Naar aanleiding van een bericht op de FP: Dat Lownoise gewoon een laaglawaai betekent. Ik dacht altijd dat het zijn echte achternaam was
Verrekquote:
Goed kijkenquote:Op maandag 13 april 2009 15:15 schreef indahnesia.com het volgende:
Blijf ik nu de rest van mijn leven die pijl in het FedEx logo zien? Nee toch he?
Welke reply?quote:Op maandag 13 april 2009 15:21 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
lees mijn reactie nog eens, en pas dan je reply aan.
quote:Op maandag 13 april 2009 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Over Logos gesproken
Het britse Office of Government Commerce (onderdeel van ministerie van Financien) liet een leuk nieuw logo ontwerpen.
[ afbeelding ]
Iedereen blij, briefpapier, visitekaartjes, etc etc etc werden gemaakt.
Tot iemand het een kwartslag draaide.
[ afbeelding ]
Oeps
Bleven "Wankers" daar bij het ministerie van Financien
quote:Op maandag 13 april 2009 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Over Logos gesproken
Het britse Office of Government Commerce (onderdeel van ministerie van Financien) liet een leuk nieuw logo ontwerpen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oeps
Nooit geweten dat het Wiegen is ipv Weigenquote:Op dinsdag 14 april 2009 13:10 schreef Brett-Anderson het volgende:
Ik sta nooit stil bij afkortingen of acroniemen, boeit ook niet echt zo, en hier heb ik ook totaal nooit over nagedacht.
Ik las sinds kort dat abn-amro ooit is onstaan door een fusie door de Algemene Bank Nederland met de Amsterdam-Rotterdam bank. Zoooo... als je dat weet dan wil je er toch helemaal geen rekeninghouder meer zijn joh. LOL
extra voor de liefhebbers van Nederlandse historie: de letter IJ
De ij is een unieke letter in ons alfabet die door de jaren heen is verwaarloosd, in de jaren 60 of eerder zat de IJ als aparte letter op de schrijfmachine op de plek waar nu de dubbele punt zit, naast de L en je moest de IJ apart spellen als de IJ van IJsselmeer. Dit is min of meer ook geschrapt door de talloze misverstanden. De oorspronkelijke IJ spreek je uit als IE en niet als EI het stervoorbeeld is de plaats Wijchen die je uitspreekt als Wiegen.
Ah. Wist ik niet.quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:48 schreef Brett-Anderson het volgende:
Ik heb altijd al gedacht dat ze de termen "online" en "offline" speciaal hadden bedacht voro het Internet. Totdat ik een keer een Amerikaan hoorde praten over "Telephone offline", zoiets als reguliere huistelefoon niet aangesloten, hoorn van de haak. Ik dacht![]()
ooooh, duuh zoutzak.
En de AmRobank was dus ook al een fusie tussen de Amsterdam bank en de Rotterdam bank...quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:10 schreef Brett-Anderson het volgende:
Ik sta nooit stil bij afkortingen of acroniemen, boeit ook niet echt zo, en hier heb ik ook totaal nooit over nagedacht.
Ik las sinds kort dat abn-amro ooit is onstaan door een fusie door de Algemene Bank Nederland met de Amsterdam-Rotterdam bank. Zoooo... als je dat weet dan wil je er toch helemaal geen rekeninghouder meer zijn joh. LOL
En de uitspraak Wietum voor Wijthmen. Het is me nu duidelijk waarom je de 'ij' als 'ie' uitspreekt, maar waarom 'hmen' 'tum' wordt snap ik nog steeds niet.quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:55 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Nooit geweten dat het Wiegen is ipv Weigen
Fair trade net zoiets.quote:Op maandag 13 april 2009 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Over Logos gesproken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oeps
Gestiliseerde Vogelkop? Zwaaiend persoon?quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:23 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Fair trade net zoiets.
[ afbeelding ]
Draai je hoofd iets naar rechts
Ik kan er ook neit echt iets opvallends inzien!quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gestiliseerde Vogelkop? Zwaaiend persoon?
Ik zie op zijn hoogst een niet eerlijk verdeeld ying-yang symboolquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:38 schreef KermitKikker het volgende:
[..]
Ik kan er ook neit echt iets opvallends inzien!
Olifant met een bal?quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sterf!quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:06 schreef Fredo55 het volgende:
Iedereen zijn hoofd naar rechts draaien.![]()
1 April met verlengsnoer._
Klopt idd, ook hoor je dit goed in oude dialecten, bv in limburgs, waar nog veel mensen dingen zeggen zeggen als wat is de tied? (tijd) of ik ga even strieken (strijken) etcquote:Op dinsdag 14 april 2009 13:10 schreef Brett-Anderson het volgende:
extra voor de liefhebbers van Nederlandse historie: de letter IJ
De ij is een unieke letter in ons alfabet die door de jaren heen is verwaarloosd, in de jaren 60 of eerder zat de IJ als aparte letter op de schrijfmachine op de plek waar nu de dubbele punt zit, naast de L en je moest de IJ apart spellen als de IJ van IJsselmeer. Dit is min of meer ook geschrapt door de talloze misverstanden. De oorspronkelijke IJ spreek je uit als IE en niet als EI het stervoorbeeld is de plaats Wijchen die je uitspreekt als Wiegen.
Pac-Man?quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarschijnlijk spreken ze de 'e' niet uit. Dan krijg je dus "Wijthmn" wat veel makkelijker uit te spreken is als "Wijtum", of in dit geval dus "Wietum". Spreek het maar eens uit.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:58 schreef maok het volgende:
[..]
En de uitspraak Wietum voor Wijthmen. Het is me nu duidelijk waarom je de 'ij' als 'ie' uitspreekt, maar waarom 'hmen' 'tum' wordt snap ik nog steeds niet.
Hmm ik dacht Gorkum?quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:30 schreef Majora het volgende:
Dat je gorinchem als Goringkem uitspreekt xD
Idd. Het is Gorkum, en niet Gorinkum of weet ik wat.quote:
gewoon pluskut zeggen...dat geeft geen discussiequote:Op dinsdag 14 april 2009 21:31 schreef frame-saw het volgende:
En waarom spreek je Enschede niet uit zoals het er staat: Enscheeeede, maar als Enschèdé. Idioot toch, ik heb het lang verkeerd gezegd in ieder geval.
Pacman!quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:23 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Fair trade net zoiets.
[ afbeelding ]
Draai je hoofd iets naar rechts
Ik zag eerst ook niet wat het voorstelde!quote:Op zondag 12 april 2009 21:17 schreef joepie91 het volgende:Heb trouwens ook een tijdje gehad dat ik dacht dat het snelwegbord een toren moest voorstellen (stond ergens in een ander deeltje iemand die dat ook had).
Zo'n dialect hoeft niet perse oud te zijn...quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:18 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Klopt idd, ook hoor je dit goed in oude dialecten, bv in limburgs, waar nog veel mensen dingen zeggen zeggen als wat is de tied? (tijd) of ik ga even strieken (strijken) etc
Ik snapte vroeger niet waarom er een groot hek midden op de weg stond en hoe je dan ooit snel op de snelweg kon rijden. Later dacht ik dat het de vangrail voor moest stellen, maar dan nog steeds in de verkeerde richting.quote:Op woensdag 15 april 2009 00:02 schreef ToMMyGuN_74 het volgende:
[..]
Ik zag eerst ook niet wat het voorstelde!
[ afbeelding ]
Australie en Alaska liggen een godsgruwelijk eind uit elkaar maar dit terzijde.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:08 schreef frame-saw het volgende:
Ik begrijp de tijdzone nog steeds niet![]()
Het is nu in Australië 9 uur later dan hier, dus het is de zestiende. Maar als we nou een paar uur terugrekenen en we denken aan Alaska, waar het 13 uur eerder is, is het de vijftiende. Terwijl het in principe vlak bij elkaar ligt. Dat kan toch niet? Of zeg ik nu iets heel doms
Nouja dat weet ik wel haha, maar ik had geen zin om iets te zoeken wat wel vlakbij ligt.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Australie en Alaska liggen een godsgruwelijk eind uit elkaar maar dit terzijde.
Maar hier een goede uitleg over de datumgrens en het verschil in tijd/datum waar je mee zit
http://nl.wikipedia.org/wiki/Internationale_datumgrens
Het punt is dat de datumgrens gewoon getrokken isquote:Op donderdag 16 april 2009 17:50 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Nouja dat weet ik wel haha, maar ik had geen zin om iets te zoeken wat wel vlakbij ligt.
Handige manier om je deadline nog nét te halen dus.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het punt is dat de datumgrens gewoon getrokken is
Als je dus van Samoa naar Tuvalu vliegt en terug spring je heen en weer tussen vandaag, morgen en weer naar vandaag
[ afbeelding ]
Zoals je zelf ziet heeft toch geen kind het door.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:03 schreef MissTheodora het volgende:
Hahahahah....dat Dolf in AJ Kwak eigenlijk Hitler moest voorstellen lees ik in de TopicStart. Grappig, daar kwam ik inderdaad pas ongeveer een jaar geleden achter, nadat ik wat AJ Kwak-videobanden op de rommelmarkt kocht. (Ik ben nu 25) Is toch raar dat ze Hitler een rol geven in een tekenfilm voor kindjes?
Is dan ook bedoeld om de papas en de mamas mee te laten genieten.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:03 schreef MissTheodora het volgende:
Hahahahah....dat Dolf in AJ Kwak eigenlijk Hitler moest voorstellen lees ik in de TopicStart. Grappig, daar kwam ik inderdaad pas ongeveer een jaar geleden achter, nadat ik wat AJ Kwak-videobanden op de rommelmarkt kocht. (Ik ben nu 25) Is toch raar dat ze Hitler een rol geven in een tekenfilm voor kindjes?
Nee, het is pure indoctrinatie van kleine kinderen door de VARA. Denk hierbij ook aan het politiek correcte gekleurde vriendinnetje en het belerende toontje in de gehele serie. Gezien de sterke banden tussen de vara en de PvdA is het niet eens zo gek.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is dan ook bedoeld om de papas en de mamas mee te laten genieten.
quote:Op donderdag 16 april 2009 22:25 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Nee, het is pure indoctrinatie van kleine kinderen door de VARA. Denk hierbij ook aan het politiek correcte gekleurde vriendinnetje en het belerende toontje in de gehele serie. Gezien de sterke banden tussen de vara en de PvdA is het niet eens zo gek.
Ik weet wat Greenwich is, ben er zelf geweest. Maar ik had er gewoon nooit van gehoord/over nagedacht dat je floeps, terug in de tijd kan.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:33 schreef DrDurden het volgende:
De tijdszones zijn ingesteld met Greenwich als middelpunt. Er moeten uiteraard ergens grenzen worden vastgesteld, anders zou er niets meer van kloppen. De wereldkaart die je in iedere atlas kan vinden geeft die grenzen weer, Europa in het midden, met in het Westen Amerika (en dus ook Alaska) en in het Oosten Australië:
[ afbeelding ]
dat kan dan ook niet, want die tijdslijn is maar een gemaakt iets.quote:Op vrijdag 17 april 2009 01:27 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ik weet wat Greenwich is, ben er zelf geweest. Maar ik had er gewoon nooit van gehoord/over nagedacht dat je floeps, terug in de tijd kan.
Dat sterk politiek correcte karakter van die tekenfilm stoorde me vroeger inderdaad al... Vond dat als kind al een vreselijke serie.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:25 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Nee, het is pure indoctrinatie van kleine kinderen door de VARA. Denk hierbij ook aan het politiek correcte gekleurde vriendinnetje en het belerende toontje in de gehele serie. Gezien de sterke banden tussen de vara en de PvdA is het niet eens zo gek.
Lijkt me niet...quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:08 schreef Marble het volgende:
Dat de naam van advocaat (het drankje) is afgeleid van avocado, omdat het daar oorspronkelijk van gemaakt werd.
Bij wijze van sprekenquote:Op vrijdag 17 april 2009 04:00 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat kan dan ook niet, want die tijdslijn is maar een gemaakt iets.
lijkt mij wel, innovatie geweest van Eugen Verpoorten (nog steeds een bekend merk) die een gebrek had aan goedkope avocado´s er eidooiers in gebruikte.quote:
Ok, post intrekt! Weer iets geleerdquote:Op vrijdag 17 april 2009 13:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
lijkt mij wel, innovatie geweest van Eugen Verpoorten (nog steeds een bekend merk) die een gebrek had aan goedkope avocado´s er eidooiers in gebruikte.
De oorsprong was een mengsel van Rum, Avocado en rietsuiker waar de eierlikeur naar genoemd is. Het recept van de eierlikeur lijkt echter meer op Rompope, een mexicaans drankje uit eieren, suiker, rum, melk en vanille
quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:54 schreef Liebe het volgende:
Ik dacht altijd dat het Nijmwegen was ipv Nijmegen. Op de een of andere manier schreef ik het wel altijd goed, maar als je mij zou vragen of er een W in zat, dan zou ik echt toegeven.
Maar serieus, iedereen zegt ook Nijmwegen.
In Duitsland wel, daar heet het 'Nimwegen'.quote:
Wikipedia is your friend.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:45 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ok, post intrekt! Weer iets geleerdVond het wel heel onwaarschijnlijk klinken, eidooier versus avocado... Alhoewel het natuurlijk allebei een behoorlijk vetgehalte heeft.
Sjaarloos?????quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:38 schreef AltTab het volgende:
Eerste keer met de bus naar Rotterdam Zuid. Ik vroeg naar de bus richting Charlois, maar ik zei Charlwah in plaats van Sjaarloos.Werd toch wel vreemd aangekeken...
Het duurde bij mij ook jaren voor ik de juiste uitspraak van "Calamity Jane" kende.quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:41 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik kwam er een tijdje geleden achter hoe je accuracy goed uit moet spreken.
Het zijn drie meisjes.quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:39 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
De serie full-house heet zo omdat 2 meisjes met 3 'vaderfiguren' één huis delen.
quote:
quote:Charlois (uitspraak sjaarloos (klemtoon op eerste lettergreep) ) is een deelgemeente en wijk gelegen op de zuidelijke Maasoever in de gemeente Rotterdam.
quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:15 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Ik heb een tijdje gedacht dat full-house zo heette omdat het ging om 2 meisjes en drie 'vaderfiguren'. Inmiddels weet ik wel beter.
kor-net-bief versus kornd biefquote:Op zaterdag 18 april 2009 10:03 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Maar over Charlois, werd het dan eerst wel in het Frans uitgesproken, en later verbasterd?
Ik heb overigens hetzelfde met corned beef, waarom zou je dat in het Nederlands uitspreken, en niet op de Engelse manier.
4 toch? de tweeling, die dikkere en die magere.. of woonde die daar niet? Het is alweer lang geleden..quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:39 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
De serie full-house heet zo omdat 2 meisjes met 3 'vaderfiguren' één huis delen.
heeft me jaren gekost om "police academy" goed uit te sprekenquote:Op vrijdag 17 april 2009 18:41 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik kwam er een tijdje geleden achter hoe je accuracy goed uit moet spreken.
op z'n NL??? kornet beef? ik zou zeggen: kornt bief?quote:Op zaterdag 18 april 2009 10:03 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Maar over Charlois, werd het dan eerst wel in het Frans uitgesproken, en later verbasterd?
Ik heb overigens hetzelfde met corned beef, waarom zou je dat in het Nederlands uitspreken, en niet op de Engelse manier.
1 spookrijder? zie er wel 100quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:01 schreef Spiegelei het volgende:
Tot ongeveer een jaar geleden begreep ik het nooit als er op de radio bij de waarschuwing van een spookrijder werd gezegd: "haal niet in ,...."
Ik dacht dan altijd: "je gaat toch niet op de snelweg keren, ook spookrijden en dan de spoorijder inhalen!"![]()
Maar ze bedoelen natuurlijk dat de spookrijder wel "rechts"zal rijden en dat is dus links/het inhaalgedeelte voor jou en de medeweggebruikers!
![]()
Zooo stom.
sooooowwww...hier open je ook even mijn ogen. Ik lette er eigenlijk nooit op. Op een gegeven moment kan je het hele riedeltje wel meepraten, maar echt goed luisteren deed ik blijkbaar niet....quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:01 schreef Spiegelei het volgende:
Tot ongeveer een jaar geleden begreep ik het nooit als er op de radio bij de waarschuwing van een spookrijder werd gezegd: "haal niet in ,...."
Ik dacht dan altijd: "je gaat toch niet op de snelweg keren, ook spookrijden en dan de spoorijder inhalen!"![]()
Maar ze bedoelen natuurlijk dat de spookrijder wel "rechts"zal rijden en dat is dus links/het inhaalgedeelte voor jou en de medeweggebruikers!
![]()
Zooo stom.
hehe ik weet t nu pasquote:Op zondag 19 april 2009 11:27 schreef Chooselife het volgende:
Melk de witte motor.
[ afbeelding ]
Ik heb me minimaal 5 jaar afgevraagd waar ze dat merk te koop hadden.
Dat is dus geen melkmerk?quote:Op zondag 19 april 2009 11:27 schreef Chooselife het volgende:
Melk de witte motor.
[ afbeelding ]
Ik heb me minimaal 5 jaar afgevraagd waar ze dat merk te koop hadden.
quote:Op zondag 19 april 2009 21:36 schreef Nepthys het volgende:
Ik legde pas veel later de link tussen de smaak van colasnoepjes en hun vorm als colafles. Toen ik klein was zag ik er altijd een soort van Nefertitikop in met het bruine gedeelte als hoofddeksel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:08 schreef Tanjaa het volgende:
Dat kanga en roe van Winnie de Pooh zo heten omdat ze kangaroe's zijn en kanga en roe natuurlijk samen Kangaroe is .. Dat snapte ik vorige week pas
[ link | afbeelding ]
Al die Talibanbaarden fijn met hun surfplankje op het strand van Cuba.quote:Op maandag 20 april 2009 12:36 schreef Gwywen het volgende:
Tering heb ik zomaar even negen pagina's van dit nieuwe deel gemist.
Gauw maar even mijn bijdrage. Begin maar vast met lachen. Uitlachen, wel te verstaan.
Ik dacht, tot voor kort, eigenlijk gewoon omdat ik er nooit zo bij stilgestaan had, dat waterboarding dit was: Klik
En dacht derhalve: hoe kunnen die gevangenen op Gitmo dàt nou vervelend vinden.
Das waarquote:
Broodje aap.quote:Op maandag 20 april 2009 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe de Kangoeroe aan zijn naam komt: Toen James Cook australie ontdekte liep hij ergens in het noordwesten van australie rond toen hij een kangoeroe zag. Stuiter, Stuiter, Stuiter..
Stomverbaasd stond hij naar het beest te kijken. Hij zag een Aboriginal tegen een boom geleund staan en ging op hem af. Hij zei toen iets van: I Say, old Boy, would you be as kind as to tell me what kind of hopping animal that is over there? Hummm? There´s a good chap, Eh.. What what!
De inboorling zei toen K'ang A Roo terug
Cook, AAAAhh a Kangaroo hummm ? Well god bless you dear chap.
Hij schreef het relaas op in zijn logboek en sindsdien heet dat beest zo.
In de jaren 30 deed men onderzoek naar de Aboriginal talen in het noordoosten van australie en K' ang A Roo betekend zoveel als, Wat zegt u? Wat lul jij nou?
quote:Op maandag 20 april 2009 12:36 schreef Gwywen het volgende:
Tering heb ik zomaar even negen pagina's van dit nieuwe deel gemist.
Gauw maar even mijn bijdrage. Begin maar vast met lachen. Uitlachen, wel te verstaan.
Ik dacht, tot voor kort, eigenlijk gewoon omdat ik er nooit zo bij stilgestaan had, dat waterboarding dit was: Klik
En dacht derhalve: hoe kunnen die gevangenen op Gitmo dàt nou vervelend vinden.
Haha bij jou Dessing leeste ik ook gewoon Dressingquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:50 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
'Begrepen' niet echt, maar ik lees nu pas dat Floortje gewoon Dessing heet, en niet Dressing. Jaren verkeerd gelezen gewoon
.
Niet?quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:52 schreef JaZekerZ het volgende:
Dat je met een dagretour niet de hele dag op en neer kunt, zoveel je maar wil
Kan dat echt niet? Kijken ze daar zo streng naar (oké, als ie 20 keer is volgestempeld lijkt het me logisch)?quote:
Nee dat mag niet nee. Heb ik ook jouw ogen geopend?quote:Op woensdag 22 april 2009 01:19 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Kan dat echt niet? Kijken ze daar zo streng naar (oké, als ie 20 keer is volgestempeld lijkt het me logisch)?
Ik doe wel eens met weekendretour op zaterdag op en neer en op zondag. Gaat prima, maar ik word ook bijna nooit gestempeld
Ik wist wel dat het voor één heen- en terugreis was bestemd, maar niet dat het niet konquote:Op woensdag 22 april 2009 06:44 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Nee dat mag niet nee. Heb ik ook jouw ogen geopend?
Een dagretour is voor 1x op en neer die dag (hoor het hem nog zeggen). En ik was toevallig al een keer voor de heen en terugreis gestempeld. Dus idd geen stempel = blijven treinen.
Ohja en ik vroeg de beste man nog: waarom noemen ze het dan een -dag- retour? en niet gewoon één retour.
Daar staat het nr op van de conducteur die jou gestempeld heeft en van de tijd, en aangezien alle conducteurs van de NS het rooster uit hun hoofd moeten leren weten ze preceis wanneer jij gestempeld bent.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:05 schreef maok het volgende:
Hoe kunnen ze eigenlijk zien dat die stempel van een eerdere reis is en niet gewoon van een eerder trein (voor een overstap) Ik heb soms wel 4 stempels of meer. Wat staat er eigenlijk voor info op zo'n stempel, in de trein hebben ze niet van die zones als in bussen lijkt me.
Ze zullen vast bepaalde nummertjes wel onthouden, de rest staat natuurlijk gewoon in de computer als ze het niet vertrouwen.quote:Op woensdag 22 april 2009 13:28 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Daar staat het nr op van de conducteur die jou gestempeld heeft en van de tijd, en aangezien alle conducteurs van de NS het rooster uit hun hoofd moeten leren weten ze preceis wanneer jij gestempeld bent.
Het is wel een echte buis, Als in mannenkledingstuk, ook bijvoorbeeld in wambuisquote:Op dinsdag 21 april 2009 23:44 schreef MacorgaZ het volgende:
Dat een dwangbuis dat pak is waarbij de handen in elkaar zitten gevouwen, en niet een echte buis is.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 13 april 2009 14:57 schreef Pwoekie het volgende:
Whahaquote:Op zondag 19 april 2009 21:36 schreef Nepthys het volgende:
Ik legde pas veel later de link tussen de smaak van colasnoepjes en hun vorm als colafles. Toen ik klein was zag ik er altijd een soort van Nefertitikop in met het bruine gedeelte als hoofddeksel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oude BRT1 grapquote:Op zondag 5 april 2009 00:44 schreef MacorgaZ het volgende:
Dat het niet Litouwers is ("You'll never walk alone"), maar Lee Towers....
Die vrouw die die stem deed, deed ook erotische stemmetjes voor Veronica Erotica TV, zodat je een paar jaar van die playboy plamuur popjes altijd hoorde klaarkomen met de stem van Wicky de Viking .... jarenlang een pornofilm trauma aan overgehoudenquote:Op zondag 5 april 2009 10:26 schreef Sharkdoggie het volgende:
Dat Wicky de Viking (tekenfilmfiguur) echt een jongen is en geen meisje.
OOOOOOasics? die mensen zijn dan toch fokking dyslexisch?quote:-Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.
nooit geweten.quote:- Dat Gorkum en Gorinchem niet 2 verschillende plaatsen zijn,
quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:15 schreef DrDurden het volgende:
Het is Cruella De Vil, dus gewoon Devil.
Neeee, dat IS gewoon zo.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:27 schreef MacorgaZ het volgende:Dat kan ook nog ja![]()
Dit vind ik echt de meest onbegrijpelijke vergissing, hoe iemand gewoon kan denken dat de wereld vroeger zwart-wit was .... echt NOOOOIT gedacht ook niet toen ik 3 was.quote:Opwoensdag 8 april 2009 14:07 schreef Prism het volgende:
Ik dacht vroeger altijd toen ik klein was dat zwart wit tv gewoon normaal was. Maar dat vroeger alles zwart en wit gekleurd was.
Pas rond mij 11/12de ofzoiets stond ik er ineens bij stil dat dit best wel kansloos was![]()
Denken dat het 'EIs en weder " is, is een vorm van hypercorrectiequote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:06 schreef Scootmobiel het volgende:Volgens Onze Taal is het toch echt 'IJS en weder dienende', hoor...![]()
er zijn maar 5 maanden met 30 dagen feb apr jun sept novquote:Op vrijdag 10 april 2009 02:45 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik kwam er vandaag pas achter dat het aantal dagen per maand (30 of 31) vooraf is bepaald en omstebeurt(tot augustus, geloof ik) is. Ik dacht dat dat per jaar verschilde, en wist dan ook nooit of de maand nou 30 of 31 dagen telde.
quote:Op zondag 12 april 2009 23:24 schreef Scootmobiel het volgende:
Volgens Wiki is het allebei hetzelfde:
Jullie lijken net tijdsgewricht chauvinisten, alles in onze tijd is mogelijk en andere tijden waren toch wel achterlijk. wat ik wil weten, hoe zit het dan MET DIE fokking VLINDERS??quote:Op vrijdag 10 april 2009 02:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
Volgens mij klopt dat ook. Echt zeer heldere en felle pigmenten in neon-kleuren bestonden vroeger niet. Natuurlijk bestond de kleur zelf wel, maar de kleur maken was zeer lastig en werd dus ook niet vaak gedaan.
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 06:24 schreef AxisForOll het volgende:
hoe zit het dan MET DIE fokking VLINDERS??
Hij heeft zichzelf vernoemd naar Luke Cage, de eerste zwarte superheld. Film in 2010quote:Op zaterdag 18 april 2009 12:13 schreef LangeJan het volgende:
Ik wist tot voor kort niet dat Nicholas Cage de neef is van Francis Ford Coppola en daarom zelf eigenlijk Nicolas Coppola heet
Mijn Engelse vrienden dachten altijd dat dat betekende:"Als je wilt genieten, drink met je MATEN" ..... och erasmus studenten, he.quote:Op zaterdag 18 april 2009 15:36 schreef Supersoep het volgende:
Die alcohol reclame. ''Geniet, maar drink met mate.'Ik dacht altijd dat je mate uit moest spreken als maté, en dat het dan een alcohol merk was.
en sommige reactie vallen in de 3e categorie, "Hoe kan je in vredesnaam zooooooo ....."quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:08 schreef Tanjaa het volgende:
Dat kanga en roe van Winnie de Pooh zo heten omdat ze kangaroe's zijn en kanga en roe natuurlijk samen Kangaroe is .. Dat snapte ik vorige week pas![]()
toen Clinton in 2001 het WH verliet hebben repubs het gerucht verspreid dat de Democraten alle toetsenborden van de letter W hadden ontdaan. Toen al hadden we moeten weten dat er iets goed mis was ...quote:Op maandag 20 april 2009 21:15 schreef Marble het volgende:
Dat "dubya" geen exotisch midden-oosters kledingstuk uit Qatar of Azerbaijan is (à la burka, niqaab, enz.), maar een koosnaampje voor George W. (double u verbasterd tot dubya) Bush.
toch??? soms denk ik wel eens bij het lezen van sommige dingen hier: was ik als kind nou zo slim, of waren zij nou ...quote:
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 06:24 schreef AxisForOll het volgende:
er zijn maar 5 maanden met 30 dagen feb apr jun sept nov
Dat heb ik ook altijd gedacht, ik zei het vervolgens een keer (weet niet meer waar) en iedereen lachte me uitquote:Op zaterdag 18 april 2009 15:36 schreef Supersoep het volgende:
Die alcohol reclame. ''Geniet, maar drink met mate.''
Ik dacht altijd dat je mate uit moest spreken als maté, en dat het dan een alcohol merk was.
Dat is ook in de tekenfilm gebeurd hoorquote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:40 schreef TheFrankey het volgende:
Ik heb nooit geweten dat de Smurfin door Gargamel gemaakt is en later door grote smurg vervolmaakt. Ik dacht altijd dat ze er altijd al was.
Maar ik las de boeken dan ook niet, maar gewoon de tv-tekenfilm. Anyway, hier kwam ik dus vorige week nog eens achter
Hahahaquote:Op zaterdag 2 mei 2009 18:18 schreef Technofreakzz het volgende:
ben er net pas achter gekomen dat ik het folie nog op mn logitech z-5400 heb zitten na 3 jaar
het viel mij op dat er ineens bubbeltjes opzatenquote:Op zaterdag 2 mei 2009 18:19 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Hahaha. Ik dacht een tijdje dat het kleine schermpje op mijn digitale weegschaal heel snel kraste, maar daar zat ook nog een folie op
.
Dankzij jou weet ik dit nu ookquote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:40 schreef TheFrankey het volgende:
Ik heb nooit geweten dat de Smurfin door Gargamel gemaakt is en later door grote smurf vervolmaakt.
nou het verhaal is dus dat Gargamel een vreemde smurf had gemaakt die lelijk was. Donker haar, lelijke kleren grote neus.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:41 schreef Tegan het volgende:
Wat heeft Grote Smurf nog toegevoegd dan?
oh no you didn'tquote:Op zaterdag 2 mei 2009 18:59 schreef Asskicker14 het volgende:
Tot mijn 8ste dacht ik dat concentratiekampen kampen waren waar je naartoe ging als je problemen of moeite had met concentreren. Kort daarna kwam ik erachter dat het iets heel anders was.
Ik snap de hint nietquote:Op maandag 30 maart 2009 23:48 schreef Sniz het volgende:
- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )
Die hint was bedoeld om hardnekkige (of toekomstige) TVP'ers op een subtiele manier duidelijk te maken dat ze beter NIET alleen de afkorting 'TVP' kunnen plaatsen, maar in plaats daarvan liever iets zinnigs toe kunnen voegen.quote:
Grotendeels begrijpelijk, maar well een beetje Eeeew! Teken van vroeg rattioneel denken, zelfde doen 5 jarigen wanneer ze LOOPTE zeggen ipv LIEPquote:Op zaterdag 2 mei 2009 18:59 schreef Asskicker14 het volgende:
Tot mijn 8ste dacht ik dat concentratiekampen kampen waren waar je naartoe ging als je problemen of moeite had met concentreren. Kort daarna kwam ik erachter dat het iets heel anders was.
A common myth about the kangaroo's English name is that 'kagaroo' was a Guugu Yimidhirr phrase for "I don't understand you."[9] According to this legend, Captain James Cook and naturalist Sir Joseph Banks were exploring the area when they happened upon the animal. They asked a nearby local what the creatures were called. The local responded "Kangaroo", meaning "I don't understand you", which Cook took to be the name of the creature. The Kangaroo myth was debunked in the 1970s by linguist John B. Haviland in his research with the Guugu Yimidhirr people.quote:Op maandag 20 april 2009 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe de Kangoeroe aan zijn naam komt: Toen James Cook australie ontdekte liep hij ergens in het noordwesten van australie rond toen hij een kangoeroe zag. Stuiter, Stuiter, Stuiter..
Stomverbaasd stond hij naar het beest te kijken. Hij zag een Aboriginal tegen een boom geleund staan en ging op hem af. Hij zei toen iets van: I Say, old Boy, would you be as kind as to tell me what kind of hopping animal that is over there? Hummm? There´s a good chap, Eh.. What what!
De inboorling zei toen K'ang A Roo terug
Cook, AAAAhh a Kangaroo hummm ? Well god bless you dear chap.
Hij schreef het relaas op in zijn logboek en sindsdien heet dat beest zo.
In de jaren 30 deed men onderzoek naar de Aboriginal talen in het noordoosten van australie en K' ang A Roo betekend zoveel als, Wat zegt u? Wat lul jij nou?
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:59 schreef Skylark. het volgende:
Ik heb 2 jaar geleden met de wintersport 3 dagen lang geski-d met een folietje in m'n ski-bril. Ik vond het al een kutding met slecht zit, maar ik kwam er dus pas laat achter.
Ik vind dit eigenlijk wel geniaalquote:Op maandag 4 mei 2009 01:41 schreef Ludootje het volgende:
Om even terug te komen op die tijdzones... Mijn geniale brein aan het werk toen ik een jaar of 11, 12 was:
Ik had dus bedacht dat als je op de noord- of zuidpool ging staan (zeg maar een halve meter er van af) en dan heel hard rondjes om de pool heen ging rennen tegen de draairichting van de aarde in, dat je dan terug in de tijd kon gaan omdat je dan elke paar seconden de datumgrens passeert terwijl een dag nog steeds 24 uur duurt.![]()
En ik kon er maar niet bij dat niemand dit eerder had verzonnen.
http://www.worldtimezone.com/time-antarctica24.phpquote:Op maandag 4 mei 2009 19:25 schreef Tegan het volgende:
Nouja, briljant ok. Maar waarom kan het dan dus niet? Maw, hoe zit het nou met de tijd daar?
http://www.newton.dep.anl.gov/askasci/gen99/gen99243.htmquote:Question:
What time zone is Antarctica in? Do they have daylight savings time?
alice e packard
Answer 1:
I don't know about anybody else, but I found this question to be
both amusing and thought-provoking. I asked a scientist friend
who has spent some time in Antarctica: the continent has no official
time zones. Individual research stations use whatever time zone is
convenient, usually whichever is closest in S. America or Australia.
For example, McMurdo Station uses the same time zone as Christchurch,
New Zealand. Dates and times are almost always expressed in GMT,
Greenwich Mean Time, as used by scientists all over the world to
avoid any possible ambiguity.
jade hawk
Answer 2: It is also interesting to note that most of
Antarctica lies south of the Antarctic circle, which means
that there is sunlight 24 hours a day during summer and
darkness 24 hours a day during winter. Under these conditions,
I think you can see that there would be no point to having
daylight savings time.
-Grant
quote:Answer 2: It is also interesting to note that most of
Antarctica lies south of the Antarctic circle, which means
that there is sunlight 24 hours a day during summer and
darkness 24 hours a day during winter. Under these conditions,
I think you can see that there would be no point to having
daylight savings time.
-Grant
quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:00 schreef Infinti het volgende:
Klopt, dit wist ik dus ook niet tot een jaartje terug, hier een leuk stukje: http://www.nicospilt.com/spoortijden.htmquote:Op vrijdag 17 april 2009 00:50 schreef nils7 het volgende:
Dat Nederland vroeger een kwartier tijdverschil had tussen oost en west
Ik ruik aap. Broodje aap.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:00 schreef Gwywen het volgende:
Dat komt doordat een slimme timmerman kosten wilde besparen en gewone, weliswaar roestvrije spijkers gebruikte. Die later alsnog gingen roesten. Zijn verweer: je vroeg roestvrije spijkers. Er zat geen roest aan toen ik ze erin timmerde. Dus waren ze roestvrij.![]()
Naar aanleiding van dit gebeuren is de uitdrukking roestvrij veranderd in roestvast.
Ik ook. Roestvrij is gewoon zoals het in de volksmond wordt genoemd, roestvast is meer jargon, het wordt gebruikt door mensen die er verstand van hebben, nou ja, door mensen die er wat meer mee te maken hebben dan de meeste mensen. Net als dat lichtmasten in de volksmond lantaarnpalen worden genoemd, en 'toeters en bellen' 'sirenes en zwaailichten' heten bij de meesten.quote:
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:59 schreef Skylark. het volgende:
Ik heb 2 jaar geleden met de wintersport 3 dagen lang geski-d met een folietje in m'n ski-bril. Ik vond het al een kutding met slecht zit, maar ik kwam er dus pas laat achter.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 00:17 schreef Siniti het volgende:
Dat er geen mensenlevens opgeofferd werden voor bepaalde scenes in films.
Een klasgenoot in de brugklas dacht dit dus ook, in de fucking brugklas!quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:59 schreef JohnDDD het volgende:
Ik ontdekte pas relatief laat waar de kindertjes vandaan kwamen. Ik wist natuurlijk wel dat ze niet van de ooievaar kwamen, maar dacht tot ongeveer mijn 12e dat ze uit de anus van de vrouw kwamen en niet uit de vagina. Ik dacht dat de vagina alleen bestond uit een klein plasbuisje net zoals in de penis zit, en dat een kind dus wel van achteruit moest komen.
Mijn ontdekking deed ik na een discussie met een vriendje hierover, die ervan overtuigd was dat kinderen uit de vagina kwamen. Hij stelde voor het onderwerp aan mijn moeder voor te leggen, die een duidelijke tekening maakte van een vrouw met een kind dat eruit kwam en ze zei erbij dat de anus bij seksualiteit alleen van pas kwam als je homo was en ook dat illustreerde ze met een leuke tekening. (Daar kwam ik dan weer nìet zo laat achter)
quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:15 schreef Anywhere het volgende:
Ik heb ook lang gedacht dat je bij het begin van het jeugdjournaal begroet werd met Hallo-us Jeugdjournaal. Mijn ouders hebben nog geprobeerd om mij duidelijk te maken dat het NOS Jeugdjournaal is, maar dat weigerde ik te geloven
quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:32 schreef Palomar het volgende:
Ik dacht vroeger bij die Disney-tekenfilms altijd dat er 'Dis Nep' stond. Als in: het is niet echt
Bron?quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:45 schreef BOVICE het volgende:
Dat het woord "Sjembek" uit het welbekende nummer "Watskeburt" van De Jeugd Van Tegenwoordig slaat op een persoon die iemand beft terwijl zij ongesteld is. De jam/sjem in kwestie relateert zich dan tot de bonken en slierten
Ik las ook altijd Disnep, maar nooit zoals jij het interpreteertquote:Op woensdag 6 mei 2009 19:32 schreef Palomar het volgende:
Ik dacht vroeger bij die Disney-tekenfilms altijd dat er 'Dis Nep' stond. Als in: het is niet echt
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 01:59 schreef kScrooge het volgende:
Dat de getallen (20+/ 48+ etc) op een pak kaas te maken heeft met het vetpercentage
Hoe kan je dan 60+ jonge kaas hebben en 30+ oude kaasquote:Op zaterdag 9 mei 2009 02:07 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
![]()
Ik dacht altijd dat het aangaf hoe oud de kaas was (dus op de plank gelegen zeg maar), want je hebt jonge kaas en oude kaas.
WTF, is dat niet dan?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 01:59 schreef kScrooge het volgende:
Dat de getallen (20+/ 48+ etc) op een pak kaas te maken heeft met het vetpercentage
Juist wel, daar kwam ie dus toch pas na jaren achterquote:
Wist ik ook nietquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:28 schreef maok het volgende:
Ik kwam er een paar jaar geleden pas achter dat die tijdelijke gele strepen op de (snel)weg er opgeplakt kunnen zijn en dat je ze er dus ook zo weer af kan trekken. (Of is dat ook vrij nieuw dat ze vroeger wel altijd schilderden?)
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 01:42 schreef frame-saw het volgende:
Ik bedacht me net dat ik altijd dacht dat met 'potentieel' werd bedoeld dat er iemand homo/lesbienne (pot) wasWant dan hadden ze het weer over een potentieel iemand
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 01:59 schreef kScrooge het volgende:
Dan nogquote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:22 schreef frame-saw het volgende:
Tot mijn veertiende ofzo hoor, niet tot gister :p
Dat heb ik dan nooit gezien, maar ik vond het sowieso al raar dat sommige kazen gewoon 30 of 48 jaar zouden hebben gerijptquote:Op zaterdag 9 mei 2009 09:23 schreef Bart het volgende:
[..]
Hoe kan je dan 60+ jonge kaas hebben en 30+ oude kaas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |